Zombie-rpg

Moi! Siis tämä on uusi roolipeli, jossa maailma on zombie-invaasion alla. Peli alkaa siitä kun kaikki kuulevat radiostaan, televisiostaan ym. että maailma on saanut zombie-invaasion.
Säännöt:
Ei muchaamista (voittamaton hahmo)
Ei autohittausta (toisen hahmolla pelaamista)
Ei metapelaamista (hahmosi ei tiedä kaikkea mitä sinä tiedät)

Pelin zombiet:

Pelin zombiet ovat ihmisiä, jotka muistuttavat The Walking Deadin zombeja ulkonäöltään, yhtä verisiä ja kammottavia, mutta kuolevat vain jos saavat osuman aivoihin, verenhukkaan (zombien veri ei saa koskettaa ihoa sillä zombiveri on syövyttävää ja VIOLETTIA) tai tukehtumiseen (kyllä, zombietkin hengittää ja voivat hukkua mutta jotkut osaa uida, riippuen siitä oliko zombie elävänä uimataitoinen).
Zombiet voivat myös käyttää kirvestä, miekkaa, moottorisahaa ym. lähitaisteluaseita mutta eivät käytä tuliaseita sillä tuliaseen laukaisemiseen tarvitaan hyvä ote. Zombiet ovat 3x vahvempia verrattuna zombien ihmisenä omaksuvaansa voimaan.
Zombiet eivät osaa juosta mutta osaavat hyppiä ja kävellä, vaikka zombien tunnistaa kävelystäkin. Näkee, haistaa ihmisen kilometrin päästä ja kuulee jos aistielimet on ehjät, ei tunne yhtään mitään, ei kipua eikä iloa ym. Ainoa asia mitä haluaa on ihmisliha. Epidemia tarttuu puremasta ja zombien veren pääsystä SUUHUN. (Zombeilla ei ole sylkeä vaan se on veri, mitä ne kuolaavat)
Zombiet ei osaa puhua vaan niiden ääni on epämääräistä ja sekavaa ärjyntää ja muminaa.
Huom! Jos ajattelit naamioida itsesi suolenpätkillä ja verellä zombiksi niin älä turhaan, sillä ne zombiet, joilla on ehjä nenä, erittavat sinut joukosta jo melko pian. Ja joudut luultavasti muiden maalitauluksi jos teet niin.

Pelin voittaja on viimeinen elossa säilynyt, mutta tätä eivät hahmot tiedä eikä siksi saa lahtaa muita.

Keskittykää vain eloonjäämiseen!

Onnea peliin!

499

585

    Vastaukset

    • Minun hahmoni!

      Mikael Whitestar (kyllä taas)

      Sp: mies
      Ikä: 32
      Pituus: 207 cm
      Paino: 112 kg
      Heikkous: ei kestä korkeaa ääntä eikä ole tarkka ampumaan
      Vahvuus: Fyysisesti vahva, osaa käyttää lyömäaseita mestarillisesti, ei juo alkoholia eikä polta, osaa käyttää tietokonetta hyvin

      (Jos teillä on kysyttävää pelin sääntöihin liittyen niin kysykää ihmeessä. Kaupunkina toimii Helsinki mutta paikat voivat olla kuvitteellisia. En itse asu helsingissä mutta ajattelin että olisi parasta käyttää stadia)

      Aloitan jo pelin:

      Asun yksin. Vanhempani ovat kuolleet auto-onnettomuudessa ja minä olin ainoa selviytyjä. Olin silloin 7-vuotias. Siskoni ja vanhempani kuolivat, enkä minäkään päässyt vähin vammoin.

      Istun kotonani ja pelaan The Walkin Deadia kun kuulen yhtäkkiä television suhisevan. Sitten alkaa soimaan hätäsireeni ja televisiosta tiedotetaan että taivaalta on pudonnut radioaktiivinen meteoriitti ja sen meteoriitin lähellä olevat muuttuivat välittömästi zombeiksi. Meteoriitti ei enää muuta ketää zombiksi mutta näyttää siltä että epidemia tarttuu herkästi. "Ei saatana, tämäkin vielä!" Kiroan itsekseni ja ryntään yläkertaan hakemaan koristemiekkani seinältä. "Tämä katana ei jätä mua pulaan, onneksi teroitan kaiken terävän" mutisen ja ryhdyn pakkaamaan tavaroita. Minulla ei ole tuliaseita vaan pelkkä metsästysjousi ja muutamia veitsiä mukaan lukien puukkoni ja veitseni. Otan isoimman veitseni mukaan katanan seuraan ja kuulen kun televisiosta kerrotaan zombieiden luonteesta. (On siis kulunut vasta kolmisen tuntia tapahtuneista). Otan varmuuden vuoksi vielä kolme pienempää veistä mukaan ja laitan ne vyöhöni. Puen meysästysasuni ja aseistaudun. Aloitan reppuni pakkaamisen. Asun omakotitalossa ja pian alan jo kuulla murinaa ja ärjyntää. Otan kaikki purkkiruoat ja valmisruuat mukaan ja suklaat ym. samaten. Täytän kotona pitämääni 5l kanisterini vedellä ja pistän korkin kiinni. Lähden autotalliin ja tapankin miekalla kaksi zombieta autotallin edustalla. "Helvetti, unohdin puhelimeni!", ärjyn ja ryntään kotiin hakemaan puhelimen ja laturin. Sitten otan vielä makuupussin ja avaimet. Olenpas hajamielinen, ajattelen. Kun palaan takaisin, taloni pihalla on jo tusina zombeja. Joillakin on lapio ja harava. Yksi zombeista tulee minua kohti laahustaen mutta silti normaalilla kävelyvauhdilla. Se iskee minua lapiolla ja ehdin väistää. Lapio tekee lommon taloni seinään ja rikkoo pari tiiltä ja lapiokin hajoaa. Katkaisen kaulan zombieltä ja parahdan kun verta roiskuu kaulaani. Hanskat suojasivat käteni ja pyyhin hihani puhtaalla osalla kaulastani veren. Ryntään autoon oven auettua ja käynnistän sen. Sitten päätän ottaa moottorisahan ja pienen bensakanisterin mutta se ei ollut helppoa. Zonbieita tulee koko ajan enemmän ja enemmän. Ehdin juuri ja juuri autoon ja tallaan pohjaan. Vaihteisto neloselle ja matkaan. Zombiet eivät kuole kun ajan niiden yli mutta ainakin eivät liiku yhtä nopeasti murtuneiden luiden vuoksi. Suuntaan kohti supermarkettia.

      • (Epidemia ei muuta eläimiä zombeiksi vaan tappaa ne. Mutta niistä eläimistä voinsaada tartunnan ja niiden veri polttaa iavn yhtä paljon)


    • Siiliö

      Roolipeli, jossa on voittaja? Mitä hittoa? Miksi?

    • "...Epidemia tarttuu puremasta ja zombien veren pääsystä SUUHUN...."

      Entä jos sinulla on haava, ja liukastut zombievereen? Vai leviääkö se limakalvo ja verikontakteilla?

    • Vastaan ekaan kysymykseen: Siis voittaja ei ole mikään tarkoituksellinen vaan haluan selvittää, kuka jää viimeisenä henkiin. Eli ei ole TARKOITUS voittaa mutta viimeinen eloonjäänyt on itse asiassa paras selviytyjä.

      Tokan kysymyksen vastaus: Zombin veri kantaa virusta, joka imeytyy herkästi limakalvoihin ja koskettaessaan sylkeä zombiveri muuttuu erittäin tehokkaasti imeytyväksi myrkyksi joka leviää limakalvojen kautta verenkiertoon. Joten jos zombiveri koskettaa haavaa, se satuu paljon muttei muuta zombiksi. Vain purema ja veren pääsy suuhun muuttaa ihmisen zombiksi.

      Aloitetaanko?

      • HeKeKee'd

        Helsinki? Ääh, mielummin jossain kauempana. Rovaniemi? Oulu? Kajaani?


    • Te saatte päättää sen. Mulld kelpaa vaikkapa vatikaani. Ja tästä ropesta ei ättä selviä voittajaa sillä jos joku onnistuukin keksimään keinon pysäyttää epidemia?

      AI NII VIELÄ TÄMÄ: JOS HAHMOSI KUOLEE, VOIT OHJATA SITÄ ZOMBIENA AIVAN YHTÄ HYVIN KUNHAN VAIN MUISTAT RAJOITUKSET!!!

    • Okeis... Stalkkaan aluksi, millaista tulee ja päätän sitten, osallistunko...

    • Kiinnostava roolipeli-idea.

    • Tehkää nyt joku hahmo ja aloittakaa, muuten tästä ei tuu mitään!

    • Nimi: William Miller
      Kuvaus: 18v. poika. Mielipuoli.
      Vahvuudet: hyvä tappelija. Survivalisti.
      Heikkoudet: huumeet. Impulsiivinen luonne.

      Kaikki mukana?
      Sienet. Pillerit. Viina. Generaattori. Kajarit. Aseet. Viina. Aseet. Bensaa. "Hätävarapakkaus". Viinaa. Aseet. Viinaa.
      Eiköhän siinä ole kaikki. Siispä lähden liikkeelle panssaroidulla autolla ammuskellen ihmisiä. Ei epidemiaa toki täällä peräkylässä vielä ole, mutta veri lentää silti tyylikkäästi. Kiihdytän vauhdin sataankymmeneen kilometriin tunnissa ja pistän musiikin soimaan.
      Minusta tuntuu siltä, että ruoat unohtuivat kotiin, mutta mitä väliä. Kyllä tästä selvitään...

      • HeKeKee'd

        Jokutyyppi on aina narkkari tai hullu...

        Nimi: Aleksi Koskela
        Kuvaus: 17v poika. Ei kavereita, perhekkään ei välitä. Sinänsä ihan sosiaalinen mutta joutunut huonoon maineeseen paikkakunnalla. Harrastuksena lenkkeilee, ampuu jousella ja roikkuu noloilla keskustelupalstoilla (Suomi24)
        Vahvuudet: Kunto ihan ok, tottunut retkeilyyn. Ei sosiaalisia suhteita, joten hänellä ei ole paljoa menetettävää.
        Heikkoudet: Pasifisti, ei halua satuttaa muita. Kammoksuu verta.
        Luonne: Arka mutta välittävä. Epäröi paljon.
        Ulkonäkö. Pitkä ja hoikka, ruskeat hiukset.

        Maahan on tullut hätätila. Avaruudesta on tippunut aateroideja kaikkialle maailmaan. Asteroidien myrkkykaasut ovat muuttaneet ihmisiä zombeiksi. Riuhdon tavaroita rinkkaani. Onneksi olen harrastanut partiota. Rinkkaan pakkautuu kaikki välttämätön. Makuupussi ja teltta. Tulentekovälineet. Kuivalihaa. Nuudeleita. Otan myös vedenpuhdistusaineen. Jostain kaukaa kuuluu aseiden rätinää. Harpon keittiöön ja nappaan isoimman veitseni. Aseet kuuluvat entistä lähempää. Hengitän syvään. Olen valmis. Harppoessani ulos nappaan halkokirveen mukaan.

        Samassa tieltä kuuluu vertahyytävää kiljuntaa. Naapurin pikkutyttö on pulassa. Kurkatessani nurkan taakse jähmetyn kauhusta.

        Pikkutyttö makaa maassa tiellä ja kirkuu. Hänen päälleen on kumartunut mies. Ja tämä mies riuhtoo pikkutytön suolia ulos. Muristen hän tunkee sisälmyksiä ammottavaan kitaansa. Miksei tyttö kuole jo? Miksei hän vaivu jo tajuttomaksi. Hoipun äkkiä takapihaltani metsään.


    • kanegriffin

      nimi: Kane Griffin
      skp: mies
      ikä: 32
      kyvyt: pyromaani. harrastanut raskaansarjan nyrkkeilyä, muttei ole mikään eräretkeilijä.
      perhe: orpo
      luonne: ihmisvihainen. ei luota keheenkään, mutta pitää luottamista tärkeimpänä elämässään. sulaa lapsille sillä he ovat "viattomia"

      kuulen radiosta uutislähetyksen juuri, kun olen saamassa viidennen molotovin valmiiksi. kasaan sytkärit, pullot ja bensat matkalukkuun, heitän takkini niskaan ja nappaan radion mukaan. totean tilaisuuden koittaneen ja painelen kerrostaloasunnosta kadulle. ihmiset juoksentelevat ja panikoivat rikkoen ja hävittäen kaikkea. kadun toisessa päässä näkyy muutama verta vuotava ja laahustava zombi. päätän lähteä läheiseen kauppakeskukseen, mistä tulee elintärkeä lähipäivinä.

    • Saavun kauppakeskukseen ja jyrään alleni monen monta zombieta. Honda cr-v: ni on saanut pahoja kolhuja mutta hällä väliä. Laskeudun autosta ensin varmistuttuani että epäkuolleita ei näy ja jatkan kohti kauppakeskuksen ovia. Ovet avautuvat automaattisesti. Neljä tuntia epidemiasta ja puolet (sovitaanko etää kajaani?) kajaanin asukkaista on jo epäkuolleita. Otan miekkani esiin ja hiivin kohti tavarataloa. Sisällä on muutamia zombieita ja ne kaikki joko vaeltavat tai syövät toisiaan. Kaupan hyllyt pursuaa tavaraa. (Kaupassa on tällä hetkellä 17 zombieta ja yli puolet niistä on kassojen lähettyvillä).

    • kanegriffin

      kauppakeskukseen päästyäni suuntaan tieni sekatavarakauppaan ja nappaan sieltä toisen kassin. menen viinakauppaan ja otan pari pulloa 95 prossasta väkiviinaa ja laitan laukkuun. seuraavaksi suuntaan ruokakauppaan etsimään säilykkeitä

    • Lähden suoraa päätä retkiosastoon ja otan sieltä tulukset, monitoimityökalun ja monitoimikirveen. Retkisaha ja kokoontaitettava lapio niin tavarat on valmiina. Onneksi autossa on tilaa, mumisen. Suuntaan kohti säilykeosastoa ja huomaan että tielläni on kolme zombia. Vedän katanan esiin (pistin tavarat rinkkaan) ja ryhdyn taistelemaan. Pää irti yhdeltä, muistaen kuitenkin verisuihkun väistämisen, ja työnnän kiertoliikkeellä miekkani toisen zombin silmään. Kolmas zombi on puremaisillaan minua kun potkaisen sitä vatsaan. Kuulen naksuntaa kun zombilta murtuu kylkiluu poikineen ja repii keuhkon zombilta. Zombi alkaa yskimään kun kiskon miekkani irti tappamani zombin silmästä ja hyökkään kolmannen epäkuolleen kimppuun. Ilmeisesti zombien keuhkovamma hidasti tätä, sillä se ei enää yrittänyt purra minua vaan halusi saada minut kuollettavaan syleilyynsä. Hyppään ilmaan ja katkaisen zombin viistosti kahtia. (Zombin keuhkot pitää tuhota täysin jos haluaa sen tukehtuvan)

    • kanegriffin

      saan kerättyä kassiin säilykkeitä. juotavaa saa vielä jonkin aikaa, mutta kun se lakkaa, pitää puhdistaa omaa. zombeista ei ole ongelmaa. väistelen niitä kuljettaessani kasseja kohti retkeily osastoa. kerään kattilan ja sahateräisen macheten mukaani. päätän siirtyä etsimään vaatteita. vaatekaupasta saan mustat nahkahanskat, mustan huivin suulleni, harmaan hupparin takkini alle ja raskaat metalliset saappaat. yhtäkkiä kuulen jostain tappelun ääniä ja lähden etsimään niiden lähdettä

    • Huomaan kun taakseni ilmestyy vanttera mies. Osoitan häntä miekallani ja sanon: "Minua et ryöstä, gangsteri!". Nappaan vielä lähimmästä kaapista parhaimman ensiapupaketin ja pistän reppuun.

    • kanegriffin

      löydän miehen joka keräilee tavaraa itsekkin. "mitäs itse teet?" kysäisen ja lasken kassini. avaan toisen ja kaivan esiin yhden molotovin ja sytkärin. ei häntä tarvinne tappaa.

    • Lapland,madness

      Nimi: Tauno
      SP: Nainen
      Ikä: 20
      Pituus: 120 cm
      Paino: 20 kg
      Heikkous: Ei pidä naapurin Keimosta, jota Tauno lyö pataan päivittäin
      Vahvuus: On hiton taitava lyömään Keimoa pataan.

      Tauno katsoo ikkunastaan naapurin Keimoa, joka leikkaa nurmikkoa kaikessa rauhassa. Taunoa ärsyttää taas Keimon omahyväinen ilme ja hänen ylikalliit aamutohvelinsa. Tauno rakastaa Keimon aamutohveleita, mutta VIHAA niitä, koska ne ovat juuri Keimon eikä hänen. Yhtäkkiä kadulta hoipertelee rääsyihin pukeutunut heppu, joka lyyhistelee öristen Keimoa päin. Keimo ei kuule ruohoa leikatessaan yhtään mitään, ja hoiperteleva heppu hyökkää Keimon kimppuun. Heppu puree Keimoa kaulasta ja repii hänen lihaansa Tauno on onnensa kukkuloilla nähdessään tämän, mutta on huolissaan Keimon upeista valkoisista aamutohveleista. Tauno juoksee nopeasti alakertaan ja ottaa lähimmän aseen, joka sattuu olemaan hänen uskollinen vaaleanpunainen jumppapallonsa. Tauno juoksee ulos jumppapallon kanssa ja heittää tämän Keimon tappanutta heppua päin. *läts* Keimon tappajan pää litistyy ja verta roiskuu kaikkialle. Jopa... Keimon aamutohveleille. Tauno kirkuu kauhuissaan tajutessaan aamutohvelien tilanteen. Tämä ei ole mahdollista. Keimon aamutohvelit voisivat olla hänen, mutta nyt ne ovat aivan veressä. Ne ovat pilalla. Tauno lyhistyy maahan ja purskahtaa itkuun. "Helvetti, Keimo! Miksi käytit aamutohveleitasi juuri tänä päivänä? MIKSI?!" Tauno hakkaa Keimon puoliksi syötyä päätä ja halaa hänen verisiä aamutohveleitaan. Taunon elämässä ei enää ole mitään. Keimon aamutohvelit olivat niin lähellä... Mutta ei enää. Hetkinen! Keimohan sanoi, että hän osti upeat aamutohvelinsa kaupungin S-Marketista! Ehkä niitä on vielä jäljellä. Tauno ottaa Keimon lompakosta parisataa euroa ja lyö Keimoa vielä viimeisen kerran ennen lähtöään S-Markettiin. Aamutohvelien metsästys on alkanut.

    • "Minä valmistaudun selviämään. Aiotko tapella? Vaiko selviytyä? Meillä on suurempiakin ongelmia kuin tutustuminen!" Lasken aseeni ja odotan vastakkaisen miehen tekevän samoin. "Mikä on nimesi?"

    • (Onko tää roolipeli muka niin tylsä?)

    • Eikö kukaan halua pelata :'(?

      • Yleensä olen aina mukana roolipeleissä ja tulen aika varmasti tähänkin mukaan. Pitää vain keksiä joku hahmo.


    • kanegriffin

      hän on peloissaan. "ei sitä jokapäivä saa oikeutta kääntää jokaisen vastaan tulevan niskaa poikki." harkitsen vielä ja pistän sitten molotovin taskuuni. "nimi on kane." vastaan vielä miehen antamaan kysymykseen. "tehdään yhteistyötä tämän kaaoksen keskellä ja tyhjennetään paikka, kun vielä voidaan. hankitaan auto. ja katsotaan sitten jatkammeko samaa matkaa." ehdotan.

    • "Jos voin luottaa suhun niin hyvä" vastaan ja paiskaan kättä (toivottavasti sinäkin). "Auto mulla on, iso sellainen maasturi, mutta minä ohjaan". Okei tyhjennetään paikka ja hommataan kaikki tarpeellinen autoon", sanon. "Hae sinä purkkiruuat ja minä menen laittamaan ulko-oviin barrikadeja. Pistä kaikki mitä saat kassa 17 viereen, okei?", kysyn jo vähän helpottuneempana. (Jee, vihdoin joku tuli :DDD)

    • kanegriffin

      paiskaan kättä. ehkä vain ystävyyden merkeissä. mies kertoo hankkineensa jo auton. mitä helpompi, sen parempi. "kun lähdetään, poiketaan yhdessä kaupassa parin korttelin päässä. pitää hakea jotain..." ilmoitan. "miksikäs minä sinua sanon?" huudan vielä. typerää sanoa vain "sinä". lasken kassit kassalle ja nappaan tiskin alta muovipusseja ja lähden tyhjentämään hyllyjä.
      (jatkan aamulla. toivotaan että lisää pelaajia tulee.)

    • "Sano mikaeliksi tai mikeksi", huikkaan vielä. Nappaan hiilisäkkejä ja halkosäkkejä ja asetan ne kaupan etuoven viereen. Haen lisää säkkejä ja tuolia ym. isoa kamaa ja asetan nekin kaupan ovien eteen. Käännyn äkkiä kun kuulen takanani ärjyntää ja huomaan että takanani on ainakin 7 zombia. Otan taljajouseni olasta ja asetan nuolen jouseen. "Kane, olen kuseessa!", huudan hieman hädissäni. Tähtään ja ammun yhtä zombia päähän ja survon toisella nuolella toista zombia silmään. Verta roiskuu poskeeni ja parahdan. Pyyhin veren olkaani ja heitän jousen kaupan lattialle. Otan miekkani esiin ja alan katkomaan zombeja.

    • Kajaani on täynnä käveleviä ruumiita. Ne raahustaa ympäriinä, kuin jotkut vammaiset.
      Yhen talon pihalla on joku itkevä hyypiö, jota yritän ampua. Osun vain pinkkiin palloon, joka räjähtää kyllä tyylikkäästi. Lähden ajelemaan ympäri kaupunkia. Ihmisten päältä on kiva ajaa, kun ne vitun idiootit ei osaa ees väistää.

    • kanegriffin

      kuulen mikaelin huutavan ja jätän säilykkeet hyllyjen viereen. kaivan molotovin ja sytkärin taskustani ja astelen mikaelin taakse. "väistä!" huudan sytyttäen pullon päässä roikkuvan rievun ja viskaan sen zombien keskelle. ne syttyvät tuleen ja kaatuilevat maahan mustina ja roihuavina raatoina

    • Nimi: Teemu Koivuniemi
      Ikä:29
      Sukupuoli: Mies
      Pituus: 193cm
      Paino: 98kg
      Ulkonäkö: Lyhyet vaaleat hiukset. Sinivihreät silmät.
      Muuta: Kävi varusmiespalveluksen Utin Jääkärirykmentin Laskuvarjojääkärikomppaniassa ja on sotilasarvoltaan reservin vänrikki. Harrastaa ammuntaa sekä asekeräilyä, joten omistaa useita aseita ja PALJON ammuksia. Omistaa 80-luvun mustan Cadillac henkilöauton.

      • Kuultuani zombeista kaikista uutislähteistä alan jo uskoa sen olevan totta. Pakkaan vaatteita ja varusteita kellatin yhteydessä sijaitsevassa autotallissa olevaan autooni ja linnoitan kellarin, jos pitäisikin palata takaisin. Haen kaikki aseeni auton takapenkille ja jätän kotiini vain pistoolin ja pulttilukkokiväärin sekä ammuksia. Täytän kaikki pullot ja muut vedellä ja laitan mahdollisimman paljon auton takakonttiin jättäen loput kellariin. Kaiken olevan valmista hyppään autooni ja ajan autotallista ulos.

        Ensimmäisenä saavun bensa-asemalle, jossa tankkaan autoni ja otan mahdollisimman paljon bensiiniä mukaan. Asekaupalle en edes viitsi mennä, sillä se on aika varmasti ryöstettä jo ainakin kymmenen kertaa peräkkäin.

        Lopulta saavun kauppakeskukseen. Ajan hitaasti parkkihalliin ja nousen autosta ulos. Lyön lähintä zombia päähän pulttilukkoliväärin pistimellä ja hiippailen kauppakeskukseen hätäuloskäynnin kautta. Hiippailen mahdollisimman hiljaa ruokakaupoissa etsien säilykkeitä ja varusteita...


    • "Kiitos, tuo oli turhan täpärällä!", kiitän ja hyppään samalla pois. "Onneksi en ollut yksin, sillä rn usko että olisin selvinnyt tuosta", lisään samalla kun otan jouseni lattialta. Ovet on barrikoitu ja siksi suuntaan kohti säilykeosastoa kunhan otan vielä muutaman pussin mukaan. "Me voidaan kääntää takaistuimet alas jotta autoon mahtuu enemmän kamaa", sanon ja lähden kävelemään kohti säilykeosastoa. "Onko sinulla tuliaseita vai pitääkö ryöstää asekauppakin?", kysyn vielä.

      • (Assassin, muista että mie oon laittanut supermarkettin oviin barrkadit ;))


      • Huomaan ovien olevan tukittu ja lukittu sisältä päin, joten kävelen takaisin autolleni ampuen muutaman zombin matkalla.


    • kanegriffin

      mikael on turvassa. "sanoin että käväistään yhdessä kaupassa kun lähdetään. sieltä löytyy yhtä ja toista." vihjaan ja menen säilykeosastolle. kaupan perällä on "vain henkilökunnalle"-kyltillä varustettu ovi, joka repsottaa auki. hiippailen hiljaa sisään ja näen maassa makaavan vartijan ruumiin ja sen päällä zombin aterioimassa. polkaisen sen pään murskaksi ja otan vartijalta aseen sekä lamauttimen. aseessa näyttää olevan täysi lipas ja lamautin toimii hyvin. piilotan ne takkini sisätaskuun ja totean valvontahuoneen olevan tyhjä. pöydillä on koneita ja pari valvontakameroihin yhdistettyä ruutua. näen pohjakerroksessa olevan miehen. hän on aseistettu. murskaan ruudut ja lähden huoneesta vetäisten oven lukkoon. "pidetään kiirettä. täytyy kiertää vielä muutama paikka ennenkuin ne ovat täysin tyhjiä." kailotan mikaelille ja nostan säilykekassit kantoon, siirtyessäni etsimään grillaus-osastoa.

    • "Okei, oota vielä hetki", sanon ja suuntaan suoraan työkaluosastoon. Nappaan kalleimman työkalupaketin hyllyltä ja suuntaan autoon. Painan avaimen avausnappia ja auton valot välkkyy ikkunan takana. Otan vyöltäni isokahvaisen veitseni ja isken sen ponnen ikkunaan rikkoen ikkunan. Zombiet huomaavat meidät joten pistän töpinäksi. "Hain varmuuden vuoksi vielä tämän, sanon ja heivaan työkalupaketin auton peräkonttiin. "Äkkiä, ei ole aikaa järjestellä tavaroita", huomautan kanelle ja käynnistän auton. "Mitä muuten teit siellä henkilökunnan paikoilla?", kysyn.

    • kanegriffin

      nostan toisella kädelläni kassit ja otan teräsgrillien vierestä suuren kanisterin sytytysnestettä. "taivas", ajattelen ja haen vielä kassalta pyromaanin tarvikkeeni. vien kamat mikaelin autolle ja heitän ne takapenkeille. "katselin kamoja" otan esiin pistoolin ja lamauttimen. "kumman valitset?" kysäisen ja puristan aseen lipasta yhä hihassani.

    • "Lamauttimen, sillä osaan ampua tarkasti vain ja ainoastaan metsästysjousellani", sanon, "kiitos", lisään vielä. Otan vyöltäni aaltoteräisen tikarin ja tupen ja ojennan ne kanelle. "Saatat vielä tarvita tätä", sanon. "Muuten, mulla on pieni, sähkökäyttöinen moottorisaha mukana, otin varmuuden vuoksi", lisään kun samalla ajan autoa pitkin valtatietä. "Mihin seuraavaksi?", kysyn.

    • Ampuminen on huokutellut lisää zombeja paikalle, joten hyppään autooni ja ajan parkkihallista ulos. Ryöstelen vielä pari kauppaa mahdollisimman nopeasti, kunnes lähden ajamaan kesämökilleni. Silää luulen olevani ainakin toistaiseksi turvassa.

    • kanegriffin

      annan lamuttimen mikaelille ja pistän aseen taskuuni. hän tarjoaa veistä, mutta kaivan laukusta macheten ja pyöräytän sitä ilmassa. "tuolla saat heittää jotain silmään. tällä niitetään." hymyilen huivin takana ja sivelen sahaterää. "seuraavasta vasemmalle." osoitan sivukujalla törröttävää kukkapuotia. "älä anna ulkonäön hämätä. se on maailmanlopun alku." hymisen ja odotan miken kääntyvän

    • "Okei, sinne siis", sanon ja käännyn. "Ota tikari varmuuden vuoksi, et voi tietää mihin sitä tarvitaan", huomautan ja pistän tikarin kanen syliin ja laitan lamauttimen taskuuni. "Onko tuo kukkapuoti jokin naamioitu asekauppa?", kysyn hieman epäillen.

    • kanegriffin

      "saatpa nähdä." pistän veitsen taskuun ja astun autosta. avaan puodin oven ja totean sen olevan tyhjä. vanhassa kaupassa ei ole ollut muita kuin pari kaveria moneen vuoteen. menen tiskin taakse ja nostan muutaman lattialaatan. ne johtavat kuiluun ja laskeudun alas. "tuleppa tähän kuilun päähän ja ojennan vähän tarvikkeita." laskeudun alas ja katselen ympärilleni kellarissa. seinillä roikkuu pienen armeijan aseet. pari rynkkyä, yksi pistooli, laatikollinen kranaatteja (5), kyynelkaasutölkki, uzi ja oma suosikkini; haulikko. ja aivan kellarin kulmassa odottelee iso puulaatikko täynnä jokaisen aseen panoksia. hymy nousee pakostakin huulille.

    • "Pidä kiirettä, zombit saattavat äkätä meidät", sanon huolissani. "Ojenna kamat minulle niin vien ne autoon. Taitoin auton takaselkänojatkin, jotta mahtuisi enemmän kamaa", huomautan vielä.

      • kanegriffin

        alan nostelemaan aseita ylös mikaelille ja tajuan yhtäkkiä normaalien ihmisten tarpeet. "mitenkäs on perheesi laita?" kysyn kuin ohimennen. toivon hänen olevan myös orpo, sillä en ala kaitsemaan mummoja ja lapsia tällaisena aikana.


    • Käännyn liittymästä valtatielle, joka ei onnekseni ole tukossa pakenevista ihmisistä. Näen vain joitakin onnekkaita kaupungista pakoon päässeitä autoilijoita, mutta onneksi niitä on vain vähän.
      Jatkan ajamista kesämökilleni päin, jonne saavun varmaankin jo tänä iltana, jos tiet ovat auki...

    • Otan aseet hämilläni kanen käsistä ja vien ne autoon. Matkalla kanen luokse ajattelen että mitä vastaan hänen kysymykseensä. Saavuttuani otan aseet ja vastaan "No, jos ollaan rehellisiä niin perheeni kuoli kohtalokkaassa hirvikolarissa rovaniemellä".

    • kanegriffin

      "hyvä jut-" ehdin aloittaa mutta korjaan. "siis... voi vittu. otan osaa." nousen kellarista panoslaatikon kanssa ja katselen vielä kasaa. "saatanan mulkerot. liekinheitin viety." totean ja vilkuilen kauppaan. "nämä aseveljet tuppaavat "lainailemaan kamojani." selitän ja vien lootan autolle ja heitän takapenkeille. "nyt pitäisi keksiä tukikohta. vähän zombeja, paljon resursseja."

    • Nimi: Siru (en keksi sukunimeä...)
      Sp: Nainen (jälleen ainoa)
      Ikä: 32
      Ulkonäkö: Maantienväriset normaalimittaiset hiukset, ja siniharmaat silmät. (suomalaisen näköinen...)
      Ammatti: Lääkäri (en nyt määrittele sen paremmin)
      Perhe: Missälie, omistaa koiran.

      "Ne tulevat kohta." hotellin omistaja sanoi minulle. Tai minulle ja minulle. Tarkemmin sanottuna rinnoilleni tai vaihtoehtoisesti takamukselleni. Nyökkäsin. Olimme lastanneet radioviestistä lähtien kampetta autoon. Siellä oli kaikki tarpeellinen.
      "Sitten ME lähdemme YHDESSÄ pakoon zombeja." Omistaja sanoi. Nyökkäsin taas inhoten. Toivottavasti ei. Miksei ole muita vaihtoehtoja.

      Olimme kiipeämässä autoon. Omistaja (jonka nimeä en muista) katsoi koiraani inhoten ja oli jo käynnistämässä autoa, kun huomasi jotain.
      "Lompakko." hän mutisi. "Odota siinä, käyn hakemassa sen."
      "Idiootti, et sinä rahalla mitään tee!" Huudahdin. Mutta Omistaja oli poistunut autosta. Hän ehti lompakon luokse juuri kun joku psykopaatti ajoi hänen ylitseen autolla.

      Katsoin ilmalentoa sekaisin tuntein. Sitten tajusin zombien tulevan autoa kohti.
      Siirryin kuskin paikalle. Onneksi idiootti tajusi jättää avaimet autoon. Käteni tärisivät aluksi niin pahasti, että jouduin ottamaan kaljapullosta pitkän kulauksen. Sitten tutkin musiikki valikoimaa. Apulannalta löytyi aiheeseenn sopiva laulu. Saatuani radion päälle, painoin kaasun pohjaan.
      Tumps.

      "Perrrrkele." kirosin. Pakki oli päällä. Taistelin hetken vaihdekepin kanssa ja sain sen lopulta oikeaan asentoon. Lähdin ajamaan etsien eloonjääneitä. Toivottavasti he eivät ole yhtä sekavassa tilassa kuin äskeinen ajaja. Lauloin ajan kuluksi levyn mukana, mikä ei koirastani ollut mukavaa.
      "Zombejaaaa. Odottaaa ulkonaaa. Menehtyneitä kunnian aamunkoittojaaaa...."

    • "Kane, tukikohdaksi sopisi aika hyvin Rovaniemessä sijaitseva kesämökki, se johsta me oltiin tulossa perheeni kanssa 25 vuotta sitten. Sinne ei ole menty pariinkymmeneen vuoteen mutta kyllä se mökki on hyvin säilynyt", sanon. "Ainakin toivon niin", lisään vielä.

    • Käännyn valtatielle, ja uskallan viimein avata ikkunaakin. Tärisen. Täällä pitäisi olla paljon autoja, mutta nyt tie oli autio. Hörppään toisen kerran pullostani ja Nekku katsoo minua syyttävästi. Tähyän horisonttiin miettien, onko kaukana näkyvä möhkäle auto vai kangastus vai poikkeuksellisen ylipainoinen zombi...

      • Katson taustapeilistä taakseni ja näen lähestyvän auton. Avaan vyöllä olevan pistooliholsterini kaiken varalta... Eihän sitä tiedä kuka bandiitti tuo voi olla.


    • Auto se oli sittenkin. Alan hiljentämään vauhtia ja mietin, osaavatko zombit ajaa autoa. Vilkaisin myös lattialla olevaa haulikkoa. Toivottavasti minun ei tarvitse koskea siihen.

    • Vilkaisen taakseni ja näen auton hidstavan. Käännyn katsomaan eteeni ja näen zombin "Voi helvettiiii!" Karjahdan ja painan jarrun pohjaan. Autoni tönäisee zombin kumoon, jolloin nousen autosta ulos ja kävelen maassa makaavan zombin luoksen ja ammun sitä pistoolillani. Olen juuri astumasa takaisin autooni, kunnes näen pienen zombilauman tulevan tänne päin. Otan pulttilukkokiväärini autosta ja alan ampua zombeja. Takanani oleva auto lähestyy, mutta hitaasti.

    • Pysäytän auton. Toisesta autosta noussut tyyppi alkoi jostain syystä ampumaan zombeja. Miksei vain voi ajaa karkuun? Mietin.
      "Paikka." sanon Nekulle. Baegle vingahtaa ja jatkaa vänkärin ikkunan nuolemista. Nousen ulos autosta ja nappaan haulikon mukaan.

      Ulkona taistelen sen kanssa hetken ja sitten tähtään zombilaumassa olevaa zombia, jolla on vakava polvivamma. Ammun ja haulikko "potkaisee" kipeästi. Miten samperissa tätä rotiskoa pitää pitää, jottei se hyökkää sinun kimppuusi? Kiroan, mutta ilmeisesti oli osunut. Hienoa. Enää miljoona jäljellä. Onneksi toisella ihmisellä sujuu hiukan paremmin.

      • Toinen auto pysähtyy ja sen kuljettaja taitaa ampua zombeja. Jatkan itsekin ampumista ja pistimellä huitomista, kunnes viimeinenkin zombi kaatuu kuolleena maahan. Vilkaisen toisen auton kuljettajaa. Eihän hän tainnutkaan olla maantierosvo, eikä hän edes näytä sellaiselta.
        "Kiitos avusta!" Huudahdan.


    • Ooh, tästä tulee hauskaa!

      Nimi: Ritva Kuusinen
      Ikä: 40 vuotta
      Asuinpaikka: Vantaa
      Perhe: alkoholistiaviomies Pertti ja tyhmä teini-ikäinen anarkistigoottipoika Roope
      Pituus: 171cm
      Paino: 67kg
      Luonne: malttamaton, äkkipikainen, itsenäinen, käytännöllinen
      Vaatetus: tuulipuku, jonka alla verkkarit ja raitapaita
      Vahvuudet: päättäväisyys, elämänkokemus, naiseus :)
      Heikkoudet: fyysinen alivoima, kuukautiset, suklaa
      Ulkonäkö: tummahko polkkatukka, pottunenä, vihreät silmät, ryppyjä suupielissä, hoikahko ruumiinrakenne
      Varusteet: haulikko, panoksia, kossupullo, kaksi puukkoa, sytkäri, kessuja, kirves, fikkari, purkkiruokaa, Sierra vm. 2006
      Muuta: Selaa Vauva-lehden palstaa.

    • "Eipä mitään." vastaan. "Sinä taisit kyllä tappaa suurimman osan."
      Vein haulikon takaisin autoon ja käskin Nekun tekemään tarpeitaan. Se ryntäsikin heti tien viereen asialle.

      • Heitän kiväärin auton etupenkille ja otan kulauksen taskussani olevasta vesipullosta. Laitan pullon takaisin taskuuni ja kävelen auton eteen tarkistamaan vahingot. Kromisessa puskurissa näkyy selvästi verta, mutta naarmuja ei tullut.
        "Ei kolhuja! Hienoa." Mutisen. Zombeja ei näy vielä missään, joten ei taida olla mikään kiire jatkaa matkaa. Istahdan auton penkille ja lataan uuden lippaan pistooliini.


      • HeKeKee'd
        assassin kirjoitti:

        Heitän kiväärin auton etupenkille ja otan kulauksen taskussani olevasta vesipullosta. Laitan pullon takaisin taskuuni ja kävelen auton eteen tarkistamaan vahingot. Kromisessa puskurissa näkyy selvästi verta, mutta naarmuja ei tullut.
        "Ei kolhuja! Hienoa." Mutisen. Zombeja ei näy vielä missään, joten ei taida olla mikään kiire jatkaa matkaa. Istahdan auton penkille ja lataan uuden lippaan pistooliini.

        Lampsin reippaasti kinttupolkua pitkin. Minulla ei ole mitään suunnitelmaa, mutta pyrin kohti kaupunkia. Lopulta pääsen moottoritielle ja harpon sitä pitkin kohti kaupunkia. Täällä Lapissa (?) ei paljoa asukkaita ole, mutta suurin osa kylistä on niin syrjässä, että epidemia ei välttämättä leviä niihin. Samassa kuulen moottorin ääntä. Kävelen tietä pitkin kukkulalle ja nappaan kiikarit. Auto. Autossa vaikuttaa olevan nainen? Painaudun puskaan katsomaan.


      • HeKeKee'd
        HeKeKee'd kirjoitti:

        Lampsin reippaasti kinttupolkua pitkin. Minulla ei ole mitään suunnitelmaa, mutta pyrin kohti kaupunkia. Lopulta pääsen moottoritielle ja harpon sitä pitkin kohti kaupunkia. Täällä Lapissa (?) ei paljoa asukkaita ole, mutta suurin osa kylistä on niin syrjässä, että epidemia ei välttämättä leviä niihin. Samassa kuulen moottorin ääntä. Kävelen tietä pitkin kukkulalle ja nappaan kiikarit. Auto. Autossa vaikuttaa olevan nainen? Painaudun puskaan katsomaan.

        (Ihan sama. Näin tuon teidän hillumisen)


    • Nekku saa tarpeensa hoidettua ja annan sille hiukan vettä.
      "Oletko nähnyt muita ihmisiä.... jos zombeja ei lasketa?" kysyn mieheltä.

      • "Vielä pari tuntia sitten oli täydellinen kaaos. Ihmiset juoksentelivat ympäriinsä ja ammuskelivat kaikkialle. Muutamia kymmeniä autoja on mennyt ohitseni moottoritiellä, mutta muuta ei ole näkynyt." Vastaan.
        "Oletko itse nähnyt ketään?" Kysyn.


      • assassin kirjoitti:

        "Vielä pari tuntia sitten oli täydellinen kaaos. Ihmiset juoksentelivat ympäriinsä ja ammuskelivat kaikkialle. Muutamia kymmeniä autoja on mennyt ohitseni moottoritiellä, mutta muuta ei ole näkynyt." Vastaan.
        "Oletko itse nähnyt ketään?" Kysyn.

        "En muita kuin sen, että joku hullu hurautti autolla tulevan matkatoverini yli." vastasin. "Ei sinänsä että haittaisi. Inhosi Nekkua ja luuli..." vaikenin hetkeksi epäröiden. "...tarvitsevansa rahaa jonnekin ja kuoli hakiessaan lompakkoaan."


      • kurpizza kirjoitti:

        "En muita kuin sen, että joku hullu hurautti autolla tulevan matkatoverini yli." vastasin. "Ei sinänsä että haittaisi. Inhosi Nekkua ja luuli..." vaikenin hetkeksi epäröiden. "...tarvitsevansa rahaa jonnekin ja kuoli hakiessaan lompakkoaan."

        "Eihän tässä tilanteessa rahaa tarvitse mihinkään, mutta toiset eivät sitä tajua." Sanon, kunnes tajuan, etten ole esitellyt itseäni.
        "Minä olen muuten Teemu." Sanon.


      • assassin kirjoitti:

        "Eihän tässä tilanteessa rahaa tarvitse mihinkään, mutta toiset eivät sitä tajua." Sanon, kunnes tajuan, etten ole esitellyt itseäni.
        "Minä olen muuten Teemu." Sanon.

        "Siru." vastaan. "Hauska tavata."


      • kurpizza kirjoitti:

        "Siru." vastaan. "Hauska tavata."

        "Hauska tavata." Vastaan.
        "Mihin sinä olet muuten menossa? Onko sinulla määränpää vai oletko menossa vain jonnekkin kauas kaupungista?" Kysyn


      • assassin kirjoitti:

        "Hauska tavata." Vastaan.
        "Mihin sinä olet muuten menossa? Onko sinulla määränpää vai oletko menossa vain jonnekkin kauas kaupungista?" Kysyn

        "Ei ole määränpäätä." vastaan. "Onneksi minulla on varusteita joksikin aikaa."


      • kurpizza kirjoitti:

        "Ei ole määränpäätä." vastaan. "Onneksi minulla on varusteita joksikin aikaa."

        "Minä olen matkalla mökilleni. Aurinkopaneelit, kaivo ja kaikkea muutakin, jolla on helppo tulla omavaraiseksi. Mökki on myös helppo linnoittaa zombinkestäväksi. Voit halutessasi tulla mukaan." Sanon.
        "Mikä olet ammatiltasi?" kysyn


    • Olen autossa matkalla pohjoiseen. Pohjoiseen, kauas meteoriitin putoamispaikasta. Lukiko tuossa kyltissä Kotkola? Ei, Kokkola. Sinne en halua, joten käännyn vastakkaiseen suuntaan. Sierran renkaiden ääni asvaltilla on vapauden ääni! Kossupullo kilisee repussani ruokatölkkejä vasten, olen yksin, yksin! "Kaunis, rietas, onnellinen," hyräilen, sillä autoradio on rikki; Pertti iski siihen kirveen vuosia sitten juoppohulluusepisodin aikana. Nyt pääsin viimeinkin hänestä eroon!

      Kuulin ilmoituksen kello yhdeksältä juodessani aamukahvia omakotitalomme keittiössä ja silloin tiesin tilaisuuteni tulleen. Vätys ja Virtahepo olivat vielä nukkumassa, joten minun täytyi vain kerätä kaikki tarvittava ja marssia ulos ovesta.

      "Siis mutsi kamoon, sä et tajuu, et sä oot ihan lammas! Miksen mä saa polttaa pilvee? Siis tää yhteiskunta... on niinku mätä tai jotain!..." Tervemenoa, Roope, sanon minä! Siinä on sinulle anarkiaa. Hah! Avaan auton ikkunan ja hulmutan tukkaani tuulessa. Pari zombia lähestyy edestäpäin...

    • kanegriffin

      "aja kun tunnet reitin." painelen auton etupenkeille kuskin paikan viereen. "aseita on turha käyttää zombeihin. säästetään ne ihmisiin." ohjeistan. "toivottavasti mökkisi on lähellä vettä ja sillä on omat energialähteensä."

    • (Sovitaan että mekin kuulimme kaiken sen ampumisen)
      Kuulen laukauksia jostakin kaukaa ja sanon kanelle: "nyt nopeasti autoon, ken tietää mitä gangstereita tänne vielä tulee", varoitan ja kiinnitän vyöhöni pistoolin koteloineen ja kaksi kranaattia olkavyöhöni.

    • peluri542

      nimi: Thomas Boykin
      sp: mies
      ikä: 47
      ulkonäkö: kellertävän ruskeat silmät. pääkalloa muistuttavat laihat kasvot. hiusraja paennut kohti takaraivoa. keskimittainen
      luonne: herkkä, mutta impulsiivinen ihminen
      työ: työskennellyt lääkärinä ja kemistinä yliopiston opinnoilla sairaalassa. Epidemian jälkeen armeija värvännyt hänet työskentelemään zombien parissa...

      Nostan suojalasit naamaltani ja pyyhkäisen hikeä otsaltani. Koko päivä on ollut helvetinmoista raatamista näiden ruumiiden kanssa ja verinäytteiden tuloksia on vielä odoteltava. Vilkaisen panssarilasin takana odottelevaa täysaseistettua sotilasta ja tartun pöydällä makaavaan lihakirveeseen. Katkaisen zombin käden ja veri ryöppyää lattialle. Laitan sen pussiin ja valmistaudun tekemään lähtöä, kun huomaan sotilaan ammuskelevan käytävään. Lukittu ovi ja panssarilasi estävät äänen kuulumisen valkoiseen operointihuoneeseen, mutta voin arvata sieltä kuuluvan örinää. Sitten lauma zombeja käy miehen kimppuun ja muutkin alkavat ammuskella. Huomaan kranaatin lentävän päin lasia ja putoavan käytävään pudottaudun ruumiin taakse ja peitän korvani. Kranaatti räjähtää ja menetän tajuntani.

    • "Lääkäri. Entä sinä?" vastaan. Mietin tarjousta hetken. Polttoaine ei kestä ikuisesti. "Voin tulla mukaan, jos koirakin saa tulla." päätän.

      • "Olen pääosin armeijassa. Ja tietysti koirasi saa tulla." Vastaan.


    • Ahaa. Sehän selittääkin aseiden oikeaoppisen käytön.
      "No eihän sitten haittaa, että ammuin muutaman zombin vähemmän." sanoin naurahtaen. "Hyvä, minulla ei Nekun lisäksi ole muuta perhettä."

      (Muut pelaajat? Reagoitteko johonkin suuntaan?)

      • (Ehkäpä tästä tulee taas vuoropuhelu... Minä keskustelen sinun kanssa ja Halfelf
        Kanegriffinin kanssa)

        "Sinulla on siis vain yksi huolehdittava. Pieni perhe voi helpottaa asioita tässä tilanteessa." Sanon


    • (*huokaus* Olet sinä hyvä ropettaja ja muuta, mutta Erwinin ja Tiberiuksen jutteluiden jälkeen en jaksaisi taas pelkkää vuoropuhelua... Nämä uudet olisivat muuten tuoneet uutta Keskimaa-ropeenkin... Muttei sitä enää voi nostaa, ellei sitten pelattaisi aikaa ennen ensimmäistä roolipeliä..)

      "Kaksi nyt, jos menemme samaan suuntaan." vastaan. "Menemme ilmeisesti kahdella autolla?"

      • (Miksi aikaa ennen ensimmäistä Ropea? Entäpäs jos jatkettaisiin joskus Keski-Maata, mutta hypättäisiin tulevaisuuteen? Voisin yrittää kirjoittaa roolipelistä jatkoa tarinan muodossa ja sitten jatkettaisiin tarinan jälkeistä aikaa.)

        "Kyllä. Mahtuu enemmän tarvikkeita. Voimme myös ryöstää matkan varrella olevia huoltoasemia." Sanon.


      • Rugaru
        assassin kirjoitti:

        (Miksi aikaa ennen ensimmäistä Ropea? Entäpäs jos jatkettaisiin joskus Keski-Maata, mutta hypättäisiin tulevaisuuteen? Voisin yrittää kirjoittaa roolipelistä jatkoa tarinan muodossa ja sitten jatkettaisiin tarinan jälkeistä aikaa.)

        "Kyllä. Mahtuu enemmän tarvikkeita. Voimme myös ryöstää matkan varrella olevia huoltoasemia." Sanon.

        Michem puuttuu, mut muut saattaa olla viel tallella. Deathstroke saattaa puuttuu. Eiköhän niill sais jatkettuu. Jos siili ja keke jaksaa nii sit vois jatkaa. pitäs vaa vähä muokata omii troopppei. yliarvioin teiän joukot


      • Rugaru kirjoitti:

        Michem puuttuu, mut muut saattaa olla viel tallella. Deathstroke saattaa puuttuu. Eiköhän niill sais jatkettuu. Jos siili ja keke jaksaa nii sit vois jatkaa. pitäs vaa vähä muokata omii troopppei. yliarvioin teiän joukot

        (Sinäkin olet vielä kuvioissa! Kyllä se loppuun saataisiin...)


      • deathstroke
        kurpizza kirjoitti:

        (Sinäkin olet vielä kuvioissa! Kyllä se loppuun saataisiin...)

        (alive. tässä just pelailen)


      • deathstroke kirjoitti:

        (alive. tässä just pelailen)

        (Wuhuuu! Kane Griffin?)


      • kanegriffin
        kurpizza kirjoitti:

        (Wuhuuu! Kane Griffin?)

        (napakymppi)


      • kanegriffin kirjoitti:

        (napakymppi)

        (Ajattelinkin kirjoitustyylin olevan tuttu...)


      • kanegriffin kirjoitti:

        (napakymppi)

        (Hienoa, että sinäkin olet vielä mukana! Keski-Maata ei kuitekaan jatketa vielä vähään aikaan.)


      • kanegriffin
        assassin kirjoitti:

        (Hienoa, että sinäkin olet vielä mukana! Keski-Maata ei kuitekaan jatketa vielä vähään aikaan.)

        (ei ei. sitten kun muut ropet kusee, voi jo miettiä sitä suosituinta ja menestyneintä joka hylättiin. sitten kun aika on sopiva...)


      • kanegriffin kirjoitti:

        (ei ei. sitten kun muut ropet kusee, voi jo miettiä sitä suosituinta ja menestyneintä joka hylättiin. sitten kun aika on sopiva...)

        (No emmehän me sitä ole aikoihin jatkamassa.)


      • kanegriffin
        assassin kirjoitti:

        (No emmehän me sitä ole aikoihin jatkamassa.)

        (ei todellakaan. tämä rope pelaa vielä)


    • kanegriffin

      "muista; vain ihmisiin. zombimassat hoidellaan pulloilla ja teräaseilla." muistutan ja pohdin imisten mahdollisuuksia. heillä, jotka ammuskelevat, on aseita ja omillamme saisimme nekin haltuumme. "aja katsomaan mitä siellä tapahtuu. nostetaan kyytiin jos ovat ystävällismielisiä." valehtelen. nostetaan kyytiin tietty. mutta pudotetaan aseettomina keskelle metsikköä.

    • (Hypätään sitten useampia, ehkä kymmeniäkin vuosia... Sinähän voisit sittenkin jatkaa Tiberiuksena ja minä voisin keksiä jonkun Kurpizzan korvikkeeksi. Piru vie, kiinnyin siihen hahmoon... Mutta ei olisi sama pelata sillä samalla, kun Korppi puuttuu... Michem voisi olla kadonnut... Mutta älä vielä nosta. Useampi rope ei ole oikein kiva...)

      "Ryöstää huoltoasemia ja ampua zombeja." täydensin. "Mennään. Aja sinä edeltä." jatkoin ja menin autolleni.

      • "Hyvä on." Sanon ja nousen autooni. Käännän avainta, jolloin V8 murahtaa käyntiin. Painan kaasua ja kiihdytän nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen.


    • (Pudotin kännykkäni veteen! För helvete...)

      Pysäytän auton sivuttain tielle liiskaten pari etummaista zombia. Muut ovat vielä kymmenen metrin päässä minusta, joten minulla on hetki aikaa muistella, kuinka haulikkoa käytetään. Otan sen lisäksi kirveen, jonka lasken konepellille ja tarkistan, että puukkoni on vyöllä tupessaan. Räiskin holtittomasti lähestyviä viittätoista zombia pitäen kiinni periaatteestani "en peräänny." Metsästysajoistani on aikaa, mutta muistan silti aseen käytön nopeasti, ja zombeja alkaa kaatuilla suureksi helpotuksekseni. Pelkään lähitaistelua zombin kanssa, sillä ne ovat vahvempia kuin minä.

      Tapettuani lähestyvät zombit kävelen hitaasti kohti kolmen auton sumaa, jota piirittää viisi zombia. Kaksi zombeista on keskittynyt ruokailuun lava-auton ympärillä, joten ne tuskin edes huomaavat minua. Juoksen toista kohti takaapäin ja isken kirveeni sen takaraivoon rusahduksen saattelemana.

    • Katson hiukan kateellisena Teemun autoa ja lähden "omalla" rotiskollani perään.

      • HeKeKee'd

        Näen kahden auton ajavan kohti. Mietin mitä pitäisi tehdä. He saattavat hyökätä kimppuuni. Mutta toisaalta, ystävistä ei olisi pahitteeksi. He huomaavat minut joka tapauksessa, joten jään seisoskelemaan tielle.


    • Saavun jonkinlaisen järven rannalle ja päätän leiriytyä, sillä auton ajaminen aineissa ei ole kannattavaa. Asutusta ei tällä puolella järveä ole ollenkaan, joten zombitkaan tuskin hyökkäävät. Varmuuden vuoksi pystytän teltan kuitenkin auton katolle.
      Käväisen vastarannan mökeillä pöllimässä hieman ruokaa ja palaan varastetulla kanootilla. Sitten säädän äänenvoimakkuuden niin suurelle, että musiikki kuuluu koko järven alueelle ja alan polttaa pilveä kuunnellen Turmion kätilöitä.

    • Menen katsomaan mitä ulkona tapahtuu. "Siellä on kaksi, tai oikeastaan kolme autoa!", huudahdan. "Kane, mitä sanot porukan kokoamisesta?", kysyn. Ajan autolla lähemmäs kauppaa ja ryhdyn hommailemaan kolmen rynkyn ja auton kanssa. Poraan auton tuulilasiin kuusi reikää, teippaan rynkyt jesarilla tiukasti konepeltiin, kiinnitän narut aseiden liipaisimiin ja lipaksenpoistonappeihin. Sitten pujotan narut ikkunoista ja kiinnitän naruihin avainrenkaat. "Mitäs pidät konepeltikivääreistä?", kysyn ylpeänä aikaansaannoksestani. (Kerp nykyaikaan? Hmm, yleensä velhot eivät ammu aseilla mut idea on tosi hyvä ;p Mut joo, ei vielä vaan vasta sitten kun suosiot muilta ropeilta menee)

      • kanegriffin

        "vain ihmisiä." sanon kivääreistä. "hei kuule... jospa katsottaisiin niiden varusteet aluksi. riippakiviä on turha raahata mukana." totean. alan valmistelemaam uutta molotovia kasseista. "ja pitää saada vähän osia jostakin." mieleeni vilahtaa liekinheitin.


    • En ehdi ajaa montaa metriä, kunnes näen edessäni jotakin... Onko so zombi?
      Kyllä se elävältä näyttää. Hänellä on suurikokoinen rinkka ja kädessään hänellä on kirves. Onkohan hän maantierosvo, jonka tehtävänä on pysäyttää meidän, että tien vierellä piileskelevät rosvot voisivat hyökätä? Toivottavasti ei. Hän voi kuitenkin tarvitqa apua kun tuossa tiellä seisoskelee. Pysähdyn ja painan ikkunanavausnappia. Kurkistan ikkunasta ulos.
      "Ei kannata seistä tiellä. Joku hullu voi ajaa päälle." Sanon.
      "Tarvitsetko apua jossakin?" Kysyn.

    • Teemu pysähtyy ja minäkin painan jarrun pohjaan. Tien laidalla seisoo joku. Joku erakko? Elääkö heikäläisiä vielä Suomessa? Veivaan itsekin ikkunan auki.

    • peluri542

      Nousen pimeässä ja katselen ympärilleni yskien.Sotilaat ovat kuolleet, eikä zombeja näy missään. Ovi on lentänyt sijoiltaan ja astelen käytävään. Ruumiita... Verta... Suolenpätkiä... palasia... Käytävä on täynnä niitä ja jostain kuuluu örinää. Taas. Otan leikuupöydältä poran ja lähden bunkkerin sisäänpääsylle. Nousen metsään ja lähden harhailemaan siellä. Näen lähellä sairaalan, sen saman jossa ennen työskentelin. Pitää saada työ loppuun.

    • (Mulla ei oo kirvestä vaan miekka)

      "Kane, hankitaanko silti ystäviä? Nuo tyypit ovat pysähtyneet ja huutavat minulle jotakin", kuulutan kanelle. "Tuu nyt, aseetkin on hankittu, joten ei meillä ole hätää.", huudahdan ja lähden auton luokse. Pistooli on kädessä ja tikari toisessa (pistooli oikeassa). Saavun auton luokse ja sanon: "Moi!" Sitten huomaan naisen miehen luona ja hymähdän. "Onko teillä lapsiakin mukana?", kysyn.

      • ( HeKeKeellä on)


      • assassin kirjoitti:

        ( HeKeKeellä on)

        ( Siis HeKeKee on suoraan edessämme, mutta missä te olette? )


    • (Juuri tämä on roolipeleissä ärsyttävää kun ei oo karttaa. Mut sovitaan että hekhekee on meijän lähellä ja mie tulen teidän luo luullen että puhuitte minulle, ok?)

      • ( Ok. HeKeKee tuntuu muutenkin olevan epäaktiivinen.)

        Nyt vielä joku muukin tuli jostakin. Hän on aseistettu, joten pidän toisen käteni vyölläni roikkuvan Parabellum P08 pistoolin vieressä. Kojelaudalla on myös C98 "Red nine" pistooli kaiken varalta. Loput aseet ovat takapenkillä. (Olen siis asekeräilijä, joten aseeni eivät ole sitä moderneinta.)
        "Vain me kaksi ja koira." Vastaan.
        Ja kukas sinä olet? Onko ketään kanssasi?" Kysyn.


    • Komennan koirani olemaan hiljaa ja seuraan keskustelua. Tyyppejä on siis kaksi.

    • "Sormeilen glock-pistooliani ja vastaan: "Kyllä, on mulla yksi kaveri mukana. Se tuleekin just" (varmaan) sanon ja osoitan kanea. "Onko teillä paljon aseita?", kysyn.

    • kanegriffin

      murahdan ja otan mukaan haulikkoni. kävelen mikaelin taakse ja huomaan kaksikon. Ja toinen heistä on se aseistettu joka riehui parkkihallissa. "yksikin väärä liike sinne vyölle ja Maxus töräyttää suolesi pitkin tietä." nostan haulikkoni piipun miestä kohti.

      • Huomaan toisen miehen saapuvan paikalle. Aika ilkeän näköinen tyyppi...
        Nostan oikean käteni vyöltä ohjauspyörään. Voisin yrittää kaahata pois, mutta se olisi liian riskialtista.
        "Keitäs te siis olette?" Kysyn kaksikolta.


    • "Öhm." sanon hiukan hämmentyneenä. Tuijotin silmät suurina haulikkoa. "Minulla on haulikko ja koira... Olen ammatiltani lääkäriä ja pyydän ettette ampuisi, sillä meillä kaikilla on varmasti isompiakin ongelmia kuin toiset eloonjääneet."

    • kanegriffin

      "riippuu teistä, tehdäänkö tästä ongelmaa." totean ja osoitan browningin piipuilla miestä. "ja partnerini mielipiteestä."

      • "Me ei olla tekemässä tästä mitään ongelmaa." Sanon ja vilkaisen Sirua.
        "Miksi te tekisitte?" Kysyn kaksikolta.


    • "Haloo kaverit rauhoittukaas!", komennan nopeasti ennen kuin tilanne riistäytyy käsistä. "Kane, haulikko alas mutta ole varovainen", sanon. "Nimeni on mikael whitestar, olen ammatiltani insinööri", sanon miehelle. "Ja tässä kaverini kane", lisään. "Oletteko menossa minne? Ja keitä te olette?", kysyn ja pyörittelen veistäni kädessäni.

    • "Nimeni on Siru ja olen ammatiltani lääkäri. Olen menossa ystäväni perässä jonnekin." vastasin hiukan epämääräisesti. En ole aivan varma, mitä Tiber...eiku... Teemu haluaa näille sankareille kertoa.

      (Meinaan oikeasti aina kirjoittaa Tiberius... XD)

    • "Entä sinä?" , kysyn mieheltä joka on ohjaamassa.

      • ( Olisin muuten oikeasti voinut ottaa Tiberiuksen (Nimen, ei henkilön!) käyttöön, mutta Suomeen sijoittuvassa ropessa on mielestäni hyvä olla suomalaisempi nimi.)

        Olen Teemu Koivuniemi ja olen ammatiltani maavoimien upseeri. Olemme menossa kesämökilleni." Vastaan.


      • HeKeKee'd
        assassin kirjoitti:

        ( Olisin muuten oikeasti voinut ottaa Tiberiuksen (Nimen, ei henkilön!) käyttöön, mutta Suomeen sijoittuvassa ropessa on mielestäni hyvä olla suomalaisempi nimi.)

        Olen Teemu Koivuniemi ja olen ammatiltani maavoimien upseeri. Olemme menossa kesämökilleni." Vastaan.

        "Aleksi Koskela" sanon hyypiöille.


      • HeKeKee'd kirjoitti:

        "Aleksi Koskela" sanon hyypiöille.

        "Päivää." sanon erakolle. Hän näyttääkin hiukan Pentinkulmalaiselta. Jatkan toisten jutustelun seuraamista.


    • kanegriffin

      lasken haulikon piippuja hiukan alemmas. "mitäs helvettiä näille sitten pitäisi tehdä?" kysyn hiljemmalla äänellä mikaelilta. aseistettu mies, ilmeisesti haulikon käytön osaava nainen, rotta ja joku erakko. muut riippakiviä, mutta miehen lasken uhaksi.

    • "Kuule kane, mieluusti ei ryhdytä ainakaan riitoihin", kuiskaan. "Okei, mut oisko teillä pulaa jostakin? Käytäiskö kauppaa?", kysyn aleksilta ja sirulta.

    • Listaan tavaroita mielessäni. Ei oikeastaan. Lääkärin tarpeita voisi olla tietenkin enemmän tilanteen huomioon ottaen, mutta miehet eivät näytä käveleviltä apteekeilta, joten turha kai pyytääkään. Jätän vastausvuoron taas Teemulle.

      • Mietin vähän tilannetta. Vettä meillä ainakin on aivan liikaa, sillä mökillämme on yhteensä kaksi kaivoa ja jos ne kuivuvat, niin voihan vähän "lainata" naapurikesämökeiltä. Aseitakin olisi, vaikka yhdestäkään en mielelläni luopuisi. Ammuksia kyllä olisi.

        "Tarvitsetteko te mitään?" Kysyn Mikaelita ja Kanelta.


      • kanegriffin
        assassin kirjoitti:

        Mietin vähän tilannetta. Vettä meillä ainakin on aivan liikaa, sillä mökillämme on yhteensä kaksi kaivoa ja jos ne kuivuvat, niin voihan vähän "lainata" naapurikesämökeiltä. Aseitakin olisi, vaikka yhdestäkään en mielelläni luopuisi. Ammuksia kyllä olisi.

        "Tarvitsetteko te mitään?" Kysyn Mikaelita ja Kanelta.

        "ei." vastaan. "emme mitään." hoksaan horisontissa siintävän sairaalan. "mutta lääkärille olisi käyttöä." vilkaisen Sirua ja sitten pohdin, löytyisikö sairaalasta paikkaajia.


      • kanegriffin kirjoitti:

        "ei." vastaan. "emme mitään." hoksaan horisontissa siintävän sairaalan. "mutta lääkärille olisi käyttöä." vilkaisen Sirua ja sitten pohdin, löytyisikö sairaalasta paikkaajia.

        "Mitä on tapahtunut?" kysyn hermostuneena. Listaan mukanani olevia lääkärin tarvikkeita.


      • kanegriffin
        kurpizza kirjoitti:

        "Mitä on tapahtunut?" kysyn hermostuneena. Listaan mukanani olevia lääkärin tarvikkeita.

        "oh. ei mitään." lasken haulikon yhden käden varaan. "vielä." lisään ja siirrån katseeni Teemuun.


      • kanegriffin kirjoitti:

        "oh. ei mitään." lasken haulikon yhden käden varaan. "vielä." lisään ja siirrån katseeni Teemuun.

        Onpa vittumainen tyyppi! Tekisi mieli vetäistä Luger esiin ja ampua tuo tyyppi siihen paikkaan. En kuitenkaan tee niin... Mietin, että mitä hänellä on minua vastaan?


    • "No, itse asiassa olisi hyvä jos teillä olisi räjähteitä. Minulla on paljon erilaisia veitsiä joten jos niitä voisi vaihtaa räjähteisiin...?", kysyn vaikka tuskin heillä kranaattia parempaa olisi. "Ai niin vielä, sijaits..., aseet kouraan, zombieaalto!!!" Karjun kauhuissani. Vasemmalla puolellamme, vähän matkaa kukkakaupasta vasemmalle on ainakin sadan zombin aalto. "Paetkaa!", huudan ja säntään autoon.

      (Nyt päästään kokeilemaan osaako kane käyttää konepeltikiväärejä ;))

    • "Voi saatana!" Huudahdan ja painan nappia, josta ikkuna sulkeutuu. Olen juuri lähdössä matkaan, kunnes huomaan Aleksin. Ajan aleksin viereen ja avaan etupenkin oven. "Kelpaako kyyti?" Kysyn. Eihän häntä voi jättää zombilauman armoille.

    • Veivaan paniikissa ikkunan kiinni ja käynnistän auton.

    • kanegriffin

      päästään noistakin eroon. "aja kohti sairaalaa. tarvitaan kaikkia mahdollisia lääkkeitä." osoitan sairaalaa kohti joka on vastapäätä zombilaumaa noin kilometrin päässä. juoksen autolle ja nousen sen katolle yhden pyromaanin kassini kanssa. "aja tasaisesti tai saat liekkimeren niskaasi!" huudan mikaelille auton sisään. zombit ovat vain metrien päässä ja alan nakkelemaan pulloja niiden eturivistöihin.

    • "Kuule taliaivo, ensinnäkin säästä ammuksia ja kaiken lisäksi SINUA TARVITAAN KONEPELTIKIVÄÄRIEN KÄYTTÖÖN!!!", Karjun kanelle samalla kun käynnistän auton. "Sairaalaan siis", vahvistan vielä. "Kane, lopeta tulella leikkiminen ja käytä macheteasi sillä nyt mä ajaan zombien päältä!", huudan kanelle. Tarraan kiinni kolmeen naruun ja sanon kovaa: "Nyt rätisee, ole valmiina iskemään ruumiinosasia sivuun!". Konekiväärit tärisee mutta jeesusteippi näyttää pitävän. Epäkuolleita lentää ja jää auton alle.

    • kanegriffin

      voi vittujem kevät ja kyrpien takatalvi! "älä saatana käytä niitä zombeihin! liiskaa ne puskurilla tai millä vaan mutta älä rynkkyjä!" karjun ja hyppään pellille macheten kanssa. "Perkele!" katkaisen narut rynkyistä ja käytän machetea leikkurina zombeja vastaan.

    • "Haista paska kane, katso mitä sait aikaan! Zombit hengittää joten keuhkot niiltä on saatava seulaksi perkele!", karjun raivoissani. Huudan kanelle vielä: "pidä kii jos haluut elää, ja tiukasti!". Sitten teen tiukan kurvin ja ajan suoraan sairaalasta sisään.

    • ( HeKeKee on aika hidas vastaamaan... Sori, mutta ei jaksa odottaa.)

      Zombit lähestyvät ovat vain muutaman metrin päässä, joten lähden ajamaan tietä eteenpäin jyräten muutamia zombeja matkalla.

    • (Oletetaan, että HeKeKee mahdollisesti nousi kyytiin...)

      Ajan hiukkasen nolona muiden perässä. Muutama zombi ehtii kyllä juosta minunkin autoni alle. Painan kaasua, jotta pysyn Teemun perässä.

    • kanegriffin

      hyppään auton päältä alas. "ne on zombeja! ei ihmisiä!" raivoan. "ja niitä riittää koko helvetin maailman täydeltä, mutta panoksia ei." mietin tarraisinko mikaelin kurkusta kiinni. "voi vittujen vittu. saatana."

    • halfelf

      "Suuta soukeammalle ja menoksi!", komennan ja juoksen sairaalan lääkeosastoon. "Tuki ovet niin nappaan kamat. Äitini oli lääkäri joten kyllä minä jotakin tiedän.

    • "

    • Näköjään noillakin kahdella oli auto ja olen aivan varma kuulleeni rynnäkkökiväärin ääntä... Polttopullojakin he näyttivät käyttävän. Onneksi he kuitenkin kääntyivät sivutielle, joten olemme varmaan menossa eri suuntiin. En halua tavata ainakaan sitä toista miestä enää ikinä.
      Vilkaisen taustapeilistä, että Siru pysyy varmasti perässä.

    • (Yeps. Pysyn perässä.)

    • peluri542

      Sairaala on autio, jos muutamia potilaita ei ota huomioon. Lääkärit ja hoitajat lähtivät ilmeiseti kuullessaan epidemian leviämisestä. Löydän sairaalahuoneen, jossa zombi aterioi uhrillaan. Potilaan jäänteet ovat leikkuupöydällä, johon on liitetty paksut nahkavyöt. Juoksen ja tuuppaan zombin pitkälleen pöydälle ja heilautan vyöt kiinni. Ne pitävät. Luulisin. Löydän vielä muutamasta huoneesta pari koomapotilasta ja yhden jonka leikkaus on saanut liikunta- ja puhekyvyttömäksi. Siteitä on joka puolella ja lähden raahaamaan potilaita samaan huoneeseen zombin kanssa. Laitan heidät remmeillä kiinni, varmuuden vuoksi, ja hankin kassillisen operointivälineitä. Sen lisäksi etsin käsiini lääkevaraston ja tuon sieltä kaikenlaista huoneeseen. Viritän poran ja käyn operoimaan zombia. Täytyy saada työ loppuun.

    • kanegriffin

      mikael lähtee ja isken sairaalasänkyjä aukon kohdalle, mistä tulimme sisään. ei olisi pitänyt alun alkaenkaan kaveerata ihmisten kanssa, isken nyrkillä auton ikkunan paskaksi. vilkuilen ympärilleni ja huomaan ulkopuolella yhden sairaalasiiven päällä helikopterin. Se näyttää olevan toimintakunnossa, joten otan autosta kaksi laukkuani, haulikon, uzin, kyynelkaasutölkin ja kranaatin. katkaisen hieman narua kivääreistä ja sidon sen kranaatin sokkaan kiinni. sidon toisen pään takarenkaan pölykapseliin ja laitan kranaatin piiloon kivenmurikan alle. Tyhjennän kanisterin sytytysnestettä auton ja kranaatin päälle varmuuden vuoksi ja lähden hiippailemaan sairaalan portaikkoon ja kohti helikopteria. mikaelin lähtiessä, autopommi tekee työnsä.

    • Olemme jo tarpeeksi kaukana niistä kahdesta ja zombeista, joten päätän pysähtyä tien sivuun. Pitää tarkistaa, että autolle ei käynyt pahemmin. Voisin myös samalla antaa sirulle jonkin vara-aseen sekä pistimen tai veitsen teräaseeksi lähitaisteluun.

    • Haen lääkkeet ja näen jonkun tyypin hiippailevan käytävillä. Päätän olla varovainen ja haen muutaman lääkepaketin kaapista. Sitten kuulen kopterin ääntä ja juoksen auton luo. "Saatanan kane, ikkunanko rikkosit!", kiroan itsekseni. Sitten etsin katseellani kopteria ja nakkaan lääkkeet autoon ikkunasta ja nappaan autosta kiväärin. Juoksen kopterin luo ja huudan "Vitun petturi!". Sitten tähtään kpterin roottoriin ja ammun. Sitten sidon köyden nuolen toiseen päähän ja köyden toisen pään kranaattiin. Sitten ammun. Toivottavasti osui.

      Palaan autoni luokse ja tarkistan että onko kane varastanut paljon.

      • (Missä Kane on muuten oppinut lentämään helikopteria? Eihän osaamattomien kannata yrittää lentää!)


    • Tulen mukaan!

      Nimi: Dean Liser
      Sukupuoli: Mies
      Ikä: 25
      Pituus: 191cm
      Paino: 89kg
      Heikkous: Oli tupakoija ennen invaasiota joten saa nikotiinin puutteesta vieroitusoireita. (Esim. Hermostuneisuutta, keskittymiskyvyn alentumista jne.)
      Vahvuus: on hyvä lähitaistelija paljain käsin sekä erinomainen ampuja aika-ajoin(Riippuen vieroitusoireista).
      Luonne: Hieman sadistinen eikä pelkää kuolemaa. Ei kuitenkaan halua kuolla ennen kuin on aivan pakko. Elää itsensä kansaa ristiriidassa vieroitusoireiden auttamatta asiaan yhtään.
      Ulkonäkö: Yllään harmaa feikkihuppari. Verkkarit ja teräskärkiset armeijan nahkasaappaat. Päässään musta pipo.
      Menneisyys: Oli juuri pääsemässä siviiliin pitkästä palveluksestaan kun invaasio alkoi. Näki ensimmäisenä tyttöystävänsä kuoleman.
      Aseistus: 32' kaliiperinen käsiase ja terävä viidakkoveitsi.

      • (Jee! Lisää pelaajia!)


      • assassin kirjoitti:

        (Jee! Lisää pelaajia!)

        ( Tosin miksi niin monella on englanninkielinen nimi Suomeen sijoittuvassa ropessa?)


      • assassin kirjoitti:

        ( Tosin miksi niin monella on englanninkielinen nimi Suomeen sijoittuvassa ropessa?)

        (Olen MaMu xD)


    • kanegriffin

      armeijassa lentäjänä, opettelin kuljettamaan miehiä kopterilla. nyt siitä on hyötyä. heitän tavarat helikopterin perälle ja käynnistän sen moottorin. mikael tulee katolle, juuri kun roottori alkaa pyöriä. mikael ampuu rynkyllään, mutta nousen jo ilmaan eikä se tee paljoa vahinkoa. sitten näen hänen ampuvan nuolen kopterin pyrstöroottoriin. "paska sihti." ehdin todeta itsekseni, kun roottori räjähtää ja kopteri alkaa pyöriä ja rysähtää parin sairaalatason läpi. otan uzin ja haulikon tilasta ja juoksen kauemmaksi käytävillä, kun tuli saavuttaa moottorin ja pyromaanin tavarani.

    • (Lets get this bitch started)

      Olen valtion maastoaudon lavalla matkalla kotiin. Pysähdymme tarkistamaan moottorin öljyt tienvarteen. Kuulen takaani epämääräistä örinää. Katson taakseni ja näen pusikosta ryömivän hahmon. Juoksen tämän luo huomaten ettei hahmolla ole jalkoja. Yritän tarjota kättäni avuksi kun jahmo hyökkää minua kohti yrittäen purra. "Mitä vittua!" Karjaisen ja lähden juoksemaan autolle. Silloin näen että lännestä on tulossa laumoittain niitä lisää. Hyppään autoon ja otan lavan pohjalta haulikon. Viritän hermostuneesti haulikkoa lipasten tippuessa maahan. Zombien kaltaiset hahmot ovat jo aika lähellä. Ammun paria jalkoihin. Luodin saaneet kaatuvat mutta jatkavat ryömien. "Vooi paska." Tuhahdan itsekseni ja käsken kuskin käynnistää auton. Ammun vielä muutamaa zombieta päähän kunnes istun alas lavalle.

      Kaupunkiin päästyämme ryntään kauppaan ostamaan tarvikkeita. Panoksia, veitsen teroittimen ja taskulampun. Vaihdan kaupan vessassa siviiliin pulssinihipoessa taivasta. Ulos tullessani huomaan ihmisten juoksevan kiljuen ympäriinsä. Näen muutaman "zombien" jahtaavan ihmisiä. Potkaisen vieressä olevan pyörän lukon auki ja lähden pyöräilemään varastolle. Varastolla potkin lukkoa auki vimmaisesti. Kymmenen minuutin potkimisen jälkeen riippulukko valahtaa maahan.

      Varastosta otan käsiaseeni, viidakkoveitseni sekä tarvikevyöni. Takaani kuuluu murinaa. Se on zombie, joka pitelee katkennutta pesismailaa. "Antaa tulla vaa." Sanon ja zombie lähtee örveltämään minua kohti. Vetäisen aseeni selkäni takaa ja pamautan zombien otsaan luodilla.

    • Olen juuri noussut autostani, kun kuulen jostakin räjähdyksiä. Joillakin taitaa olla vähän järeämpiä aseita! Kierrän autoni nopeasti ympäri todetakseni, että se on verinen, mutta täysin ehjä ja sillä varmaankin pääsee mökille asti.

    • Huomaan että autoni haisee oudosti. "Tähän on koira haudattuna", murahdan itsekseni ja päätän olla käynnistämättä autoa. Kuulen örinää ja murinaa ja päätän että zombeja on taas kunnon lauma. Otan tärkeimmät tavarat, rinkkani ja rynkyn ja viisi lipasta. Odotan että zombit ovat riittävän lähellä ja raapaisen tulitikun ja heitän sen muutaman metrin päästä autoon. Auto syttyy ensin räjähdysmäisesti ja sitten RÄJÄHTÄÄ! Lennän räjähdyksen voimasta ainakin kymmene metriä ja putoan maahan. Luotiliivit estivät pahimmat vammat mutta jalka taisi mennä poikki ja käsi sijoiltaan. Muistelen äitini neuvoja yli kahdenkymmenen vuoden takaa ja pistän ensin oikean käteni nyrkkiin, kierrän sen hitaasti vasemmalle ja viimein käsi loksahtaa paikoilleen. Ainakin viisikymmentä zombia kuoli, mutta muutama on edelleen elossa ja tulee minua kohti. Otan glock-pistoolini ja ammun niitä, kaksi laukausta päähän ja neljä kurkkuun. Yksi huti, tietysti. Otan katanani tupesta ja huomaan kauhukseni että se on katkennut. Kyyneleet tulvivat silmiini kun katson hajonnutta katanaani. "Eeeeei!", karjun vimmoissani ja otan konekiäärin viereltäni. Alan ampumaan zombeja ja toistelen itsekseni: "Tapan sinut kane! Ja vieläpä katanani tyngällä, paskiainen!". Katselen ympärilleni tässä helvetiksi muuttuneessa maailmassa ja itsemurha häivähtää mielessäni. Yritän nousta muttei onnistu. Ryömin kohti sairaalaa ja jään makaamaan sairaalan lattialle. Kaivan rinkastani sämpylän ja vesipullon ja alan mutustelemaan sämpylää murheen ja raivon sekalaisin tuntein.

    • peluri542

      Kävelen käytävillä etsiskellen uusia koekaniineja. Entiset loppuivat juuri kun parannuskeino oli hahmottumassa. Olen saanut aikaan pienen määrän vasta-aineen tapaista lääkettä, mutta sitä pitää ottaa yksi annos joka päivä, eikä valmis määrä riitä edes viikkoon. Mukanani on pora, skalpelli ja nukutusruisku. Näen miehen makoilemassa lattialla ja hyökkään hänen selkäänsä skalpellilla.

    • Huomaan jonkun tulevan kohti. Otan pistoolin kotelosta ja osoitan sillä miestä, vaikka tiedän että siinä ei ollut ammuksia.

      • peluri542

        laskeudun maahan, mutta mies ei ammu minua, joten hyppään ja pusken häntä päälläni vatsaan.


    • (En nyt tajua, mitä on tapahtunut... Ajatus ei kulje.)

      Hidastan auton vauhtia ja komennann Nekkua pitämään turpansa kiinni. Tuijotan räjähdyksiä (näenkö ne?) järkyttyneenä. Minua oksettaa...

      • (Räjähdykset varmaankin kuuluvat aika hyvin, mutta eivät näy, ellei tieltä ole suoraa näköyhteyttä sairaalaan.)


    • "Umpf!", tuhahdan kun mies puskee minua. Heitän pistoolini lattialle ja mottaan miestä naamaan. Sitten otan veitseni vyöstä ja isken sen miestä päin.

    • (Juups. Ei oikein ajatus kulje mihinkään suuntaan... Mitä pitäisi tehdä?)

      • (Ajetaan vaikka tietä eteenpäin. Pysähdytään sitten seuraavalla huoltoasemalla ryötämään vähän lisää tavaraa.)


    • Juoksen ulos ja hyppään pyörän selkään. Pyöräilen kiireellä lähimmälle huoltoasemalle päin, kun jysähtää ja kaadun pyöräni kanssa ojaan. "Helvetti!" Ärähdän ja kuulen örinää. Vetäisen aseen vyöltäni ja nousen ojasta. Minua kohti laahustaa muutama zombie, joista yhdellä on puukko vatsansa läpi. Ammun zombeja vain huomatakseni niitä tulevan lisää. Nostan pyöräni ojasta ja jatkan matkaani ampuen zombeja. Saavun huoltoasemalle hämmentyneenä edelleen tapahtuneesta. Ryhdyn etsimään kioskista tupakkaa vieroitusoireiden potkiessa jo sisään.

    • (Selevä. Aivot toimivat jo hiukan kirkkaammin...)

    • Olemme jo kohta kaupunkialueen ulkopuolella, mutta ensin meidän on ryösettävä tuo edessä oleva huoltoasema... Laitan kääntymisvilkun päälle ja kaarran autollani huoltoaseman pihaan.

    • Teemu kääntyy ABC:n pihalle ja hurautan itse perässä. Tuntui kummalliselta mennä ryöstämään jotain,

      • Astun autosta ulos ja katson, että zombeja ei ole lähellä. Myös siru saapuu perässäni.


    • Päästän Nekunkin ulos autosta ja nyökkään Teemulle.
      "Mistäs aloitetaan?"

      • "Jaahas... Tarvitsetko aseita?" Kysyn Sirulta.
        "Olen asekeräilijä, joten minulla on niitä aika paljon. Hieman vanhempia, mutta toimivia. Voin lainata vaikkapa pistoolia tai kivääriä." Sanon.


    • (Painun nukkumaan)

      Katson aseita ja sun muita hilavitkuttimia hiukan hämmentyneenä.
      "Jos välttämättä haluat, niin jotain helppokäyttöistä..."

      • Katson takapenkilläni olevia aseita ja otan yhden kankaanpalaan käärityn aseen.
        En edes itsekkään muista mikä ase täällä on... Avaan käärön ja näytän sirulle pistoolia, tukin ja holsterin yhdistelmää sekä kolmea varalipasta. Yksi lipas on jo aseessa.

        "FN Browning Hi Power kolmentoista patruunan lippailla. 9X19 parbellum kaliberi. Tulliholsterijutun voi laittaa vyölle ja sitä voi käyttää tietysti tukkina, joka tekee aseesta tarkemman. Minulla on varmaan lisää lippaita jossakin, mutta älä hävitä näitä. Niiden ammuskapasiteetti on suurempi kuin useimmissa pistooleissani. Hylsytkin voi säilyttää, sillä niille on vielä käyttöä..." Sanon ja näytän vielä missä on lippaanpoistonappi, varmistin ym.
        Ojennan aseen, holsteritukin ja lippaat Sirulle.

        "Oletko ampunut ennen tätä zombitilannetta?" Kysyn. Kyllähän hän varmaan, sillä hän taisi omistaa haulikon.




        (Pistooli näyttää tältä: http://www.imfdb.org/images/3/31/Browning-HP-P35.jpg

        Ja holsteritukkiyhdistelmä: http://picturearchive.gunauction.com/1359/8415376/3c2704d1fe6d0a3224b3c2c4f0820de8.jpg


        (Linkkaan mahdollisesti aika paljon kuvia tässä ropessa.
        Oma Aseeni ja holsteri: http://luger.gunboards.com/uploaded/drm2m/2008428231952_Lightened 176 kbs S 42 Luger with 1936 holster DSC03141.JPG


    • Huomaan että kaksi autoa on kaartanut pihaan. Nousen ylös tiskin takaa ja huudan: "Oletteko tekin etsimässä tarvikkeita selviytymiseen?" Sanon ja katson tyhjää tupakkakaappia vittuuntuneena.

      • Käännyn nopeasti kuullessani kysymyksen sisältä.
        "Juu. Tarvikkeitahan me etsimme." Vastaan


      • assassin kirjoitti:

        Käännyn nopeasti kuullessani kysymyksen sisältä.
        "Juu. Tarvikkeitahan me etsimme." Vastaan

        "Vai niin. Olisiko kummankaan autossa tilaa sillä en usko pääseväni kovin pitkälle fillarilla." Sanon etsien kaapeista alkoholia.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Vai niin. Olisiko kummankaan autossa tilaa sillä en usko pääseväni kovin pitkälle fillarilla." Sanon etsien kaapeista alkoholia.

        "Vartioi, etteivät zombit lähesty. Varoita, jos näet liikaa zombeja." Sanon Sirulle.
        "Kyllä ainakin minun autossani on tilaa." Sanon.
        "Onko sinulla tuliaseita?" Kysyn.


        ( Ja kuvien tuloa ei voi estää! Tässä pari kuvaa hahmoni omistamasta autosta. Ainakin vuosien 81 ja 86 mallit voivat mennä sekaisin, mutta vain muutama yksityiskohta niissä on erilaisia:

        https://farm4.staticflickr.com/3678/10688432414_4598cdd26e.jpg
        https://farm4.staticflickr.com/3813/10688442256_d4be647ddf_z.jpg
        http://farm3.static.flickr.com/2856/10688394025_0453f0e93f.jpg
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/257773_2030637598504_1021034280_2383948_6570269_o.jpg (Huomatkaa, että viimeinen kuva on virheellisesti sedan. Hahmoni auto on Coupe.)


      • assassin kirjoitti:

        "Vartioi, etteivät zombit lähesty. Varoita, jos näet liikaa zombeja." Sanon Sirulle.
        "Kyllä ainakin minun autossani on tilaa." Sanon.
        "Onko sinulla tuliaseita?" Kysyn.


        ( Ja kuvien tuloa ei voi estää! Tässä pari kuvaa hahmoni omistamasta autosta. Ainakin vuosien 81 ja 86 mallit voivat mennä sekaisin, mutta vain muutama yksityiskohta niissä on erilaisia:

        https://farm4.staticflickr.com/3678/10688432414_4598cdd26e.jpg
        https://farm4.staticflickr.com/3813/10688442256_d4be647ddf_z.jpg
        http://farm3.static.flickr.com/2856/10688394025_0453f0e93f.jpg
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/257773_2030637598504_1021034280_2383948_6570269_o.jpg (Huomatkaa, että viimeinen kuva on virheellisesti sedan. Hahmoni auto on Coupe.)

        Otan aseen selkäni takaa ja koputan sillä tiskin pöytään. "Koetetaan etsiä alkoholia. Se on helposti syttyvää." Sanon laittaessani asetta takaisin. Murran takahuoneen oven ja lähden taskulampun kanssa tutkimaan ahdasta kopperoa.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        Otan aseen selkäni takaa ja koputan sillä tiskin pöytään. "Koetetaan etsiä alkoholia. Se on helposti syttyvää." Sanon laittaessani asetta takaisin. Murran takahuoneen oven ja lähden taskulampun kanssa tutkimaan ahdasta kopperoa.

        "Mihin me alkoholia tarvitaan? Eihän meidän tarvitse sytyttää mitään. Vosimmehan me tietysti vetää kännit..." Kysyn hiippaillessani sisään Parabellum P08 kädessäni.


      • assassin kirjoitti:

        "Mihin me alkoholia tarvitaan? Eihän meidän tarvitse sytyttää mitään. Vosimmehan me tietysti vetää kännit..." Kysyn hiippaillessani sisään Parabellum P08 kädessäni.

        "Voi olla zombien saartamana ihan kiva apuväline." Sanon ja kävelen kopperosta thompsonin haulikko kädessäni. Heitän haulikon tiskille ja lähden etsimään tupakkaa. Hetken päästä ryntään Kent-askin kanssa riemastuneena etsimään sytkäriä.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Voi olla zombien saartamana ihan kiva apuväline." Sanon ja kävelen kopperosta thompsonin haulikko kädessäni. Heitän haulikon tiskille ja lähden etsimään tupakkaa. Hetken päästä ryntään Kent-askin kanssa riemastuneena etsimään sytkäriä.

        Olen juuri pinoamassa Pringles-purkkeja muovisäkkiin kun huomaan juuri tapaamani miehen etsivän jotakin aika iloisen näkoisenä.
        "Mitäs etsit?" Kysyn.


      • assassin kirjoitti:

        Olen juuri pinoamassa Pringles-purkkeja muovisäkkiin kun huomaan juuri tapaamani miehen etsivän jotakin aika iloisen näkoisenä.
        "Mitäs etsit?" Kysyn.

        "Sytkäriä!" Hihkaisen penkoen laatikoita.

        (Parabellum on mukava ase.)


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Sytkäriä!" Hihkaisen penkoen laatikoita.

        (Parabellum on mukava ase.)

        (Yksi minun (Ja hahmoni) Suosikeista. Erikoisen näköinen verrattuna nykyaseisiin.)

        kaivelen taskujani. "Harmi, mutta omat sytkärini jäivät autoon." Sanon ja jatkan hyllyjen tyhjentämistä ruoasta (Pääosin sipseistä, karkeista ja muista herkuista. Eihän sitä huoltoasemilla muutakaan säilyvää ole).


      • assassin kirjoitti:

        (Yksi minun (Ja hahmoni) Suosikeista. Erikoisen näköinen verrattuna nykyaseisiin.)

        kaivelen taskujani. "Harmi, mutta omat sytkärini jäivät autoon." Sanon ja jatkan hyllyjen tyhjentämistä ruoasta (Pääosin sipseistä, karkeista ja muista herkuista. Eihän sitä huoltoasemilla muutakaan säilyvää ole).

        (Se on hyvin suosittu ase vanhoissa elokuvissa. Bondeissa jne.)
        "Voi paska. Noh jos kerran autoosi mahtuu niin voisin liittyä karavaaniinne." Sanon hymyillen mutta hermostuneena koputellen tupakka-askia. "Onko tuo parabellum?" Kysyn kiinnostuneena jatkaen: "Itse pidän tästä Lorcin Engineering L32 32 kaliiperisesta ACP Pistoliistani."


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        (Se on hyvin suosittu ase vanhoissa elokuvissa. Bondeissa jne.)
        "Voi paska. Noh jos kerran autoosi mahtuu niin voisin liittyä karavaaniinne." Sanon hymyillen mutta hermostuneena koputellen tupakka-askia. "Onko tuo parabellum?" Kysyn kiinnostuneena jatkaen: "Itse pidän tästä Lorcin Engineering L32 32 kaliiperisesta ACP Pistoliistani."

        (Parabellum on aika ikoni etenkin natsien käytössä. Toinen yleinen vanha-ase on Mauser C96, jollaisen hahmoni myös omistaa. On se kivaa olla asekeräilijä. )

        "On tämä." Sanon heilutellen parabellumia kädessäni.
        "Mutta eikö aseesi kaliperi ole harvinaisempi suomessa kuin 9X19 parabellum?" Kysyn.


      • assassin kirjoitti:

        (Parabellum on aika ikoni etenkin natsien käytössä. Toinen yleinen vanha-ase on Mauser C96, jollaisen hahmoni myös omistaa. On se kivaa olla asekeräilijä. )

        "On tämä." Sanon heilutellen parabellumia kädessäni.
        "Mutta eikö aseesi kaliperi ole harvinaisempi suomessa kuin 9X19 parabellum?" Kysyn.

        "On toki, mutta olin näes armeijan leivissä. Sieltä tulee etuja." Sanon nostellen likööripulloja kaapista.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "On toki, mutta olin näes armeijan leivissä. Sieltä tulee etuja." Sanon nostellen likööripulloja kaapista.

        Teen pienen sotilastervhdyksen. "Luutnantti Teemu Koivuniemi. Olin minäkin armeijassa, mutta siellä on ysimillisiä pistooleja. Harmi, ettei palveluspistooli ole mukana, sillä se voisi olla hyvä ase tässä tilanteessa. Taisi olla armeijan mallinimeltään 9.00 PIST 80." Sanon ja jatkan ruoan ja juoman pakkaamista muovisäkkeihin.


    • peluri542

      Mies iskee minuun nyrkillään joka saa keskittymiseni herpaantumaan ja sitten veitsi uppoaa solisluun väliin. Ulvaisen ja yritän pistää mieheen nukutusruiskuni.

    • Mies pistää minua jollakin. Ajatukseni alkavat sumenemaan. "Mitä haluat minusta?", ehdin kuiskata ja vedän veitsen miehen olasta. Isken sen viimeisillä voimillani miehen rintaan (tähtään ainakin) ja viimeine asia minkä muistan on miehen kivusta vääristyneet kasvot. Menetän tajuntani.

    • peluri542

      "Leikkauspöydältä löytyy tyhjä paikka." virnuilen, kun hän sohaisee veitsen lääkärintakkini läpi, muttei saa kuin naarmun aikaan. Lähden raahaamaan miestä jaloista leikkaushuoneeseen ja kiristän hänet vöillä pöydälle. Otan zombiksi muuttuneen potilaan verta ja alan tutkimaan sen DNA:ta. Saan aikaan jotain sitä tappavaa ainetta, mutten tiedä voiko se vahingoittaa muuten. Ennen koettani testailen vielä zombeja tappavia myrkkyjä koehenkilöihin ja teen hallusinaatioita aiheuttavia ruiskuja. Sitten siirryn uusimman kaniinini pariin testiruiskulla, jolla voi olla parantavia vaikutuksia zombien puremiin.

    • (Kuule ei mulla oo puremaa! D: kauanko tuo ruisku nukuttaa?)

      • peluri542

        Leikkaan zombilta sormen irti ja tirautan siitä pari tippaa miehen suuhun. "Herätys. Muuten jää kaikki hauska näkemättä." Läpsyttelen häntä poskelle ja odotan veren hieman vaikuttavan. Sitten pistän ruiskun hänen kaulaansa ja odottelen tuloksia.


    • kanegriffin

      huivini ei liioin ole suojannut minua sinkoutuneilta metallin palasilta ja vasen poskeni on auki. otsa ruhjeilla ja silmän päällä tuntuva viilto. takki on palanut ja heitän sen päältäni ja repäisen hupparin silpoutuneet hihat irti. saappaat ovat suojanneet jalkoja, enkä ole menettänyt liikuntakykyä. laitan uzin vyölleni ja lataan haulikon viimeisillä panoksillani. räjähdyksen kuuleminen sai minut hymyilemään ja veikkaan miken olevan poissa pelistä. kuulen ääniä yhdestä huoneesta ja menen sen oven taakse kuuntelemaan.

    • Annan sotilastervehdyksrn takaisin ja sanon: "Jaaha. Taitaa olla aika lähteä... Teemu." Osoittaen metsästä saapuvia zombeja. "Alikersantti Dean Liser palveluksessanne. Nyt on aika pudotella zombien päitä luutnantti." Sanon ja vedän viidakkoveitseni vyöltä.

      • Nyökkään ja kävelen ulos pitäen useita muovisäkkejä molemmissa käsissäni. heitän muovisäkin jo aika täynnä olevan Cadillacini takapenkille.
        "Dean, hän on Siru. Siru, hän on dean." Esittelen Sirun ja Deanin toisilleen.
        "Varmistakaa, etteivät zombit tule liian lähelle!" sanon ja kannan huoltoaseman sisältä kanistereita.
        "Tankkaan vain autoni ja otan kanistereihin vähän lisää polttoainetta." Sanon ja ajan autoni tankkaamon viereen. Ensin tankkaan autoni ja siten alan täyttämään kanistereita, jotka mahtuvat vielä auton takakonttiin.


      • assassin kirjoitti:

        Nyökkään ja kävelen ulos pitäen useita muovisäkkejä molemmissa käsissäni. heitän muovisäkin jo aika täynnä olevan Cadillacini takapenkille.
        "Dean, hän on Siru. Siru, hän on dean." Esittelen Sirun ja Deanin toisilleen.
        "Varmistakaa, etteivät zombit tule liian lähelle!" sanon ja kannan huoltoaseman sisältä kanistereita.
        "Tankkaan vain autoni ja otan kanistereihin vähän lisää polttoainetta." Sanon ja ajan autoni tankkaamon viereen. Ensin tankkaan autoni ja siten alan täyttämään kanistereita, jotka mahtuvat vielä auton takakonttiin.

        "Selvä homma." Sanon ja alan ampumaan zombeja takahuoneesta löytämälläni Thompsonilla.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Selvä homma." Sanon ja alan ampumaan zombeja takahuoneesta löytämälläni Thompsonilla.

        (Nyt kuin roolipeli etenee ja Kurpizza ei ole paikalla, niin oletetaan, että hänkin ajaa perässä.)

        Lopulta autoni tankkin on jo melkein ylitäynnä ja kaikki kanisterit ovat myös niin täysiä, kuin ne vain voivat olla.
        "Nyt lähdetään!" Huudahdan ja käynnistän autoni.


    • Lähden juoksemaan caddya kohti. Heitän thompsonin takapenkille ja hyppään kyytiin. "Noniin luutnantii, eiköhän lähdetä." Sanon ja lataan asettani.

      • Mennään vaan, alikersantti." Sanon ja kaarran huoltoasemalta takaisin tielle.
        "Onko sinulla määränpäätä?" Kysyn.


      • assassin kirjoitti:

        Mennään vaan, alikersantti." Sanon ja kaarran huoltoasemalta takaisin tielle.
        "Onko sinulla määränpäätä?" Kysyn.

        "On toki. Selviytyminen." Sanon hieman haikeana teroitellen veistäni.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "On toki. Selviytyminen." Sanon hieman haikeana teroitellen veistäni.

        "Minä olen matkalla kesämökilleni. Lisäksi selviytyäkseen kannattaa varoa ihmistenkin kanssa. Tapasin aikaisemmin pari tyyppiä ja sain haulikon piipun otsalleni." Sanon.
        Aurinko alkaa paistaa, joten otan hansikaslokerosta pilottilasini. Otan myös muovisäkistä kolapullon, josta otan kulauksen ja laitan sen sitten hansikaslokeroon.


    • Raotan silmmiäni ja näen miehen virnuilevan minulla. Herään ja huomaan että minut on sidottu johonkin penkintapaiseen. Sylkäisen lattialle ja kysyn mieheltä: Mitä sinä haluat minusta?"

    • (Yeps. Ja tankkasin myös auton.)

      Mukavaa, ajattelin ajaessani taas Teemun perässä. Toinen aseista höpisevä tyyppi. Kaivan yhden Omistajan kymmenistä autoon raahatuista pulloista ja otan jälleen kulauksen.

    • "Nhiin..." Mumisen määrätietoisena. Otan yhdestä likööripullosta hörpyn.

    • peluri542

      Hän on hereillä. "Tuntuuko kipuja?" Alan kyselemään sivuvaikutuksista. "Tuntuuko mikään paikka sulavan? Tunnetko ylipäätään mitään? Keuhkot ja sydän näyttävät toimivan." Totean ja otan ruiskulla miehen käsivarresta verta. Vien sen mikroskoopille ja totean lääkkeen toimineen kiitettävästi.

    • "Kipua tuntuu vain oikeassa sääressä ja vasemmassa olassa, jo edes olet lääkäri", sanon.

    • Maisema tien ympärillä vaihtuu metsään kaupungin jäädessä taakse. Siru ajaa perässä ja Dean on ollut jonkin aikaa hiljaa.
      "Pysähdymme sitten seuraavalla huoltoasemalla, jos siellä ei ole liikaa zombeja. Voimme kyllä joutua taas tappelemaan." Sanon ja avaan ikkunani. Viilentää mukavasti auringon lämmittämää autoa.

    • (Olen paikalla...)

      • ( Hienoa! Tosin matkassa ei ole paljoa pelaamista, ellen aloita keskustelua emptyn kanssa...)


    • (Olen edelleen paikalla... Menen yhdeltätoista nukkumaan ja huomenna sitten ilmestyn tänne kuuden aikaan... Pitäisikö hahmojen hommata radiopuhelimet jostain? Olisivat käytännöllisiä...)

      • ( Nyt tulee radiopuhelimet! Miksi muuten olet täällä noin harvoin?)

        Näen tien sivussa hylätyn puolustusvoimien miehistönkuljetusauton. Näköjään armeija on lähetetty paikalle, jota en ihmettele! Pysähdyn auton taakse ja astun ulos vetäen Parabellumin esiin.


    • (Kesätyöt)

      Teemu pysähtyi. Pysähdyin ja loikkasin autosta ulos ottaen aseeni mukaan. En muistanut enää sen nimeä, mutta ehkä onnistuisin osumaan.
      "Epäilyttävän hiljaista." totesin.

      • (Itse en kesätöitä saanut, mutta eihän minulla paljon rahalle käyttöä löydy... Etkai ole töissä koko loppukesää?)

        Osoitan maastokuviotua kuorma-autoa.
        "Tästä on selvästikin mennyt armeijan autoja, mutta yksi on mennyt rikki ja se jätettiin tähän. Sieltä voi löytyä hyvällä tuurilla vaikkapa rynnäkkökiväärejä!" Sanon ja menen tarkistamaan mitä autosta löytyy.


    • Teemu hyppäsi autosta ja lähti tutkimaan hylättyä puollustusvoimienautoa. Noy
      usen itsekkin autosta jä lähden kohti autoa varmistaen Lorciniani. "Tutkitaan varovasti tämä auto. Siru! Vahdi zombien varalta." Huudahda ja menen auton taakse.

    • (En, vain kaksi viikkoa. Tosin, saatan sitten niiden loputtua olla lomalla... Kännykällä tappeluksi menee sitten, mutta vielä ensiviikonloppuna hippaloin täällä ihan liian kanssa..)

      "Selvä." vastaan. Rynnäkkökiväärejä! Kävelen kauhuissani Teemun perässä. Enhän minä sellaista osaa käyttää.Tähyilen ympäristöä zombien varalta ja hyräilen ajatuksissani Apulantaa.

      • Vilkaisen auton lavalle varmisten, ettei ketään ole sisällä.
        "Tarkista ohjaamo, Dean." Sanon ja hiivin varovasti auton konttiin/ lavalle.


      • assassin kirjoitti:

        Vilkaisen auton lavalle varmisten, ettei ketään ole sisällä.
        "Tarkista ohjaamo, Dean." Sanon ja hiivin varovasti auton konttiin/ lavalle.

        Nyökkään Teemulle ja lähden tarkastamaan ohjaamoa. Ei muuta kuin panoslaatikko, tyhjä bensakanisteria sekä läppäri. "Täällä on vain panoksia ja läppäri." Sanon ja otan bensakanisterin ulos autosta. "Taidan tarkistaa onko tässä menopelissä bensaa jäljellä. Ja jos akku on toimintakelpoinen sen voisi ottaa myös."


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        Nyökkään Teemulle ja lähden tarkastamaan ohjaamoa. Ei muuta kuin panoslaatikko, tyhjä bensakanisteria sekä läppäri. "Täällä on vain panoksia ja läppäri." Sanon ja otan bensakanisterin ulos autosta. "Taidan tarkistaa onko tässä menopelissä bensaa jäljellä. Ja jos akku on toimintakelpoinen sen voisi ottaa myös."

        "Täällä on radiolaitteisto! Tämä taisi olla jonkinlainen komentoauto. Ota kaikki tavarat ohjaamosta mukaan. Tarkista myös, että onko moottori vielä lämmin. Tämä ei välttämättä ole ollut täällä kauaa." Sanon.


      • assassin kirjoitti:

        "Täällä on radiolaitteisto! Tämä taisi olla jonkinlainen komentoauto. Ota kaikki tavarat ohjaamosta mukaan. Tarkista myös, että onko moottori vielä lämmin. Tämä ei välttämättä ole ollut täällä kauaa." Sanon.

        Kasaan tavarat syliini ja kannan ne Teemun autolle lasken ne konepellille väliaikaisesti ja menen kuljetusauton eteen. "Moottori on kylmä kuin kuoleman kalma. Akussa näyttää kuitenkin olevan vielä jonkun verran virtaa joten sen voisi ottaa. Onko sinulla ruuvimeisseliä?" Sanon kaivellen varustevyötäni.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        Kasaan tavarat syliini ja kannan ne Teemun autolle lasken ne konepellille väliaikaisesti ja menen kuljetusauton eteen. "Moottori on kylmä kuin kuoleman kalma. Akussa näyttää kuitenkin olevan vielä jonkun verran virtaa joten sen voisi ottaa. Onko sinulla ruuvimeisseliä?" Sanon kaivellen varustevyötäni.

        "Takakontissa bensiini- ja vesikanistereiden välissä on työkalupakki. Takakontin saa auki hansikaslokerossa olevasta keltaisesta napista." Sanon ja jatkan radioiden tutkimista.


      • assassin kirjoitti:

        "Takakontissa bensiini- ja vesikanistereiden välissä on työkalupakki. Takakontin saa auki hansikaslokerossa olevasta keltaisesta napista." Sanon ja jatkan radioiden tutkimista.

        (Yeps. Iltapäivällä jatkuu minun osalta. Hyvää yötä.)


    • Nekku katsoo minua syyttävästi autosta, mutten uskalla päästää sitä ulos. Paikka on lievästi sanottuna karmea.

    • peluri542

      "Olinhan minä. Tässä samassa sairaalassa. Ja kemistinäkin työskentelin. Mutta työ pitää saada loppuun. Niinkuin pomo käski." Kokeilen zombin vereen samaa lääkettä suuremmalla määrällä, ja huomaan solujen kuolevan. Kaikkien. "Tiedätkös... lääke auttaa vain juuri ennen zombiksi muuttumista ja tappaa taudinaiheuttajan ja kuolee saman tien itse. Sitä ei voi antaa jo muuttuneille. Muuttumattomille antaminen aiheuttaa ikuisia tuskia ja kuoleman lääkkeen yrittäessä syödä kaikkea." Selostan ja lisään äskeiseen ruiskuun tuplasti sen määrän mitä testasin mieheen äsken. "Se ei aiheuta riippuvuutta, vaan on viimeinen oljenkorsi." Otan toisen ruiskun ja otan sillä zombin verta. "Nyt pitää vain testata mitä yliannostus tekee ihmiselle." Lähestyn miestä penkissä ja laskeudun hänen eteensä ruiskut kourissa. "Spoiler alert! Se tappaa kaiken." Virnuilen ja valmistaudun pistämään miestä zombiruiskulla.

    • "Odota!", hengähdän. "Minulla on asiaa", lisään. " Tule lähemmäksi niin kerron sinulle zombien alkuperästä, ja siitä mistä ne on tehty!", keksin hätäpäissäni sanoa ajan voittamiseksi.

    • kanegriffin

      olen kuullut tarpeeksi. "tiputappa ne ruiskut maahan ja kerää kaikki lääkkeesi kassiin." potkaisen oven auki ja laukaisen haulikolla kattoon varoitukseski. "seuraavaksi tähtään päähäsi." osoitan valkotakkista miestä haulikolla. mikael näyttää olevan sidottuna pöydällä, mutten ymmärrä miksei autopommi toiminut. "kun olet kerännyt lääkkeet, heität kassin minulle ja jätän teidät tänne leikkimään lääkäriä."

    • peluri542

      Joku osoittelee haulikolla ja katosta tippuu laastia. "Lääkeruiskuja on vain kolme. Haluusinaatioruiskuja viisi. Ja ne kaikki menevätpomolle. Työ pitää saada loppuun." Tipautan ruiskut lattialle ja otan ruiskut lääkärinlaukkuun ja potkaisen sen miehelle. Täytyy aloittaa alusta. "Entäs nyt?" Kysyn ja viittaan koekaniiniini joka on edelleen vöissä.

    • "Kane! Sait jo lääkkeesi, painu helvettiin!", huudan kanelle raivoissani. Ja sinä, lääkäri, et aloita mitään!", sanon lääkärille tuimasti ja odotan kanen poistuvan.

    • kanegriffin

      otan laukun lattialta ja hymyilen. pamautan haulikolla mikaelin käteen. "hoitele potilaasi tohtori." lataan ja lähden laukun kanssa. juoksen käytävillä ja pääsen ulos sairaalasta ja löydän parkkipaikalta ambulanssin. käynnistän sen johdoista ja kaahaan valtatietä lähimpään kylään.

    • peluri542

      Mies ampuu koettani käteen. "Helvetti. Toivottavasti tämä ei vaikuta tuloksiin." Totean ja nappaan maasta ruiskut. "Testataanpa sitä yliannostusta ja sitten alan valmistamaan lisää. Ikävä kyllä aineet alkavat olla lopussa." Lähestyn uudestaan miestä ja valmistaudun painamaan neulan hänen kaulasuoneensa.

    • "Ouh!", huudahtan kun kane ampuu minua käteen. Huomaan samalla että vasemman käteni nauha katkesi mutta lääkäri ei taida olla vielä huomannut mitään veren seasta. Isken haavoittuneella kädelläni ruiskun miehen kädestä ja avaan ehjällä pikkurillilläni oikean käteni. Sitten mottaan miestä naamaan ja avaan jalkasiteeni.

      • peluri542

        ruiskuni tipahtaa ja laskeudun nostamaan sitä, kun nyrkki osuu naamaani ja kaadun. Nappaan poran ja hyökkään, sillä koekaniinin kimppuun. "Ei ei EI! Kokeet ei ole vielä ohi! Lääke pitää saada valmiiksi!" Yritän painaa surraavan terän miehen rintaan.


    • Katkonaisen jalkani takia en ehdi reagoida nopeasti poraan ja se osuu rintaani. Luotiliivini suojaavat minua ja riuhdon poran miehen kädestä ja heitän sen pois. Sitten nappaan ruiskun ja isken sen miehen kaulaan ja painan ruiskun nesteet miehen kaulaan. Sitten valahdan veltoksi ponnistuksesta ja verenhukka alkaa sumentamaan aivoni. Voin pahoin ja viluttaa. Oksennan miehen päälle ja pyörryn.

      • peluri542

        (kumpi ruisku? yliannostus vai zombin verta?)


    • Nyökkään teemulle ja lähden caddylle. Avattuanu takakontin rupean kaivelemaan ruuvimeisseliä. Ei, ei, ei, tämä! "Löytyi!" Huudan ja menen takaisin kuljetusautolle. Ryhdyn ruuvamaan akkua irti moottorin vierestä. Irrotettuani akun pistän ruuvimeisselin varustevyöhöni ja nostan akun kantoon. Lasken sen takakonttiin. Pakkaan pinon autoon ja lähden tarkistamaan kuljetusauton tankkia. "Ei tippaakaan." Huokaan ja vien kanisterin takaisin Teemun autoon.

      • Kannan autosta muutaman radion ja radiopuhelimen. Lasken ne autoni viereen.
        "Nyt löytyi hyvä radiolaitteisto! Näiden kantama on aika pitkä radiopuhelimiin verrattuna. Löysin myös lyhyemmän kantaman radiopuhelimia." Sanon.


    • "Hienoa." sanoin. "Voimme jotenkin pitää yhteyttä."

      • Otetaan kaikki yksi radiopuhelin ja molempiin autoihin pidemmän kahtaman radiot, jos vaikka ajaudumme erilleen. Kaikki muu laitteisto lastataan Sirun autoon, koska omaani ei paljoa mahdu." Sanon ja ojennan radiopuhelimet sirulle ja Deanille


    • Otan tavarat vastaan ja raahaan ne autolleni. Nekku katsoo minua syyttävästi, kun tungen ne vänkärin paikalle.
      "Toivottavasti toisilla ei ole samalla taajuudella olevia radiopuhelimia. En oikein pitänyt siitä haulikon kanssa heilujasta." sanon Teemulle ja Deanille tullessani autolta takaisin.

      • "Voimmehan me aina vaihtaa taajuutta eikä tarkkaa sijaintia ole pakko kertoa." Sanon laittaessani prikaatiradion Deanin penkin jalkotilaan.
        "Se haulikkotyyppi vaikutti kylla aivan hullulta." lisään.


    • "Niin. Jäljellä enää muutama hassu ihminen ja kun sattuu törmäämään johonkuhun, heti uhkaillaan haulikolla. Ei sinänsä, kyllä minäkin harkitsin sinun ampumista, muttet näyttänyt niin vaaralliselta ja ammuit zombeja." vastasin.

      • "Vaikka olisitkin ampunut, niin epäilen, että olisitko osunut! Olen huomannut, että et ole kokenut ampuja. Kyllähän minäkin olin aika varovainen nähdessäni auton takanani." Sanon ja säädän radiopuhelimeni taajuutta.


      • assassin kirjoitti:

        "Vaikka olisitkin ampunut, niin epäilen, että olisitko osunut! Olen huomannut, että et ole kokenut ampuja. Kyllähän minäkin olin aika varovainen nähdessäni auton takanani." Sanon ja säädän radiopuhelimeni taajuutta.

        "Itse olin valmistautunut hyökkäykseen teidän kannaltanne mutta olittekin ystäviä." Sanon hymyillen.


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Itse olin valmistautunut hyökkäykseen teidän kannaltanne mutta olittekin ystäviä." Sanon hymyillen.

        "Pitäähän sitä aina olla valmis, mutta hyvä ettemme kuitenkaan alkaneet ammuskelemaan toisiamme. Olisikohan pitänyt pukea armeijan univormu? Se voisi toisilla herättää luottamusta." Sanon.


    • (Yliannostus. Voisiko joku poiketa sairaalaan? Kuolen neljän tunnin sisällä o=o
      O

      • (Pelkäänpä, ettei meillä ole syytä kääntyä takaisin...)


    • (Katsotaan... Minun puolesta voidaan.)

      Taistelen itsekin oman radiopuhelimen kanssa.
      "Pitäisi varmaan harjoitella ampumista. Ei sinänsä, täällä kyllä riittää maaleja... Ja onneksi zombit ovat niin isossa joukossa, että pakostakin osuu johonkin..." mutisen.

      • "Pitää kyllä osua kriittiseen kohtaan..." Sanon ja otan radiopuhelimeni esiin.
        "Testataan puhelinta." sanon ja laitan puhelimen päälle.
        "Kuuluuko?" Kysyn puhelimella.


    • Loikin hiukan kauemmaksi.
      "Kuuluu." vastaan.

      • "Hyvä. Taajuus on siis oikea." Sanon radiopuhelimeen.


    • peluri542

      Neula painuu suoneeni ja hoiperran taaksepäin miehen oksentaessa ja ryömin lääkekaapeille. "Vastamyrkky... zombeja vastaan tehty vastamyrkky... helvetti..." kiroan ja nappaan kaikkea mahdollista yskänlääkkeestä morfiiniin. Työnnän tabletteja suuhuni ja painan ruiskeita rintaani. "Lääke zombinvastaiseen lääkkeeseen..?" Tajuan ja ryömin kivuissa takaisin leikkauspöydälle ja otan zombin verta sisältävän ruiskun. Painan sen epätoivoisesti käsivarteen ja nousen seisaalleen. Kipu hälvenee, mutta käteni väri alkaa vaihtua. Siitä tulee tummempi ja punaisempi ja kipu palaa sietämättömänä. "Perkele!" Karjaisen ja hoipun käytävälle. Käden lihakset polttavat ja kasvavat. Alan tuntea samaa koko kehossani. Nyt näen käteni vain epämuodostuneena lihan ja luun sekasotkuna ja tiedän mitä koko keholleni käy. Juoksen käytävää pitkin etsien vimmoissani pelastusta ja löydän portaikon, joka johtaa alemmille tasoille. Suljen silmäni ja hyppään pää edellä pimeyteen.

    • "Jokin sentään sujuu tänäänkin." kirjoitan taajuuden kaiken varalta ylös käsivarteeni.

      • "Pakataan vielä loput tavarat autooni. Vahdi zombien varalta, vaikka ei niitä ainakaan paljon täällä pitäisi olla" Sanon radiopuhelimeen ja alan pakata tavaroitani.


    • (Ei haittaa vaikka pääsi hajoaisikin, sillä zombiksi muutut vaikka pääsi murskaantuu. Mutta nenän mitää olla ehjä jottet tukehdu)
      (Enää 3 ja puoli tuntia D':)

    • "Selvä." vastaan ja kävelen Teemun luokse.

      • Saatuani tavarat tungettua takapenkille kierrän vielä kuorma-auton nopeasti läpi.
        "Ei muuta tärkeää. Jatketaanko matkaa?" Kysyn.


    • "Miksei. Toivottavasti en jätä radiopuhelinta päälle, ettei sinun tarvitse kuunnella lauluani." sanon ja nousen oman autoni kyytiin. Sitten muistan. "Täytyy ensi pöllimisreissulla hankkia paristoja..."

    • (Hankkikaa paristoja sairaalasta! En haluu kuolla! Yääh!)

      • (Löydä radiopuhelin ja soita meille?)


    • (Michem sniikkaisi sisään ja pelastaisi sekunnissa... XD)

      • (Kaiken lisäksi hän sniikkaa sisään etuovesta.)


      • assassin kirjoitti:

        (Kaiken lisäksi hän sniikkaa sisään etuovesta.)

        (Leijonakotkan kyydillä salamurhaaja-asu päällä (katsos niitä on usemapia jossain taskussa mukana)... Miten leijonakotka on voinut syntyä... Tai anna olla, en todellakaan halua tietää...)


      • kurpizza kirjoitti:

        (Leijonakotkan kyydillä salamurhaaja-asu päällä (katsos niitä on usemapia jossain taskussa mukana)... Miten leijonakotka on voinut syntyä... Tai anna olla, en todellakaan halua tietää...)

        (...Ja sitten hän vaihtaa kesken kaiken jostakin ottamaansa paavipukuun ja aloittaa paavivaltikallaan parannustaian Mikaeliin...)


      • assassin kirjoitti:

        (...Ja sitten hän vaihtaa kesken kaiken jostakin ottamaansa paavipukuun ja aloittaa paavivaltikallaan parannustaian Mikaeliin...)

        (...Mutta jos Mikael on ärsyttävä, hän saattaa saada valopallosta niskaansa ja taas vaihtuu vaatteet...)


      • kurpizza kirjoitti:

        (...Mutta jos Mikael on ärsyttävä, hän saattaa saada valopallosta niskaansa ja taas vaihtuu vaatteet...)

        (Oli siinäkin hahmo! Tiedätkö muuten mistä hän keksi nimen "Michem"?)


      • assassin kirjoitti:

        (Oli siinäkin hahmo! Tiedätkö muuten mistä hän keksi nimen "Michem"?)

        (AC? Sukunimi ainakin oli, kuten myös aika monet muut ropenimet...)


      • kurpizza kirjoitti:

        (AC? Sukunimi ainakin oli, kuten myös aika monet muut ropenimet...)

        ( Googlasin Michemin ja löysin monien muiden sivujen joukosta AQWorlds Wiki. Nimi on siis AQWista. AQW Michem taisi myös olla joku paladin, joka sopii korpin hahmoon.)


      • assassin kirjoitti:

        ( Googlasin Michemin ja löysin monien muiden sivujen joukosta AQWorlds Wiki. Nimi on siis AQWista. AQW Michem taisi myös olla joku paladin, joka sopii korpin hahmoon.)

        (Tuo olisikin ollut seuraava arvaukseni... Adventure Quest saattaisi olla suomennettuna etsintäretki... Mutta saapas nähdä, palaako Michem/Korppi tänne loman lopussa... Vituttaisi ainakin mua, kun jäi Kotkolan valtaaminen kokonaan ja kaikki sisäpiirihommat välistä...)


      • kurpizza kirjoitti:

        (Tuo olisikin ollut seuraava arvaukseni... Adventure Quest saattaisi olla suomennettuna etsintäretki... Mutta saapas nähdä, palaako Michem/Korppi tänne loman lopussa... Vituttaisi ainakin mua, kun jäi Kotkolan valtaaminen kokonaan ja kaikki sisäpiirihommat välistä...)

        (Toivottavasti Korppi palaisi pian. Mitäköhän hän saisi aikaan zombiropessa? Toivottavasti kuitenkin palaa ajoissa keski-Maahan.)


      • assassin kirjoitti:

        (Toivottavasti Korppi palaisi pian. Mitäköhän hän saisi aikaan zombiropessa? Toivottavasti kuitenkin palaa ajoissa keski-Maahan.)

        (Yeps. Menen muutes nukkumaan, hyvvää yötä ja Korpin kuvia... XD)


      • kurpizza kirjoitti:

        (Yeps. Menen muutes nukkumaan, hyvvää yötä ja Korpin kuvia... XD)

        ( Öitä, mutta ei mielellään Korpin kuvia. Voin sitten vähän autohittaila autoasi liikkeelle tai muuta ihan pientä. Ei varmaan haittaa?)


      • Kurpizza_
        assassin kirjoitti:

        ( Öitä, mutta ei mielellään Korpin kuvia. Voin sitten vähän autohittaila autoasi liikkeelle tai muuta ihan pientä. Ei varmaan haittaa?)

        (Ei. No zombien kuvia...)


      • Kurpizza_ kirjoitti:

        (Ei. No zombien kuvia...)

        ( Nojaa... Zombintappouni voisi olla aika kiva.)


      • Rugaru
        assassin kirjoitti:

        ( Nojaa... Zombintappouni voisi olla aika kiva.)

        Mitäs jo korppi ei palaa? mitäs sitte tehää keskimaalle?


      • Rugaru
        assassin kirjoitti:

        ( Nojaa... Zombintappouni voisi olla aika kiva.)

        Mitäs jos korppi ei palaa? mitäs sitte tehää keskimaalle?


      • Rugaru kirjoitti:

        Mitäs jos korppi ei palaa? mitäs sitte tehää keskimaalle?

        (Sitten minä tulen kuvioihin uutena "sijaishallitsijana". Oletko muuten tässä ropessa mukana jollakin nimellä?)


      • Rugaru
        assassin kirjoitti:

        (Sitten minä tulen kuvioihin uutena "sijaishallitsijana". Oletko muuten tässä ropessa mukana jollakin nimellä?)

        Passaan


    • kanegriffin

      pysäytän ambulanssin tullessani pieneen kylään. siellä on muutama talo, korjaamo, bensa-asema, sekatavarakauppa ja majatalo, jossa ravintola. ambulanssin bensamittari näyttää nollaa, joten nousen siitä. kylässä ei näytä olevan zombeja, saatika ihmisiä, joten laukaisen haulikon ilmaan. pari zombia ryömii majatalosta ja lahtaan ne. haulikon panokset loppuvat, joten tipautan sen maahan ja lähden korjaamolle. löydän polttimia, kaasutankkeja, työkaluja, bensaa, rautalankaa ja jeesusteippiä. kierrän korjaamon taakse ja löydän harrikan. alan heti hommiin. teen liekinheittimet harrikan kylkiin kaasupulloista ja sekatavarakaupasta saadusta letkusta. lisään siihen vielä kaksi moottorisahaa ohjaustangolle ja tehtailen molotoveja vyölleni viisi. teen itselleni luotiliivin lisäämällä hihattomaan huppariini teräslevyjä ja hankin uuden mustan ja pitkän takin, sekä huivin ja aurinkolasit. kerään kaupasta purkkiruokaa reppuun ja kiinnitän kaksi kanisteria bensaa sen sivuille. Istahdan harrikan päälle uzi vyölläni ja painan kaasua. se hyrähtää käyntiin ja alan ajelemaan pitkin valtatietä kohti pohjoista.

    • (Siis mulla on taju kankaalla mutta voisinhan mä herätä...)
      raotan silmäni ja näen olevani sairaalassa. On kylmä, ja viluttaa.
      Raahaudun sivuhuoneeseen ja löydän sieltä radiopuhelimen. Vaihdan epätoivoisesti taajuuksia ja sanon koko ajan: "Apua, auttakaa! Olen kajaanin keskussairaalassa!"
      (Toivotaan että en kuole. 2 tuntia aikaa D:)

      • Kuulen Lattialla olevasata prikaatiradiosta jotankin aika epäselvästi. Otan luutin ja päätän vastata...
        "Haloo?" Kysyn radiolla.


    • peluri542

      nimi: Thomas Boykin
      sp: mies
      ikä: 47
      ulkonäkö: lihaksikas ja kookas. Iho repeillyt paikoittain ja selkäranka noussut esiin. Sormien luut pitkät ja terävät kuin veitset ja naamasta toinen silmä painunut umpeen ja leuka roikkuu lihasäikeitten varassa. Valkoisen lääkärintakin rippeitä hieman yllään.
      Kyvyt: äärimmäisen voimakas ja kestävä, muttei kovin nopea. Oksentaa sulavia sisuskalujaan, mitkä levittävät epidemiaa ja polttavat kaikkea elävää.

    • "Apua! Kuolen verenhukkaan, keskussairaalassa", sanon radioon ja sanon vielä: "Sairaalassa voi olla mutaatio...", pyörryn. (Tunti enää ja olen vainaa)

      • (En muuten tiedä miten laskit ajan, mutta olemme aikasi mukaan istuneet muutaman tunnin autossa paikallaan tekemättä mitään... Yleensä Ropen aika menee erittäin hitaaassstttiii.... Ja ehdimme muuten varmasti alle tunnissa paikalle!)

        "Nyt tuli tehtävä!" Sanon Kanelle ja kurvaan vastakkaiselle kaistalle.
        "Siru, meidän on mentävä Kajaanin keskussairaalaan. Pysy perässä, sillä tämä on menoa!" Sanon radiopuhelimellani Sirulle ja kiihdytän autoni törkeän ylinopeuden tasolle.


    • (Kanelle? Ja muuten, en oikeestaan laskenu aikaa vaan ajattelin että verenhukka tappaa nopsaan. Ai nii, mun vasen käteni on paskana, kiitos kanen :))

      • (Helvetti kun menee nimet sekaisin! Tarkoitin Deania. Ei näitä kaikkia englanninkielisiä nimiä muista! Toivottavasti hahmosi ei ole vasenkätinen. Ja verenhukkaan tosiaan kuolee nopeasti.)

        Kiidän pitkin valtatietä ja olen onneksa siitä, että autoja ei tule paljoa vastaan. Joku harlikka taisi tosin mennä pohjoiseen päin.


    • (Juu ei haittaa, ja oikeakätinenhan Mikael on, kuten minäkin. Vasempaan käteen ajattelin liitettäväksi macheten ;))

      • ( Olisihan käsimachete aika eeppinen! Tosin kiväärimisetä ei sinusta taida saada (Helvetti! Hahmollani on liikaakin pulttilukkoisia sotilaskiväärejä!). Saavun kuitenkin paikalle sitten, kun Kurpizza tai Empty on paikalla. En halua pelata yksin ja lääkäriähän sinä tarvitset.)


    • (Yeps! Kurpizza kuittaa ja ilmoittautuu ropeen!)

      Ylinopeudella ajaminen on aina yhtä hauskaa. Painan kaasua ja huudatan Acdctä...

    • (Ei mikael tuliaseista piittaa. Muuten, mun pitäisi hankkia jostakin hidden blade, esim. sidotusta tuolista vapautumiseen. Ja mä yritin varoittaa pelurin mutanttizombista mutta pyörryin)

    • peluri542

      Näen kirjaimellisesti punaista kaikkialla. Yritän tavoitella kädelläni tukea seinästä ja nousen ylös. Isken vahingossa pääni kattoon ja ulvaisen. Se ei tosin kuulosta siltä, vaan syvältä kurkustani lähtevältä korahdukselta ja tunnen verta valuvan suustani. Näkö tarkentuu yhtäkkiä liikkuvaan olentoon ja lävistän sormillani zombin. Haistan sitä ja revin sen kappaleiksi. Se ei ole tuore. Liha on saastunutta. Lähden astelemaan pimeässä ja tartun kaikkeen elävään mitä löydän ja tapan ne.

      • (Miksi tuosta tuli hiukan mieleen Jack Torrance? XD)


      • peluri542
        kurpizza kirjoitti:

        (Miksi tuosta tuli hiukan mieleen Jack Torrance? XD)

        (Seonnut ja psykoottinen. Tosin omalla hahmollani on mutaatio. Olet lukenut?(oletus))


      • peluri542 kirjoitti:

        (Seonnut ja psykoottinen. Tosin omalla hahmollani on mutaatio. Olet lukenut?(oletus))

        (Juups. Hyvä kirja. Pensaseläimet, vessanainen ja se kouristeleva lapsi olivat karmeita...)


    • (Hidden Blade on teräaseista siistein, mutta tämän hahmon päätin jättää reippaasti Assassin's Creedin ulkopuolelle.)

      Ajettuamme jonkin aikaa ylinopeutta alan hiljentämään vauhtia tasaisesti, kunnes näen sairaalan edessäni. Vaihdan vastaantulevien kaistalle ja menen liittymästä, kunnes useiden törkeiden liikennerikkomusten jälkeen saavun sairaalalle. Astun autosta ulos ja mukaani otan Neuvostoliittolaisen SVT-40- puoliautomaattikiväärin pistimellä ja kaksi lipastaskua, jotka laitan vyölleni. Tuijotan vähän aikaa sairaalan edessä olevaa räjähtänyttä autoa.

      "Dean, pidä silmällä autoja. Kiväärejä saa autostani, jos tilanne käy pahaksi, mutta liian pahassa tilanteessa soita meille." Sanon Deanille.
      "Siru, tule mukaani. Sisällä taidetaan tarvita lääkäriä." Sanon ja lähden hiippailemaan sairaalan sisälle.


      (SVT40: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2b/1940_Tula_SVT40.jpg )

    • (Piiloteriä myydään nykyään fanikaupoissa)

      • ( Olen nähnyt. Maksavat vain ihan liika minun budjetille. Voisin tehdä itse piiloterät. Youtubessa on kaikenlaisia videoita siihenkin.)


    • peluri542

      Haistan oven takana olevan jotakin. Murskaan sen ja näkökenttääni tarkentuu olento. Se on liitetty koneeseen ja haisee sairaalta, mutta se käy. Tartun ihmiseen jaloista ja kaulasta. Leukani ei ehkä toimi, mutta voi pilkkoa sen. Kaivan aukon olennon rintakehän läpi ja pilkon siitä palasia kurkkuuni olennon huutaessa kuolemantuskiaan.

      • Hiivin sairaalan käytävillä kivääri ojossa tarkistaen huoneita. Jostakin kuuluu kauheaa huutoa, josta epäilen zombin syövän jotakuta elävältä... Toivottavasti en itse koe samaa kohtaloa. Jatkan hiippailua ja huoneiden ovien potkimista auki.


      • peluri542
        assassin kirjoitti:

        Hiivin sairaalan käytävillä kivääri ojossa tarkistaen huoneita. Jostakin kuuluu kauheaa huutoa, josta epäilen zombin syövän jotakuta elävältä... Toivottavasti en itse koe samaa kohtaloa. Jatkan hiippailua ja huoneiden ovien potkimista auki.

        Sairas ei ole hyvää. Haistan tuoretta ja tervettä lihaa. Pudotan olennon raadon vuoteelta ja menen käytävään. Haju on ihmisen. Ihmisten. Monta lihakimpaletta kävelemässä pimeässä.
        Katson hieman kattoon. Se on laastia, mutta peittää teräsristikon. Rikon kattoon reiän ja syljen ristikkoon oksennusta. Se sulaa ja kiipeän katon sisään. Alan liikkua hajun perässä sulattaen tietäni seinien ja kattojen sisällä.


    • (Peluri, söitkö sä mut? :O)

      • peluri542

        (En sentään. Sehän pilaisi pelin ;)
        Hengityslaitteeseen liitetyn potilaan, joka ei ole päässyt karkuun epidemiaa.)


      • (Siellähän oli koomapotilaitakin...)

        Hiippailen Teemun perässä ja kannan mukanani reppua, jossa on joitain lääkärintarvikkeita. En luota oikein tähän sairaalaan. Selkäpiitäni karmii ja vilkaisen taakse päin. Ei mitään. Puristan asetta sormissani.


    • (Kiitos. Mutta kai mutanttizombillakin jokin heikkous on?)

    • (Kiitos)

    • peluri542

      (Koomapotilaita käytin jo, eli vähän vaihtelua. Mutantin voi tukehduttaa tai pudottaa. Tai räjäyttää. Mutta luodit eivät sitä tapa.)
      Lähestyn ihmisiä seinän sisällä ja kiipeän heidän alleen. Alan sulattaa lattiaa heidän takanaan.

    • (Kuolen puolen tunnin sisällä!)

      • ( Ei edes luoti tai pistin kriittiseen paikkaan, eli kaulaan, keuhkoihin, päähän ym.?
        Ja et kuole jos se on minusta kiinni!)

        Potkaisen taas erään oven auki. Näen radiopuhelimen vieressä makaavan hieman tutunnäköisen miehen.
        "Onko hän hengissä?" Kysyn Sirulta.


    • (Jokainen zombie kuolee kun sen aivot tai hengityselimistö tuhotaan. Pelurilla on varmaan vahvemmat luut. Ei olisi pitänyt tunkea se neula pelurin suoneen *~*)

    • Harpon tajuttoman miehen luokse. Verenhukka on aika paha, mutta näyttää olevan hengissä.
      "Elossa on." sanon ja pikaisesti puhdistamaan ja sitomaan kädessä olevaa haavaa. Luoti täytyy kaivaa ulos myöhemmin, kun on enemmän aikaa. Tarkistan samalla, onko jossain muita haavoja. (Onko niitä? En jaksa muistaa...)

      • (Hänessä ei taida olla vain luotia, vaan koko vasen käsi taitaa olla haulien ruhjoma... haulikko tekee lähietäisyydeltä pahaa jälkeä.)
        "huuda, jos tulee ongelmia. Minä vartioin ovella." Sanon ja kävelen ovesta ulos.
        Jään seisomaan asennossa oven viereen niin, että näyttäisin ennemminkin vartioivan kasarmia. Katselen ja kuuntelen ympäristöä zombien varalta.


    • (Yeps. Noh, korjaus: luodit poistaa.. Muistin sen olleen joku muu ase...)

      Koko käsi on sen verran tohjona, että tyydyn laittamaan sen parhaani mukaan pakettiin, jotta edes verenvuoro vähentyisi. Vilkuilen samalla ympärilleni ja huomaan pöytään köytetyn zombien. Lisäksi lattialla on ympäriinsä lääkeruiskuja.
      "Teemu hei..." aloitan.

    • "Niin?" Kysyn oven läpi.

    • "Tuota... täällä on taidettu tehdä jotain kokeita..." vastaan epäröiden. "En vain tiedä mitä varten ja sitä, mitä lääkkeitä tähän mieheen on laitettu..."

      • "Ihmiskokeita zombeihin liittyen? On voitu yrittää keksiä parannusta tähän zombijuttuun..." sanon ja kävelen takaisin huoneeseen.
        "Taidan sittenkin jäädä tähän huoneeseen. Jos tuo tyyppi herää zombina, niin sitten hän saa kuulan kalloonsa." Sanon.


    • "Hyvin paljon mahdollista." sanon ja riennän pesemään käteni. Toivottavasti en saa mitään tartuntaa. Menen sitten takaisin miehen luo ja juotan hänelle vettä. "Muistuu mieleen kaikki lapsuuden zombileffat." sanon Teemulle ajatuksissani.

      • Nyökkään.
        "Minulla on joskus ollut tapana suunnitella, miten selviytyä zombeista. Olin kuvitellut sen tätä vaikeammaksi." Sanon katsellessani ikkunasta ulos. Kaupungissa näkyy jonkin verran vaeltavia zombeja ja moottoritiellä ajoi taas muutama auto. Jostakin kaukaisuudesta kuuluu myös muutama laukaus.


    • "Niin." vastaan. "Miestä voitaisiin minun mielestäni jo lähtä siirtämään autolle." sanon hamstratessani desinfiointiaineita ja muuta hauskaa mukaan. "Tämä ei ole kovin turvallinen paikka."

      • assassin

        "Toivottavasti autoosi mahtuu! Oman autoni takapenkit ovat täynnä tavaraa." Sanon.
        "Tulemme niin pian kuin pääsemme. Varaa tilaa yhdelle uudelle matkustajalle Sirun autoon." Sanon Deanille radiopuhelimella.


    • peluri542

      (Vahvat luut on. Kallo pelkkien luotien ja veitsien takia haavoittumaton ja sulavat sisuskalut tekevät keuhkojen ympäristön läpipääsemättömäksi. Ja jos kurkun aukaisee, voi yhä hengittää reiän avulla ja kaulan nikamat taas sitä vahvempaa luuta.)
      Entisessä leikkaushuoneessani palavat yhä valot. Ja ihmiset ovat menneet sinne. Nousen lattian läpi pimeässä ja isken nyrkkini seinään. Etsin ja katkaisen johdot, jotka vievät huoneeseen ja koko siipi pimenee. Korahdan ja menen takaisin lattiaan ja kierrän seinän kautta leikkaushuoneen kattoon. Alan sulattaa sitä ja valmistaudun hyökkäämään lihan kimppuun.

    • "Mahtuu kai. Nekku halusikin pureskeltavaa." naurahdan, kun valot sammuvat yhtäkkiä. Haparoin taskulampun auki.

      • Nyt meni sähkötkin... Ei mikään yllätys." Mutisen.
        "Lähdetäänkö? Minä voin kantaa hänet ja sinä valaista tietä, kun sinulla on taskulamppu mukana." Sanon.


    • peluri542

      Laasti sulaa tieltä ja repäisen teräsristikon syrjään. Haistan ihmisiä ja jotain pientä ja saastaista. Korahdan ja tiputtaudun leikkaushuoneeseen. "ROOAGH!" Huudan, kun tajuan puhekykyni olevan mennyttä. Katson uroksesta naaraaseen ja päätän tappaa uhan ensin. Puristan käteni nyrkkiin ja yritän liiskata miehen niillä.

    • (Heis muutes. Katsos keskustelu Svenskaklubben mikälie... Palstavalloituksia taas aloitellaan...)

      "Selvä." sanon ja heitän repun selkääni. Puristan asetta toisessa kädessä ja taskulamppua toisessa. "Kumpaan suuntaan?" kysyn ovella.

      • peluri542

        hidas netti vai? sama ongelma


      • peluri542 kirjoitti:

        hidas netti vai? sama ongelma

        (Minä se tunnun olevan uhka kaikille.)

        "Voi saatana!" karjahdan oudon näköisen zombin pudotessa... katosta? Zombi yrittää lyödä, mutta heittäydyn pois tieltä, sillä zombi ei vaikuta järin ketterältä.
        Ammun aika nopeasti puoliautomaattikiväärin lippaan tyhjäksi, mutta se ei tunnu vaikuttavan. Vedän miehen ulos huoneesta ja suljen oven.
        "Nyt karkuun!" Huudan, otan miehen harteilleni ja lähden juoksemaan.


    • peluri542

      Liha ei pääse karkuun. Murskaan seinän tieltäni ja juoksen heidän peräänsä. Päättelen heidän olevan liian nopeita, joten nappaan pari sairaalasänkyä ja viskaan ne heidän eteensä. "Eigrh... Pakhenreh..." Syljen verta ja jatkan heidän perässään.

    • Juoksen Teemun perään kauhuissani ja koitan olla kompuroimatta ja kiljumatta. Samalla listaan repussani olleita tavaroita.

      (Olen pahoillani, minun pitää nyt mennä nukkumaan, en pysty keskittymään koska siskoni ei osaa pitää turpaansa vaihteeksitaas kiinni ollenkaan... Hyvää yötä. Aamulla sitten jatkan.)

      • Perässä näyttää tulevan joitakin ihmeen kärryjä. En liiskaantua, joten...
        "Tänne!" Huudan Sirulle ja käännyn toislle käytävälle. Täältä on päästävä ulos!


    • Haimani alkaa toimimaan. Raotan silmäni ja tuntuu kuin pomppisin ylös ja alas. Huomaan että vasen käteni on paketissa ja minua kantaa joku vantteran oloinen mies. "Kuka olet, ystävä vai vihollinen?", kysyn minua kantavalta mieheltä heikolla äänellä. Kuulen ärjyntää takaamme ja käännyn katsomaan. Näen minua hoitaneen tohtorin näköisen oudon olennon juoksemassa perässämme. (Öö, assassin, mikaelilla on pituutta yli kaksi metriä ja painoakin reilusti sata kiloa. Oletko varma että pystyt kantamaan sitä kuin perunasäkkiä?)

      • Otan vyöltäni karanaatin ja sanon miehelle: "Viskaa minut tuohon vasemmalla olevaan sairaalasänkyyn sillä heitän karanaatin peräämme. Voit sitten työntää sänkyä", sanon miehelle ja irrotan sokan. Sitten viskaan kranaatin meidän perässämme juoksevaa hirviötä päin. (Kurpizza, mulla on oikea jalka poikki ja vasen käsi oli lähteny sijoiltaan, laitettu takaisin kotikonstein. Kasvoissa ja käsivarsissa on karanaatin siruja ja metsästysasuni on repaleina. Haulikko on tuhonnut vasemman käteni pikkurilliä lukuun ottamatta. Luotiliivit ovat ehjät. Toivotaan että tämä auttaa mun hoitamisessa)


      • halfelf kirjoitti:

        Otan vyöltäni karanaatin ja sanon miehelle: "Viskaa minut tuohon vasemmalla olevaan sairaalasänkyyn sillä heitän karanaatin peräämme. Voit sitten työntää sänkyä", sanon miehelle ja irrotan sokan. Sitten viskaan kranaatin meidän perässämme juoksevaa hirviötä päin. (Kurpizza, mulla on oikea jalka poikki ja vasen käsi oli lähteny sijoiltaan, laitettu takaisin kotikonstein. Kasvoissa ja käsivarsissa on karanaatin siruja ja metsästysasuni on repaleina. Haulikko on tuhonnut vasemman käteni pikkurilliä lukuun ottamatta. Luotiliivit ovat ehjät. Toivotaan että tämä auttaa mun hoitamisessa)

        (Oikeasti ihminen pystyy kantamaan mitä tahansa ja juoksemaan helvetin kovaa, jos jättimäinen zombi on perässä! Muistaakseni ihminen voi saada siinä tilanteessa moninkertaiset voimat.)

        Heitän Mikaelin sairaalasänkyyn ja lähden työntämään sitä.
        "Luutnantti Teemu koivuniemi." Esittelen itseni. Kyllähän armeijan upseereihin luotetaan...
        "Kuulimme hätäkutsun radiosta ja tulimme pelastamaan sinut täältä." Lisään ja jatkan sairaalasängyn työntämistä niin kovaa kuin pystyn. Eihän sitä tiedä mitä sille zombille kävi ja täällä on varmasti muitakin zombeja...


      • peluri542
        assassin kirjoitti:

        (Oikeasti ihminen pystyy kantamaan mitä tahansa ja juoksemaan helvetin kovaa, jos jättimäinen zombi on perässä! Muistaakseni ihminen voi saada siinä tilanteessa moninkertaiset voimat.)

        Heitän Mikaelin sairaalasänkyyn ja lähden työntämään sitä.
        "Luutnantti Teemu koivuniemi." Esittelen itseni. Kyllähän armeijan upseereihin luotetaan...
        "Kuulimme hätäkutsun radiosta ja tulimme pelastamaan sinut täältä." Lisään ja jatkan sairaalasängyn työntämistä niin kovaa kuin pystyn. Eihän sitä tiedä mitä sille zombille kävi ja täällä on varmasti muitakin zombeja...

        Jokin pieni metallimötikkä lentää naamaani kohti, mutta pistän käteni sen eteen suojaksi. Räjähdys pysäyttää hetkeksi, mutta jatkan juoksua, käsien haavojen umpeutuessa. Toisesta tosin lähti sormia kaksi. Isken käteni maahan ja vetäisen käytävää pitkin kulkevan kaapelin ylös, jolloin koko käytävään aukenee railo ja johto ponnahtaa heilahtaen kohti ihmisiä.


    • Pyörittelen peukaloitani autossa. Nousen ylös autosta venytellen. Kävelen Sirun autolle ja avaan takaoven. "Paikka. Paikka, koira." Sanon Sirun koiralle. Työnnän tavaroita tiivimmin yhteen ja nostan joitakin laukkuja taakse koiran seuraksi. "Lupaan ottaa sinulle pallon ensi "huoltokerralla" okei?" Koira katsoo minua hölmistyneenä kunnes menee maate.

    • (Assassin// Yeps. Adrealiini on ihmeellinen asia.
      Halfhelf//Noh kädestä on se pahin verenvuoto saatu pois.)

      Kranaatti ei ilmeisesti auttanut zombiin. Mieleeni muistuu että löysin formaldehydiä salista. Joudun hiljentämään juoksutahtia ja kaivan sen repustani. Saattaisi hiukan ainakin hidastaa zombin vauhtia, jos ei muuta. En vielä kuitenkaan uskalla avata pulloa, jotten vahingossa läikyttäisi sitä kenenkään päälle. Nopeutan taas juoksutahtiani saadakseni Teemun kiinni. Toivottavasti pääsemme ulos, ennen kuin hänen voimansa loppuvat kokonaan.

      • "saatana!" Huudan käytävän avauduttua ja johdon painuessa ruoskan lailla selkääni. Railo on keskellä käytävää, joten jatkan juoksua toista reunaa pitkin.


      • peluri542
        assassin kirjoitti:

        "saatana!" Huudan käytävän avauduttua ja johdon painuessa ruoskan lailla selkääni. Railo on keskellä käytävää, joten jatkan juoksua toista reunaa pitkin.

        Olen liian kömpelö temppuilemaan railon kanssa, joten painan sormieni ja varpaideni kynnet seinän sisään ja kiipeän heidän peräänsä. Nyt isken nyrkkini kattoon ja romahdutan kattopalkin, minkä pitäisi katkaista heidän pakotiensä katon pudotessa päälle.


    • Sysin johtoa helvettiin ja koitan olla kaatumatta. Tuhlaan sekunnin alkoholin kaipaamiseen.
      "Enää ei pitäisi olla pitkä matka!" huudan, vaikken ole varma, kuuleeko kukaan.

    • Katto alkaa romahdella... Nyt on pääatävä ulos täältä! Olen juuri kääntymässä toiselle käytävälle, mutta siellä laahustaa aivan liikaa zombeja. Avaan oven ja ryntään lähinpään huoneeseen.

    • Hetken vilkuilen ympärilleni kummastellen Teemun katoamista, sitten tajuan rynnätä hänen peräänsä. Toivottavasti romahtava katto liiskaa zombit. Lukitsen huoneen oven ja tajuan, että se tuskin pitää Hulkkia poissa. Toivottavasti täällä on ikkuna tai toinen ovi...

      • Olen juuri rikkomassa ikkunaa kiväärin tukilla Sirun tullessa sisään.
        "Tästä ei ole pitkä pudotus." Sanon Sirulle ja nostan Mikaelin ylös.

        (Paras keino lopettaa eeppinen takaa-ajo on tietysti... Leap of Faith!)


    • "Selvä." sanon ja kävelen ikkunan luo. Kammoan korkeita paikkoja käteni tärisevät jo nyt hiukan. "Pidetään kiirettä. Hulk pääsee aika varmasti oven läpi. Voin ottaa joitain tavaroita sinulta."

      • "Ei minulla ole mukana edes reppua. Vain aseet ja ammukset." Sanon.
        "Kumpi ensin?" Kysyn.


    • peluri542

      Ihmiset katosivat näköpiiristä. Mutta eivät piileskele kauaa. Heittelen katonpalasia tieltäni ja haistan ilmaa. Paljon zombeja tulossa. Mutta ne eivät saa ihmisiä. Tarvitsen lihaa. Seuraan ihmisten hajua ja hajotan oven jonka takana he yrittävät paeta ikkunasta. "Pyshrykää aloilhranne!" Syljen verta ja yritän tarttua naaraaseen.

    • Luikahdan pois Hulkin edestä ja muistan formaldehydin. Nakkaan sen otuksen silmille (?) (Oletan ainakin kirvelevän...)
      "Aivan sama!" kiljun. "Hypätään vaikka yhtä aikaa, mutta kunhan hypätään heti!"

      • Zombimutaatiomikälieolio tulossa!
        "Nyt mennään!" Huudan ja heittäydyn ikkunasta ulos kantaen Mikaelia samalla.


      • peluri542

        Naaras paiskaa naamalleni jotain ja se leviää ja kirvelee pirusti. "AAAAHH!" Huudan ja yritän kaivaa tököttiä silmistäni ja toisella kädellä huidon ihmisiä vaikken näy heitä. Saan sotkun näkevästä silmästäni ja isken molemmilla käsilläni ikkunalla varustettuun seinään yrittäen pilata ihmisten laskeutumisen. "Tapahn! Taprhn teirldäth!" Karjun.


    • "Vihdoin." vastaan ja loikkaan Teemun perään. Hulk ei mahdu samasta ikkunasta sitä hajottamatta.

      (Sori Peluri. Sinä olet nyt Hulk, koska en tiedä nimeäsi.)

      • Lopulta rysähdän maahan. Onneksi ei käynyt pahasti.
        "Ja nyt autoille! Käske Deania laittaa autot valmiiksi!" Sanon ja lähden juoksemaan niin kovaa kuin pääsen.


    • Nyökkään ja juoksen autoille.
      "Dean!" kiljun. "Zombie-Hulk on perässämme! Autot valmiiksi!"

      (Saattaa yhtäkkiä tulla tauko, koska täällä ukkostaa hiukkasen...)

    • peluri542

      Ei ei ei. Juoksen käytävään ja parin huoneen ohi, kunnes tulen lasi-ikkunalle ja näen ihmisten yrittävän autoon. Tarraan kiinni seinästä ja repäisen siitä kaksi ja puolimetrisen betonin palan. Nostan sen suorille käsille ja paiskaan ikkunan läpi ihmisten autoa kohti.

      • Heitän Mikaelin Sirun autoon juuri kuin sen yli lentää jokin mötikkä. Zombi alkaa suuttumaan, joten... Juoksen autooni ja painan kaasun pohjaan. Auto kiitää paikalta pois. Toivottavasti Siru ja se pelastamamme mies pääsivät karkuun...


    • (Sori nukuin pommiin) Murtunut jalkani nytkähteli rajusti kun minua veivattiin sinne tänne. "Mikael Whitestar, ammattimetsästäjä ja 10 danin han moo doo-taistelija. (Taisin matkia Chuk Norrista :p) "Kiitos luutnantti, olen teille henkeni velkaa", sanon ja sitten muistan että hänhän on se sama tyyppi joka riiteli kanen kanssa. "Hei, eikös me muka tavattu silloin kilometri sairaalasta etelään? Kun kane uhkasi ampua sinut?" "Varokaa! Ohjus!", huudan kun näen hirviön heittävän jotakin kolossaalista eitä päin. "Kaikki pois autoista, se osuu autoihin!", ehdin huutaa vielä. (Peluri taisi tappaa koirasi)
      (Niin vielä, jospa lisättäisiin tähän peliin vähäsen fantasiaa? En tarkoita taikuutta vaan että koska pelurikin osasi mutaatioida itsensä niin minähän sain sitä samaa lääkettä peräti kaksi kertaa jos zombiveri lasketaan mukaan. Taisin keksiä hyvän juonenkulun ;D)

    • (Öh?)

      • (Menikö Sirun auto paskaksi? )

        Katson taakseni taustapeilistä taakseni. Sirun autoa ei vielä näy, joten jään odottelemaan moottoritien liittymään...


    • (Luulisin niin, sillä tuollainen mötikkä tuollaisella voimalla hajottaisi jopa bunkkerin).

      • Heitä ei näy, joten päätän tehdä jotakin. Otan takapenkiltä Mauser Kar98k- kiväärin ja kotelon, jossa on siihen kiikaritähtäin. Vaihdan vyölleni oikeat patruunataskut ja etsin mahdollisimman hyvän paikan, josta näen sairaalalle...


    • (Being confused)

    • (Siis mitä vittua? Minä ja Mikael autossa ja Hulk heitti jonkin metallimöhkäleen päin, joka kuitenkin lensi ohi. Mitä helvetin ohjuksia tuli ja mistä ja miten koira voi kuolla? Istuko Mikael päälle? Hulkhan on rakennuksessa? Miten auto meni paskaksi... Täh????)

      • (Tästä on nyt tullut vähän sekoilua, joten yritetään saada tähän järkeä.
        Ensinnäkin, Onko Sirun auto kunnossa ja oletteko lähteneet sairaalalta, eli osuiko betonimöhkäle.)


      • assassin kirjoitti:

        (Tästä on nyt tullut vähän sekoilua, joten yritetään saada tähän järkeä.
        Ensinnäkin, Onko Sirun auto kunnossa ja oletteko lähteneet sairaalalta, eli osuiko betonimöhkäle.)

        (Minä luin näin: 1. Hulk heittää möhkäleen. 2. Sinä tunget Mikaelin autoon ja kirjoitit "Heitän Mikaelin Sirun autoon juuri kuin sen yli lentää jokin mötikkä."


      • kurpizza kirjoitti:

        (Minä luin näin: 1. Hulk heittää möhkäleen. 2. Sinä tunget Mikaelin autoon ja kirjoitit "Heitän Mikaelin Sirun autoon juuri kuin sen yli lentää jokin mötikkä."

        (Selvennetään tämä tilanne nyt niin, että olemme taas palanneet valtatielle ja olemme jatkaneet matkaa, OK?)


      • assassin kirjoitti:

        (Selvennetään tämä tilanne nyt niin, että olemme taas palanneet valtatielle ja olemme jatkaneet matkaa, OK?)

        (Katsotaan, mitä Halhelf/Empty/Peluri sanoo... Minulle käy kumpikin vaihtoehto... kai?)


    • (Ohjuksella tarkoitin juuri betonimöhkälettä ja se lensi assassinin auton yli ja osui sun autoosi. Eli koirasi voi kuolla jos et ehdi pelastaa sitä.)

    • (Aaa, okei. Mutta sinutkin laitettiin autoon...)

    • peluri542

      (En minä mutaatiota harrastanut, kun otin yliannostuksen zombeja vastaan tehtyä lääkettä, sitten sekaisin kaikkea mitä kaapista löytyy ja vielä zombin verta. Vahinko. Enkä sanonut osuneeni kehenkään, vaan vain viskasin sen)

      Ihmiset pääsivät karkuun. Murahdan kivusta joka vihloo silmääni ja näen zombien parveilevan käytävällä. Ne eivät yritä käydä kimppuun, joten annan niiden olla ja ne seuraavat minua, kun etsin lisää ihmisiä ja syön ne. Pian ihmiset kuitenkin loppuvat ja pitää siirtyä ulos.

    • (No, auto ei siis vissiinkään ole paskana.)

      "Herätyyys." tökkään heräilevää miestä. Nekku oli keskittynyt putsaamaan miehen korvia ja sieraimia.
      "Onko kaikki hyvin?" kysyn radiopuhelimen kautta muilta.

      • "No mustelmia varmaankin on ympäriinsä ja selässä on pitkä ja syvä viilto, mutta eihän tässä muuta. Hengissä ollaan. Oletteko te kunnossa?" Kysyn radiopuhelimella.


    • (Ai nii joo. Mut ajattelin että jos zombielääke plus zombiveri sais mussa ns. Pikaparannuksen ja/tai hallusinaatioita?) Kuulen rysähdyksen kun kivi osuu naisen autoon. Teemu lähtee aseen kanssa autosta ja alan tonkimaan aseita. Löydän sieltä tarkkuuskiväärin (kai siellä barrett on?) ja lataan sen. Armeijan aikojen lempiaseeni. Näen että zombeja on alkanut tulemaan meitä kohti (niinpä, toki tuollaiset äänet zombeja kutsuu?) ja juuri kun olin ampumassa jotakuta zombeista niin selkääni pitkin kulkee järistyttävä kipu. Kipu loppuu miltei yhtä nopeasti kuin alkoi ja huomaan että koko vartaloni tärisee. Jalkani katkennut luu sulautuu yhteen ja vasemman käteni tilalle syntyy jokin lekamainen uloke, puhdasta luuta. Suustani alkaa vuotamaan kuolaa ja harkintakykyni heikkenee. Verisuoneni pullistuvat ja pääni nytkähtelee rajusti.

      Tätä kestää kymmenen minuuttia kunnes huomaan että muistutan jonkinnäköistä kehonrakentajaa jolla on vasemman käden tilalla leka ja lihasten verisuonet ovat näkyvillä.

      http://i.annihil.us/u/prod/marvel//universe3zx/images/thumb/8/83/Collective_Man.JPG/406px-Collective_Man.JPG

      (Suurin piirtein tuon näköinen)

    • "Lasketaan mustelmia sitten kun ehditään." vastasin. "Kunnossa ollaan kaikki kolme. Nekun ansiosta miehen korvat ja sieraimet ovat nyt puhtaat...."

    • (Kenen miehen? Emptyn vai?)

      • Olen siis edelleen teemun autossa.


      • halfelf kirjoitti:

        Olen siis edelleen teemun autossa.

        ( Ensinäkin, ei ole järeän kaliiberin tarkkuuskiväärejä, vaan vanhemmantyyliiä sotilaskiväärejä ja pistooleja ja toiseksi, olemme jo moottoritiellä ja selvisimme zombeista ja vielä kolmanneksi, olet Sirun autossa (Vituttaako? Hahmoni autossa olisi pehmeät nahkapenkin ja muutakin luksusta.) ja empty on minun autossa.


    • (Yeps. Minun autossa on, ja Assassin, minulla on parempaa musiikkia, joten haista ite!)

      Nekku ulvahtaa ja loikkaa kauemmas miehestä.
      "Odotas hetki." sanon Teemulle ja käännyn katsomaan miestä. Hän on muuttunut jotenkin ja näyttää Stallonen ja Teräsmiehen sekoitukselta.
      "Mitä helvettiä?"

    • (Okei muutetaan mutaatio sitten niin että se tapahtui sirun autossa koska tuhmana poikana otin tuntematonta lääkettä sirun lääkepakkauksesta, joka aktivoi mutaation.) (siru, miten reagoit?)

      • "Enn täee sulee pahhaa! Ollen samma mikkaell jooka sunn auttoon heivvattiiin", sanon sirulle. Ajatukseni on samat mutta olemukseni on muuttunut. Samoin ääneni ja puheeni.


      • halfelf kirjoitti:

        "Enn täee sulee pahhaa! Ollen samma mikkaell jooka sunn auttoon heivvattiiin", sanon sirulle. Ajatukseni on samat mutta olemukseni on muuttunut. Samoin ääneni ja puheeni.

        (No voi saatana! No minullapa on sähkökäyttöiset ikkunat, sähkökäyttöinen takaluukku, erikoisvanteet, valkokylkiset renkaat, V8 ja muutakin hienouksia... Älä siis aloita autoriitelyä!)

        "Hä? Mitä siellä nyt tapahtuu?" Kysyn radiopuhelimella.


      • halfelf kirjoitti:

        "Enn täee sulee pahhaa! Ollen samma mikkaell jooka sunn auttoon heivvattiiin", sanon sirulle. Ajatukseni on samat mutta olemukseni on muuttunut. Samoin ääneni ja puheeni.

        Tuijotan järkyttyneenä ja toivon, että olisin kotona katsomassa jotain elokuvaa syöden popcornia turvassa sohvalla.
        "Öö... Se... on kiva... Älä liiku..." änkytän. "Kun pysähdytään, katsotaan sitten mitä... tuota... miten voimme... auttaa sinua."


    • (Mulla on hidas netti siks viestit tulee joskus jälessä)

    • "Hä? Mitä siellä nyt tapahtuu?" Teemu kysyi radiopuhelimen kautta.
      "Tuota... Mikaelille tapahtui jotain.." selitän vastaukseksi.

      (Minulla on useita musiikkilevyjä ja koira...)

      • "Eikai hän vain muutu zombiksi?!" Kysyn hädissäni.


    • Alan yskimään. Yskin pahasti ja paljon. Ääneni muuttuu käheäksi yskimisestä. Sitten muutun takaisin normaaliksi, paitsi että vammat ovat parantuneet ja vasemman käteni tilalla on sama leka. "Neiti, mikä lääke tämä on?", kysyn naiselta. "Nimenne?"

    • Mikael muuttui takaisin.
      "Hän näytti Stallonen ja Teräsmiehen sekoitukselta... Nyt palasi kai normaaliksi... Pitäisikö minun vähentää juomista??"

      Sitten käännyn miehen puoleen.
      "Tuota... se on haavanpuhdistusainetta. Nimeni on Siru."

    • peluri542

      (Senkusta vaan. Oma ääneni muuttui vain koska leuka repesi irti. Hallusinaatiot mahdollisia, mutta operaatio meni näin: pistin sinut muuttumaan zombiksi niiden verellä. Ennenkuin muutuit, laitoin sinuun vastalääkettä. Eli siis se toimi. Eikai hirveästi ikäviä sivuvaikutuksia. Mutta eräällä on kolmisen ruiskua sitä kamaa, mikä saattaa tehdä pahempaa kuin yliannostus, sillä se on kolminkertainen määrä lääkettä.)
      Zombipuoleni minusta pystyy nyt jotenkin kommunikoimaan zombien kanssa. Olen niitä isompi ja vaarallisempi, joten ne pitävät minua johtajanaan. Sairaala tyhjenee pian potilaista liikuskellessani zombien kanssa käytävillä ja ne tappavat minulle ihmisiä. Kipu helpottaa, mitä enemmän tuoretta lihaa tulee.

    • (Otin lääkkeestä vain pari tippaa, siks mutaatio ei kestänyt kauan. Mutta jos antaisit sen lääkkeen mulle niin se toimisi eräänlaisena "kytkimenä")

    • "Luulenpa että haavnpuhdistusaine tekee mulle kummia", sanon sirulle. Johtuu varmaan siitä että se mutantti, joka meitä jahtasi, oli ihmisenä tehnyt minuun outoja kokeita. Yritti muuttaa zombiksi ja esti sen ennen kuin ehdin edes muuttua. Luulen että desifiointiainen sai elimistöni outoihin tiloihin", sanon sirulle. Päässä alkaa taas sumenemaan ja alan huutamaan apua. "Lopeta, en ole koekaniini, pysähdy! Pistä se pora pois!", huudan kauhuissani muutaman minuutin ja sitten pääni selkenee. "Mihin olemme menossa?", kysyn.

    • (Okei nyt ymmärrän taas jotenkin)

      Heittelen puukkoani (semmoista pienempää ei viidakkoveistä) kunnes lopetan ja kysyn "Onko musiikkia?" Kysyn hieman näreänä.

    • Tuijotan häkeltyneenä ja muistan vaivoin vilkuilla tietä.
      "Tuota... Teemun mökille kai." vastaan ja toivon, ettei Mikael saa enempää kohtauksia. "Älä juo enää haavanpuhdistusainetta."

      • "Jaahan... Olisiko hansikaslokerossa mitään? Kuitenkin minulla on jonkin verran kasetteja mökillä. Toivottavasti musiikkimakusi ei ole uutta." Vastaan.

        (Hansikaslokeron sisältö: Maavoimien baretti, sikarirasia, kiiltävä zippo, jossa suomileijonan kuva, muutamia sekalaisia kasetteja, yskänpastilleja, puoliksi täynnä oleva kolapullo, ajokortti ja rekisteriote.)


    • "En juo mutta sinun olisi parasta antaa se pullo minulle", sanon sirulle. "Sillä minusta tulee moninkertaisesti vahvempi kun juon sitä. Järkeni pysyy paikallaan mutta voimani kasvavat ja puheeni muuttuu", sanon.

    • "Ota pois. Niitä on kolme siellä jossain. Älä kuitenkaan autossa sitä juo." vastaan. Laitan taas Apulannan Zombeja kuulumaan. Sopii tilanteeseen.

    • "Kiitos, otan kaksi", sanon ja etsin haavanpuhdistusaineita. Sitten muistan rinkkani ja välineeni. "Siru, tavarani jäivät sairaalaan. Samoin aseeni". Miekkani on tallessa, samoin lamautin on taskussa. Vyöltäni löytyy kolme veistä ja lahkeeni "piilosta" yksi heittoveitsi. Otan lamauttimen taskustani ja sanon sirulle: "Jos ongelmia sattuu, käytä tätä", sanon ja ojennan lamauttimen sirulle. "Älä koske siihen ihmiseen paljain käsin ketä sähkötät", lisään.

      • (EiIkö miekkasi mennyt rikki?)


    • "Selvä." sanon ja tungen lamauttimen jonnekin. "Emme ikävä kyllä voi kääntyä takaisin. Hulk on pahalla tuulella."

    • (Tynkä on tallella)

      • (Korjaile sitä vähän, niin saat Tantōn tai Wakizashin. Riippu siitä, paljon terää on jäljellä. Tuppeakin voisi varmaan muokata lyhyemmäksi, jos osaa.)


    • (Kyllä siitä tantõn saisi. Mutta sen osaa tehdä seppä ja mie tapan kanen sen miekan tyngällä >:-])

      • (No kyllähän miekan tyngälläkin voi saada jonkun hengiltä. Tosin zombien pistäminen on aika vaikeaa. Viiltäminen onnistuu, mutta tuo on nyt vähän niin kuin veitsi, mutta huonompi, koska sillä ei voi pistää. Aika koomista varmaan, kun vedetään miekan tupesta pelkkä veitsi... Taidan kuitenkin jatkaa peliä. Empty ei ole niin usein kirjautuneena kuin muut.)

        "Voisitko ojentaa radiopuhelimen Mikaelille? Minulla olisi häneltä vähän kysyttävää..." Sanon radiopuhelimella Sirulle.


    • Ajattelen että mitäköhän asiaa luutnantilla on minulle.

    • "Selvä." sanoin Teemulle ja sysäsin kiireissäni radiopuhelimen Mikaelille.

      • "Haloo? Onko Mikael puhelimessa?" Kysyn.


    • yllä
      Mikael. Miten voisin olla avuksi?", kysyn tahallani armejantyylisellä äänensävyllä. Muutama zombie osuu autoon ja lentää ilmaan.

    • (Siis "täällä")

      • "Teillä oli siellä äsken jotakin sekoilua, joka kuulosti niin epämääräiseltä, että en edes kysy siitä. Haluaisin vain tietää, mitä kävi sille hullulle haulikkoheilujalle? En katsos haluaisin enää katsoa haulikon likaisen ja kuluneen piipun syvyyksiin." Sanon radiopuhelimeen.


    • "Jos sitä petturi-kanea tarkoitat niin se pisti jytypaukun autoni alle sairaalan edustalla tarkoituksenaan räjäyttää minut ja paeta helikopterilla. Mutta minäpä räjäytin kopterin ilmassa. Nuoleen kiinnitetyllä kranaatilla. Sitten kun menin autooni niin haistoin paloainetta autossani ja sytytin sen tuleen poimittuani päätavarat. Mutta en osannut varoa pommia joten auto räjähti ja jalkani katkesi samalla. Mutaatio sai jalkani paranemaan. En ole varma kuoliko se mies sillä kopteri ei ollut vielä kovinkaan korkealla kun räjäytin sen.

      • "Ai että hän osasi lentää kopteriakin? Ja nyt tiedän, miksi pihalla oli räjähtänyt auto... Siis hän putosi kopterilla alas etkä nähnyt häntä sen jälkeen? Toivotaan, että häntä ei enää ole." Sanon radiopuhelimeen.


      • assassin kirjoitti:

        "Ai että hän osasi lentää kopteriakin? Ja nyt tiedän, miksi pihalla oli räjähtänyt auto... Siis hän putosi kopterilla alas etkä nähnyt häntä sen jälkeen? Toivotaan, että häntä ei enää ole." Sanon radiopuhelimeen.

        "Mikäli ei muuttunut tomuksi niin kyllä me hänet vielä näemme. Zombiena." Sanon käämtyen kohti radiopuhelinta. Sanon heitellen taskustani löytämääni patteria.

        (Joo kun koneeni on ärsyttävän hidas ja puhelin kirjautuu kokoajan ulos. Lisäksi muistan katsoa tätä 25min-1h välein)


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        "Mikäli ei muuttunut tomuksi niin kyllä me hänet vielä näemme. Zombiena." Sanon käämtyen kohti radiopuhelinta. Sanon heitellen taskustani löytämääni patteria.

        (Joo kun koneeni on ärsyttävän hidas ja puhelin kirjautuu kokoajan ulos. Lisäksi muistan katsoa tätä 25min-1h välein)

        "Niin, jos hän on saanut pureman. Zombithan ovat voineet syödä hänet kokonaan! Tai sitten se mutantti on hänen kimpussaan, joka olisi aivan oikein hänelle." Sanon Deanille.


    • Tuun mukaan sit kun huomaan tilanteen sopivaks mut täs olis jo hahmon tiedot :)

      Nimi: Maiju Jokivuori
      Sp: Nainen
      Ikä: 16
      Pituus: 160cm
      Paino: n. 50kg

      Heikkoudet: Ei ole kovin vahva. Masokistinen, taipuvainen melankolisuuteen. Yhä hieman järkyttynyt tapahtumista sekä vanhempiensa katoamisesta zombien sekaan. Nuori

      Vahvuudet: Osaa ampua todella hyvin varsijousellaan, sillä on harrastanut itsekseen jousiammuntaa jo parin vuoden ajan. Jaksaa juosta pitkiä matkoja. Kykenevä loogiseen ajatteluun. Osaa hallita tilanteita tarpeen mukaan.

      Maiju koittaa esittää todella aikuismaista ja järkevää aiuisten seurassa vaikka todellisuudessa on melko lapsellinen.

      Tässä kuvaus Maijust siihen kohtaan kun liityn mukaa: Maiju siis törmää joihinkin hahmoihin jos nämä voisivat vielä kerran pysähtyä etsimään tavaroita. Hänellä on mukanaan olkalaukku jossa on vesipullo, laastareita, taskulamppu jonka patterit ovat tosin loppuneet jo, ripsiväri (Kyllä vain!), raakaa makaronia ja välipalakeksejä. Hänellä on yllään tummanpunainen toppi, maastokuvioiset farkut, niittinahkatakki, maihinnousukengät, siniset kynsikkäät ja tummansininen jenkkihuivi suun peitoksi. Hän kataa mukanaan nuolikoteloa ja edellä mainittua olkalaukkua sekä PSE-Archeryn taljajousi. Maijulla on vaaleat hiukset joiden otsatukka on kuitenkin violetti.

    • kanegriffin

      (ilta tulossa? säädetty jo vähän pidempään)
      pysäytän harrikkani abc:lla aikeena tankata.taivas alkaa tummeta ja aurinko laskea. kävelen ravintolaan ja näen työmiehen pampun kanssa heilumassa tiskin takana. "pysy kauempana! kauppa on suljettu!" hän heristää pamppuaan paniikissa ja otan uzin vyöltäni. "turpa kiinni." totean ja painan liipaisimesta. Mieheen ilmestyy rätinässä viitisentoista reikää ja hän kaatuu verilammikkoon. kävelen miehen viereen ja otan hänen luottokorttinsa. käyn tankkaamassa harrikan ja tuon sen sisälle yöksi. työnnän oven eteen sohvan ja lasken ikkunoiden eteen sälekaihtimet. sytytän ainoastaan henkilökunnan huoneen ja keitän siellä kahvia. lataan uzin, missä on vielä reilusti panoksia ja kuvittelen huvittuneena sen psykopaatin operoimassa mikaelia. mutta mieleeni tulee se armeijan mies. aseistettu ja... ihan kuin olisin nähnyt hänet tulossa vastaan tiellä. käyn työntämässä harrikan varmuuden vuoksi takaoven eteen valmiina pakenemiseen ja otan kyynelkaasukranaatin valmiiksi. hörpin kahvia ja jään nukkumaan yöksi ravintolan pöytään. ovet lukittuina ja ase valmiina. jos tulisi ikäviä yllätyksiä.

    • Väsyttää ajaa samaa tietä eteenpäin. Aurinko alkaa jo laskea. Meidän olisi pitänyt päästä tänään perille, mutta ajeleminen ympäriinsä ja kaikki muu vei suurimman osan ajasta, jolloin olemme perillä ties milloin... Pitäisi varmaan hankkia vielä lisää kamaa kaupoista ja huoltoasemilta.

    • (Radiopuhelin on edelleen minulla) "Luutnantti, ehdotan että yövymme apteekissa! Ei sillä että siellä olisi tavaraa vaan että siellä on varmasti turvallista. Ja ken tietää kyllä siellä voi olla joitakin lääkkeitä, sanon radiopuhelimeen. "Onko sinulla syötävää", kysyn sirulta.

    • "Yeps." sanon. "Takapenkillä on pepperoni-pizza. Nypi pepperonit pois ja anna minullekin pala. Reunat voi antaa Nekulle."

      • "Onko matkan varrella apteekki?" Kysyn radiopuhelimella.


    • Istun apteekin kassatiskin alla nakertamassa välipalakeksiä. Syötyäni sen menen tarkistamaan ovatko ovet yhä lukossa. Olen sitonut vierekkäin olleet ovenkahvat yhteen roudarinteipillä.

    • "Kyllä, alas kilometri ja oikealle niin apteekin pitäisi jo olla siinä", sanon teemulle. Sitten avaan pizzapaketin ja ldkkaan veitselläni palan pizzasta. Nypin pepperonit pois ja annan ison palan sirulle. Sitten leikkaan itsellenikin plan ja irrotan siitä reunan. Laitan sen nekun eteen. Koira näyttää havahtuvan. Hyvä.

      Laitan veitsen vyölleni ja alan mussuttamaan pizzaa.
      "Siru, kerro vähän itsestäsi", sanon sirulle.

      • "Selvä." Sanon ja laitan radiopuhelimen takaisin kojelaudalle.


    • Nielaisen suuni tyhjäksi.
      "Jaa-a. Eipä ole kovin ihmeellistä kerrottavaa. Olin työmatkalla täällä, kun tehtiin zombihälytys ja pakkasin hotellin omistajan kanssa tämän auton täyteen. Omistaja olisi tullut mukaan, mutta jäi sitten auton alle juostessaan lompakkonsa perässä. Sitä ennen oli asunut yksinäni etelässä ja etsinyt työpaikkaa... Entä sinä?"

    • "Onhan mökilläsi rokkia?" Kysyn teemulta vippaillen euron kolikkoa.

      • "Paljon erilaisia kasetteja ja CD-levyjä. Aivan varmasti löytyy rokkiakin. Jos ei löydy tarpeeksi, niin katsotaan mitä tietokoneelta löytyy." Sanon ja käännyn oikealle. apteekki näkyy jo edessä.


    • "Kuka nyt rahaa tarvitsee tässä mylläkässä?", kysyn ihmeissäni. "Minä olin viisihenkisen perheen nuorin lapsi. Menetin koko perheeni hirvikolarissa ja oli hilkulla että kuolisin minäkin mutta äiti ehti heittää minut kauemmaksi enen kuin bensatankki ja koko auto räjähti. Kyllä minäkin sain vammoja. Olin silloin seitsämän vuotias. Nykyään työskentelin insinöörinä kajaanissa mutta tuskin tämän sekasorron keskellä rakennustaitoa tarvitaan, ei ainakaan pieniin mökkeihin", sanon sirulle ja mutustelen pizzapalaa.

    • "Voihan siitä jotain apua olla." totesin optimistisesti. "Taidamme kohta olla perillä."

      • Saavumme apteekille juuri kun alkaa olla pimeää. Astun autosta ulos.


    • Pyräköin auton ja loikkaan siitä ulos. Päästän koirankin ulos.
      "Perillä ollaan." mutisen.

    • Hyppään autosta uupuneena ulos kiroten puutuneita raajojani. "Jatkammeko tästä sitten matkaa vai yövymmekö täällä?" Kysyn venytellen jalkojani jatkaen: "Ja entäs sitten kun pääsemme Teemun mökille? Jäämmekö sinne vai keräämmekö voimia?" Sanon tiirikoidessani apteekin lukkoa vain huomatakseni oven olevan auki.

      • (*"vai jäämmekö vain keräämään voimia")


      • emptyoficiale._ kirjoitti:

        (*"vai jäämmekö vain keräämään voimia")

        Otan mukaani parabellumin ja mauser kar98k-kiväärin. Laitan auton ovet lukkoon ja kävelen ovelle.
        "Yövymme täällä ja jatkosta en ole varma. En tiedä, että mihin me mökiltä edes lähtisimme." Sanon ja yritän avata oven.
        "Aukea nyt..." Mutisen, kunnes lopulta saan potkaistua oven auki.
        Kävelen apteekkiin pistooli kädessäni ja huomaan, että ovenkahvat olivat teipattu kiinni.
        "Tarkistetaan, että paikka on varmasti tyhjä." Sanon ja lähden hiippailemaan ympäri apteekkia.


      • assassin kirjoitti:

        Otan mukaani parabellumin ja mauser kar98k-kiväärin. Laitan auton ovet lukkoon ja kävelen ovelle.
        "Yövymme täällä ja jatkosta en ole varma. En tiedä, että mihin me mökiltä edes lähtisimme." Sanon ja yritän avata oven.
        "Aukea nyt..." Mutisen, kunnes lopulta saan potkaistua oven auki.
        Kävelen apteekkiin pistooli kädessäni ja huomaan, että ovenkahvat olivat teipattu kiinni.
        "Tarkistetaan, että paikka on varmasti tyhjä." Sanon ja lähden hiippailemaan ympäri apteekkia.

        Vetäisen taskulamppuni ja Lorcinini vyöltäni (ja pidän sellaisessa asennossa jossa poliisit tutkiessaan pitää). Lähden Teemun perään varmistamaan tämän selustaa. "Siru! Mikael! Vahtikaa ulospääsyä. Ja silmät auki zombien varalta!" Huudan taakseni.


    • Otan itsekin aseeni ja lähden Teemun perään koiran pyöriessä jaloissani.

    • Otan autosta ak-47 ja jään vartioimaan ovea. "Onko siellä ketään?", kysyn kavereilta. (Mikael ei taida olla vielä tutustunut deaniin...)

      • (Mistä sä kalashikovin vedit? Ja ette ole tainneet erityisemmin tutustua.)

        "Ei ole ainakaan vielä ketään näkynyt! Tarkistamme vielä takahuoneen." Vastaan Mikaelille.


    • (Kalashinkov on aika vanha ase ja kerrankin kun sie aseita keräilet nii ajattelin että kyllä maailman kuuluisin ase sullakin on)

      "Hyvä!", sanon ja toivon että zombeja ei ilmesty.

      • (Jos tämä sijoittuisi jenkkeihin, niin ehkä silloin. Hahmoni haluaisi kalashnikovin, mutta Suomen aselaeilla sellaisen hommaaminen on vaikeaa, vaikka on keräilijä.
        Tuosta syystä asekokoelma rajoittuu pääosin pulttilukkoisiin ja puoliautomaattisiin
        kivääreihin sekä puoliautomaattipistooleihin ja revolvereihin.

        Myös pari pienoiskivääriä ja pienoispistoolia on, mutta ne ovat enemmän käyttö kuin keräilyaseita. Lähinpänä kalashnikovia osisi varmaankin saman kaliiberin SKS-puoliautomaattikivääri, joka kelpaa, koska hahmoni kieltäisi sarjatulen käyttämisen ammusten tuhlaamisena.)


        Hiivin kassapöydän taakse ja koputan napakasti pari kertaa pistoolillani seinään. Yleensä se houkuttelee zombit esiin. Tarkistan vielä takahuoneen nopeasti läpi.
        "Ei täällä zombeja ole, elleivät ne piileskele kaapeissa!" Huudan.


    • (Olkoot kalashinkov sitten SUOMI-konepistooli rumpulippaalla ja suujarrulla. Kunhan on rynkky)

      "Kaapeissa ne voi tosiaankin piileskellä, tarkista varmuuden vuoksi", sanon totisena.

    • "Niin, zombit ulos kaapista." huikkaan Teemulle.

      • (Suomi-konepistooli on myös kiellettyjen aseiden listalla, koska sarjatulimahdollisuus.)


        Tarkistan vielä kaapit, joihin voisi mahtua joku.
        "Ei ole zombeja. Kyllähän ne olisivat uutenkin tulleet esiin jo nyt." Sanon.


    • "Kuulitkos Mikael? Kaapissa ei ole ketään eikä kukaan siis ole uloskaan tulossa." sanon Mikaelille ja astun sisään.

    • Ihmettelen miten apteekkiin tuleet ihmiset eivät huomanneet minua. Otan varovasti joseni valmiuteen ja nousen ylös. Paikannettuani lähimmän ihmisen, joa seisookin aivan vieressäni, tähtään häneen ja jännitän jousen. "Millä asialla liikutte?" kysyn yrittäen peittää pelon ja hermostuneisuuden äänestäni.

      • Katson jalkoihini ja näen kassatiskin alta tulleen tyypin, jolla on jousi. laitan parabellumin holsteriin.
        "Yöpaikkaa me vain ollaan etsimässä." Vastaan.
        "Ei kuitenkaan kannata osoitella jousella. Jos ammut, niin saat luotikuuron päällesi. Tuo tiski ei toimi minkäänlaisena suojana." Lisään.


    • (poistin edellisen viestin tarkotuksenani parannella sitä mut antaa olla :D)

      Pelästyin miehen sanoja ja lasken jousen äkkiä kädestäni. "Jaa..." sanon hölmistyneenä ja koitan keksiä jotain nokkelaa sanottavaa mutta mieleen ei tule mitään. "Tiedättekö mitään turvapaikkaa?" kysyn ja katselen muita

      • "Jossakin päin maailmaa on aivan varmasti useitakin turvapaikkoja ja ehkä useat saarivaltiot elävät omavaraisesti turvassa zombeilta. Meillä ei ole kuitenkaan tietoa sellaisesta, joten selviydymme parhaamme mukaan täällä."Vastaan.


    • "Onko siellä ketään?", kysyn uudestaan. Sitten mene sisälle apteekkiin Garand M14-kiväärini kanssa. (Kai se on sulla kokoelmassasi?)

    • "Entäs hotellit? Tai isot kauppakeskukset? Eikö niissä muka olisi turvallisempaa kuin täällä?" jatkan kyselyä kiusaantuneena

      • ( M1 Garand ainakin löytyy, mutta muistaakseni m14 ampuu myös sarjatulta. Ehkäpä sellainen on, mutta vain kertatuliversiona.)

        "Mietitäänpä... Hotelli ovat täynnä zombeja, samoin kauppakeskukset. Ne ovat myös aivan liian isoja tämän kokoiselle ryhmälle. Ryhmämme vain nukkuu täällä yhden yön ja jatkaa sitten matkaa kesämökilleni. Emme siis aio jäädä pitkäksi aikaa." Vastaan.


    • Hymähdän nolona ja tuijottelen varpaitani. En haluaisi enää jatkaa yksin olemista mutta en myöskään uskalla kysyä vieläkö ryhmässä olisi tilaa yhdelle. Siirryn kaummas ja istun lattialle.

      • Kohautan olkapäitäni ja käännyn muita päin.
        "Haetaan kaikki tarvittava tavara sisään." Sanon ja kävelen autolleni. Otan takapenkiltä yhden ruokasäkin ja makuupussini.


    • Kävelen apteekkiin ja käperryn nurkkaan vetäen hupun silmille.

    • Haen autostani täkin ja vähän ruokaa ja juotavaa. Sitten menen takaisin apteekkiin ja lysähdän sen näköisenä nurkkaan, kuin nukkuisin useinkin liikkeiden lattioilla. Kaajan Nekulle kuppiin vettä.
      "Kuka olet?" kysyn tytöltä ja toivon, ettei hän enää rupea uhkailemaan jousellaan.

    • Kaikki tarvittava tavara ja ihmiset ovat sisällä, joten suljen ovet. Laitan vielä tuoleja ja muuta tavaraa oven eteen. Kävelen tiskin taakse ja laitan aseeni ja elintarvikkeet tiskille. Jään makaamaan tiskin taakse nurkkaan.

    • (Kaikki emoilee jossain nurkassa... XD)

      • (Riittääköhän Halfelffille yhtäkään nurkkaa?)


      • assassin kirjoitti:

        (Riittääköhän Halfelffille yhtäkään nurkkaa?)

        (En tiedä. Pitää mennä sitten sinun tai jonkun viereen tai keskelle lattiaa... Justiin suomalaisia... Mahdollisimman kauaksi.)


      • kurpizza kirjoitti:

        (En tiedä. Pitää mennä sitten sinun tai jonkun viereen tai keskelle lattiaa... Justiin suomalaisia... Mahdollisimman kauaksi.)

        (Noin Suomessa! Minä olen taas kassatiskin suojissa kaukana ovesta, koska jos zombit pääsevät jotenkin sisään, niin en tule ensimmäisenä syödyksi!)

        Nautin iltapalaa samalla kuin puhdistan Parabellumini piippua. Huomaan, että kello alkaa olla paljon ja voisi jo kohta alkaa nukkua. Tosin minun puolestani voidaan nukkua vaikka iltapäivään asti.


    • Natustelen omassa nurkassani suolakeksejä. Nukkuvatkohan muut? Todennäköisesti. Käärin peiton ympärilleni ja kellahdan lattialle nukkumaan.

      • (Skipataanko jo aamuun?)


    • (Odotetaanko muita?)

      • (Kyllähän yönkin pitää kestää vähän aikaa. Odotetaan tunti tai pari ja sitten aamuun! En minä ainakaan huomisaamuun asti jaksa odottaa. Tällaisen ison ryhmän ongelma on juuri se, että kaikki eivät ole täällä samaa aikaan. Yleensä siis ainakin jotakuta pitää lievästi "autohitata".)


    • (Täällä ollaan! Sori viivästys)
      Otan pari pussia tavaraa sirun autosta ja tulen sisälle apteekkiin. "Insinöörin taitoni ovat vihdoinkin hyödyllisiä", sanon muille ja ryhdyn tekemään hälytintä. Pari tuolia päällekkäin ja mukaan myös tietokoneet ja johdot niin homma on valmis. (Skipataan aamuun vasta yön yli mentäessä, ok? Aion jutella nekon kaa.)
      "Luutnantti, kun ovea töytäisee, tämä naru kiristyy, johto siis, ja pudottaa ttaa samalla nämä näytöt. Nukun oven edessä", lisään ja lysähdän lattialle desifiointiainepullo vieressä.

    • "Kerropa nimesi, tyttö", sanon huomattuani tytön. "Dean, minä olen Mikael, metsästäjä", sanon Deanille kun muistan että emme olekaan tutustuneet.

    • (No minä en ainakaan herää aikaisin! Älkää siis jatkako mihinkään kuuden aikaan! Kahdentoista jälkeen?)

      "Nerokasta. Onneksi otimme sinut mukaan!" Sanon.

    • (Olen töissä ja olen kotona klo. 16:00... Jos jaksan, voin kyllä lounastunnilla kirjoittaa yhden kommentin.(Se on n. 11-12 aikaan) Koitan jaksaa ilmestyä tänne silloin neljän aikaan, kun yleensä olen mennyt nukkumaan pariksi tunniksi... Pitää katsos herätä vähän ennen kuutta jo ja minä pölvästi en osaa mennä tarpeeksi aikaisin nukkumaan...)

    • (Juupelis)

      "Alikersantti Dean Liser palveluksessanne..."Mumisen unisena nurkastani.

    • (Minä olen koko päivän vapaa, mutta nousen sängystä yleensä 14-15 aikaan)
      (Muuten, mä luulen että jos sattuisi oikea apcalypse niin olisin tehnyt saman rakennelman. Olet haka keksimään. Ja voisihan tuosta thedä senkin version joka aktivoi aseita ;))

      "Haaaauuuuska tutustua", haukottelen.

      • *olen


      • (Mäkin oon koko päivän vapaa ainaki pääsääntösesti. Koitan päästä vähä paremmi mukaan tähä vaik on ny ollu vähä tämmöstä "alkukankeutta :D)

        "Olen Maiju", vastaan. "Keitä te olette?"


    • peluri542

      Muutosta on tullut. Zombit raahaavat minulla ihmisten palasia sairaalan repimääni saliin ja annan niille vastineeksi jämät ja luvan jatkaa. Oksennukseni ei oke enää vain syövyttävää happoa, vaan sen on alkanut levitä sairaalassa, kuin muratti, vaikka onkin sienimäistä rihmastoa. Ja sali on täynnä sitä. Se myös auttaa havaitsemaan, jos jokin koskee siihen, tunnen sen. Ja siihen jää kaikkea kiinni. Rihma saattaa johtua jonkin sortin kantasoluista. En ole varma. En ole tarpeeksi älykäs enää. Mutta olen levittänyt sitä jo sairaalan ulkopuolelle ja saan liikuteltua zombeja laajemmille alueille. Haluan saada ne ihmiset kiinni, mitkä pakenivat. Ja pian saankin. Pian.

    • (Itse olisin vuorotellut muiden kanssa vartioimassa ovea. Toivottavasti Nekokoneko on huomenna paikalla, koska häntä ei voi autohitata mukaan. Hahmoni ei mielellään ota mökilleen ketään, jota ei tunne yhtään. Jouslla osoittelu ei ainakaan edesauttanut asiaa yhtään!)

      Olen saanut parabellumin puhdistetuksi ja nyt puhdistan Kar98k kivääriä myrskylyhtyni valossa.

    • "Minä olen Siru." sanoin puoliunessa. Aivoni tuntuivat olevan jähmeessä ja aikaisemmin kittaamani alkoholi ei paranna tilannetta. "Koirani nimi on Nekku. Se tykkää leikkiä perunoilla." jatkan ja tajuan, kuinka typerältä kuulostan. Joo-o. Uskokaa minua. Olen käynyt lääketieteellisen.

    • Kaikki tuntuvat olevan melko väsyneitä joten taidan jättää ryhmäänliittymisyritykset seuraavalle päivälle. Menen makuulle kahden hyllyn väliin ja yritän saada unta.

    • Laitan tavarani takaisin tiskille ja käyn nukkumaan.

    • Nukahdan ja nukun jonkin verran kunnes herään kohtaukseen. "Älä, en halua! Ruisku pois! Apua! Auttakaa, kuolen verenhukkaan! Jalkani! Aaarrgh!", sekoilen unenomaisessa tilassa. Vihdoin hallusinaatiot hellittää ja nukahdan uudestaan.

      • "Pää kiinni." Murahdan ja jatkan nukkumista.


    • puolihaltia

      (Oletpa kohtelias. Muuten, missä on trotski?)
      (En ole kirjautunut sisään koska netti reistailee. Olen aito halfelf)

      • (Trotskia ei ole paljoa näkynyt tässä roolipelissä, mutta ehkäpä hänellä ei ole pelattavaa. Lisäksi hänen hahmonsa taisi asua Vantaalla, joten emme tule tapaamaan häntä suurella todennäköisyydellä. Muistakaa myös, että oma ryhmämme alkaa täyttyä uhkaavasti! Ruokahuolto ei pelaa isossa ryhmässä. Eihän HeKeKee ole myöskään ollut täällä ikuisuuksiin.)


      • peluri542
        assassin kirjoitti:

        (Trotskia ei ole paljoa näkynyt tässä roolipelissä, mutta ehkäpä hänellä ei ole pelattavaa. Lisäksi hänen hahmonsa taisi asua Vantaalla, joten emme tule tapaamaan häntä suurella todennäköisyydellä. Muistakaa myös, että oma ryhmämme alkaa täyttyä uhkaavasti! Ruokahuolto ei pelaa isossa ryhmässä. Eihän HeKeKee ole myöskään ollut täällä ikuisuuksiin.)

        (Sääli. Mun ruokahuolto pelaa turhanki hyvin. Vois kutsuu teidät illalliselle.)


    • (Taidamme jättää väliin, kiitos)

      Avaan silmäni ja huomaan että muut nukkuvat. Antakoot niiden nukkua, ajattelen ja alan purkamaan hälytintä.

      Meidän olisi hyvä hankkia paloauto, iso kuorma-auto peräkärryineen päivineen, kaivinkone ja/tai bussi, tuumailen mielessäni ja otan kulauksen vettä. Sitten päätän herättää muut kun ovea aletaan jyskyttämään. (Yritin luoda jännitystä, katsotaan mitä tästä tulee.)

    • Kurkotan pöydältä kiväärini ja hetken päästä nousen ylös osoittaen kiväärillä ovelle päin. Huomaan Mikaelin olevan hereillä.
      "Mitäs täällä nyt tapahtuu?" Kysyn pukiessani vyötäni ja kenkiäni.

    • (Kuka on trotski?)

      Säpsähdän hereille kun kuulen hakkaamisen ääntä. Kaksi miestä ovatkin jo hereillä ja toinen heistä tähtää ovea kiväärillä. Otan jouseni ja nuolen jo valmiuteen ja kävelen lähemmäs ovea ja miehiä. "Mitä tuo ääni on?" Kysyn ja totean turhautuneena mielessäni etten tee muuta kuin kyselen kokoajan.

    • (Icepicked. Vanhoissa teksteissä Eräs Trotskilainen>ET. Se on hyvä tyyppi ja sitä on kiva heitellä karkeilla bussissa (TT))

      Havahdun hereille ja melkein hyppään nurkkauksestani ylös. "Mitä helvettiä!" Huudahdan ja vedän aseeni vyöltä.

    • "Kaikki pysykää ovesta kaukana. Valmistaudutaan avaaman se ja ampumaan kaikki zombit ulkopuolella..." Sanon säätäessäni kiväärini tähtäimen lähietäisyydelle ja laittaessani pistintä kiinni piippuun.

    • (Trotski on icepiked)

      "En tiedä, kurkkaan katsomaan", sanon ja laitan Garandin ampumavalmiuteen. Otan pienen kulauksen desifiointiainetta ja ehdin sanoa juuri ennen kipua: "Älä pelkää, Maiju". Vihlova kipu iskee selkärankani läpi ja lihasmassani alkavat kasvamaan. Verisuoneni pullistuvat ja ääneni muuttuu. Samalla vasarakäteni kasvaa ja muuttuu leveämmäksi.
      (Koska peluri antoi lääkkeen minulle aikaisin, elimistööni on muodostunut kouristusmuutos, joka aktivoituu desifiointiaineesta. Katsotaan jospa särkylääkkeellä olisi vaikutusta asiaan.
      Voisin esim. kokeilla sekoittaa viisi eri lääkettä ja syödä ne, heittäisin noppaa ja kuolemamahdollisuus olisi myös mukana :))

      Kurkkaan oven raosta ja näen tusinan verran zombeja.
      "Shiella onnn tusshina chommpeja", sanon kumppaneilleni.

    • Katson kauhistuneena Mikaelia, tai no sitä mikä hänestä on tullut. "Mitä... Miksi..." Silmäni ovat varmasti vähintäänkin teekupin kokoiset. Peräännyn seinää vasten. Mikael kurkkaa ovesta ulos ja ilmoittaa siellä olevan zombeja. Koitan saada ajatukseni kirkkastumaan sen verran että voisin auttaa edes jotenkin auttaa zombien hävittämisessä, näyttääkseni etten olisi pelkkä taakka.
      Muut eivät näytä pelästyneen muodonmuutosta joten ajattelen olevani itsekin turvassa. Astun lähemmäs ovea ja asetan nuolen jouseen.

    • Huomaan Maijun ilmeen ja hymyilen. "Shellittän shinnullee myöhheemin shyyynn mmuottolleeni. Olle vallmina amppumman. Okke?", sanon Maijulle mahdoliisimman selkeästi. Toivotaan että ymmärsi, ajattelen ja kysyn: "Mmittäsh nutt?"

      • "Ovi auki, Mikael! Kaikki ampumavalmiuteen!" Karjahdan ja käännän varmistimen pois.


    • Vetäisen viidakkoveitseni esille Lorcinini seuraksi. "Geronimo!" Karjaisen ja tähtään kohti ovea.

    • Köytän koirani selkäreppuuni. Onneksi opetin sen pentuna pysymään siellä. Sitten tappelen Tiber.... vittu soikoon... Teemulta saamani aseen kanssa kunnes saan sen ampumavailmiuteen. Tähtään oveen pitäen aseesta kummallakin kädellä kiinni, jotten ampuisi ketään vahingossa...

      • (Taitaa olla Tiberius juurtunut syvälle mieleesi, kun aina meinaat kirjoittaa sen!)


    • Nyökkään Mikaelille ymmärtämisen merkiksi. Jännitän jousen ja tähtään ovea.

    • (Varsinkin, kun Tiberius ja Teemu alkavat molemmat T-kirjaimilla ja sinähän kommentoit Tiberius-nimellä muihinkin keskusteluihin... )

      • (Niinhän minä tein ennen rekisteröitymistäni. Onneksi nyt on erittäin hyvä rekisteröity nimimerkki! Vielä kun olisi nimimerkkiin sopiva profiilikuva!)


    • Muutan garandin asentoa kädessäni ja avaan oven. Zombiet kääntyvät katsomaan ja alkavat tulemaan kohti. Ammun yhtä zombieta, mutta osun rintaan. Lataan ja ammun samaa epäkuollutta päähän. Heitän aseen lattialle ja sanon: "Mminnä taishsstelleen kasshin". Sitten hyökkään zombieiden sekaan käyttäen kaikkia han moo doo-taitojani vasaraani sekoitettuna.

      (Mahdattekohan te ymmärtää kirjoituksistani mitään?)

    • En uskalla ampua, kun Mikael on tappelemassa zombien seassa.
      "Pitäisikö meidän yrittää autoille?" kysyin. "Zombeja voi tulla lisää..."

      (Yeps, Tiberius. Korppikin olisi kateellinen.)

      • (Garand on puoliautomaatti. Ei pidä ladata koko ajan. Kätevää, eikö?)

        Kohotan pistimeni. Toinen vetää zombeja turpaan, joten ampuminen ei ole paras vaihtoehto. Otan tavarat mukaan.
        "Lähitaisteluuun!" karjahdan ja lähden rynnäkköön pistin tanassa.


    • "Entäs minä?" kysyn hädissäni ja vilkuilen tappeua zombien kanssa

      • "Ai niin. Kiitos, että saimme yöpyä tässä... paikassasi. Emme me lupaa kysyneet, mutta silti. Me tapamme vain kaikki zombit ja jätämme sinut rauhaan. Näkemisiin!" Sanon Maijulle ja rynnäköin ovesta ulos zombien kimppuun.
        Niitä ei ole enää paljoa jäljellä, joten eihän niiden tappamisessa kauaa kestä.


    • Isken zombeja ja kolmesta meneekin pää tihjoksi. Huomaan olevani este ampujille joten peräännyn ja nappaan aseeni lattialta. "Ei! Pyreema vara!", huudan ja pysäytän teemun. "Anpkukaa!", huudan ja alan ampumaan. Mutaationi alkaa hellittämään ja muutun takaisin ihmiseksi. Ammun zombeja ja ammukset päättävätkin loppua. Lataan aseeni ja jatkan ampumista. Kysyn Maijulta: Mistä olet saanut tuon?", tarkoittaen varsijousta.

    • Jaahas. Ehkä ampuminen on sitenkin parempi. Laitan kiväärin selkääni, sillä pulttilukko on hidas lähietäisyydellä. Alan ampua zombeja parabellumillani.

      • (Tee uusi ketju, Halfelf. Tämä on jo kohta täynnä!)


    • Ihmiset lähtivät pois edestä, joten sain ammuttua paria zombia.

      (Wanhat hywät ajat. Ropetkin menevät lähes täyteen... ♥ Jätetään tilaa, jotta loppuun voi linkata seuraavan roolipelin... )

    • (Jätetään tänne yksi paikka jatkuu...-viestille, jollaisen olen yleensä laittanut täysien roolipeliketjujen perään. Kukaan muu ei kuitenkaan jatka, joten...)

      Kävelen kaupasta ulos zombien loputtua auringon häikäistessä ärsyttävästi. Lähistöllä ei näy muitan zombeja, mutta olisi hyvä pitää silti kiirettä.
      "Kaikki tavarat autoihin! Nyt olisi hyvä jatkaa matkaa." Sanon ja avaan autoni oven. Heitän tavarani ja kiväärin takapenkille.

    • (Minä en tämän kommentin jälkeen spämmää tähän ketjuun...)

      Tungen omat tavarani (ja koiran) autooni.
      "Mikael ja muut! Lähdetään!" huudan.

    • (Eli montako viestiä mahtuu yhteen ketjuun?)

      "Kaverit, käydään paloasemassa. Sitten hankitaan trukki perävaunuineen ja kaivinkone. Ambulanssikin olisi hyvä hankkia. Kuinka moni meistä on ajotaitoinen?"

    • (Sori Halfelf. Päätin sitten laittaa uuden ropen. Yhteen ketjuun mahtuu 500 viestiä.)

      Jatkuu...
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12380095

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe