Skodista vapaa vyöhyke

landlord

Terveiset skeidapalstan lukijoille Espanjasta rantalomalta Port des Torresista. Yhtään Skodaa ei ole täällä tullut vastaan, otos nyt ei ole tietenkään maailman kattavin ja se perustuu silmämääräiseen havaintoon sattumanvaraisesti.

On aika eri meininki kuin koto-Suomessa. Paikallinen Spar tarjoaa viinipullon jokaisesta yli kolmen kympin ostoksesta. Kanta-asiakaskorteista kukaan ei puhu mitään. Pitäisi huomenna vuokrata joku kaksipyöräinen ja kiertää saari ympäri. Lämpö on ollut pettymys kun on vain 25.

56

192

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lantaloordille

      Vieläkö jaksat terrorisoida näitä palstoja. Jää sinne, emme kaipaa.

    • Euroopankiertäjä

      Jaa, Ibizalla oli kyllä viimeksi Port d'es Torrent...

      • landlord

        Jep, olet oikeassa - ihan aina ei muista kirjoituasua. Pieni kyläpahanen komean rannikon vieressä, jossa työperäinen afrikkalainen maahanmuutto näkyy aurinkolasikauppiaina kadunkulmassa. Onkohan ravintolasuosituksia?


      • Kulkijat
        landlord kirjoitti:

        Jep, olet oikeassa - ihan aina ei muista kirjoituasua. Pieni kyläpahanen komean rannikon vieressä, jossa työperäinen afrikkalainen maahanmuutto näkyy aurinkolasikauppiaina kadunkulmassa. Onkohan ravintolasuosituksia?

        Bussipysäkki on siinä ihan hotellin vieressä, suunnaksi San Antonio. Muutama kilsa, yötä-päivää menee vuoroja.


      • landlord
        Kulkijat kirjoitti:

        Bussipysäkki on siinä ihan hotellin vieressä, suunnaksi San Antonio. Muutama kilsa, yötä-päivää menee vuoroja.

        Vuokrasin skoden ja kävin kiertämässä saarta. Mahtavia nuo pikkutiet vuoristossa. Ravintolat ovat sitä ihteään, täynnä brittimoskaa. Vaati työtä löytää espanajalainen mesta, jossa on espanjalainen ala carte.


    • Lantaloordin

      yleissivistys on tasolla nolla. Samoin katu-uskottavuus. Me Skodan omistajat tiedämme, että Espanjassa on paljon Skodia. Kas - Toledo on Skoda. Ha,ha.....

      • Kikkailua lisää

        Ilmankos näin valtavasti Seatteja Tsekissä, kun Rapid onkin Seat. Suomenkin tilanne muuttuu Skodien ja Seattien suhteen melkoisesti.

        Toisaalta tuota logiikkaa noudattaen muuttuu myös Audien ja Seattienkin keskinäinen suhde melkoisesti. Myös volkkarien ja Seattien.
        Taitaa Seattien markkinaosuus Suomessa kasvaa merkittävästi...


    • Ana Lyytikko

      Trolli se siellä trollailee. Työttömällä, humanistin opinnot keskeyttäneellä Skodanvihaajalla ei ole mahkuja lähteä mihinkään rantalomalle.

      Asiasanat: trolli, feikki, wannabe.

      • landlord

        Skodavihaaja? Päinvastoin, minähän pidän merkistä koska se on niitä harvoja jotka tarjoavat viihdettä.


      • 6jghi689yjk9tj45
        landlord kirjoitti:

        Skodavihaaja? Päinvastoin, minähän pidän merkistä koska se on niitä harvoja jotka tarjoavat viihdettä.

        Kovasti aktiivisesti sieltä Ibizalta seuraat suolipalstaa? Luulisi oikeesti lomalla olevan muutakin tekemistä kuin notkua netissä.


      • landlord
        6jghi689yjk9tj45 kirjoitti:

        Kovasti aktiivisesti sieltä Ibizalta seuraat suolipalstaa? Luulisi oikeesti lomalla olevan muutakin tekemistä kuin notkua netissä.

        Siinähän se menee sivussa kun katselee uutisia. Pääasia ettei ole töitä ja että lämpöä riittää :)


    • itäfreelandia

      Onneksi löytyy vielä Espanjasta sellainen paratiisi, missä Skodia ei ole .
      Miten mahtaa olla Portugalin kanssa. Se maa kiinnostaisi enemmän.

      • kiire on

        Pidä kiirettä, muutaman vuoden kuluttua ei löydy enää kuin korkeintaa Siperian tiettömältä tundralta Skoda-vapaata aluetta :)


      • Näin tosiaan voi käy
        kiire on kirjoitti:

        Pidä kiirettä, muutaman vuoden kuluttua ei löydy enää kuin korkeintaa Siperian tiettömältä tundralta Skoda-vapaata aluetta :)

        Tuossa saattaa olla perääkin.
        Jos jatkossa entistäkin useampi eri merkkien halpisversiot nimetään Skodiksi, niin noin voi käydä. Nyt jo Volkkarin ja jopa Seatinkin halpamallit on Skodia.
        Halpismallien suosio kasvaa koko ajan Euroopassakin, Suomi on vielä edelläkävijä toistaiseksi


      • Sko Diksi
        Näin tosiaan voi käy kirjoitti:

        Tuossa saattaa olla perääkin.
        Jos jatkossa entistäkin useampi eri merkkien halpisversiot nimetään Skodiksi, niin noin voi käydä. Nyt jo Volkkarin ja jopa Seatinkin halpamallit on Skodia.
        Halpismallien suosio kasvaa koko ajan Euroopassakin, Suomi on vielä edelläkävijä toistaiseksi

        Hahahahhaha. Volkkarihan on jo nyt halvempi kuin Skoda. Tsekkaa ihan piruuttas, ennenkuin käyt provoilemaan.


      • nenä pepussa taas?
        Sko Diksi kirjoitti:

        Hahahahhaha. Volkkarihan on jo nyt halvempi kuin Skoda. Tsekkaa ihan piruuttas, ennenkuin käyt provoilemaan.

        Onko Skoda halpa vai kallis? Koittaa jo päättää. Tietysti se on umpi-sika-p@ska-komaariloota, mutta onko kallis vai halppis?


      • Kallis halpis
        Sko Diksi kirjoitti:

        Hahahahhaha. Volkkarihan on jo nyt halvempi kuin Skoda. Tsekkaa ihan piruuttas, ennenkuin käyt provoilemaan.

        Skodahan on kovasti ylihinnoiteltu halpisauto. Skoda ei todellakaan ole halpa, jos verrataan vastaavantasoisiin muihin merkkeihin, hurjasti ylihinnoiteltu. Toki myyjän niin kannattaa tehdäkin, kun silti menee Suomessa varsinkin hyvin kaupaksi. Katteet on varmasti erinomaiset. Tämähän onkin ennenkaikkea suomalainen ilmiö eli ylihinnoiteltu halpisauto menee kaupaksi noin hyvin.
        Muuallahan Skodan hinnoittelu onkin enemmän vertaistensa tasolla eli selvästi halvempi ja myynti siksi kohtalaisen hyvääkin näintaloudellisesti hankalina aikoina.


      • Monesko kerta?
        Kallis halpis kirjoitti:

        Skodahan on kovasti ylihinnoiteltu halpisauto. Skoda ei todellakaan ole halpa, jos verrataan vastaavantasoisiin muihin merkkeihin, hurjasti ylihinnoiteltu. Toki myyjän niin kannattaa tehdäkin, kun silti menee Suomessa varsinkin hyvin kaupaksi. Katteet on varmasti erinomaiset. Tämähän onkin ennenkaikkea suomalainen ilmiö eli ylihinnoiteltu halpisauto menee kaupaksi noin hyvin.
        Muuallahan Skodan hinnoittelu onkin enemmän vertaistensa tasolla eli selvästi halvempi ja myynti siksi kohtalaisen hyvääkin näintaloudellisesti hankalina aikoina.

        Niin, ja taas unohtui mainita ne vastaavantasoiset muut merkit. Ja varmaan sama vanha syykin?


      • Halpa provo
        Kallis halpis kirjoitti:

        Skodahan on kovasti ylihinnoiteltu halpisauto. Skoda ei todellakaan ole halpa, jos verrataan vastaavantasoisiin muihin merkkeihin, hurjasti ylihinnoiteltu. Toki myyjän niin kannattaa tehdäkin, kun silti menee Suomessa varsinkin hyvin kaupaksi. Katteet on varmasti erinomaiset. Tämähän onkin ennenkaikkea suomalainen ilmiö eli ylihinnoiteltu halpisauto menee kaupaksi noin hyvin.
        Muuallahan Skodan hinnoittelu onkin enemmän vertaistensa tasolla eli selvästi halvempi ja myynti siksi kohtalaisen hyvääkin näintaloudellisesti hankalina aikoina.

        Trolli hei. kokoa ajatuksesi ja mieti, ennnenkuin päästät aivopieruja.

        Niin että miten se voi olla ylihinnoiteltu, kun kerran kauppa käy varsin hyvin? Vastaa nyt, tankero, mutta harkitse vastaustasi.


    • onneksi näitä on

      Enpä ole vielä Rhodoksellakaan Skeidoja nähnyt. Mersuja nuo taksitkin pääasiassa.

      • Faliraki

        Oli niitä harvakseltaan sielläkin liikenteessä. Ja ne mersur eivät niin kovin uusia ole. Mutta vuokra-autoissa olivat cabrioletit kovin tarjolla, niistä Vw-Kuplaa paljon. Suuri osa turisteista venäläisiä ainakin Falirakissa... ;)


    • Etelässä ?

      Enpä ole ennen kuullut, että joku menisi lomailemaan Epsanjaan ja päivystäisi 24/7 jonkun Suoli 24:n keskustelusivulla. Hah, peräkammarissa se on luuserin etelä. Näin se menee lantaloordinkin kohdalla.

      • landlord

        Mikä saa sinut tekemään johtopäätöksen 24/7 päivystyksestä?


    • dacia ja skoda

      Skodaa verrataan usein daciaan ja siihen nähden laatu on samaa mutta daciassa saa saman paketin vaan halvemmalla. Skoda maksaa halpamerkiksi paljon kun samaa saa dacian muodossa halvemmallakin.

      • Taas kerran:

        Sopii kysyä miksi Skoda myi alkuvuonna 9x Dacian verran.
        Kaksi Daciaa saa Skodan hinnalla. Kokonaiskustannus auton käyttöiän ajalta laskettuna menee silti eippaasti Skodan ohi.
        Dacian arvo suorastaan romahtaa kun se on ajettu kaupasta ulos. Koska se on todetusti Euroopan epäluotettavin ja eniten korjauksia vaativa, Dacia tulee loppupelissä todella kalliiksi.


      • ei Dacialle

        Renaultin vanhentunutta tekniikkaa, en suosittele..... daciassa.

        Skodassa uusinta ja parasta VAG:n tekniikkaa.


      • Ihan samaan tapaan
        ei Dacialle kirjoitti:

        Renaultin vanhentunutta tekniikkaa, en suosittele..... daciassa.

        Skodassa uusinta ja parasta VAG:n tekniikkaa.

        Dacia ja Skoda kumpikin ovat tekniikkansa puolesta kopioita, joiden menestyminen perustuu päämerkin vanhempaan tekniikkaan. Toimintamalli on täysin sama. Niissä päämerkin vanhempi tekniikka 'käytetään' loppuun ja näin rahastetaan aiemmat kehityskustannukset loppuun saakka. Se on järkevää taloudellista toimintaa.

        Päämerkkien osalta viimeisin kehitetty tekniikka on kallista ja sitä käytetään päämerkeissä noin vuoden kaksi ennenkuin se siirtyy kopiomerkkeihin kun päämerkkeihin kehitetään taas uutta. Näinhän se on tähänkin asti mennyt ja menee edelleen. Hyvähä esimerkkinähän on juuri hurjasti mainostetty ja kovassa myynti-iskussa juuri nyt oleva Octavia. Sehän sai viimeisenä konsernin merkkinä modernin tekniikan vajaa pari vuotta sitten, sisarmalleissahan eli A3, Golf ja myös Leon osalta näin oli tehty jo 1-2 vuotta aiemmin. Valtava Skodan mainoskampanja osoittaa, että tästä kalliista tekniikasta halutaan loppuun saakka mahdollisemman suuret taloudelliset hyödyt. Näillä kustannetaan sitten uuskehitystä, joka taas tuodaan ensin ykkösmerkkeihin ensin ja sitten taas kakkosmerkkeihin myöhemmin.

        Tässä ei ole mitään ihmeellistä ja tavallisen perusautonkäyttäjän kannalta ei ole käytännön merkitystä.


      • Facelift 2012
        Ihan samaan tapaan kirjoitti:

        Dacia ja Skoda kumpikin ovat tekniikkansa puolesta kopioita, joiden menestyminen perustuu päämerkin vanhempaan tekniikkaan. Toimintamalli on täysin sama. Niissä päämerkin vanhempi tekniikka 'käytetään' loppuun ja näin rahastetaan aiemmat kehityskustannukset loppuun saakka. Se on järkevää taloudellista toimintaa.

        Päämerkkien osalta viimeisin kehitetty tekniikka on kallista ja sitä käytetään päämerkeissä noin vuoden kaksi ennenkuin se siirtyy kopiomerkkeihin kun päämerkkeihin kehitetään taas uutta. Näinhän se on tähänkin asti mennyt ja menee edelleen. Hyvähä esimerkkinähän on juuri hurjasti mainostetty ja kovassa myynti-iskussa juuri nyt oleva Octavia. Sehän sai viimeisenä konsernin merkkinä modernin tekniikan vajaa pari vuotta sitten, sisarmalleissahan eli A3, Golf ja myös Leon osalta näin oli tehty jo 1-2 vuotta aiemmin. Valtava Skodan mainoskampanja osoittaa, että tästä kalliista tekniikasta halutaan loppuun saakka mahdollisemman suuret taloudelliset hyödyt. Näillä kustannetaan sitten uuskehitystä, joka taas tuodaan ensin ykkösmerkkeihin ensin ja sitten taas kakkosmerkkeihin myöhemmin.

        Tässä ei ole mitään ihmeellistä ja tavallisen perusautonkäyttäjän kannalta ei ole käytännön merkitystä.

        Jos mielestäsi eriaikainen porrastettu markkinoilletulo, samaa pohjalevyä ja moottoreita käyttävistä malleista, on "vanhan tekniikan loppuunkäyttämistä", niin olkoon sitten. Faceliftien kera näillä mennään varmasti pitkään kaikissa konsernin merkeissä.

        Itse käytän mielelläni "loppuun" v. 2012 II Octavian "vanhentuneen tekniikan". Ei edes nämä viimeisimmät viritykset kiinnosta. Tutustuin myös Seatin mallistoon v. 2012, mutta eipä sieltä mitään edistyksellisen teknologian riemuvoittoa löytynyt Skodaan verrattuna. Leoninkaan osalta, joka oli muutenkin liian pieni. Ei ollut vielä tätä uuden mallin farmaria. Ja Altea XL:n osalta ei kauppoja hinnasta ja huonosta saatavuudesta johtuen syntynyt. Vanha p@ska malliltaan sekin...


    • takuukin parempi

      ei ainakaan niin kalliiksi kuin skeidan jatkuva korjaaminen.daciassa jakopäät,turbot,vaihdelaatikot kestää,ja mikä tärkeintä osat käy paikoilleen ja vedet kestää korin ulkopuolella

      • Sadonkorjuun aika

        Juhannuksen jälleen täällä päästään asiaan... Täysi kori pähkinöitä netti-surffailusta. Vielä kun löydät tähän "kaikkien yleisesti tuntemaan vakavaan ongelmaan" liittyvän takaisin-kutsu-linkin, niin saat koko vuoden pähkinät!


    • lantaloordi hiiteen

      >"erveiset skeidapalstan lukijoille Espanjasta rantalomalta Port des Torresista. Yhtään Skodaa ei ole täällä tullut vastaan"

      Juu mutta meneppäs lanta loordi käymään Madridissa, siellä on taksikannasta suurin osa Skodaa. Myös Seatia on paljon. Skodaa hommataan taksiksi siksi kun se on edullinen hankkia ja omistaa, ja kestävä.

      Että vedä käteen vaan, lantaloordi.

      • landlord

        Olen minä sielläkin käynyt, tosin muuan vuosi sitten. Skeidoja ei pahemmin näkynyt, folkkaria ja PSA-tuotteita kylläkin. Minusta on hauskaa lukea näitä tunteenpurkauksia, mitä päästellään.


    • näin metropolissa

      lantaloordille terveiset Barcelonasta. Täällä on Skodia, Seatteja ja Priusseja takseina sut tasaisesti. Priussi on kyllä melkoinen rysä, mulle aukesi mitä tarkoittaa askeettisuus ja ämpärimuivi oikeasti, hyi helvettu mikä tekele.

      • Kinnerit pois

        Yääk, Prius. Sehän ei sovi taksikäyttöön ollenkaan, sisätilat niin ahtaat kuin vain voi olla!


    • Pariisiis

      Pariisissa oli Ocuja takseina todella paljon ja kuskin mukaan ranskikset ei kestä taksi käytössä. Ehkä jopa yleisin merkki kentän tolpilla.

      • 8+10

        Kyllä takseissa on monessakin maassa Skodia. Onhan mallistossa suurikokoisia autoja ja tekninen kestävyys on volkkareissa ja audeissa testattu pari vuotta ennen skodaa. Vanhempi teknikkaa on yleensä luotettavaa ja se yhdistettynä halpaan hintaan on takseissa Euroopassa kova sana. Skodahan on tehty kuitenkin tehty 'kuormajuhdaksi', kuten yksi autolehti Skodaa nimittikin.

        Ihmetyttääkin, ettei Suomessa oikein Skodat ole yleistyneet takseissa. Syynä varmaan on Skodan suomalainen hinta, joka Suomessa on suhteellisesti huomattavan korkea eurooppalaisiin hintoihin verrattuna. Varmasti myös hieman kyseenalainen imagokin jarruttaa yleistymistä taksina, ehkä vieläkin on vanhanaikaista asennetta, että kun kerran taksilla ajetaan, niin autoksi ei kelpaa ihan mikä tahansa rahvaan perusauto.


      • Patonki tuoreeltaan
        8+10 kirjoitti:

        Kyllä takseissa on monessakin maassa Skodia. Onhan mallistossa suurikokoisia autoja ja tekninen kestävyys on volkkareissa ja audeissa testattu pari vuotta ennen skodaa. Vanhempi teknikkaa on yleensä luotettavaa ja se yhdistettynä halpaan hintaan on takseissa Euroopassa kova sana. Skodahan on tehty kuitenkin tehty 'kuormajuhdaksi', kuten yksi autolehti Skodaa nimittikin.

        Ihmetyttääkin, ettei Suomessa oikein Skodat ole yleistyneet takseissa. Syynä varmaan on Skodan suomalainen hinta, joka Suomessa on suhteellisesti huomattavan korkea eurooppalaisiin hintoihin verrattuna. Varmasti myös hieman kyseenalainen imagokin jarruttaa yleistymistä taksina, ehkä vieläkin on vanhanaikaista asennetta, että kun kerran taksilla ajetaan, niin autoksi ei kelpaa ihan mikä tahansa rahvaan perusauto.

        Paitsi että Skoda on mm Saksassa huomattavasti kalliimpi kuin Suomessa jos suhteutetaan VW:n hintoihin.

        Muuten tuo mersunkiilto asiakkaiden silmissä on täyttä totta. Samaan aikaan itketään kuinka kallista taksinkäyttö täällä on :D

        Landlordin provoileva aloitus tämäkin taas. Erikoista "huumoria" jälleen!


      • Tolpalla tavataan...
        8+10 kirjoitti:

        Kyllä takseissa on monessakin maassa Skodia. Onhan mallistossa suurikokoisia autoja ja tekninen kestävyys on volkkareissa ja audeissa testattu pari vuotta ennen skodaa. Vanhempi teknikkaa on yleensä luotettavaa ja se yhdistettynä halpaan hintaan on takseissa Euroopassa kova sana. Skodahan on tehty kuitenkin tehty 'kuormajuhdaksi', kuten yksi autolehti Skodaa nimittikin.

        Ihmetyttääkin, ettei Suomessa oikein Skodat ole yleistyneet takseissa. Syynä varmaan on Skodan suomalainen hinta, joka Suomessa on suhteellisesti huomattavan korkea eurooppalaisiin hintoihin verrattuna. Varmasti myös hieman kyseenalainen imagokin jarruttaa yleistymistä taksina, ehkä vieläkin on vanhanaikaista asennetta, että kun kerran taksilla ajetaan, niin autoksi ei kelpaa ihan mikä tahansa rahvaan perusauto.

        Niin. Suberbin takaistuin-tilat on nimenomaan suunniteltu "edustuskäyttöön", sanokoon kommarilootasta saarnaava rölli mitä tahansa. Olkoon sitten vaikka politrukit takapenkillä. Tosin uusi Octavia on suurempi ja varmasti jo riittävä taksikäyttöön.

        Onhan noita Skoda tolpalla täällä Helsingissä, joskus jopa useampia peräkkäin. Mikä sitten on paljon tässä vähänajettujen Mersu-taksien luvatussa maassa. Harvaa muutakaan merkkiä on Mersuihin verrattuna paljon ajossa. Mieluiten kyllä ne pienet C-sarjalaiset voisi Skodaan vaihtaa, jokop isompaan Mersuun tai vaikka Skodaan. Ei mahtunut kolme matkalaukkua C-Mersun takalootaan kuin pitkään järkkäilemällä ja pientä väkivaltaa käyttämällä.

        Taksi-yrittäjä naapuri totesi Skodasta, että "noita saa kaksi Mersun hinnalla". Onko se hyvä vai huono juttu? Se jää kunkin itse päätettäväksi...


      • Tolpalla tavataan...
        Patonki tuoreeltaan kirjoitti:

        Paitsi että Skoda on mm Saksassa huomattavasti kalliimpi kuin Suomessa jos suhteutetaan VW:n hintoihin.

        Muuten tuo mersunkiilto asiakkaiden silmissä on täyttä totta. Samaan aikaan itketään kuinka kallista taksinkäyttö täällä on :D

        Landlordin provoileva aloitus tämäkin taas. Erikoista "huumoria" jälleen!

        Landlordilla on aina jutuissaan "pointti", väittää hän. Olisiko se tällä kertaa esim. että 15 vuotta vanha ylimaalattu välimeren Mersu on taksina aina päheempi kuin uusi Suberb?

        Oikeesti se haluaa vain ärsyttää ja sehän täällä onnistuu. Pähkinöitä sataa laariin...


      • landlord
        Tolpalla tavataan... kirjoitti:

        Landlordilla on aina jutuissaan "pointti", väittää hän. Olisiko se tällä kertaa esim. että 15 vuotta vanha ylimaalattu välimeren Mersu on taksina aina päheempi kuin uusi Suberb?

        Oikeesti se haluaa vain ärsyttää ja sehän täällä onnistuu. Pähkinöitä sataa laariin...

        Mikähän tuossakin oli provoilua jos kirjoittaa ettei Skodia näy? Sataprosenttisesti täyttä asiaa. Espanjassa näkyy paljon relluja.


      • Hupitoimikunta
        landlord kirjoitti:

        Mikähän tuossakin oli provoilua jos kirjoittaa ettei Skodia näy? Sataprosenttisesti täyttä asiaa. Espanjassa näkyy paljon relluja.

        Älä ny hermostu. Näkyykö Seatteja?


      • tuu tasaselle :D
        Tolpalla tavataan... kirjoitti:

        Niin. Suberbin takaistuin-tilat on nimenomaan suunniteltu "edustuskäyttöön", sanokoon kommarilootasta saarnaava rölli mitä tahansa. Olkoon sitten vaikka politrukit takapenkillä. Tosin uusi Octavia on suurempi ja varmasti jo riittävä taksikäyttöön.

        Onhan noita Skoda tolpalla täällä Helsingissä, joskus jopa useampia peräkkäin. Mikä sitten on paljon tässä vähänajettujen Mersu-taksien luvatussa maassa. Harvaa muutakaan merkkiä on Mersuihin verrattuna paljon ajossa. Mieluiten kyllä ne pienet C-sarjalaiset voisi Skodaan vaihtaa, jokop isompaan Mersuun tai vaikka Skodaan. Ei mahtunut kolme matkalaukkua C-Mersun takalootaan kuin pitkään järkkäilemällä ja pientä väkivaltaa käyttämällä.

        Taksi-yrittäjä naapuri totesi Skodasta, että "noita saa kaksi Mersun hinnalla". Onko se hyvä vai huono juttu? Se jää kunkin itse päätettäväksi...

        No mersu on kuitenkin aina mersu ja skoda on kuitenkin aina skeida ja se siitä :D


      • landlord
        Hupitoimikunta kirjoitti:

        Älä ny hermostu. Näkyykö Seatteja?

        Ihan helkkaristi tietysti paikallisena merkkinä. Nyt on nähty 5 skodaa, vaimokin on bongailuun :)


      • landlord
        Hupitoimikunta kirjoitti:

        Älä ny hermostu. Näkyykö Seatteja?

        Kyllä Seatteja näkyy jonkin verran, mutta jostain syystä suosivat tosiaan Relluja.
        Tunti sitten näin yhden octavian, mutta siinä ei ollut paikallisia kilpiä.


      • landlord
        landlord kirjoitti:

        Ihan helkkaristi tietysti paikallisena merkkinä. Nyt on nähty 5 skodaa, vaimokin on bongailuun :)

        Korjataan kun editointi meni pipariksi:

        Ihan helkkaristi on näkynyt, tietysti paikallisena merkkinä. Nyt on nähty 5 skodaa, vaimokin on osallistunut bongailuun :)


      • Hymiötä pukkaa...
        tuu tasaselle :D kirjoitti:

        No mersu on kuitenkin aina mersu ja skoda on kuitenkin aina skeida ja se siitä :D

        Eli mitä koitit kertoa? Kumman valitset tolpalla, vai eikö kumpikaan kelpaa? Pitääkö olla Tojota?


      • tuu tasaselle
        Hymiötä pukkaa... kirjoitti:

        Eli mitä koitit kertoa? Kumman valitset tolpalla, vai eikö kumpikaan kelpaa? Pitääkö olla Tojota?

        Ei kelpaa mikään noista, ainakaan tojotaa :D Pitäiskö valita Skeida ihan niinkuin sun mieliksi vai?


      • Hymiötä pukkaa...
        tuu tasaselle kirjoitti:

        Ei kelpaa mikään noista, ainakaan tojotaa :D Pitäiskö valita Skeida ihan niinkuin sun mieliksi vai?

        Asia selvä. Ei tarvitse valita mitään automerkkiä. Ratikallakin pääsee. Ainakin Helsingissä...


      • tuu tasaselle
        Hymiötä pukkaa... kirjoitti:

        Asia selvä. Ei tarvitse valita mitään automerkkiä. Ratikallakin pääsee. Ainakin Helsingissä...

        EI mitään noista automerkeistä että mitäköhän se skeida-jorma taas selittää huuruissa siellä ja taas verenpaineko/kö nousee taas vai ?


        Ja hymiötähän pukkaa ihan sun mieliksi ;D ;D ;DDDDDDDD


    • Kiähkiäh

      Onko Saabeja pilvin pimein?

    • Oeyusta

      Mitenkäs Siittimet? Vaikka ovat eri osastoa, niin periaatteessa ollaan samalla vyöhykkeellä kuin Skeida.

      • 19+12

        Siittimiä löytyy suhteessa muihin merkkeihin runsaasti kotikentältä Espanjasta ja myös Portugalista, tottakai. Ja koko läntisestä Etelä-Euroopasta.
        Kuten Skeidaa Tsekistä, Puolasta, itäisestä Euroopasta yleensäkin ja Suomesta, jne.
        Näin vaikka kyseessä on teknisesti sama auto, niin ulkoiset yms seikathan autonvalinnan yleensä ratkaisee, ulkonäkö, asenteet, kotimaisuus, uskomukset, alueellinen saatavuus, mainokset, jne.
        Näiden jälkeen tulee oma auton todellinen järkitarve. Hinta antaa ylärajan ja tekniset ominaisuudet alarajan.


      • Jep▬jep
        19+12 kirjoitti:

        Siittimiä löytyy suhteessa muihin merkkeihin runsaasti kotikentältä Espanjasta ja myös Portugalista, tottakai. Ja koko läntisestä Etelä-Euroopasta.
        Kuten Skeidaa Tsekistä, Puolasta, itäisestä Euroopasta yleensäkin ja Suomesta, jne.
        Näin vaikka kyseessä on teknisesti sama auto, niin ulkoiset yms seikathan autonvalinnan yleensä ratkaisee, ulkonäkö, asenteet, kotimaisuus, uskomukset, alueellinen saatavuus, mainokset, jne.
        Näiden jälkeen tulee oma auton todellinen järkitarve. Hinta antaa ylärajan ja tekniset ominaisuudet alarajan.

        Jos Suomessa tehtäisiin Daciaa, niin sitähän olisi täällä kohta kaikki tiet ja pellonreunat täynnä.


      • germany
        Jep▬jep kirjoitti:

        Jos Suomessa tehtäisiin Daciaa, niin sitähän olisi täällä kohta kaikki tiet ja pellonreunat täynnä.

        Mahtaako A-mersuja olla kohta joka paikka täynnä?


      • kitupiikki
        germany kirjoitti:

        Mahtaako A-mersuja olla kohta joka paikka täynnä?

        Ei tule olemaan, sillä siinä hinta-laatusuhde ei ole kohdallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1863
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1426
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1384
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1344
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1327
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe