Mitä tehdä kun jotain puuttuu...

Ei iloa

Kymmenen vuotta takana. Neljävuotta sitten mies kosi. Pidettii kihlajaiset. Sen jälkeen suhde on seilannut riitoja ja parempaa aikaa. Kaksi viimeistä vuotaa olen kysellyt milloin pidämme häät. Ensin tuli pelkkää välttelyä, nyt hän sanoo jo suoraan että häät ahdistaa. Olen miettinyt miestä ja tajusin ettei hän ole koskaan puhunut minusta kennellekään ystävilleen mitään hyvää. Vielä muutama vuosi sitten hän ei edes esitellyt minua jos joku hänen tuttunsa tuli kaupassa vastaan. Sekin piti takoa päähän. Etkö tajua että tuollainen loukkaa?
Nyt olen siinä pisteessä että en tiedä mitä tehdä. Arkipäivät kulkevat ohitse huomaamatta. Mies tuntuu haluavan jatkaa arkea kokkaamalla ja istumalla tietokoneella. Minusta taas tuntuu ettei meillä hirvestä ole mitään yhteistä. Mies ei koskettele minua tai kehu ulkonäköä. Tuntuuu ettei hän pidä minua kauniina tai haluttavana. Seksissä aloitteen teen yleensä minä.
Kun näen onnellisia ja "normaaleja" perheitä yhdessä, tunnen vihaa ja katkeruutta.
Lauantaina näin hääparin ja tuli kurja olo. Tuota en koskaan saa kokea.
Ikääkin alkaa jo olla, eikä lapsiakaan ole (30v)
Onko aika jättää mies?

7

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

      Tuota....ei parisuhteessa olevalla ja onnellisella tai edes tyytyväisellä ihmisellä pitäisi olla tuollaisia ajatuksia tai tuntemuksia. Käsitänkö oikein, jos totean, ettei teillä oikeastaan toimi mikään?

      Sinä olet vielä nuori ja minä sinun tilanteessa miettisin kyllä mitä elämältäni haluan ja mitä olen sen eteen valmis tekemään. Meidän elämämme on juuri sellaista kuin me sen itse päätöksillämme ja valinnoillamme teemme. Miehesi ei sinun elämääsi rakenna, eikä ole syy tyytymättömyyteesi.

    • Fiksu päätös

      On aika jättää mies. Älä tuhlaa enää yhtään aikaasi. Suhde ei tuosta parane!

    • etsinjalöysin

      On aika jättää mies. Ansaitset parempaa ja on vain yksi elämä.

    • eiolemiehesivika

      Sä itse teet sun elämästäsi hyvän tai huonon. Ei ole miehen vika jos sulla on paha olla. Parisuhteessa on aina kaksi ja kummankaan tehtävä ei ole tehdä toista onnelliseksi. Sä olet onnellinen parisuhteessa vasta kun osaat olla onnellinen yksin. Et sä voi elämääsi toisen varaan rakentaa.

      Älä syytä kaikesta kurjuudestasi miestäsi, koska ei hän sun puolesta voi elää. Eikä hänen sun takiasi tarvitse tapojaan muuttaa. Hän muuttuu vain jos itse sitä haluaa, oman itsensä takia.

      Miten mulle tulee vaikutelma, että sä vertaat teidän elämäänne muiden elämään? Ei kenenkään parisuhde ole samanlainen kuin jonkun muun. Jos sä et ole onnellinen, niin katso ensin peiliin. Sitten tee jotain.

    • zelll

      Tyypillinen kolmenkympin suhdejumitus. Eroaisin ja pitäisin pitkän tauon seurusteluista. Sinä aikana ehtii hahmottua yksi jos toinenkin asia siitä, mitä kaipaa ja millainen kumppani sopii siihen mitä kaipaa. Opit myös itsenäisyyttä ja oma-aloitteisuutta, tunnut odottavan miehesi ratkaisevan kaikki ongelmasi.

      Parasta on alkaa seurustelu silloin, kun todella nauttii yksinolosta, ja kohtaa jonkun, jonka kanssa yhteinen elämä tuntuu jopa paremmalta ajatukselta kuin yksinolo.

    • vaikea sanoa...

      riippuu kai mitä hyvää suhteessanne on.sano miehelle mitä tarvitset ehkä on itsekäs.turha täällä on neuvoja kuunnella että ei voi saavuttaa parempaa,kuitenkin ne miehetkin joskus antavat kaiken jollekin toiselle ja tämän sanon kokemuksesta.suhteen tilasta pitää pystyä puhumaan.onko välillänne lämpöä,jääkö kaikki sinulle?kokeile tai puhu miehen kanssa.

    • plörts

      jätä se! ehkä se pistää sen miettiin mitä se menetti tai sitten ei. mut tärkeintä on olla onnellinen. ja se toinen osapuoli ei selvästikkään ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe