Hei kemiläiset!

uusi tyttö

Olen muuttamassa opiskelemaan Kemiin paljon kauempaa enkä tunne paikkakuntaa ollenkaan. Joten haluaisin teidän mielipiteitä millainen paikkakunta se on ja kannattaako sinne tulla. Onko siellä kauppoja, tekemistä (urheilu, elokuvat ym..) ja millainen paikka se on sosiaalisesti, tapaako siellä paljon uusia ihmisiä ja millainen meno siellä on?

Kunnon vastauksia kiitos, sillä haluaisin tietää mimtenkä siellä tulisi toimeen seuraavat kaksi vuotta ja onko siellä viihtyisää. Kiitos! :)

41

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABC:

      "haluaisin teidän mielipiteitä millainen paikkakunta se on ja kannattaako sinne tulla. "
      Kysy torniolaisilta. Kemiläiset ovat jäävejä lausumaan todistuksia omasta kaupungistaan.
      Aika tyhmältä vaikutat muutenkin. Ei sinun kannata yrittää opiskella. Normaalijärkinen kävisi itse tutustumassa kaupunkiin ennen opiskelupäätöstä.

      • ABC::lle

        Toisilla on seikkailunhalua ja toiset ovat kaikessa varovaisia.


      • Asta.
        ABC::lle kirjoitti:

        Toisilla on seikkailunhalua ja toiset ovat kaikessa varovaisia.

        "Toisilla on seikkailunhalua ja toiset ovat kaikessa varovaisia. "
        Ei pidä lähteä opiskelemaan vieraalle paikkakunnalle, jos on niin arka ja "varovainen". Opiskelupaikkakunta valitaan yleensä opiskeltavan alan mukaan, eikä sen mukaan, minkälaisia vapaa-ajan mahdollisuuksia löytyy kaupungista.


    • 2 v 3 kk

      2 vuotta ja 3 kk olen ollut täällä Kemissä asumassa enkä ole suunnitellut muuttavani pois. Nimenomaan koska kaikki sujuu joustavasti, on palveluita ja liikkeitä ja auto ei ole välttämätön kun etäisyydet ovat lyhyet. Liikkeillä on tarpeeksi kilpailua, ja on tulossa uusikin kauppa Tokmanni.
      Kirppareita on paljon joten hinnat niillä ovat kohtuullisia.

    • uusi tyttö

      Onko siellä mitään kahviloita tai kauppakeskuksia? Missä voisi vapaa-aikaa viettää.

      • Kävelykeskusta!

        Kemissä on palkinnon saanut kävelykeskusta.
        Onhan täällä ajanviettopaikkoja siinä missä muuallakin.
        Talvella voi hiihtää meren jäällä.


      • Alfred.

        Kesällä voi mennä kävelemään Kikkeliin keskelle kaunista luontoa. Sopula on kaunista omakotialuetta. Siihenkin kannattaa tutustua.


      • Alfred.

        Ei kannata mennä. Kirjoitusten mukaan niissä haissee kus.


      • Alfred.
        Alfred. kirjoitti:

        Ei kannata mennä. Kirjoitusten mukaan niissä haissee kus.

        Siis kauppakeskuksessa haisee, mutta Kikkelissä ei haise muu kuin hunaja.


      • Asta.

        "Onko siellä mitään kahviloita tai kauppakeskuksia? Missä voisi vapaa-aikaa viettää. "
        Ei ole muuta kuin hampurilaisravintola ja sekin suljetaan jo kello 21. Ei kannata tulla Kemiin ainakaan "paljon kauempaa", kuten kirjoitit.


      • .?.
        Asta. kirjoitti:

        "Onko siellä mitään kahviloita tai kauppakeskuksia? Missä voisi vapaa-aikaa viettää. "
        Ei ole muuta kuin hampurilaisravintola ja sekin suljetaan jo kello 21. Ei kannata tulla Kemiin ainakaan "paljon kauempaa", kuten kirjoitit.

        Miksi vapaa-aikaa pitäisi viettää klo 21 jälkeen?
        Kotiin, iltatoimet ja nukkumaan, ellei ole kokeisiin lukemista.


      • dr.gyro

        Pulla jussi ja miorita ainakin. Pidän molemmista. Hinnat edullisempia, kuin täällä oulussa.


    • Kemin kurko

      Taas sama rolli. milloin suurperhe muuttamassa työnperässä milloin mitäkin.
      Vastailkaa vaan mutta tunnistakaa trollit.

    • uusi tyttö

      Täh? Ihan kyllä olen tosissani muuttamassa ja haluaisin vähän tietää sitä ennen. Miks ihmeessä täältä ei ikinä saada kunnollisia vastauksia tai luullaan joksikin huijariksi???

      Ihan vaan mielenkiinnosta kyselin...

      • GeeGan

        "Miks ihmeessä täältä ei ikinä saada kunnollisia vastauksia tai luullaan joksikin huijariksi???"
        Oot siis kyselly aiemminkin, vai oletko pelle?


      • Muualta tullut

        Olen nyt asunut Kemissä pian 11 vuotta ja tykkään.Kyllä täällä saa ajan kulumaan.On paljon harrastus mahdollisuuksia,karaoke baareja ym... Tule vaan tänne opiskelemaan.Olen varma että viihdyt.


    • Sauvosaari

      Muuta ehdottomasti keskustaan. Siellä on kaikki palvelut, harrastusmahdollisuudet jne. Pääsee helposti liikkumaan jalan ja pyörällä. Keskustassa mm. Uimahalli, kirjasto, elokuvateatteri, kauppoja jne.

      Asunnot on halvempia keskustan ulkopuolella, mutta siellä on suurena vaarana tylsistymisen ja liikkuminen ei ole niin helppoa / halpaa.

    • 567k6rl

      Mitä järkeä on kysyä että kannattaako kemiin muuttaa, jos olet muuttamassa joka tapauksessa? Varsinkaan jollain suomi24 palstalla :D

      "tapaako siellä uusia ihmisiä" :D Ei se kuule ole kaupungista kiinni vaan ihan sinusta itsestäsi.
      Sama juttu tuo sosiaalisuus kysymys yms. Joka kaupungissa on jotain säpinää ja tekemistä sekä kauppoja jos jonkinlaisia.

      Kemi.fi sivulta löytyy tietoa jos oikeasti kiinnostaa.

      • 12+65432

        "Mitä järkeä on kysyä että kannattaako kemiin muuttaa, jos olet muuttamassa joka tapauksessa?"

        Kun olet ostanut vaikkapa auton niin kyllä vielä sen jälkeenkin etsit tietoja ja testejä että kuinka merkki menestyy ja mitä vikoja siihen tulee ...

        Miksi sinua haittaa että keskustellaan asumisesta Kemissä?


      • Asta.
        12+65432 kirjoitti:

        "Mitä järkeä on kysyä että kannattaako kemiin muuttaa, jos olet muuttamassa joka tapauksessa?"

        Kun olet ostanut vaikkapa auton niin kyllä vielä sen jälkeenkin etsit tietoja ja testejä että kuinka merkki menestyy ja mitä vikoja siihen tulee ...

        Miksi sinua haittaa että keskustellaan asumisesta Kemissä?

        "Kun olet ostanut vaikkapa auton niin kyllä vielä sen jälkeenkin etsit tietoja ja testejä että kuinka merkki menestyy ja mitä vikoja siihen tulee ..."
        No en todellakaan. Sehän olisi turhaa ajanhukkaa. Jos auto on ostettu, ei sitä vaihdeta pelkästään sillä perusteella, mitä testeissä kerrotaan. Testeistä on hyötyä ostopäätöstä tehtäessä.


      • 6 ja 3 ei ole 10
        Asta. kirjoitti:

        "Kun olet ostanut vaikkapa auton niin kyllä vielä sen jälkeenkin etsit tietoja ja testejä että kuinka merkki menestyy ja mitä vikoja siihen tulee ..."
        No en todellakaan. Sehän olisi turhaa ajanhukkaa. Jos auto on ostettu, ei sitä vaihdeta pelkästään sillä perusteella, mitä testeissä kerrotaan. Testeistä on hyötyä ostopäätöstä tehtäessä.

        Älä valehtele. Kyllä vaan tulee katsotuksi, mitä siitä kirjoitetaan ja mitä on paljastunut.


      • Päättäjä.
        6 ja 3 ei ole 10 kirjoitti:

        Älä valehtele. Kyllä vaan tulee katsotuksi, mitä siitä kirjoitetaan ja mitä on paljastunut.

        "Älä valehtele. Kyllä vaan tulee katsotuksi, mitä siitä kirjoitetaan ja mitä on paljastunut. "
        Se on sinun ongelmasi. Turha syyttää muita valehtelijoiksi. Ajattele tilannetta, että olet mennyt naimisiin. Kyseletkö sen jälkeen puolisosi tuttavilta, minkähänlainen tuo minun uusi puolisoni on luonteeltaan ja käytökseltään? Voiko sen kanssa olla naimisissa vai pitäisikä erota heti?


      • tieto on hyväksi use
        Päättäjä. kirjoitti:

        "Älä valehtele. Kyllä vaan tulee katsotuksi, mitä siitä kirjoitetaan ja mitä on paljastunut. "
        Se on sinun ongelmasi. Turha syyttää muita valehtelijoiksi. Ajattele tilannetta, että olet mennyt naimisiin. Kyseletkö sen jälkeen puolisosi tuttavilta, minkähänlainen tuo minun uusi puolisoni on luonteeltaan ja käytökseltään? Voiko sen kanssa olla naimisissa vai pitäisikä erota heti?

        Minä olen kysellyt.
        Olen saanut tietoja, joista on ollut apua, sillä olemme ihan erilaisista ympäristöistä ja kulttuureista.
        En ole eronnut.

        No jos kävisi niin, että joku saa tietoja, joiden perusteella pitäisikin erota ja eroaa "heti", niin silloinhan tiedoista on ollut hyötyä.

        Jos autolle alkaa tulla huono mainen, siitä on parasta päästä eroon ja hankkia uusi.


      • marsipa
        tieto on hyväksi use kirjoitti:

        Minä olen kysellyt.
        Olen saanut tietoja, joista on ollut apua, sillä olemme ihan erilaisista ympäristöistä ja kulttuureista.
        En ole eronnut.

        No jos kävisi niin, että joku saa tietoja, joiden perusteella pitäisikin erota ja eroaa "heti", niin silloinhan tiedoista on ollut hyötyä.

        Jos autolle alkaa tulla huono mainen, siitä on parasta päästä eroon ja hankkia uusi.

        Aika kauas taas kimpusi kirjoittelu itse kysymyksestä...mielikuvitus lentää


      • Auto on käyttöesine.
        tieto on hyväksi use kirjoitti:

        Minä olen kysellyt.
        Olen saanut tietoja, joista on ollut apua, sillä olemme ihan erilaisista ympäristöistä ja kulttuureista.
        En ole eronnut.

        No jos kävisi niin, että joku saa tietoja, joiden perusteella pitäisikin erota ja eroaa "heti", niin silloinhan tiedoista on ollut hyötyä.

        Jos autolle alkaa tulla huono mainen, siitä on parasta päästä eroon ja hankkia uusi.

        "Jos autolle alkaa tulla huono mainen, siitä on parasta päästä eroon ja hankkia uusi."
        Miksi ihmeessä pitäisi päästä eroon autosta pelkästään sen maineen vuoksi, jos itse olet todennut sen hyväksi, olet autoosi tyytyväinen ja se täyttää sille asettamasi vaatimukset? Itseäsi varten kai auton olet ostanut etkä ulkopuolisia arvostelijoita varten.


      • Juuso S.
        tieto on hyväksi use kirjoitti:

        Minä olen kysellyt.
        Olen saanut tietoja, joista on ollut apua, sillä olemme ihan erilaisista ympäristöistä ja kulttuureista.
        En ole eronnut.

        No jos kävisi niin, että joku saa tietoja, joiden perusteella pitäisikin erota ja eroaa "heti", niin silloinhan tiedoista on ollut hyötyä.

        Jos autolle alkaa tulla huono mainen, siitä on parasta päästä eroon ja hankkia uusi.

        "Olen saanut tietoja, joista on ollut apua, sillä olemme ihan erilaisista ympäristöistä ja kulttuureista."
        Jos olet mennyt naimisiin ja olet aviopuolisoosi ja suhteeseen tyytyväinen, miksi ihmeessä alat kysellä vasta sitten toiseten mielipiteitä? Jos itse olet sitä mieltä, että sinulla on kelpo puoliso, harkitsisitko eroa kuitenkin, jos ulkopuoliset ovat eri mieltä? Onko sinulle toisten mielipide tärkeämpi kuin oma kokemuksen kautta syntynyt mielipide?


    • Täälä taas

      Kyllä täällä assuu ja ellää, ihan niinku muuallaki. Polliisit on vaan patalaiskoja täällä. Muutin takasin tänne reiluvuosi sitte, enkä voi sanua, että katusin sitä päätöstä.

    • ai ai ai airasakki

      asiaan liittyen... entäs jos kiinnostaisi tehä lähipupien kierros kaupungisa nii tulisiko mielenkiintone turnee...?? meinaan saisko aikaan jottain samanlaista opusta kuin aikoinan m.a.nummine kirjallaan Baarien Mies... kemiläine paikallisversio..??

      %D

    • TorOpi

      Tuossa joku kehotti kysymään torniolaisilta, tässä vastaa yksi tätä laatua. Asuin yhteensä kolme vuotta itse Kemissä ja pidin kyllä, halvemmat asunnot, kuin Torniossa, leffateatteri löytyy, mutta siltä ei suuria kannata odottaa. Talvella sisäsatamaan rakennetaan lumilinna joten sitä käy vilkaisemassa jos rahaa on. Ostoskeskusta ei ole, mutta Torniosta löytyy ja bussilla vaan sinne, niin pääset Haaparannallakin käymään

    • Late Lapista.

      Kemi on melko tavallinen Suomalainen kaupunki, eiköhän se ole paljon itsestä kiinni miten paikkakunnalla viihtyy, ja miten sieltä saa kavereita!
      Ja onhan siinä Lähellä Tornio, jossa on ainakin viikonloppuina menoa ja meininkiä! Ja eiköhän sinullakin kuitenkin pitäisi olla se opiskelu pääasia ?


      Late Lapista.

    • Kemiläinen.

      "opiskelemaan Kemiin paljon kauempaa "
      Mitä Kemissä voi opiskella sellaista, että kannattaa tulla "paljon kauempaa"?
      Paljon kauempaa kuin.....? Oletko hörhö?

      • ...

        Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia laumasieluja


      • Kemiläinen.
        ... kirjoitti:

        Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia laumasieluja

        "Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia laumasieluja "
        Ei tartte olla myöskään typerys, että tulee Kemiin opiskelemaan jostain "paljon kauempaa", kun ainut kiinnostuksen kohde tuntuu olevan vapaa-ajanviettomahdollisuudet kahviloissa ja kauppakeskuksissa. Kannattaa mennä johonkin lähemmäs, esim Ouluun, Helsinkiin tai Pietariin. Vaativia opintoja sinun ei kannata harkita älyllisen tasosi vuoksi.


      • juuri niin
        Kemiläinen. kirjoitti:

        "Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia laumasieluja "
        Ei tartte olla myöskään typerys, että tulee Kemiin opiskelemaan jostain "paljon kauempaa", kun ainut kiinnostuksen kohde tuntuu olevan vapaa-ajanviettomahdollisuudet kahviloissa ja kauppakeskuksissa. Kannattaa mennä johonkin lähemmäs, esim Ouluun, Helsinkiin tai Pietariin. Vaativia opintoja sinun ei kannata harkita älyllisen tasosi vuoksi.

        Oikein!
        Kun opiskelee, ei saa olla muuta elämää.
        Kemin Veronmaksajat odottavat opiskelijoilta tuloksia.


      • Kemiläinen.
        juuri niin kirjoitti:

        Oikein!
        Kun opiskelee, ei saa olla muuta elämää.
        Kemin Veronmaksajat odottavat opiskelijoilta tuloksia.

        "Kun opiskelee, ei saa olla muuta elämää."
        Tietenkin pitää olla muutakin elämää, mutta ei täysjärkinen valitse opiskelupaikkaa sillä perusteella, mitä kuppiloita tai kauppoja sattuu paikkakunnalla olemaan. Siis on ensin pyrkinyt johonkin kemiläiseen oppilaitokseen ja tullut hyväksytyksi. Sitten alkaa empiä, että kannattaakohan sinne tulla, kun ei tiedä vapaa-ajanviettomahdollisuuksista kahviloissa ja kauppakeskuksissa. Kyllä järkevä ihminen aina vapaa-ajanviettomahdollisuuksia itselleen keksii muutakin kuin jotain hemmetin kuppiloita ja kauppoja.
        Opintotuet ja -lainat tulevat kyllä valtiolta ja pankeilta, ei niitä yksistään kemiläiset veronmaksajat maksa tai toisin sanoen kemiläiset veronmaksajat joutuvat osallistumaan yhtälailla kaikkien suomalaisten opiskelijoiden tukemiseen, opiskelipa sitten Turussa, Helsingissä tai Oulussa.


      • Juuso S.
        Kemiläinen. kirjoitti:

        "Ei kaikkien tarvitse olla samanlaisia laumasieluja "
        Ei tartte olla myöskään typerys, että tulee Kemiin opiskelemaan jostain "paljon kauempaa", kun ainut kiinnostuksen kohde tuntuu olevan vapaa-ajanviettomahdollisuudet kahviloissa ja kauppakeskuksissa. Kannattaa mennä johonkin lähemmäs, esim Ouluun, Helsinkiin tai Pietariin. Vaativia opintoja sinun ei kannata harkita älyllisen tasosi vuoksi.

        "ainut kiinnostuksen kohde tuntuu olevan vapaa-ajanviettomahdollisuudet kahviloissa ja kauppakeskuksissa."
        Sun kannattaa harkita kyllä Helsinkiä tai Vantaata. Sieltä löytyy paljon enemmän vapaa-ajanviettomahdollisuuksia ja isoja kauppakeskusksia. Kahviloitakin on sata kertaa enemmän. Kulttuureitakin on sinunkin makuusi.


    • muuta äkkiä pois

      joo täys perse koko kylä tai ainakin kittilänjärvi vinkuvia ja kitiseviä vanhoja ukkoja ja romun hamstraajia eivois enenpää kiinnostaa koko kylä muuta äkkiä johonkin missä on positiivisia ihmisiä ja missä on älykkyys osamäärä ainakin isonpi kuin kemissä tosi törky koko kyläpahanen ps toivottavasti olet jo löytänyt jotain parenpaa opiskelia paikkoja

    • Itse muuttanut työn perässä etelästä stadin lähettyviltä noin 2kk sitten tähän keskustan nurkille. Onhan tääl esim. citymarket sun muita peruskauppoja. Uimahalli ja urheilukenttä löytyy myös urheilusta kiinnostuneille. Mansikkanokan uimarannalla on myös käyty ja on upea paikka. Myöskin paljon lenkkeilyyn sopivia alueita on. =) Uusia ihmisiä nyt on lähinnä löytynyt Tornion JetSetistä tai Umpitunnelista, heh. Ihmiset on kyl ollu todella mukavia, en tiiä onko tuurista johtunu vai onko peräti ihan yleistä. Yleisesti ottaen tää on ollu ihan mukava paikka :D

    • glicca

      Hei, itse muutin reilu vuosi sitten Kemiin, kovasti ihmiset (jotka ovat vain ohi kulkeneet) haukkuivat paikkaa ja olivat sitä mieltä että ei täällä kukaan viihdy. Paikkakuntalaiset ovat ihmetelleet että miksi ihmeessä tänne muutin. Kotoisin olen Oulusta ja välillä olen asunut etelä- ja itä-suomessa. Ihan yhtälailla täällä viihtyy kun muuallakin Suomessa, ainakaan mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ainut että Kemiläisiin ihmisiin on ollut todella vaikea tutustua :D koulusta saat varmasti uusia ikäisiäsi tuttavia jotka tietävät parhaat ajanviettopaikat :)

    • kemiläinen

      Jos tulet opiskelee, et varmasti ole yksin eikä ole tylsää :) Pieni mukava opiskelupaikka, ei kauppakeskuksia johon rahat hukkuisi :)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe