Kaikkien aikojen vitsi: Ocu Econolineen ei saa laittaa vetokoukkua

Buahahahaa

Kylläpäs slaavit ovat menneet auton suunnittelemaan! Uuteen pikku-diesel-Octaviaan ei saa asentaa vetokoukkua. Syyt ovat kuulemma, ettei taka-akselin tuennat kestä, jarrujen teho ei riitä ja voimanvälitys rasittuu liikaa.

Ei ihan hetkeen tule mieleen autoa, johon ei saa laittaa koukkua. Smart, Lupo ja i10 (?) ehkä, mutta ne ovat kokonsakin puolesta vain kolmannes Octaviasta. Käsittämättömäksi tilanteen tekee se, että 1.6Tdi-Golfilla saa vetää kärryä. Onkohan sokotan pojat päättäneet säästää vähän väärästä kohdasta?

45

1457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leppäköysi

      Miten tuo sinua koskettaa, ethän osksta Skodaa muutenkaan. Niille jotka tarvitsevat autoonsa vetokoukun varmasti löytyy sopiva vaihtoehto Skoda mallistosta.

    • vai vielä koukku

      eihän sen kantavuus riitä edes hehtaaritakaluukun täyttämiseen muilla kuin kaalinpäillä.

    • Naura ittelles vaan

      Aloittajalle tiedoksi, että kyseessä on GreenLine-malli, joka on ituhippien vaatimuksesta suunniteltu, ja siihen on vetokoukku kielletty, ettei tule liikaa päästöjä.

      Valikoimasta löytyy kyllä ihan oikeakin auto 1.6 TDI-koneella, jolla voi vetää peräkärryä ihan oikeesti.

      Sinällään hyvä, että valikoimasta löytyy jokaiselle jotakin. Volkkarilla ei näemmä ole tarjolla "vihreää" vaihtoehtoa niille, jotka ovat huolissaan ympäristöstä.

      Trolleilla on kova tarve trollailla, sillä tästäkin oli jo aikaisempi keskutelu, mutta silti piti laittaa uusi. Typerintä on se, että trollit eivät näköjään edes tiedä mitään mallivalikoimasta eikä autojen tekniikasta, kunhan meuhkaavat kovalla äänellä.

      • kaalimaan kaara

        Skoda tarvitsee koukun keulaan siitä on helppo hinata pajalle


    • Luin jostain

      Tiedättekö miksi siihen ei saa asentaa vetokoukkua? Aiemmin sai, mutta skodakuskeilla on tapana kuljettaa hapankaalia peräkärryssä isoja kuormia.
      Naapurit olivat valittaneet hajuhaitasta, joka on tullut peräkärrystä, sekä skodaperheen pierunpaukkeesta.
      Nyt kun vetokoukkua ei saa laittaa, niin hapankaalta ei pysty enää kuljettamaan muualla kun skodakuskien niin tärkeänä pitämässään isossa auton tavaratilassa.

      • Kaalinpäiden vartija

        Sinä et muuta ole lukenut kuin satukirjoja. Ja se hajuhaitta tulee sinusta itsestäsi.


    • isänmaan toivot, voi

      Taas kuspäisen teiniröllin avaus. Ei ymmärretä mitä luetaan ja kaivetaan asioita joita ei edes ymmärrä. nuo ovat tulevaisuudessa meidän yhteiskunnan tukipilareita, hehee mikä tulevaisuus.

    • Zkoda

      Ihana tuolla Octavian takapaksissa saada m'unaa anaaliin

    • landlord

      Melko romu! Miten voi olla mahdollista että juuri tehtaalta tulleella autolla ei voi vetää kärryä mutta minun 10v vanhalla sitikalla saa hinata asuntoautoa? Vastaus on selvä: länsiautojen laatu on vaan niin edellä itäautoja.

      • Oletko hinaaja?

        Se nyt vaan on niin, että Skoda on edelläkävijä näissä ympäristöasioissakin. Kaikki eivät tarvitse vetokoukkua, ja koska vihreitä arvojakin tarvitaan, Skoda on tehnyt oman mallin, jonka ekologisuus tässä korostuu.

        Edelleenkin korostan, että mallistosta löytyy myös vastaava auto, jolla saa vetää kärryä. Suosittelen tutustumaan hinnastoon ja teknisiin ominaisuksiin, ennenkuin alkaa trollailemaan ja paljastaa oman vajavaisuutensa.


      • landlord
        Oletko hinaaja? kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin, että Skoda on edelläkävijä näissä ympäristöasioissakin. Kaikki eivät tarvitse vetokoukkua, ja koska vihreitä arvojakin tarvitaan, Skoda on tehnyt oman mallin, jonka ekologisuus tässä korostuu.

        Edelleenkin korostan, että mallistosta löytyy myös vastaava auto, jolla saa vetää kärryä. Suosittelen tutustumaan hinnastoon ja teknisiin ominaisuksiin, ennenkuin alkaa trollailemaan ja paljastaa oman vajavaisuutensa.

        Nyt en ymmärrä: miten se että ei ole vetokoukkua, on ympäristöasioissa edelläkävijyyttä?


      • voi jälkeenjäänyttä
        landlord kirjoitti:

        Nyt en ymmärrä: miten se että ei ole vetokoukkua, on ympäristöasioissa edelläkävijyyttä?

        Olet siis niin tyhmä ettet ymmärrä taaskaan mistä on kysy. Oletko tosiaan noin tyhmä vai periaatteesta erimieltä.
        Ainakin esiinnyt naimisissa olevana miehenä, kuinkahan reppana vaimosi onkaan kun tuollaista dorkaa jaksaa katsella älyttömine juttuineen?


      • landlord
        voi jälkeenjäänyttä kirjoitti:

        Olet siis niin tyhmä ettet ymmärrä taaskaan mistä on kysy. Oletko tosiaan noin tyhmä vai periaatteesta erimieltä.
        Ainakin esiinnyt naimisissa olevana miehenä, kuinkahan reppana vaimosi onkaan kun tuollaista dorkaa jaksaa katsella älyttömine juttuineen?

        No valistapa vähäsen suun soittamisen sijasta vai tiedätkö itsekään?


      • Rautalangasta ...
        landlord kirjoitti:

        No valistapa vähäsen suun soittamisen sijasta vai tiedätkö itsekään?

        Minäpä valistan tyhmää lantaloordia: ympäristöasioissa pyritään minimoimaan polttoaineen kulutusta, niin että päästöt pienenisivät. Tästä syystä auton painoa on vähennetty ja myös aerodynaamisia muutoksia on tehty ilmanvastuksen vähentämiseksi. Renkaatkin on valittu pienemmän vierintävastuksen malleiksi. Peräkärryn vetäminen kuluttaa enemmän polttoainetta, joten vetokoukku olisi ristiriidassa tämän konseptin kanssa. Got it?

        Tämä Greenline malli on muuten tullut markkinoille jo 2009 ja on saanut v. 2010 Motivan ja Tuulilasi-lehden vertailussa vuoden ekoauton tittelin. Nytkö vasta trollit ovat heränneet tätä mallai trollaamaan????


      • landlord
        Rautalangasta ... kirjoitti:

        Minäpä valistan tyhmää lantaloordia: ympäristöasioissa pyritään minimoimaan polttoaineen kulutusta, niin että päästöt pienenisivät. Tästä syystä auton painoa on vähennetty ja myös aerodynaamisia muutoksia on tehty ilmanvastuksen vähentämiseksi. Renkaatkin on valittu pienemmän vierintävastuksen malleiksi. Peräkärryn vetäminen kuluttaa enemmän polttoainetta, joten vetokoukku olisi ristiriidassa tämän konseptin kanssa. Got it?

        Tämä Greenline malli on muuten tullut markkinoille jo 2009 ja on saanut v. 2010 Motivan ja Tuulilasi-lehden vertailussa vuoden ekoauton tittelin. Nytkö vasta trollit ovat heränneet tätä mallai trollaamaan????

        Hetkinen. Edelleenkään tämä ei anna vastausta siihen, miten vetokoukkumahdollisuuden poisjättäminen lisää ympäristöystävällisyyttä?

        Ensinnäkään, jos on pelkkä mahdollisuus niin ei se lisää kulutusta.

        Toiseksi, vaikka vetokoukkumahdollisuutta ei ole, niin se joko ohjaa ostamaan kalliiman ja epätaloudellisemman auton.

        Lisäksi mikäli tarvitsee vetokoukkua, niin silloin joutuu hankkimaan toisen auton vetotarpeisiin ja on saastuttavampi todennäköisesti kun eco-skeida. Sehän ei tarkoita sitä, että jos vetokoukkumahdollisuus otetaan pois niin vetotarpeita ei olisi.

        Vai tarkoittaako tämä, että kun on vetokoukkumahdollisuus niin skodajormat vetävät kärryä koko ajan perässä? En kyllä epäilisi tätäkään mahdollisuutta.


      • Buahahaa
        landlord kirjoitti:

        Hetkinen. Edelleenkään tämä ei anna vastausta siihen, miten vetokoukkumahdollisuuden poisjättäminen lisää ympäristöystävällisyyttä?

        Ensinnäkään, jos on pelkkä mahdollisuus niin ei se lisää kulutusta.

        Toiseksi, vaikka vetokoukkumahdollisuutta ei ole, niin se joko ohjaa ostamaan kalliiman ja epätaloudellisemman auton.

        Lisäksi mikäli tarvitsee vetokoukkua, niin silloin joutuu hankkimaan toisen auton vetotarpeisiin ja on saastuttavampi todennäköisesti kun eco-skeida. Sehän ei tarkoita sitä, että jos vetokoukkumahdollisuus otetaan pois niin vetotarpeita ei olisi.

        Vai tarkoittaako tämä, että kun on vetokoukkumahdollisuus niin skodajormat vetävät kärryä koko ajan perässä? En kyllä epäilisi tätäkään mahdollisuutta.

        Jos oikein ekoksi vedetään, niin Skoda pitäisi toimittaa ilman penkkejä. Matkustajien painohan lisää kulutusta. Olisi myös vähintään harkinnanarvoista antaa kaupantekijäisiksi vuoden laihdutuslääkkeet ja selvästi ylipainoiselle ostajalle rasvaimu tai mahalaukunpienennysleikkaus.


      • Katto nääs
        landlord kirjoitti:

        Hetkinen. Edelleenkään tämä ei anna vastausta siihen, miten vetokoukkumahdollisuuden poisjättäminen lisää ympäristöystävällisyyttä?

        Ensinnäkään, jos on pelkkä mahdollisuus niin ei se lisää kulutusta.

        Toiseksi, vaikka vetokoukkumahdollisuutta ei ole, niin se joko ohjaa ostamaan kalliiman ja epätaloudellisemman auton.

        Lisäksi mikäli tarvitsee vetokoukkua, niin silloin joutuu hankkimaan toisen auton vetotarpeisiin ja on saastuttavampi todennäköisesti kun eco-skeida. Sehän ei tarkoita sitä, että jos vetokoukkumahdollisuus otetaan pois niin vetotarpeita ei olisi.

        Vai tarkoittaako tämä, että kun on vetokoukkumahdollisuus niin skodajormat vetävät kärryä koko ajan perässä? En kyllä epäilisi tätäkään mahdollisuutta.

        Kyllä se lantaloorti nyt yrittää vedättää. Joko on todella tyhmä tai sitten tekeytyy tyhmäksi.

        Kysymyshän on ihan yksinkertaisesti arvovalinnoista. Voi ostaa tavallisen auton, tai sitten voi ostaa ecomallin, josta on riisuttu mahdollisimman paljon polttoaineen kulutusta kasvattavia tekijöitä.

        Vähän niinkuin voi tehdä sähkösopimuksen hyötytuulisähköstä tai sitten perinteisestä joka tuotetaan ydinvoimalla tai vesivoimalla...


      • landlord
        Katto nääs kirjoitti:

        Kyllä se lantaloorti nyt yrittää vedättää. Joko on todella tyhmä tai sitten tekeytyy tyhmäksi.

        Kysymyshän on ihan yksinkertaisesti arvovalinnoista. Voi ostaa tavallisen auton, tai sitten voi ostaa ecomallin, josta on riisuttu mahdollisimman paljon polttoaineen kulutusta kasvattavia tekijöitä.

        Vähän niinkuin voi tehdä sähkösopimuksen hyötytuulisähköstä tai sitten perinteisestä joka tuotetaan ydinvoimalla tai vesivoimalla...

        Mutta miten se vetokoukkumahdollisuuden poisjättäminen tukee tätä arvovalintaa, koska se ohjaa vetokoukkuun liittyvää tarpeen täyttymistä todennäköisesti enemmän saastuttavampiin vaihtoehtoihin? Se jos on optio käytössä, niin ei se saastuta. Tai jos sitä ei ole, niin eco-mallin sijasta ostetaan kärry jossa mahdollisuus on olemassa ja joka saastuttaa enemmän.


      • landlord
        landlord kirjoitti:

        Mutta miten se vetokoukkumahdollisuuden poisjättäminen tukee tätä arvovalintaa, koska se ohjaa vetokoukkuun liittyvää tarpeen täyttymistä todennäköisesti enemmän saastuttavampiin vaihtoehtoihin? Se jos on optio käytössä, niin ei se saastuta. Tai jos sitä ei ole, niin eco-mallin sijasta ostetaan kärry jossa mahdollisuus on olemassa ja joka saastuttaa enemmän.

        Anteeksi että höpötin optioista ja tarpeiden täyttymisestä. Vihdoin tajusin, että jos vetokoukku on jätetty pois, niin auton rakennetta on pystytty keventämään. Tällä tavalla on voitu tuoda myyntiin auto, joka kuluttaa vähemmän.

        Suokaa anteeksi, että olen vähän tyhmä.


      • Matkailua tuokin

        Olisko niin, että 10-vuotiaan Sitikan kanssa asuntoauton vetäminen on ihan suositetltavaa? Koskaan kun ei taipaleella tiedä milloin joutuu ajopeliä vaihtamaan.


      • landlord
        landlord kirjoitti:

        Anteeksi että höpötin optioista ja tarpeiden täyttymisestä. Vihdoin tajusin, että jos vetokoukku on jätetty pois, niin auton rakennetta on pystytty keventämään. Tällä tavalla on voitu tuoda myyntiin auto, joka kuluttaa vähemmän.

        Suokaa anteeksi, että olen vähän tyhmä.

        Imitointi on imartelun suurin muoto. Kiitos :)


      • landlord
        landlord kirjoitti:

        Anteeksi että höpötin optioista ja tarpeiden täyttymisestä. Vihdoin tajusin, että jos vetokoukku on jätetty pois, niin auton rakennetta on pystytty keventämään. Tällä tavalla on voitu tuoda myyntiin auto, joka kuluttaa vähemmän.

        Suokaa anteeksi, että olen vähän tyhmä.

        "jos vetokoukku on jätetty pois, niin auton rakennetta on pystytty keventämään"

        Kyse ei ole vetokoukun poisjättämisestä, vaan siitä että voiko sen laittaa ollenkaan vaiko ei. Missä on niin sanottu että optio lisää painoa niin, että sillä on vaikutusta kulutukseen.

        Terv. Oikea Landord


      • skoota trolli
        Buahahaa kirjoitti:

        Jos oikein ekoksi vedetään, niin Skoda pitäisi toimittaa ilman penkkejä. Matkustajien painohan lisää kulutusta. Olisi myös vähintään harkinnanarvoista antaa kaupantekijäisiksi vuoden laihdutuslääkkeet ja selvästi ylipainoiselle ostajalle rasvaimu tai mahalaukunpienennysleikkaus.

        "Jos oikein ekoksi vedetään, niin Skoda pitäisi toimittaa ilman penkkejä. Matkustajien painohan lisää kulutusta. Olisi myös vähintään harkinnanarvoista antaa kaupantekijäisiksi vuoden laihdutuslääkkeet ja selvästi ylipainoiselle ostajalle rasvaimu tai mahalaukunpienennysleikkaus."

        Tuo voisi olla ihan toimivakin ratkaisu kun verrataan tätä skootalootan insinöörien ja VAGin typeriin kaksoiskytkinvaihteisto "varmatoimisiin" päähänpistoihin ynnä muihin yleensäkin.

        Kannattaa muistaa skootan omistajat se, että skoota on kuitenkin yleinen jokapäiväinen naurunaihe monille ihmisille joten yllä oleva juttu on ihan järkeenkäypä ratkaisu tähän sköötän ekologisuuteen(mihin niitä penkkejä tarvitaan ja omistajille kaupan päälle laihdutuslääkkeet, tämä ratkaisu olisi Jormien mielestä lähes yhtä varma ratkaisu koska se on sentään varmatoiminen sköötälöötä)


    • Prius hinuri

      Mesoatko samasta aiheesta myös Toyota-keskusteluissa? Siitä merkistä löytyy myös automalleja joihin ei saa laittaa vetokoukkua tai kytkentäpaino on niin pieni, että perävaunun kuormana voi olla vain terveisiä tai styroksia.

    • reino.

      Lueskelin kanssa tuota iltasanomien juttua skoda greenline. Sinä oli juttua, että pääsee aika kohtuullisella kulutuksella. Väliytykset ovat isot ja saattaa voimalinja täristää ja alavääntö on ohut.

      Siinä jutussa oli kyllä vähän moitittu ohjaaamon ilmettä. Sitä vaan ihmettelen, että skoda maksaa saman kuin volkkari golf ellei enemmän. Miksi ohjaamo oli niin vaatimaton. Farmari golf on tyylikkäämpi.

      Onko skoda hinnoitellut itsensä jo ulos?

      • Makuasia Reino.

        Jotkut pitävät Skodasta. Toiset taas Golfista. Eikös se ole hyvä, että molemmille ryhmille riittää mieluisia autoja?


      • Makuasioita

        En kyllä nähnyt siinä tekstissä moitittavan ohjaamon ilmettä, kuten nickillä -reino- kirjoittanut väittää. Ergonomiasta siinä jotain höpistään, mutta se on vähän eri asia. Itse asiassa jutun kirjoittaja on ollut varmaan vähän pihalla, kun kuvatekstin alla lukee, että "kojelautaergonomia jättää toivomisen varaa" kun taas vähän alempana todetaan "kiitämme: kojelautaergonomiaa".


    • reino.

      Ohessa juttua iltasanomista

      Skodan säästeliäisyys tuntuu mukavuudessa
      28.6.2014

      Jutusta poimittua " Äärimmilleen viedyssä säästeliäisyydessä on myös epämukavuuspuolensa. Pitkät vaihteisto- ja vetopyörästövälitykset jyrisyttävät voimansiirtoa. Myös moottorin alavääntö on alimmilla kierrosluvuilla nykydieseliksi ohuen tuntuista. Peräkärryäkään Greenlinella ei saa vetää."

      Kuvatekstin alla lukee näin" Kojelautaergonomia jättää toivomisen varaa."

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288707195019.html?pos=ksk-trm-auto-ostu

      Minusta ohjaamo näyttää aika muoviselta ja halvalta.

      • Jutusta poimittua

        Niin, ja kun vierität sitä tekstiä vähän alaspäin, niin sen toisen kuvan alla kehutaan kojelautaergonomiaa.


      • jutusta poimittua II
        Jutusta poimittua kirjoitti:

        Niin, ja kun vierität sitä tekstiä vähän alaspäin, niin sen toisen kuvan alla kehutaan kojelautaergonomiaa.

        Piti vielä lisätä, että tekstiä on muutettu peräkärryn vetämisen osalta. Nyt siellä lukee näin:

        Koeajossa olleen mallin rekisteriotteessa oli tyypitetty vetopainoksi 0 kg. Tällä hetkellä tilattavassa Greenline –mallissa vetopainot on tyypitetty seuraaavasti: Jarruton 640 kg ja jarrullinen 1000 kg


    • SimplyClever...

      Kun ei tarvitse huomioida esim. asuntovaunun vetämistä, voi auton säädöt suunnitella auton päästöjen kannalta mahdollisimman optimaaliseksi. Jos tämä ei sovi, pitää GREENLINE malli jättä ostamatta ja tyytyä normi 1,6TDI:hin.

    • Pikkulisäys

      Keskustelut näillä sivuilla eivät ole saaneet kovin suurta arvosanaa. Landlordin anteeksipyyntö todisti nimimerkin takana olevan ihmisen suuruuden. Tähän anteeksipyyntöön ei ole meistä monesta.

      Jos jossakin autossa on kielto vetää, niin pakkoko on ajatella Pohjanmaan peltoja ja vastaavia Suomen olosuhteita. Jos autolle annetaan lupa vetää, niin saahan sillä vetää sitten niin Alppien jyrkintä tietä, kuin todennäköisesti Mount Everestin rinteitä. Rinteitä, joissa joissakin tapauksissa ykkönen ja kakkonen vaihteena on käytössä lähes tyhjällä autolla ajettaessakin. Onhan teillä kokemusta näistä teistä? Skodaa ei ole tarkoitettu vetämiseen ja sillä siisti. Tehdas saa samalla tietoa merkin huoltohistorian mahdollisesta muutoksesta, jos vetämättömyys vaikuttaa siihen jossakin määrin. Kenties ei vaikuta, mutta tämäkin on tieto.

      • ISO LISÄYS

        Ja koko ketjuhan on olut ihan turha, sillä iltasanomien sivuille on tullut korjaus:

        GREENLINE SKODALLA SAA KUIN SAAKIN VETÄÄ KÄRRYÄ.


      • Buahahaa
        ISO LISÄYS kirjoitti:

        Ja koko ketjuhan on olut ihan turha, sillä iltasanomien sivuille on tullut korjaus:

        GREENLINE SKODALLA SAA KUIN SAAKIN VETÄÄ KÄRRYÄ.

        Saa tai ei saa, riippuu rekisteröintipäivästä.

        Ilta-Sanomien koeajoyksilölle oli merkattu vetomassaksi 0 kg. Myöhemmin rekisteröidyillä malleilla puolestaan lukee rekisteriotteessa, että vetäminen on ok. Jos aiemmin rekisteröidyllä mallilla haluaa vetää kärryä, vaatii se muutoskatsastuksen, jonka artisti maksaa.

        Vähän sama on rengaskokojen kanssa: jos haluat autoosi isommat renkaat, pitää sinun katsastaa auto itse uudestaan suuremmalle rengaskoolle. Ei riitä, että joku on jo aiemmin toiselle saman malliselle autolle muutoskatsastanut isomman koon. Se pitää tehdä jokaiselle autolle erikseen.


      • maailma pelastuu?
        Buahahaa kirjoitti:

        Saa tai ei saa, riippuu rekisteröintipäivästä.

        Ilta-Sanomien koeajoyksilölle oli merkattu vetomassaksi 0 kg. Myöhemmin rekisteröidyillä malleilla puolestaan lukee rekisteriotteessa, että vetäminen on ok. Jos aiemmin rekisteröidyllä mallilla haluaa vetää kärryä, vaatii se muutoskatsastuksen, jonka artisti maksaa.

        Vähän sama on rengaskokojen kanssa: jos haluat autoosi isommat renkaat, pitää sinun katsastaa auto itse uudestaan suuremmalle rengaskoolle. Ei riitä, että joku on jo aiemmin toiselle saman malliselle autolle muutoskatsastanut isomman koon. Se pitää tehdä jokaiselle autolle erikseen.

        Ensimmäisen maailman ongelma nro 1?

        Onko automyyjä huijannut ekoilijaa?


    • Esimerkiksi.

      Omaan autooni ei tule koskaan vetokoukkua.

    • Googlettaen

      Muidenkin valmistajien ECO-malleissa on samoja rajoituksia. Vetokoukku saattaa lisätä CO2-arvoa jopa grammalla. Jäähdytys ja vaihteiston vetoalueet on suunniteltu hieman toisin kuin vakioautossa. Renkaiden kitkaa on pienennetty. Muutama sata kiloa vedettävää voi vaikuttaa negatiivisesti käyttäytymiseen. Autovalikoimaa luulisi riittävän ostotilanteessa, jos hinattavaa on.

    • PalkittuVetoauto
      • PalkittuVetoauto

        No johan taas:
        vetoatuo => vetoauto


      • käteenvetäjien suosikki
        PalkittuVetoauto kirjoitti:

        No johan taas:
        vetoatuo => vetoauto

        Käteen vetäjien suosiossa siis Skoda. Ei dsg/tsi värkillä lasikuitukoppia uskalla lähteä vetämään.


      • skoda fire
        käteenvetäjien suosikki kirjoitti:

        Käteen vetäjien suosiossa siis Skoda. Ei dsg/tsi värkillä lasikuitukoppia uskalla lähteä vetämään.

        Parempi kun ei saakkaan kärryä perään, palaa vielä sekin.


    • yeti

      Ollaanpas sitä taas Skodalle kateellisia, ei kyllä mikään ihme on se vaan loistava auto.

      • Idän ihme: sokota

        Oikeassa olet, Skoda on loistava itäauto. Mosse, Uaz ja Volga ovat vielä vähän kehityksestä jäljessä verrattuna Skodaan. Itse asiassa Skodaa voisi kutsua jopa itäautojen edelläkävijäksi. Mutta totta tosiaan, tekniikkahan on kopioitu länsiautoista. Liekö tullut samanlaisia kömmähdyksiä kuin Krazin suunnittelijoille. Krazissahan, joka on kopioitu jenkkien mikrofilmeistä, lehtijousipakka on väärin päin, kun mikrofilmi oli ollut luettaessa ylösalaisin.


      • Tukipilari
        Idän ihme: sokota kirjoitti:

        Oikeassa olet, Skoda on loistava itäauto. Mosse, Uaz ja Volga ovat vielä vähän kehityksestä jäljessä verrattuna Skodaan. Itse asiassa Skodaa voisi kutsua jopa itäautojen edelläkävijäksi. Mutta totta tosiaan, tekniikkahan on kopioitu länsiautoista. Liekö tullut samanlaisia kömmähdyksiä kuin Krazin suunnittelijoille. Krazissahan, joka on kopioitu jenkkien mikrofilmeistä, lehtijousipakka on väärin päin, kun mikrofilmi oli ollut luettaessa ylösalaisin.

        Mitäs väliä noilla asioilla oikeastaan on? Me _työssäkäyvät_ hommaamme omalla rahalla tai työsuhdeautoksi kulkuneuvon, jossa rahalla saa parhaan vastineen.
        Mun puolesta Krazissa saa olla vaikka pyörät taivasta kohden, näytti tyyppikatsastuksessa olleen yhtä ja toista muutakin puutetta.


      • HelItR
        Idän ihme: sokota kirjoitti:

        Oikeassa olet, Skoda on loistava itäauto. Mosse, Uaz ja Volga ovat vielä vähän kehityksestä jäljessä verrattuna Skodaan. Itse asiassa Skodaa voisi kutsua jopa itäautojen edelläkävijäksi. Mutta totta tosiaan, tekniikkahan on kopioitu länsiautoista. Liekö tullut samanlaisia kömmähdyksiä kuin Krazin suunnittelijoille. Krazissahan, joka on kopioitu jenkkien mikrofilmeistä, lehtijousipakka on väärin päin, kun mikrofilmi oli ollut luettaessa ylösalaisin.

        Kraz on tehty ohjuspatterin käyttöön. Onko sulla kotona sellainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe