Suomessa nähtyä ja kuultua

ulkosuomalaisen silmällä ja korvalla. Nää jutut eivät tarvi välttämättä olla samoja mitkä kiinnittävät kotisuomalaisten huomion.
Tässä vain muutamia poimintoja:
Matti Nykäsen avioliitot jaksavat kiinnostaa suomalaisia. Minkähän ihmeen takia? Joutsenossa olivat kaikki ihan tohkeissaan ja lankkaamassa tanssikenkiään. EVVK.
Jalankulkijan etuoikeus ylimenoon heille osoitetuissa paikoissa on hellyttävän lainkuuliaista, ainakin Jämsänjokilaaksossa. Etelä-Karjalassa ei niinkään. Paikkakuntakohtaistako? Miksi?
Tapahtumia oli kovasti tarjolla: festareita piknikkejä, ajoja, kesäjuhlia joka niemessä laaksossa ja notkelmassa. Miten ihmiset jaksaa?
Keskiaikaiskiinnostus näyttää olevan yleistä nuorten aikuisten keskuudessa. Kiva harrastus, mutta aikaa vievää.
Jatkoa seuraa....

55

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kajaanin keskustassa oli viikon ajan kyläyhdistysten tapahtumia. Piipahdin pikimiten perjantai aamuna Raatihuoneen torilla. Katselin setoreita aikani ja sanoin tapaamalleni tutulle joka siellä istui ja odotteli lauluesitystä, että kiitti mulle riitti, lähen mökille.

    • .mollamaija

      Matti N:stä ovat kiinnostuneet Seiskan (Matin sponsori) ja iltapäivälehtien lukijat.
      Joutseno on pieni kyläpahanen, joka sai oman julkkiksensa. Markkina-arvoa sitten Joutseno-Pulpin.
      Festareilla kootaan kansaa yhteen ja rahavirtoja/työtä ko. paikkakunnille.
      Pienten kylien kyläjuhlat yrittävät saada kesämökkiläisiltä edes vähän varoja, mokomat kun tuovat ruokansa ym. tullessaan eivätkä asioi kyläkaupoissa.
      Keskiaikaiskiinnostus ja paleo ovat lisääntyvässä määrin nuorten kokoaikaiskulttuuria eikä vain kesäisin turisteille järjestettävä näytelmä.
      Tämä nyt on vain yhden suomalaisen näkemys miljoonien muiden joukosta.

      • samaa kummallakin

        Niitä samanlaisia festareita ja kyläjuhlia on kesäisin Ruotsikin täynnä. Ihmettelen, miten se Paloman silmään vaikutti niin suomalaiselta. Ehkä hän Suomen reissullaan on enemmän liikkeellä kuin koto-Ruotsissa ollessaan.

        Ja Matti Nykänen??? Ruotsilla sitten on taas omat linssiluteensa, jotka ovat jatkuvasti otsikoissa, kiinnostipa ne sitten jotain tai ei.

        Keskiajan kiinnostus??? Ruotsissa on vuosittain keskiajanpäivät. Onko mennyt Palomalta ohi?


      • Tosta keskiaikaharrastuksesta: siskon lapset (aikuisia) ovat innokkaasti mukana siinä ja onhan se kivaakin kun vain jaksaa varsinaisen päivätyön ohella: vaatteiden ompelu ja suunnittelu vie oman aikansa (siskontytär on erittäin osaava ompelijatar) ja musiikin ja tanssien harjoittelu varmasti piristää arkipäivää.

        Kesäjuhlia on kait kylissä järjestetty kautta aikojen, mutta nyt on tapahtumia tosi paljon ja paljon suuremmassa mittakaavassa. Kävin Himoksella ja yllätyimme sitä väenpaljoutta joka vaelsi mäkeä ylös ja alas hotellinja lomakylän väliä ja siellä oli parikin juttua melkein päällekkäin menossa. Luulin että Himos elää vain talvella; Jämsän kaupoissa kassatytöt huokaa kun ei asiakkaat suomen sanaa taida...ne on svetlanoja ja tatjanoita järjestään. No, kauppiaat ovat varmaan mielissään ja tuohan nuo kesätapahtumat vipinää ja liikevaihtoa uneliaisiin kesäkyliin.


      • samaa kummallakin kirjoitti:

        Niitä samanlaisia festareita ja kyläjuhlia on kesäisin Ruotsikin täynnä. Ihmettelen, miten se Paloman silmään vaikutti niin suomalaiselta. Ehkä hän Suomen reissullaan on enemmän liikkeellä kuin koto-Ruotsissa ollessaan.

        Ja Matti Nykänen??? Ruotsilla sitten on taas omat linssiluteensa, jotka ovat jatkuvasti otsikoissa, kiinnostipa ne sitten jotain tai ei.

        Keskiajan kiinnostus??? Ruotsissa on vuosittain keskiajanpäivät. Onko mennyt Palomalta ohi?

        Keskiajanpäivät Ruotsissa? On todellakin ollut ja tulee varmaan olemaan, sekä nyt että tulevaisuudessa. Mielestäni kiinnostus keskiaikaan oli Suomessa lisääntynyt verrattuna takavuosiin.


      • olettaisin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tosta keskiaikaharrastuksesta: siskon lapset (aikuisia) ovat innokkaasti mukana siinä ja onhan se kivaakin kun vain jaksaa varsinaisen päivätyön ohella: vaatteiden ompelu ja suunnittelu vie oman aikansa (siskontytär on erittäin osaava ompelijatar) ja musiikin ja tanssien harjoittelu varmasti piristää arkipäivää.

        Kesäjuhlia on kait kylissä järjestetty kautta aikojen, mutta nyt on tapahtumia tosi paljon ja paljon suuremmassa mittakaavassa. Kävin Himoksella ja yllätyimme sitä väenpaljoutta joka vaelsi mäkeä ylös ja alas hotellinja lomakylän väliä ja siellä oli parikin juttua melkein päällekkäin menossa. Luulin että Himos elää vain talvella; Jämsän kaupoissa kassatytöt huokaa kun ei asiakkaat suomen sanaa taida...ne on svetlanoja ja tatjanoita järjestään. No, kauppiaat ovat varmaan mielissään ja tuohan nuo kesätapahtumat vipinää ja liikevaihtoa uneliaisiin kesäkyliin.

        Sinäkin varmaan puhuit kielillä tai suomenkieltä murtaen, että kaikki huomaisivat sinun tulleen suuresta maailmasta tänne pikku Suomeen.


      • ollut kauan
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Keskiajanpäivät Ruotsissa? On todellakin ollut ja tulee varmaan olemaan, sekä nyt että tulevaisuudessa. Mielestäni kiinnostus keskiaikaan oli Suomessa lisääntynyt verrattuna takavuosiin.

        Ehkä sukulaisesi ovat vasta äskettäin alkaneet sitä harrastamaan ja siksi ymmärrät sen viime vuosina lisääntyneen.


      • olettaisin kirjoitti:

        Sinäkin varmaan puhuit kielillä tai suomenkieltä murtaen, että kaikki huomaisivat sinun tulleen suuresta maailmasta tänne pikku Suomeen.

        Oletat väärin. Puhun paikallista.


      • ollut kauan kirjoitti:

        Ehkä sukulaisesi ovat vasta äskettäin alkaneet sitä harrastamaan ja siksi ymmärrät sen viime vuosina lisääntyneen.

        Taas olet väärässä. Sukulaiseni ovat varsinaisia pioneereja alalla ja he juuri mainitsivatkin miten harrastus on kasvanut räjähdysmäisesti.


      • .mollamaija
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tosta keskiaikaharrastuksesta: siskon lapset (aikuisia) ovat innokkaasti mukana siinä ja onhan se kivaakin kun vain jaksaa varsinaisen päivätyön ohella: vaatteiden ompelu ja suunnittelu vie oman aikansa (siskontytär on erittäin osaava ompelijatar) ja musiikin ja tanssien harjoittelu varmasti piristää arkipäivää.

        Kesäjuhlia on kait kylissä järjestetty kautta aikojen, mutta nyt on tapahtumia tosi paljon ja paljon suuremmassa mittakaavassa. Kävin Himoksella ja yllätyimme sitä väenpaljoutta joka vaelsi mäkeä ylös ja alas hotellinja lomakylän väliä ja siellä oli parikin juttua melkein päällekkäin menossa. Luulin että Himos elää vain talvella; Jämsän kaupoissa kassatytöt huokaa kun ei asiakkaat suomen sanaa taida...ne on svetlanoja ja tatjanoita järjestään. No, kauppiaat ovat varmaan mielissään ja tuohan nuo kesätapahtumat vipinää ja liikevaihtoa uneliaisiin kesäkyliin.

        Himos on tosiaan ollut nosteessa samaan aikaan muita kesätapahtumia kuolee (Ankka-rock ja Kaustinen???). Kesä on niin lyhyt ja säät vaihtelevat, että on arpapeliä mikä festari saa voittoa.

        Itse piipahdin monen vuoden jälkeen Tukholmassa. Osui kauniit kelit. Vanhakaupunki on edelleen viehättävä. Sika kallis! Vähän vaikeaa oli löytää luomu- tai riistaravintoloita. No löysimme ja hyvää oli, mutta piti mennä syrjäkujalle.
        Kerjäläisiä oli ainakin samassa määrin kuin Helsingissä.

        Ystävällistä palvelua.


      • .mollamaija kirjoitti:

        Himos on tosiaan ollut nosteessa samaan aikaan muita kesätapahtumia kuolee (Ankka-rock ja Kaustinen???). Kesä on niin lyhyt ja säät vaihtelevat, että on arpapeliä mikä festari saa voittoa.

        Itse piipahdin monen vuoden jälkeen Tukholmassa. Osui kauniit kelit. Vanhakaupunki on edelleen viehättävä. Sika kallis! Vähän vaikeaa oli löytää luomu- tai riistaravintoloita. No löysimme ja hyvää oli, mutta piti mennä syrjäkujalle.
        Kerjäläisiä oli ainakin samassa määrin kuin Helsingissä.

        Ystävällistä palvelua.

        En ole käynyt missään suuremmassa kaupungissa koko kesänä, vain läpi/ohiajoa.
        Kaustinen oli hengissä vielä siellä oli joku keskiaikatapahtuma jossa siskontyttären mieskin oli soittamassa..
        Tukholma on viihtyisä kesäkaupunki, mutta nyt ei tule paljoa käytyä kun matkaakin on enemmän. Uppsalassa Fyrisjoen varressa on somia kesäkahviloita missä voi ottaa kupin kahvia tai kylmän oluen ja nauttia historiallisesta miljööstä.


    • miksi niin?

      Lähdit taas negatiivin kautta hakemaan jutunjuurta.
      Olisit voinut ihmetellä kuinka monipuolisesti suomalaiset jaksavat kesätilaisuuksia järjestää.

      • Ei aloitukseni ollut negatiivinen paitsi ehkä jonkun huonon itsetunnon omaavan suomalaisen lukijan mielessä joka ei kestä kevyttä pientä kritiikkiä joka oli enemminkin itsäni kohdistuvaa.
        Raportoin kuultua ja nähtyä: mikä on jäänyt mieleen, sen enempää seulomatta aiheita tai kallistelematta miinuksen tai plussan puolelle.


      • miksi niin?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei aloitukseni ollut negatiivinen paitsi ehkä jonkun huonon itsetunnon omaavan suomalaisen lukijan mielessä joka ei kestä kevyttä pientä kritiikkiä joka oli enemminkin itsäni kohdistuvaa.
        Raportoin kuultua ja nähtyä: mikä on jäänyt mieleen, sen enempää seulomatta aiheita tai kallistelematta miinuksen tai plussan puolelle.

        Kerroin minkä käsityksen sain aloituksestasi. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetuntoni kanssa.


      • miksi niin? kirjoitti:

        Kerroin minkä käsityksen sain aloituksestasi. Sillä ei ole mitään tekemistä itsetuntoni kanssa.

        Edelleenkin: olen vastuussa vain omista ajatuksistani ja kirjoituksistani, en siitä miten esim. juuri sinä ne tulkitset.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei aloitukseni ollut negatiivinen paitsi ehkä jonkun huonon itsetunnon omaavan suomalaisen lukijan mielessä joka ei kestä kevyttä pientä kritiikkiä joka oli enemminkin itsäni kohdistuvaa.
        Raportoin kuultua ja nähtyä: mikä on jäänyt mieleen, sen enempää seulomatta aiheita tai kallistelematta miinuksen tai plussan puolelle.

        Aivan samoja asioita voisit raportoida Ruotsistakin, jos vähän katselisit ympärillesi.


      • miksi niin?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Edelleenkin: olen vastuussa vain omista ajatuksistani ja kirjoituksistani, en siitä miten esim. juuri sinä ne tulkitset.

        Eiköhän me kumpikin olla vastuussa omista ajatuksistamme, kuinkas toisin voisi ollakaan.Jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Yksinkertaista, eikö olekin.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Aivan samoja asioita voisit raportoida Ruotsistakin, jos vähän katselisit ympärillesi.

        @ent. siivojaparka: valitsen itse aiheeni, kiitos. Olen juuri palannut Suomesta joten nää asiat ovat vielä tuoreina mielessäni. VOISINHAN minä seistä vaikka päälläni ja vihellellä, jos tuntisin siihen tarvetta.

        Onkohan ukkosta ilmassa kun ihmiset ovat noin ärtsyjä?
        Ottakaa vaikka pieni lasi sitä kotiviiniä mitä monet tekee.....


      • miksi niin? kirjoitti:

        Eiköhän me kumpikin olla vastuussa omista ajatuksistamme, kuinkas toisin voisi ollakaan.Jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Yksinkertaista, eikö olekin.

        Otetaan siis uudestaan: poistu jäljittämästä ja syylistämästä Ole hyvä, on täällä kai jotain muutakin joka sinua voisi kiinnostaa, ei vain minun arvosteluni.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        @ent. siivojaparka: valitsen itse aiheeni, kiitos. Olen juuri palannut Suomesta joten nää asiat ovat vielä tuoreina mielessäni. VOISINHAN minä seistä vaikka päälläni ja vihellellä, jos tuntisin siihen tarvetta.

        Onkohan ukkosta ilmassa kun ihmiset ovat noin ärtsyjä?
        Ottakaa vaikka pieni lasi sitä kotiviiniä mitä monet tekee.....

        Kiitos, mutta en käytä alkoholia muuten kuin käsien desifioimiseen.

        En mitenkään ärtsyilläkseni, mutta matkakertomuksesi Suomesta ei todellakaan eroa siitä, mitä Ruotsissa ympärilleen katsellessa näkee ja kuulee. Matti Nykästä meillä ei ole, mutta on näitä muita julkkiksia.

        Minäpä voin kertoa, että sain Suomen reissullani paistettuja muikkuja. Niitä en ole nähnyt Ruotsissa. Matti Nykäsestä en kuullut halaistua sana koko viikon reissuni aikana. Kaikkia se ei ehkä jaksa kiinnostaakaan?


      • häh?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Otetaan siis uudestaan: poistu jäljittämästä ja syylistämästä Ole hyvä, on täällä kai jotain muutakin joka sinua voisi kiinnostaa, ei vain minun arvosteluni.

        Sinäkö käsket jonkun poistumaan palstalta? Ymmärsinkö oikein?


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Kiitos, mutta en käytä alkoholia muuten kuin käsien desifioimiseen.

        En mitenkään ärtsyilläkseni, mutta matkakertomuksesi Suomesta ei todellakaan eroa siitä, mitä Ruotsissa ympärilleen katsellessa näkee ja kuulee. Matti Nykästä meillä ei ole, mutta on näitä muita julkkiksia.

        Minäpä voin kertoa, että sain Suomen reissullani paistettuja muikkuja. Niitä en ole nähnyt Ruotsissa. Matti Nykäsestä en kuullut halaistua sana koko viikon reissuni aikana. Kaikkia se ei ehkä jaksa kiinnostaakaan?

        Luulen että tietyt asiat korostuivat eniten juuri koska radio oli päällä koko ajan ajessamme ja näistä asioista puhuttiin todella koko ajan.
        Parhaat paistetut muikut mitkä olen syönyt olivat Savonlinnan torilla, Viime kesänä, tänä kesänä ei ehditty sinne.
        Enkä minä halua välttämättä puhua asioista jotka ovat ERILLAISIA Suomessa ja Ruotsissa. Ainoastaan asioista jotka jollain tavalla kiinnittivät huomiotani. Laittamatta mitään mihinkään arvojärjestykseen.


      • häh? kirjoitti:

        Sinäkö käsket jonkun poistumaan palstalta? Ymmärsinkö oikein?

        Lukemisesi ymmärtäminen näyttää todellakin olevan hieman jälkijunassa. En ole "käskenyt" ketään poistumasta palstalta, ainoastaan pyytänyt sinua kauniisti lopettamaan ajojahtisi. Olen otettu ja immarreltu mutta en ole todellakaan saamani mielnkiinnon arvoinen.


      • häh?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Lukemisesi ymmärtäminen näyttää todellakin olevan hieman jälkijunassa. En ole "käskenyt" ketään poistumasta palstalta, ainoastaan pyytänyt sinua kauniisti lopettamaan ajojahtisi. Olen otettu ja immarreltu mutta en ole todellakaan saamani mielnkiinnon arvoinen.

        Minua? Lopettamaan ajojahtini? Erehdyit nyt pahasti kommentaattorista.


      • niimpäniin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Luulen että tietyt asiat korostuivat eniten juuri koska radio oli päällä koko ajan ajessamme ja näistä asioista puhuttiin todella koko ajan.
        Parhaat paistetut muikut mitkä olen syönyt olivat Savonlinnan torilla, Viime kesänä, tänä kesänä ei ehditty sinne.
        Enkä minä halua välttämättä puhua asioista jotka ovat ERILLAISIA Suomessa ja Ruotsissa. Ainoastaan asioista jotka jollain tavalla kiinnittivät huomiotani. Laittamatta mitään mihinkään arvojärjestykseen.

        Jos joku on kanssasi eri mieltä niin leimaat sen juopoksi. Hyi hel... miten alhainen olet.


      • .mollamaija
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Luulen että tietyt asiat korostuivat eniten juuri koska radio oli päällä koko ajan ajessamme ja näistä asioista puhuttiin todella koko ajan.
        Parhaat paistetut muikut mitkä olen syönyt olivat Savonlinnan torilla, Viime kesänä, tänä kesänä ei ehditty sinne.
        Enkä minä halua välttämättä puhua asioista jotka ovat ERILLAISIA Suomessa ja Ruotsissa. Ainoastaan asioista jotka jollain tavalla kiinnittivät huomiotani. Laittamatta mitään mihinkään arvojärjestykseen.

        Jos olet kuunnellut paikallisradioita, niin varmasti olet saanut tuhtia mainosta kulloisestakin paikkakunnasta.
        Itse olen ähkyyn saakka kuullut erään taiteilijan kutsua kesäateljeehensa, jossa on kahvila avoinna... no siitä on jo vitsiäkin väännelty ja imitointikisoja pidetty perhepiirissä.
        Mainosrahoillahan niitä pyöritetään.
        Nauttikaamme kesästä.


      • miksi niin?
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Otetaan siis uudestaan: poistu jäljittämästä ja syylistämästä Ole hyvä, on täällä kai jotain muutakin joka sinua voisi kiinnostaa, ei vain minun arvosteluni.

        No johan nyt jotakin :) Tämä on keskustelupalsts, minä osallistun juuri niihin aloituksiin joihin haluan. Sinulla ei ole mitään määräysvaltaa.


      • .mollamaija kirjoitti:

        Jos olet kuunnellut paikallisradioita, niin varmasti olet saanut tuhtia mainosta kulloisestakin paikkakunnasta.
        Itse olen ähkyyn saakka kuullut erään taiteilijan kutsua kesäateljeehensa, jossa on kahvila avoinna... no siitä on jo vitsiäkin väännelty ja imitointikisoja pidetty perhepiirissä.
        Mainosrahoillahan niitä pyöritetään.
        Nauttikaamme kesästä.

        Niinhän se varmasti meneekin.
        Kaunista ja lämmintä kesää sinne koti-Suomeen ;)


    • henrjii

      Nykänen 1981 Sconachis (Nuorten MM) Kulta
      1982 Oslo P90 MM-kulta
      1982 Oslo (Joukkue) MM-Pronssi
      1983 Harrachovissa MM-Pronssi
      1984 Engelberg (Joukkue) MM-Kulta
      1984 Sarajevo P70 Olympiahopea
      1984 Sarajevo P90 Olympiakulta
      1985 Planica MM-Kulta
      1985 Seefeld MM-Pronssi
      1985 Seefeld (Joukkue) MM-Kulta
      1986 Kulm MM-Pronssi
      1987 Obertsdorf P70 MM-Hopea
      1987 Obertsdorf ( Joukkue ) MM-Kulta
      1988 Galgary P70 Olympiakulta
      1988 Galgary P90 Olympiakulta
      1988 Galgary ( Joukkue ) Olympiakulta
      1988 Obertsdorf MM-Pronssi
      1989 Lahti P90 MM-Pronssi
      1989 Lahti ( Joukkue ) MM-Kulta
      1990 Vikersund MM-Hopea

      Suomen kesä on kaunis ja lyhyt
      Maassa maan tavalla

      • tanssikengät.

        Meillä ei ole omia kuninkaallisia, mutta meille riittää Matti kuninkaaksi. Enemmän hänen piti urallaan tehdä, kuin kuninkaallisten, joilta ei paljon muuta edellytetä kuin hymyillen vilkutusta palatsin parvekkeelta.
        Ei sinällään kiinnosta hänen naimisensa, median kultaa.


      • sitroen.
        tanssikengät. kirjoitti:

        Meillä ei ole omia kuninkaallisia, mutta meille riittää Matti kuninkaaksi. Enemmän hänen piti urallaan tehdä, kuin kuninkaallisten, joilta ei paljon muuta edellytetä kuin hymyillen vilkutusta palatsin parvekkeelta.
        Ei sinällään kiinnosta hänen naimisensa, median kultaa.

        Eipä jaksa kiinnistaa jotkut kunkut eikä mattinykäset. On niitä hulttioita lähempänäkin.


      • tanssikengät.
        sitroen. kirjoitti:

        Eipä jaksa kiinnistaa jotkut kunkut eikä mattinykäset. On niitä hulttioita lähempänäkin.

        Vainko hulttiot saavat sinun mielenkiintosi? Minua ei kiinnosta.
        Tosin, en kuulu Seiskan lukijoihin.


      • henrjii
        sitroen. kirjoitti:

        Eipä jaksa kiinnistaa jotkut kunkut eikä mattinykäset. On niitä hulttioita lähempänäkin.

        ei se mitään, meikämannia se ei haittaa yhtään mitään


      • Missä kisoissa se hyppäsi kännissä?
        Ei mitenkään, ihan hieno meriittilista, oli sitten selvä tai humalassa. Mutta se oli silloin, nyt on nyt.


      • kännykänheittokisat
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kisoissa se hyppäsi kännissä?
        Ei mitenkään, ihan hieno meriittilista, oli sitten selvä tai humalassa. Mutta se oli silloin, nyt on nyt.

        Pitäisikö entinen maailmanmestari heittää pois muistoista, kuin vanha kumisaapas?


      • henrjii
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kisoissa se hyppäsi kännissä?
        Ei mitenkään, ihan hieno meriittilista, oli sitten selvä tai humalassa. Mutta se oli silloin, nyt on nyt.

        ruotsissa oppii kateelliseksi


      • kännykänheittokisat kirjoitti:

        Pitäisikö entinen maailmanmestari heittää pois muistoista, kuin vanha kumisaapas?

        Ei muistoista, mutta jos ei ole ollut mitään meriittejä sitten 1990 niin ehkä otsikoista.
        Eikö Suomessa ole ketään muuta sankaria joka ansaitsee tulla mainituksi? Ajankohtaista sellaista?


      • kännykänheittokisat
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei muistoista, mutta jos ei ole ollut mitään meriittejä sitten 1990 niin ehkä otsikoista.
        Eikö Suomessa ole ketään muuta sankaria joka ansaitsee tulla mainituksi? Ajankohtaista sellaista?

        Ei varmaan yhtä nopeita liikkuja tekeviä.

        Muistellaanhan ikikautisia kunkkujakin, tekivät he eläissään sitten oikeasti yhtään mitään. Usein lapsihallitsijoiden, ja aikuistenkin takana oli varjohallitsijat.


      • henrjii
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei muistoista, mutta jos ei ole ollut mitään meriittejä sitten 1990 niin ehkä otsikoista.
        Eikö Suomessa ole ketään muuta sankaria joka ansaitsee tulla mainituksi? Ajankohtaista sellaista?

        kaikki aikanaan, mutta en kyllä olisi kuulut, että olisi koskaan kärähtänyt kännissä hyppäämisestä.
        Että se on sitä ruotalaasta kateutta


      • hohhhhhoijjaaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei muistoista, mutta jos ei ole ollut mitään meriittejä sitten 1990 niin ehkä otsikoista.
        Eikö Suomessa ole ketään muuta sankaria joka ansaitsee tulla mainituksi? Ajankohtaista sellaista?

        oletko oikesti sitä mieltä ettei Suomessa puhuta muista kuin Matti Nykäsestä?


      • teillä omanne
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei muistoista, mutta jos ei ole ollut mitään meriittejä sitten 1990 niin ehkä otsikoista.
        Eikö Suomessa ole ketään muuta sankaria joka ansaitsee tulla mainituksi? Ajankohtaista sellaista?

        Ehkä ei ole parempaa sankaria Suomessa, kun se Persbranttikin on siellä Ruotsissa.


      • nauru pääsi
        henrjii kirjoitti:

        ei se mitään, meikämannia se ei haittaa yhtään mitään

        Laitappa myös luettelo naisten hakkaajan tuomioista. Ja istuihan Matti puukotuksestakin.


      • pal promillei?
        henrjii kirjoitti:

        kaikki aikanaan, mutta en kyllä olisi kuulut, että olisi koskaan kärähtänyt kännissä hyppäämisestä.
        Että se on sitä ruotalaasta kateutta

        Kirjoitatko taas kännissä?


      • oletko miliisi?
        pal promillei? kirjoitti:

        Kirjoitatko taas kännissä?

        Paljonko sinulla.

        Anna henrjiin kirjoittaa, kuin itse haluaa.


      • henrjii
        pal promillei? kirjoitti:

        Kirjoitatko taas kännissä?

        eipä mennä henkilökohtaisuuksiin, en käytä alkoholia edes auton pissapojassa
        Yritä itse seurata keskustelun kulkua aloituksesta


      • henrjii
        nauru pääsi kirjoitti:

        Laitappa myös luettelo naisten hakkaajan tuomioista. Ja istuihan Matti puukotuksestakin.

        laitan vain asioita joita itse olen nähnyt


      • henrjii
        nauru pääsi kirjoitti:

        Laitappa myös luettelo naisten hakkaajan tuomioista. Ja istuihan Matti puukotuksestakin.

        en ole tuomari
        ja olen pirättyväinen kuulopuheissa


    • omin silmin

      Aika jänskää.

      Meitä suomalaisia usein kuvataan ikäviksi, neljän seinän sisässä viihtyviksi örkeiksi.
      Jos kesällä me innostummekin seurallisiksi, ja otamme osaa toisten vaivalla järjestämiin kinkereihin, niin sekäänkö ei ole hyvä?

      Iloista populaa on uutisissa näkynyt kesäfestareilla, iloisia kasvoja auringon hyväileminä.

      Ja ainahan säilyy suurimpana Suviseurat.

    • .mollamaija

      Ilolla katselin eilen mennessäni konserttiin kun perheitä istui puistoissa piknikeillä ja terassit olivat täynnä iloisia ihmisiä.
      Oli katusoittajia ja muita taiteilijoita.
      Ja konsertista palatessamme emme nähneet yhtään ylijuopunutta ihmistä. Ei kyllä ollut vielä aamuyön tunnit.

    • gummibollar

      Täällä Suomessa oon saanut maistaa niitä Ruotsalaisia Ikean kuuluja lihapullia, en oo koskaan ennen niin pahoja syäny.

    • ......

      "Miten ihmiset jaksaa?"

      Niin, miten ihmiset jaksavat järjestää tapahtumia, joista riittää iloa ja mielenkiintoa monille?
      Ei voi kuin kunnioittaa.

    • :|||

      Saamattomuudesta voidaan moittia ihan sujuvasti, ei aktiivisuudesta ottaa osaa ja järjestää.
      Kukaan ei ole minua pakottaut ottamaan mihinkään osaa, ihan itse olen valintani saanut tehdä.

    • En minä olen moittinut ihmisiä liika aktiivisuudesta. Ainoastaan ihmetellyt mistä riittää energiaa kaikkeen.

      • henrjii

        Suomalaista Sisua


      • __.,¨*

        Eihän kaikki ota kaikkeen osaa, juu sii.

        Mitä moitittavaa näet asiassa? Eikö suomalaisilla riitä energiaa, vai mitä ihmettelet?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1836
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1615
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe