Entäs me epäsosiaaliset työnhakijat?

Menninkäinen67

Olen ollut jo pitkään työttömänä ja nyt näin kaikin puolin kiinnostavan työpaikan olevan hakusessa. Minulla olisi jopa sopiva koulutus ja osaamista tuohon tehtävään. Ainut ongelma on epäsosiaalinen luonteeni. Hakuilmoituksessa edellytetään näin:

• Erinomaisia vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja
• Vahvaa projektihallintaosaamista ja näyttöjä projektimaisesta työskentelyotteesta
• Nopeaa reagointi- ja päätöksentekokykyä

Elikkä minulle kokoukset, tiimityöskentelyt ja ylipäätään mitkään neuvottelutilanteet ovat kauhistus. Asia, josta en ole päässyt yli vaikka ikääkin on jo 40 . Lienee hyväksyttävä.

Pelkäänkin, että jään työttömäksi lopun elämääni tämän epäsosiaalisuuteni vuoksi. Mutta nyt haluaisin tietää...kannattaako tuota työtä edes hakea, mitä mieltä olette?

129

6920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yööhr rööh

      No ei sinun työn haussa tarvi epäsosiaalisuutta mainostaa jos näet että se on niin tärkeä asia työlistymisen kannalta. Sama sosiaalisuudelle paikat menee suhteilla, voihan sitä mikä tahansa marakatti näyteellä sosiaalista kahdeksan tuntia päivässä

      • kreikkalaismallilla

        Aloittajalle tsemppiä,
        hae ihmeessä, mutta mitä duunia teit aikaisemmin? Etkö siellä koskaan joutunut tekemisiin ihmisten kanssa? Miten pärjäsit?

        Oletko ajatellut jotain terapiaa, jos vain ihmisten kanssa tapaamiset ovat niin vaikeita? Ammatti siis muuten hallinnassa?

        Tunnen läheisesti pari korkeakoulutettuja ja monia vähemmän koulutettuja, jotka eivät ole elämässään halunneet/ uskaltaneet tehdä ns. oikeita töitä.
        Toiset pärjäävät erittäin hyvin harmailla (netti)duuneillaan, toiset vähemmän hyvin yhteiskunnan tuella.


      • elämämuodostuu!

        Yksin olet sä ihminen elämääsi muodostamassa. Ota ohjat käsiisi ja ala muodostamaan itsellesi elämä ja ,johon kuuluu myös työpaikka ja asemasi ja perheesi ja ystävät siitä se muodostuu sinun elämä, kunhan osaat käyttää sitä ja kunnioittaa, suvaitset erilaisia ihmisiä: HUOLLA, KORJAA, SÄÄSTÄ.


    • .....

      Vähän samansuuntaista ongelmaa meikäläiselläkin. En ole mitenkään erityisen ulospäinsuuntautunut tai supersosiaalinen persoona, mutta aivan joka ikisessä työpaikassa korostetaan nykyään noita vuorovaikutus- ja verkostoitumistaitoja. Parissa paikassa vaatimus on ollut jopa sitä tasoa, että rekrytoitavan työntekijän odotetaan tuovan mukanaan ne työn kannalta oleelliset kontaktit.

      Toinen tähän liittyvä piirre on, että kaikkien oletetaan jakavan koko elämänsä julkisesti sosiaalisessa mediassa. Jos rekrytointipäätöstä tekevä ei löydä tietojasi Facebookista tai LinkedInistä, et selvästikään ole riittävän sosiaalinen ja verkostoitunut.

      • mies kaks ysi

        Niiin, noita taitoja voi kyllä harjoitella, jos todella haluaa panostaa asiaan.On olemassa myös ihan itseilmaisukursseja missä harjoitellaan esiintymistä ja esiintuloa.

        Ja jollet ole kouluttautunut pelkäksi puhetyöläiseksi niin kai koulutuksellasi voi tehdä muutakin kuin esiintyvää työtä.Tietysti monissa töissä palaverit ovat osa juttua mutta niitäkin voi tosiaan opetella. (kuten allerkirjoittanut on tehnyt )


      • Terve työtön

        Työtoverit voivatkin eristää sellaisen työntekijän jaka ei ole kimpassa samaa mieltä joka asiassa. Kilpailutilanteissa kun minun suoritustani ja hyvää mainettani on kadehdittu niin silloin kyseenalaistetaan jopa mielenterveys ja yritetään lakaista MTT:hen. Se on yksi kiusaamismuodoista ja suoraan työpaikalla hulluksi haukkuminen. Näin siis terveydenhuoltoalalla. Vakiduunia ei ole tänäpäivänä.


      • 134431134
        mies kaks ysi kirjoitti:

        Niiin, noita taitoja voi kyllä harjoitella, jos todella haluaa panostaa asiaan.On olemassa myös ihan itseilmaisukursseja missä harjoitellaan esiintymistä ja esiintuloa.

        Ja jollet ole kouluttautunut pelkäksi puhetyöläiseksi niin kai koulutuksellasi voi tehdä muutakin kuin esiintyvää työtä.Tietysti monissa töissä palaverit ovat osa juttua mutta niitäkin voi tosiaan opetella. (kuten allerkirjoittanut on tehnyt )

        Vitun vittu!!! Ei kaikkien tarvii olla jotain helvetin tekopirteitä paskoja. Miks vitussa säkään et sitä tajua? Onko äo alle kengännumeron?


      • takapiruna pärjää
        Terve työtön kirjoitti:

        Työtoverit voivatkin eristää sellaisen työntekijän jaka ei ole kimpassa samaa mieltä joka asiassa. Kilpailutilanteissa kun minun suoritustani ja hyvää mainettani on kadehdittu niin silloin kyseenalaistetaan jopa mielenterveys ja yritetään lakaista MTT:hen. Se on yksi kiusaamismuodoista ja suoraan työpaikalla hulluksi haukkuminen. Näin siis terveydenhuoltoalalla. Vakiduunia ei ole tänäpäivänä.

        Alalla kuin alalla pärjää melko hyvin,
        kun selvittää ensin työpaikan ns. mielipidejohtajat ja muistaa aina heidän kuullensa kehua jotain heidän juttuaan, mitä tahansa idioottimaista: "joo, toi oli tosi hyvä ajatus! entä, jos vielä sen lisäksi tekisi näin ja näin..."
        Sitten antaa heidän ottaa kunnian Sinun keksimästäsi ideasta ja kaikki ovat tyytyväisiä!
        Palavereissa toimitaan samoin; myötäillään, hymyillään, katsotaan puhujaa silmiin ja heitetään vain pieniä, kannustavia välikommentteja/kysymyksiä.
        Ei kannata korostaa omaa pätevyyttään.


      • 20+10
        134431134 kirjoitti:

        Vitun vittu!!! Ei kaikkien tarvii olla jotain helvetin tekopirteitä paskoja. Miks vitussa säkään et sitä tajua? Onko äo alle kengännumeron?

        Samaa mieltä olen. Olen saanut potkut epäsosiaalisuuteni takia, vaikka en edes ole mitenkään poikkeuksellisen epäsosiaalinen.

        Nykyään vain on muotia olla joku tekopirteä paska, mutta en kyllä itseäni persoonana ala muuttaa työn takia.


      • käytöstä!
        takapiruna pärjää kirjoitti:

        Alalla kuin alalla pärjää melko hyvin,
        kun selvittää ensin työpaikan ns. mielipidejohtajat ja muistaa aina heidän kuullensa kehua jotain heidän juttuaan, mitä tahansa idioottimaista: "joo, toi oli tosi hyvä ajatus! entä, jos vielä sen lisäksi tekisi näin ja näin..."
        Sitten antaa heidän ottaa kunnian Sinun keksimästäsi ideasta ja kaikki ovat tyytyväisiä!
        Palavereissa toimitaan samoin; myötäillään, hymyillään, katsotaan puhujaa silmiin ja heitetään vain pieniä, kannustavia välikommentteja/kysymyksiä.
        Ei kannata korostaa omaa pätevyyttään.

        Sanokaa suoraan älkää mielistelkö ! Haistakaa paska ja haiskaa montakin päivää. Asiat pitää hoitaa rehellisesti ja oikein, eikä typerille vitseille pidä nauraa, vaan hyville ja ketään loukkaamatta. ihminen on herkkä ja haavoittuvainen, kestää kauan ennenkuin pääsee tasapainoiseksi loukatuille sanoille ja teoille , minkä aiheutatte toisille ylimielisine käytöksellä. Itsenne TE toisessa näette. toinen ihminen on kuin peili teille. siinä näette kuvanne.


      • FBssä viimeks 1v sit

        Teeppä ne Facebookit ja LinkedInit sitten, ei niihin ole pakko kaikkea henkilökohtaista laittaa, eikä edes kirjautua säännöllisesti, mutta jos se lisää sosiaalisuuden kuvaa työnantajalle (jos siis kerran varta vasten haet hommiin, missä tuota vaaditaan).


      • Samas
        20+10 kirjoitti:

        Samaa mieltä olen. Olen saanut potkut epäsosiaalisuuteni takia, vaikka en edes ole mitenkään poikkeuksellisen epäsosiaalinen.

        Nykyään vain on muotia olla joku tekopirteä paska, mutta en kyllä itseäni persoonana ala muuttaa työn takia.

        Samassa tilanteessa. On se ihme ja kumma kuinka kaiken maailman viuhakkeet pärjäävät työssänsä usein toistuvien kehujen arvoisesti, vaikka heidän todennettu osaaminen ja viitseliäisyys olisi matalaa ja vaikka jättävät kaikki työnsä keskeneräisiksi.

        Sosiaalisuuden puuttuminen ei ole ongelma kaikille. Työpaikoilla on olemassa ei-erityisen sosiaalisia tyyppejä jotka jostakin syystä ovat sosiaalisesti enemmän kuin hyväksyttyjä ilman mitään havaittavaa syytä. Hekot tapissa vaikka työn hinta/laatu -suhde on hidasta ja matalaa.


      • EI juu,juu-mies
        134431134 kirjoitti:

        Vitun vittu!!! Ei kaikkien tarvii olla jotain helvetin tekopirteitä paskoja. Miks vitussa säkään et sitä tajua? Onko äo alle kengännumeron?

        Tekopirteyshän on kansaoire jo!
        Sillä peitellään usein vitutusta ja arkuutta.
        Elämme niin harvaan asutussa maassa, jossa ei olla totuttu aidosti sosiaaliseeraamaan liiemmin toisten ihmisten kanssa.

        Keskusteluissakin kaikki ovat yleensä samaa mieltä. Harva uskaltaa tuoda työpaikan kahvipöydässä poikkeavan oman mielipiteen jostakin keskusteluaiheesta ääneen esiin.

        Yleensähän oikeaa keskustelua syntyy juuri em. tavalla.
        Rohkeus puuttuu olla omaa mieltä julkisesti . Pelottaa,--miksiköhän?


    • ....................

      No jos koulutuksesi ja työpanoksesi=tuotto ei pomolle riitä, niin on kyllä aika paska pomo! Ihmiset on erinlaisia ja ei kait sitä paskanjauhamisesta makseta!
      Rohkeesti vain haet ja muiden on sitten vain hyväksyttävä sinun tyylisi työskennellä! Tsemppiä!!! :)

      • sossupummi.

        No ei sosiaalisetkaan saa töitä.


      • se kannattaa
        sossupummi. kirjoitti:

        No ei sosiaalisetkaan saa töitä.

        Älä kanna huolta ota lainaa ilman luottotietoja.


      • nähnytsenkin?!

        Mulle kävi sellainen säkä, yllätin miespomon nussimasta sihteeriään, Ovessa luki ei saa häiritä ja kokeilin ovea, joka olikin auki ja mikä näky. Pomo ähkimässä sihteeriään takaapäin, huohottivat molemmat ja eivätkä huomanneetkaan minun käyntiä, molemmat täysin alasti, sinne jäivät askartelemaan hommiaan, hui kauhistus, Onko jollekin muulle käynyt samoiten, laittakaa ainakin ovi lukkoon toimituksen ajaksi. hauska puolituntinen? tälläiset ne on pomojen palaverit!


      • jopasjotakin?
        nähnytsenkin?! kirjoitti:

        Mulle kävi sellainen säkä, yllätin miespomon nussimasta sihteeriään, Ovessa luki ei saa häiritä ja kokeilin ovea, joka olikin auki ja mikä näky. Pomo ähkimässä sihteeriään takaapäin, huohottivat molemmat ja eivätkä huomanneetkaan minun käyntiä, molemmat täysin alasti, sinne jäivät askartelemaan hommiaan, hui kauhistus, Onko jollekin muulle käynyt samoiten, laittakaa ainakin ovi lukkoon toimituksen ajaksi. hauska puolituntinen? tälläiset ne on pomojen palaverit!

        Ilmeisesti sihteeri meni pomon kyrvänvartta ylöspäin työasemassa, ylenikö sihteerin asema? Mieliala ainakin parani , sellaisen panon jälkeen. voi hurja!


      • suhteetoimiviksi!
        jopasjotakin? kirjoitti:

        Ilmeisesti sihteeri meni pomon kyrvänvartta ylöspäin työasemassa, ylenikö sihteerin asema? Mieliala ainakin parani , sellaisen panon jälkeen. voi hurja!

        Hyvähän se on, että suhteet toimii, senkin kade! Anna ihmisten olla ja nauttia!


    • GamerGirl91

      Näitäkin taitoja voi onneksi harjoittaa. Se on enempi korvien välissä tehtävää ajatustyötä se oma asennemuutos. Toisaalta ulkomailla työnteko opettaa. Itse olin kans ujo ja hiljainen, mutta Kanadassa ollessani töissä minusta kuoriutui (suomalaisen näkökulmaan) työpaikan ehkä puheliain henkilö.

      Mitäpä jos kokeilisit lähteä ulkomaille? Vaikutat korkeasti koulutetulta niin suosittelen ehdottomasti! Siellä oppii vuorovaikutustaitoja ja se työkokemus lasketaan Suomessakin plussaksi.

      • Meklari -71

        Niin. Nuori ujo suomalaistyttö yksin maailmalla, niin eiköhän siellä ole iso jono miekkosia opettamassa "sosiaalisuutta". Keski-ikäinen ujo äijä kun lähtee maailmalle, niin eipä siellä paljon puhuta. Sinä olet nuori nainen, joten olet aivan eri tilanteessa sosiaalisessa statuksessa. Sinua halutaan mielistellä. Sinulla ei siis ole kompetenssia kommentoida tätä aihetta vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.


      • mlpkop
        Meklari -71 kirjoitti:

        Niin. Nuori ujo suomalaistyttö yksin maailmalla, niin eiköhän siellä ole iso jono miekkosia opettamassa "sosiaalisuutta". Keski-ikäinen ujo äijä kun lähtee maailmalle, niin eipä siellä paljon puhuta. Sinä olet nuori nainen, joten olet aivan eri tilanteessa sosiaalisessa statuksessa. Sinua halutaan mielistellä. Sinulla ei siis ole kompetenssia kommentoida tätä aihetta vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Sinulla on tässä nyt selityksen makua. Ihan samalla tavalla olen näynyt ujojen opiskelijapoikien saavan lisää rohkeutta, kun ovat olleet vaihto-oppilaina tai muuten saaneet harjoitella sosiaalisia tilanteita (esim. työn parissa). Naisen perässä ulkoimaille muuttaneet miehet ovat toinen ryhmä, josta näitä tapauksia löytyy. Onhan näitä tarinoita, kun vain katsoo ympärilleen. En tarkoita että alkuperäisen kirjoittajan pitäisi ulkomaille lähteä, mutta harjoittelu tekee mestarin.


      • GamerGirl91
        Meklari -71 kirjoitti:

        Niin. Nuori ujo suomalaistyttö yksin maailmalla, niin eiköhän siellä ole iso jono miekkosia opettamassa "sosiaalisuutta". Keski-ikäinen ujo äijä kun lähtee maailmalle, niin eipä siellä paljon puhuta. Sinä olet nuori nainen, joten olet aivan eri tilanteessa sosiaalisessa statuksessa. Sinua halutaan mielistellä. Sinulla ei siis ole kompetenssia kommentoida tätä aihetta vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Olin naisvaltaisella alalla, ja työpaikallani ainoa mieshenkilö oli ompelukonekorjaaja. Olin tekstiilialan hommissa. Ompelukonekorjaajakin oli vain pari päivää paikalla. Saumuri oli rikki.


      • Se oli vaan vitsi
        Meklari -71 kirjoitti:

        Niin. Nuori ujo suomalaistyttö yksin maailmalla, niin eiköhän siellä ole iso jono miekkosia opettamassa "sosiaalisuutta". Keski-ikäinen ujo äijä kun lähtee maailmalle, niin eipä siellä paljon puhuta. Sinä olet nuori nainen, joten olet aivan eri tilanteessa sosiaalisessa statuksessa. Sinua halutaan mielistellä. Sinulla ei siis ole kompetenssia kommentoida tätä aihetta vielä ainakaan kymmeneen vuoteen.

        Aivan! Totta kai jos ujo onkin tyttö, sen rohkeus on ihan väheksyttävää. Ja kaikki tutustumiset on sekä miesten ansiota että varmaan se ihan panopuuna siellä on. Totta kai, eihän se omalla kehityksellään voikaan pärjätä eikä ainakaan omalla luonteellaan: mielistelläänhän sitä, niin, kun sille on kaikki niin helppoa. Totta kai kun se on tyttö, se on ihan eri sosiaalisessa statuksessa eikä sillä TIETENKÄÄN ole MITÄÄN kompetenssia mihinkään. Ei tietenkään.

        Niin, voihan sitä aina keksiä itselleen tekosyitä, ja jos ei muuta niin syyttää naisia omasta kykenemättömyydestään tehdä mitään.
        Tietenkin toisen väheksyminen on ilmeisesti todella in, mutta se nyt vaan on niin, että jos sinulla olisi itselläsi sitä pätevyyttä yhtään mihinkään kommentointiin, et varmaankaan tarvitsisi puolusteluja, tekosyitä et tytöttelyä etkä toisen kokemattomuuden mollaamista etenkään kun hän kuitenkin lähti ja kokeili: sinulla siis ei ole kokemusta eikä näin ollen senkään vertaa pätevyyttä kommentoida muuta kun omia mutujasi.

        Sinä siis esität tuommoisia arvioita suomalaisena miehenä, no joo, eipä ihme ettei sinulle puhuta. Voin kertoa, että syy todennäköisesti (tuon perusteella) ei ole ujoudessasi vaan todennäköisemmin kusipäisyydessäsi. Muita ei varsinaisesti välttämättä siis haluta sen kummemmin mielistellä, heidän kanssaan vaan halutaan olla tekemisissä.
        Keski-ikäinen äijä on siis hyvä ja menee ihan itseensä vaan, sieltä ne viat löytyy eikä niillä paljon muuta kun sääliä ansaitse...
        Mutta senhän nyt saa ilmaiseksi, näköjään se kateus vaan edelleen pitää ansaita. Tytönkin.

        Mutta hei, mä ymmärrän sua. Mä ymmärrän keski-ikäistä miestä, joka on ujo eikä mikään pikkutyttöperseenjakaja jolla on miekkosia opettamassa sosiaalisuutta, joka ei pärjäisi sun kovassa maailmassas missä säkään et pärjää. Hei mä ymmärrän sua ujo mies, jolla on KOMPETENSSIA. Mä nyt ymmärrän sua:

        Surkeeta on sullakin, voi, voi, voi. Pikkuressukka keski-ikäinen mies, voi, voi, voi. Eikö sua mielistellä riittävästi, voi, voi, voi. Eiks sulle oikein puhuta, voi, voi, voi. Kyllä niillä ujoilla tytöillä on sitten helppoa, voi, voi, voi.
        Kyllä sä olen kompetenssi ihan kaikkeen, voi, voi, voi.
        Mut ku sä oot niin ujo, voi, voi, voi. Eikä sulle puhuta, voi, voi, voi.
        Ihan olet mukava ja muita oikein arvostat, mutta oot niin ujo vaan ja joukkoja sä karsastat. Sä kyllä pärjäisit ihan omin neuvoin ja varmaan oisit parempi kun kaikki tytöt, moni kerroin.
        Mut ei vaan maha mittään, voi, voi, voi.
        Kun on keski-ikäinen kompetenssi, voi, voi,voi.
        Statuskin on eri ja voi, voi, voi. Maitojunakin vaan peruutteli, voi, voi, voi.
        Tytöillä on niin helppoo, voi, voi, voi, miekkosille kelppoo, voe, voe, voe.
        Eihän niiden omaa ansiota ole yhtään mikään, eikä niillä varmaan ole enempää yhtään mitään...
        ku sulla.
        Voi, voi, voi.

        Oliks hyvä?
        Mee nyt vielä ja tee niin kun muutkin keski-ikäiset ujot miehet, vedä pää täyteen, liho kaljatynnyriksi ja voivottele itseäsi (ja hauku naisia) siellä lähipuuperissa. Siellä sulle on aina ystävä!
        (ja se mielisteleekin, jos tarjoot)

        Ja joo, joo, ethän sä itsestäsi puhu, vaan olet tosi kokenut ja kiertänyt, joo, joo, olet vaan sivusta seurannut kaikkia muita miehiä ja ihan on kompetenssia siinä tullut :D
        Mut hei, ota ihan huumorilla. Tää oli ihan vitsi, you know. Älä oo kuiva.


    • Näinon

      Ei niitä vaatimuksia kannata liiaksi tuijottaa. Nykyään ei taitas kukaan päästä mihinkään töihin, jos noita ilmoitusten vaatimuksia lukee ja niihin takertuu liikaa. Ei muuta kuin haet ja katsot mitä tapahtuu. Siinä kun et mitään häviä.

    • Työtön epämies

      Ei epäsosiaaliset saa töitä vaikka haluaisi ja olis sopiva koulutus. Jos ei ole työpaikan ilopilleri, puheliain ja juttujen kertoja niin sellanen potkitaan äkkiä pois.

      • vitunpomo!

        Kyllä se vain näin on ja tosi! Hiljaiset ja ahkerat saavat heti perseeseen ison potkun, että persepakarat on kuukauden kipeät pomon potkun jälkeen. ahkera ja raitis ja hiljainen ja persekin vielä kipeänä rankan ja ahkeran työn jälkeen, Pomon sienijalkakenkä osunut persepakaraan. Pomo itse rietastelee ja nussiija juopottelee ja syö suuria herkkuja, jotka kannetaan pöytään hänen eteensä ja vielä saa suurta palkkaa, mokomakin kusimukisija.


      • työläinenkunniaan!
        vitunpomo! kirjoitti:

        Kyllä se vain näin on ja tosi! Hiljaiset ja ahkerat saavat heti perseeseen ison potkun, että persepakarat on kuukauden kipeät pomon potkun jälkeen. ahkera ja raitis ja hiljainen ja persekin vielä kipeänä rankan ja ahkeran työn jälkeen, Pomon sienijalkakenkä osunut persepakaraan. Pomo itse rietastelee ja nussiija juopottelee ja syö suuria herkkuja, jotka kannetaan pöytään hänen eteensä ja vielä saa suurta palkkaa, mokomakin kusimukisija.

        Eikä sitä juoppopomon tautistakyrpää viitsi kukaan nussiakaan. Tiedä minkälaisia kuppatautia sisältää, huorapomo, jolle kelpaa kaikki mikä liikkuu kahdella jalalla jopa rollaattorilla kulkeva mummeli, sitäkin panee päissään. Pomot on melkein kaikki nussijoita, hyi olkoon kiimakollia. saunakiulu pitäisi työntää niille persereikään, jopa kaksikin ja kirvesvartta. ja vasaranvarsikin sinne pomonperseeseen mahtuisi.


    • slfkjiogrejigor

      Hae vaan työpaikkaa äläkä puhu epäsosiaalisuudesta mitään. Jos saat sen paikan edes lyhyeksi aikaa niin se katkaisee pitkän työttömyyden edes joksikin aikaa. Voit myös ehkä siinä työpaikassa pyytää siirtoa toisenlaisiin tehtäviin jos tuntuu täysin mahdottomalta ja vaikka saisit tai ottaisit loparit niin aina se näyttää paremmalta kun on edes jossain ollut kuin työttömänä koko ajan.

      Paha vain että nykyään ei paljon ole sellaisia työpaikkoja joissa ei tarvitsisi olla sosiaalinen, esim. jossain tehtaalla tuotantokoneen hoitajana ei paljon tarvitse sosialisoida, kunhan työkaverien kanssa tulee sen verran toimeen että työasiat hoituu. Ei tarvitse asiakkaita palvella, tehdä esityksiä palavereissa, pitää puheita, jne.

    • uupumaan päin

      Sattuipa sopivaan kohtaan tämän tarinan lukeminen. Painiskelen itse saman ongelman kanssa. Olen töissä paikassa, jossa asiakkaat ovat kovia kokeneita ja tulen kyllä ohjaajana mielestäni heidän kanssaan juttuun, mutta en millään jaksaisi tuota "yltiösosiaalisuutta" työssäni muuten. En myöskään pidä palvereista, en jaksaisi aina myöskään olla tiimissä kulkija
      , Esimerkiksi ruokatauot haluaisin viettää todella itsekseni, koska siihen asti päivä on jatkuvaa kanssakäymistä asiakkaiden kanssa. Tämä tuntuu herättävän kummastusta työkavereissani ja tunnenkin itseni suorastaan porukan "pettäjäksi"
      . Harkitsen työn jättämistä, koska tunnen sisimmässäni, etten sitä kauan enää jaksa. Eli tämän vuodatuksen tarkoitus on kaiketi sanoa sinulle, että harkitse todella tarkkaan, ennen kuin otat sellaisen paikan vastaan, mikä on ikään kuin luonnettasi vastaan. Olen itse yli viisikympinen ja yrittänyt opettaa itseni tuohon sosiaalisuuteen, mutta se ei tunnu olevan minun juttuni. Tuntuu paremmalta, nyt kun sain huomata, että meitä on muitakin. Tämä viikonloppu meni jo pommiin työasioiden miettimisessä. Tarttiskohan vaan tempaista itsensä irti, sen kummenpia tulevaisuutta miettimättä...............................

      • jjlhkc

        Kyllä, pitää olla varovainen. Omaa kokemusta vakavasta loppuunpalamisesta juuri sen takia, että epäsosiaalisena pakotin itseni palvelusalalle.
        Pitää kunnioittaa omaa luonnettaan ja rajojaan, ja yrittää löytää niille sopiva ympäristö. Because you´re worth it ;-)

        Musta tuntuu vähän että tämä sosiaalisuustoitotus on nyt vähän trendiäkin vaan. Kaikki muuhan kanssa on nyt niin kovin pinnallista. Kohta se onkin taas se vakavampi tyyli trendikästä, ja silloin yhtäkkiä toitotetaankin jotain muuta.

        Ihan hyvä olisi, jos hiukan rauhottuisi tää touhu, kaikin puolin.


      • tarjoilijaforever

        Itse olen vasta vähän reippaat 20- vuotta, mutta tunnen omaavani saman ongelman..
        Olen töissä vilkkaassa ravintolassa (Täysin koulutustani vastaamaton työ) jossa työntekijätkin ovat niin sosiaalista ja tekopirteää että...

        Koen olevani hieman sarkastisen luonteen omaava ja aivan pahaa tekee välillä katsoa sivusta, miten sitä niin ollaan mielin kielin kaikille siellä ja jos joku vittuilee, niin takaisin ei voi sanoa. Koko aika tapahtuu jotain ja koko aika pitää hymyillä ja tervehtiä kaikkia.
        Tällainen yltiöpäinen sosiaalisuus tekee minulle vain sen, että tosiaankin haluan ne tauot pitää yksin ja työpäivän jälkeen ei todellakaan ole tarvetta nähdä yhtään ketään.

        Tuolla myös käy paljon näitä extra työntekijöitä pari päivää kk:ssa tekemässä, eli kerkii jonkin verran tutustua heihin, muttei opi tuntemaan ja näitä sitten kun näkee ohimennen kaupungilla, niin tietenkin on aivan pakko raahautua jutteleman, ihan kuin pelkkä morjestaminen ei riitä...

        Kuulostan varmaan todella katkeralta, mutta tosiasiassa minua ei vain ole tehty yltiösosiaaliseksi ihmiseksi. Ärsyttää sitten jos en ole koko aika äänessä, niin joku heti pitää sitten hiljaisena ihmisenä vaikka minä ihan oikeasti haluan tulla töihin tekemään töitä, enkä seurustelemaan.

        työpaikan vaihto on kovasti mielessä, mutta ala hakusessa. Voin kuitenkin sanoa haluavani tehdä ihmisten kanssa töitä, mutten tällaisessa teko pirteässä yltiösosiaalisessa yhteisössä..


      • Valoapäin

        Tiedätkö, mihin piirteesi sopivat? Olen yli viisikymppinen ja ihan samalla tavalla olen tuntenut tarvitsevani taukoa ihmisistä, vaikka he (varsinkin asiakkaat), ovat juuri se suola, jonka vuoksi tulen töihin ja tunnen työniloa. En minäkään jaksa istua kahvipöydässä. Palavereissa kyllä, jos siinä oikeasti tehdään töitä. Illanistujaisissa ihmettelen, mitä oikein siellä teen. En ole ollenkaan ujo ja minun on helppo tutustua uusiin asiakkaisiin ja ihmisiin vaikka marketin kassajonossa. Kotona en juuri koskaan kutsu vieraita ja muutenkin suurin osa kävijöistä on sukulaisia. Kirjallinen asiakaspalaute on yli 9. Peili-palautteessa pitkäaikaiset työkaverit ovat arvioineet minut ystävälliseksi ja puheliaaksi, mutta kaukaiseksi ja vaikeaksi oppia tuntemaan sekä sataprosenttisen uskottavaksi, mistä olen erityisen ylpeä.

        Luepa mitä sanotaan Aspergerista. Aspeja on hyvin monenlaisia. Kun lapsellani alettiin äskettäin epäillä tätä ja aloin tutustua tähän neurobiologiseen keskushermoston kehityshäiriöön, loksahtivat palaset paikoilleen ja asiat saivat selityksen. Minulla ja isälläni on juuri tällaista sosiaalista käyttäytymistä, aivan kuin puuttuisi jokin palanen. Enemmän saan keskittymisestä tekemään jotain mieluisaa. Lapsella oireet ovat laaja-alaisempi ja syvempiä.

        Hae paikkaa, ole oma itsesi. Todennäköisesti tulet kelvollisesti ihmisten kanssa toimeen ja ovat hyvä asiaosaaja.


      • hiljaisehko
        Valoapäin kirjoitti:

        Tiedätkö, mihin piirteesi sopivat? Olen yli viisikymppinen ja ihan samalla tavalla olen tuntenut tarvitsevani taukoa ihmisistä, vaikka he (varsinkin asiakkaat), ovat juuri se suola, jonka vuoksi tulen töihin ja tunnen työniloa. En minäkään jaksa istua kahvipöydässä. Palavereissa kyllä, jos siinä oikeasti tehdään töitä. Illanistujaisissa ihmettelen, mitä oikein siellä teen. En ole ollenkaan ujo ja minun on helppo tutustua uusiin asiakkaisiin ja ihmisiin vaikka marketin kassajonossa. Kotona en juuri koskaan kutsu vieraita ja muutenkin suurin osa kävijöistä on sukulaisia. Kirjallinen asiakaspalaute on yli 9. Peili-palautteessa pitkäaikaiset työkaverit ovat arvioineet minut ystävälliseksi ja puheliaaksi, mutta kaukaiseksi ja vaikeaksi oppia tuntemaan sekä sataprosenttisen uskottavaksi, mistä olen erityisen ylpeä.

        Luepa mitä sanotaan Aspergerista. Aspeja on hyvin monenlaisia. Kun lapsellani alettiin äskettäin epäillä tätä ja aloin tutustua tähän neurobiologiseen keskushermoston kehityshäiriöön, loksahtivat palaset paikoilleen ja asiat saivat selityksen. Minulla ja isälläni on juuri tällaista sosiaalista käyttäytymistä, aivan kuin puuttuisi jokin palanen. Enemmän saan keskittymisestä tekemään jotain mieluisaa. Lapsella oireet ovat laaja-alaisempi ja syvempiä.

        Hae paikkaa, ole oma itsesi. Todennäköisesti tulet kelvollisesti ihmisten kanssa toimeen ja ovat hyvä asiaosaaja.

        Kas, meitä on useampiakin! Tekstisi voisi olla minun kirjoittamani, paitsi ettei minulla ole asperger-epäiltyä lasta - itselläni on kyllä moista eäilty :) Mutta siis, sosiaalisuus on minulle okei, mikäli se liittyy johonkin yhteiseen käsilläolevaan tehtävään. Lätinää lätinän itsensä vuoksi en ymmärrä. Tai en nauti siitä, ja tarvitsen sen jälkeen lepoa. Työkavereiden kanssa en ystävysty, mutta toisaalta tämä on hyväkin: en ole mukana missään työpaikan sisäisissä klikeissä, pystyn hoitamaan tehtäviä kenen kanssa tahansa, kuuntelen muidenkin kuin omien suosikkieni mielipiteitä.

        Uskoisin, että kaltaiseni sosiaalisuuden puolesta pärjää aika monessa työssä. No, kampaajaksi minusta ei olisi :)


      • .....,.,.,.,.,.,.,
        Valoapäin kirjoitti:

        Tiedätkö, mihin piirteesi sopivat? Olen yli viisikymppinen ja ihan samalla tavalla olen tuntenut tarvitsevani taukoa ihmisistä, vaikka he (varsinkin asiakkaat), ovat juuri se suola, jonka vuoksi tulen töihin ja tunnen työniloa. En minäkään jaksa istua kahvipöydässä. Palavereissa kyllä, jos siinä oikeasti tehdään töitä. Illanistujaisissa ihmettelen, mitä oikein siellä teen. En ole ollenkaan ujo ja minun on helppo tutustua uusiin asiakkaisiin ja ihmisiin vaikka marketin kassajonossa. Kotona en juuri koskaan kutsu vieraita ja muutenkin suurin osa kävijöistä on sukulaisia. Kirjallinen asiakaspalaute on yli 9. Peili-palautteessa pitkäaikaiset työkaverit ovat arvioineet minut ystävälliseksi ja puheliaaksi, mutta kaukaiseksi ja vaikeaksi oppia tuntemaan sekä sataprosenttisen uskottavaksi, mistä olen erityisen ylpeä.

        Luepa mitä sanotaan Aspergerista. Aspeja on hyvin monenlaisia. Kun lapsellani alettiin äskettäin epäillä tätä ja aloin tutustua tähän neurobiologiseen keskushermoston kehityshäiriöön, loksahtivat palaset paikoilleen ja asiat saivat selityksen. Minulla ja isälläni on juuri tällaista sosiaalista käyttäytymistä, aivan kuin puuttuisi jokin palanen. Enemmän saan keskittymisestä tekemään jotain mieluisaa. Lapsella oireet ovat laaja-alaisempi ja syvempiä.

        Hae paikkaa, ole oma itsesi. Todennäköisesti tulet kelvollisesti ihmisten kanssa toimeen ja ovat hyvä asiaosaaja.

        Olette väärässä ei rtarvitse diagnooseja jos on INTJ persoona se on aivan NORMAALIA!

        Nämä ADHD ja Asperger nyt taitavat olla jotain muoti-ilmiöitä.Ennen diagnooseja hävettiin nyt niitä jopa hingutaan ja mainostetaan ja halutaan.Lienee huomionhakuisuutta kun eräs tuttu hehkuttaa feississä kaikenmaailman diagnooseja ja elää sitten siihen tyyliin kun mä nyt onn tämmönen niin voin ja saan olla erikoinen.Ei niin että vaikka yrittäisi kuntouttaa itseään pois ongelmasta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers–Briggsin_tyyppi-indikaattori
        INTJ/Mastermind
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9467316


      • 234087258858
        .....,.,.,.,.,.,., kirjoitti:

        Olette väärässä ei rtarvitse diagnooseja jos on INTJ persoona se on aivan NORMAALIA!

        Nämä ADHD ja Asperger nyt taitavat olla jotain muoti-ilmiöitä.Ennen diagnooseja hävettiin nyt niitä jopa hingutaan ja mainostetaan ja halutaan.Lienee huomionhakuisuutta kun eräs tuttu hehkuttaa feississä kaikenmaailman diagnooseja ja elää sitten siihen tyyliin kun mä nyt onn tämmönen niin voin ja saan olla erikoinen.Ei niin että vaikka yrittäisi kuntouttaa itseään pois ongelmasta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers–Briggsin_tyyppi-indikaattori
        INTJ/Mastermind
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9467316

        Olen samaa mieltä niin pitkälle, että näitä nyt ehdotellaan ihmisille heti kun ei ole "samanlainen kun muut".
        Olen esim. tuntenut useampia jotka ovat täysin uupuneet mm hoito- ja ravintolahommissa, vaikka ovat täysin terveen kirjoissa kaikin puolin. Liikaa hulinaa ja pulinaa, kun on sekä asiakkaat että työkaverit aina ympärillä.

        Kaikki nämä diagnoosit ovat monen eri oireen summa, ei kukaan voi saada esim. aspergerdiagnoosia vain sen takia että esim. tarvitsee välillä omaa rauhaa.
        Mielestäni on vaarallista ehdotella sairautta/vammaa/häiriintymistä tuntemattomille ihmisille netissä. Nykyyhteiskunnassa vaatimukset on jo muutenkin niin valtavat ja syrjiminen yleistä, sitten vielä leimataan sairaaksi jos ei satu olemaan puhelias..?

        En tosin tarkoita etteikö diagnooseista saisi netissä mainita. Ei niissä mitään salailtavaa tai hävettävää ole, tietoa on aina hyvä jakaa.
        Se vaan täytyy tehdä oikealla tavalla. Tiedä sitten mikä se on..?


        Sen sijaan en usko että välttämättä on huomionhakuisuutta haluta diagnoosi. Se voi myös olla "henkivakuutus" jos ei kestä kaikkia vaatimuksia. On mustaa valkoisella tueksi, jos ihmiset ei kunnioita kun sanoo ei, en jaksa, en pysty.


      • ei ole
        Valoapäin kirjoitti:

        Tiedätkö, mihin piirteesi sopivat? Olen yli viisikymppinen ja ihan samalla tavalla olen tuntenut tarvitsevani taukoa ihmisistä, vaikka he (varsinkin asiakkaat), ovat juuri se suola, jonka vuoksi tulen töihin ja tunnen työniloa. En minäkään jaksa istua kahvipöydässä. Palavereissa kyllä, jos siinä oikeasti tehdään töitä. Illanistujaisissa ihmettelen, mitä oikein siellä teen. En ole ollenkaan ujo ja minun on helppo tutustua uusiin asiakkaisiin ja ihmisiin vaikka marketin kassajonossa. Kotona en juuri koskaan kutsu vieraita ja muutenkin suurin osa kävijöistä on sukulaisia. Kirjallinen asiakaspalaute on yli 9. Peili-palautteessa pitkäaikaiset työkaverit ovat arvioineet minut ystävälliseksi ja puheliaaksi, mutta kaukaiseksi ja vaikeaksi oppia tuntemaan sekä sataprosenttisen uskottavaksi, mistä olen erityisen ylpeä.

        Luepa mitä sanotaan Aspergerista. Aspeja on hyvin monenlaisia. Kun lapsellani alettiin äskettäin epäillä tätä ja aloin tutustua tähän neurobiologiseen keskushermoston kehityshäiriöön, loksahtivat palaset paikoilleen ja asiat saivat selityksen. Minulla ja isälläni on juuri tällaista sosiaalista käyttäytymistä, aivan kuin puuttuisi jokin palanen. Enemmän saan keskittymisestä tekemään jotain mieluisaa. Lapsella oireet ovat laaja-alaisempi ja syvempiä.

        Hae paikkaa, ole oma itsesi. Todennäköisesti tulet kelvollisesti ihmisten kanssa toimeen ja ovat hyvä asiaosaaja.

        Ei tuo ole mikään asperger, vaan normaali luonteenpiirre. Diagnoosi on väärä ja turha. Ei tuo ole sairaus, ihmiset ovat erilaisia. Siinä se.


      • -muotti-
        .....,.,.,.,.,.,., kirjoitti:

        Olette väärässä ei rtarvitse diagnooseja jos on INTJ persoona se on aivan NORMAALIA!

        Nämä ADHD ja Asperger nyt taitavat olla jotain muoti-ilmiöitä.Ennen diagnooseja hävettiin nyt niitä jopa hingutaan ja mainostetaan ja halutaan.Lienee huomionhakuisuutta kun eräs tuttu hehkuttaa feississä kaikenmaailman diagnooseja ja elää sitten siihen tyyliin kun mä nyt onn tämmönen niin voin ja saan olla erikoinen.Ei niin että vaikka yrittäisi kuntouttaa itseään pois ongelmasta.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Myers–Briggsin_tyyppi-indikaattori
        INTJ/Mastermind
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9467316

        Jatkuva "kuntouttaminen" on mielestäni kidutusta, koska kyse on neurologisesta "sairaudesta" . Aivot toimivat tavallaan toisin.

        Mutta...ehkä se ei tosiaan ole sairaus, vaan kyse on siitä, että niin sanotut "normaalit" ihmiset diagnosoivat erilaisuuden poikkeavaksi. Voitaisiin jopa puhua rasismista.

        Eri tavalla toimivat ja ajattelevat ihmiset ovat normaalien ihmisten mielestä sairaita. Kun erilaisuuden pitäisi olla rikkaus, niin se onkin käytännössä yhteiskunnan mielestä sairaus ja rasite. Rasite siksi koska yhteiskunta on rakennettu enemmistön ajattelutavan mukaiseksi ja hyvin jäykäksi. Mitä enemmän yhteiskunta harrastaa yhdenmukaista ajattelu- ja toimintatapaa, sitä voimakkaammin tulee esille yksilön erilaisuus ja sitä vaikeampi on yksilön selvitytyä.

        Monet ammatit ovat kadonneet ja työllistymismahdollisuudet vastaavasti voimakkaasti kaventuneet. Ennen oli mahdollista olla epäsosiaalinen, erilainen ja silti löytää paikkansa yhteiskunnassa. Ja ilman koulutusta.

        En siksi puhuisi muoti-ilmiöstä, vaan yhteiskunnan rajusta muottiin puristamisstrategiasta. Mitä enemmän vaatimukset kasvaa, sitä enemmän "ongelmatapaukset" tulevat esille ja sitä vähemmän erilaisuutta hyväksytään. Annetaan kyllä ymmärtää että ymmärretään, mutta käytännössä tavoitteena on AINA muuttaa ihminen sellaiseksi kuin muut ovat. Perusteluna on usein se, että yhteiskunnan vaatimukset ovat mitä ovat...tänne on vain sopeuduttava. Pystyt siihen tai et, niin koko elämäsi ykköstavoite pitää olla se, että sinusta tulee normaali.

        Ihonväri tai muut yleisimmät rasistiset syrjinnän aiheet ovat oikeastaan aivan eri asia, koska olisi pöyristyttävää puhua vaaleaihoiselle, että et sovi joukkoon, että menepä nyt sinne solariumiin vähän useammin. Tai tummaihoinen ohjattaisiin ihon valkaisuun.


      • jlnsalwc
        -muotti- kirjoitti:

        Jatkuva "kuntouttaminen" on mielestäni kidutusta, koska kyse on neurologisesta "sairaudesta" . Aivot toimivat tavallaan toisin.

        Mutta...ehkä se ei tosiaan ole sairaus, vaan kyse on siitä, että niin sanotut "normaalit" ihmiset diagnosoivat erilaisuuden poikkeavaksi. Voitaisiin jopa puhua rasismista.

        Eri tavalla toimivat ja ajattelevat ihmiset ovat normaalien ihmisten mielestä sairaita. Kun erilaisuuden pitäisi olla rikkaus, niin se onkin käytännössä yhteiskunnan mielestä sairaus ja rasite. Rasite siksi koska yhteiskunta on rakennettu enemmistön ajattelutavan mukaiseksi ja hyvin jäykäksi. Mitä enemmän yhteiskunta harrastaa yhdenmukaista ajattelu- ja toimintatapaa, sitä voimakkaammin tulee esille yksilön erilaisuus ja sitä vaikeampi on yksilön selvitytyä.

        Monet ammatit ovat kadonneet ja työllistymismahdollisuudet vastaavasti voimakkaasti kaventuneet. Ennen oli mahdollista olla epäsosiaalinen, erilainen ja silti löytää paikkansa yhteiskunnassa. Ja ilman koulutusta.

        En siksi puhuisi muoti-ilmiöstä, vaan yhteiskunnan rajusta muottiin puristamisstrategiasta. Mitä enemmän vaatimukset kasvaa, sitä enemmän "ongelmatapaukset" tulevat esille ja sitä vähemmän erilaisuutta hyväksytään. Annetaan kyllä ymmärtää että ymmärretään, mutta käytännössä tavoitteena on AINA muuttaa ihminen sellaiseksi kuin muut ovat. Perusteluna on usein se, että yhteiskunnan vaatimukset ovat mitä ovat...tänne on vain sopeuduttava. Pystyt siihen tai et, niin koko elämäsi ykköstavoite pitää olla se, että sinusta tulee normaali.

        Ihonväri tai muut yleisimmät rasistiset syrjinnän aiheet ovat oikeastaan aivan eri asia, koska olisi pöyristyttävää puhua vaaleaihoiselle, että et sovi joukkoon, että menepä nyt sinne solariumiin vähän useammin. Tai tummaihoinen ohjattaisiin ihon valkaisuun.

        Olipas muuten harvinaisen hyvä postaus, wow. Näinhän se just nimenomaan on.

        Ja koska niin moni hiukankin omanlaisensa ihminen nykyään ylipuhutaan syömään jos jotain pillereitä, niin on aina vaan helpompi myydä harhakuvaa "normaalista" ihmisestä.
        Tämä asenne on mielestäni henkinen kastraatio.

        Tosiasiahan on, että nimenomaan ERILAISUUDET ovat normaalia! Olkaamme niistä kiitollisia, koska muuten asuisimme vieläkin luolissa...


    • lähäri-opiskelija

      Ainakaan hoitoalalla ei arvosteta rauhallista ja omista asioistaan huolta pitävää ihmistä joka ei ole lässyttämässä muun henkilökunnan kanssa ja nauramassa hohohoh suureen ääneen ja ole joku "esittäjä"

      Ja tällä ei ole mitään tekemistä miten tulee asiakkaitten kanssa toimeen.

      Toinen on ne ihme äyskijät ja tylyilijät joilla on turpa rullalla ja suu tiukkanan viivana.Tai jotain juorukello koohkaajia.

      Ole sitten normaalina näitten joukossa.

      • epäpäteviä

        Terveydenhuoltoala on pahin tässä mielessä. Siellä nimenomaan hiljaisuutta ja rauhallisuutta ja ihmisten erilaisuutta pitäisi ymmärtää jo alan ja mukamas ammatti-ihmisten takia, jotka siellä työskentelee. Pahimmat kiusajat ovat sosiaali- ja terveysalalla. Jo ammattitaidon ja työnsä puolesta heidän se pitäisi ymmärtää. Mutta tavalliset ihmiset jotka eivät alalla työskentele sen parhaiten tajuavat ja ovat fiksuja. Palkat alas hoitohenkilökunnalta kun osaamisessa on noin perustavanlaatuisia puutteita.


    • enpulise

      Mene ihmeessä haastatteluun! Oikeesti ne vaatimukset on ihan naurettavia. Jos sulla on vaadittu koulutus ja osaamista niin olet sopiva tyyppi. Toki neuvotteluja tuleen, mutta totut kyllä. Olisi kamalaa olla töissä, missä kaikki ovat sosiaalisia pälpättimiä. Erilaisuutta on, jotta on innovaatiota. Tiimissä ollaan siksi, että jokaisen ajattelu toimii vähän erilailla ja kaikki tuo jotain. Työhakemukseen on aika vaikea kirjoittaa mitä hakee kun ei oikein edes tiedä. Itse kävin tässä "pomon" kanssa jossain neuvottelussa. Kokeneet ihmiset läpisivät joutavuuksia. Itse olen aika rauhallinen ja osa piti vuosia aika tyhmänäkin kunnes tutustuivat paremmin. Siinä neuvottelussa sain koko sakin hiljaiseksi kun puhuin vähän, mutta asiaa. Pomon silmissäkin muutuin eri ihmiseksi. Hiljaiset monesti ajattelevat asiat ensin päässään ja sanovat kun on oikeata asiaa. Puhe on vain hiljaisuuden täyttämistä. Tsemppiä ja ROHKEUTTA!

    • Oppia ikä kaikki

      Miksi sinä olet epäsosiaalinen? Kun tahdot olla tuppisuu vai / tai kun pidät itseäsi parempana kuin muut? Opettele, asennoidu toisella tavalla. Suhtautuminen ihmisiin on asennekysymys. Nyt sinä olet tehnyt vain huonon ja negatiivisen valinnan.

      • Turhaa jauhamista

        Kaikki eivät vain jaksa sitä tyhjänpäiväistä sonnanjauhamista, onneksi sitä suomessa harvoin edes tarvitaan.


      • metsämörkö

        Siinä taas yksi hölösuu joka ei tiedä mistä puhuu. Kyllä tuon ikäisenä jo se oma luonne on mitä on, ei siis mikään valinta jota voi muuttaa. Ja toisaalta miksi pitäisikään, eivät ne ulospäinsuuntautuneet mutta sisältä tyhjää täynnä olevat kanat ole sen parempia, vaikka näin annetaan uskoa. Mutta aloittajalle, miksi alunperin kouluttauduit ammattiiin jossa yltiösosiaalisuutta vaaditaan? Hyvä idea voisi olla uudelleen kouluttautuminen ammattiin, jossa saa tehdä töitä rauhassa.


      • Hah !
        Turhaa jauhamista kirjoitti:

        Kaikki eivät vain jaksa sitä tyhjänpäiväistä sonnanjauhamista, onneksi sitä suomessa harvoin edes tarvitaan.

        Öööö ... Oho, luulin että aloittaja tarkoitti ja puhui ihan asiallisista kommunikaatiotilanteista. Mutta ilmeisesti sinun työpaikallasi jauhetaan sitten vain sitä mitä ilmoitat, jos et ole tottunut puhumaan asiaa.


      • Pysäkille jääneitä
        metsämörkö kirjoitti:

        Siinä taas yksi hölösuu joka ei tiedä mistä puhuu. Kyllä tuon ikäisenä jo se oma luonne on mitä on, ei siis mikään valinta jota voi muuttaa. Ja toisaalta miksi pitäisikään, eivät ne ulospäinsuuntautuneet mutta sisältä tyhjää täynnä olevat kanat ole sen parempia, vaikka näin annetaan uskoa. Mutta aloittajalle, miksi alunperin kouluttauduit ammattiiin jossa yltiösosiaalisuutta vaaditaan? Hyvä idea voisi olla uudelleen kouluttautuminen ammattiin, jossa saa tehdä töitä rauhassa.

        Justiinsa noinhan se junteilla ja möröillä menee; joskus teininä ja / tai aikuisena nuorena on päätetty, miten maailma menee ja rulaa eikä sen jälkeen mitään muutosta mihinkään asiaan korvain välissä saada tapahtumaan, vaikka maailma muuttuisi kuinka.


      • metsämörkö
        Pysäkille jääneitä kirjoitti:

        Justiinsa noinhan se junteilla ja möröillä menee; joskus teininä ja / tai aikuisena nuorena on päätetty, miten maailma menee ja rulaa eikä sen jälkeen mitään muutosta mihinkään asiaan korvain välissä saada tapahtumaan, vaikka maailma muuttuisi kuinka.

        Aloittajahan siis kirjoitti olevansa neljänkympin paikkeilla, eli aika omituinen käsityksesi teinistä tai "aikuisesta nuoresta"..
        Enkä väittänyt että mitään muutosta ei korvien välissä voi tapahtua, mutta väittäisin että ihmisen pohjimmainen perusluonne ei kauheasti tuon ikäisenä enää muutu. Jos ei ole sellainen social butterfly, niin sitten ei ole. Voi toki esittää muuta, mutta sekin käy raskaaksi ajan kuluessa.


      • Liike eteen päin
        metsämörkö kirjoitti:

        Aloittajahan siis kirjoitti olevansa neljänkympin paikkeilla, eli aika omituinen käsityksesi teinistä tai "aikuisesta nuoresta"..
        Enkä väittänyt että mitään muutosta ei korvien välissä voi tapahtua, mutta väittäisin että ihmisen pohjimmainen perusluonne ei kauheasti tuon ikäisenä enää muutu. Jos ei ole sellainen social butterfly, niin sitten ei ole. Voi toki esittää muuta, mutta sekin käy raskaaksi ajan kuluessa.

        Neljäkymppiä(kin) on ihan h-n hyvä kohta eli ikä tehdä jotain "pohjimmaiselle perusluonteelleen". Siihen tosin tarvitaan idea ja näkemys, ajatus, asenne ja työ. Kokemusta elämästä ja maailmasta em. ikäisellä on jo riittämiin, kaikki muu on tahdon asiaa.


      • Yritä uudestaan
        metsämörkö kirjoitti:

        Aloittajahan siis kirjoitti olevansa neljänkympin paikkeilla, eli aika omituinen käsityksesi teinistä tai "aikuisesta nuoresta"..
        Enkä väittänyt että mitään muutosta ei korvien välissä voi tapahtua, mutta väittäisin että ihmisen pohjimmainen perusluonne ei kauheasti tuon ikäisenä enää muutu. Jos ei ole sellainen social butterfly, niin sitten ei ole. Voi toki esittää muuta, mutta sekin käy raskaaksi ajan kuluessa.

        Ai niin; en todellakaan tarkoita aloittajaa kun vastaan "mörölle", vaan ihan yleisesti juntteja ja mörköjä.


    • Hiljainen ja ujo

      Olen ollut lapsesta asti ujo ja hiljainen ja muutenkin syrjäänvetäytyvä. Sain työpaikkani harjoittelun kautta. En ole koskaan lähettänyt työhakemusta minnekään. Kaipa ne katsoivat, että osaan hommani, vaikka en puhu koko ajan. Pelkästään hyvää palautetta olen saanut. Työni on sellaista, että tässä pärjää. Joskus harmittaa, että jään ulkopuolelle työkavereiden jutuista ja ei missään ole oikein sellaista hyvää kaveria. Työssäni ei ole onneksi mitään kokouksia, tiimityöskentelyjä, neuvotteluja yms.

      Kotona olen aivan kuin eri ihminen. Puhun paljon ja nauran äänekkäästi. Olen aivan erilainen kuin töissä.

      Lapsesta asti on joka paikassa saanut kuulla vain, että on liian hiljainen ja liian ujo ja liian sitä ja liian tätä. Ei ole ihme, että on ollut huono itsetunto ja aina tuntenut olevansa jotenkin huono ihminen ja alkanut kärsiä ahdistuksesta yms. Ainoa asia, mikä on auttanut, on se, että olen vihdoin oppinut antamaan itselleni luvan olla juuri niin hiljainen kuin olen. Jos en kelpaa jollekulle, niin sellaisia ihmisiä en tarvitse ystäväpiiriini. Olen pärjännyt paljon paremmin sen jälkeen, kun tällaisen asian oivalsin.

    • sduu.........

      Onhan nämä ns sosiaaliset kälättäjät nähty. Ei pystytä keskittymään omiin töihin koska on niin hirveästi muka sanottavaa joka asiaan.
      Ennemmin minä hiljaisen työkaverin otan kuin joka jumalan asiaan mielipiteensä laukovan kälisijän.

      • vajakki X

        No jos olet hiljainen ajattelija
        ja mietit työn sisältoja enempi kuin viihtyvyyttä juttuporukoissa,
        antisi ja tuottavuutesi voi olla toki pal isompi kuin puheentuottoon erikoistuneilla.
        Eiä tossa ilmoituksessakaan ollut "kelpaamisvaatimusta".
        Asioiden oivaltamiseen kai enempi järkeäkin vaaditaan, siitä lienee etua niin työnantajalle kuin -tekijöillekin
        Toinen juttu lienee että jos kovin hanakasti ei omia etujaan ole puolustamassa tai mainostamassa, aina joutuu jonkinlaisen kärsijän paikalle yhteiskunnassa.


      • ellinora1

        meillä päiväkodissa on kälättäjä joka sekaantuu joka asiaan! seuraa toista työntekijää miten käyttäytyy ja auta armias jos ei ole niinkuin hän tahtoo, niin jo juosten mennään pomolle kertomaan! ja pomo taitaa kaik uskookkin mitä pers.nuolija puhuu! NIIN vahvatahtoinen tämä nainen. Saa kaikki puolelleen!!! arvostelee hoitajia, huono hoitaja-hyvä hoitaja. Saa jopa toisten potkut aikaseks!!! Ettäsillee.. -työyhteisö voi olla kuin taistelutanner, aina valmiustilassa!


      • ei pomonkaveri!
        ellinora1 kirjoitti:

        meillä päiväkodissa on kälättäjä joka sekaantuu joka asiaan! seuraa toista työntekijää miten käyttäytyy ja auta armias jos ei ole niinkuin hän tahtoo, niin jo juosten mennään pomolle kertomaan! ja pomo taitaa kaik uskookkin mitä pers.nuolija puhuu! NIIN vahvatahtoinen tämä nainen. Saa kaikki puolelleen!!! arvostelee hoitajia, huono hoitaja-hyvä hoitaja. Saa jopa toisten potkut aikaseks!!! Ettäsillee.. -työyhteisö voi olla kuin taistelutanner, aina valmiustilassa!

        Nykyään ei tarvitse perseennuolijaa, vessapaperit on keksitty, käyttäkää niitä. olen itsekin saanut potkut, Pomo heitti kaaressa ulos! ei mitään aihetta ,enkä syytä tiedä vielä tänäkään päivänä. Huusi ja moitti ja käski painua helvettiin, johon minua ei tietenkään huolittu, Uskon johdatukseen ja taivaanisään ja rukoilen paljon, kaiken tämän kauhean kokemuksen jälkeen. Pomolle ei pärstä kelpaa, niin ulos vaan , meinasi käydä käsiksi, mutta onneksi pääsin pakoon. hullu todellakin. semmosia ne on. potkuperseeseen ja sillä siisti.


    • ...

      Epäsosiaaliset irtisanotaan koeajan jälkeen työyhteisöön sopimattomana.

      • tyhmäätouhua!

        Niinpä tietenkin, kun ei vittua anneta, silloin ollaan epäsosiaalisia? Pitääkö työpaikalla aina olla juoppo ja huora? kysyn vaan. Eikö reipas, rehellinen ja työtä tekevä kelpaa,?


      • ***********

        epäsosiaalinenkin tarvii työtä siinä missä sosiaalinenkin!!!!!!! hei haloo


      • parempaanaikaan!

        Joo. Meille onkin paremmat työpaikat, kuin kusiaisten seassa työskenteleminen, hui, miten olenkaan kestänyt olla niin kauan. pölvästien seassa.


    • LahopääT

      Vaikka nyt kuinka olet epäsosiaalinen for ever..niin pelkään ettet ole ainut joka
      sitä duunia hakee eli hyvä jos edes pääsisit työhaastteluun .

    • minun ratkaisuni

      Jokaisella saa olla oma luonteensa, eikä sitä voi noin vain muuttaa, kuten jotkut sosiaaliset täällä tuntuvat neuvovan. Luonne ei ole tahdon asia eikä harjoittelukysymys. Epäsosiaalinenkin voi toki pärjätä sisulla palavereissa ja opetella kahvitauoille small talkia, mutta on moninverroin raskaampaa pakottautua toimimaan todellisen luonteensa vastaisesti. Töihinmeno tuntuu raskaalta ja työpäivän päätteeksi on täysin uupunut. Tiedän omasta kokemuksesta, että pelkkä sosiaaliseksi opettelu ei ratkaise ongelmaa vaikka mahdollistaakin töissäkäynnin.

      Päätin edetä niin päin, että saan olla epäsosiaalinen ja yksin viihtyvä ja yritän itse muokata työtehtäviäni sen mukaan. En yritä näytellä sosiaalista vaan olen reilusti sitä mitä olen. Olen ehdottanut että tapaamisten ja soittamisen sijasta viestittelen sähköpostilla, olen kertonut työtovereille että tarvitsen omaa rauhaa kahvitaukojen aikana, ja se on hyväksytty kun olen itse esittänyt sen hyväksyttävänä asiana. Hiljaisellakin ihmisellä voi olla hyvä itsetunto jonka avulla hyväksyy itsensä juuri sellaisena, ja itsensä hyväksynnän viestii toisille kun ei pyytele anteeksi sitä mitä on. Sen sijaan että toiset vaativat sinua sopeutumaan omiin tapoihinsa, sinä voit vaatia heitä sopeutumaan sinun tapaasi tehdä töitä.

      Hankalaa on että työnantaja etsii sosiaalista. Silloin on parasta olla sosiaalinen haastattelussa, ja sitten kun olet saanut työn, ehdit kehitellä työtehtäviäsi ja totuttaa työtoverit itsellesi sopivaan tapaan työskennellä.

      • 8+1

        "Jokaisella saa olla oma luonteensa, eikä sitä voi noin vain muuttaa, kuten jotkut sosiaaliset täällä tuntuvat neuvovan."

        Enemmän täällä ne epäsosiaaliset tuntuvat neuvovan sosiaalisia, avoimia ja hyvin ihmisten kanssa toimeen tulevia muuttamaan omaa luonnettaan tuppisuisemmaksi...


    • Todentaja

      Vastaus aloitukseen:
      EI TARVI JOS TYÖPAIKKA ON TÄYNNÄ PELKKIÄ KIEROJA JA KAKSINAAMAISIA KUSIPÄITÄ.

      • ihmettelijä?

        Sanokaa! Miten he ovat sinne alunperin päässeetkään työhön? Kuka heidät on valinnut sinne. Yhteiskunnassa pitää pärjätä toisten kanssa ja antaa tilaa toiselle, eikä olla niin ilkeitä? Miksi?


    • --ajattelija

      Mutta ethän sinä tässä tapauksessa ole sopiva tehtävään.

      Jos työ edellyttää neuvottelutaitoja ja projektimaista työskentelyä, se vaatii silloin henkilön, jolla nämä ominaisuudet on. Ei siitä mihinkään pääse. Tämä on ikävä fakta.

      Olisiko sinun mahdollista "jalostaa" koulutustasi sellaiseen suuntaan, että voit tehdä töitä, jossa ei tarvita ulospäinsuuntautuneisuutta? Monet erityisasiantuntijan tehtävät ovat juuri tällaisia. Hakuilmoituksessa kuvattu projektipäällikön työ ei ole tällaista, eikä näin ollen sovi sinulle. Luonteenpiirteitä on hankala muuttaa.

    • Tietysti haet!

      Menninkäinen67, tietysti haet paikaa jos olet kiinnostunut!

      Jos pääset niin pitkälle että pääset haastatteluun paikan päälle, niin saat myös itse mahdollisuuden nähdä mistä todellisuudessa on kysymys. Työnantajien vaatimukset on monta kertaa määrätynlaista itsensä mainostamista ja toiveajattelua, ei niitä pidä aina ottaa ihan tosissaan.

      Jos työpaikka tuntuisi kivalta ja päättelisit että nuo hankalat osat on tasolla jolla pärjäät ja jaksat, niin otat työpaikan jos sen saat.

      Jos taas huomaat että tästähän ei tulisi mitään, vaatimukset todella on liikaa, niin olet vaan kaikkein epäsosiaalisin itsesi, jotta työnantaja menettää mielenkiintonsa ja valitsee jonkun muun ;-)

      Et voi menettää mitään!

    • Ein Rot Finnhell

      Kollektiivisuutta, laumasieluisuutta, sosialistista asennetta ylikorostetaan aivan liikaa.

      Sanotaankin että joukossa se tyhmyys tiivistyy, ei "Joukossa" vaan siis joukossa.

      Yleensä porukassa on yksi joka nappaa vallan itselleen ja muu porukkaa myötäilee persusta.... vähän kuten kävi neukkulassa stalinin aikaan.

    • E.rakko

      Ennen piti työskennellä tiimissä ja kaikki tauot oltiin niskakkain. Hirveetä juoruamista jne. Riitoja siitä kuka teki mitä ja kuka ei tehnyt ja kenen pitäisi tehdä. Nyt on ihanaa, kun saa itsekseen työskennellä ja on vastuussa vain siitä omasta työpanoksesta. Tauon voi pitää kun itse haluaa ja huonekaveri on samanlainen erakko, aamulla tervehditään, muuten voi mennä kuukausikin, ettei muuten puhua pukahdeta toisillemme. Tämä on niin sopiva työ mulle ja sainkin vakituisen työn n. 4 kk määräaikaisuuden jälkeen. Voin kaikin puolin paremmin, kun ei tarvitse tiimityöskennellä ja saan paljon aikaiseksi, kun ei koko ajan tarvitse höpöttää jonkun kanssa jotain.

      • saanvoimaa?

        Onnea. Minua ei edes tervehditä työpaikassa, menen sinne ja teen työni ja ei jutella, ehkä olen tyhmä heidän mielestään. Itselläni ei ole moitteen sanaa heitä kohtaan. Mukavaa, että sulla on noin hyvin ja teet työsi hyvin. Työn jälkihän on tärkeää, ettei tule virheitä. Onnea ja tule onnelliseksi ihmiseksi. haleja sulle. Olet hyvä ihminen.


    • kokeillappas

      Epäsosiaaliset sopii esim. edunvalvontaan kuitteja tarkisteleen, siis sellainen työ on oikeasti olemassa, saa istua yksin huoneessa ja tarkistaa kuitit.

      ps. kukaan ei tule häiritsemään

      • aspenkeri

        Niin, "epäsosiaaliset" toimivat usein tehtävissä joissa on oikeasti osattava jotain.


      • aspenkeri

        Niin, "epäsosiaaliset" toimivat usein tehtävissä joissa on oikeasti osattava jotain.


      • --------------------
        aspenkeri kirjoitti:

        Niin, "epäsosiaaliset" toimivat usein tehtävissä joissa on oikeasti osattava jotain.

        Tämä on muuten totta. Ihan oikeesti.


    • kokoukset!

      Kokoukset ovat uuvuttavia ja tylsiä ja paikoillaan istuminen pitkään tuskaa. Minulla ei yleensä ole mitään ajatuksia tai asiaa kokouksissa.

      • ollaan ihmisiä?

        Kokoukset? Jos on liian tylsät kokoukset, haukottele, pieraise kuuluvasti ja nauraa hekottele kuuluvasti, hohottaen, ei pitäisi olla tylsää, niin ne kaikki kotonakin tekevät. herrat piereskelevät ja juovat viinaa. kokoukset pitää hoitaa asiallisesti, mutta pientä piristystä, ettei nukahda, käy vaikka välillä naimassa sihteeriä.


      • tekopirteänä?

        Minusta on aina mukavaa töiden jälkeen se , että saan itkeä , varaan noin tunnin ajan siihen, se puhdistaa ja jaksan taas. Se huono olo tuntuu , kuin olisi iso pallo koko vartalossa ja kurkussa tuntuu ilkeältä, pikkukiviä täynnä. Mutta kyllä sitä jaksaa, kun on koulutus ja osaava ihminen. Jaksamisiin.


    • Jonssi3

      Heips!
      Aivan sama juttu mulla. Eikä siihen totu/harjaannu. Olen jo 48 v. Toki olen työelämässä joutunut moneen tilanteeseen. Aina olen jotenkin luovinut läpi. Olen kuitenkin ruvennut olemaan jo armollinen itselleni. Minä saan olla tälläinen kuin olen. Todellisen työni teen hyvin. Kokouksissa ja kahvipöytä- ym. lätinöissä huono.
      Hae sitä paikkaa!

    • Mitä teen?

      Minä olen ollut n 10 vuotta jo työttömänä ja olen tehnyt aina kaikkeni etten saisi töitä. Minulla on todellinen ongelma tämä epäsosiaalinen luonteeni, en tule toimeen ihmisten kanssa ja en kertakaikkiaan jaksa heille puhua oikein mitään. Töissä pitää olla aina niin pirteä ja sosiaalinen, se ei minulta vaan onnistu kun olen arka puhumaan ja välttelen ihmisiä ja kontakteja, en oikein ymmärrä että mitä tästä elämästä oikein tulee tällä luonteella? Kyllä minä töitä haluaisin tehdä ja saada rahaa, mutta en vain pysty olemaan sidottuna jossain töissä aamusta iltaa, ja tunnen että olen kuin vankilassa sielä?

      • Tässä sulle vastaus

        Älä huoli, kyllä me töissäkävijät elätetään sutkin meidän verorahoista. Sä voit ihan rauhassa nyhjätä siellä pikku yksiössäs ja pelata tietokonepelejä.


    • niin4

      Olet selvästikin toivottu tapaus! kysyppä keskiselle töihin!!!!!

    • elämäon!

      Ei kannata . ala juomaan viinaa ja käy huorissa huoraamassa ja nostele vain työttömyyskorvauksia. ei kannata muuta kuin loikoilla., viinaa ja vittuavaan!

    • häjy äijä

      notta melläipäin sairahiaha vasta ollahankin ,teherähän tötäkin notta saatahais makkarahata leivähän päällehehe.
      ja juarahan ja tapelletetetahan ainaha väliis.
      uskotahan jehovavahahan ja käyrähähän suviseurooois paneskelelemaas ja riettaalelemaas.
      pohjalalaas ei pelelejätä ku kaikenlaast olematoonta ainoastahahan.
      kirveheheel hakatatahan poltoopuutkin notta kahveeet voi keitellähä.
      kustahankiin paljoon pirempiä kaaria kun muualla.
      ja rehvastellahan kun meirän emäännilähänkihin on rämpsäätkin suurempia kun missähän muualaha.
      notta repikähäs siittä.

    • elämän koulu

      Tiedän tunteen. Olen itse taistellut eroon tuosta, eikä ole ollut helppoa. Hyvä koulutus, pätevä pätkätyöhistoria (3 vuoden takaa) ja nyt vielä jonkinlaiset sosiaaliset taidotkin. Mutta tärkein puutuu, eli ne suhteet.

      Omasta perhepiiristä, sisaruksista ja serkuista suurin osa saanut työnsä suhteilla -tätä tämä rekrytointi nyt vaan tänä päivänä on..

      Eli tärkeintä kasvatuksesta asti olisi painottaa ihmissuhteiden, ei niinkään opiskelun merkitystä.

      Hae ihmeessä tuota paikkaa, ota osaa ilmaisutaidon kursseille ja tee itsestäsi jotain muuta. Näyttelemistä elämä nyt on muutenkin.... koska mitään negatiivista tai heikkoa ei saa antaa ulos, sehän olisi liian inhimillistä :(

    • hiljaisehko

      Minusta tässä on nyt useita eri asioita kysymyksessä.

      Aloitetaan nyt vaikka siitä, mikä sinua kokouksissa ja tiimityöskentelyssä kauhistaa. Onko se se, että pitäisi heittää mukavaa läppää ihmisten kanssa? Vai se, että pitää hoitaa asiat suullisesti? Vai se, että pitää neuvotella ja koettaa ottaa muidenkin näkemykset huomioon, eikä tehdä vain oman pään mukaan? Vai jokin muu?

      Tiimityötä on monenlaista, eikä aina noita kaikkia tarvita. On kokouksia, joissa mennään suoraan asiaan. Neuvotteluja voidaan hoitaa myös kirjallisesti. Täysin oman pään mukaan asioita tuskin missään pääsee, eli jonkinasteista neuvottelu- ja vuorovaikutustaitoa työelämässä joka tapauksessa vaaditaan. Jos on kysymyksessä työ, jossa tapaa viikoittain paljon asiakkaita ja osa uppouusia, korostuu smalltalk-osaaminen, mutta kaikki tiimityö ei ole sellaista.

      Ja sitten sosiaalisuudella yleensäkin voidaan tarkoittaa eri asioita. Onko se tyyppi, joka on aina suuna päänä selittämässä omia suunnitelmiaan, omia lomakuulumisiaan, omien lastensa tekemisiä oikeastaan sosiaalinen? Ei, hänhän on vain itsekeskeinen! Oikeasti sosiaalinen on se hiljaisempi kaveri, joka kuuntelee toisen juttua, ehkä kysyy jonkin lisäkysymyksen siitä, ja vain silloin tällöin vihjaisee, että puhuttu liittyy johonkin hänen omaan kokemukseensa. Millä tavoin sinä sitten olet epäsosiaalinen?

      Mieti ensin itse, mikä kokouksissa kammottaa ja millä tavoin olet epäsosiaalinen. Ota sitten työpaikkaan yhteyttä ja kysy tarkemmin, millainen se toimenkuva on. Etenkin juuri tuo, millaista sosiaalisuutta se edellyttää. Sitten mieti, haetko. Eihän hakemialla mitään menetäkään. Jos pääset haastatteluun, voi työnantaja miettiä, vaikutatko tehtävään oikealla tavalla sosiaaliselta vai et, ja sinä puolestasi sitä, ahdistaisiko sinua tehdä töitä sinua haastattelevien tyyppien kanssa.

    • Nitrosoft

      Tuohonhan se mun Nokia-urakin (ja toisaalta koko Nokia) kaatui. Haastattelussa kehuttiin osaamistani maasta taivaisiin, mutta kun psykologisissa testeissä paljastui, että en olekaan se yltiösosiaalinen suupaltti, niin pesti jäi haaveeksi. Ehkä oisi firman kannattanut palkata enemmän kaltaisiani tosinörttejä kuin kahvipöytäkeskustelussa loistavia ekstroverttejä, joilla se tekninen osaaminen ei kovin kaksista ole.

      Mutta hae siis työpaikkoja ja toivo, että et joudu psykotesteihin. Kun olet firmaan sisään päässyt, niin sitten vain häikäiset muulla osaamisellasi, niin ketään ei haittaa, että olet hiljaisempaa sorttia.

    • Asiapuhuja

      Minulle ei kovin usein tule mieleen mitään sanottavaa. Siksi olen hiljainen.

      Sen sijaan esiinnyn mielelläni ja palavereissa olen myös mielelläni mukana.

      Ujo ja hiljainen ei ole sama asia. Olen ollut kahdesti kokopäiväisissä testeissä ja pärjännyt niissä loistavasti.

    • mannerten välinen na

      Ei sinun kannata hakee tuollaista työtä, jossa vaaditaan ulospäinsuuntautuneisuutta. En viitsi käyttää tuota sanaa epäsosiaalinen. Epäsosiaalinen sanana lähestulkoon synonyymi sanalle rikollinen. Kyllähän rikollinenkin tarvitsee ihmissuhdetaitoja. Eihän varas saa varastamiaan tavaroita eteenpäin, jos hänen sosiaaliset taitonsa eivät ole kunnossa.

      Kyllähän se on mahdollista, että ujo ja hiljainen jää ikuiseksi työttömäksi. Tuloksesta vastaavalle nahjus on melkoinen riski yrityksen henkilöstöhierarkiassa.

    • hullunparta

      nykypäivän suomessa ei enää riitä pelkkä työnteko..pitää olla myös ylisosiaalinen ja muiden työntekijöiden pitää olla perillä yksityiselämästäsi jne..ite en ainakaan ala tuommosta katselemaan..4v ehdinki sitä kattoa

    • luokkahitsari

      Ei tarvitse. Riittää että tekee työnsä niin, ettei tule sanomista. Jos se ei onnistu epäsosiaalisuuden vuoksi, on väärällä alalla.

    • hae paikkaa

      Hyvät vuorovaikutustaidot eivät tarkoita ulospäinsuuntautnutta luonetta. Ne ovat kaksi hyvin eri asiaa. Monesti introvertit ovat herkkiä havaitsemaan toisten tunteita ja ottavat siksi huomioon tunneilmaston paremmin kuin jotkut tilanteisiin rävähtävät ekstrovertit (en tarkoita, että aina on näin ja kaikkien kohdalla. Ekstroverttikin voi olla herkkä ja introvertti epäempaattinen). Kumpikaan ei ole toista huonompi, vaan sosiaalisuutta on monenlaista. Työnantajat tarvitsevat molempia luonteita, koska se luo taspainoa.

      Itse olen enemmän introvertti, eli olen hakeutunut alalle, jossa tehdään paljon yksin töitä. Minulle ei kuitenkaan ole ongelma jutella tilanteen niin vaatiessa ja esiintymisvarmuuttakin on tullut, kun on ollut pakko tulla. Mutta jännitän sitä aina. Mutta usein ekstrovertitkin jännittävät. Ekstroverttikin voi olla ujo, ja toisaalta introvertti ei välttämättä ole ujo, hän on vain hiljainen. Suosittelen kirjaa "Introverttien manifesti" (Susan Cain). Siinä oppii paljon, mitä hyvää meissä hiljaisemmmissa on.

      Tottakai haet työpaikkaa. Ei tuossa puhuttu mitään siitä, että sinun pitäisi olla ulospäinsuuntautunut. Niin kauan kuin tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa ja vähän tilannetajua, sinulla on hyvät vuorovaikutustaidot.

    • Terve hyvät ihmiset
      Olen Intiasta, ja haluan järjestä Suomalaisklle perheille , maaalueilla maastopyörä ja trekking fillarien kilpailut. Ensi vuonna minulla on nelja hienot fillarit palkioksi. Mutta kuinka järjestetään e fillari kissat????

      [email protected]
      [email protected]

    • Terve hyvät ihmiset
      Olen Intiasta, ja haluan järjestä Suomalaisklle perheille , maaalueilla maastopyörä ja trekking fillarien kilpailut. Ensi vuonna minulla on nelja hienot fillarit palkioksi. Mutta kuinka järjestetään e fillari kissat????

      [email protected]
      [email protected]

    • onnellinen Janita

      Kannattaa ihan ensimmäiseksi miettiä hyvin harkiten koko työn mielekkyyttä. Miksi sinun pitää mennä töihin? Usein syy on yli varojen eläminen, eli otetaan velkaa ja velan lyhentäminen pakottaa työn tekemiseen.
      Toivon että et ole mennyt nimiisi velkoja tai takauksia ottamaan, jolloin tilanteesi on varsin valoisa.
      Me työttömät olemme aikamme Aatelisia. Yritykset tekevät verokertymän valtiolle, jotta meidän olisi hyvä olla.
      Rahaa pitää toki olla jotta arki pyörii. Tätä varten yhteiskuntamme tarjoaa meille ilmaista rahaa kuin vain viitsimme sen pyytää. Tukimuotoja / avustuksia on kymmenittäin ja niiden löytäminen vaatii ilman muuta asiantuntijan apua. Voit esim. aloittaa etäopiskelun, jossa oikeasti ei edellytetä opiskelua. Jo tällä saat kolmeksi vuodeksi 1400,-/kk perusrahan. Kolmen vuoden jälkeen voit aloittaa toisen opiskelun. Asuntotuki ja eri avustuksilla voit helposti hankkia n. 2500-3500,- kuukausittaisen tulon.
      Kaikista tärkeintä mitä koko järjestelyllä saat on vapaa-aika. Millään rahalla työnantaja ei voi korvata sitä aikaa jonka päivittäin menetät.
      Kannattaa miettiä mitä elämästä jää käteen jos myyt siitä parhaan osan pois. Sitten eläkeiässä se aivan sama vaikka työhön menisi, mutta nyt elät elämäsi parasta aikaa. Älä myy sitä pois.
      Nyt me voimme nukkua aamulla pitkään. Loikoilun jälkeen rauhassa ilman kiirettä aamukahvit ja aamun lehti. Lenkki ja kuntosali. Seurusteluja ja seikkailuja. Näin kesäaikaan joka päivä on jotain tapahtumaa.
      Huom! jos netistä vähän kaivaa niin joka päivälle löytyy myös ilmainen ruoka.
      Kunhan osaa järjestää niin me "Aateliset" saamme kaiken tämän laillisesti ja ihan ilman mitään laitonta kieroilua.
      Ystävän neuvo. Mieti kymmenen kertaa ennen kuin menet vapaaehtoisesti "pakkotyöhön".

      • ilkeitäkinon!

        Istumatyössä tulee PERÄPUKAMAT ja persepuutuu ja levenee, Jos vielä juroluonteinen ei hyvä. Johtajan asemassa pitää olla ulospäin suuntautuva ja ohjaava, työtätekevä, eikä ulosheittämässä ei toivottuja, jotka asiallisesti hoitavat työnsä. JOHDATUKSEEN JA HYVÄÄN USKOVA!


    • epäsosiaalinen myös

      vaikka koulutuksesi on oikea, mutta sinulta puuttuu nuo
      • Erinomaisia vuorovaikutus- ja neuvottelutaitoja
      • Vahvaa projektihallintaosaamista ja näyttöjä projektimaisesta työskentelyotteesta
      • Nopeaa reagointi- ja päätöksentekokykyä
      sinua ei varmaan voi pitää oikein sopivana tuohon avoimeen tehtävään. Tosin rekrytoija varmaan huomaa puutteesi jos pääset haastatteluun. Puutteita ei varsin kannata itse korostaa, noita taitoja voi yrittää kehittää, kursseilla tai jopa itseopiskellen.
      Onnea työnhakuun

      • naimisiin?

        VIESTINTÄ-VUOROVAIKUTUS pitää toimia. keskustelutaitoinen ja ...... Opettele nussimaan sihteereitä, niin ennenkin tehtiin, muuten ei jaksa tylsää työpäivää. Salkku kädessä ei viitsi tallustaa, jos ei ole kulliasiat kohdallaan?


    • huoltosuhdevajaa

      Unohda työelämä ja ryhdy siipeilijäksi. Kuka nyt enää viitsii elää pelkän työssäkäymisen vuoksi.

      • paljonkärsinyt

        IHMISOIKEUS on olemassa. Ihmisellä on oikeus työhönyms hyvään, ihmisarvoiseen elämään.


    • sisupussi1

      Kuulehan, hae työpaikkaa pokkana ja jos saat sen, ota itseäsi niskasta kiinni ja ajattele, että kyllä minä siinä missä muutkin. Puhun kokemuksesta. Olen jo kohta 40 vuotta ollut työelämässä, eri paikoissa, joissa myös kuuluu tehdä tiimityötä ja esittää sitä sun tätä eri palavereissa.
      Olen myös ihan epäsosiaalinen, hoidan vain nuo pakolliset kuviot ja muutoin olen työpaikalla vain töissä, en seurustelemassa.
      Esiintymis tilanteet jännittää ihan kauheasti ja saan psyykata itseäni kauheaasti. Valvon edellisen yön ja syke on 200.
      Ajattelen loppujen lopuksi, ettei nuo kanssaihmisetkään ole sen kummempia kuin minäkään ja minä tiedän tämän oman alueeni asian parhaiten.
      Sitten vain kun palaveri alkaa, sinne sekaan vaan.
      Neljän vuoden päästä pääsen ehkä eläkkeelle, sitten pääsen vasta noista jännityksistä. Olen kuitenkin ollut ainakin jotenkin sinut tuon jännityksen kanssa, vaikkakin kadehdin niitä, jotka nousevat "lavalle" kuin kotiinsa. En ole kuitenkaan antanut periksi enkä enää anna. Jos esiintyminen/esittäminen kuuluu työhön, niin ei sen takia kannata työttömänä olla.
      Mistä se epäsosiaalisuus sitten johtuu, itse olen kohdallani ajatellut, että lapsuudessa siihen aikaan lapset ei olleet "mitään", heidän piti olla näkymättömissä ja olen vielä ns mustalammas, joka painettiin maanrakoon tämän tästä.
      Olen sittemmin tullut niin uhmakkaaksi, ajattelen että ette minua lannista. Olisin varmaan jossain liukuhihna työssä tms missä ei tarvi päivän aikana suutansa aukaista, jos olisin muiden pillin mukaan elänyt. Minä olen ihminen siinä missä muutkin. Olen hankkinut ammatin, parhaan meidän lapsista, ihan sisullani.
      Lopuksi vielä, en ole sillä kannalla, että hankit mitään rauhoittavia, sille linjalle en lähtisi.
      Johtukoon se epäsosiaalisuus mistä tahansa, me kaikki ollaan ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ominaisuuksinemme. Jännitykseen ei kuole, sitä paitsi kyllä moni muukin jännittää, pystyvät vain pitämään pokkaa eivätkä anna sille valtaa.

    • Kokenut tämän saman

      Minä haen ainoastaan tehtäviin, joihin tiedän pystyväni, aina kun yritän jotain mistä en tiedä, se ei onnistu. Älä siis luule liikaa itsestäsi, vaan tee asioita, jotka osaat niin viihdyt kokonaisuudessaan joka elämänalueellasi, kun sinulla ei ole hermot kireellä siitä, että saatat tehdä virheitä ja kiire on kova ja kaikki kolleegasi todella vihaisia koko hommasta muutenkin. Nauti siis elämästä, kouluttaudu mielummin vähän lisää kuin, että menet ja toivot muiden auttavan sinua. Ole oman työpaikkasi itsevarmin tyyppi ja tee mitä tiedät osaavasi!!! Niin ylennykset tulee kun pomo huomaa taitosi. Ole mielummin liian helpossa kuin liian vaikeassa työssä.

    • työyhteisön jäsen

      Minun neuvoni sinulle, aloittaja, ja muille asian kanssa painiskeleville:

      - Työhaastattelussa tuodaan esille hyvät puolet. Joskus joutuu valehtelemaan tai ainakin liioittelemaan. Se on vain pakko, jos aikoo saada töitä, ja työssäkäynti on nykyisin aika välttämätön velvollisuus, joten valehtelu on silloin myös välttämätöntä. Oma mielipide tai arvot eivät siinä paljon paina, joskus on tehtävä asioita, jotka ovat kurjia.

      - Sosiaalisiin tilanteisiin on totuttava tai niitä on ainakin siedettävä. Älä ajattele "Olen epäsosiaalinen", vaan ajattele "Olen tämän verran sosiaalinen ja kehityn koko ajan". Sinun pitää yrittää enemmän työyhteisössä. Se vaatii joiltakin enemmän kuin toisilta, mutta sinä vaikutat myös koko työyhteisöön, eli jos panoksesi siinä on huono, siitä voi seurata myös huono työilmapiiri. Eli harjoittelua!

      Totuus on, ettei kukaan halua epäsosiaalista työntekijää. Mutta suuri osa "epäsosiaalisuudesta" on sitä, ettei yritä tarpeeksi ja on vain tottunut ajattelemaan itseään jotenkin epäkelpona sosiaalisesti. Ehkä myös sitä, ettei välitä toisista ihmisistä. Meidän kaikkien tulisi välittää toisistamme enemmän. Mieti vakavasti näitä asioita, joista olen kirjoittanut.

      Hae siis ihmeessä työpaikkaa, mutta muuta asennettasi.

      • rsdtgrthy

        Paskat sinne ees pääse mikä työ onkaan, tämmöisinä taluodellisina aikoina. On varmaan jossain se oikea hakia, jolle joku tuttu esim sukulainen tai opettaja jo vihjannut paikasta, kertonut valmiiksi työ yhteisöstä, eli varma paikka ja hänelle tehty aukko yritykseen. Sosiaalisus vaatimukset on pistetty vähän jänitykseksi tälle tyllerölle kun on nuorena ollut vähän ujo mummon viini kutsuilla, piku koetin kivi. Kyllä normaalin ihmiselle selvityminen hankalampaa ja tempuilua ei vaan että kirjoittaa hakemhuksia hakuammunnalla,dtsyhaetyhy arewyhaeryhh


      • töissä töitä

        "Totuus on, ettei kukaan halua epäsosiaalista työntekijää. Mutta suuri osa "epäsosiaalisuudesta" on sitä, ettei yritä tarpeeksi ja on vain tottunut ajattelemaan itseään jotenkin epäkelpona sosiaalisesti. Ehkä myös sitä, ettei välitä toisista ihmisistä. Meidän kaikkien tulisi välittää toisistamme enemmän. Mieti vakavasti näitä asioita, joista olen kirjoittanut."

        Ei oikein aukene, mitä tarkoitat "epäsosiaalisella työntekijällä, jota kukaan ei halua". Semmoista, joka ei vastaa, kun puhutellaan? Joka ei suostu puhumaan asiakkaille? Vai mikä ihmeen se vika on, kun tekee ihmisestä mielestäsi epäkelvon johonkin normaaliin työhön?

        Jos jokaisen on pakko olla pirun sosiaalinen (eli puhelias), niin työpaikalla on jo paljon isompiakin ongelmia. Huonoitsetuntoisia ihmisiä ainakin koko joukko.


      • että teitä..

        Ettei yritä tarpeeksi... Taas yksi isin kultakukkaro avasi suhtautumisen heikompiin. Hei, et yritä. Kyllä minä plaa plaa plaa....
        Todellisuudessa ihminen joka ei edes tiedä miltä tuntuu syrjään jääminen.


    • Voi äitin ressua

      Tuo joka tänne kopsaa sairaita ajatuksiaan ei varmasti voi hyvin? Saas nähdä koska päivänsä tajuaa päättää koska hänestä ei ole kuin kulueriä meille, todella sairas hänen täytyy oikeasti olla?

    • Merina.

      Kun rukoilet tarpeeksi Jumalalta hyvää työpaikkaa, saat sen!
      Siihen voi kestää kuukausia, jopa vuosia, mutta saat sen joka tapauksessa.
      Jumala on luvannut kuulla rukoukset ja toteuttaa ne ajallaan.
      Mutta sitten, kun Jumala on mahdollistanut sinulle viimein työn, kannattaa siitä myös kiittää Jumalaa, kaiken antajaa!
      Jumala viitoittaa meille tien ja sitä tietä on turvallista käydä eteenpäin. Älä unohda uskallusta kääntyä Jumalan puoleen silloin, kun on vaikeaa!

    • sosialismisuus

      Sosiaalisuus on nykyajan uuskieltä ja se tarkoittaa perseennuolentaa. Eli jos työntekijältä vaaditaan sosiaalisuutta, se tarkoittaa käytännössä hyviä perseennuolenta taitoja.

      Kaikilla työpaikoilla pitää nykyaikana olla sosiaalinen, koska työttömiä on iso jono ja työssäolevat joutuvat taistelemaan pitääkseen oman paikkansa. Ei vielä muutama vuosikymmen sitten kun töitä oli paremmin, puhuttu mistään sosiaalisuudesta. Mutta mitä ankarammaksi tahti kiristyy, sitä kovemmaksi perseennuolenta yltyy, joten siksi työnhakijoilta vaaditaan sosiaalisuutta.

      • Sellaista elämä on

        Eihän se ole tyhmä joka imartelee vaan se joka uskoo kaikenmaailman paskakehut.

        Miksi perseennuoleskelua ei saisi harjoittaa niin kauan kun se vain jollekin hullulle läpi menee.


    • Terveisiä maailmalta

      Avainkysymys: Suvaitseeko suomalainen ns. sivistysyhteiskunta ujoja/sosiaalisesti kömpelöitä?

      Vastaus: Ei.

      Vielä vähemmän suomalainen työkulttuuri.

      Rasismiahan se tosiasiassa on, mutta so not.

      Jos olet epäsosiaalinen, ujo, estynyt, se johtuu vain siitä, että olet juntti, laiska, sivistymätön, tyhmä, metsäläinen jne. Nekerikin on syyllinen ihonväriinsä.

      Näin Suomessa.

      Maailmalla näihin asioihin osataan suhtautua asianmukaisesti.

    • Gorasonmothad

      Itse sain juuri työpaikan, jossa joudun puhumaan asiakkaille 6h päivässä. Olen kuitenkin sitten epäsosiaalinen (jopa foobinen) muita työntekijöitä kohtaan. En osaa heittäytyä mukaan heidän juttuihin ja pelkään huonoja välejä. Myynti on toki tärkeintä, mutta huonot ihmissuhteet/työilmapiiri tekee myymisestäkin hankalaa. Myynti on ala, jossa täytyy olla ns. "kotiasiat" kunnossa. Muussa tapauksessa vitutus vaikuttaa myyntityöhön. Joten suosittelen menemään työpaikalle, mutta ota ihmeessä kontaktia muihin.

      Pääsääntö: Sosiaalisuus ei saa mennä sosiaalisten taitojen yli. Ymmärrätkö? Minulle toimuu rennon rauhallinen myyntityyli ja elämäntyyli. Feikki aistitaan heti!

      • Nähty on

        Sulla on asenneongelma.


      • koettuon?
        Nähty on kirjoitti:

        Sulla on asenneongelma.

        Asento-ongelmako? makuultaan, seisaaltaan, vaiko istualtaa,?


      • Niin.
        koettuon? kirjoitti:

        Asento-ongelmako? makuultaan, seisaaltaan, vaiko istualtaa,?

        Miksi koet työnteon ongelmaksi?

        Jos on pipi päässä, niin hae apua.

        :)


    • muuark

      67syntynyt ja ei ole valmis menettämään mitään on viesti.

    • eivät edes morjesta

      itse en oikein pärjää työmaalla virolaisten talouspakolaisten kanssa

    • gustavo_1987

      kyllähän, töissä pitää olla sosiaalinen, ja se vähän riippuu työ kavereistasi pitävätkö he sinusta, ja työ pomollakin voi olla jotain hampaan kolossa sinua vastaan esim, ja jos työ ilma piiri ei miellytä, niin ainahan sitä voi vaihtaa maisemaa esimerkiksi... ps. hyvää kesää kaikille.

      • gustavo_1987

        ja toittavasti, jotkut tekevät juuri lomalla näitä kesäreissuja esimerkiksi italian rooma olisi hieno loma kohde, vaikkapa täällä suomessa on myös näin kuuma, tai san marinossa olisi myös kiva käydä tai vatikaani valtiossa vaikka vatikaanissa nyt on vain noin tuhat asukasta suunnilleen muistaakseni, ja hyvää jussia kaikille..


      • lepoakin.

        Mullakin on persepakarat kipeät. Olen sanonut siitä pomolle, mutta hän vain sanoo. Sillä se lähtee, millä se on tullutkin. Ja väsyttääkin välillä, mitä teen?


    • praxis 100

      Niin, et ole ihan tavallinen duunari. Mielestäni sinun kannattaisi hakeutua jollekin valmennuskurssille tai johonkin harrastustoimintaan, jossa toisaalta pääsisit harjoittelemaan ohjatusti ja toisaalta sitten harrastuksissa joutuisit pakosta osallistumaan vuorovaikutukseen. Sääliksi käy, jos muuten hyvä menee tuollaisen kanssa hukkaan, että koet ettet pärjää.

    • ehkä et olekaan

      Wau, mitkä lukukerrat aloituksellasi on.

      Muuten, oletkohan oikeasti epäsosiaalinen? Oletko kentis vain vähän epävarma, tottumaton, harjaantumaton. Neuvottelutaidotkin, ne ovat kuitenkin tekniikkaa, joka on mahdollista oppia. Pään kylmänä pitäminen, asiallisuus, asiantuntevuus kohteena olevasta aiheesta jne. Eri asiahan työasiat ovat kuin kaiken maailman kissanristiäiset, joissa siis vaaditaan tyhjänpäiväistä liirumlaarum lipilapilaata. Toisaalta kyllä, nykyään taidetaan aika paljon painottaa varsinaisen asiantuntevuuden ohikin juuri tuota soft talkia - vai mikä se termi olikaan.

      Joo, mä olen vaan halpa duunari, et voi olla naurettavaa mun kommentoida.

    • 3+6

      "Epäsosiaalinen" voi tarkoittaa melkein mitä vain.

      Jos tarkoitat että sinulla on heikot sosiaaliset taidot, ei sen kannata antaa olla esteenä työnhaussa. Vuorovaikutustaitoja pystyy kehittämään siinä kuin muitakin kykyjä.

      Jos sen sijaan tarkoitat että olet introvertti, ei todellakaan kannata hakea mitään selvästi ekstrovertille suunnattua paikkaa, koska et tule jaksamaan sellaisessa työssä pitkään.

    • tsemiähei

      Valehtelemalla? Tai kiertämällä se asia?

      Olen meinaan itsekin todella epäsosiaalinen... ja niin on moni muukin, mutta pitää opetella esittämään tiettyä sosiaalisuutta, että pärjää. Ei ole pakko tykätä ihmisistä, mutta pitää esittää, että tykkää tai edes sietää...

      Jos olet sen alan asiantuntija, niin kannattaa ehdottomasti hakea! Mikään ei ainakaan mua ärsytä niin paljoa, kuin joku joka on saanut työn vain persiusta nuolemalla vaikkei oikeasti tiedä mistään mitään... voit vain hakea ja toivoa, että työhönottaja on sen verran fiksu, että näkee taitosi esittäjän sijaan :) Voit myös ihan suoraan mainita, että olet hieman epäsosiaalinen, mutta haluat oppia tiimityöskentelyä (toivottavasti myös uskot itse näin) ja että toivot heidän ymmärtävän, ettei tämä heikkous vaikuta työtulokseesi. Että et ehkä ole se puheliain pintaliitäjä, mutta hoidat hommasi tunnollisesti ja toivot oppivasi myös paremmaksi tiimityöntekijäksi.

    • 134567890

      Itse joskus pelkäsin jopa potentiaaliselle työn antajalle soittamista ja ylipäätään ihmisille puhumista niin paljon, että se oli melkoinen ongelma. Mutta tästä pääsin yli treenamalla ja pakottamalla itseni sosiaalisiin tilanteisiin ja nyt ei ole enää edes mitään ongelmia pitää 100 ihmiselle luentoa vaikka aiemmin ihmisten edessä esiintyminen sai minut vapisemaan suorituspaineista.

    • ei auta

      Ei se auta,vaikka olisi kuinka sosiaalinen ja vaikka kuinka aktiivinen. Työpaikkaan voi olla 400-1000 hakijaa, ei siinä sosiaalisuus ja aktiivisuus auta yhtään mitään, ei edes pätevyys, ei työkokemus, enemmänkin koulutuksesta on haittaa. Suhteilla sinne töihin päästään.

      Itse olen kovinkin sosiaalinen työelämässä ja ystävien keskellä. Yksityiselämässä kuitenkin viihdyn yksin melko hyvin. Tosin luonteelleni ei sovi ylenpalttinen nuoleskelu, alistuminen eikä tekohymy 24h jenkkityyliin. Inhoan teennäisyyttä. Sisimmässäni ahdistun hieman yksinkertaisten ja tyhmien ihmisten parissa, mutta pystyn feikkaamaan hyvin tuon pois, ettei se näy muille.Samoin on jos työtehtävät ovat liian helppoja. Ahdistun myös jos työpaikalla on erittäin huono ilmapiiri, kukaan ei tervehdi eikä puhu kenellekään mitään. Mielummin sosiaalinen ja avoin ilmapiiri kuin, että kaikki kyrnyttävät kopperoissaan ylimielisinä ja itseriittoisina.

    • Karit

      Mulla kans sama toi epäsosiaalisuus. Vaikea hakea töitä kun ihmisten tiedottomuus häiritsee niin paljon.

    • On totta, että työelämä on hyvin suvaitsematonta ja hyväksyy vain tietynlaiset ihmiset. Henkilökohtaisesti elän tosin ihan mielelläni tuilla, koska moraalista ongelmaakaan siinä ei nykyaikaisiin työpaikkoihin soveltumattoman persoonan omaavana ole.

      Harva kehtaa moralisoida, jos neliraajahalvaantunut tai kuurosokea ei käy töissä. Samalla tavalla työn saanti on nykyisin lähes mahdotonta jos persoona ei ole ekstrovertti-tyyppinen yms.

    • EntinenTyönhakija1

      Itsekin olen perusluonteeltani epäsosiaalinen, tosin olen silti hyvä keskustelemaan melkein mistä tahansa asiasta kenen kanssa vain, eli omaan mielestäni hyvät sosiaaliset taidot, vaikka en ole niinkään sosiaalinen. Jännitän myös monissa tilaisuuksissa, silti olen ollut töiden vuoksi puhumassa suurelle yleisölle; olen ottanut sen haasteena. Parasta on tuntea, miten voittaa oman pelkonsa.
      Kerroit haluavasi kyseisen työn, sitten kannattaa hakea työtä ja mennä haastetteluun mahdollisimman hyvällä fiiliksellä. Psyykkaat itseäsi ennen haastattelua.
      Muista, että aina kannattaa yrittää. Kyllä oikea paikka vihdoin aukenee. Itse hain vuoden töitä, sain paremman työn kuin koskaan ennen, tosin ennen sitä ehdin melkein jo heittämään toivoni, mutta päätin etten luovuta.
      Itsekin haluaisin jossain kohtaa työn, jossa pitäisi olla vielä enemmän tekemisissä ihmisten kanssa ja osata johtaa ihmisiä. Ehkä vähä iäkkäämpänä se onnistuu, vaikka haastetta tulee olemaan.

    Ketjusta on poistettu 72 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe