vakituinen työ

kjg3

Missä ajassa ootte saaneet vakituisen työn?
saako ylipäätänsä nykyaikana vakituista työtä???

9

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • glgohhlgvlclclc

      Saa, itse olin viim 6 vuotta yksit tukkufirmassa töissä kunnes sanottiin etteä työt on vähentyneet koska ostajien toimintamalli on muuttunut. Tämä tapahtui joulukuussa. Pomo antio mukavasti kuitenkin 2 kk irtisanomisajan ja tosi hyvä työtodistuksen ja lupasi suositella minua ehdottomasti. Joo aloin pommitella välitysfirmoja koska vuoden vaihteessa ei oikein löytynyt työkkärin sivuilta vakkarihommia, ei toki nytkään juuri ole alallani. En joutunut päivääkään olemaan työttömänä vain pääsin carrotin kautta uuteen paikkaan. Hain koko ajan sivussa oikeata vakipaikkaa ja työkkärin sivuilla oleviin ilmoituksiin,ja pääsin haastatteluihin. Sitten tärppäsi ja nyt olen koeajan jlk vakituisissa töissä ilman välitysfirmaa. Ikää mulla on 42 ja asun pk- seudulla..Eli Kai se aktiivisuus merkkaa aika paljon...nyk pomo soitti entiselle pomolle ja tosiaan suosittelli minus kuten oli luvannutkin tehdä

    • 1+6

      juuri noin se toimii, kun on hyvä edellisessä paikassa niin työnantajan myötävaikutuksella saa uuden paikan.

    • Oulusta päivää

      Ei saa nykyaikana. Suhteilla saa.

    • Velma

      Mä valmistuin melkein neljä vuotta sitten ja koko ajan olen hakenut vakituista, mutten ole saanut. Omalla alalla niitä ei ole paljoakaan, mutta ei kyllä muualtakaan ole tärpännyt.

    • Cyösti

      "Ei saa nykyaikana. Suhteilla saa."

      Hyvät välit entisen duunipaikan esimiehiin on juuri niitä suhteita, jotka edesauttavat työn löytymistä jatkossa.

      Minä sain ekan vakipaikkani 26 vuotiaana ja toisen vakipaikan 34 vuotiaana.

      Ensimmäisestä jäin lomautetuksi vuonna 2009 ja hain heti toiseen työhön. En jäänyt lomautettuna liitonpäivistä nauttimaan, vaan heti uutta matoa koukkuun, kun markkina-arvo on korkein.

      Esimies kirjoitti hyvän todistuksen ja suositteli puhelimessa. Eipä siinä uuden duunipaikan työhaastattelussa tehty muuta kuin kerrottiin moneltako aloitan huomenna. Uusi työnantaja oli tyytyväinen, kun uusi tekijä löytyi ilman raskasta ja aikaavievää rekryprosessia.

      Työpaikka ei ollut julkisessa haussa, mikä on kaikille firmoille se viimeinen vaihtoehto etsiä uusi työntekijä. Entisen työpaikkani pomo siis kertoi minulle tuosta uudesta avautuvasta työpaikasta, kun tiesi jengiä jäävän sieltä eläkkeelle.

      • gkgfogifgi

        Juuri näin! Ei todellakaan kannata polttaa ns siltoja,se kertoo fiksusta suhtautumisesta. Mä käyn vielä expomon vappujuhlissakin ja muutenkin pidän yhteyttä. Tottakai kumpaakin harmitti kuin hän joutui irtisanomaan mun pitkän työsuhteen mutta nyt hän on erittäib iloinen kun sain uuden vakipaikan. Mulla oli vaan erona et sain työkkärin sivuilla olevan paikan, hyvä hakemus vaan sitten haastatteluun ja sanoin vielä että kannattaa soittaa mun expomolle...homma oli sillä selvä


      • 758940
        gkgfogifgi kirjoitti:

        Juuri näin! Ei todellakaan kannata polttaa ns siltoja,se kertoo fiksusta suhtautumisesta. Mä käyn vielä expomon vappujuhlissakin ja muutenkin pidän yhteyttä. Tottakai kumpaakin harmitti kuin hän joutui irtisanomaan mun pitkän työsuhteen mutta nyt hän on erittäib iloinen kun sain uuden vakipaikan. Mulla oli vaan erona et sain työkkärin sivuilla olevan paikan, hyvä hakemus vaan sitten haastatteluun ja sanoin vielä että kannattaa soittaa mun expomolle...homma oli sillä selvä

        moni tuttuni on vakituisesssa työsuhteessa minä jäin ilman vakituista koska se on lottovoitto saada vakkari homma, kaikki firmat vuokraa, irtisanoo jne joku arkkitehtitoimisto palkka vakituisesti porukkaa ja eivät heitä pihalle ketään mutta 3600 eur palkka on aika hyvä ja vielä he valittavat palkasta , minä tein 1600e työtä ja raskasta , ei ole oikein


    • ---

      nykyään ei saa, pitää olla työkokemusta 10 vuotta ja työnantajan poika ni sit pääsee

      • Oulu on irvikuva

        Oulussa riittää, kun on vain työnantajan poika tai muuten sukua. Täällä ei työkokemus auta. Sukurutsa tekee työilmapiiristä raskaan ei-sukurutsatulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe