Eläkeläismummon haave

haaveilija1

Se haave on ollut vuosikausia, viettää talvisydän lämpimässä.

Ingles on tuttu lukuisilta matkoilta, lyhyiltä viikko parin lomia ja kaverin kanssa.

Mietiskelen miten yksin pärjäisin vaikka kuukauden verran? Kielitaito ei ole rapia, jokunen sana espanjaa ja paljon sanakirjoja. Viihdyn hyvin yksinkin.

Matkatoimiston kautta vai suoraan varaus?
Matkatoimiston varausta mietin turvan kautta jos jotain sattuu.

Olisiko teillä palstan lukijat kokemuksia tai mielipiteitä. Lukisin niitä mielelläni.

36

1017

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varman päälle

      Nyt riippuu miten vanha olet ja missä kunnossa. Eikö vaan olisi selvin ottaa matkatoimiston kautta matka Inglesiin ja hotelli sinne suomalaisten keskittymään. Esim. Aurinkomatkoilta ja hotelli Green Field. Olisi oppaatkin vieressä ja kaikinpuolin turvallista. Monimutkaisissa järjestelyissä voi tulla yksin ongelmia. Voit käydä illalla humpilla Apilaniityssä, nähdä muita suomalaisia ja kuulostella miten pärjäät mahdollisilla myöhemmillä reissuilla.

    • tenerife

      Heippa sinulle haaveilija :)
      Minulla ei tuosta cran canarian saaresta ole kokemuksia, mutte Teneriffalta kyllä.
      Monena vuonna ollut talvia paossa ja ollut töissä kyseusellä saarella.

      eläkeläis tuttavani osti pohjoispuolelta saarta asunnon ja viettää talvensa sielä. teneriffalla on turvallista suomalaisen matkata. asuntoja löytyy halvallakin ja jos sinulla on euroopalainen sairaanhoitokortti ( sen saa tilattua kelasta ) sinulla on käytössäsi julkinen terveydenhoito samalla hinnalla kuin paikallisilla. Vakuutuksen voi ottaa myös saarelta jos meinaa olla koko talven vakuutus on 50-60ekk. matkavakuutus suomesta kattaa maks 45vkr.

      asunto kannattaa vuokrata välittäjältä tai katso facebookin sivuilta : https://www.facebook.com/groups/kanariansaartenasunnot/

      sinne laitoin omankin ilmoituseni sillä meillä on asunto vuokralle teneriffalla.. mutta sieltä löytyy varmasti jotain jos ilmoitat että etsit asuntoa sieltä Inglesistä.
      kaikkea hyvää ja stemppiä etsintään :)

    • 6vk tänä talvena

      Suosittelen valmismatkaa vaikka neljäksi viikoksi. Se on helppo ja turvallinen vaihtoehto. Jos itse saisin valita, kohde olisi Puerto de la Cruz tai Las Palmas.

      • 10+1

        " Jos itse saisin valita, kohde olisi Puerto de la Cruz tai Las Palmas"

        Olet selvästi sateesta ja pilvistä pitävä


    • menoksi sitten

      Jos kuukauden on, paras lienee valmismatka. Ainakin itse tekisin niin, mutta mikä sopii toiselle ei välttämättä ole toiselle hyvä. Yksi kehuu yhtä, toinen toista. Neljä viikkoa kuluu missä tahansa. Jos haluaa lämpöä, katselee lämpimintä paikkaa. Pääseehän niistä vaikka päivän retkille bussilla lähistölle. Jos rauhaa haluaa, kiinnittää huomion valitessaan siihen. Hyvä on, jos entistä kokemusta jostain jo on.

    • Toinen eläkeläinen

      Me asumme Inglesissä talvisin n. 6-7 kuukautta ja kun muistelee sitä ensimmäistä talvimuuttoa, niin suosittelen yksin tullessa ja vain kuukauden ajaksi ensimmäisellä kerralla ottamaan matka matkatoimiston kautta. Tuon eka reissun aikana ennätät luoda suhteita, katsella paikkoja "sillä silmällä" sekä hahmottaa mitä olet halukas jatkossa tekemään. Pitemmille ajanjaksoille kannattaa ehdottomasti jo itse hankkia sekä asunto että lennot.

      Tervetuloa !

    • suomiseura

      Nuo paikalliset suomiseurat on ihan hyviä juttuja kans, käytiin yhdellä lomalla siellä moikkaamassa ja heti saatii juttukavereita ohjeita ja neuvoja. Itse tekisin ainakin niin, jos sinne joskus pääsisin pisemmäksi aikaa, että lyöttäytyisin heidän seuraan. Ei siellä joka päivä tarvi heidän kanssaan istua, mutta kun kotimaanikävä iskee tai tulee muuten sellainen olo niin kiva se on vaan suomeksi sielläkin haastella.

    • Saarille

      Rohkeasti matkaan Haaveilija.
      Kerran täällä vain eletään.
      Kuukaudeksi jos tulet,kannattaa kyllä katsella eri vaihtoehtoja asumisen suhteen.
      Valmismatka on tietysti helppo,mutta jos olet talvella tulossa ja kyse ei ole joulusta tai hiihtolomasta saa hotelleistakin tarjouksia.Voit myös katsoa sivua idealista.com

      Sieltä löytyy joka lähtöön asuntoja,mutta ole varovainen ja elä suostu maksamaan mitään etumaksuja tai muuta,ennen kun olet itse paikalla.
      Joukkoon mahtuu monenlaista vuokraajaa,laidasta laitaan.
      Edullisimman asunnon yksityiseltä,saat varmasti espanjalaiselta,mutta jos ei ole kielitaitoa on se vaikeampaa.
      Nykyisin toimii kyllä joka puolella espanjaa suomalaisia välittäjiä,siihen sitten sisältyy yleensä ns.suomilisä.

      Paikallisista suomiseuroista sen verran,että niistä saa yleensä neuvon kääntyä asianajajan puoleen,oli sitten kyseessä mikä asia hyvänsä.
      Kyseessä on sitten tietysti suomalainen asianajaja,joka maksaa maltaita.
      Edes kahvia ei voi ostaa heidän baaristaan,jos ei maksa jäsenmaksua.

      Mantereelle jos matkustat,on siellä paljon suomalaisia,ainakin Fuengirolassa,mutta talvella ei mikään niin lämmin paikka,mutta ei siellä nyt lunta tule : )
      Saarilla on yleensä se 20 ainakin lämmintä ja voi nauttia auringosta,vaikka altaalla,talvellakin.
      Mantereella ei hirveästi aurinkoa oteta,koska ilma on melko viileä,ja tuuli kylmää.

      Oikein hyvää matkaa ja nauti

      • Talviasukas

        "Paikallisista suomiseuroista sen verran, että niistä saa yleensä neuvon kääntyä asianajajan puoleen, oli sitten kyseessä mikä asia hyvänsä. Kyseessä on sitten tietysti suomalainen asianajaja, joka maksaa maltaita. Edes kahvia ei voi ostaa heidän baaristaan, jos ei maksa jäsenmaksua."

        Näin ei ole ainakaan Gran Canarian Suomi-Kerholla Las Palmasissa. Jokainen saa ostaa baarista mitä haluaa. Asunnonvälitys ei tosin kuulu toimialaan, mutta esim. jäsenlehdestä Canterasin kaikuja voi katsoa välittäjien ilmoituksia. Lehti löytyy kerhon kotisivulta. Suosittelen kuitenkin kuukauden matkalle pakettimatkaa hotelleineen, koska säästö on olematon jos ollenkaan etuihin nähden.


      • taxitaxi
        Talviasukas kirjoitti:

        "Paikallisista suomiseuroista sen verran, että niistä saa yleensä neuvon kääntyä asianajajan puoleen, oli sitten kyseessä mikä asia hyvänsä. Kyseessä on sitten tietysti suomalainen asianajaja, joka maksaa maltaita. Edes kahvia ei voi ostaa heidän baaristaan, jos ei maksa jäsenmaksua."

        Näin ei ole ainakaan Gran Canarian Suomi-Kerholla Las Palmasissa. Jokainen saa ostaa baarista mitä haluaa. Asunnonvälitys ei tosin kuulu toimialaan, mutta esim. jäsenlehdestä Canterasin kaikuja voi katsoa välittäjien ilmoituksia. Lehti löytyy kerhon kotisivulta. Suosittelen kuitenkin kuukauden matkalle pakettimatkaa hotelleineen, koska säästö on olematon jos ollenkaan etuihin nähden.

        Nimimerkki "Saarille" taitaa harrastaa jatkuvaa käräjöintiä.
        Olen käynyt Las Palmasin Suomikerholla useita kertoja, samoin Torreviejassa, Fuengirolan Suomelassa ja Torremolinoksen Kymppipaikassa samoin monta kertaa.
        Koskaan ei ole käsketty kääntyä asianajajan puoleen. Aina olen saanut kahvia tai ruokaa sen mukaan kumpaa on ollut tarjolla tai kumpaan tarvetta.
        Miksi pitäisi kääntyä asianajajan puoleen???.
        Ilman tätä käsittämätöntä kommenttia nimimerkin ohjeet ovat ihan asiallisia.


      • marketta48hk1
        Talviasukas kirjoitti:

        "Paikallisista suomiseuroista sen verran, että niistä saa yleensä neuvon kääntyä asianajajan puoleen, oli sitten kyseessä mikä asia hyvänsä. Kyseessä on sitten tietysti suomalainen asianajaja, joka maksaa maltaita. Edes kahvia ei voi ostaa heidän baaristaan, jos ei maksa jäsenmaksua."

        Näin ei ole ainakaan Gran Canarian Suomi-Kerholla Las Palmasissa. Jokainen saa ostaa baarista mitä haluaa. Asunnonvälitys ei tosin kuulu toimialaan, mutta esim. jäsenlehdestä Canterasin kaikuja voi katsoa välittäjien ilmoituksia. Lehti löytyy kerhon kotisivulta. Suosittelen kuitenkin kuukauden matkalle pakettimatkaa hotelleineen, koska säästö on olematon jos ollenkaan etuihin nähden.

        Las Palmasissa Suomi-kerholla on toimistossa töissä Merja, joka välittää myös asuntoja ja toimii tulkkina. Suomikerhon jäsen ei tarvitse olla ostaakseen kahvia, viiniä tai vaikkapa ruokaa. Ruoka-annos on kyllä kalliimpi ei jäsenille, ehkä pari euroa, viini tai kahvi saman hintaista.
        Ja Suomikerhon jäsenmaksu on ensimmäisenä vuonna 60€ ja seuraavina vuosina 20€. Retket, joita kerho järjestää, on jäsenille halvempi, kuin ei jäsenille.
        Vietin itse viime talvena ensimmäisen kerran pidemmän jakson Gran Canarialla ja mielestäni Las Palmas on mielekkäämpi paikka viettää pidempiä aikoja, kuin esim. Ingles, jos et ole yökiitäjä.


      • aadalmiina

        samaa mieltä käyn jokavuosi las palmasissa lähdossä syyskuussa pariksi kuukaudeksi suomi kerholla käyn myös sieltä saa kyllä apua jos on tarve


    • teidetär

      Teneriffe ja tarkemmin puerto de la gruz on hyvä ja kaunis paikka.syyskuun lopulla aion lähteä talvea pakoon.

    • Mutta eikö juuri pohjois Teneriffa ole kylmempi ja sateisempi kuin etelä. Tai etelä Kanaria?

      • Munkkivuoresta

        Puerto de la Cruz on kaunis vanha kanarialainen kaupunki. Etelän kohteet ovat hotellimerta Los Christianoksen kalastajakylää lukuunottamatta, jossa vielä 40 vuotta sitten asui muutama sata ihmistä.

        Niille, jotka haluavat muutakin kuin rantaelämää, ovat Puerto de la Cruz, La Laguna tai pääkaupunki Santa Cruz ihania kohteita ystävällisten kanaarioiden kanssa sulassa sovussa.

        Se, että joskus sataa, takaa vehreät puistot ja upeat istutukset. Itse olen ollut sekä Santa Cruzissa että Puerto de la Cruzissa pari kuukautta useana talvena(osa-aikaeläke) - aina yhtä ihanaa.


      • ehkä jo vähä mummi
        Munkkivuoresta kirjoitti:

        Puerto de la Cruz on kaunis vanha kanarialainen kaupunki. Etelän kohteet ovat hotellimerta Los Christianoksen kalastajakylää lukuunottamatta, jossa vielä 40 vuotta sitten asui muutama sata ihmistä.

        Niille, jotka haluavat muutakin kuin rantaelämää, ovat Puerto de la Cruz, La Laguna tai pääkaupunki Santa Cruz ihania kohteita ystävällisten kanaarioiden kanssa sulassa sovussa.

        Se, että joskus sataa, takaa vehreät puistot ja upeat istutukset. Itse olen ollut sekä Santa Cruzissa että Puerto de la Cruzissa pari kuukautta useana talvena(osa-aikaeläke) - aina yhtä ihanaa.

        Samaa mieltä ko.paikoista,varsinkin Puerto de la cruz,ia suosittelen,jos ei aio joka
        päivä auringossa maata. Paikallinen asutus tekee kaupungista sen, mikä siellä on niin erilaista verrattuna pelkkään turismikylään .Siksi kai me fanit sellä viihdymme,ainakin vähän vanhemmat. "ehkä jo vähän mummi"


    • ei nyt ihan mummo..

      Mitäs jos me mummot löisimme harmaat päät yhteen ja vuokraisimme semmoisen isomman asunnon ,eli kämppä esim. kolmella makkarilla tai neljällä.. Jokaiselle oma luukku ja oleskelutilat yhteiset.. Siinä olisi seuraa tarjolla ja tukea ja turvaa mihin vaan rientoihin.. Tarvittais vaan semmoinen kolmen neljän mummon kööri ja kivoja semmoisia niin homma lähtisi käyntiin.Jotenkin samanhenkisiä pitäisi olla koska en näe mitään mieltä siinä että ne kolme normi mummua raahaa sitä neljättä hihhulia viikosta toiseen sammuneena kotiin,.. Ilmottaudun vapaa ehtoiseksi koska olen siellä muutaman talven viettänyt ja tunnen siis hiukan paikkoja ja tarkoitan nyt Inglesiä..

      • edelleen ei mummo..

        Tuossa puhuttiin Suomi seuroista aiemmin mutta onhan Las Palmasissa erittäin hyvin toimiva Suomalainen lions klubi.. Heillä on kotisivut ja neuvoja antavat aivan varmasti. Siis tietoja heistä saa netissä.. Kaikki leijonat ovat erittäin miellyttäviä ja sympaattisia,tunnet heidät, koska olen itsekkin lady leijona..


      • teidetär

        Kyllä suuret kimppakämpät ovat sosiaalisen elämän kannalta haastavia jos ei aivan kemiat synkkaa.mutta kaksi samanhenkistä kun jakaa kodin niin se on antoisaa.n


      • Kirpsakka
        teidetär kirjoitti:

        Kyllä suuret kimppakämpät ovat sosiaalisen elämän kannalta haastavia jos ei aivan kemiat synkkaa.mutta kaksi samanhenkistä kun jakaa kodin niin se on antoisaa.n

        Voi ette tiedäkkään kuinka ihanaa on kimppakämpät ja vielä ihan kypsillä aikuisilla..Itse olen siellä saarilla asunut kahden ja aika ajoin kolmen herran kera ja kivaa on ollut.. Nyt Te kaikki jotka hörähtelette virne suupielessä että jaa jaa ,kyllä nämä jutut tiedetään ,niin ettepäs tiedäkkään.. Kaikki on ollut 110 prosenisesti asiallisia juttuja.. Olimme kaikki siellä töissä ja jaoimme vaan kämpän kustannus syistä. Kivointa siinä oli että aina oli kaveri lähtemässä liikenteeseen ja aina joku juttu seuraksi.Kirjoittamaton sääntö oli että jos huoneeni ovi oli auki niin sai tulla jutskuille mutta jos kiinni niin olin torkuilla tai muuten halusin olla rauhassa. Kun joku meni suihkuun niin huuteli mennessään että sopiiko se vai onko jollain kiireempi.. Aivan ihanaa yhteis eloa puolin ja toisin.. Jääkaapissa oli aina jotain juotavaa ja toisten ruokiin ei koskettu ellei ollut lupaa.. Olen kyllä Teidettären kanssa samaa mieltä että siinä koetellaan luonnetta että sopeutuu mutta lopputulos on sitten kiva.


      • ehkä jo vähä mummo

        Minä myös ilmottautuisin vapaaehtoiseksi,
        Olen talvehtinut Puerto de la cruzissa,2vkkvsta 2 kk:teen useampaan kertaan yksinkin ja kaverin kans,kuin myös Las Palmasissa ja Santa Cruzissa.
        Yleensä matkatoimistoa käyttäen.
        Tulee vaan melko kalliiksi ,ainakin yksin, maksaa se tyhjä petipaikka, joten itsekin olen kehitellyt tällasta porukkaa, jossa kukin sais olla omassa huoneessaan ja kuitenkin olisi seuraa jos haluaa,
        Tosin yksinkin tietty saa jokainen liikku. - Ainaski Puerto de Cruz,issa on huoneistohotellejakin ,joissa 4:kin makuuhuonetta.
        Ehkä olisi hyvä vaihtoehto vapailta markkinoilta vuokrattavaan taloon verrattuna, olis keskustassa ja siivous hotellin puolesta, eikä hinta ole jaettuna suurempi kun koko talon tai rivarin.
        Ku löytäis hyvän porukan vois ottaa halpalentoja mennessä ja tullessa vaikka varata kun tuntuu siltä,että lähetään .Esim. matkatstoilla on yleensä joka viikko tyhjiä paluu paikkoja koneissa alle 100 e suunta.(ollei ole päivän päälle lähdöt;itse en ole enää työelämässä,joten toimin usein
        näin.) mietintään!!!Ehdotuksia tai mielipiteitä!!!


      • teidetär
        ehkä jo vähä mummo kirjoitti:

        Minä myös ilmottautuisin vapaaehtoiseksi,
        Olen talvehtinut Puerto de la cruzissa,2vkkvsta 2 kk:teen useampaan kertaan yksinkin ja kaverin kans,kuin myös Las Palmasissa ja Santa Cruzissa.
        Yleensä matkatoimistoa käyttäen.
        Tulee vaan melko kalliiksi ,ainakin yksin, maksaa se tyhjä petipaikka, joten itsekin olen kehitellyt tällasta porukkaa, jossa kukin sais olla omassa huoneessaan ja kuitenkin olisi seuraa jos haluaa,
        Tosin yksinkin tietty saa jokainen liikku. - Ainaski Puerto de Cruz,issa on huoneistohotellejakin ,joissa 4:kin makuuhuonetta.
        Ehkä olisi hyvä vaihtoehto vapailta markkinoilta vuokrattavaan taloon verrattuna, olis keskustassa ja siivous hotellin puolesta, eikä hinta ole jaettuna suurempi kun koko talon tai rivarin.
        Ku löytäis hyvän porukan vois ottaa halpalentoja mennessä ja tullessa vaikka varata kun tuntuu siltä,että lähetään .Esim. matkatstoilla on yleensä joka viikko tyhjiä paluu paikkoja koneissa alle 100 e suunta.(ollei ole päivän päälle lähdöt;itse en ole enää työelämässä,joten toimin usein
        näin.) mietintään!!!Ehdotuksia tai mielipiteitä!!!

        Eilen juuri kattelin puerton asuntotarjontaa ja hinnakkaalta näyttää.Kyllä tarkkaan täytyy budjetti suunnitella jos 500e pyytävät ja kuitenkin neliöt riittää asunnon jakamiseen kivan kaverin kanssa.sitten on vielä ne takuumaksut ja välityspalkkiot
        Niin et olen valmis yhteisö asumiseen.sosiaaliset taidot vaan kunniaan sopu sijaa antaa.


      • ehkä jo vähä mummi

        Ideana ihan hyvä,miten toteutetaan,
        Varataanko vain isompi (2-3 makkaria) huoneisto ,ja kerätään porukkaa .
        Ensin kuitenkin pitäis saada sellaset luotettavat varmat lähtijät;
        esim. itsellåni ainakin on ongelma että pitemmälle matkalle lähtijöitä ei taho tuttavissa löytyä ,syyt perhe raha,sairaus, tms.
        Itse olen sen verran matkakärpäsen purema,,että melkeni milloin vaan ainakin tavella olen valmis täältä Suomen talvesta ,pimeydestä,,keleistä luopumaan vaikka useammaksikin kuukaudeksi. Jos olet varma asiastasi vast. ensin tällä palstalla.
        olen kirjoitellut nimimerkillä:. "ehkä jo vähän mummi"


      • teidetä
        ehkä jo vähä mummi kirjoitti:

        Ideana ihan hyvä,miten toteutetaan,
        Varataanko vain isompi (2-3 makkaria) huoneisto ,ja kerätään porukkaa .
        Ensin kuitenkin pitäis saada sellaset luotettavat varmat lähtijät;
        esim. itsellåni ainakin on ongelma että pitemmälle matkalle lähtijöitä ei taho tuttavissa löytyä ,syyt perhe raha,sairaus, tms.
        Itse olen sen verran matkakärpäsen purema,,että melkeni milloin vaan ainakin tavella olen valmis täältä Suomen talvesta ,pimeydestä,,keleistä luopumaan vaikka useammaksikin kuukaudeksi. Jos olet varma asiastasi vast. ensin tällä palstalla.
        olen kirjoitellut nimimerkillä:. "ehkä jo vähän mummi"

        Hei sinulle kyllä mä varma olen että 2-3kk pois täältä kylmästä tekee ihmeitä kun mulla on tää reuma.mä haluaisin asua siellä vähän kauempana merenrannasta ja mieluummin eteläparveke saisi olla.Jos kemiat pelaa ja rehellisyys on 100prosenttista puolin ja toisin niin mikäpä siinä.


      • kolmas nainen :D
        teidetä kirjoitti:

        Hei sinulle kyllä mä varma olen että 2-3kk pois täältä kylmästä tekee ihmeitä kun mulla on tää reuma.mä haluaisin asua siellä vähän kauempana merenrannasta ja mieluummin eteläparveke saisi olla.Jos kemiat pelaa ja rehellisyys on 100prosenttista puolin ja toisin niin mikäpä siinä.

        hei teidetär ja "ehkä jo vähän mummi"!
        täällä ilmoittautuu kolmas muija :D kööriin.
        minä tulen hyvin toimeen porukassa ja osaan antaa rauhan toisille ja toisinaan tietenkin itsekin haluaa olla rauhassa omissaoloissaan.
        oletteko edenneet asiassa?


      • Wanhamies
        kolmas nainen :D kirjoitti:

        hei teidetär ja "ehkä jo vähän mummi"!
        täällä ilmoittautuu kolmas muija :D kööriin.
        minä tulen hyvin toimeen porukassa ja osaan antaa rauhan toisille ja toisinaan tietenkin itsekin haluaa olla rauhassa omissaoloissaan.
        oletteko edenneet asiassa?

        Onko mummot keväällä siel,mielelläni tutustuisin mummoihin, ilen ikämies, keväällä ainaki oon siel

        Milloin tee meette

        Pidetää yhteyttä toivon


      • ehkä jo vähän mummi
        teidetä kirjoitti:

        Hei sinulle kyllä mä varma olen että 2-3kk pois täältä kylmästä tekee ihmeitä kun mulla on tää reuma.mä haluaisin asua siellä vähän kauempana merenrannasta ja mieluummin eteläparveke saisi olla.Jos kemiat pelaa ja rehellisyys on 100prosenttista puolin ja toisin niin mikäpä siinä.

        "teidetär", "kolmas nainen:D" , "ei nyt ihan mummo", ja itse :"ehkä jo vähän mummi".

        Olen vähä yrittänyt kehitellä tällästa ns. porukkamatkaa, se ei todellakaan ole
        kovin helppoa,kun ei tunne toisiaan,mikään ei voi olla varman päälle.
        Pitäis kai ensin tavata ja keskustella asioista,itse olen etälä Suomesta,joten lentoni lähtee Hki:stä,niin siltä pohjalta,löysin matkan 4x810E,kesto 29 päivää. Majoitus juuri uudistetussa hotellissa,puerto de la cruz;issa,melko keskustassa,. Lähtö olisi 29.11/La palouu 28.12Su;.kuuluu lennot ja hotelli.Tiedän että paikka ja hotelli on ihan ok,ja itse olen menossa. Mutta jos heti varataan saisimme vielä kaksi,kahden hengen huonetta (a,noin25m2)Hinta on mielestäni alakanttiin,ihan ok. koko kuukaudesta. Jos kiinnostusta löytyy, pyytäisin pian ehdotuksia.Lentopaikkoja kuulemma rajoitetusti,. --Joko tällä palstalla,tai sähköpostilla:[email protected]ässähän sitä olisi hyvä tutustua.seuraavia talveja ajatellen.lisätietoja myöhemmin,ps.molem.huon.parvekkeet. "ehkä jo vähän mummi."


      • caramba
        ehkä jo vähä mummi kirjoitti:

        Ideana ihan hyvä,miten toteutetaan,
        Varataanko vain isompi (2-3 makkaria) huoneisto ,ja kerätään porukkaa .
        Ensin kuitenkin pitäis saada sellaset luotettavat varmat lähtijät;
        esim. itsellåni ainakin on ongelma että pitemmälle matkalle lähtijöitä ei taho tuttavissa löytyä ,syyt perhe raha,sairaus, tms.
        Itse olen sen verran matkakärpäsen purema,,että melkeni milloin vaan ainakin tavella olen valmis täältä Suomen talvesta ,pimeydestä,,keleistä luopumaan vaikka useammaksikin kuukaudeksi. Jos olet varma asiastasi vast. ensin tällä palstalla.
        olen kirjoitellut nimimerkillä:. "ehkä jo vähän mummi"

        Mä käyn yleensä lokakuussa, ja olen 1kk, olen sopeutuva jos joskus kiinnostaa, ja osaan hyvin espanjaa, nyt lähden siskoni kanssa, kun yksin on välillä tylsää, on mulla kavereitakin siellä.


      • Rssukaisein

        Tällaista olen juuri aatellut jo pitkään!


      • ressukainen
        ehkä jo vähän mummi kirjoitti:

        "teidetär", "kolmas nainen:D" , "ei nyt ihan mummo", ja itse :"ehkä jo vähän mummi".

        Olen vähä yrittänyt kehitellä tällästa ns. porukkamatkaa, se ei todellakaan ole
        kovin helppoa,kun ei tunne toisiaan,mikään ei voi olla varman päälle.
        Pitäis kai ensin tavata ja keskustella asioista,itse olen etälä Suomesta,joten lentoni lähtee Hki:stä,niin siltä pohjalta,löysin matkan 4x810E,kesto 29 päivää. Majoitus juuri uudistetussa hotellissa,puerto de la cruz;issa,melko keskustassa,. Lähtö olisi 29.11/La palouu 28.12Su;.kuuluu lennot ja hotelli.Tiedän että paikka ja hotelli on ihan ok,ja itse olen menossa. Mutta jos heti varataan saisimme vielä kaksi,kahden hengen huonetta (a,noin25m2)Hinta on mielestäni alakanttiin,ihan ok. koko kuukaudesta. Jos kiinnostusta löytyy, pyytäisin pian ehdotuksia.Lentopaikkoja kuulemma rajoitetusti,. --Joko tällä palstalla,tai sähköpostilla:[email protected]ässähän sitä olisi hyvä tutustua.seuraavia talveja ajatellen.lisätietoja myöhemmin,ps.molem.huon.parvekkeet. "ehkä jo vähän mummi."

        Meikätyttöä kiinnostaa kovasti tällainen kimppa-asuminen . Miulla on koira - kultainen noutaja, aivan ihana, hänest en luovu, vaik henki mänis!. Ihan varmast kaik kimppajutut onnistuu, ko on tahtoo ja sen sellaista! Mahtava juttu olis, ko saatais porukka kokkoo! :*)*


      • Ressukaisein
        ehkä jo vähä mummo kirjoitti:

        Minä myös ilmottautuisin vapaaehtoiseksi,
        Olen talvehtinut Puerto de la cruzissa,2vkkvsta 2 kk:teen useampaan kertaan yksinkin ja kaverin kans,kuin myös Las Palmasissa ja Santa Cruzissa.
        Yleensä matkatoimistoa käyttäen.
        Tulee vaan melko kalliiksi ,ainakin yksin, maksaa se tyhjä petipaikka, joten itsekin olen kehitellyt tällasta porukkaa, jossa kukin sais olla omassa huoneessaan ja kuitenkin olisi seuraa jos haluaa,
        Tosin yksinkin tietty saa jokainen liikku. - Ainaski Puerto de Cruz,issa on huoneistohotellejakin ,joissa 4:kin makuuhuonetta.
        Ehkä olisi hyvä vaihtoehto vapailta markkinoilta vuokrattavaan taloon verrattuna, olis keskustassa ja siivous hotellin puolesta, eikä hinta ole jaettuna suurempi kun koko talon tai rivarin.
        Ku löytäis hyvän porukan vois ottaa halpalentoja mennessä ja tullessa vaikka varata kun tuntuu siltä,että lähetään .Esim. matkatstoilla on yleensä joka viikko tyhjiä paluu paikkoja koneissa alle 100 e suunta.(ollei ole päivän päälle lähdöt;itse en ole enää työelämässä,joten toimin usein
        näin.) mietintään!!!Ehdotuksia tai mielipiteitä!!!

        Olen innoissani valmis ns. porukka-asumiseen! Miten jatkamme tästä? Olen vast tänään PÖLLÄHTÄNT sivustolle! t. Raija


    • caramba

      Parempi ja halvempi on Gran Canarian Las Palmas, en ole vielä pensionista, mutta käyn L.P:ssä pari kertaa vuodessa, se on kotini, aina, minulla elämä on siellä 50%halvempaa kuin kotona H:singissä, ja tosiaan Suomikerho on oiva paikka käydä ,siellä on tietoa ja voi käydä syömässä ym, ihanaa noin kk päästä olen taas Las Palmasissa, ihana!!!!

      • Urkkija

        Hei, Caramba, en jaksanut lukea koko ketjua joten en tiedä oletko talvehtinut Teneriffalla PdlCruzissa?
        Ja jos olet, onko Palmasin ja Puerton säät millään tavalla samanlaiset tammi-maaliskuussa?


      • caramba
        Urkkija kirjoitti:

        Hei, Caramba, en jaksanut lukea koko ketjua joten en tiedä oletko talvehtinut Teneriffalla PdlCruzissa?
        Ja jos olet, onko Palmasin ja Puerton säät millään tavalla samanlaiset tammi-maaliskuussa?

        Tenerifalla paras on ja ihan eteläosa, Canarialla voi olla hieman lämpimänpää, mutta säänmuutoksia näkyy myös Canarialla, yleensä ainakin L. P:ssä sataa tosi harvoin,saarilla onn aika tasainen lämpötila ympäri vuoden, nyt menen 8pv päästä ja Las Palmasissa on ihanan lämmin, auringossa on varmaan 30, lämmin ei luita riko, ja mua ei kuumuus haittaa ja jos niin meri on vieressä ja voin olla varjossakin, alkuvuosi sää vaihtelee mutta on 18-23, ei se kylmää meille ole.


    • komero

      ihan hyvä juttu tämä kimppakämppä ,me emme varmaankaan lähtisi mukaa , sillä olemme seitsemänkymppinen aviopari ja kai tämä on kivampi tietysti yksinäisille . mutta se asunon vuokraus .isoja ja edullisia asuntoja näkyy löytyvä osoitteesta airbnb.com .

    • komero

      airbnb.com vuokravälityksellä on aivan inglesin keskustassa ainakin yksi iso asunto . tammi-maaliskuu 2016 siis kolme kuukautta koko vuokra kaikkine kuluineen 3775 euroa .kun sen jakaa kuudelle hengelle se on 209 euroa per nuppi per kuukausi .siinä on 3 makuuh. 2 kylpyh. katsokaa kuvia . itse en ole sieltä vuokrannut , se on edullinen jos joku haluaa ottaa selvää miten se toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe