Jos rekkajulleissa olisi 50% sitä 1960-70- lukujen rekkamiesten

Jos rekkajulleissa o

Jos rekkajulleissa olisi 50% sitä 1960-70- lukujen rekkamiesten ammattisilmää, rohkeutta, auttamishalua liikennesujumiseen ja osaamista, niin asiat olisivat hyvin. Tämä sakki on tätä "minä-minä-minä minä ammattiosaaja -mulle kunnioitusta tai itken ja potkin ja parkun". Liikennekäyttäytyminen on mopopoikien tasolla. Autotekniikan hallitseminen lienee TM -lehdestä lukemista ja yleinen sivistystaso jäänyt 15 votiaana koulun vessanseinään.

15

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SikaSika

      Totta, nykyjään ajattelen vain itseäni, olen nyt vain osa-aikatöissä, ja ollut ottamatta vastaan töitä koska:

      Auto ollut liian vanha (tämä useassa paikassa) Miksi ajaa 2005 vuoden autoa, jos voi saada 2013 vuoden auton

      Työpäivät ollut hankalia esim. ma-la jonain viikkoina... Miksi tehdä 6 päivää viikossa, jos jossain voi tehdä 3-4 päivää :)

      Töitä ollut usein 10h päivässä... Miksi tehdä 10 tuntia päivässä, kun jossain on töitä 6 tuntia päivässä

      Jossain työpaikoissa ollut ajaminen ihan törkeää siksakkia, ja itse hoidettu "ajojärjestely" puhelimen ja radiopuhelimen avulla... Miksi toimia itse ajojärjestelijänä, kun tietokonekin voi kertoa mitä tehdään

      Tarjottu pientä tuntipalkkaa, esim. 10,35€, miksi ajaa pienellä tuntipalkalla, kun voi saada 13,05€ minkä tes määrää

      Työaika ollut huono, tyyliin 12:00-21:00, miksi kuluttaa päiviä ajoon, kun työt voi tehdä vaikkapa 22:00-5:00

      • SikaSika

        Lisäksi olen itkevä ruikuttaja. Valivali aina ja kaikissa tilanteissa. Hypin aina tasajalkaa kun asiat ei mene mielestäni oikein. Itku tulee helposti ja saan myös itkupotkuraivareita. Eteenkin jos pomo kiusaa eikä anna minulle firman parhaita hommia. Soitan heti liittoon jos en saa uusinta ja parhainta autoa. Lisäksi käsken äitini soittaa pomolle jos en saa kaikkia tahtojani läpi. Äitikin siitä suuttuu.


      • SikaSika
        SikaSika kirjoitti:

        Lisäksi olen itkevä ruikuttaja. Valivali aina ja kaikissa tilanteissa. Hypin aina tasajalkaa kun asiat ei mene mielestäni oikein. Itku tulee helposti ja saan myös itkupotkuraivareita. Eteenkin jos pomo kiusaa eikä anna minulle firman parhaita hommia. Soitan heti liittoon jos en saa uusinta ja parhainta autoa. Lisäksi käsken äitini soittaa pomolle jos en saa kaikkia tahtojani läpi. Äitikin siitä suuttuu.

        Katos kaimaa

        ". Soitan heti liittoon "

        En mene töihin paikkaa missä autot on romuja, kuten Kuljetus Aaro Heinon tai vaikkapa S. Niiniviita

        Jos firmassa ei hommat toimi, mutta olen töissä, niin LÄHDEN VETÄMÄÄN, siksi on YTK

        Muutamassa paikassa oltu "töissä" vain 1 päivä, muutamassa paikassa todettu jo haastattelun aikana "no tä ei ehkä oo ihan oma homma"


      • SikaSika
        SikaSika kirjoitti:

        Katos kaimaa

        ". Soitan heti liittoon "

        En mene töihin paikkaa missä autot on romuja, kuten Kuljetus Aaro Heinon tai vaikkapa S. Niiniviita

        Jos firmassa ei hommat toimi, mutta olen töissä, niin LÄHDEN VETÄMÄÄN, siksi on YTK

        Muutamassa paikassa oltu "töissä" vain 1 päivä, muutamassa paikassa todettu jo haastattelun aikana "no tä ei ehkä oo ihan oma homma"

        Otetaas piruuttaas VIHKO AUKI, ja katotaan mistä hommista kieltäydytty tänä vuonna:

        1 Kukkien jakeluajoa, kaupan alan TES, eli palkasta jäi kiinni

        2 Itellan yms. ajoa alihankintana. Vanha auto, ja päivät voi venyä vaikka kuinka pitkäksi.

        3 Elintarvikkeiden jakeluajoa. Pomo antoi kaksi vaihtoehtoa. 1 Ajoa upouudella autolla missä kaikki viimeisen päälle, tosin töitä 5-6 päivää viikossa ja väh 10h päivässä, ja huono työaika 2 Vastaavaa jakelua ma-ti-ke ja noin 6-7h päivässä. OK työaika ja päivän pituus, mut autona waaanha romu

        4 Metallituotteiden ajeluttamista ympäri Suomea, vanha auto, ja sekava työ, ja päivät tuppaa venymään yli 8 tuntiin

        5 Vuokrafirma, ei tiennyt mitä ajetaan, ei millä ajetaan, ei mihin ajetaan

        6 Leivän ajoa uudehkolla kalustolla, töitä noin 6h yössä... Muuten ok, mutta töitä myös jokatoinen lauantai

        7 Kaupungin omia ajoja, työaika hankala 7:30-16:00 ja päivässä 30 min palkaton tauko, auto ikivanha, ja jos ajaa liian nopeasti, tehdään loppupäivä siivous tms. hommia, kotiin ei siis lähdetä kun on hommat tehty...

        Tässä vain muutama mainitakseni... Eli en odota muuta kuin:

        Nykyaikainen asian ajava auto, eli vähintään digipiirturi aikakaudelta

        Töitä maks 8h päivässä, tai vaikkapa 10h, mutta vain 2 kertaa viikossa... Myös 6h 3 kertaa viikossa riittää... mutta ei järjettömiä työpäiviä.

        Töitä maks 5 päivää viikossa, ei väliä onko ma-pe tai ke-su tai muuta

        Työaika inhimillinen, eli ei siis keskellä päivää...

        Tuntuu että isoin ongelma paikoissa on nuo ylitytöt, en ymmärrä miksi, kuskeja kuitenkin on työttömänä vaikka kuinka, joten niitä ei ole pakko tulla ylitöitä


      • SikaSika
        SikaSika kirjoitti:

        Otetaas piruuttaas VIHKO AUKI, ja katotaan mistä hommista kieltäydytty tänä vuonna:

        1 Kukkien jakeluajoa, kaupan alan TES, eli palkasta jäi kiinni

        2 Itellan yms. ajoa alihankintana. Vanha auto, ja päivät voi venyä vaikka kuinka pitkäksi.

        3 Elintarvikkeiden jakeluajoa. Pomo antoi kaksi vaihtoehtoa. 1 Ajoa upouudella autolla missä kaikki viimeisen päälle, tosin töitä 5-6 päivää viikossa ja väh 10h päivässä, ja huono työaika 2 Vastaavaa jakelua ma-ti-ke ja noin 6-7h päivässä. OK työaika ja päivän pituus, mut autona waaanha romu

        4 Metallituotteiden ajeluttamista ympäri Suomea, vanha auto, ja sekava työ, ja päivät tuppaa venymään yli 8 tuntiin

        5 Vuokrafirma, ei tiennyt mitä ajetaan, ei millä ajetaan, ei mihin ajetaan

        6 Leivän ajoa uudehkolla kalustolla, töitä noin 6h yössä... Muuten ok, mutta töitä myös jokatoinen lauantai

        7 Kaupungin omia ajoja, työaika hankala 7:30-16:00 ja päivässä 30 min palkaton tauko, auto ikivanha, ja jos ajaa liian nopeasti, tehdään loppupäivä siivous tms. hommia, kotiin ei siis lähdetä kun on hommat tehty...

        Tässä vain muutama mainitakseni... Eli en odota muuta kuin:

        Nykyaikainen asian ajava auto, eli vähintään digipiirturi aikakaudelta

        Töitä maks 8h päivässä, tai vaikkapa 10h, mutta vain 2 kertaa viikossa... Myös 6h 3 kertaa viikossa riittää... mutta ei järjettömiä työpäiviä.

        Töitä maks 5 päivää viikossa, ei väliä onko ma-pe tai ke-su tai muuta

        Työaika inhimillinen, eli ei siis keskellä päivää...

        Tuntuu että isoin ongelma paikoissa on nuo ylitytöt, en ymmärrä miksi, kuskeja kuitenkin on työttömänä vaikka kuinka, joten niitä ei ole pakko tulla ylitöitä

        Minä olen sellainen itkeskelevä pikkuressukka. Jos en saa heti kaikkea mitä haluan alan itkemään ja sitten pomo tulee ottamaan syliin ja pyyhkii kyyneleeni. Jos kaikki ei mene kuten haluan niin alan kirkumaan kunnes saan tahtoni läpi. Ihan samoin tein armeijan "syyneissä" kun en halunnut armeijaan. Tuhma armeijan setä antoi vapautuksen kun itkin ja pompin tasajalkaa ilmoittaen etten halua enkä pärjää armeijassa. Nyt itken ja ruikutan kun elämä on niin kovaa ja julmaa tällaiselle pienelle mikkihiirelle.


      • Sika 9
        SikaSika kirjoitti:

        Minä olen sellainen itkeskelevä pikkuressukka. Jos en saa heti kaikkea mitä haluan alan itkemään ja sitten pomo tulee ottamaan syliin ja pyyhkii kyyneleeni. Jos kaikki ei mene kuten haluan niin alan kirkumaan kunnes saan tahtoni läpi. Ihan samoin tein armeijan "syyneissä" kun en halunnut armeijaan. Tuhma armeijan setä antoi vapautuksen kun itkin ja pompin tasajalkaa ilmoittaen etten halua enkä pärjää armeijassa. Nyt itken ja ruikutan kun elämä on niin kovaa ja julmaa tällaiselle pienelle mikkihiirelle.

        Katos kaimaa taas

        Totta, ajattelen VAIN omaa parasta...

        Jos ei työ maistu, niin lähdetään VETÄMÄÄN, en rupea "kiusaamaan itseäni" paskatöissä, jos työhaastattelun tai ekan päivän aikana selviää että homma ei ole mun homma, en mene lainkaan...Kiitos YTK

        Edellisessä työpaikassa olin reilu 2 vuotta, ja sitä ennen olin työttömänä vain 4kk, ja sinä aikana ehkä 5 paikkaa mihin olisi päässyt hommiin, kaikissa joku pielessä... Edellinen homma oli unelmatyö siis 2 vuotta, kunnes homma alkoi kusemaan, ja jätin pomolle kirjeen "Täten irtisanon työsuhteeni päättymään 14 päivän kuluttua"

        Olet kai lukenut lehdestä viime vuonna kun sain 70€ rikesakon 11km/h ylinopeudesta, kiistin sen, menin oikeuteen, muutama valkoinen valhe ja voitto... Ai miksi tein niin? no en halua kuivattaa ajokorttiani.

        Ja armeijassa tosiaan ekaksi tuli A-paperit, koska olen oikesti terve... tajusin että en halua menettää vuotta/70.000€ elämästäni, joten aika Psykiatrille yliopistonkadulle, ja taas muutama valkoinen valhe, ja paperit postiin, ja C-paperit paluupostissa viikossa...

        Eli en ole tehnyt, tai tule tekemään MITÄÄN mistä en pidä, pysyy pää ja muut paikat kunnossa....

        A-paperit antoi muuten Majuri Juha Roinne 11.11.2005
        B-paperit anoi muuten Majuri Johan Nordling 17.04.2007 (valittelin selkävaivoja)
        C-paperit anoi lopuksi Majuri Johan Nordling 16.7.2007... Ei yhtään ihmetellyt että olin tullut hulluksi 3 kuukaudessa :)

        Sinähän et ole edes armeijaa käynyt, tai kutsunnoissa, kun et tiedä että valitsemasi lääkäri määrittelee palveluuskelpoisuuden, ei se armeijan mies, ketä et edes näe..

        A-paperit on muuten hyvä sujauttaa samaan kansioon missä työtodistukset yms. ja antaa ne työhaastattelijalle...


      • Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika
        Sika 9 kirjoitti:

        Katos kaimaa taas

        Totta, ajattelen VAIN omaa parasta...

        Jos ei työ maistu, niin lähdetään VETÄMÄÄN, en rupea "kiusaamaan itseäni" paskatöissä, jos työhaastattelun tai ekan päivän aikana selviää että homma ei ole mun homma, en mene lainkaan...Kiitos YTK

        Edellisessä työpaikassa olin reilu 2 vuotta, ja sitä ennen olin työttömänä vain 4kk, ja sinä aikana ehkä 5 paikkaa mihin olisi päässyt hommiin, kaikissa joku pielessä... Edellinen homma oli unelmatyö siis 2 vuotta, kunnes homma alkoi kusemaan, ja jätin pomolle kirjeen "Täten irtisanon työsuhteeni päättymään 14 päivän kuluttua"

        Olet kai lukenut lehdestä viime vuonna kun sain 70€ rikesakon 11km/h ylinopeudesta, kiistin sen, menin oikeuteen, muutama valkoinen valhe ja voitto... Ai miksi tein niin? no en halua kuivattaa ajokorttiani.

        Ja armeijassa tosiaan ekaksi tuli A-paperit, koska olen oikesti terve... tajusin että en halua menettää vuotta/70.000€ elämästäni, joten aika Psykiatrille yliopistonkadulle, ja taas muutama valkoinen valhe, ja paperit postiin, ja C-paperit paluupostissa viikossa...

        Eli en ole tehnyt, tai tule tekemään MITÄÄN mistä en pidä, pysyy pää ja muut paikat kunnossa....

        A-paperit antoi muuten Majuri Juha Roinne 11.11.2005
        B-paperit anoi muuten Majuri Johan Nordling 17.04.2007 (valittelin selkävaivoja)
        C-paperit anoi lopuksi Majuri Johan Nordling 16.7.2007... Ei yhtään ihmetellyt että olin tullut hulluksi 3 kuukaudessa :)

        Sinähän et ole edes armeijaa käynyt, tai kutsunnoissa, kun et tiedä että valitsemasi lääkäri määrittelee palveluuskelpoisuuden, ei se armeijan mies, ketä et edes näe..

        A-paperit on muuten hyvä sujauttaa samaan kansioon missä työtodistukset yms. ja antaa ne työhaastattelijalle...

        Mihin laitat sotilaspassisi? Työhakemukseesiko? Ei ole ressukalle sellaista annettu. Hehe.


      • KasiKasi
        Sika 9 kirjoitti:

        Katos kaimaa taas

        Totta, ajattelen VAIN omaa parasta...

        Jos ei työ maistu, niin lähdetään VETÄMÄÄN, en rupea "kiusaamaan itseäni" paskatöissä, jos työhaastattelun tai ekan päivän aikana selviää että homma ei ole mun homma, en mene lainkaan...Kiitos YTK

        Edellisessä työpaikassa olin reilu 2 vuotta, ja sitä ennen olin työttömänä vain 4kk, ja sinä aikana ehkä 5 paikkaa mihin olisi päässyt hommiin, kaikissa joku pielessä... Edellinen homma oli unelmatyö siis 2 vuotta, kunnes homma alkoi kusemaan, ja jätin pomolle kirjeen "Täten irtisanon työsuhteeni päättymään 14 päivän kuluttua"

        Olet kai lukenut lehdestä viime vuonna kun sain 70€ rikesakon 11km/h ylinopeudesta, kiistin sen, menin oikeuteen, muutama valkoinen valhe ja voitto... Ai miksi tein niin? no en halua kuivattaa ajokorttiani.

        Ja armeijassa tosiaan ekaksi tuli A-paperit, koska olen oikesti terve... tajusin että en halua menettää vuotta/70.000€ elämästäni, joten aika Psykiatrille yliopistonkadulle, ja taas muutama valkoinen valhe, ja paperit postiin, ja C-paperit paluupostissa viikossa...

        Eli en ole tehnyt, tai tule tekemään MITÄÄN mistä en pidä, pysyy pää ja muut paikat kunnossa....

        A-paperit antoi muuten Majuri Juha Roinne 11.11.2005
        B-paperit anoi muuten Majuri Johan Nordling 17.04.2007 (valittelin selkävaivoja)
        C-paperit anoi lopuksi Majuri Johan Nordling 16.7.2007... Ei yhtään ihmetellyt että olin tullut hulluksi 3 kuukaudessa :)

        Sinähän et ole edes armeijaa käynyt, tai kutsunnoissa, kun et tiedä että valitsemasi lääkäri määrittelee palveluuskelpoisuuden, ei se armeijan mies, ketä et edes näe..

        A-paperit on muuten hyvä sujauttaa samaan kansioon missä työtodistukset yms. ja antaa ne työhaastattelijalle...

        70000 Euroa vuodessa???? HHAAAAHAAAA.....Aina olet valehdellut näilä palstoilla mutta tuollaiset tulot pakettiautokuskina!!??? RUAHAHAA.....Keksipä lisää satuja!!!......


      • SKYTEC tno: 501413
        KasiKasi kirjoitti:

        70000 Euroa vuodessa???? HHAAAAHAAAA.....Aina olet valehdellut näilä palstoilla mutta tuollaiset tulot pakettiautokuskina!!??? RUAHAHAA.....Keksipä lisää satuja!!!......

        Vapauden menetys on 110€/päivä ja palkka vuodessa reilu 30 tonnia ;)


      • SKYTEC tno: 501413
        Tyhmä,tyhmempi,Nolo Sika kirjoitti:

        Mihin laitat sotilaspassisi? Työhakemukseesiko? Ei ole ressukalle sellaista annettu. Hehe.

        Ei ole sotilaspassia, eikä ole kukaan kysynyt, löytyy vain tuntolevy ja A-paperit xD


    • RahtiMane

      Nykyaikaa.

      Katselepa joskus huviksesi henkilöautoilijoiden liikennekäyttäytymistä. Hyvä tarkkailupaikka löytyy esimerkiksi nelostien pohjoiseen johtavilta kaistoilta perjantaina iltapäivällä. Näkyykö "mina-minä-minä"-asennetta? Entä pelisilmää sujuvaan liikennöintiin?

    • Sika Sika

      Eli yhteenvetona

      Nykyajan kuljettajalla on varaa valita...

      Ennenvanhaa ajettiin ties millaista romua ja jos työ oli huonoa, niin kirottiin itsekseen sitä...työpaikan vaihto oli tabu

    • hjugghjghhj

      juu,mutta vielä 80 luvullakin valittajat pistettiin tekemään Pärekoreja tai harjatehtaalle ja osa pistettiin nypläämään pitsiä.200-240tuntia oli sellainen yleinen 2viikon tuntimäärä mitä automiehet tekivät.Joka sällillä oli sitten palkkakin sen mukainen ja monesti se kunnanlääkäri jäi hopealle kuukausipalkassaan.

      • Oi niitä aikoja???

        Ja tänään samat kuskit ovat sairaseläkkeellä, juoppoja, kuolleet epäterveellisen elämäntavan takia viisikymppisinä diabeetekseen, sydän-ja verisuonitauteihin tai muuten vaan on asuminen rekan peltikopissa polttaneet kynttilän molemmista päistä. Kysymys kuuluu kannattiko myydä vapaa-aika ja terveys sairaan pitkien työpäivien takia???


      • kalle kemikaali
        Oi niitä aikoja??? kirjoitti:

        Ja tänään samat kuskit ovat sairaseläkkeellä, juoppoja, kuolleet epäterveellisen elämäntavan takia viisikymppisinä diabeetekseen, sydän-ja verisuonitauteihin tai muuten vaan on asuminen rekan peltikopissa polttaneet kynttilän molemmista päistä. Kysymys kuuluu kannattiko myydä vapaa-aika ja terveys sairaan pitkien työpäivien takia???

        No tuolla pyörin paperiteollisuuden valvomoissa, kun kemikaaleja ajelen. on siellä vähintään yhtä sairaita "tuolilla" istujia kuin kuljetuspuolella!

        Myös tylsält' on kuulostanut elämä tuo... Minulla 18 pekkasta/talviloma/kesäloma/ mielenkiintoinen työ, toki palkka ei ihan sama mutta nykyään toki tasoittunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2042
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1577
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1461
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1447
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe