Nauttiko lesbo oikeasti miehestä

Ihmeissäni

Tyhmä kysymys, mutta olen nyt kuunnellut heteromiehen selittävän ex vaimostaan kuinka heidän 10 vuotta kestänyt liitto oli täynnä mahtavaa seksiä ja vaimo sai häneltä orgasmeja. Vaimo kuitenkin loppusuoralla kertoi olevansa naisista kiinnostunut ja aluksi heidän seksielämässään pisteenä i:n päälle nämä fantasiat maustoivat heidän seksielmää. Ero kuitenkin lopulta tuli ja nyt ex vaimo on ollut vain naisen kanssa 12 vuotta. Itse olen ymmälläni miksi seksielämä oli sitten niin mahtavaa heillä ja vaimo niin täydellinen kumppani miehen sänkyyn?

23

865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksipuol.mielipide

      Tämä on sen miehen mielipide asiasta. Oletko kysynyt ex-vaimon mielipidettä?

    • f*ck

      mitä tohon nyt pitää sanoa, niinku me tiedettäis miten joku on nauttinut tai ei. Eiks noi ole kahden ihmisen välisiä asioita. Saattaahan se olla että vaimo teeskenteli sängyssä, mikäs tutkimus se olikaan että heteroseksissä joka kolmas muija feikkaa nautintonsa.
      Jos miehet tietäis mitä niiden tyttikset ja vaimot puhuu seksielämästään, saattaisi se olla aika karu herätys todellisuuteen. Jotenkin vähän säälittävääkin että miehet luulee kaiken olevan upeesti sillä saralla, ja yhtä säälittävää että vaimo/tyttis antaa niiden niin luulla, feikkaamalla. Jotenkin tuntuu että heteroseksi ja liitot on aikamoinen show. Paljon esitetään ja tehdään selän takana, yhteistä kietä ei löydetä ja kummallakin on joku oma rooli mitä pitää vetää. Miehet ei ymmärrä, naiset sanoo niin kuin se oikeuttaisi ne valehtelemaan, eikä etsimään sitä yhteistä ymmärrystä asioihin. Naisia nää asiat ei kiinnosta, tuumaa miehet ja hakevat sillä oikeuden paeta kotoa omiin menoihin. Loppupelissä suhteessa on kaksi ihmistä jotka tekee ihan omiaan, haaveilee kumpikin omiaan, puhuu ystävälleen toista ja kumppanilleen muunneltua totuutta jne.

      Minä pidän heteroliittoja kummallisina.

      • 1+18

        Mun saaman käsityksen perusteella heteroliitoista tuntuu kautta linjan puuttuvan kunnioitus kumppania kohtaan. Heteroliitot tuntuvat olevan täynnä valtataistelua ja feikkaamista.Mua tympii kuunnella sellaisten rouvien tai tyttöystävien puheita, jotka naisystävilleen arvostelevat miestään ja samaan aikaan ottavat kaiken palvelun ja hyvän, mitä mies tarjoaa. Naisissa on aika paljon epäitsenäisiä ja epäkypsiä vaimoja.

        Ap:n juttuun kommentoisin, että totta kai nainen voi nauttia aidosti miehen kanssa olemisesta. Hetero- ja lesboseksi ovat ihan eri lajeja. Joku tykkää molemmista, vaikka sit lopulta tekisikin lajivalinnan vain toiseen.


    • Lezzzard.

      Olen f*ckin kanssa samaa mieltä.. Koska olen lesbo.. niin salaa voin sanoa että minäkin pidän heteroliittoja kummallisena.. En voi vaan käsittää miten kaksi näin erilaista yksilöä.. mies ja nainen edes sopii yhteen??? Ylipäätänsä haluan huutaa koko maailmalle että olen maailman onnellisin kun olen LESBO ja saan nauttia kaikkia näitä ihania naisia maailmassa.. ja koko "kiellettyä hedelmää".. koko elämäni ajan:) .. ja kuinka helevetin kiitollinen olen siitä että asun Suomessa.. saan kulkea naiseni kanssa käsikädessä.. saan suudella häntä vaikka metroportaissa.. ilman että kukaan siihen edes kiinnittäisi huomiota! Siis IHAN OHI teeman.. mutta tämän halusin kuiten sanoa !

    • upon your soul.

      /Monet yrittävät elää heteroseksuaalisten normien mukaan. He solmivat parisuhteen miehen kanssa ja yrittävät elää perinteistä naisenelämää.
      Koska heteroseksuaaliset normit ovat niin vahvat ja koska naiset ovat minäkunsa muodostamisessa niin ripuvaisia muiden ihmisten käsityksestä,
      on syytä oletta,että homoseksuaaliset naiset elävät nykyään heteroseksuaalisissa parisuhteissa.
      Jos lesbonaiset menevät naimisiin,muodostavat perheen ja eroavat sitten joskus 30 vuoden iässä siksi,etteivät pysty enää jatkamaan valheellista elämää.Heiltä vaaditan vahva myönteinen itsetunto, jos he uskaltavat rikkoa yhteskunnan normeja ja elää omaa elämäänsä./

    • 564646556

      HALOO? EHKÄ SE NAINEN ON BISEKSUAALI? OLETTEKO KOSKAAN KUULLEET BISEKSUAALEISTA?

      • Ei tarvii huutaa

        Eiköhän aika moni ole biseksuuaaleista kuullu. Mutta ihmetyttää, että vielä vuonna 2014 löytyy niitä, jotka eivät tiedä isojen kirjaimien käyttämisen tarkoittavan huutamista.


      • Gytter
        Ei tarvii huutaa kirjoitti:

        Eiköhän aika moni ole biseksuuaaleista kuullu. Mutta ihmetyttää, että vielä vuonna 2014 löytyy niitä, jotka eivät tiedä isojen kirjaimien käyttämisen tarkoittavan huutamista.

        Hänen tarkoituksensa oli varmaan huutaa, koska ette TAJUUU!!!


      • huutaminen hölmöä
        Gytter kirjoitti:

        Hänen tarkoituksensa oli varmaan huutaa, koska ette TAJUUU!!!

        Kyllä tähän maailmaan huutoa riittää, mutta ei se viesti huutamalla paremmin perille mene, pikemminkin päinvastoin. Ja kyllä moni tajuaa, että kysymyksessä saattaisi olla biseksuaali, usko pois.


    • <50

      Mäkin luulin "nauttineeni" seksistä miehen kanssa vuosikausia, kunnes päädyin naisen seuraan. Sen jälkeen vasta nautinkin, mutta ex-mieheni ei ollut sitä ilosanomaa vierellä todistamassa ja kavereilleen ja muille heteroille kertomassa.

      Ts. jos ei paremmasta tiedä, niin luulee jo saavansa sitä parempaa...

    • ehtabi

      Minä nautin seksistä sekä miehen että naisen kanssa. Ne eroavat toisistaan kuin yö ja päivä mutta en voi sanoa, että toinen olisi selkeästi parempaa kuin toinen. Mielestäni myös parisuhde miehen ja naisen välillä voi olla hyvinkin toimiva mikäli siinä on oikeat elementit (ne samat mitkä homosuhteessakin): rakkautta, toisen kunnioitusta, luottamusta, arvostusta, hellyyttä, avoimuutta, keskustelukykyä, toisen huomioon ottamista...ja sitä hyvää seksiä :) Minun kohdallani asia on niin, että kumppani valikoituu siis persoonan ja yhteensopivuuden perusteella, ei sukupuolen perusteella. Ja minulla on kokemusta pitkistäkin parisuhteista molempien sukupuolten kanssa. Kyllästyttää tuo naissuhteiden jalustalle nostaminen ja miesten dissaaminen.

      • f*ck

        joo sori, lesbopalstalla pitäisi kyl olla kiintiöheterot jotka jaksaa sanoa että on heteroillakin hyvää seksiä ja hyvä parisuhde. Olisihan se nyt tasa-arvoista ja jos me ei tätä hyväksytä niin pois vaa meiltä pyrkimykset tasa-arvoon.
        Joskus kun täällä keskustellaan, puhutaan lesbon näkökulmasta asioista, se on valitettavaa varmaan mutta elämä on.
        Mä en ole törmännyt yhteenkään heteropariin joka puhuisi toisilleen avoimesti asioistaan ja tunteistaan. Kaikessa mietitään eka ettei se tajuu välitä ymmärrä ei se sille kuulu jne.

        Mä en edes usko että kundit osaa lukea naista, nainen voi pimittää isojakin juttuja ja leikkiä kotia. Samoin kai toisinkin päin. Nainen taas ei voi pimittää mitään naiselta. Ne vaistot katos.

        Joo ja on poikkeuksia ja sen sellaista. Mut jos sua kyllästyttää lesbopalsta niin arvaa, sä voit vaihtaa maisemaa. Ihan niinku persoonan mukaan. Tää ketju ei nyt sovi sun persoonalle ehkä.

        Ja tiedoksi, niin lesbotkin rakastuu persoonaan ei sukupuoleen. Ihan kuin heterotkin, persoonaan. Se että lesboilla se on nainen, johtuu siitä että hänessä syntyy romanttisia tunteita vain naisia kohtaan. Lesbokaan ei siis rakastu jonkun alapäähän, vaa persoonaan.


      • Feministi
        f*ck kirjoitti:

        joo sori, lesbopalstalla pitäisi kyl olla kiintiöheterot jotka jaksaa sanoa että on heteroillakin hyvää seksiä ja hyvä parisuhde. Olisihan se nyt tasa-arvoista ja jos me ei tätä hyväksytä niin pois vaa meiltä pyrkimykset tasa-arvoon.
        Joskus kun täällä keskustellaan, puhutaan lesbon näkökulmasta asioista, se on valitettavaa varmaan mutta elämä on.
        Mä en ole törmännyt yhteenkään heteropariin joka puhuisi toisilleen avoimesti asioistaan ja tunteistaan. Kaikessa mietitään eka ettei se tajuu välitä ymmärrä ei se sille kuulu jne.

        Mä en edes usko että kundit osaa lukea naista, nainen voi pimittää isojakin juttuja ja leikkiä kotia. Samoin kai toisinkin päin. Nainen taas ei voi pimittää mitään naiselta. Ne vaistot katos.

        Joo ja on poikkeuksia ja sen sellaista. Mut jos sua kyllästyttää lesbopalsta niin arvaa, sä voit vaihtaa maisemaa. Ihan niinku persoonan mukaan. Tää ketju ei nyt sovi sun persoonalle ehkä.

        Ja tiedoksi, niin lesbotkin rakastuu persoonaan ei sukupuoleen. Ihan kuin heterotkin, persoonaan. Se että lesboilla se on nainen, johtuu siitä että hänessä syntyy romanttisia tunteita vain naisia kohtaan. Lesbokaan ei siis rakastu jonkun alapäähän, vaa persoonaan.

        Voi tietysti olla, että oma heterosuhteeni oli poikkeus - ja niin kyllä aina ajattelinkin. Itse ajattelen, että on yleensäkin tosi harvinaista, että kohtaan ihmisen (naisen tai miehen, olen siis bi), jonka kanssa olisi täysin samalla aaltopituudella ja mieletön sielujen kohtaaminen. Mutta itse en siis suhteessani miehen kanssa koskaan törmännyt sukupuolistereotypioiden aiheuttamiin ongelmiin, kuten juuri tuohon, että "mies ei tajua" tai "mies ei osaa lukea naista". Mutta siis voihan olla, että hän oli poikkeus. Silti uskon, että ei minun olisi yhtään helpompi löytää ihanaa parisuhdetta naistenkaan keskuudesta - ajattelen, että yleensä ne ihmiset ovat harvassa, mutta ei se haittaa... en monta tarvitsekaan.

        Tosin mieheni olikin feministi ja monessa mielessä hyvin erilainen kuin mikään perinteinen mies. Mutta en tosin liputa minkään stereotyyppisen naisenkaan puolesta. Yksi ystäväni heräsi heteroavioliiton päätyttyä lesboksi (tai oikeastaan sanoo olevansa bi, mutta kiinnostuu vain naisista) ja hänellä oli omituisen ruusuinen käsitys, että "kaikki lesbot" ovat kauhean syvällisiä, kulturelleja, erikoisia vaihtoehtoihmisiä jne jne jne, kaikkea hienoa ja ihmeellistä - ja joutui pettymään, kun ne olivatkin ihan tavallisia ihmisiä. Koetin sanoa, että suurin osa ihmisistä on, ja älä kuvittele, että jokainen nainen voi olla se sielunkumppani...


    • ehtabi

      Meni varmaan ohi tuosta tekstistäni se, että en suinkaan ole hetero, edes kiintiösellainen ja ylipäätään kadotit pointtini mut hei, ymmärrän että se on sun persoonastas kiinni eikä siitä mitä sulla on jalkovälissäs tai että olet lesbo. Ja se, ettet tunne yhtään heteroparia (tarkoitit ehkä heteroSUHTEESSA eläviä etkä sitä että kumpikin osapuoli on heteroita) jotka osaavat kommunikoida avoimesti ja ilmaista toisilleen tunteensa, kertoo vain ja ainoastaan jotain sinun tuttavapiiristäsi, ei todellisuudesta.

      • f*ck

        enhän mä sua heteroksi sanonutkaan tai kiintiöksi, sanoin että olisi hyvä olla joku joka kertoisi meille heteroudesta kun selkeesti ei ymmärretä, tai mulle ainakin.
        Heteropareista sen verran että se mitä kuulee heteronaisten jutteluita ja juoruja jne niin aika erillistä elämää tunnetasolla ne elää miestensä kanssa. Enhän mä kaikki maailman heteropareja tiedä tai tunne, mutta sanoinkin että kaikki jotka tiedän ja lisään tähän sen, että mitä juttuja kuulee heteronaisten suusta. Sillä perusteella mies ja nainen ei ole paras mahdollinen pari rakastamiseen. Lisääntymiseen kyllä. Minun mielestä.
        Ihan todellisuutta se on munkin ystävä- ja tuttavapiiri, ei ne kuulu tämän maailman ulkopuolelle.

        Ja tuolla persoonallisuus-kommentilla tarkoitin sitä kun sanoit että rakastut persoonaan et sukupuoleen, johon kommentoin että niinhän mekin.


      • Feministi
        f*ck kirjoitti:

        enhän mä sua heteroksi sanonutkaan tai kiintiöksi, sanoin että olisi hyvä olla joku joka kertoisi meille heteroudesta kun selkeesti ei ymmärretä, tai mulle ainakin.
        Heteropareista sen verran että se mitä kuulee heteronaisten jutteluita ja juoruja jne niin aika erillistä elämää tunnetasolla ne elää miestensä kanssa. Enhän mä kaikki maailman heteropareja tiedä tai tunne, mutta sanoinkin että kaikki jotka tiedän ja lisään tähän sen, että mitä juttuja kuulee heteronaisten suusta. Sillä perusteella mies ja nainen ei ole paras mahdollinen pari rakastamiseen. Lisääntymiseen kyllä. Minun mielestä.
        Ihan todellisuutta se on munkin ystävä- ja tuttavapiiri, ei ne kuulu tämän maailman ulkopuolelle.

        Ja tuolla persoonallisuus-kommentilla tarkoitin sitä kun sanoit että rakastut persoonaan et sukupuoleen, johon kommentoin että niinhän mekin.

        Aika moni tuntuu elävän, ainakin keskustelupalstoilla - siis eri tunnetasolla miestensä kanssa. Itse näen sen johtuvan aika lailla siitä, että ollaan menty kritiikittömästi perinteisten sukupuoliroolien mukaan. Omassa tuttavapiirissäni tällainen ilmiö on vähemmistönä.

        Itse en näe heteroutta oikein mitenkään, kysehän on kuitenkin siinäkin kahden ihmisen, kahden sielun ja persoonan kohtaamisesta. Itselleni (ole bi, kuten aiemmassa viestissä mainitsin) ei suhde mieheen ole heterosuhde eikä suhde naiseen lesbosuhde, vaan jokainen suhde on suhde nimenomaan siihen yksilöön. En siis väitä, että lesboilla kyse olisi sukupuolesta, vaan tarkoitan etten itse osaa ajatella omia suhteitani näillä termeillä ollenkaan. Toki arkipuheessa on kätevä niitä käyttää, jotta keskustelua yleensä voidaan käydä. Mutta jos aletaan yleistää tai puhua jostain heterouden tai lesbouden olemuksesta, niin se kuulostaa minusta tosi oudolta. Suurin osa miehistä ja suurin osa naisista on kuitenkin minulle (ja varmaan isolle osalle heteroita, lesboja ja biseksuaaleja) aika lailla sukupuolettomia tai epäseksuaalisia olentoja, tai näin luulisin. No, minulle ainakin.


      • Feministi
        Feministi kirjoitti:

        Aika moni tuntuu elävän, ainakin keskustelupalstoilla - siis eri tunnetasolla miestensä kanssa. Itse näen sen johtuvan aika lailla siitä, että ollaan menty kritiikittömästi perinteisten sukupuoliroolien mukaan. Omassa tuttavapiirissäni tällainen ilmiö on vähemmistönä.

        Itse en näe heteroutta oikein mitenkään, kysehän on kuitenkin siinäkin kahden ihmisen, kahden sielun ja persoonan kohtaamisesta. Itselleni (ole bi, kuten aiemmassa viestissä mainitsin) ei suhde mieheen ole heterosuhde eikä suhde naiseen lesbosuhde, vaan jokainen suhde on suhde nimenomaan siihen yksilöön. En siis väitä, että lesboilla kyse olisi sukupuolesta, vaan tarkoitan etten itse osaa ajatella omia suhteitani näillä termeillä ollenkaan. Toki arkipuheessa on kätevä niitä käyttää, jotta keskustelua yleensä voidaan käydä. Mutta jos aletaan yleistää tai puhua jostain heterouden tai lesbouden olemuksesta, niin se kuulostaa minusta tosi oudolta. Suurin osa miehistä ja suurin osa naisista on kuitenkin minulle (ja varmaan isolle osalle heteroita, lesboja ja biseksuaaleja) aika lailla sukupuolettomia tai epäseksuaalisia olentoja, tai näin luulisin. No, minulle ainakin.

        Tarkennus: siis tarkoitin, etten väitä että lesboilla kyse olisi sukuopuolesta eikä persoonasta ja yksilöstä (vaikka toki sukupuoli sattuu olemaan aina nainen), en siis yrittänyt vihjailla, että lesbot ihastuisivat sukupuoleen. Enkä usko itse asiassa monen muunkaan sitä tarkoittavan sanoessaan, etteivät ihastu sukupuoleen - se on vaan yksinkertaistettu tapa ilmaista se, että sukupuoli on merkityksetön ominaisuus siinä, millaiseen ihmiseen omat romanttiset ja eroottiset kiinnostukset suuntautuvat.


      • ehtabi
        Feministi kirjoitti:

        Tarkennus: siis tarkoitin, etten väitä että lesboilla kyse olisi sukuopuolesta eikä persoonasta ja yksilöstä (vaikka toki sukupuoli sattuu olemaan aina nainen), en siis yrittänyt vihjailla, että lesbot ihastuisivat sukupuoleen. Enkä usko itse asiassa monen muunkaan sitä tarkoittavan sanoessaan, etteivät ihastu sukupuoleen - se on vaan yksinkertaistettu tapa ilmaista se, että sukupuoli on merkityksetön ominaisuus siinä, millaiseen ihmiseen omat romanttiset ja eroottiset kiinnostukset suuntautuvat.

        Hyvä Feministi! Ajattelen juuri samoin!


      • f*ck
        Feministi kirjoitti:

        Aika moni tuntuu elävän, ainakin keskustelupalstoilla - siis eri tunnetasolla miestensä kanssa. Itse näen sen johtuvan aika lailla siitä, että ollaan menty kritiikittömästi perinteisten sukupuoliroolien mukaan. Omassa tuttavapiirissäni tällainen ilmiö on vähemmistönä.

        Itse en näe heteroutta oikein mitenkään, kysehän on kuitenkin siinäkin kahden ihmisen, kahden sielun ja persoonan kohtaamisesta. Itselleni (ole bi, kuten aiemmassa viestissä mainitsin) ei suhde mieheen ole heterosuhde eikä suhde naiseen lesbosuhde, vaan jokainen suhde on suhde nimenomaan siihen yksilöön. En siis väitä, että lesboilla kyse olisi sukupuolesta, vaan tarkoitan etten itse osaa ajatella omia suhteitani näillä termeillä ollenkaan. Toki arkipuheessa on kätevä niitä käyttää, jotta keskustelua yleensä voidaan käydä. Mutta jos aletaan yleistää tai puhua jostain heterouden tai lesbouden olemuksesta, niin se kuulostaa minusta tosi oudolta. Suurin osa miehistä ja suurin osa naisista on kuitenkin minulle (ja varmaan isolle osalle heteroita, lesboja ja biseksuaaleja) aika lailla sukupuolettomia tai epäseksuaalisia olentoja, tai näin luulisin. No, minulle ainakin.

        siitä se varmaan johtuu, että mennään sen iänikuisen kaavan mukaan. Ensin rellestetään, sitten alkaa kuulua tik tik ja sen jälkeen kaikki muuttuu. Ensimmäinen suhde kellonäänen jälkeen kelpaa, kiire äidiksi ja tuleva isä pidetään tyytyväisenä kunnes pulla on uunissa. Sitten kasvatetaan perhettä, kumpinkin alkaa ajautua omiin juttuhin, kiireä vie romantiikan joka olisi erottanut parin jo aikaa sitten mutta ne lapset pitää yhdessä.
        Perusheteron, eli varmaan suurimman osan heteroista toimintamalli on tuo. Lisääntyä ja saada ne raamit mitkä naisella ja miehellä kuulu olla. Sitten alkaa tuska jos asiat ei menekkään niin kuin pitäisi, lapsia ei tulekkaan, elämä miehen kanssa kaksin ei tunnu järkeenkäyvällä jne.
        Luulen että tuossa kuviossa mättää se ettei heteron tarvi ajatella, maailma on niin kapeana heidän edessään, asiat valmiiksi purtuina, mallit perheestä iskostettu päähän ja mitään tarvetta ei ole haastaa niitä. Kunnes esim lapsettomuus sitten räjäyttää tajunnan ymmärtämään että elämä ei ole junanraide. Sitten ollaanki jo valaistuneita, herätty näkemään uusia asioita, ollaan niin vahvoja tai romahdetaan, isoa tunnetta.

        En mä sano että homot on parempaa laatua tai muuta shittii, mutta jokainen homo on saanut kelata asioita paljon enemmän kuin hetero. Ja rakentamaan itseään ihan toisella tavalla maailmaa kohtaamaan.

        Ja tää on yleistystä ihan iloisilla mielin. Mun ihmisrakkauden piiriin mahtuu muutenkin niin suppea piiri että on turha leikkiä että ymmärtäisin heteroutta. Enkä mä mene mihinkään mamma-palstalle kertomaan ajatuksiani heteroudesta, sekin ero löytyy, tänne sen sijaan heteroita riittää kertomaan homoudesta, ja siihen päälle sitten kun kertoo näkemyksensä lesbopalstalla heteroista, saa kuulla miten joku bisse kyllästynyt miesten dissaamiseen. Jos nyt näitäkin sivuja tutkii tai edes silmäilee, täällä miehistä puhutaan kaikkein vähiten, dissataan kaikkein vähiten.

        Mutta tänne sekin tullaan sanomaan, ihan niin kui heteromalliin sopii.


      • Feministi
        f*ck kirjoitti:

        siitä se varmaan johtuu, että mennään sen iänikuisen kaavan mukaan. Ensin rellestetään, sitten alkaa kuulua tik tik ja sen jälkeen kaikki muuttuu. Ensimmäinen suhde kellonäänen jälkeen kelpaa, kiire äidiksi ja tuleva isä pidetään tyytyväisenä kunnes pulla on uunissa. Sitten kasvatetaan perhettä, kumpinkin alkaa ajautua omiin juttuhin, kiireä vie romantiikan joka olisi erottanut parin jo aikaa sitten mutta ne lapset pitää yhdessä.
        Perusheteron, eli varmaan suurimman osan heteroista toimintamalli on tuo. Lisääntyä ja saada ne raamit mitkä naisella ja miehellä kuulu olla. Sitten alkaa tuska jos asiat ei menekkään niin kuin pitäisi, lapsia ei tulekkaan, elämä miehen kanssa kaksin ei tunnu järkeenkäyvällä jne.
        Luulen että tuossa kuviossa mättää se ettei heteron tarvi ajatella, maailma on niin kapeana heidän edessään, asiat valmiiksi purtuina, mallit perheestä iskostettu päähän ja mitään tarvetta ei ole haastaa niitä. Kunnes esim lapsettomuus sitten räjäyttää tajunnan ymmärtämään että elämä ei ole junanraide. Sitten ollaanki jo valaistuneita, herätty näkemään uusia asioita, ollaan niin vahvoja tai romahdetaan, isoa tunnetta.

        En mä sano että homot on parempaa laatua tai muuta shittii, mutta jokainen homo on saanut kelata asioita paljon enemmän kuin hetero. Ja rakentamaan itseään ihan toisella tavalla maailmaa kohtaamaan.

        Ja tää on yleistystä ihan iloisilla mielin. Mun ihmisrakkauden piiriin mahtuu muutenkin niin suppea piiri että on turha leikkiä että ymmärtäisin heteroutta. Enkä mä mene mihinkään mamma-palstalle kertomaan ajatuksiani heteroudesta, sekin ero löytyy, tänne sen sijaan heteroita riittää kertomaan homoudesta, ja siihen päälle sitten kun kertoo näkemyksensä lesbopalstalla heteroista, saa kuulla miten joku bisse kyllästynyt miesten dissaamiseen. Jos nyt näitäkin sivuja tutkii tai edes silmäilee, täällä miehistä puhutaan kaikkein vähiten, dissataan kaikkein vähiten.

        Mutta tänne sekin tullaan sanomaan, ihan niin kui heteromalliin sopii.

        Tuo on varmaan ihan totta, että on helppo olla ajattelematta - suurimman osan kohdalla. Itse en ole hetero, mutta en lesbokaan, mutta omalla kohdallani suurin ristiriita maailman kanssa tuli jo paljon ennen kuin tiedostin minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta sen enempä naisia kuin miehiä kohtaan. Ja se ristiriita liittyi juuri sukupuolirooleihin, tajusin että ajattelin jatkuvasti vähän eri tavalla kuin ympäröivä maailma ja mielessä heräsi jatkuvasti pieniä, jäsentymättömiä vastaväitteitäö tai kysymyksiä - mutta en silloin vielä osannut argumentoida, analysoida tai perustella niin, että olisin osannut alkaa suoraan väittää vastaan tai muuta. Mutta siis pointtini on se, että silmät avautuvat, kun huomaa, ettei se ulkoa päin tarjottu malli ole oikea - oli kyse sitten seksuaalisesta suuntautumisesta, sukupuolirooleista tai jostain muusta.

        Kyllä itsekin sen uskon, että keskimäärin lesbo/homo on joutunut pohtimaan enemmän itseään, maailmaa ja yhteiksuntaa kuin keskivertohetero, mutta näissäkin on poikkeuksia. Nuorena tunsin käsittämättömän puusilmäisen, sovinistisen, rasistisen jne homopojan/miehen (kumpi nyt siinä vaiheessa olisi ollut), jolle myös minun kaikenlaiset yhteiskuntaa ja vaikka sukupuolirooleja kyseenalaistavat ajatukseni olivat kaikkea muuta kuin ok. Toki en silloin ollut kauhean hyvä argumentoimaan ja pohdintani olivat sellaisen parikymppisen tyyliin välillä vähän paatoksellisia, mutta kuitenkin. Jotenkin olisi luullut, että häneltä olisi saanut edes vähän ymmärrystä, mutta kaikkea vielä.

        Nykyisin uskon, että fiksua porukkaa on niin heteroissa kuin queer-kansassa, ratkaisevaa on elämänasenne, fiksuus, uskallus ajatella itse, jonkinlainen luovuus ajattelussa... Monella on elämän eri osa-alueilla jokin "oma tie", jota kulkevat tietyn normin sijaan, ja se auttaa ymmärtämään myös muiden kokemuksia. Tosin pahiten kapea-alaisesti ajattelevat ovat kyllä varmaan heteromiehiä sekä jotain konservatiivinaisia, mutta sukupuolen sijaan yhteinen nimittäjä on varmaan joku muu... ajattelutapa tai joku.


      • akut tyhjänä
        f*ck kirjoitti:

        siitä se varmaan johtuu, että mennään sen iänikuisen kaavan mukaan. Ensin rellestetään, sitten alkaa kuulua tik tik ja sen jälkeen kaikki muuttuu. Ensimmäinen suhde kellonäänen jälkeen kelpaa, kiire äidiksi ja tuleva isä pidetään tyytyväisenä kunnes pulla on uunissa. Sitten kasvatetaan perhettä, kumpinkin alkaa ajautua omiin juttuhin, kiireä vie romantiikan joka olisi erottanut parin jo aikaa sitten mutta ne lapset pitää yhdessä.
        Perusheteron, eli varmaan suurimman osan heteroista toimintamalli on tuo. Lisääntyä ja saada ne raamit mitkä naisella ja miehellä kuulu olla. Sitten alkaa tuska jos asiat ei menekkään niin kuin pitäisi, lapsia ei tulekkaan, elämä miehen kanssa kaksin ei tunnu järkeenkäyvällä jne.
        Luulen että tuossa kuviossa mättää se ettei heteron tarvi ajatella, maailma on niin kapeana heidän edessään, asiat valmiiksi purtuina, mallit perheestä iskostettu päähän ja mitään tarvetta ei ole haastaa niitä. Kunnes esim lapsettomuus sitten räjäyttää tajunnan ymmärtämään että elämä ei ole junanraide. Sitten ollaanki jo valaistuneita, herätty näkemään uusia asioita, ollaan niin vahvoja tai romahdetaan, isoa tunnetta.

        En mä sano että homot on parempaa laatua tai muuta shittii, mutta jokainen homo on saanut kelata asioita paljon enemmän kuin hetero. Ja rakentamaan itseään ihan toisella tavalla maailmaa kohtaamaan.

        Ja tää on yleistystä ihan iloisilla mielin. Mun ihmisrakkauden piiriin mahtuu muutenkin niin suppea piiri että on turha leikkiä että ymmärtäisin heteroutta. Enkä mä mene mihinkään mamma-palstalle kertomaan ajatuksiani heteroudesta, sekin ero löytyy, tänne sen sijaan heteroita riittää kertomaan homoudesta, ja siihen päälle sitten kun kertoo näkemyksensä lesbopalstalla heteroista, saa kuulla miten joku bisse kyllästynyt miesten dissaamiseen. Jos nyt näitäkin sivuja tutkii tai edes silmäilee, täällä miehistä puhutaan kaikkein vähiten, dissataan kaikkein vähiten.

        Mutta tänne sekin tullaan sanomaan, ihan niin kui heteromalliin sopii.

        Toi oli erittäin hyvin ja tyhjentävästi sanottu ja kommentoitu,ihan täysin samaa mieltä mäkin oon,naurettavaa oikeesti tulla bissejen tälle palstalle tollasia vääriä näkemyksiä laukoonkaan, mars mars sinne bissepalstalle vaan.


      • akut tyhjänä
        akut tyhjänä kirjoitti:

        Toi oli erittäin hyvin ja tyhjentävästi sanottu ja kommentoitu,ihan täysin samaa mieltä mäkin oon,naurettavaa oikeesti tulla bissejen tälle palstalle tollasia vääriä näkemyksiä laukoonkaan, mars mars sinne bissepalstalle vaan.

        Piti tohon f*ck:n kommenttiin siis yhtyä eikä siis sitä seuraavan sorry


      • Onneksolenlesbo
        Feministi kirjoitti:

        Aika moni tuntuu elävän, ainakin keskustelupalstoilla - siis eri tunnetasolla miestensä kanssa. Itse näen sen johtuvan aika lailla siitä, että ollaan menty kritiikittömästi perinteisten sukupuoliroolien mukaan. Omassa tuttavapiirissäni tällainen ilmiö on vähemmistönä.

        Itse en näe heteroutta oikein mitenkään, kysehän on kuitenkin siinäkin kahden ihmisen, kahden sielun ja persoonan kohtaamisesta. Itselleni (ole bi, kuten aiemmassa viestissä mainitsin) ei suhde mieheen ole heterosuhde eikä suhde naiseen lesbosuhde, vaan jokainen suhde on suhde nimenomaan siihen yksilöön. En siis väitä, että lesboilla kyse olisi sukupuolesta, vaan tarkoitan etten itse osaa ajatella omia suhteitani näillä termeillä ollenkaan. Toki arkipuheessa on kätevä niitä käyttää, jotta keskustelua yleensä voidaan käydä. Mutta jos aletaan yleistää tai puhua jostain heterouden tai lesbouden olemuksesta, niin se kuulostaa minusta tosi oudolta. Suurin osa miehistä ja suurin osa naisista on kuitenkin minulle (ja varmaan isolle osalle heteroita, lesboja ja biseksuaaleja) aika lailla sukupuolettomia tai epäseksuaalisia olentoja, tai näin luulisin. No, minulle ainakin.

        siis mitä ihmettä te jauhaatte näillä sanoilla..persoona..kaksi sielua..molemmat sukupuolet.. jne.

        Lyhyesti sanottuna tää on vaan tätä, että
        heterot tykkää m.u.n.a.s.t.a.
        bit tykkää m.u.n.a.s.t.a. JA p.i.l.l.u.s.t.a
        mutta me LESBOT vaan siit viimeisestä.

        Miten sitä on NIIIIN vaikea ymmärtää????


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe