Työtön asunto yli 37 neliötä asumistuki

19+9

Saako työtön asumistukea jos asunto on 38 neliötä.? ja miten asumistuki lasketaan kun menee tuon 1 neliön yli sallitun?

10

634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietysti saa
    • 19+9

      laskin ja tukea tulisi ilmeisesti noin 330e . Hyväksyy 37 neliötä.

    • VOi hakea

      Sitä asumistukea saa toki 38 neliöiseen kämppään, mutta se yksi neliö jää kokonaan asumistuen ulkopuolelle, eli vain 37 neliötä hyväksytään.

      • yllinkyllin1

        eli saanko ainakin sen 330e tukea. Vai pienennetäänkö ylimenevillä neliöillä tuosta 330e.


    • 12+14

      Neliöillä väliä jos menee yli paljonkin. Tukea maksetaan max 80% jos asunto on 37 neliöö. Suurimmalla osalla se menee jopa 20-30 neliöö yli ja tuki tippuu suhteessa sen takia. Jos saa jostain yksiön, kannattaa siitä pitää kiinni on sitten töissä tai työtön.

    • muutto kimppaan

      Huomatkaa, että muutaman kuukauden päästä asumistukilaki muuttaa eli 1.1.2015 alk. Silloin ei tule olemaan enää neliömäärärajoituksia, ei myöskään sillä milloin talo rakennettu tai peruskorjattu, ei myöskään sillä mikä on lämmitysjärjestelmä jne. Ainoat asiat jotka vaikuttaa on asunnon vuokra, paikkakunta ja asunnossa asuvien määrä. Eli itse katson, että vuokran määrä on sitten se määräävä tekijä. Jos asut vaikka isommassa asunnossa kuin 37 neliötä mutta vuokra on enimmäismäärän sisällä niin saat täyden tuen. Toisaalta taas jos vuokrat on korkeita koska niin se tuppaa olemaan ainakin pääkaupunkiseudulla ja varsinkin Helsingissä niin esim. opiskelijoiden ja muiden vähävaraisten kannattaa muuttaa isompaan kimppakämppään jossa vuokrakulut ovat yhteensä enimmillään se maksimimäärä per nuppi. Silloinhan kun tehdään erilliset vuokrasopparit niin kuulutaan eri ruokakuntiin ja enimmäisvuokrakin käsitellään ruokakunnittain. Jos vuokra olis vaikka 900 e, neliöitä 70 ja vuokra puoliksi olis 450e niin kummatkin sais täyden tuen. Ootteko samaa mieltä?

    • Viheraho

      Muutto kimppaan ei onnistu,koska Vammaispalvelut eivät sitä hyväksy koskaan.Koska Vammaiset pakoitetaan asumaan Vahvastituetusti.Muilta kuin vammaisilta onnistuu muuttamaan kimppaan asumaan.

      • Lawetorder

        Vihertävä tietää mistä kirjoittaa, kokemuksen vankalla näppäimistöllä.

        Vammaisasuminen taitaa olla ihan eri yksikössä versus ei vammainen ja tuo "vahvatuki" on sitä varten, koska vammaisilla saattaa olla muitakin sairauksia kuin vain downin-syndrooma, cp-luokitus tai joku muu vastaava, voi olla diabetes, munuaisten vajaa toiminta, sydämen vajaa toiminta ja jotka vaativat säännöllisen lääkityksen ja se säännöllinen lääkitys ei onnistu vammaisluokituksen saaneella kaikilta, niin tästä syystä tarvitaan valvonta asumista, jossa koulutuksen saanut hoitaja joko suorittaa nuo, tai sitten huolehtii muutoin säännöllisen lääkkeenottamisen.

        Eli ei se ole pakotettua, vaan on vammaisen etu sen kaltaiseen asumiseen ja monia muitakin syitä on tällaiseen valvottuun asumiseen kuin lääkinnälliset syyt, esim, turvallisuus kaikin puolin.

        Et löytäis jostain 1985 vuoden kirjoituksia joita alettaisiin "älyllisesti" ratkomaan?


    • pisnestäpisnestäkato

      mulla olis sulle hesan keskustassa kalliossa 26m2 täysin rempattu yksiö.
      Mites olis jos haet sitä tukea ja tuut mulle asuun, hommataan yhdessä fyffet kaupungilta kotiin? thats the name of the game, vai mitä kamu?

      • AntonLepajoe

        Joo, mä voin tulla. Mä otan pari huoraa mukaan sinne sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe