Olisiko juudas isk. voinut pelastua?

ehyt.

Toinen kyssäri helareille ja toivon perusteltuja kommentteja ei mitään hempeitä lihallisten hempukoiden hössötystä.

32

139

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ou jee

      Kysymys on siitä hankala, kun en tiedä, mikä Juudaksen tila on tällä hetkellä. En tahdo myöskään arvioida hänen hengellistä tilaansa, sillä Raamattu sanoo näin:

      Luuk. 6:37 Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.

      Sen tiedän, että Jumala tuomitsee tai jättää tuomitsematta. Hän on oikeudenmukainen tuomari. Vapaasta tahdonvalinnasta sen verran, että:

      Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

      Matt. 22:14 Sillä monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut."

      Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.

    • ehyt.

      Tuskin juudas isk. kävelee taivaassa naru kaulassa kertomassa että kannattaa mennä hirteen jos siltä tuntuu.
      No lissää kyssäreitä.

    • huuhaa1

      Jeesus totesi yksiselitteisesti Juudaksen olleen kadotuksen lapsi. Hirvittävä,jula rakkauden Jumala???? skitso..

    • Yksin armosta.

      Juudashan oli jo ennalta määrätty tehtäväänsä, pettää Jeesus. Ei hänellä ollut mitään mahdollisuutta, näin ollen pelastua. Toisaalta jos Juudas ei olisi tätä tehnyt, niin Jeesuksen sovitus ristillä olisi jäänyt täyttämättä. Raamatussa kylläkin monet tappajat ja huorintekijät saivat armon Jumalan silmissä, miksi Juudas ei saanut, opettihan Jeesus rakastamaan lähimmäistämme ja jopa vihollisiamme.

      • näin uskon

        Ei Jumala määrännyt Juudasta yhtään mihinkään. Rahanahneudessaan hän kavalsi Jeesuksen. Hän oli opetuslasten rahastonhoitaja, mutta otti niistä osan itselleen! Näin Raamattu sanoo. Hän olisi voinut kieltäytä. Joku toinen olisi kuitenkin Jeesuksen kavaltanut jostain syystä,sillä syitä ihmisillä aina on pahoihin tekoihinsa!
        Minä uskon, että Juudas olisi saanut tekonsa anteeksi katuessaan ja anteeksi pyytäessään.Raamattu sanoo:"Vaikka teidän syntinne olisivat veriruskeat, (kuivanut veri on ruskeaa ja mahdotonta saada pois. Tumma läikkä on ja pysyy!) tulevat ne villan valkoisiksi." Suomalaisiin olosuhteisiin sopeutettuna;valkoisiksi kuin uusu lumi! Mutta sitä hän ei todennäköisesti uskonut. Hän kyllä katui, koska heitti ne 30 hopearahaa ylipappien jalkoihin,ja sai kuulla,että katso itse eteesi!
        Niin Juudas meni ja hirtti itsensä. Itsemurha on suora tie kadotukseen.


      • Joukossatiivistyy
        näin uskon kirjoitti:

        Ei Jumala määrännyt Juudasta yhtään mihinkään. Rahanahneudessaan hän kavalsi Jeesuksen. Hän oli opetuslasten rahastonhoitaja, mutta otti niistä osan itselleen! Näin Raamattu sanoo. Hän olisi voinut kieltäytä. Joku toinen olisi kuitenkin Jeesuksen kavaltanut jostain syystä,sillä syitä ihmisillä aina on pahoihin tekoihinsa!
        Minä uskon, että Juudas olisi saanut tekonsa anteeksi katuessaan ja anteeksi pyytäessään.Raamattu sanoo:"Vaikka teidän syntinne olisivat veriruskeat, (kuivanut veri on ruskeaa ja mahdotonta saada pois. Tumma läikkä on ja pysyy!) tulevat ne villan valkoisiksi." Suomalaisiin olosuhteisiin sopeutettuna;valkoisiksi kuin uusu lumi! Mutta sitä hän ei todennäköisesti uskonut. Hän kyllä katui, koska heitti ne 30 hopearahaa ylipappien jalkoihin,ja sai kuulla,että katso itse eteesi!
        Niin Juudas meni ja hirtti itsensä. Itsemurha on suora tie kadotukseen.

        "Itsemurha suora tie kadotukseen" ?!? Anna mun kaikki kestää tällaisia ääliöitä!!! Noinko sinä sanot heille,joiden esimerkiksi mieleltään sairastuneet,äärimmäisen masentuneet ja täydellisessä epätoivon pimeydessä kärsivät yksinäiset ihmiset ovat ainoasi ulospääsyksi enää nähneet?! Missäs sinä olit "rakkauden" sanomasi kanssa,kun pari läheistäni päätti päivänsä??? Tai miljoonat,elleivät miljardit muut? Entäpä yliannostukseen kuolleet taikka armomurhatut? Olet kyllä itse pimeä,puhu vasta sitten,kun osaat ajatella!


      • näin uskon kirjoitti:

        Ei Jumala määrännyt Juudasta yhtään mihinkään. Rahanahneudessaan hän kavalsi Jeesuksen. Hän oli opetuslasten rahastonhoitaja, mutta otti niistä osan itselleen! Näin Raamattu sanoo. Hän olisi voinut kieltäytä. Joku toinen olisi kuitenkin Jeesuksen kavaltanut jostain syystä,sillä syitä ihmisillä aina on pahoihin tekoihinsa!
        Minä uskon, että Juudas olisi saanut tekonsa anteeksi katuessaan ja anteeksi pyytäessään.Raamattu sanoo:"Vaikka teidän syntinne olisivat veriruskeat, (kuivanut veri on ruskeaa ja mahdotonta saada pois. Tumma läikkä on ja pysyy!) tulevat ne villan valkoisiksi." Suomalaisiin olosuhteisiin sopeutettuna;valkoisiksi kuin uusu lumi! Mutta sitä hän ei todennäköisesti uskonut. Hän kyllä katui, koska heitti ne 30 hopearahaa ylipappien jalkoihin,ja sai kuulla,että katso itse eteesi!
        Niin Juudas meni ja hirtti itsensä. Itsemurha on suora tie kadotukseen.

        >>Ei Jumala määrännyt Juudasta yhtään mihinkään.>>

        Jonkun piti joka tapauksessa näytellä tämä taivaallisen käsikirjoituksen pahan pojan rooli. Jos kukaan Jeesuksen lähipiiristä ei olisi kavaltanut häntä, eivät nämä kirjoitukset olisi täyttyneet:

        "Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan." - Psalmit 41:10

        "En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'." - Johannes 13:18

        Joten: oliko Juudaksella todella valinnanvapaus tässä asiassa?


    • Psalmeissa, esim. 69 ja 109, ennustetaan tästä asiasta. Tässä kohta psalmista 109.

      Sillä se mies ei ajatellutkaan tehdä laupeutta, vaan vainosi kurjaa ja köyhää ja sydämen tuskassa olevaa, tappaaksensa hänet.
      Hän rakasti kirousta, ja se kohtasi häntä; hän ei huolinut siunauksesta, ja se väistyi hänestä kauas.

      Pyhät Kirjoitukset siis viittaavat siihen, että Juudas Iskariot ei voinut pelastua, koska rakasti kirousta eikä huolinut siunauksesta.

      • ehyt.

        Kyllähän tämä riittää oikeaksi näkemykseksi, mutta yksi seikka vielä olisi huomionarvoinen pointti.?
        to j.f.


    • ehyt.

      Väärä vastaus yritä uudestaan.

      • Kummaa touhua

        Vastasit omaan aloitukseesi toteamalla, että se oli väärä vastaus?


      • Ehyt on pimeässä
        Kummaa touhua kirjoitti:

        Vastasit omaan aloitukseesi toteamalla, että se oli väärä vastaus?

        Tuo nimmari "ehyt." on hengellisistä asioista aivan tietämätön. Säälittää nähdä tuota pimeyttä.


    • olisi voinut

      Kyllä olisi voinut.

      1.Tim 2

      1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
      2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
      3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
      4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.

      • * Enpä tiedä, Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"!


      • Kupla puhkeaa.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Enpä tiedä, Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"!

        "Jeesus nimesi Juudaksen "kadotuksen lapseksi"! Näin Raamatun sana: Joh.17:12. 2Tes.2:3.


      • ehyt.
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Enpä tiedä, Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"!

        No vastataan Mohikselle että tuo on oikea vastaus(kadotuksen lapsi), mutta kun Raamattu puhuu Jumalan suulla tästä asiasta niin Jumala joka ennalta näkee on nähnyt sen että juudas ei pelastu ja hän on kadotuksen lapsi.
        Huomioitava on Jumalan ennaltanäkeminen ei siinä rakkaus eikä katumus tule kysymykseen.


      • näin uskon
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Enpä tiedä, Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"!

        Jumala tietää kaiken mutta ei määrää ketään kadotuksen lapseksi. Tekemisensä päättää ihminen itse,ei Jumala. " Minä panen sinun eteesi elämän ja kuoleman tien. Valitse siis elämä!"


      • olisi voinut
        Mohikaani_27 kirjoitti:

        * Enpä tiedä, Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"!

        "Jeesus nimesi Juudaksen " kadotuksen lapseksi"! "

        Niin nimesi, koska Juudas teki itsemurhan sen sijaan, että olisi kääntynyt Jumalan puoleen ja saanut anteeksi.


    • justso

      Ehkä asian vierestä hiukan,mutta:
      Jos Jumala kerran tahtoo,että kaikki ihmiset pelastuisivat,mutta sitten kuitenkin täysin suhteettomana rangaistuksena lähettelee ihmisiä ties mistä pikkurikkeistä IANKAIKKISEEN kadotukseen,piinaan,helvettiin,kidutukseen,joka on loppumaton(!?!?),ihan vaikka vain pelkän perisyntsyyden vuoksi(jos ei ole Jeesus tai helluntai syrämmes)kuten iskariotin tapauksessa,on siinä väistämätön ristiriita..Kuitenkin sanotaan myös,että ihminen ei itse voi alkaa uskomaan,vaan hänet kutsutaan korkeintaan kolmesti vastaamaan kutsuun(ja voi taivas sitä onnetonta joka ei silloin tajua,omapa on mokansa sitten,helvettiin vaan),en ymmärrä,voiko joku valaista tyhmää? Jos kuitenkin on vastannut kutsuun,mutta elämä vain on ollut niin äärimmäisen rankkaa,ettei kertakaikkiaan kykene nousemaan ja "elämään pyhityselämää",joka on jo sanana täynnä pelkkää pakkoa ja vaatimusta ja ihmisten teemistä eriarvoisiksi Jumalan ja srkn edessä,niin mites sellaisen käy,Jumalanne mukaan? Entäpä uskovat,jotka eivät kerrokaan Jeesuksestaan naurunalaiseksi joutumisen,työpaikan menetyksen tms. syyn vuoksi,eivätkä rakasta/ruoki apua tarvitsevia lähimmäisiään samalla mammonalla,jolla itseään,vaan ne pienituloiset srkssa tekevät niin koska saarnaaja käskee maksaa vähintään ne kymmenykset(kulujen kattamiseksi johonkin hölynpölytouhuun,kahviin ja pullaan) siitä 400e/kk tulosta??(ei väliä,onko kaapissa ruokaa sitten tai vaatteita,niitähän saavat haluta vain "Jumalan siunaamat" ja saarnamiehet ja Jumalahan ruokkii taivaan linnutkin,eikö sitten niitä srkn köyhiä,ei heitä tarvitse auttaa taloudellisesti,ei vaikka näin nimenomaan on kehoitus annettu?!Kauppojen roskiksille vaan.. Nämä vauraat uskovat/monet teistäkin kuuluisi tällä juudas-logiikalla myös tuomita oikeudenmukaisesti helvettiin,sillä he ovat pitäneet halpana armon liiton monella tavalla.. Kovin on monimutkainen tämä uskon olemus,vaikka jopa lapsen se pitäisi käsittää..ja tosiuskishan ei saa olla aikuinen,ei henkisesti ainakaan-se olisi suuri epäuskon synti jo itsessään ja myös tajuta,että kukaan ei sinusta raamatun mukaisesti kirkoissa välitä,jollei siitä tule hänelle itselleen laupiaan samarialaisen hurskasta mainetta ja ihmiskunniaa ja vähintäänkin lehtijuttu!!! Jos siis tällaiset ihmiskunnian ja mammonan mukana elävät ovat taivastiellä,niin miksi ihmeessä Juudas joutui helvettiin??? Sama synti,sama asenne sydämessä:rakas raha,mitä enemmän,sitä enemmän..Itselleni on käynyt kokemuksen kautta järkyttävän selväksi,ettei srk rakasta kuin rahaa!

      • outoa rahatarua

        Ahaa ja minä kun en ole sellaista huomannu tollenkaan vaika olen ollut sisällä kymmeniä vuosia !!?

        Siispä epäilen suuresti että puhut täyttä palturia.

        JA vielä kerroppas nyt mihin se seurakunta sitä rahaa niin kovasti tarvitsee, eihän se ole mitään voittoa tavoitteleva systeemi eikä siellä kukaan yksityinen ihminen mitään omista eikä saa, eli mikä on tarusi motiivi,kerroppas se nyt.


      • einsam

        Elämä tuntuu sinua murjoneen oikein pahasti päättelisin kirjoituksesi luettuani. Mutta se ei ole Jumalan eikä seurakunnan vika!
        Minun seurakunnassani ei ainakaan velvoiteta maksamaan yhtään mitään. Se , jolla on ja tahtoo ,antakoon sen , minkä katsoo voivansa.
        Suomessa on kuitenkin sosiaalihuolto. Paljon se ei varmaankaan ole, mutta parempi, kuin ei sosiaalihuoltoa ollenkaan.Monissa maissa joutuu kerjäämään,se ongelma on jo meidänkin kaduillamme.
        Katkeruus, viha ja kiukku eivät kuitenkaan auta. Siitä olen varma. Kaikilla uskovilla ei ollenkaan "pyyhi hyvin"! Meissäkin on paljon sinun kanssasi samassa asemassa olevia. Jumala ei teitämme tasoita uskovinakaan!
        Paavalin sanoja lainatakseni, meidän tulisi oppia "oloihimme tyytymään"ja itsestäni tiedän, ettei se millään tahdo onnistua!
        Lopuksi voin vain todeta, että ilman uskoani en millään olisi jaksanut ja selvinnyt niistä ylitsepääsemättömistä vaikeuksista, joita yksin jääminen 6 alaikäisen lapsen kanssa selviäminen elämääni toi.


      • justsoo
        outoa rahatarua kirjoitti:

        Ahaa ja minä kun en ole sellaista huomannu tollenkaan vaika olen ollut sisällä kymmeniä vuosia !!?

        Siispä epäilen suuresti että puhut täyttä palturia.

        JA vielä kerroppas nyt mihin se seurakunta sitä rahaa niin kovasti tarvitsee, eihän se ole mitään voittoa tavoitteleva systeemi eikä siellä kukaan yksityinen ihminen mitään omista eikä saa, eli mikä on tarusi motiivi,kerroppas se nyt.

        Oikein kokemuksia.. Kyllä niitä tuossa edellä jo tuli,ihan elettyä ja nähtyä elämää ja lisää löytyisi vaikka kuinka! Mitä te välitätte niistä ihmisistä,jotka eivät enää jaksa uskoa,tai joita ei srkssa todellakaan kohdata? Reippaasti toistakymmentä vuotta on kokemusta! Ikinä en ole yhdenkään aina hyinvoineen helluntailaisen spurguja nähnyt evankelioivan,oletkos sinä? Harvinaisia ovat ne henkilöt! Taidat kuulua vanhimmiston suosikkeihin,kun kyseenalaistat toisten todellisen kärsimyksen ja vielä väität valehtelijaksi? Hohhoijjaa... Mihinkö srk rahaa tarvitsee? Kiinteistökulut,kahvikulut,saarnamiesten yms työntekijöiden palkat jne.. Alkusrk jakoi tasan, tänäpäivänä hursti rikkaiden rippeitä. Seurakunta ei auta,vaan kuuntelee perseet penkissä kauniita puheita ja ne,jotka eivät enää jaksa teeskennellä tai olla hiljaa,tuomitaan luopioiksi ja helvettiin. Helluntaioppi on kieroutunut.


      • justso
        einsam kirjoitti:

        Elämä tuntuu sinua murjoneen oikein pahasti päättelisin kirjoituksesi luettuani. Mutta se ei ole Jumalan eikä seurakunnan vika!
        Minun seurakunnassani ei ainakaan velvoiteta maksamaan yhtään mitään. Se , jolla on ja tahtoo ,antakoon sen , minkä katsoo voivansa.
        Suomessa on kuitenkin sosiaalihuolto. Paljon se ei varmaankaan ole, mutta parempi, kuin ei sosiaalihuoltoa ollenkaan.Monissa maissa joutuu kerjäämään,se ongelma on jo meidänkin kaduillamme.
        Katkeruus, viha ja kiukku eivät kuitenkaan auta. Siitä olen varma. Kaikilla uskovilla ei ollenkaan "pyyhi hyvin"! Meissäkin on paljon sinun kanssasi samassa asemassa olevia. Jumala ei teitämme tasoita uskovinakaan!
        Paavalin sanoja lainatakseni, meidän tulisi oppia "oloihimme tyytymään"ja itsestäni tiedän, ettei se millään tahdo onnistua!
        Lopuksi voin vain todeta, että ilman uskoani en millään olisi jaksanut ja selvinnyt niistä ylitsepääsemättömistä vaikeuksista, joita yksin jääminen 6 alaikäisen lapsen kanssa selviäminen elämääni toi.

        Hienoa,että usko on auttanut sinut elämässä kestämään :) Minulta se melkein vei mielenterveyden ja paljon muuta. Seurakunta ei välittänyt. Piste. Uskosta osattomat,nämä teidän mielestänne helvettiin joutavat,ovat olleet ne,jotka ovat auttavan käden tarjonneet. Tuomioita on niin helppo mustavalkoisen uskonsa takaa jaella,todella surullista,vaikkakin on ymmärrettävää,että se todella on monille ainoa toivo jaksaa tätä elämää. Tuntematonta on turha kritisoida, vain sen,minkä on omin silmin todennut,voi puhua. Vielä,upea juttu, että uskosi sinua kannattaa(usko tasapuoliseen rakkauteen ja armoon,vai oliko se sittenkin vain usko oikeassa olemiseen ja vääräuskoisten tuomioon lopulta?)-kaikilla ei ole näin. Parasta jaksamista toivon kuitenkin,mahtanut olla vaikeaa,todella.


    • ehyt.

      Helluntaiseura tunnetusti rakastaa rahaa ja menestystä yli kaiken, mutta ei sellaisista kannata välittää.
      Paras on pysyä poissa ahneitten ja libertiinien parista koska lihalliset teot eivät rakenna sielua.
      Uusi luomus elää kuvitteellisessa mielessä johon hellari ja moni muukin vertaa itseään.
      He seuraavat Jeesusta lyhyen matkaa kunnes huomaavat ristin tien olevan heille kauhistus.

      • sitä juuri

        MInun tuntemani helluntait haudataan kaikki uskovana, ei kukaan ole mistään luopunut siis uskostaan !

        eli tarusi on humpuukia.


    • lasku oppia

      Tuossa yllä tuo pötkykirjoitus ilmaisi kuinka kauheeta on jos maksaa ne kymmenykset siitä 400 eurosta, joka tosin on vapaaehtoista, eikä taatusti kukaan saarnaaja kehoita maksamaan yhtään mitään, se ei ole hänen tehtävänsä eikä kenenkään muunkaan.

      en ole eläissäni kuullut sellaista että maksakaa nyt ne kymmenyksenne !

      no joo, mutta mietitääns ihan vähän asiaa ja sen laitamaa.

      oletetaan että on tupakkimies ja nainen, ja vetää melkein askin päivässä, en ole koskaan ostanut enkä edes tiedä mitä maksaa aski, mutta kuvitellaan sen maksabvan 5 euroa !

      siis 30 x 5 euroa on jo yksin 150 euroa ! Ja jos pari henkeä vetää perhekunnassa se tekee 300 !

      ja kakenmailman kaljat ja muut viihdykkeet päälle, niin jopas menee 400 kymmenyksistä nousseet haloot häpeän puolelle!

      mutt akun mieli on väärä niin kaikki on väärää.

      • justso

        Satun kyllä tulemaan sellaisesta suuntauksesta,jossa raha oli erittäin korkealla opissa,tietänet ns. mennariteologian? Elämäni ja mieleni meni todella sekaisin moneksi vuodeksi,enkä ole toipunut vieläkään. Köyhä ja sairas ovat itse syypäät tilaansa,joo... Tuollaiset jääkylmät ja rikkautta jumalan siunauksen nimissä tavoittelevat uskon sankarit ovat ilkeitä ja kovia,epäkypsiä. Moni on rikkoontunut ja lakannut uskomasta. Eräänkin kerran,tapaus ei ole ainutlaatuinen,käännytettiin alkoholisti ovelta,koska hän oli niin surkeassa kunnossa! Hän pyörtyi oven eteen ja kyse ei ollut viinasta vaan heikosta terveydestä,ravinnon puutteesta jne. tämä mies oli ollut monta päivää selvinpäin vartavasten kokoukseen pääsyn tähden ja mitä he tekivät? Heittivät ulos oman onnensa nojaan! Kiitos laupeudestanne,uskovat!


      • justso

        Ja vielä: Minä en tupakoinut,olin absolutisti,käytin lähes kaikki rahani kolehteihin ja kymmenyksiin! Revi siitä! Silti kohdeltiin kuin toisen luokan kansalaista,vessaa olisin kelvannut siivoamaan ja kyökissä kökkimään,mutta todellisia ystäviä ei ollut kun elämäni hajosi minusta riippumattomasti palasiksi. Kaikki ei ole sitä miltä näyttää ja tekopyhät saavat mennä maailmoihinsa ihan ilman minua,riitti kiitti.


    • KTS (Ei kirj.)

      Juudas oli aikansa israelfanittaja, joka haaveili maallisesta kuningaskunnasta. Kun Jeesusta eivät hänen suunnitelmansa kiinnostaneet, hän yritti pakottaa Jeesuksen tähän rooliin luovuttamalla hänet papeille. Kun tämäkään ei tepsinyt, hän meni hirteen.

      • Kupla puhkeaa.

        Jeesus kavalsi itsensä, eikä Juudas. Joh.18:4. Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: Ketä te etsitte? Joh.18:7-8. Niin hän taas kysyi heitä: Ketä te etsitte? He sanoivat: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus vastasi: Minähän sanoin teille, että minä se olen. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä.


      • ml213.
        Kupla puhkeaa. kirjoitti:

        Jeesus kavalsi itsensä, eikä Juudas. Joh.18:4. Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: Ketä te etsitte? Joh.18:7-8. Niin hän taas kysyi heitä: Ketä te etsitte? He sanoivat: Jeesusta, Nasaretilaista. Jeesus vastasi: Minähän sanoin teille, että minä se olen. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä.

        Niimpä. Lisäksi on huomioitava, miten KAIKKI tapahtumat, jotka liittyvät Jeesuksen ristiinnaulitsemiseen oli JUMALAN aivoitus. Israelin kansan paaduttaminenkin kuin Juudaksenkin.
        Siis liittyy JUMALAN aivoittamaan ihmisen pelastamiseen.

        30. Samoin kuin te ennen olitte Jumalalle tottelemattomia, mutta nyt olette saaneet laupeuden näiden tottelemattomuuden kautta,
        31. samoin nämäkin nyt ovat olleet tottelemattomia, että myös he teille tulleen armahtamisen kautta nyt saisivat laupeuden.
        32.SILLÄ JUMALA ON SULKENUT KAIKKI TOTTELEMATTOMUUTEEN, ETTÄ HÄN KAIKKIA ARMAHTAISI.
        33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
        34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa? Room 11


    • yksi versio

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe