ONNIBUSSIN asiakaspalvelu

uskomaton tarina

Facebookissa leviää erään matkustajan kokemus, poikansa kirjoittamana....kuuluuko seuraava palveluun ja voiko noin tehdä, jokainen vetäköön omat johtopäätöksensä.....poika kirjoitti seuraavaa:

Onnibus se kyllä onnistui mokaamaan melko huolellisesti tänään. Äitini oli tulossa Kajaanista Helsinkiin ja Jyväskylässä oli edessä bussin vaihto. Noniin, bussi oli ylibuukattu, joten yhtiö teki mahtiratkaisun ja jätti noin 12 matkustajaa vain pois kyydistä. Vaikka matkaliput oli maksettu kuten pitääkin, ja vielä ennakkoon. Yhtiö ei auttanut millään tavalla pois kyydistä jätettyjä matkustajia vaan totesi että hoitakaa itse kyytinne Helsinkiin ja omalla kustannuksella. TERVE! Lähti muuten reklamaatio melkolailla heti eteenpäin. Mitäs sitten jos äidillä ei olisi ollutkaan rahaa junalippuun? Yö Jyväskylässä kenties?? Käsittämätöntä hommaa!

127

6538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taavetin talkoot

      Markalla (plus matkustajien kusetus varausmaksu) saa markan laadun. Turha itkeä, ensi kerralla junalla, vr ei jätä

    • bertti6
    • nainen5

      Luepa Onnibussin ehdot, niin minä tein ja matkustelin eurolla. Tiesin riskit ja hyväksyin ne, jos bussi olisi ollut ylibuukattu niin niin sitten olisin mennyt jollain muulla.

      • mies7

        Se on ihan sama mitä Onnibussin ehdoissa lukee, lueppa Eu asetus matkustajien oikeuksista. Sitä joutuvat kaikki toimijat noudattamaan kaukobussiliikenteessä. Vaikka se matka maksaisikin sen euron, niin ylivaraus tilanteessa olisi Onnibussin kuulunut matkustajan valinnan mukaan järjestää ilmainen kuljetus joko perille tai lähtöpaikkaan asiakkaan valinnan mukaan. Eu asetus on pakottava eikä mikään suositus.


    • egege

      Lennoillahan näin on kanssa käynyt. Varsinkin finnairilla. Finnair toki korvasi.

    • kJDGJgbd

      No koska kyseessä on Onnibusin kultapojut, niin syyhän on varmaankin
      sukuoikeusparonien jotka eivät ole kertoneet miten toimitaan jos kaikki ei sovi kyytiin.
      Ja kaikki antavat anteeksi koska pojat oppivat aina uusia asioita.
      Onneksi on uudet autot ja uudenlainen palvelukokemus.
      Täysiä pellejä koko porukka!

      • muorfg

        no eurolla matkustin jjyväskylä-helsinki,ei voi valittaa halpaa palvelua.kiitos onnibussi.


    • huvittunut
      • ........

        Valitettavasti ei ole facea mutta kun bussi on kuuma niin kuljettaja on ensinmäinen ja viimeinen joka on autossa sisällä eli ei se kuljettaja ainakaan piruttaan itse aiheuta lämpöjä autoon! Se että wc pönttö ei ole tyhjennetty niin se on saamattomuutta.


      • ParoniPukari
        ........ kirjoitti:

        Valitettavasti ei ole facea mutta kun bussi on kuuma niin kuljettaja on ensinmäinen ja viimeinen joka on autossa sisällä eli ei se kuljettaja ainakaan piruttaan itse aiheuta lämpöjä autoon! Se että wc pönttö ei ole tyhjennetty niin se on saamattomuutta.

        Uudet bussit juuri pakasta vedetyt sitten ei saada edes vessaa tai ilmastointia toimimaan. asiakkaalle vittuilu osataan kyllä ja selittely mutta käytännön hommat ei pelaa.

        SANO EI ONNIBUS ille.


      • Toimintakieltoon
        ParoniPukari kirjoitti:

        Uudet bussit juuri pakasta vedetyt sitten ei saada edes vessaa tai ilmastointia toimimaan. asiakkaalle vittuilu osataan kyllä ja selittely mutta käytännön hommat ei pelaa.

        SANO EI ONNIBUS ille.

        Onnibussin ajaminen selvästi alle todellisten kustannusten on saalistushinnoittelua, jonka kilpailuviranomainen saisi kieltää. Paljon räikeämpää kuin Valion maidon hinnoittelu jättimäistä Arlaa vastaan.

        Onnibussi jätti tarjouskilpailussa voittamansa Jyväskylän joukkoliikenteen kokonaan hoitamatta. Se on jo niin törkeää, että firmalle pitäsi antaa liiketoimintakielto. Seurauksena oli melkoinen häslinki, koska Jyväskylän liikennettä aiemmin hoitanut firma jo ehti irtisanoa kuskitkin.


      • Toimintakieltoon kirjoitti:

        Onnibussin ajaminen selvästi alle todellisten kustannusten on saalistushinnoittelua, jonka kilpailuviranomainen saisi kieltää. Paljon räikeämpää kuin Valion maidon hinnoittelu jättimäistä Arlaa vastaan.

        Onnibussi jätti tarjouskilpailussa voittamansa Jyväskylän joukkoliikenteen kokonaan hoitamatta. Se on jo niin törkeää, että firmalle pitäsi antaa liiketoimintakielto. Seurauksena oli melkoinen häslinki, koska Jyväskylän liikennettä aiemmin hoitanut firma jo ehti irtisanoa kuskitkin.

        Mikään ei kiellä ajamasta ilmatteeksi jos oma/firman perslisto kestää


      • Lyhytnäköistä
        jukni69 kirjoitti:

        Mikään ei kiellä ajamasta ilmatteeksi jos oma/firman perslisto kestää

        Ennemmin tai myöhemmin kilpailuviranomainen kieltää, koska liian isolla alennuksella tavoitellaan sitä että muut fimat lopettavat ja jäljelle jäänyt voi sitten nostaa hinnat taivaisiin.

        Siitä on nyt tapaus Valio vastaan Arla (= kilpailuvirasto), joka on menossa korkeimpaan oikeuteen.

        Jyväskylän joukkoliikenteen tapauksessa Onnibussi lupasi ajaa halvalla ja kaupunki hyväksyi tarjouksen, mutta Onnibussi ei ajanut yhtään vuoroa vaan jätti hoitamatta koko liikenteen. Onnibussi olisi pitänyt pakottaa ajamaan Jyväskylän linjat lupaamallaan hinnalla.


      • Halvempi autolla
        Lyhytnäköistä kirjoitti:

        Ennemmin tai myöhemmin kilpailuviranomainen kieltää, koska liian isolla alennuksella tavoitellaan sitä että muut fimat lopettavat ja jäljelle jäänyt voi sitten nostaa hinnat taivaisiin.

        Siitä on nyt tapaus Valio vastaan Arla (= kilpailuvirasto), joka on menossa korkeimpaan oikeuteen.

        Jyväskylän joukkoliikenteen tapauksessa Onnibussi lupasi ajaa halvalla ja kaupunki hyväksyi tarjouksen, mutta Onnibussi ei ajanut yhtään vuoroa vaan jätti hoitamatta koko liikenteen. Onnibussi olisi pitänyt pakottaa ajamaan Jyväskylän linjat lupaamallaan hinnalla.

        Maidon tuotanto on lähes 100% kahdella yrityksellä suomessa, mutta joukkoliikennettä hoitaa useampi yritys. Eiköhän halpoja lippuja saa kaupata, jos vaan firmalle katetta jää. Kyllä se kilpailu joskus tasoittuu ja hinnat normalisoituu. Yhtälailla voisi miettiä miksi VR:n kiskurihintoihin ei puututa??


      • Halvempi autolla kirjoitti:

        Maidon tuotanto on lähes 100% kahdella yrityksellä suomessa, mutta joukkoliikennettä hoitaa useampi yritys. Eiköhän halpoja lippuja saa kaupata, jos vaan firmalle katetta jää. Kyllä se kilpailu joskus tasoittuu ja hinnat normalisoituu. Yhtälailla voisi miettiä miksi VR:n kiskurihintoihin ei puututa??

        Tai tapaan hoitaa liikennettä ajetaan väliaseman ohi 30-40km:ä ja laitetaan asiakas matkustamaan bussilla takasin päin.


      • OB Matkustaja
        ParoniPukari kirjoitti:

        Uudet bussit juuri pakasta vedetyt sitten ei saada edes vessaa tai ilmastointia toimimaan. asiakkaalle vittuilu osataan kyllä ja selittely mutta käytännön hommat ei pelaa.

        SANO EI ONNIBUS ille.

        Autokierrot on suunniteltu niin pitkiksi ja tiivisrytmisiksi, ettei vessaa voi päivän aikana tyhjentää (vai pitäisikö se tehdä Kiasman edustalla lähimpään sadevesikaivoon?)

        Kyllä vähän pitää matkustajienkin käytöstä ihmetellä, kun sinne vessaan pitää ryysätä heti, kun autoon pääsee, vaikka luulisi esim. Helsingin keskustassa olevan paikkoja, joissa käydä bussia odotellessaan. Toinen ongelma ovat sitten pyttyyn tungetut, mutta sinne kuulumattomat tavarat.


      • fuuqgug
        OB Matkustaja kirjoitti:

        Autokierrot on suunniteltu niin pitkiksi ja tiivisrytmisiksi, ettei vessaa voi päivän aikana tyhjentää (vai pitäisikö se tehdä Kiasman edustalla lähimpään sadevesikaivoon?)

        Kyllä vähän pitää matkustajienkin käytöstä ihmetellä, kun sinne vessaan pitää ryysätä heti, kun autoon pääsee, vaikka luulisi esim. Helsingin keskustassa olevan paikkoja, joissa käydä bussia odotellessaan. Toinen ongelma ovat sitten pyttyyn tungetut, mutta sinne kuulumattomat tavarat.

        No se vessaan pääsy tuntuu olevan varsinkin naisilla ajatuksissa numero 1, meneepä mihin hyvänsä ja onpa edellisestä käynnistä vaikka 5 minsaa.
        Normi-ihminen pärjää kyllä ilman vessaa useita tunteja.
        Tosin tässä OB-casessa on kyllä surkeata selittelyä, ettei ole ehditty/osattu/voitu
        huoltaa sitä vessaa.
        Vielä surkeampaa OB:n kannalta on, että heidän nimissään esiintyy alihankkijan
        alaikäinen poika tai kielenkäytöstä päätellen hänen isänsä.
        OB:n poikasilla tuntuu olevan palikat aika lailla hukassa ja siksipä jyväskyläläiset
        voivat onnitella itseään, ettei OB pystynyt aloittamaan paikallisliikennettä.


      • pysäkki-Pena
        jukni69 kirjoitti:

        Tai tapaan hoitaa liikennettä ajetaan väliaseman ohi 30-40km:ä ja laitetaan asiakas matkustamaan bussilla takasin päin.

        Millä pysäkillä se matkustaja jäi sitten, ja missäs pito jäärä?


    • vessa ongelma tuli

      Heinäkuun alusta olin 3.7 HKI-TRE vuorolla illallalla ja silloinkaan ei päässyt vessaan. Ihan kiva oli pidätellä lähes koko matka. Sitten vielä ongelmaks tuli se, että päädyin johkin hemmetin kalevaan kauheessa pissahädässä. Kaveri oli toki kalevassa vastassa autolla, mutta sanoin, että pakko käydä tuolla prismassa vessassa kun bussin vessaan ei päässyt. Kaveri sano, että se on kiinni jo. No edelleen pidättelyä kaverin autossa ja tesomalle oli vielä aika pitkä matka kunnes lopulta pääsin kaverin luona vasta Tesomalla sinne vessaan. Sai oikein tosissaan pidätellä ettei housuun tullu. No mut matkasta maksoin vaan 3€ , mutta toiste en tuu jos vessaan ei pääse.

      • B10m

        Muistelkaapa Oikeasti kuskina olleet,montako ongelmaa tuli kaluston kanssa vuosikymmenien aikana.Ei niitä revitelty julkisesti,ammattiylpeydellä/taidolla niistä selvittin.Mitä hyötyä on mollata sattunutta vahinkoa?


      • EB-kuljettaja
        B10m kirjoitti:

        Muistelkaapa Oikeasti kuskina olleet,montako ongelmaa tuli kaluston kanssa vuosikymmenien aikana.Ei niitä revitelty julkisesti,ammattiylpeydellä/taidolla niistä selvittin.Mitä hyötyä on mollata sattunutta vahinkoa?

        Mulla ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa.
        Ja ajanut jo 27 vuotta.


      • B10m
        EB-kuljettaja kirjoitti:

        Mulla ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa.
        Ja ajanut jo 27 vuotta.

        Se on hieno juttu jos ei ainuttakaan ongelmatilannetta.silloin on mennyt hyvin.Siinä on jo tuuriakin mukana.


      • Anonyymi
        EB-kuljettaja kirjoitti:

        Mulla ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa.
        Ja ajanut jo 27 vuotta.

        Valetta. Jos ei muka tapahtunut mitään, ei ole ajanutkaan.


    • Pölhölä

      Tietyt tyypit (Pölhölä ja Paunu) haluavat tehdä ongelman kaikesta mikä vähänkään liittyy Onnibussiin. Onko tuo nyt ihme jos vessat täyttyvät suurten matkustsjamäärien vuoksi eikä niitä voi tiukoilla käännöillä tyhjentää? Näyttää siltä että aamuvuoro hoitaa siivouksen ooberilla ja Möttö on hyvissä väleissä entiseen työpaikkaansa ja miksi ei olisi

      Satun muuten tietämään että eräskin Paunun kuski halusi Onnibussille töihin mutta homman kaatui vihamieliseen nettikirjoittelluun. Tämä on Onnibussin sisältä kuultua ja tiedän senkin että molemmat Mötöt nauttivat suurta arvostusta työntekijöiden keskuudessa. Jos homma ei toimisi niin näin ei olisi

      Taitaa olla niin että se älähtää keneen kalikka kalahtaa ja Paunun/Pölhölän kuskit ovat ihan syystä huolissaan työpaikastaan

      • myös kokeillut

        Mötön arvostus työntekijöiden keskuudessa ei todellakaan ole erityisen suurta. Alkuperäisen Onnibussin kuljettajista n. puolet lähti muihin töihin (= kuljettajiksi muihin yrityksiin) ensimmäisen toimintavuoden aikana. Tämä kertoo paljon Onnibussin toimintakulttuurista. Lähes kaikki lähteneet pettyivät Onnibussin toimintaan, kuten kaluston huoltoon ja korjauksiin.


      • huvittunut

        Miksi Paunun kuljettaja haluaisi OB:lle töihin sen jälkeen kun on tätä avoimesti haukkunut? taidatte olla siellä OB:lla normaalista yksinkertaisempia. Ja kuljettajien tietotoimisto tietää kertoa että punaisilla busseilla ei olisi enää mitään asiaa Suomenojalle, että niin hyvissä väleissä ollaan...


      • 13+9
        myös kokeillut kirjoitti:

        Mötön arvostus työntekijöiden keskuudessa ei todellakaan ole erityisen suurta. Alkuperäisen Onnibussin kuljettajista n. puolet lähti muihin töihin (= kuljettajiksi muihin yrityksiin) ensimmäisen toimintavuoden aikana. Tämä kertoo paljon Onnibussin toimintakulttuurista. Lähes kaikki lähteneet pettyivät Onnibussin toimintaan, kuten kaluston huoltoon ja korjauksiin.

        Onnibussilla kuskeille maksetaan vain ajamisesta. Tankkaukset, siivoukset yms. tehdään suurimmaksi osaksi omalla ajalla esim. lakisääteisellä tauolla. Ei ole mikään ihme ettei kuskit kauaa talossa viihdy.


    • masa headhill

      Miksei työnsä nöyrästi hoitavilla kuskeilla ole ikinä(harvoin) ongelmia. Nämä nöyrästi työtä tekevät ovat yleensä, lähes poikkeuksetta myös hyviä asiakaspalvelijoita.
      Sitä maalaisjärkeäkin voi käyttää siellä linjalla vessan hajotessa/ollessa täynnä! Varmasti löytyy matkan varrelta joku huoltoasema, missä auton voi hetkeksi pysäyttää vaikka olisi aikataulusta kuinka myöhässä. Isäntä ei siitä suutu-päinvastoin!

      • jatkaa matkaa

        Joo mutta silloin on ajojärjestelyt virheelliset jos vessa on säännöllisesti täynnä koska sitä ei ehditä tyhjentää.


    • Joku tolkku

      Kuskoon / paskokoon housuihinsa perkele. Ei sitä aleta olemaan myöhässä kusi / paskahätäisten matkustajien vuoksi. Kyllä aikuisen pitää pystyä pidättelemään 16 tunnin bussimatka.

      • Ent kuski

        Täysin samaa mieltä. Ei sitä ennekään ollun linja-autoissa vessoja ja hyvin pärjättiin. Joskus saattoi ehtiä väliaseman matkahuollon vessaan mutta useimmiten ei, ja joskus saattoi jäädä kyydistä kun hoiti liian kauan asiaansa siellä vessassa. Se oli myöhästelijöille oikein


      • B10m
        Ent kuski kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Ei sitä ennekään ollun linja-autoissa vessoja ja hyvin pärjättiin. Joskus saattoi ehtiä väliaseman matkahuollon vessaan mutta useimmiten ei, ja joskus saattoi jäädä kyydistä kun hoiti liian kauan asiaansa siellä vessassa. Se oli myöhästelijöille oikein

        On muuten raukkamaista nimimerkkien takaa haukkua nimellä ihmisiä/yhtiöitä.Jos ei firmoja=työnantajia olisi,mistä leipä pöytään?


    • ex-kuski

      Jos työnantaja ei maksa työehtosopimuksen mukaista palkkaa vaan selittelee ja keksii asioita ihan samalla lailla kuin julkisuudessakin selitellään asiat vaikka kyseessä ei ole mikään muu kuin omat laiminlyönnit ja liian tiukka hintakilpailu niin onko ihme ettei kuskit pysy talossa?

      Varsinkin kun kuskille siitä asiakkaat kiukuttelee jos ei vessa toimi tai ilmastointi rikki tai myöhässä liian tiukkojen autokiertojen takia jne niin eipä sitä jaksa kauaa kuunnella kun näille ei kuski mitään voi vaikka siitä haukut saakin.

      P.Möttö myös vaihtaa mielipidettänsä kuin mustalainen hevosta ja aina keksii syyn muualta kuin itsestään.

      • ei tul mittään

        Katsessa onnibussin autokiertoa ja kuljettajalle tulevia
        taukoja, ymmärtää miksi vessat on täynnä, siis kuliettajien pitäisi
        lakisääteisten taukojen aikana tyhjäillä vessoja.


      • Vhy234
        ei tul mittään kirjoitti:

        Katsessa onnibussin autokiertoa ja kuljettajalle tulevia
        taukoja, ymmärtää miksi vessat on täynnä, siis kuliettajien pitäisi
        lakisääteisten taukojen aikana tyhjäillä vessoja.

        Höpö höpö.kateuskos se siellä nostaa päätä?


      • hjkpois
        Vhy234 kirjoitti:

        Höpö höpö.kateuskos se siellä nostaa päätä?

        no on nyt nuo onnibussin lipunhinnat nousut halvenpaa matkustaa opiskelijoiden jo matkahuollonlipulla,en kyllä kadehdi onnibussia ihme jos on täällä viellä vuonna 2016.


      • ei tul mittään kirjoitti:

        Katsessa onnibussin autokiertoa ja kuljettajalle tulevia
        taukoja, ymmärtää miksi vessat on täynnä, siis kuliettajien pitäisi
        lakisääteisten taukojen aikana tyhjäillä vessoja.

        Kuljettaja EI SAA lakisääteisen tauon aikana tyhjentää vessaa tai purkaa kuormaa. Ei siinä ole haluamisesta kiinni ja työajan puitteissa ei ole aikaa käydä tyhjentmässä vessaa.


      • Ilkeilempävähän
        hjkpois kirjoitti:

        no on nyt nuo onnibussin lipunhinnat nousut halvenpaa matkustaa opiskelijoiden jo matkahuollonlipulla,en kyllä kadehdi onnibussia ihme jos on täällä viellä vuonna 2016.

        Nousut halvempaa,mites alamäet?


      • haluamis kysymys
        jukni69 kirjoitti:

        Kuljettaja EI SAA lakisääteisen tauon aikana tyhjentää vessaa tai purkaa kuormaa. Ei siinä ole haluamisesta kiinni ja työajan puitteissa ei ole aikaa käydä tyhjentmässä vessaa.

        no tuskimpa sitä kukaan siellä on valvomassa tyhjentääkö vessaa. piirturi vaan laskemaan taukoa ja tyhjentää vessan. mitä siitä huutelemaan kellekään.

        mutta kuljettajat on laiskoja ja pitää taukonsa minuutilleen eikä koske sormellakaan paskahuussiin. siitä se vaan johtuu.


      • ex:ssä
        haluamis kysymys kirjoitti:

        no tuskimpa sitä kukaan siellä on valvomassa tyhjentääkö vessaa. piirturi vaan laskemaan taukoa ja tyhjentää vessan. mitä siitä huutelemaan kellekään.

        mutta kuljettajat on laiskoja ja pitää taukonsa minuutilleen eikä koske sormellakaan paskahuussiin. siitä se vaan johtuu.

        Haluaa tai ei, työaikaa se on eikä talkootyötä tauon
        aikana. Taitaa hekilökunta vaihtua Mötöllä tiuhaan.


      • ........
        haluamis kysymys kirjoitti:

        no tuskimpa sitä kukaan siellä on valvomassa tyhjentääkö vessaa. piirturi vaan laskemaan taukoa ja tyhjentää vessan. mitä siitä huutelemaan kellekään.

        mutta kuljettajat on laiskoja ja pitää taukonsa minuutilleen eikä koske sormellakaan paskahuussiin. siitä se vaan johtuu.

        Hmmmm. Lyödäänkö vetoa siitä että vielä ennen joulua em. Asiasta tulee tarkastus


    • onnin pussit täynnä

      Onkohan muista bussifirmoista puhuttu yhteensäkään niin paljon mitä Onnibussista koko ajan? Juuri tämä on Mötön ja Helken tarkoituskin kun pääasiahan on että puhutaan. Ilmainen mainos on jo muutkin alat huomioiden ennätyslukemissa ja Kiasmalla kuhina kuin muurahaispesässä.

      Nerokasta toimintaa ja nostan kyllä näille veljeksille hattua. Näille puskista huutelijoille sanoisin että tehkääpä perästä edes prosentin verran. Ette pysty.

      • PunninOssi

        Se on just näin.


      • kokemusta on
        PunninOssi kirjoitti:

        Se on just näin.

        Katellaan nyt kauanko veljien konsepti pelittää, tämä
        on vasta esileikkiä ennenkuin tosi kilpailu käynnistyy.
        Henkilökunnallekkin tulee ensihuumanjälkeen
        arki eteen. Ekan palkkajakson tilinauhat kun sadaan,
        totuus paljastuu.


    • katkeran kirjoitusta

      ja selkeästi trolli! ,Kukaan tai mikään bussiyhtiö ei ylibuukkaa linjojaan ku n kerran tietävät kuinka paljon mihinkin bussiin mahtuu. Jos ja kun joillakin linjoilla on selkeästi normaalista poikkeavaa kysyntää, niin silloin jokainen yritys asettaa linjalle lisä liikennettä. Taitaa tuo aloittajan muori parka olla vain keinotekoinen yritys, ONNIBUSSIN mustamaalauksen suhteen.

      • ..........

        Jep alkurytinä kun laantuu niin kaikki tulee toimimaan niin kuin ennen ja väki jakantuu tasaisesti eri yhtiöille ja kuljetus muotoihin. Eikä se matkustajia lisää kokonaisuudessa ei sen takia että on halpaa vaan ihmiset kulkee tarpeen mukaan.


    • punniossi

      Ei ne huonoille huutele sanotaan urheilussa. Sen vähän mukaan mitä olen kuullut niin tyytyväisiä nuo kuskit ovat vaikka kiirettä pukkaa. Onnibussilla on kuulemma toimistossaan palkan laskija erikseen joten eiköhän homma hoidu niin kuin pitää.Rahasta ei jää kiinni niin kauan kuin Souter Suomessa pysyy ja uskon että tällä kertaa pysyy

      • entinen onnilainen

        Älä sinä puhu paskaa,kun et asioista tiedä mitään.Huono firma mikä huono!!!


      • myös entinen onnilainen
        entinen onnilainen kirjoitti:

        Älä sinä puhu paskaa,kun et asioista tiedä mitään.Huono firma mikä huono!!!

        Tosi on!!!!!!


      • kokemusta on
        myös entinen onnilainen kirjoitti:

        Tosi on!!!!!!

        Tehdystä työstä vain maksetaan.Yllätys tulee kun palkkanauhaa katsoo.Ja jumalaton kiire koko ajan,munat vahossa saa ajaa.Että semmonen on Mötön firma.Kokeilkaa ja katukaa työsuhdetta.


      • jyskälästä terv.
        kokemusta on kirjoitti:

        Tehdystä työstä vain maksetaan.Yllätys tulee kun palkkanauhaa katsoo.Ja jumalaton kiire koko ajan,munat vahossa saa ajaa.Että semmonen on Mötön firma.Kokeilkaa ja katukaa työsuhdetta.

        Tiedettiinhän näiden toimintatavat. Tampereellahan työsuojelu-
        piiri joutui kovalla otteella ojentamaan heidän henkilöstöön
        kohdistuvaa kohtelua. Oli eriarvoistamista, alipalkkausta,
        lisät maksamata. Jyväskylässä eivät uskaltaneet aloittaakkaan
        kun henkilökunta jo kilpailutuksen ratkettua tuli mediassa
        vakuuttamaan ettei mitään mansen kaltaisata kohtelua
        tulla hyväksymään.


      • kokenut kovia
        jyskälästä terv. kirjoitti:

        Tiedettiinhän näiden toimintatavat. Tampereellahan työsuojelu-
        piiri joutui kovalla otteella ojentamaan heidän henkilöstöön
        kohdistuvaa kohtelua. Oli eriarvoistamista, alipalkkausta,
        lisät maksamata. Jyväskylässä eivät uskaltaneet aloittaakkaan
        kun henkilökunta jo kilpailutuksen ratkettua tuli mediassa
        vakuuttamaan ettei mitään mansen kaltaisata kohtelua
        tulla hyväksymään.

        Joo samanlaista onnibussilla käytäntö joka puolella suomea.Törkeää käytöstä henkilöstöä kohtaan.Ei ihme että talossa porukka vaihtuu tiheään.


      • ans kattoo
        kokenut kovia kirjoitti:

        Joo samanlaista onnibussilla käytäntö joka puolella suomea.Törkeää käytöstä henkilöstöä kohtaan.Ei ihme että talossa porukka vaihtuu tiheään.

        Liikenne alkoi 1.7. ja ensimmäinen kaksviikkojakson palkka
        maksettuna. Moni onnilainen tuiottaa tilinauhaa silmät tihirulla.
        Uskon että hyvin pian puhelimet liitonpäässä alkaa soimaan.
        Ennen joulua aivan varmasti liitossa useampi asia käsitelyssä.
        Yhtiöön töihin pestaantu niin moni kuljettaja joka tietää alan
        tessiinkuuluvat asiat ja siirtyivät taloista missä näitä nouda-
        tetaan, maksetaan riittävät aloitus-ja lopetusajat, lisät,tauko-
        säädöksiä noudatetaan.


      • täss totuus
        ans kattoo kirjoitti:

        Liikenne alkoi 1.7. ja ensimmäinen kaksviikkojakson palkka
        maksettuna. Moni onnilainen tuiottaa tilinauhaa silmät tihirulla.
        Uskon että hyvin pian puhelimet liitonpäässä alkaa soimaan.
        Ennen joulua aivan varmasti liitossa useampi asia käsitelyssä.
        Yhtiöön töihin pestaantu niin moni kuljettaja joka tietää alan
        tessiinkuuluvat asiat ja siirtyivät taloista missä näitä nouda-
        tetaan, maksetaan riittävät aloitus-ja lopetusajat, lisät,tauko-
        säädöksiä noudatetaan.

        Sorry nyt, mut ei AKT mitään asioita käsittelet jotka koskevat kuljettajia!!


      • Rajan Lola
        kokemusta on kirjoitti:

        Tehdystä työstä vain maksetaan.Yllätys tulee kun palkkanauhaa katsoo.Ja jumalaton kiire koko ajan,munat vahossa saa ajaa.Että semmonen on Mötön firma.Kokeilkaa ja katukaa työsuhdetta.

        Olis hauska kuulla minkälaisia tekosyitä mustalaiset työkkärin virkailijoille keksivät ja haukkuvat wirmoja :-)


      • Onnimannistaomena

        Nämä "entiset onnilaiset"eivät ole onnilla olleetkaan,kunhan höpöttävät,Kateus vie kalatkin jne..


      • Niin kerta
        Onnimannistaomena kirjoitti:

        Nämä "entiset onnilaiset"eivät ole onnilla olleetkaan,kunhan höpöttävät,Kateus vie kalatkin jne..

        Jos sellaista väität,ni käyppä kokeilemassa,ja sano sitten.Jos olet dösäkuski !


      • Pussionni
        Niin kerta kirjoitti:

        Jos sellaista väität,ni käyppä kokeilemassa,ja sano sitten.Jos olet dösäkuski !

        Miks sitten nau'utte,olittepa missä firmassa tahansa.Aina on tämä narisijajengi narisemassa.


      • möö

        Tämä viesti ei kyllä liity tähän viestiketjuun millään muotoa.


    • onni-taavi

      Jopa onnibussin tamperelainen pääluottamusmies sai tarpeekseen näistä viritelmistä ja irtisanoutui.
      No. Palkat maksellaan excelin perusteella ei TES.n niin kuka sellaista viitsii kauaa katsella. Toki ne kuskit siellä joutuu ajanaan jotka ovat polttaneet siltansa muualle ja kukaan oikea yritys ei heitä enää leipiinsä huoli.

      • näin on

        Onni-Taavi puhuu asiaa,siellä ajaa juuri ne jotka eivät muualle pääse.Palkat maksetaan......
        miten maksetaan.


      • 2+13
        näin on kirjoitti:

        Onni-Taavi puhuu asiaa,siellä ajaa juuri ne jotka eivät muualle pääse.Palkat maksetaan......
        miten maksetaan.

        Onnibussilla ei ole koskaan ollut riittävät aloitus- ja lopetusajat. Työaika ei riitä ja työajan ylitys-lappuja ei voi täyttää, koska niitä ei ole edes olemassa. Kehotetaan tekemään auton siivousta ja tankkausta yms. lakisääteisillä tauoilla, koska silloin on muka joutilasta aikaa. Kyllä siinä firma hyvin säästää, jos jokainen kuljettaja tekee päivittäin 0,5- 1h talkoolla.


      • 5-3
        2+13 kirjoitti:

        Onnibussilla ei ole koskaan ollut riittävät aloitus- ja lopetusajat. Työaika ei riitä ja työajan ylitys-lappuja ei voi täyttää, koska niitä ei ole edes olemassa. Kehotetaan tekemään auton siivousta ja tankkausta yms. lakisääteisillä tauoilla, koska silloin on muka joutilasta aikaa. Kyllä siinä firma hyvin säästää, jos jokainen kuljettaja tekee päivittäin 0,5- 1h talkoolla.

        Laiskurit laskee joka minuutin,säälittävät kateelliset reppanat.


      • kyllä
        2+13 kirjoitti:

        Onnibussilla ei ole koskaan ollut riittävät aloitus- ja lopetusajat. Työaika ei riitä ja työajan ylitys-lappuja ei voi täyttää, koska niitä ei ole edes olemassa. Kehotetaan tekemään auton siivousta ja tankkausta yms. lakisääteisillä tauoilla, koska silloin on muka joutilasta aikaa. Kyllä siinä firma hyvin säästää, jos jokainen kuljettaja tekee päivittäin 0,5- 1h talkoolla.

        Juuri niin !


      • joopaa joo
        5-3 kirjoitti:

        Laiskurit laskee joka minuutin,säälittävät kateelliset reppanat.

        Älä puhu paskaa !


      • höpö höpö
        kyllä kirjoitti:

        Juuri niin !

        Siinä toinen paskanpuhuja.


      • laskekaa ny
        5-3 kirjoitti:

        Laiskurit laskee joka minuutin,säälittävät kateelliset reppanat.

        Ei kukaan kateellinen sinulle siitä, että teet tauolla työtä.
        Ajatellaanpa että teet palkatonta työtä päivässä 1 h.
        Kaksviikkojaksossa se tekee 10 h. Eli menetät vapaapäivän
        ja kaksi ylityötuntia
        tai vaihtoehtoisesti kymmenen viidelläkymmenellä prosentilla
        korotettua ylityötuntia.


      • 2707
        laskekaa ny kirjoitti:

        Ei kukaan kateellinen sinulle siitä, että teet tauolla työtä.
        Ajatellaanpa että teet palkatonta työtä päivässä 1 h.
        Kaksviikkojaksossa se tekee 10 h. Eli menetät vapaapäivän
        ja kaksi ylityötuntia
        tai vaihtoehtoisesti kymmenen viidelläkymmenellä prosentilla
        korotettua ylityötuntia.

        Jos esim. 50 työntekijää tekee päivittäin tunnin palkatonta työtä, on se vuositasolla peräti kuusinumeroinen säästö työnantajalle.


      • Isäntäse sinutkin elättä
        2707 kirjoitti:

        Jos esim. 50 työntekijää tekee päivittäin tunnin palkatonta työtä, on se vuositasolla peräti kuusinumeroinen säästö työnantajalle.

        Ja se työnantaja voi pitää sinua kurjaa säälistä.ootte te eri pellejä.Jos vähän autoa lakaisee omalla ajalla,voi hirveetä.Mutta AKT;lle maksat herrojen pippalot,ite saat vaivasen päivärahan kun lakkoilet kuubalaisen rekkakuskin palkkasaatavista.kyllä on jätkillä asenne hukassa.


      • B10m
        höpö höpö kirjoitti:

        Siinä toinen paskanpuhuja.

        Kyllä minä ainakin siivoilen,pyyhin pölyjä,putsailen ajokkiani vaikka en katso kelloa juokseeko tunnit.Itelle minä sitä putsailen,mukavampi tehdä töitä.Näin on mennyt yli 30 vuotta.Enkä siitä sen kummempaa numeroa tee,että turha alkaa uhoamaan että olisin ruskeakieli.Työ pitää vaan yrittää hoitaa hyvin,se on kaikkien etu.


      • piikapojat
        B10m kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin siivoilen,pyyhin pölyjä,putsailen ajokkiani vaikka en katso kelloa juokseeko tunnit.Itelle minä sitä putsailen,mukavampi tehdä töitä.Näin on mennyt yli 30 vuotta.Enkä siitä sen kummempaa numeroa tee,että turha alkaa uhoamaan että olisin ruskeakieli.Työ pitää vaan yrittää hoitaa hyvin,se on kaikkien etu.

        Noin ammattimiehestä tulee piika, lakasee, pyyhii pölyjä,
        varmaan omalla imurilla ja pesuaineilla. Saapuu "nuolemaan"
        tuntia ennemmin kun palkanmaksu työpäivästä alkaa. Meidän
        yrityksessä kun ei tehdä mitään kökkätyötä, työnantaja
        on palkannut auton siistiät, eli siivoojat.


      • B10m
        piikapojat kirjoitti:

        Noin ammattimiehestä tulee piika, lakasee, pyyhii pölyjä,
        varmaan omalla imurilla ja pesuaineilla. Saapuu "nuolemaan"
        tuntia ennemmin kun palkanmaksu työpäivästä alkaa. Meidän
        yrityksessä kun ei tehdä mitään kökkätyötä, työnantaja
        on palkannut auton siistiät, eli siivoojat.

        No,ehkä sitten niin.Ymmärrä katurihommissa vähän eri juttu.Mutta henk.kohtainen ajokki on kiva kun on siisti.Jos olen piika niin sitten olen?Tämä on aihe josta turha kinata.Tiedän että kaltaisiani "piikoja"löytyy ainakin meistä vanhoista.Ajat muuttuu,vanhat tavat pysyy.Jos mielestäsi työnantaja on pelkkä rosvo,on peiliin katsomisen aika.


      • .......
        Isäntäse sinutkin elättä kirjoitti:

        Ja se työnantaja voi pitää sinua kurjaa säälistä.ootte te eri pellejä.Jos vähän autoa lakaisee omalla ajalla,voi hirveetä.Mutta AKT;lle maksat herrojen pippalot,ite saat vaivasen päivärahan kun lakkoilet kuubalaisen rekkakuskin palkkasaatavista.kyllä on jätkillä asenne hukassa.

        Niin em.asioissa vähän on paljon !!!
        Ja isäntien perskärpästen kirjoitusten takia työsuojelupiiri ja poliisille jätettiin kantelu tauoilla tehdyistä töistä.
        Ps. Ja tietystä syystä täällä nimettömänä jotta voi aitiopaikalta seurata muuttuuko käytäntö.


      • cccccccccc
        2+13 kirjoitti:

        Onnibussilla ei ole koskaan ollut riittävät aloitus- ja lopetusajat. Työaika ei riitä ja työajan ylitys-lappuja ei voi täyttää, koska niitä ei ole edes olemassa. Kehotetaan tekemään auton siivousta ja tankkausta yms. lakisääteisillä tauoilla, koska silloin on muka joutilasta aikaa. Kyllä siinä firma hyvin säästää, jos jokainen kuljettaja tekee päivittäin 0,5- 1h talkoolla.

        Kerropa missä firmassa sitten on riittävät aloitus- ja lopetusajat. Taitavat kyllä olla joka paikassa tiukkaan kellotettuja.


      • huvittunut
        2+13 kirjoitti:

        Onnibussilla ei ole koskaan ollut riittävät aloitus- ja lopetusajat. Työaika ei riitä ja työajan ylitys-lappuja ei voi täyttää, koska niitä ei ole edes olemassa. Kehotetaan tekemään auton siivousta ja tankkausta yms. lakisääteisillä tauoilla, koska silloin on muka joutilasta aikaa. Kyllä siinä firma hyvin säästää, jos jokainen kuljettaja tekee päivittäin 0,5- 1h talkoolla.

        Ei näemmä ole halukkaita onnibussille kun nyt jo haetaan uusia kuljettajia. Ja yllättyneet nostaa käden ylös...


      • voi pösilö
        huvittunut kirjoitti:

        Ei näemmä ole halukkaita onnibussille kun nyt jo haetaan uusia kuljettajia. Ja yllättyneet nostaa käden ylös...

        Nii hakee uusia kuljettajia kun tuplaavat liikennettä.


    • €€€€€€€€€€€€€

      50x365x14€ = 255500€

      • taukotyöläisille

        Aikamoinen tulonsiirto työmiesten taskusta isännän
        taskuun. Elikkä 5-6 työtöntä saisi töitä vuodeksi
        50 henkilön firmassa noilla kökkätunneilla.


      • V10m
        taukotyöläisille kirjoitti:

        Aikamoinen tulonsiirto työmiesten taskusta isännän
        taskuun. Elikkä 5-6 työtöntä saisi töitä vuodeksi
        50 henkilön firmassa noilla kökkätunneilla.

        Rajallinen se on isännän taskukin,saahan sitä laskutoimituksia tehdä.Tätä menoa ei tällä alalla ole kaikille töitä.


    • taskulaskin

      Kyllä yrittäjän pitää osata laskea mitä kuluja syntyy
      ja paljonko kun jättää tarjouksia esim. henkilöliikennettä
      kilpailutettaessa, eikä ruveta hakemaan katetta työn-
      tekijöiden palkoista.

      • B10m

        Ai kun kiiltää...


      • ei muutako hommiin
        B10m kirjoitti:

        Ai kun kiiltää...

        Turhaa te täällä intättä asioista kokeilkaa ja testatkaa imelää ja kaksnaamasta möttöä työnantajana,sitte vasta tiedätte asioiden todellisuuden.


      • Oldkutter9
        ei muutako hommiin kirjoitti:

        Turhaa te täällä intättä asioista kokeilkaa ja testatkaa imelää ja kaksnaamasta möttöä työnantajana,sitte vasta tiedätte asioiden todellisuuden.

        Mutta ihmettelen?miks täällä yleensä haukutaan kaikki muutkin työnantajat,ajatpa kenen autoa tahansa.Olisko niin,että tällä saitilla puhuu ne alalle soveltumattomat.


      • kyllä
        Oldkutter9 kirjoitti:

        Mutta ihmettelen?miks täällä yleensä haukutaan kaikki muutkin työnantajat,ajatpa kenen autoa tahansa.Olisko niin,että tällä saitilla puhuu ne alalle soveltumattomat.

        Ei mene kauan kun skotti miljonääri jättää lipevän Mötön,se on Onnibussin lopullinen tuho.Näillä mennään!


      • ammattilainen
        Oldkutter9 kirjoitti:

        Mutta ihmettelen?miks täällä yleensä haukutaan kaikki muutkin työnantajat,ajatpa kenen autoa tahansa.Olisko niin,että tällä saitilla puhuu ne alalle soveltumattomat.

        Täällä kirjoittaa juuri ne jotka osaa hommansa,ja ovat hyvissä ja varmoissa firmoissa duunissa.


      • Narisijainsaitti
        ammattilainen kirjoitti:

        Täällä kirjoittaa juuri ne jotka osaa hommansa,ja ovat hyvissä ja varmoissa firmoissa duunissa.

        Just joo,sallikaa mun nauraa.


      • nauru pidentää ikää
        Narisijainsaitti kirjoitti:

        Just joo,sallikaa mun nauraa.

        Mahat olla yks onneton onnilainen?


      • nähty on
        nauru pidentää ikää kirjoitti:

        Mahat olla yks onneton onnilainen?

        Mulla uus työpaikka hakusessa.


    • huvittunut

      Onnibus se kerää positiivista asikaspalautetta http://www.hs.fi/kotimaa/7-vuotiasta ei päästetty kotimatkalle bussiin Bussiyhtiö Vanhempien kannettava vastuu/a1305856870898 Ja kuinka yllättävää, bussiyhtiö ei ota mitään vastuuta tapahtuneesta vaikka se on itse toiminut väärin ottaessaan tytön kyytiin menomatkalle.

    • huvittunut
    • ............

      Niin kuinkahan moni näistä arvostelijoista on kilpailevan yrityksen palkkalistoilla kuljettajana/työnjohdossa/isäntänä ??? No ainakin tosi "hyvää"imagollista toimintaa aivan mahtavaa ei puutu juurikaan muuta että rupeaisivat tappelemaan pysäkistä ketä siinä saa olla.

      • Taklattuhenkilöauto

        Punainen korkea bussi tuli 80km/h alueella pysäkiltä henkilöauton eteen isolla massallaan ihan törkeästi.
        Kiihdytti nopeuden kameratolppien välissä 100km/h asti vaikka rajoitus 80.
        Lopuksi lähti keltaisella ohituskieltoviivalla ohittamaan henkilöautoa kun tämä alkoi kääntyä oikealle.
        Näkyvyys oli hyvä koska vastaantulijoilla oli kaksi kaistaa mutta sulkuviivasta ei tippaakaan välitetty.
        Sellaista menoa vaikka minuutilleen aikataulussa kulki!


      • onnibussissi
        Taklattuhenkilöauto kirjoitti:

        Punainen korkea bussi tuli 80km/h alueella pysäkiltä henkilöauton eteen isolla massallaan ihan törkeästi.
        Kiihdytti nopeuden kameratolppien välissä 100km/h asti vaikka rajoitus 80.
        Lopuksi lähti keltaisella ohituskieltoviivalla ohittamaan henkilöautoa kun tämä alkoi kääntyä oikealle.
        Näkyvyys oli hyvä koska vastaantulijoilla oli kaksi kaistaa mutta sulkuviivasta ei tippaakaan välitetty.
        Sellaista menoa vaikka minuutilleen aikataulussa kulki!

        ootko joku muun liikenteen toimitusjohtaja .punaset bussit ei pysähdy kovin monesakaan paikkassa 80km alueella.missä tämä tapahtu?


    • voivoivoi

      Mitäs ihmeellistä tuossa on? On parempi ohittaa oikealle kääntyvä kuin tehdä ehkä voimakaskin jarrutus isolla autolla. Niin mäkin teen olipa sulkuviiva tai ei.

      On kyllä aika selvää ketkä täällä kirjottelee.

    • polvet suussa

      Itse tulin kuluneella viikolla Helsingistä Tampereelle onnibussilla. Valitsin tämän vaihtoehdon siksi, koska työkaveri kovasti kehui. Itselleni matka oli kuitenkin pettymys. Auto oli kyllä uusi ja siisti, mutta hirvittävän ahdas. Olen lähes 190 cm pitkä, istuminen oli yhtä tuskaa. En tiedä onko kaikki paikat yhtä ahtaita vai osuiko minulle se huono paikka. Lähtö pysäkiltä Helsingistä oli jotenkin sekava, kuljettajat tarkistivat lippuja ja laittoivat laukkuja takaosaan samanaikaisesti, sitten vielä pyöräilijät soittelivat kelloja, osa huutelikin jotakin. Miksi lähtöpaikka ei voi olla linja-autoasema kuten muillakin busseilla. Talvella lämmin odottelupaikka olisi mukava. Tampereella päätepysäkki on myös hieman oudossa paikassa, keskustaan on melko pitkä matka. Hinta/laatusuhde matkalla oli kohtalaisen hyvä, mutta seuraavalla kerralla maksan jonkun euron lisää jalkatilasta ja linja-autoaseman odotustiloista.

      • nainen5

        Onnibusseja ei ymmärtääkseni päästetä kamppiin, sen takia ne lähtee Kiasman edestä. Onhan ne penkkivälit ahtaat, mutta vinkiksi seuraavaa kertaa varten, heti keskiovien jälkeen oikealla puolella on kaksi penkkiä, joissa reilumpi jalkatila.


      • tietävä
        nainen5 kirjoitti:

        Onnibusseja ei ymmärtääkseni päästetä kamppiin, sen takia ne lähtee Kiasman edestä. Onhan ne penkkivälit ahtaat, mutta vinkiksi seuraavaa kertaa varten, heti keskiovien jälkeen oikealla puolella on kaksi penkkiä, joissa reilumpi jalkatila.

        Onnibus ei halua maksaa Kampin käytöstä.


    • ...........

      AASIakaspalvelu asiakkaan mukaan sitä saa mitä tilaa

    • huvittavaa
    • huvittavaa

      Turvallista matkaa https://www.facebook.com/Onnibus/posts/705914476182869

      Onko niin että onnibus ei saa palkattua ammattitaitoisia kuljettajia joten heidän on pakko ottaa kaikki ketkä vaan suostuvat ajamaan ja joilla on ajokortti. Ajotaidoista ja "ammatillisuudesta" viis veisataan. No, talven liukkaita odotellessa.

      • huutonauruu

      • ei hyvää saa halvall
        huutonauruu kirjoitti:

        menikö paikka samantien hakuun?
        http://www.mol.fi/tyopaikat/tyopaikkatiedotus/haku/8587062_fi.htm

        Kun OB haki kesällä uusia kuljettajia piti työkokemusta olla alalta vähintään kolme vuotta. Nyt riittää "ei lainkaan - 1v". Ei ilmeisesti löytynyt tarpeeksi halukkaita niin joudutaan laskemaan tasoa :)


      • saihe1

        Samanlaisia kokemuksia ja vielä samalta linjalta. Onkohan sama kuskikin kyseessä? Ei ole kyllä ajotaidossa kehumista.


    • huvittavaako?

      Tämä huvittavaa on yksi niistä monista jotka eivät joko kelvanneet Onnibussille tai sitten saivat lähteä jo alkumetreillä. Tiedän varmuudella ainakin 2 tällaista joiden luonteeseenkin kuuluu haukkua kaikkea mikä liikkuu.

      Taas oli Liikenteeltä yksi loikkari lähtenyt

    • huvittavaako?

      Tämä huvittavaa on yksi niistä monista jotka eivät joko kelvanneet Onnibussille tai sitten saivat lähteä jo alkumetreillä. Tiedän varmuudella ainakin 2 tällaista joiden luonteeseenkin kuuluu haukkua kaikkea mikä liikkuu.

      Taas oli Liikenteeltä yksi loikkari lähtenyt

    • huvittavaa
    • masa headhill

      Mikä ihmeen haukkumakone täällä mollaa OB??

      Onko jopa kilpailevien yritysten pomoja.., tai niiden alaisia, jotka lietsovat OB kaikenlaista turhanpäiväistä!!

      Tuota voisi kutsua jo samanlaiseksi rasismiksi, jota ennen havaittiin täällä eriväristen ihmisten haukkumisessa!

    • Anonyymi

      Onnibus mobiili lipun tilaus ei onnist, ei päästä valitsemaan matkareittiä, on ihan jumissa

    • Anonyymi

      Markalla saa markan palvelun. Muistakaa tämä vanha viisaus kun suunnittelette kesän bussimatkoja!

    • Anonyymi

      Olipa mukava lukea lahden kaupungin kilpailuttaman liikenteen tulokset. Notkeat, paikalliset ulospäin suuntautuneet yritykset pyöritti pöhöttynyttä dinosaurusta 15-0. Koiviston auto sai ihan huikeasti turpaansa Ruodilta ja Lehtimäeltä. Varmaan koivarin hintoihin on pakko jyvittää noita onnibussin tappioita, niin ei sillä pöhöhinnalla voi pärjätä kisoissa.

      • Anonyymi

        "Olipa mukava lukea lahden kaupungin kilpailuttaman liikenteen tulokset. Notkeat, paikalliset ulospäin suuntautuneet yritykset pyöritti pöhöttynyttä dinosaurusta 15-0. Koiviston auto sai ihan huikeasti turpaansa Ruodilta ja Lehtimäeltä. Varmaan koivarin hintoihin on pakko jyvittää noita onnibussin tappioita, niin ei sillä pöhöhinnalla voi pärjätä kisoissa."

        Katselepa Lehtimäen viime vuosien tilinpäätöksiä. Pakko on saada liikevaihtoa, jos aikoo liikennettä jatkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olipa mukava lukea lahden kaupungin kilpailuttaman liikenteen tulokset. Notkeat, paikalliset ulospäin suuntautuneet yritykset pyöritti pöhöttynyttä dinosaurusta 15-0. Koiviston auto sai ihan huikeasti turpaansa Ruodilta ja Lehtimäeltä. Varmaan koivarin hintoihin on pakko jyvittää noita onnibussin tappioita, niin ei sillä pöhöhinnalla voi pärjätä kisoissa."

        Katselepa Lehtimäen viime vuosien tilinpäätöksiä. Pakko on saada liikevaihtoa, jos aikoo liikennettä jatkaa.

        Eihän tuo kommentoija tuommoisia mieti,kunhan purkaa pahaa oloaan kaikkeen,minkä ajattelee vähänkin liittyvän ob:iin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän tuo kommentoija tuommoisia mieti,kunhan purkaa pahaa oloaan kaikkeen,minkä ajattelee vähänkin liittyvän ob:iin.

        Yhyy, nyyh, nyyh, sniif, kuuluu voihke kerhotalolta kun hommat menee penkin alle


    • Anonyymi

      Hello I had booked a ticket but wrong time how to change it?

      • Anonyymi

        Sinne meni rahasi kankkulan kaivoon. Ensi kerralla jollain oikealla bussifirmalla tai vaikka junalla sitten


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne meni rahasi kankkulan kaivoon. Ensi kerralla jollain oikealla bussifirmalla tai vaikka junalla sitten

        Suomessa normikäytäntö bussilipuissa on että niitä ei voi vaihtaa eikä palauttaa ostamisen jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinne meni rahasi kankkulan kaivoon. Ensi kerralla jollain oikealla bussifirmalla tai vaikka junalla sitten

        Nykyään bussiliput on useimmilla toimijoilla niin halpoja että matkan peruuntuessa tappio asiakkaalle on pieni vaikkei peruutusoikeutta olekaan. Kiitos Onnibusin.

        Toista oli ennen. Kaukoliikenteen bussiliput maksoivat ennen Onnibusia poikkeuksetta menopaluuna useita - siis useita - kymppejä eikä niissä siltikään ollut palautusoikeutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään bussiliput on useimmilla toimijoilla niin halpoja että matkan peruuntuessa tappio asiakkaalle on pieni vaikkei peruutusoikeutta olekaan. Kiitos Onnibusin.

        Toista oli ennen. Kaukoliikenteen bussiliput maksoivat ennen Onnibusia poikkeuksetta menopaluuna useita - siis useita - kymppejä eikä niissä siltikään ollut palautusoikeutta.

        Tämä nyt ei liity mitenkään tapaukseen, josta aloittaja kirjoitti. Onnibussin menettely oli niin törkeää, että eipä siihen voikaan vastata muuten kuin yrittää kääntää keskustelu pois kiusallisesta aiheesta.


    • Anonyymi

      Vittu onnibusi kuljettaja joko on ihan rasisti

    • Anonyymi

      Jo kolmannen kerran WC käyttökelvoton reitillä Helsinki- Savonlinna puolen vuoden aikana.

    • Anonyymi

      Miksi WC ei juuri koskaan toimi pidemmällä matkalla?

      • Anonyymi

        VÄKEVÄ YLISTYS LAURILLE !
        Ylistäkää, ylistäkää!


      • Anonyymi

        Kuski ei viitsi (tai ehdi) tyhjentää säiliötä ja siivota vessaa. Pitkällä matkalla säiliö voi täyttyä ja pitäisi tyhjentää välilläkin.


    • Anonyymi

      Piti matkustaa Jyväskylästä' Tampereelle ja matka oli jo maksettu(ihan normaalihintainen matka).Kuski ei ottanut kyytiin,kun oli kissa mukana kuljetuskassissa.Onneksi oli junalipun hinta,että pääsiin kotiin.

      • Anonyymi

        No tämä on ihan matkustusehdoissa; ei eläimiä.


    • Anonyymi

      Tänään istun myös Onnibussissa n 125 km. Olen 76 v, liikuntarajotteinen herkästi oksenteleva, tasapainohäiriöinen mummo. Sain kahdelta kuljettajalta (sama bussi) hyvin töykeän vastauksen: " Etupenkkeihin EI istuta, koska MINÄ PÄÄTÄN niin"
      Mitäköhän varten ne ovat tyhjinä? Jos ihmis- tai oletettu abstrakti pelko ohjaa kuskien ylimielistä toimintaa, olisi heidän hyvä hankkiutua töihin vaikka lankkua vetämään EndoGutzeitille; pois bussikuskin hommista. Missään muualla ei ole niin TÖYKEITÄ, YLIMIELISIÄ ja HUONOJA KUSKEJA KUIN ONNIBUSSILLA. BOIKOTOIKAA !!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1241
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1130
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1124
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1115
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe