Paljonko autosi on maksanut korjauskuluina?

voi voi sentään

Itse tein juuri laskelman jonka perusteella ollaan aika lähellä tuhannen euron keskiarvoa/ per vuosi. Auto ostettu 3 vuotta vanhana ja sillä ikää nyt 10 v (Citroen C4). Tilastokeskuksen mukaan suomalaisten hk-autojen korjaus ja huoltokulut ovat jo noin 1300 euroa/vuosi.

53

509

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leuat lonksuu, ajatu

      ja pointtisi jäi uupumaan?

    • joskus näin

      Huolto per vuosi on pääsyt jo viisi vuotta, lie Volvo poikkeus massasta?
      Pyyhkijän sulkia on vaihdettu lisäksi.

    • mesellä eteenpäinkin

      300 turbodieselmese vm.-97, 420 000 km mittarissa. Huoltokirjassa 21 huoltoa, eli kaikki.
      n.9500.-€ mennyt koko aikana kaikkiin huoltoihin ja korjauksiin eli n. 560.-€/ vuosi.

      Näköjään pitää paikkansa, että mitä halvempi auto, sitä enemmän se syö. Tuttavalla on Kia ja sen huoltoihin ja korjauksiin menee n. 1600.-€/v. Takuu loppui 3-vuotiaana kun tuli kilometriraja 150 000 km täyteen. Hän onkin vaihtamassa sitä vähän tukevampaan merkkiin.

      Itse aion pitää vanhan väyryseni vielä muutaman vuoden, ehkä kymmenenkin.
      Tekniikka pelaa ja koppakin on vielä yllättävän terve joten ei kiirettä vaihtoon.

    • Volvo 760 50-300 e / v

      Ostin 360000 km ajetun auton 6 v sitten. Nyt on mittarissa 430000 km ja ikää 26 vuotta.

      • hianoo vetooooooo

        ja liittyy aiheeseen??????


      • Ks otsikko
        hianoo vetooooooo kirjoitti:

        ja liittyy aiheeseen??????

        ...


      • heppooos
        Ks otsikko kirjoitti:

        ...

        Et edelleenkään ymmärtänyt-katso otsikko.


    • LAATU SÄÄSTÄÄ

      Hankin Chevy Aleron 3.4l vm. 2000, seitsemän vuotta sitten ja korjauskulut vuodessa n. 150 euroa. Eipä ole paljon remontteihin rahaa mennyt, mutta huollan autoni itse ja kyseinen malli on varmaan yksi varmimmista tekniikaltaan. Nyt mittarissa on 348 tkm ja me ollaan ajettu niistä n.170 tkm. Korjaamon apuun olen joutunut turvautumaan kolme kertaa kun olen sitä käyttänyt testerillä ja samalla olen huollattanut ilmastoinnin.

      • GP 1.2 Air -11

        Mulla Grande Punto reilu 3 vuotias ja 88 tkm ajettu. Mennyt reilun 3 vuoden aikana kolmeen huoltoon noin 800 €. Korjauskuluja eiole ollut muutamaa polttimoa lukuunottamatta, esim. jarrupalat, pyyhkijänsulat tms. ovat alkuperäisiä. Jonkun verran rahaa on mennyt myös lasinpesunesteeseen, vahashampooseen, pesusieniin, muutamaan automaattipesuihin ja yhteen vuosikatsastukseen. Huoletonta ja luotettavaa ajoa ollut fiiulla.


      • GP 1.2 Air -11
        GP 1.2 Air -11 kirjoitti:

        Mulla Grande Punto reilu 3 vuotias ja 88 tkm ajettu. Mennyt reilun 3 vuoden aikana kolmeen huoltoon noin 800 €. Korjauskuluja eiole ollut muutamaa polttimoa lukuunottamatta, esim. jarrupalat, pyyhkijänsulat tms. ovat alkuperäisiä. Jonkun verran rahaa on mennyt myös lasinpesunesteeseen, vahashampooseen, pesusieniin, muutamaan automaattipesuihin ja yhteen vuosikatsastukseen. Huoletonta ja luotettavaa ajoa ollut fiiulla.

        Siis huoltoihin 3 v aikana yhteensä noin 800 €. Ja siihen päälle vielä pesut, polttimot, kats.maksu yms. Jäiskö kaikenkaikkiaan yhteensä 3 vuodessa alle tonniin.


    • pahvit haloo!!!

      Täytyy muistaa keskiarvon ja toteutuneen ero.

    • tyytyväinen

      Hommasin siskolle vm 2000 chevrolet aleron ajettu 300 tkm audin tilalle.Täytyy myöntää että alero on ollut todella hankinnan arvoinen auto joka suhteessa.

      • melkein vastasit

        Melkoinen huumoripoika, huonon heitit.


    • VW das scheisse

      VW Passat 08, mittarissa 232 tuhatta ja kolmas moottori menossa, sekä DSG- lootia jo kaksi vaihdettu uuteen. Olen ajanut tällä kolmatta vuotta ja rahaa on mennyt kohta tallasen käytetyn Passatin hinnan verran koko auton historian aikana, tosin noi eka rempat edelliset omistajat ovat saaneet takuuseen, mutta siitä voi jokainen laskea paljonko tallainen "huippulaatu" maksaa.

      • mbman

        Eihän volkkareita ja sen sukuautoja ole vuosiin enää laskettu laatuautoihin kuuluviksi, Jos haluat saksalaisen laatuauton samasta hinta ja kokoluokasta, osta ooppeli, se on mennyt laadussa komeasti klonksvageneitten ohi.


    • LOOK AT OPEL NOW

      Ooppeli on kuulemma nykyisin Saksalaisten laadukkain ja kestävin auto. Mitä tämä kertoo sitten niitten muista merkeistä, sen saa jokainen päätellä itse, mutta jos minululta kysytään: niin rahoistaan pääsee eroon kaikilla Saksalaisten merkeillä, se on varmaa.

    • exave

      ilmastoinnin kompura 1600e
      ilmastoinnin ohj. yksikkö 1200e
      sähk. käsijarrun joku ohjuri 400e
      3kpl iskareita, en muista mitä maksoi
      kannentiiviste (koko koneen vaihto) 0e (takuu)
      normaalit huollot (ja usein)
      paljon muuta pinempää, mitä ei ole korjattu
      auto on Toyota Avensis 2.0D4D 2009 ja ollut mulla syksyllä 2 vuotta. No ei tule kyllä tuota kahta vuotta täyteen, nimittäin kiertoon menee. Minusta ainakin kovin kalliiksi on tullut tuo pari vajaa vuotta

      • Paljonko on

        Avensiksella ajettu? Joko puoli miljoonaa täynnä? Meinaan vaan noiden vikojen perusteella.


      • exave
        Paljonko on kirjoitti:

        Avensiksella ajettu? Joko puoli miljoonaa täynnä? Meinaan vaan noiden vikojen perusteella.

        256tkm korilla ym. ja koneella noin 45tkm. Ostaessa syksyllä 2012 oli noin 190tkm mittarissa. Puoleen miljoonaan tuolla ei varmasti pääse, ellei sitten tietysti aina vaihda kaikkea mikä hajoaa mutta vähän voi kalliiksi tulla


      • avemuka viaton
        Paljonko on kirjoitti:

        Avensiksella ajettu? Joko puoli miljoonaa täynnä? Meinaan vaan noiden vikojen perusteella.

        Itselle tuli nyt keväällä avensiksen aut laatikon korjaus maksamaan 2300e. Vaihtoivat venttiili yksikön.Vanhemmissa aisinin laatikoissa ei voinut korjaamon mukaan edes vaihtaa tätä yksikköä. Aina laitettiin uusi automaatti. D-4D ajettu n,160000km. Että ei nämä toyotat nyt omasta mielestäni niin viattomia ole, kun täällä väitetään. Samaa vikaa kuulema volvoissa, joissa käytetään aisinin laatikkoa. Merkki liikkeessä käytin vian haussa, vikaa löytämättä. laskuttivat siitä 180e. Automaatteihin perehtynyt korjaamo sanoi ilman vian etsintää, mikä aiheuttaa ongelmia. Tilasi osan ja vika korjaantui. Tuntui että merkkiliike pelkästään rahasti tyhjästä, vaikka pyysin että vika selvitetään.


      • Kaveri jauhaa paskaa iskarit vaihdetaan aina pareittain eli jos yksi korkkaa 2vaihdetaan joten 3kpl iskareita ei vaihdeta mihinkään autoon vaan 2 tai 4kpl !
        en muista mitä maksoi heheee... Todella vakuuttavaa kyllä huomaa että et tajua autoista mitään taidat olla Toyotaa vihaava trolli Petteri!


      • kyb
        nippondenso kirjoitti:

        Kaveri jauhaa paskaa iskarit vaihdetaan aina pareittain eli jos yksi korkkaa 2vaihdetaan joten 3kpl iskareita ei vaihdeta mihinkään autoon vaan 2 tai 4kpl !
        en muista mitä maksoi heheee... Todella vakuuttavaa kyllä huomaa että et tajua autoista mitään taidat olla Toyotaa vihaava trolli Petteri!

        muilla palstoilla olet tojotan myyntiä "edistämässä" ja heti kun joku kertoo asiallisen ja todellisen kuvan tojon laadusta niin poltat hihasi. Kannattaisko vaihtaa se tojo pois niin ei koko elämä pyöri saman romun ympärillä?


      • exave
        nippondenso kirjoitti:

        Kaveri jauhaa paskaa iskarit vaihdetaan aina pareittain eli jos yksi korkkaa 2vaihdetaan joten 3kpl iskareita ei vaihdeta mihinkään autoon vaan 2 tai 4kpl !
        en muista mitä maksoi heheee... Todella vakuuttavaa kyllä huomaa että et tajua autoista mitään taidat olla Toyotaa vihaava trolli Petteri!

        Tarkoitin kyllä että niitä on hajonnut 3 kpl, en mielestäni maininnut montako niitä on lopulta vaihdettu. hoks. Joka tapauksessa surkea romu, anteeksi vaan. En vieläkään ole päässyt eroon. Nyt ei tosin vissiin kesän jälkeen ole mitään hajonnut...


      • Ota selvää..
        nippondenso kirjoitti:

        Kaveri jauhaa paskaa iskarit vaihdetaan aina pareittain eli jos yksi korkkaa 2vaihdetaan joten 3kpl iskareita ei vaihdeta mihinkään autoon vaan 2 tai 4kpl !
        en muista mitä maksoi heheee... Todella vakuuttavaa kyllä huomaa että et tajua autoista mitään taidat olla Toyotaa vihaava trolli Petteri!

        Tiedoksi vaan, iskareita ei todellakaan vaihdeta aina pareittain.


      • Ota selvää.. kirjoitti:

        Tiedoksi vaan, iskareita ei todellakaan vaihdeta aina pareittain.

        Ehkä ei joku nuuka jussi vaihdakkaan, mutta liikkeissä vaihtavat aina!

        Kannattaa lukea nää linkit!

        http://www.rengaskierratys.com/terve-iskari-on-kuskin-kaveri

        Kun iskunva imentimesta aika jättää, kannattaa remontti tehdä aina pareittain. Kerralla vaihdetaan siis joko etu- tai takapään iskunvaimentimet. Muuten eri puolten tehoerot kasvavat liian suuriksi.

        – Jos vain toisella puolella on uusi iskunvaimennin, se rikkoo toisen puolen melko nopeasti, sillä auto ei tällöin ole suora ja vakaa, Niemi sanoo.


      • P S A
        nippondenso kirjoitti:

        Ehkä ei joku nuuka jussi vaihdakkaan, mutta liikkeissä vaihtavat aina!

        Kannattaa lukea nää linkit!

        http://www.rengaskierratys.com/terve-iskari-on-kuskin-kaveri

        Kun iskunva imentimesta aika jättää, kannattaa remontti tehdä aina pareittain. Kerralla vaihdetaan siis joko etu- tai takapään iskunvaimentimet. Muuten eri puolten tehoerot kasvavat liian suuriksi.

        – Jos vain toisella puolella on uusi iskunvaimennin, se rikkoo toisen puolen melko nopeasti, sillä auto ei tällöin ole suora ja vakaa, Niemi sanoo.

        Ranskalaisella yli 500tkm eikä yhtään iskaria vaihdettu.


    • Enzofani

      Opel astra 1,6 enjoy edition 07 uutena ostettu kakkosautoksi meille. Ajettu 86 tkm.
      huollot 2 kpl n. 420e koiranluut 23e kpl vaihtotyö 1 tunti. Peilinlasit n. 20e asennustyö 3 min per puoli. Tää on muuten ollut huoleton auto. Perheen japanivalmisteinen samanikäinen ykkösauto häviää huolto ja korjauskuluissa.

      • P S A

        Ranskalaisella merkillä 45 vuotta 8 autoa, joinaki vuosina menee hiukan rahaa varsinkin jos korjaamolla käy. Helposti on pudjetti riittänyt, samalla merkillä jatketaan. Nyt käytössä olevat 2 diesel autoa, ajettu yhteensä 1,2 mijoonaa, ja joka päivä tulee lisää.


      • manalan autosta
        P S A kirjoitti:

        Ranskalaisella merkillä 45 vuotta 8 autoa, joinaki vuosina menee hiukan rahaa varsinkin jos korjaamolla käy. Helposti on pudjetti riittänyt, samalla merkillä jatketaan. Nyt käytössä olevat 2 diesel autoa, ajettu yhteensä 1,2 mijoonaa, ja joka päivä tulee lisää.

        Peugeot 407 1.8 -07. 90tkm oli ostaessa mittarissa ja 105tkm kun myin pois, reilun vuoden oli, noin 3500eur meni korjauksiin sinä aikana: lämmityslaite, alapallonivelet, pyörälaakerit, kuskin puolen vetoakseli,jäähdytin. ilmastoinnin kompura...yms,


      • 406 kestää
        manalan autosta kirjoitti:

        Peugeot 407 1.8 -07. 90tkm oli ostaessa mittarissa ja 105tkm kun myin pois, reilun vuoden oli, noin 3500eur meni korjauksiin sinä aikana: lämmityslaite, alapallonivelet, pyörälaakerit, kuskin puolen vetoakseli,jäähdytin. ilmastoinnin kompura...yms,

        407:n edeltäjä eli 406 on paljon kestävempi. Lähipiirissä useilla ollut. Ne kestää ja kestää. Jopa yli 500 tkm ilman isompia remppoja.


      • 406 EW paska
        406 kestää kirjoitti:

        407:n edeltäjä eli 406 on paljon kestävempi. Lähipiirissä useilla ollut. Ne kestää ja kestää. Jopa yli 500 tkm ilman isompia remppoja.

        Vaarallisia vikoja: etujouset katkeaa ja renkaaseen..., ei psa ole kaikille huolehtinut niitä pantoja... ja levyjarrut takana: käsijarrumekanismi: hihnojen tapit läpi kilvestä ja jarru jumii...., mittaristo viat....kylmäjuotoksia, ohjaustehostin..., pyörälaakerit, lämppärin kenno, täyttä psakaa että 406 pommilla 500tkm ilman isompia remontteja, no pösömiehille tuttua, mikä on iso...oma kokemus; pari moottoria ja vaihteisto remppa: se päätymutteri löysäsi..ja moottori liian monesti heitti öljyt pihalle pakkasilla, ja matkamittarihan nollaantuu 300tkm ajettuna ..ei siellä mitään jopa yli 500tkm lukemia ole...johan se pösöjen hintakin käytettynä kertoo että mistään kestävästä ei ole kysymys: kaikki hajoaa käsiin mihin koskee ja vaikkei koskisi, ja kun ome haisee niin aika nostaa takapenkki ja katsoa lahoviat, tosin helmat ja konepelyi myös rustuivat


      • Huoletonta menoa
        406 EW paska kirjoitti:

        Vaarallisia vikoja: etujouset katkeaa ja renkaaseen..., ei psa ole kaikille huolehtinut niitä pantoja... ja levyjarrut takana: käsijarrumekanismi: hihnojen tapit läpi kilvestä ja jarru jumii...., mittaristo viat....kylmäjuotoksia, ohjaustehostin..., pyörälaakerit, lämppärin kenno, täyttä psakaa että 406 pommilla 500tkm ilman isompia remontteja, no pösömiehille tuttua, mikä on iso...oma kokemus; pari moottoria ja vaihteisto remppa: se päätymutteri löysäsi..ja moottori liian monesti heitti öljyt pihalle pakkasilla, ja matkamittarihan nollaantuu 300tkm ajettuna ..ei siellä mitään jopa yli 500tkm lukemia ole...johan se pösöjen hintakin käytettynä kertoo että mistään kestävästä ei ole kysymys: kaikki hajoaa käsiin mihin koskee ja vaikkei koskisi, ja kun ome haisee niin aika nostaa takapenkki ja katsoa lahoviat, tosin helmat ja konepelyi myös rustuivat

        2008 honda accord, 3 vuotta omistanut.Huoltoihin mennyt n.400e. parit polttimot, lasinpesuaineet, vahat.


      • Vielä huolettomampaa
        Huoletonta menoa kirjoitti:

        2008 honda accord, 3 vuotta omistanut.Huoltoihin mennyt n.400e. parit polttimot, lasinpesuaineet, vahat.

        Meillä Lexus hybridi 2009 130tkm, huollot 150€ (moottoriöljy suodatin). Seuraavan huollon uskallan tehdä itsekin nyt kun näin ne muka vaarallisiksi mainostetut korkeajänniteosat. Vaihdelaatikon öljynvaihdosta ja öljynvaihdon tekotavasta täytyy vielä ottaa selvää. Laatikossa kun ei näytä olevan pohjaproppua. Kai ne öljyt täytyy imemällä vaihtaa. Lisäksi pyöränlaakeri vasemmalla pitää oikealle kaartaessa pientä ääntä muttei ole vielä selvinnyt, onko vika edessä vai takana. Siihen nähden miten paljon autossa on elektroniikkaa, on kyllä toiminut hienosti.


      • mbman
        Vielä huolettomampaa kirjoitti:

        Meillä Lexus hybridi 2009 130tkm, huollot 150€ (moottoriöljy suodatin). Seuraavan huollon uskallan tehdä itsekin nyt kun näin ne muka vaarallisiksi mainostetut korkeajänniteosat. Vaihdelaatikon öljynvaihdosta ja öljynvaihdon tekotavasta täytyy vielä ottaa selvää. Laatikossa kun ei näytä olevan pohjaproppua. Kai ne öljyt täytyy imemällä vaihtaa. Lisäksi pyöränlaakeri vasemmalla pitää oikealle kaartaessa pientä ääntä muttei ole vielä selvinnyt, onko vika edessä vai takana. Siihen nähden miten paljon autossa on elektroniikkaa, on kyllä toiminut hienosti.

        Kai mikä tahansa nykypeli toimii 130 000 km ilman minkäänlaisia ongelmia.
        Tai ei ehkä VAG-häristimet.


    • 406 ajaa varmasti

      406, 1,8 5 vuotta, 250 tkm

      Huoltojen lisäksi pakoputki ja takajarrusatula

      yhteensä alle 300€ viidessä vuodessa.

    • Kun kerran kysyttiin

      niin vastataan. Auto Lexus GS450h vm 2009, aj 130tkm. Viimeisen vuoden huoltokulut 150€ merkkiliikkeessä, sisälsi öljyn- ja suodattimen vaihdon. Mitään ei ole tarvinnut korjata. Öljynvaihtokin merkkiliikkeessä vain siksi että ohjekirjassa varoitettiin itse tekemästä mitään. Seurasin öljynvaihtoa itse ja huomasin ettei siinä ole mitään monimutkaista tai vaarallista. Muoviläpät irti tyhjennysruuvin ja öljynputsarin kohdilta, uusi öljy ja putsari koneeseen sekä lätkät kiinni. Toivottavasti jatkossakin pärjää yhtä vähällä, on nimittäin auto pakattu täyteen digitaalia ja jos sellaisia ongelmia tulee niin voi käydä kalliiksi.

    • Taas näytille

      No mutta mun toyotalla ajettu 320tuhatta, tulee kohta 20 vuotta täyteen (autolla)
      Koko aikana huolto tullu maksamaan noin 1500 € katsastuksineen.Rengaskulut sitten päälle.Kiinalaisilla kumeilla ajelin 60 tuhatta ennenkuin kun oli loppu.

      • Rehellisyys hukassa?

        Aika vaikea uskoa, sen verran on maailmaa tahkottu.

        Tai muisti pätkii.


    • aika halpaa touhua

      ei yhtään korjauskuluihin.Käytetyn hankin 2000€ mittarissa oli 250tkm ja nyt ajanu 3 vuotta.
      Huoltokulut vaan n.50-100 €/ vuosi (oljyt ja suodattimet ite vaihdettuna.plus bensat ja vakuutukset ja verot.

      vuosi vielä ja sitten taas samanmoinen halpis.

    • Volvo 760 vm -88

      Korjauskulut, mihin sisältyy öljynvaihdot, renkaat, lasinpesunesteet yms.

      2007 459 e (takalevyt, kaikki palat, toinen takajarrukilpi)
      2008 280 e
      2009 111 e
      2010 344 e
      2011 880 e (keski- ja takavaimentimet kesärenkaat kaikkien murrosnivelien suojakumien vaihto)
      2012 291 e
      2013 366 e
      2014 214 e (tähän mennessä)

    • Aika paljon

      Ja vähän päälle.

    • Lada Samara 1500i

      10.3.2013 -> 0€
      2014 öljynpaineanturi, 4,90€, sytytystulpat 16€

      = 20,90€ 2 vuoden aikana. Öljynvaihto ois vielä edessä tänä vuonna, mutta eipä muuta ainakaan toistaiseksi. 220tkm paukku just mittariin. Viime leimalla ei ollu mitään sanomista.

      Täällä kyllä totuus paljastuu mikä kestää ja mikä ei kestä.

      Mihin teillä pälleillä sitä rahaa palaa?

      • Lada Samara 1500i

        Nii jo ilmansuodatin unohtu mainita... tais olla jotain 6€


      • älä osta ladaa
        Lada Samara 1500i kirjoitti:

        Nii jo ilmansuodatin unohtu mainita... tais olla jotain 6€

        Ei enää ikinä ladaa menny pari tonnia korjauksiin ja hitsauksiin ei enää koskaan ladaa


      • ruosvahaus
        älä osta ladaa kirjoitti:

        Ei enää ikinä ladaa menny pari tonnia korjauksiin ja hitsauksiin ei enää koskaan ladaa

        Kaikki viisaat vois mainita ajetut kilsat, kiitos.


      • matkamese
        Lada Samara 1500i kirjoitti:

        Nii jo ilmansuodatin unohtu mainita... tais olla jotain 6€

        Niitä kilometrejä tulee sitä tahtia, että pelkästään öljynvaihtohuoltoja on 4 kpl vuodessa, 25 000 km:n välein, joka toinen laajempi huolto. Jarrupaloja menee kierros vuoteen ja 2-3 sarjaa renkaita.
        Jos jollain latukalla ajaa 4000 km vuodessa niin eihän sitä rahaa kulu.


    • Volvovolvovolvo

      Mulla on menny rahaa huoltoon ainakin 6000 euroo.


      Tekee noin 250 eurooo vuos.

    • Sikaa syömään

      mun toyota ei o tullu maksaan juur mitään ja ollu jo 17 vuotta ens vuonna on 20 vuotias.ajettu apaut 350,000 alkuperäset iskarit vielä tehoja oli syksyllä 60% jäljellä.Alkuperäinen pakoputki.Koskaan en oo ostanu pyyhkijän sulkia niitä saa keväällä ja syksyllä huoltamojen roskiskista. Kiinalaisil kummeil ajoin (kesä) 60th kilsaa.Onhan näitä Öljyjä ei tartte vaihtaa kunhan vaan lisää välillä.
      Tulpat vaihdettu kerran ja paljon paljon muuta ja halvalla.
      Pointti Ei tartte näytellä,etä on varaa vaikka onkin.
      Hyvää joulun jatkoa ,nyt kinkun kimppuun.

    • el reino

      2007 uusi, nyt 150 tkm, Ovien ohjainyksikkö takuuna vaihtoon parin vuoden ikäisenä, vika oli ilmeisimmin jo uutena muttei tullut seurattua sen koommin. Joka toinen vuosi noin 300€ huoltoon ja pyyhkijöihin. Motori levas ketjusta 85 tkm ja 4 vuotta vanhana, meni takuuseen. Pari vuotta sitten ilmastoinnin venttiili ehkä 150€, viime kesänä huohotinletku irti ja jokin anturi mikä ohjaa moottoria, ei varsinainen vika mutta tuntui pieni hengetön kohta kiihdytettäessä, taisi olla yhteensä 300€. Mielestäni halpaa tähän asti.

      Nykyisin on niin ja merkistä viis, autoja ei enää tehdä kestämään isältä pojalle koska uuden myyminen kannattaa. Takuut ym huomioiden on parempi ostaa uusia edullisia autoja ja vaihtaa ennen 100 tkmä tai 4 vuotta sekä huollattaa merkkiliikkeessä, ei tarvitse painia.

    • maximaalinen

      Laitan autoni huoltoon joka vuosi maksimissaan tonnin;sitten auto saa lähtee.

    • näin-se-on

      Varmaan aika oikea lukema uudehkolle autolle, joka huolletaan nimenomaan valtuutetulla korjaamolla. Tässä vähän turha laittaa kulukertomuksia vanhoille vehkeille joita ei edes huolleta vaan korjataan mahd. halvalla, kun jotakin irtoaa.. ja lopuksi romikselle.

    • cedriccimies

      Ostin ekaksi autoksi nissan cedricin -84 aj 500tkm

      kahden vuoden aikana autoon laitettu.

      -tukivarsi (50€)

      -öljyt moot vaiht perä (60€)

      -jarrupalat 10€

      -ohjaustehostimen pumppi (20€)

      -öljyn vaihto suodatin 3 kertaa (32€ per kerta)

      ja pesut ja ruostesuojaukset jarrujen säädöt muut pikku hommat

      kaikki työt tullu tehtyä ite mutta kyllä krjaus ja huolto kulut pysyy siinä 100€ per vuosi.

      auto on vanha ja yksinkertanen tekniikka kaikki pystyy ite tekee.

    • 36_e_vuonna_2014

      Volvo 760 alkoi käymään viidellä. Vaihdettiin sytytystulpat, mutta vika ei korjaantunut. Käyntihäiriön syy olikin viallinen tulpanjohto, joka sitten uusittiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe