Kiitos moderaattorit

suuri kiitos

Kiitos moderaattoreille viestiketjujen siivoamisesta!!

88

915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos!

      Kiitollinen myös.

      • Jaska Pankuttaja

        Tähän ketjuun eikä edellisiin voi ainakaan käyttää sanontaa: "Viisaampi osasi lopettaa."

        Jaksavat vaan jatkaa.


    • keptikko

      Pahoin pelkään, että turha toivo... Kunhan L*********-uskovaiset saa tänä iltana korkin auki, sama ralli alkaa uudelleen.

      • Peter T

        Lämmin kiitos.


    • 3+9

      Kenen pyynnöstä tämä siivous mahtoikaan toteutua ... hmmm

    • Peter T

      Pyytäjiä oli kuulemani mukaan todella monta. Itse en ehtinyt mukaan pyytäjiin mutta loppuipa tuo lajissaan ennen näkemätön tuohtumuksen purku lopulta.

      • alfander2

        "Pyytäjiä oli kuulemani mukaan todella monta. Itse en ehtinyt mukaan pyytäjiin mutta loppuipa tuo lajissaan ennen näkemätön tuohtumuksen purku lopulta. "

        Narsistin ollessa kyseessä syy on aina muissa. "Enhän MINÄ tietenkään ollut OMASTA maineestani MITENKÄÄN kiinnostunut!"


      • eräs ilmailija

        Hei Peter,

        Mistä kuulit että pyytäjiä oli monta?


      • Peter T
        eräs ilmailija kirjoitti:

        Hei Peter,

        Mistä kuulit että pyytäjiä oli monta?

        Monilta ihmisiltä jotka ottivat minuun yhteyttä, pahoittelivat saamieni vihaviestien törkeyttä ja jotka olivat ottaneet yhteyttä S24 moderointiin.


      • Höhlä

        Mistä sä tiedät kuinka monta? Sä itse oot hölmö täällä meuskannu, niin kaikkialla muuallakin!


      • Peter T
        Höhlä kirjoitti:

        Mistä sä tiedät kuinka monta? Sä itse oot hölmö täällä meuskannu, niin kaikkialla muuallakin!

        Tarpeeksi monta jotta olen voinut vakuuttua siitä että olen oikealla asialla.
        Kuten huomaat, betoniporsaat ovat yhä paikoilllaan.


      • RöH
        Peter T kirjoitti:

        Tarpeeksi monta jotta olen voinut vakuuttua siitä että olen oikealla asialla.
        Kuten huomaat, betoniporsaat ovat yhä paikoilllaan.

        Porsaita äidin oomme kaikki! Mutta kuka suurin Sika?


      • Pöh
        RöH kirjoitti:

        Porsaita äidin oomme kaikki! Mutta kuka suurin Sika?

        Ne jotka sikailee vastauksissaan.


    • niili

      pieniä puroja joka puolella.

      • fight

        samiksena


    • ihmetyttää

      Miksi ei siivottu kaikkia kirjoituksia joissa Peter T oli mukana?

      • Peter T

        Täältä siivottiin ensisijaisesti RL 24:8 rikkovat ja muuten arvottomat viestit. Siis suorat valheet ja vihaviestit.


      • Sadut
        Peter T kirjoitti:

        Täältä siivottiin ensisijaisesti RL 24:8 rikkovat ja muuten arvottomat viestit. Siis suorat valheet ja vihaviestit.

        Jos täällä olis tuollainen siivous, niin eipäs olis montakaan Tähtisen satua julkaistu.


      • 5+20=?
        Peter T kirjoitti:

        Täältä siivottiin ensisijaisesti RL 24:8 rikkovat ja muuten arvottomat viestit. Siis suorat valheet ja vihaviestit.

        Kokonainen viestiketju ilmeisesti poistettiin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12334410


      • Peter T
        Sadut kirjoitti:

        Jos täällä olis tuollainen siivous, niin eipäs olis montakaan Tähtisen satua julkaistu.

        Vai että satuja.
        Haastanpa sinut kertomaan mikä kertomassani ei pidä paikkaansa. Siis on todistettavasti "satua".

        Maksan sinulle 100 euroa per case kun vain tuot ne omalla nimelläsi esiin. 14.7.klo 24 mennessä.


      • Peter T
        5+20=? kirjoitti:

        Kokonainen viestiketju ilmeisesti poistettiin.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12334410

        Odotan edelleenkin paljastuksianne siitä missä olen "satuillut". Vielä ri ole sstasen noutajia ilmestynyt. Aikaa on edelleen puoleen yöhön.


      • eräs ilmailija
        Peter T kirjoitti:

        Odotan edelleenkin paljastuksianne siitä missä olen "satuillut". Vielä ri ole sstasen noutajia ilmestynyt. Aikaa on edelleen puoleen yöhön.

        FS -foorumilla Ilkka Mäkelä oli vahvasti sitä mieltä että Tähtisen tiedot eivät pidä kaikilta osin paikkaansa. Itse en kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti tunne mutta kuullut olen että suhteellisen hyvin perillä näistä ilmailujutuista. Tuskin hän nyt ihan hatusta on väitettä temmannut.


      • Sadut
        Peter T kirjoitti:

        Vai että satuja.
        Haastanpa sinut kertomaan mikä kertomassani ei pidä paikkaansa. Siis on todistettavasti "satua".

        Maksan sinulle 100 euroa per case kun vain tuot ne omalla nimelläsi esiin. 14.7.klo 24 mennessä.

        Peter T ! Sulla saattaa huntit loppua. (100 e)


      • Sadut
        Peter T kirjoitti:

        Vai että satuja.
        Haastanpa sinut kertomaan mikä kertomassani ei pidä paikkaansa. Siis on todistettavasti "satua".

        Maksan sinulle 100 euroa per case kun vain tuot ne omalla nimelläsi esiin. 14.7.klo 24 mennessä.

        Petteri suuri suu, sulla loppus huntit!


      • Peter T
        eräs ilmailija kirjoitti:

        FS -foorumilla Ilkka Mäkelä oli vahvasti sitä mieltä että Tähtisen tiedot eivät pidä kaikilta osin paikkaansa. Itse en kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti tunne mutta kuullut olen että suhteellisen hyvin perillä näistä ilmailujutuista. Tuskin hän nyt ihan hatusta on väitettä temmannut.

        Mäkelä väitti että AN2:ta ei olisi maadotettu Jämillä. Osoitin väitteen oikopäätä vääräksi ja esitin lähteen josta asian voi tarkistaa. Että se siitä.


      • Peter T
        Sadut kirjoitti:

        Petteri suuri suu, sulla loppus huntit!

        Moi Eki, tulit sitten taas palstalle sinäkin.

        Määräaikaan mennessä ei kukaan, toistan, ei kukaan kyennyt osoittamaan vääräksi yhtäkään esittämääni tosiasiaa.

        Hyvää yötä.


      • Asiantuntija?
        eräs ilmailija kirjoitti:

        FS -foorumilla Ilkka Mäkelä oli vahvasti sitä mieltä että Tähtisen tiedot eivät pidä kaikilta osin paikkaansa. Itse en kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti tunne mutta kuullut olen että suhteellisen hyvin perillä näistä ilmailujutuista. Tuskin hän nyt ihan hatusta on väitettä temmannut.

        No aika hatusta on vetänyt siinä tapauksessa. Häntä ei kuulemma ole näkynyt kerhotiloissa lähes ikinä, joten se, että on ollut mukana jollain retkellä kuvaamassa, ei tee hänestä lennuklubi asiantuntijaa.


      • Joopa joo
        eräs ilmailija kirjoitti:

        FS -foorumilla Ilkka Mäkelä oli vahvasti sitä mieltä että Tähtisen tiedot eivät pidä kaikilta osin paikkaansa. Itse en kyseistä henkilöä henkilökohtaisesti tunne mutta kuullut olen että suhteellisen hyvin perillä näistä ilmailujutuista. Tuskin hän nyt ihan hatusta on väitettä temmannut.

        Valitettavasti jotkut haluavat paistatella pätemisen valokeilassa. Näin tapahtuu usein konfliktitilanteissa. Besserwisserit ilmaantuvat jostain koloistaan kertomaan miten asiat oikeasti ovat.


      • Peter T kirjoitti:

        Moi Eki, tulit sitten taas palstalle sinäkin.

        Määräaikaan mennessä ei kukaan, toistan, ei kukaan kyennyt osoittamaan vääräksi yhtäkään esittämääni tosiasiaa.

        Hyvää yötä.

        Onko sinulla Erkki-vaikeuksia? Ilkeät Erkit piinaavat ja vainoavat? Jokaisen nimimerkin takana on Erkki? Pensaissa ja puskissa on Erkkejä?


      • Peter T
        texpert7 kirjoitti:

        Onko sinulla Erkki-vaikeuksia? Ilkeät Erkit piinaavat ja vainoavat? Jokaisen nimimerkin takana on Erkki? Pensaissa ja puskissa on Erkkejä?

        Siellähän ne.
        Ei esimerkiksi äidinkielen tunnilla.
        Ja hyvä että ei kuitenkaan Antonovin ohjaamossa, ilman lupakirjaa.

        Mitä jos laitettaisiin jo jäitä hattuun? Jatkuva ilkeily ei jaksa viehättää. Ketään. Mitään uutta informaatiota tämä ketju ei ole sisältänyt enää aikoihin.


      • maadoittaja
        Peter T kirjoitti:

        Mäkelä väitti että AN2:ta ei olisi maadotettu Jämillä. Osoitin väitteen oikopäätä vääräksi ja esitin lähteen josta asian voi tarkistaa. Että se siitä.

        Eikös maadoittaminen tarkoita ilmailussa sitä että koneella ei pystytä jostain syystä suorittamaan sille annettua lentotehtävää. Luotettavasta lähteestä saamieni tietojen mukaan AN2 palasi Jämiltä ennalta tehdyn suunnitelman mukaisesti lentäen.

        Onko edelleenkin liikkeellä väärää tietoa?


      • oink oink
        Peter T kirjoitti:

        Siellähän ne.
        Ei esimerkiksi äidinkielen tunnilla.
        Ja hyvä että ei kuitenkaan Antonovin ohjaamossa, ilman lupakirjaa.

        Mitä jos laitettaisiin jo jäitä hattuun? Jatkuva ilkeily ei jaksa viehättää. Ketään. Mitään uutta informaatiota tämä ketju ei ole sisältänyt enää aikoihin.

        On tässä tullut toistuvasti esiin erään SIL hallituksen jäsenen epäasiallinen käytös, lapselisuus ja naivius.

        Ja eiköhän taas törähdä kun tuutataan.


      • Peter T
        maadoittaja kirjoitti:

        Eikös maadoittaminen tarkoita ilmailussa sitä että koneella ei pystytä jostain syystä suorittamaan sille annettua lentotehtävää. Luotettavasta lähteestä saamieni tietojen mukaan AN2 palasi Jämiltä ennalta tehdyn suunnitelman mukaisesti lentäen.

        Onko edelleenkin liikkeellä väärää tietoa?

        Erkki Saario oli lentänyt AN-2:lla Jämille. Koneessa oli runsaasti matkustajia. Trafi suoritti ns ramp checkin koneelle ja miehistölle. Kävi ilmi, että koneessa oli vain yksi ohjaaja, vaikka koneeseen vaaditaan 2 ohjaajaa kun sillä kuljetetaan matkustajia.

        Trafin tarkastaja kielsi tällöin Saariota lentämästä koneella (siis "maadoitti koneen") ilman toista ohjaajaa. Sellaisen löydyttyä (Markku Lehti, tuolloinen lennonopettaja Patrialla) pääsi Antonov palaamaan Malmille.

        Tuolloin Trafissa ei ollut vielä oivallettu, että koneen päällikön ulkomainen (non-EASA) lupakirja ei olisi oikeuttanut lentämään Antonovia edes perämiehen kanssa. Tämä oivallettiin viime viikolla.

        Ulkomaisella lupakirjalla voi Suomessa tilapäisesti oleskeleva henkilö lentää
        - päivällä
        - näkölentosäännöillä (VFR)
        - Suomessa rekisteröityä lentokonetta
        - jonka lentämiseen riittää yksi ohjaaja.


        Kysyin asiaa vielä varmuuden vuoksi Trafin em. tarkastajalta viime viikolla. Hän vahvisti, että asioiden kulku oli juuri niin kuin olen edellä kertonut.


      • sytytys myöhäisellä?
        Peter T kirjoitti:

        Erkki Saario oli lentänyt AN-2:lla Jämille. Koneessa oli runsaasti matkustajia. Trafi suoritti ns ramp checkin koneelle ja miehistölle. Kävi ilmi, että koneessa oli vain yksi ohjaaja, vaikka koneeseen vaaditaan 2 ohjaajaa kun sillä kuljetetaan matkustajia.

        Trafin tarkastaja kielsi tällöin Saariota lentämästä koneella (siis "maadoitti koneen") ilman toista ohjaajaa. Sellaisen löydyttyä (Markku Lehti, tuolloinen lennonopettaja Patrialla) pääsi Antonov palaamaan Malmille.

        Tuolloin Trafissa ei ollut vielä oivallettu, että koneen päällikön ulkomainen (non-EASA) lupakirja ei olisi oikeuttanut lentämään Antonovia edes perämiehen kanssa. Tämä oivallettiin viime viikolla.

        Ulkomaisella lupakirjalla voi Suomessa tilapäisesti oleskeleva henkilö lentää
        - päivällä
        - näkölentosäännöillä (VFR)
        - Suomessa rekisteröityä lentokonetta
        - jonka lentämiseen riittää yksi ohjaaja.


        Kysyin asiaa vielä varmuuden vuoksi Trafin em. tarkastajalta viime viikolla. Hän vahvisti, että asioiden kulku oli juuri niin kuin olen edellä kertonut.

        Miksi Trafin oivalluksessa ettei Saario ollut oikeutettu lentämään meni noinkin kauan. Toisaalta miten kauan Saario on lennellyt ilman että hänellä siihen on ollut oikeus. Eihän tämä Jämin keikka varmaankaan ollut Saarion ensimmäinen kyseisellä Antonovilla.


      • tupolevski
        Joopa joo kirjoitti:

        Valitettavasti jotkut haluavat paistatella pätemisen valokeilassa. Näin tapahtuu usein konfliktitilanteissa. Besserwisserit ilmaantuvat jostain koloistaan kertomaan miten asiat oikeasti ovat.

        Olisipa tuo jo pelastanut 11 ihmishenkeä polakeissa jos olisi ollut puikossa.


      • Peter T
        sytytys myöhäisellä? kirjoitti:

        Miksi Trafin oivalluksessa ettei Saario ollut oikeutettu lentämään meni noinkin kauan. Toisaalta miten kauan Saario on lennellyt ilman että hänellä siihen on ollut oikeus. Eihän tämä Jämin keikka varmaankaan ollut Saarion ensimmäinen kyseisellä Antonovilla.

        Nähdäkseni on vallinnut luottamus johon ei ollut aihetta. Rajoittava ilmailumääräys on vanha kansallinen - mutta silti voimassa. Lennuklubi on täyttänyt 10 vuotta. Laskekaa siitä. Ulkomsinen luoakirja olisi pitänyt muuntaa kansalliseksi tai JAR-kirjaksi kun haltijan oleskelu Suomessa ylitti 185 päivää/v.

        Lienee olemassa perusteltu syy miksi tuota määräystä on pitänyt uhmata. Ja on Luojan lykky ettei onnettomuutta ole vielä tapahtunut koska matkustajien vakuutusturva olisi ollut kyseenalainen.


      • Peter T
        Peter T kirjoitti:

        Nähdäkseni on vallinnut luottamus johon ei ollut aihetta. Rajoittava ilmailumääräys on vanha kansallinen - mutta silti voimassa. Lennuklubi on täyttänyt 10 vuotta. Laskekaa siitä. Ulkomsinen luoakirja olisi pitänyt muuntaa kansalliseksi tai JAR-kirjaksi kun haltijan oleskelu Suomessa ylitti 185 päivää/v.

        Lienee olemassa perusteltu syy miksi tuota määräystä on pitänyt uhmata. Ja on Luojan lykky ettei onnettomuutta ole vielä tapahtunut koska matkustajien vakuutusturva olisi ollut kyseenalainen.

        Tiedossani ei toki ole etteikö ES:lla olisi voinut kuluneiden 10 v aikana olla myös suomalaista lupakirjaa. Käsittääkseni ei kuitenkaan ainakaan viimeiseen 5 vuoteen.


      • Hokkuspokkus 1
        Peter T kirjoitti:

        Tiedossani ei toki ole etteikö ES:lla olisi voinut kuluneiden 10 v aikana olla myös suomalaista lupakirjaa. Käsittääkseni ei kuitenkaan ainakaan viimeiseen 5 vuoteen.

        Käsittääkseni ei kuitenkaan? Mistä sä näitä tiedossasi olevia tietoja vetelet, kuin taikuri hatusta? Oot aika Taika Jim!


      • Taika- Jim
        Peter T kirjoitti:

        Tiedossani ei toki ole etteikö ES:lla olisi voinut kuluneiden 10 v aikana olla myös suomalaista lupakirjaa. Käsittääkseni ei kuitenkaan ainakaan viimeiseen 5 vuoteen.

        Erkin historia on aika tarkkaan selvillä.

        Katsoin tarpeelliseksi tutkivana journalistina selvittää asioita juurta jaksain kun aloin ymmärtää miten hän toimii. Sen jälkeen kun hän Australiasta käsin teetätti kaverinsa kautta v 2010 erään perättömän ilmiannon Trafin medikaaliyksikköön.

        Hämmästyttäviä tietoja on tullut esiin eri ajoilta ja eri maista ja kansioon kirjattu. Mutta nyt ei ole niiden julkistamisen aika eikä tämä foorumi oikea paikka.


      • Peter T
        Hokkuspokkus 1 kirjoitti:

        Käsittääkseni ei kuitenkaan? Mistä sä näitä tiedossasi olevia tietoja vetelet, kuin taikuri hatusta? Oot aika Taika Jim!

        Meillä jokaisella on asioista KÄSITYKSIÄ. Ne syntyvät eri lähteistä, luetusta, nähdystä, koetusta ja kuullusta. Mahdatteko aavistaakaan, kuinka runsaasti ja jatkuvasti saan yhteydenottoja ilmailijoilta, jotka toivovat jonkin heitä askaruttavan asian tulevan julki, käsitellyksi tai muuten vaan tiedokseni. Minä olen toimittaja ja heillä on siten lähdesuoja.

        Käsittääkseni käsitykseni ovat olleet tässä keskustelusäikeessä (ja vastaavissa edeltävissä) totuudenmukaisia ja luotettavina pidettäviä, koska kaikki esiin tullut on niitä järjestelmällisesti tukenut. Käsittääkseni myöskään kukaan ei ole käsityksiäni myöskään vääriksi osoittanut, vaikka kiukuttelua ja uhoa on palstoilla ollut paljonkin. Substanssia ei nähdyssä uhoamisessa ole ollut juuri lainkaan.

        Mutta onhan se hyvä, että tuohtumusta, kiukkua ja pahaa tuultaan saa purkaa jossakin, jos ei muualla niin Suomi24:n kautta, nimimerkin suojasta.

        Käsityksiä siis on enkä ole niitä kaikkia läheskään tuonut esille enkä tällä palstalla aiokaan.

        Käsittääkseni minulla on tietämystä ja oikean suuntaisia käsityksiä suomalaisen harrasteilmailun eräiltä osa-alueilta huomattavasti laajemmalti kuin kesivertoilmailijoilla. Tästä kiitos kannattaja-, lukija- ja ystäväkunnalleni. Joka on itseänikin hämmästyttävän laaja.

        Otetaanpa esimerkki "käsityksestä".

        Onko teillä käsitystä siitä, kuka olikaan se ilmailija joka taannoin eräässä Jämi Fly-In:issä koetti lähteä koneellaan tolkuttoman ympäripäissään liikkeelle yöllä alabaanalta ?

        Jos ei ole, muutama vihje.

        1. vihje: Hänen nimensä ei ollut Erkki
        2. vihje: Hänellä on mielestään paremman näköinen vaimo kuin toisilla
        3. vihje: Siinä koneessa ei ollut saunaa
        4. vihje: Vielä sillä kertaa hänestä ei tehty raporttia vastoin Air Bossin kieltoa suoritetun pari-lentoonlähdön vuoksi, joka suuntautui kiitotie 27:lta oikealla kaarrolla yläbaanalle - jossa oli vilkasta lennokkitoimintaa
        5. vihje: Tämä itseään vilpittömästi ihaileva verbaalisesti erittäin tuottelias pilottimme kuuluu Kokoomukseen

        Tässäpä kesäpäivän pähkinää kerrakseen.

        Ja muistakaa ne hypnoottiset eleet.


      • lisää pähkinää
        Peter T kirjoitti:

        Meillä jokaisella on asioista KÄSITYKSIÄ. Ne syntyvät eri lähteistä, luetusta, nähdystä, koetusta ja kuullusta. Mahdatteko aavistaakaan, kuinka runsaasti ja jatkuvasti saan yhteydenottoja ilmailijoilta, jotka toivovat jonkin heitä askaruttavan asian tulevan julki, käsitellyksi tai muuten vaan tiedokseni. Minä olen toimittaja ja heillä on siten lähdesuoja.

        Käsittääkseni käsitykseni ovat olleet tässä keskustelusäikeessä (ja vastaavissa edeltävissä) totuudenmukaisia ja luotettavina pidettäviä, koska kaikki esiin tullut on niitä järjestelmällisesti tukenut. Käsittääkseni myöskään kukaan ei ole käsityksiäni myöskään vääriksi osoittanut, vaikka kiukuttelua ja uhoa on palstoilla ollut paljonkin. Substanssia ei nähdyssä uhoamisessa ole ollut juuri lainkaan.

        Mutta onhan se hyvä, että tuohtumusta, kiukkua ja pahaa tuultaan saa purkaa jossakin, jos ei muualla niin Suomi24:n kautta, nimimerkin suojasta.

        Käsityksiä siis on enkä ole niitä kaikkia läheskään tuonut esille enkä tällä palstalla aiokaan.

        Käsittääkseni minulla on tietämystä ja oikean suuntaisia käsityksiä suomalaisen harrasteilmailun eräiltä osa-alueilta huomattavasti laajemmalti kuin kesivertoilmailijoilla. Tästä kiitos kannattaja-, lukija- ja ystäväkunnalleni. Joka on itseänikin hämmästyttävän laaja.

        Otetaanpa esimerkki "käsityksestä".

        Onko teillä käsitystä siitä, kuka olikaan se ilmailija joka taannoin eräässä Jämi Fly-In:issä koetti lähteä koneellaan tolkuttoman ympäripäissään liikkeelle yöllä alabaanalta ?

        Jos ei ole, muutama vihje.

        1. vihje: Hänen nimensä ei ollut Erkki
        2. vihje: Hänellä on mielestään paremman näköinen vaimo kuin toisilla
        3. vihje: Siinä koneessa ei ollut saunaa
        4. vihje: Vielä sillä kertaa hänestä ei tehty raporttia vastoin Air Bossin kieltoa suoritetun pari-lentoonlähdön vuoksi, joka suuntautui kiitotie 27:lta oikealla kaarrolla yläbaanalle - jossa oli vilkasta lennokkitoimintaa
        5. vihje: Tämä itseään vilpittömästi ihaileva verbaalisesti erittäin tuottelias pilottimme kuuluu Kokoomukseen

        Tässäpä kesäpäivän pähkinää kerrakseen.

        Ja muistakaa ne hypnoottiset eleet.

        Foorumeja surffaileville besserwissereille tässä pientä aivojumppaa eli kuka, missä ja milloin esittikään seuraavan kysymyksen:

        Millä nimellä tunnetaan ilma-alus MU2B-60 ?

        1. vihje: Hän käytti silloin nimimerkkiä marquise

        Tässäpä kesäillan pähkinää grillauksen oheen.


      • Four star general
        Peter T kirjoitti:

        Meillä jokaisella on asioista KÄSITYKSIÄ. Ne syntyvät eri lähteistä, luetusta, nähdystä, koetusta ja kuullusta. Mahdatteko aavistaakaan, kuinka runsaasti ja jatkuvasti saan yhteydenottoja ilmailijoilta, jotka toivovat jonkin heitä askaruttavan asian tulevan julki, käsitellyksi tai muuten vaan tiedokseni. Minä olen toimittaja ja heillä on siten lähdesuoja.

        Käsittääkseni käsitykseni ovat olleet tässä keskustelusäikeessä (ja vastaavissa edeltävissä) totuudenmukaisia ja luotettavina pidettäviä, koska kaikki esiin tullut on niitä järjestelmällisesti tukenut. Käsittääkseni myöskään kukaan ei ole käsityksiäni myöskään vääriksi osoittanut, vaikka kiukuttelua ja uhoa on palstoilla ollut paljonkin. Substanssia ei nähdyssä uhoamisessa ole ollut juuri lainkaan.

        Mutta onhan se hyvä, että tuohtumusta, kiukkua ja pahaa tuultaan saa purkaa jossakin, jos ei muualla niin Suomi24:n kautta, nimimerkin suojasta.

        Käsityksiä siis on enkä ole niitä kaikkia läheskään tuonut esille enkä tällä palstalla aiokaan.

        Käsittääkseni minulla on tietämystä ja oikean suuntaisia käsityksiä suomalaisen harrasteilmailun eräiltä osa-alueilta huomattavasti laajemmalti kuin kesivertoilmailijoilla. Tästä kiitos kannattaja-, lukija- ja ystäväkunnalleni. Joka on itseänikin hämmästyttävän laaja.

        Otetaanpa esimerkki "käsityksestä".

        Onko teillä käsitystä siitä, kuka olikaan se ilmailija joka taannoin eräässä Jämi Fly-In:issä koetti lähteä koneellaan tolkuttoman ympäripäissään liikkeelle yöllä alabaanalta ?

        Jos ei ole, muutama vihje.

        1. vihje: Hänen nimensä ei ollut Erkki
        2. vihje: Hänellä on mielestään paremman näköinen vaimo kuin toisilla
        3. vihje: Siinä koneessa ei ollut saunaa
        4. vihje: Vielä sillä kertaa hänestä ei tehty raporttia vastoin Air Bossin kieltoa suoritetun pari-lentoonlähdön vuoksi, joka suuntautui kiitotie 27:lta oikealla kaarrolla yläbaanalle - jossa oli vilkasta lennokkitoimintaa
        5. vihje: Tämä itseään vilpittömästi ihaileva verbaalisesti erittäin tuottelias pilottimme kuuluu Kokoomukseen

        Tässäpä kesäpäivän pähkinää kerrakseen.

        Ja muistakaa ne hypnoottiset eleet.

        4 viidestä, mitä voitin?


      • valehtelet
        Peter T kirjoitti:

        Vai että satuja.
        Haastanpa sinut kertomaan mikä kertomassani ei pidä paikkaansa. Siis on todistettavasti "satua".

        Maksan sinulle 100 euroa per case kun vain tuot ne omalla nimelläsi esiin. 14.7.klo 24 mennessä.

        Valehtelet et kuitenkaan maksa.
        velkaa oot joka puolelle.


      • romukone
        lisää pähkinää kirjoitti:

        Foorumeja surffaileville besserwissereille tässä pientä aivojumppaa eli kuka, missä ja milloin esittikään seuraavan kysymyksen:

        Millä nimellä tunnetaan ilma-alus MU2B-60 ?

        1. vihje: Hän käytti silloin nimimerkkiä marquise

        Tässäpä kesäillan pähkinää grillauksen oheen.

        Onko tämä se paska kone jonka omistajat menee aina konkurssiin ?


      • Trafi Medikaali
        Taika- Jim kirjoitti:

        Erkin historia on aika tarkkaan selvillä.

        Katsoin tarpeelliseksi tutkivana journalistina selvittää asioita juurta jaksain kun aloin ymmärtää miten hän toimii. Sen jälkeen kun hän Australiasta käsin teetätti kaverinsa kautta v 2010 erään perättömän ilmiannon Trafin medikaaliyksikköön.

        Hämmästyttäviä tietoja on tullut esiin eri ajoilta ja eri maista ja kansioon kirjattu. Mutta nyt ei ole niiden julkistamisen aika eikä tämä foorumi oikea paikka.

        Anna palaa vaan mistähän nyt on kysymys.


      • Peter Y
        Trafi Medikaali kirjoitti:

        Anna palaa vaan mistähän nyt on kysymys.

        Valitettavasti en voi antaa palaa, koska saattaisin silloin rikkoa RL 24:8, ja koska erinäisten tietojen julkaiseminen saattaisi johtaa tietolähten pajastumiseen. Tiedot ovat sen verran yksityiskohtaisia ja intiimejä.

        Voinen yleisellä tasolla sanoa että esimerkiksi Suomessa esitetty ja ylläpidetty käsitys ES Austarian ajoilta poikkeaa merkittävästi Australiasta viime aikoinma saadusta informaatiosta.


      • Peter T
        Taika- Jim kirjoitti:

        Erkin historia on aika tarkkaan selvillä.

        Katsoin tarpeelliseksi tutkivana journalistina selvittää asioita juurta jaksain kun aloin ymmärtää miten hän toimii. Sen jälkeen kun hän Australiasta käsin teetätti kaverinsa kautta v 2010 erään perättömän ilmiannon Trafin medikaaliyksikköön.

        Hämmästyttäviä tietoja on tullut esiin eri ajoilta ja eri maista ja kansioon kirjattu. Mutta nyt ei ole niiden julkistamisen aika eikä tämä foorumi oikea paikka.

        Lisää pilleriä näämaan kyllä se auttaa


    • tiedoksi

      Kehoittaisin täällä kirjoittelevia laittamaan nyt hieman jäitä hattuun. Tähtisen vaimon käyntikortissa on kirjaimet VT ja AA. Jos ette pysty pistämään paremmaksi niin rikoslakia tulkittaessa Tähtinen on jotakuinkin vahvoilla.

      • 5 tähden A

        Mitä sä tarkoitat? Jokos Tähtisen porukka lakejakin muutta? Se on aivan sama onks siellä VT ja AA. Se on käyntikortti joita saa millä kirjaimilla vain, turuilta ja toreilta!


      • Takaisin kouluun
        5 tähden A kirjoitti:

        Mitä sä tarkoitat? Jokos Tähtisen porukka lakejakin muutta? Se on aivan sama onks siellä VT ja AA. Se on käyntikortti joita saa millä kirjaimilla vain, turuilta ja toreilta!

        Tämähän menee hauskaksi, TeroKorollalta on tosiaan jäänyt tuo peruskoulukin käymättä. :-D


      • Ylim.aikaa.on
        5 tähden A kirjoitti:

        Mitä sä tarkoitat? Jokos Tähtisen porukka lakejakin muutta? Se on aivan sama onks siellä VT ja AA. Se on käyntikortti joita saa millä kirjaimilla vain, turuilta ja toreilta!

        Jännä miten monet eri nimimerkeillä kirjoitetut viestit muistuttavat toisiaan... Ihan kuin jostain rasvamontusta kirjoitettuja?


      • Apukoulu 4
        Takaisin kouluun kirjoitti:

        Tämähän menee hauskaksi, TeroKorollalta on tosiaan jäänyt tuo peruskoulukin käymättä. :-D

        Vai lukenutkin pitää olla, kun tälle sivulle sais kirjoitella?


      • 5+6
        Apukoulu 4 kirjoitti:

        Vai lukenutkin pitää olla, kun tälle sivulle sais kirjoitella?

        Kannattaa sen verran sivistynyt olla, ettei nyt ihan mitä vaan typerää ala laukomaan täällä!


    • Ehkä väärässä

      Lopettakaa jo kinastelu.Laittakaa voimavaranne yhteen.Näyttäkää että
      ilmailijoissa löytyy yhteishenkeä.Miettikää,mitä virheitä "lennuklubi"tehnyt.
      Virheistä voi oppia,virheet voi korjata.Kahlatkaa pykäläviidakko,tehkää ehdotuksia
      miten AN takaisin taivaalle.Hieno kone turhan panttina tällä hetkellä.
      Ilmaan se olisi saatava. PT,kun tiedät "lennu"porukan murheet,niin liiton
      miehenä tekisit miehen työn.Syytösten sijasta alkaisit tarfin ym kanssa pohtimaan
      miten "Ekin" ja lennuporukan asiat saisivat ilmailun kannalta hyvän ja toimivan
      päätöksen.

      • Peter T

        Hyvä ehdotus.


        Lennuklubi voisi liittyä Suomen Ilmauliiton jäseneksi, sitoutua toiminnassaan Liiton sääntöihin ja saada sitä kautta myös Liiton jäsenedut.

        Aina valmiina yhteistyöhön. Keinot löytyvät kyllä.


      • Kommari mies
        Peter T kirjoitti:

        Hyvä ehdotus.


        Lennuklubi voisi liittyä Suomen Ilmauliiton jäseneksi, sitoutua toiminnassaan Liiton sääntöihin ja saada sitä kautta myös Liiton jäsenedut.

        Aina valmiina yhteistyöhön. Keinot löytyvät kyllä.

        Siinäpäs vasta AY mies! Huraa vapaa suomi!


      • Asenne hukassa?

        Niin, eihhän se ole koneen vika, että sen haltijat eivät noudata määräyksiä eivätkä piittaa turvallisuudesta. Asennevammaa on vaikeampi korjata, tai edes muuttaa, jos samalla tavalla on totuttu toimimaan jo vuosikymmenet.


      • Peter T

        Pykäläviidakosta muutama sana.
        Koneella ei ole siis lupaa ilmailuun ja käsitykseni mukaan vielä toistaiseksi Trafilla ei ole riittävästi tietoa koneen tulevasta aiotusta käyttötarkoituksesta, ts millaista lentoa ja millä miehistöllä sillä on tarkoitus lentää.

        Saattaa olla että tuleva Permit To Fly kattaa vain yhden lennon, jonka lähtökenttä on Suomessa mutta määräkenttä ei.

        Ja selvyyden vuoksi on hyvä todeta sekin, miksi LY-ABY maadotettiin. Se ei, toisin kuin Malmin pyöreässä tuoreeltaan julistettiin, tapahtunut esimerkiksi siksi että "Anna olisi antanut Peterille videon joka ..." jne jne..

        LY-ABY on maadotettu Liettuan Ilmailuhallinnon Trafille esittämän pyynnön perusteella.

        LY-ABY on läpäissyt äskettäin tehdyn ramp-tarkastuksen. Kone on hyvä eikä siinä ole vikaa. Koneen operointiin ja miehistöön liittyvät seikat ovat toistaiseksi sen verran epäselviä että lupaa ei ole myönnetty, vaikka sitä on haettu. Epäilevät tuomaat voivat halutessaan tarkistella asioita Trafin kirjaamon kautta.

        Saattaa olla, että emme siis tällä kertaa näekään konetta Jämi Fly-In:issa.


    • foorumin puolesta

      Eikö Peterin pitäisi enemmänkin olla kiitollinen siitä että on edes joku paikka missä saa purkaa pahaa mieltä ja kiukkuaan kun FS sivustolla keskustelu laitettiin jäihin.

    • Peter T

      Ja oikein hyvää huomenta taas kaikille viha- ja muille kirjoittajille.
      Aamuyö näyttää kirvoittavan aina runsaasti uusia näkemyksiä. Tai jossei uusia niin vanhan toistoa ainakin.

      Pahaa mieltä ja suurta tuohtumusta täällä näyttävät muutamat tahot purkavan uudelleen ja uudelleen. Pahan mielen purkajia taitaa löytyä ihan muualta kuin linjan täältä päästä.

      Kaikille lienee jo selvää se, että Lennuklubia sivuava ja minua vastaan hyökkäävä keskustelu täällä Suomi24:ssä on todellakin muiden kuin allekirjoittaneen aloittama.

      Sitä ennen te aloititte uuden keskustelusäikeen FF:llä - heti sen jälkeen kun Sami Puro lukitsi "liikaa ruutia" sisältäneen ketjun (joka on edeleen nähtävänä). Kun siellä teidän aloittamassanne ketjussa kiima huipentui Raimo Toivion aamukännissään pusertamaan törkykirjoitukseen (joka poistettiin FF:lta, ja Toivion esiintyminen FF:llä estettiin) alkoi täällä ennennäkemätön vihaviestinnän keskitys.

      Kun ensimmäinen viestiketjunne poistettiin täältä kokonaan ja siitä kiitettiin, alkoi sama rumba taas uudelleen.

      Nyt ollaan tultu siihen vaiheeseen että teidän puoleltanne enää lähinnä toistellaan uudelleen ja uudelleen ah niin hauskoja nimitystä (kanat, bimbot,Pikku Petteri jne) - mikä osoittaa ainoastaan sen että sanottava on loppunut, mutta kun yhä kiukuttaa kun paha viranomainen on lopettanut hauskanpidon ja syyllinen pitää löytää.....

      Toivottavasti AN2-operointi saadaan pian käyntiin uudelta ja turvalliselta pohjalta. Toivotavasti koneeseen löytyy kelpuutettuja lentäjiä, jotka voivat laillisesti sillä lentää. Toivottavasti Lennuklubi alkaa toimia kuin aito yhdistys jolla on avoin toimintakulttuuri kokouksineen, kirjanpitoineen ja tilinpäätöksineen. Ennen kaikkea toivon että lentotoiminnassa jatkossa noudatetaan hyvää ilmailutapaa eikä aiheuteta hengenvaaraa matkustajille - esimerkiksi lentämällä VFR:ää pilvessä alle minimilentokorkeuksien.

      Sillä kaikesta tuosta on tässä ilmiössä ollut alun perin kysymys.

      • Arkku kauppias

        Mitä viellä! Eihän tässä ole edes sanallista arkkua availtu? Se kun tehtäs, niin olispas kansalla hauskaa!


      • Selityskone Tähtinen selittää täällä taas, ties kuinka monennen kerran tässäkin ketjussa, edellisestä poistetusta ketjusta puhumattakaan. Ei tullut sitten mieleesi julkista parjauskampanjaa aloittaessasi, että varmasti tulee esiin myös vastustavia mielipiteitä? Olisit voinut välttyä tältä kaikelta olemalla aloittamatta uutisointia itse, jättämällä asioiden hoito viranomaisten huoleksi. Se, että Ilmailuliiton hallituksen jäsen ei ymmärtänyt pysytellä henkilökohtaisten riitojen ulkopuolella, osoittaa pelkästään sopimattomuutta ilmailijoiden yhteisen edun valvojaksi.


    • Riittää uhkailut

      Jostain syystä minua ei huvita ainakaan yhtään. Jos joistakin pesäpallomailoilla uhkailu on huvittavaa luettavaa, niin outoapa on. Suoraan sanottuna, en toivo enää muuta, kuin että tuo remuava raivopäiden joukko muuttaisi vaikka Marssiin ja pysyisi siellä, ja pelaisi niillä hakkaus- "pesäpallomailoillaan" sitä suuresti rakastamaansa väkivaltapeliään keskenänsä, eivätkä uhkailisi enää ikinä muita ilmailijoita! :-(

      • Pallo räpylä maila

        Peterillä on pallo jonka laittoi pyörimään,itse ainakin kertoi niin, pesäpalloon tarvitaan myös maila ja räpylä jos et tiennyt sitä sirpa.


    • Peter T

      Älyä olen minäkin jo kauan kaipaillut teidän touhuihinne. Nimimerkki "pesäpallomaila" on tasan ja tarkkaan verhottu uhkaus jo itsessään.

      Ja taas yksi esimerkki siitä millaista roskaväkeä nimimerkkien takaa löytyy. Etoo oikein toisissaan ajatella että hienon harrastuksen liepeillä roikkuu tuollaisia.

    • Roskakerho

      Ei se mitään, jatkakaa väkivallalla uhkailijat vaan samaan malliin. Eiköhän tämän roskakerhon toiminta ole nyt viimeistään kaikille valjennut.

      • Roskakerho 1

        Onko SIL Peter johjossa.


    • Luotsi tässä hei!

      Olette saaneet palstalle luotsin. Toivon teille jatkossa mukavia ilmailukeskusteluja, reilussa ilmailuhengessä, ajankohtaisten ja rakentavien aiheiden parissa.

      Jotta keskustelu voisi jatkua hyvässä ja rakentavassa hengessä, laitan teille tähän pienenä muistutuksena Suomi24:n keskustelupalstojen säännöt.

      Esim. nämä säännöt näyttävät unohtuneen:

      Suomi24-palveluissa ei saa:
      - Hyökätä toisia käyttäjiä vastaan tai uhkailla toisia käyttäjiä
      - Esittää asiattomia ja loukkaavia kommentteja muista käyttäjistä
      - Esittää perättömiä väitteitä

      Muutama muukin sääntö olisi hyvä käydä tarkistamassa.

      http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot/

      • Tasapuolisuutta

        Esiinnyt ilmailijana. Olet nyt myös palstan moderaattori. Ole hyvä ja esittele itsesi.


    • Peter T

      Arvoisa luotsi,

      saapumisesi tälle palstalle on pantu ilolla merkille. Aivan kuin joku olisi avannut ikkunan ja huoneeseen olisi tullut raitista ilmaa.

    • Kiitos. Olen läsnä kaikille tasapuolisesti. :-)

    • Ajattelin poistaa vain muutamia viestejä tästä ketjusta, mutta huomasin, että koko keskustelu on ajautumassa niin pahasti väärille urille, että on pakko puhdistaa tätä jo rankemmalla kädellä. Koittakaapa rauhottua nyt!

      • von Döbeln

        Niin siis Peter, onko perää siinä huhussa, jonka mukaan "luotsi" olisitkin ollut sinä Peter T.??


      • Peter T
        von Döbeln kirjoitti:

        Niin siis Peter, onko perää siinä huhussa, jonka mukaan "luotsi" olisitkin ollut sinä Peter T.??

        Ei ole. Tiedän kyllä, kuka toimi kotvan aikaa luotsina, koska asia selvisi tavallaan vahingossa erään kirjeenvaihdon myötä Minä en ole koskaan toiminut minkään keskustelupalstan moderaattorina enkä luotsina.

        Miksi kysyt tällaista minulta?

        Peter Tähtinen


      • Loistoluotsi
        Peter T kirjoitti:

        Ei ole. Tiedän kyllä, kuka toimi kotvan aikaa luotsina, koska asia selvisi tavallaan vahingossa erään kirjeenvaihdon myötä Minä en ole koskaan toiminut minkään keskustelupalstan moderaattorina enkä luotsina.

        Miksi kysyt tällaista minulta?

        Peter Tähtinen

        Ois loistohyvä jos se luotsi ois Peter. Miettikääs mitä siitä seurais ni näätte mitä mä meinaan.


      • Painajainen 69
        Loistoluotsi kirjoitti:

        Ois loistohyvä jos se luotsi ois Peter. Miettikääs mitä siitä seurais ni näätte mitä mä meinaan.

        Niinpä. Luotsi-Peter poistaisi kaikki viestit. Jäljelle ei jäisi yhtään mitään.


    • Lähdesuojan alle

      "Mahdatteko aavistaakaan, kuinka runsaasti ja jatkuvasti saan yhteydenottoja ilmailijoilta, jotka toivovat jonkin heitä askaruttavan asian tulevan julki, käsitellyksi tai muuten vaan tiedokseni. Minä olen toimittaja ja heillä on siten lähdesuoja." Näin toteaa P. Tähtinen tuolla vähän ylempänä.
      Siis, "koska olet toimittaja", tarjoat "lähdesuojaa" kaikille mahdollisille ilmiantajille, käräyttäjille ja muille kätyreille ? Kiva. Hyvä tietää mikä olet miehiäsi.

      • Peter T

        No NYT sin viimenkin ymärsit asian oikean laidan. Olin jo menettää toivoni sinun suhteesi.

        Kosto kun on sellainen asia joita harvat osakseen toivovat, vaikkain toivovat vääryyden päättymistä.

        Et kai kuitenkaan sanavalinnoillasi tarkoita, että itse suosisit rikoksia ja niiden tekijöitä?

        Hyvää kesää


      • Colt 45
        Peter T kirjoitti:

        No NYT sin viimenkin ymärsit asian oikean laidan. Olin jo menettää toivoni sinun suhteesi.

        Kosto kun on sellainen asia joita harvat osakseen toivovat, vaikkain toivovat vääryyden päättymistä.

        Et kai kuitenkaan sanavalinnoillasi tarkoita, että itse suosisit rikoksia ja niiden tekijöitä?

        Hyvää kesää

        Nythän ei puhuta miehistä, kun puhutaan Tähtisestä!


    • arctic hysteria

      Herra toimittaja Tähtinen, "lähdesuoja" ei tarkoita sitä, että sinulla olisi lupa alkaa puhua mitä mielit, vaan sitä, että voit vedota TUOMIOISTUIMESSA SINUA VASTAAN VASTUULLISENA TOIMITTAJANA NOSTETUSSA JUTUSSA lähdesuojaasi.

      Ei muuten!

      • Peter T

        No jopas nyt jotakin. Kyllä Wikipediasta on apua jopa rikollisille.


    • Ulos liitosta

      Peter kiittää itse itseään, kuten tietenkin pitääkin.

    • Liiton Arkki

      Vai Erkki?

    • Louis Armstrong

      Niin se palstan "pätkäluotsi" taisi siis sittenkin olla Peter Tähtinen itse salanimella, näin täällä siten kirjoitetun. Lienekö totta vaiko ei, ainakin hänen uransa jäi tosi lyhyeksi, kun asia selvisi suomi24:ssä, eikä hän ole luotsiasiasta mitään enään tosiaan puhunutkaan edes yleisellä tasolla..

    • Mikäli asia ylimalkaan ketään kiinnostaa, en ole koskaan ollut minkään palstan luotsina SUOMI24 foorumilla.

      Sillä, mitä täällä näette kirjoitetun on enintään viihdearvoa. Jos sitäkään.

      • 12+4

        "Sillä, mitä täällä näette kirjoitetun on enintään viihdearvoa. Jos sitäkään."

        Niin, jos joku hölmöilee julkisesti sillä yleensä ei ole viihdearvio paitsi ehkä jossain bb kuviossa.

        Mutta mitäpä ihminen ei tekisi saadakseen huomiota.


      • Pojat peräkammarista
        12+4 kirjoitti:

        "Sillä, mitä täällä näette kirjoitetun on enintään viihdearvoa. Jos sitäkään."

        Niin, jos joku hölmöilee julkisesti sillä yleensä ei ole viihdearvio paitsi ehkä jossain bb kuviossa.

        Mutta mitäpä ihminen ei tekisi saadakseen huomiota.

        No joko olette saaneet sitä huomiota tarpeeksi?


    Ketjusta on poistettu 103 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2197
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1728
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      37
      1548
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1459
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1430
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1361
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe