Panetteletko takanapäin

Räpä-ämmät

ihmisiä? Mitä asioita puhut kun puhut pahaa?Puhutko jotain luottamuksellisia vai onko vain kateeellista ja pahansuopaa parjaamista?
Eikä sitten vastauksia, että en koskaan puhu kenestäkään pahaa, koska sehän on emävale.

83

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selän takana

      Minä en koskaan puhu kenestäkään pahaa.

    • Kura Haara

      En koskaan puhu kenestäkään pahaa.

    • Taavi N

      En pane.

    • lörtsy

      Voi jos joku panisikin takaapäin!

      • Ihana tunne

        Pääsispäs.Antaisin taivasosuuteni.


      • ramii

        Mä vaikka voisin


    • Aatto Peräpaatti

      En pane pahasti.

    • Lähetyssaarnaaja

      En.

    • demeter1

      Jos tarkoitat juoruilua tai luottamuksellisten asioitten edelleen kertomista niin sitä en tee. Yleiseen lynkkaustapatumaan en myöskään suoralta kädeltä osallistu.

      Kotona, ilmeisesti sitten selän takana, saatan puhua kovastikin "pahaa", kritisoida vaikka toisen elämäntapaa, mikä ei tarkoita sitä, etten hyväksyisi häntä ihmisenä.
      Itse asiassa "pahan puhuminen" on minulle hyväksymisprosessin osa.

      Puhun "pahaa" myös itsestäni. Harrastan itseironiaa. Oudoimmat eivät sitä tunnista ja siitä on seurannut erilaista leimautumista ja ylikävelemistä. Sitä saa mitä tilaa..))

      • rienaris

        Tuo on hyvä huomio luulen myös että ihmiset puhuvat 'pahaa' toisista monesti siksi etteivät itse osaa hyväksyä toisen ajatuksia tai tekoja.

        Ihmiset joista puhutaan pahaa ottavat siitä itseensä koska arvostelevat itsensä näiden mielipiteiden mukaan eivätkä osaa katsoa omia tekojaan tai sanojaan oikeutetusti.

        Jos pahaa puhuminen loppuisi varmaan loppuisi elämäkin.


      • demeter1
        rienaris kirjoitti:

        Tuo on hyvä huomio luulen myös että ihmiset puhuvat 'pahaa' toisista monesti siksi etteivät itse osaa hyväksyä toisen ajatuksia tai tekoja.

        Ihmiset joista puhutaan pahaa ottavat siitä itseensä koska arvostelevat itsensä näiden mielipiteiden mukaan eivätkä osaa katsoa omia tekojaan tai sanojaan oikeutetusti.

        Jos pahaa puhuminen loppuisi varmaan loppuisi elämäkin.

        Niin, rienaris, mustavalkoinen ajattelu näkee "pahana" ikävät tosiasiatkin.

        Itsetuntemus taitaa olla ainoa suoja toisten arvostelua vastaan, vaikka tietysti sekin voi satuttaa, jos kokee tulevansa väärin ymmärretyksi.

        Samaa mieltä olen, "paha" on osa elämää, emme me siitä mihinkään pääse ja kuten sanottu arvostelu, "pahan puhuminen". on minusta pahan kesyttämistä.


    • never ever

      Näkisipä joskus positiivisen aloituksen.

      • demeter1

        No, eikös "onnellisuushaaste" ole sellainen, "never ever" ?


    • luoja meitäAuttakoon

      En koskaan puhu sukulaisista, läheisistäni, tuttavista, enkä kenestäkää ikinä pahaa,
      sehän on suuren tyhmyyden osoitus, ja suuren sivistymättömyyden merkki
      jos panettelee takanapäin toisia ihmisiä,
      erittäin tyhmä alotus,

      surusllista että joku edes keksii tommosta alotukseen,,, istsetään selvyyksiä,,,

    • ////

      Entä itse, vai mikä kalopsi tämä taas on?

      • Silmä silmästä

        En puhu pahaa takanapäin, mutta olen arvostellut kylläkin takanapäin sellaisia ihmisiä, joiden olen kuullut puhuvan itsestäni pahaa ja joitain suoranaisia solvauksia, joissa ei ole olut mitään perää. Ihmetyttää miten törkeitä jotkut ihmiset voivat ollakin. Kyllä ne jossain vaiheessa aina korviin kantautuvat jos he luulevat, etten muka saisi tietää näistä paskapuheista.
        Sellainen rangasitus sais tulla voimaan, että jos tosi törkeitä valeita latelee toisesta ihmisestä niin kieli katkaistaisiin. Eipähän syyllistyisi ainakaan suulliseen herjaukseen enää. Kai sitten näpyttelisi nettiin kun ei vois enää puhua. No, sitten vois tehdä saman tempu sormille....
        Olen niin vihainen että siksi suosittelen tällaisia rangaistuksia. Törkeillä valeilla voi pilata tosi pahasti toisen elämän esim. työelämässä jos siellä latelee näitä valeita ja työnantajat uskovat ne....


      • 60+ palsta ?
        Silmä silmästä kirjoitti:

        En puhu pahaa takanapäin, mutta olen arvostellut kylläkin takanapäin sellaisia ihmisiä, joiden olen kuullut puhuvan itsestäni pahaa ja joitain suoranaisia solvauksia, joissa ei ole olut mitään perää. Ihmetyttää miten törkeitä jotkut ihmiset voivat ollakin. Kyllä ne jossain vaiheessa aina korviin kantautuvat jos he luulevat, etten muka saisi tietää näistä paskapuheista.
        Sellainen rangasitus sais tulla voimaan, että jos tosi törkeitä valeita latelee toisesta ihmisestä niin kieli katkaistaisiin. Eipähän syyllistyisi ainakaan suulliseen herjaukseen enää. Kai sitten näpyttelisi nettiin kun ei vois enää puhua. No, sitten vois tehdä saman tempu sormille....
        Olen niin vihainen että siksi suosittelen tällaisia rangaistuksia. Törkeillä valeilla voi pilata tosi pahasti toisen elämän esim. työelämässä jos siellä latelee näitä valeita ja työnantajat uskovat ne....

        silmä silmästä

        Oletko vielä työelämässä ?


      • Silmä silmästä
        60+ palsta ? kirjoitti:

        silmä silmästä

        Oletko vielä työelämässä ?

        En ole ja olen. Olen työttömänä mutta en ole vielä eläkkeellä. Ja olen 60 jos sitä ihmettelet. Tosin monet luulevat 15 vuotta nuoremmaksi. Ikäsiskot ovat iänkaiken kyynärpäät tanassa tuuppineet kun on llut kisaa että kuka saa sijaisuuden tai viran ja kuka saa lähteä. Sen lähtijän saat arvata....
        Sitten on kyselty töihin johonkin muutaman päivän pätkiin joihin en todellakaan enää haksahda. Kesätöihinkin on monesti houkuteltu sanomalla että ei sitä tiedä vaikka jatkuis... ja kun syksy on tullut niin jollakulla on jatkunut, mutta ei minulla.
        Olen lopen kyllästynyt edessäpäinkin haukkumiseen toisilta sijaisilta, suoraa huutoa joskus. Miksi näitä vajaakuntoisia hyysätään ja terveet ja tunnolliset pistetään pihalle? En jaksa lakata ihmettelemästä. Olen ihan liian hienotunteinen enkä ole koskaan saanut suutani auki ja kerrottua päälliköille tästä törkeästä käytöksestä.

        Minkä ikäiseksi maksetaan ansiosidonnaista? En putoa enää ansiosidonnaiselta ikäni takia. Vai pitäisikö vielä altistaa itsensä kiusattavaksi? Tykkäsin työstäni mutta se riidanhaastaminen kävi voimille.


      • Putous
        Silmä silmästä kirjoitti:

        En ole ja olen. Olen työttömänä mutta en ole vielä eläkkeellä. Ja olen 60 jos sitä ihmettelet. Tosin monet luulevat 15 vuotta nuoremmaksi. Ikäsiskot ovat iänkaiken kyynärpäät tanassa tuuppineet kun on llut kisaa että kuka saa sijaisuuden tai viran ja kuka saa lähteä. Sen lähtijän saat arvata....
        Sitten on kyselty töihin johonkin muutaman päivän pätkiin joihin en todellakaan enää haksahda. Kesätöihinkin on monesti houkuteltu sanomalla että ei sitä tiedä vaikka jatkuis... ja kun syksy on tullut niin jollakulla on jatkunut, mutta ei minulla.
        Olen lopen kyllästynyt edessäpäinkin haukkumiseen toisilta sijaisilta, suoraa huutoa joskus. Miksi näitä vajaakuntoisia hyysätään ja terveet ja tunnolliset pistetään pihalle? En jaksa lakata ihmettelemästä. Olen ihan liian hienotunteinen enkä ole koskaan saanut suutani auki ja kerrottua päälliköille tästä törkeästä käytöksestä.

        Minkä ikäiseksi maksetaan ansiosidonnaista? En putoa enää ansiosidonnaiselta ikäni takia. Vai pitäisikö vielä altistaa itsensä kiusattavaksi? Tykkäsin työstäni mutta se riidanhaastaminen kävi voimille.

        Olen 60 vuotias ja putoan ansiosidonnaiselta peruspäivärahalle 61-vuotiaana.
        Ei ikä mitään suojele. Tehdyt viisi vuotta viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana suojelee.
        Pääsee eläkkeelle vaikka 62-vuotiaana.


    • ------

      En puhu pahaa, voin nauraa omahyväisyydelle ja kaiken tietäville tyhmyreille. Jotain pilkallista voin sanoa, juoruile en, ihmisten asiat eivät kiinnosta, omissani on tarpeeksi.

    • polliisiasia

      en, mutta minusta parhaillaan levittelee yksi mummeli perättömiä valheita, no levitelköön vielä vähän aikaa, kohta katuu kovasti puuhiaan.

    • olis kiva tietää

      poliisiasia


      mitähän tämä mummeli sinusta puhuu, olis kiva tietää,,,

      • poliisiasia

        perättömiä syytöksiä ja valheita jotka minun on helppo valheiksi todistaa


    • -.,mö.-

      Puhun vuoroin hyvää, vuoroin pahaa.
      Ihan kuin muutkin normaalit ihmiset.

    • puhemoottori

      Tavallaan avaan asioita itselleni puhumalla ääneen esim. siskostani tyttärelle.
      Kuten demeter, myös minä panettelen itseäni. Liekö sananlasku "joka itsensä ylentää hänet alennetaan" iskostunut. Monesti tulen väärinymmärretyksi.
      Tuttavia/ystäviä ei ole siinä määrin, että heidän tavoistaan puhuisin.

    • Minä en ainakaan itseäni panettele, vaikka olisi peili takanani.
      Paha sitä on panetella itseään, koska aihetta ei koskaan löydy.

      Mitäpä sitten on tuo panettelu, pahasta pahaa puhuminen...

      Jos hyvästä pahaa puhuu, on se kateutta.
      Jos pahasta pahaa puhuu, on se luulottelua.

      Jos hyvästä hyvää puhuu, on puhujalla hieno itse-tunto.
      Jos tosi-hyvästä hyvää puhuu, on kyseessä hyvän itse-tunnon omaava palstalainen.

      Esim. demeteristä ei minulla ole muuta kuin hyvää sanottavaa.
      Mammasta ei pahaa tulisi mieleenikään.
      Te toiset, hyvätkin, odottakaa vuoroanne.

      H.

      • Moi!

        Kerrankin olen samaa mieltä kuin Herra Hoo noilla neljällä viimeisellä rivillään.

        Joskus ihmettele, miten Demeter on saanut pidettyä viisaan ja rauhallisen linjansa tällä palstalla.

        Itse olen seuraavalta palstalta pikavisiitillä.
        Näen Herra Hoon otsalla verisuonien pullistuvan,
        joten häippäsen viisikymppisiin.

        Moi!


      • ------

        Kyllä dementer ja mamma varmaan ovat otettuja kun pääsevät siipiesi suojaan.
        Ei täällä kukaan järkevä halua tietää mitään suosikkilistoistasi.
        vai ihan vuorolista :DDDDD


      • ------ kirjoitti:

        Kyllä dementer ja mamma varmaan ovat otettuja kun pääsevät siipiesi suojaan.
        Ei täällä kukaan järkevä halua tietää mitään suosikkilistoistasi.
        vai ihan vuorolista :DDDDD

        "------"

        Tuskinpa he pahemmin hurraavat.
        He tietävät olevansa "listoilla" ilman minuakin.

        Kuten Siirakki sanoo:
        Pienikin ihminen voi olla suuri, kunhan hän elää oikein ja nuhteettomasti.
        Enimmäkseen.

        H.


      • puumat kuumat

        Tavallaan sää hunksi panettlet muita kehumalla joitain ja ketä ovat nuo "hyvät" jotka jätät kehujas odottamaan, vai onko nämä palstan yli ikäset ladyt ikänsä puoleen suosioos päässy.


      • demeter1
        Moi! kirjoitti:

        Kerrankin olen samaa mieltä kuin Herra Hoo noilla neljällä viimeisellä rivillään.

        Joskus ihmettele, miten Demeter on saanut pidettyä viisaan ja rauhallisen linjansa tällä palstalla.

        Itse olen seuraavalta palstalta pikavisiitillä.
        Näen Herra Hoon otsalla verisuonien pullistuvan,
        joten häippäsen viisikymppisiin.

        Moi!

        Kiitos hunksi, kiitos" moi" En näe kehuissa mitään pahaa
        hyvältä ne tuntuvat aina, vaikka ne sitten näköjään ovatkin muilta pois..))

        Mutta sinulle, joka olet tuota mieltä: olet varmasti huomannut, että ne,. joita hunksi kehuu, eivät yleensä ole muiden suosiossa. Kaikenlaista piikittelyä saavat osakseen.
        Miksiköhän ?

        Mutta hunksille palautteena: tekstisi kolmas kappale on rautaa: joka hyvästä pahaa puhuu... Aforismista käy.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "------"

        Tuskinpa he pahemmin hurraavat.
        He tietävät olevansa "listoilla" ilman minuakin.

        Kuten Siirakki sanoo:
        Pienikin ihminen voi olla suuri, kunhan hän elää oikein ja nuhteettomasti.
        Enimmäkseen.

        H.

        No mutta katkoviiva, kovasti sinäkin näyt tuota "listaa" seurailevan, vaikka varmasti järkevien kirjoissa kuljetkin.


      • demeter1
        puumat kuumat kirjoitti:

        Tavallaan sää hunksi panettlet muita kehumalla joitain ja ketä ovat nuo "hyvät" jotka jätät kehujas odottamaan, vai onko nämä palstan yli ikäset ladyt ikänsä puoleen suosioos päässy.

        Varmasti näin, puumat kuumat. Hunksi on herrasmies. Kuka muu täällä muka kunnioittaa korkeaa ikää ?..))

        Mutta ihan tässä kysäisen, haittaako yli-ikäisyys sinua ? En malttaisi täältä lähteä kun täällä on niin monia, joista tykkään. hunksikin..))


      • puumat kuumat kirjoitti:

        Tavallaan sää hunksi panettlet muita kehumalla joitain ja ketä ovat nuo "hyvät" jotka jätät kehujas odottamaan, vai onko nämä palstan yli ikäset ladyt ikänsä puoleen suosioos päässy.

        "puumat kuumat"

        Se että sanoo lempi-nappulansa Shakissa olevan valkea kuningatar, ei tarkoita että halveksii muita nappuloita laudalla.
        Joillain nappuloilla on vaan vastustamattoman kouriin-tuntuva, kapea uuma,
        henkisestikin.
        Minusta Hevosella on inha naama.

        H.


      • Jm-50
        demeter1 kirjoitti:

        Kiitos hunksi, kiitos" moi" En näe kehuissa mitään pahaa
        hyvältä ne tuntuvat aina, vaikka ne sitten näköjään ovatkin muilta pois..))

        Mutta sinulle, joka olet tuota mieltä: olet varmasti huomannut, että ne,. joita hunksi kehuu, eivät yleensä ole muiden suosiossa. Kaikenlaista piikittelyä saavat osakseen.
        Miksiköhän ?

        Mutta hunksille palautteena: tekstisi kolmas kappale on rautaa: joka hyvästä pahaa puhuu... Aforismista käy.

        " demeter 1 "

        Viha on rakkauden toiset kasvot. Niin minä olen asian ymmärtänyt.
        Hunksi kehuu,niin teen minäkin.


      • kuis mahtaa olla
        demeter1 kirjoitti:

        Varmasti näin, puumat kuumat. Hunksi on herrasmies. Kuka muu täällä muka kunnioittaa korkeaa ikää ?..))

        Mutta ihan tässä kysäisen, haittaako yli-ikäisyys sinua ? En malttaisi täältä lähteä kun täällä on niin monia, joista tykkään. hunksikin..))

        Ootko käynyt 70 palstalla kattomassa josko siel olis vieläki mukavampia vai hunskiko sua tääl pirättelee?
        Jokanen ikänsä mukaselle palstalla on mun mielipire.


      • demeter1
        Jm-50 kirjoitti:

        " demeter 1 "

        Viha on rakkauden toiset kasvot. Niin minä olen asian ymmärtänyt.
        Hunksi kehuu,niin teen minäkin.

        Näin on Jm-50. Saman kolikon kääntöpuolia ovat: viha ja rakkaus...

        Nyt taitaa jo tulla kehuja liikaa, sinäkin vielä..)) Mutta aina kiva "kuulla" sinusta - ilman kehujakin...Kaikki hyvin sinulla ?


      • demeter1
        kuis mahtaa olla kirjoitti:

        Ootko käynyt 70 palstalla kattomassa josko siel olis vieläki mukavampia vai hunskiko sua tääl pirättelee?
        Jokanen ikänsä mukaselle palstalla on mun mielipire.

        Onpas se nyt tiukkaa, "kuis mahtaa olla"..)) Mutku olen aina tullut paremmin juttuun vähän nuorempien kanssa, puuma kun olen.

        Ja voinhan minä siirtyä puskiin, Oiskos siellä tilaa ?


      • kuis mahtaa olla
        demeter1 kirjoitti:

        Onpas se nyt tiukkaa, "kuis mahtaa olla"..)) Mutku olen aina tullut paremmin juttuun vähän nuorempien kanssa, puuma kun olen.

        Ja voinhan minä siirtyä puskiin, Oiskos siellä tilaa ?

        Mitä tiukkaa kunha kysyin ootko käyny 70 ja puskis on aina tilaa täält voi kehuu ja moittii hunksiiki.


      • demeter1
        kuis mahtaa olla kirjoitti:

        Mitä tiukkaa kunha kysyin ootko käyny 70 ja puskis on aina tilaa täält voi kehuu ja moittii hunksiiki.

        Viittasin tiukkaan ikärajoitukseen, jonka mielestäni asetit.(kuis mahtaa olla).

        Mutta kyllä: olen käynyt sekä 70 että 50 - palstoilla. Hyviä kirjoittajia löytyy molemmista.
        Olen mielestäni kirjoitellut tänne aika vähän viime aikoina ja siksi olin vähän ihmeissäni siitä, että se vähäkin on jollekulle liikaa...

        No. Tämä on samalla nimmarilla kirjoittajan osa: meihin väsytään, aina löytyy joku, jolle pelkkä nimmarin näkeminen aiheuttaa hylkimisreaktion ja joskus joku tuttukin tahtoo revitellä puskista käsin. Semmoisia me ollaan...


      • minäpä vain
        demeter1 kirjoitti:

        Viittasin tiukkaan ikärajoitukseen, jonka mielestäni asetit.(kuis mahtaa olla).

        Mutta kyllä: olen käynyt sekä 70 että 50 - palstoilla. Hyviä kirjoittajia löytyy molemmista.
        Olen mielestäni kirjoitellut tänne aika vähän viime aikoina ja siksi olin vähän ihmeissäni siitä, että se vähäkin on jollekulle liikaa...

        No. Tämä on samalla nimmarilla kirjoittajan osa: meihin väsytään, aina löytyy joku, jolle pelkkä nimmarin näkeminen aiheuttaa hylkimisreaktion ja joskus joku tuttukin tahtoo revitellä puskista käsin. Semmoisia me ollaan...

        Samoin minä samoilen samoilla kolmella palstalla. 50 on lähes hiljainen, 70 palstalla saattaa olla useinkin mielenkiintoisia kirjoituksia, ei vain parin sanan huudahduksia. Toki niitä minultakin usein pääsee, eihän aina tarvi vastata novellilla.
        Minusta on ihan turhaa ajaa ketään minnekään.
        Nuo ikärajat ovat suuntaa-antavia, noudattaa ken noudattaa.
        Sinua olen ennenkin kertonut arvostavani, joten nyt jätän sen tekemättä. :))

        Ja, ettei kenenkään tarvi minua komentaa, olen tämän palstan alkuikäinen.


      • demeter1
        minäpä vain kirjoitti:

        Samoin minä samoilen samoilla kolmella palstalla. 50 on lähes hiljainen, 70 palstalla saattaa olla useinkin mielenkiintoisia kirjoituksia, ei vain parin sanan huudahduksia. Toki niitä minultakin usein pääsee, eihän aina tarvi vastata novellilla.
        Minusta on ihan turhaa ajaa ketään minnekään.
        Nuo ikärajat ovat suuntaa-antavia, noudattaa ken noudattaa.
        Sinua olen ennenkin kertonut arvostavani, joten nyt jätän sen tekemättä. :))

        Ja, ettei kenenkään tarvi minua komentaa, olen tämän palstan alkuikäinen.

        Niin minäkin olen asian tulkinnut, minäpä vain, : ikärajat ovat suuntaa-antavia ja itse olen kovasti tykännyt juuri näistä alle 60 :sta. Monet ovat vielä työelämässä ja tuovat sieltä raikkaita tuulahduksia.

        70 - osastolla oli viimeksi käydessäni aika riitaista ja siksi ei oikein innostanut sinne mennä. Mutta hyviä kirjoittajia löytyy sieltäkin ja aiheet ovat monipuolisia.

        Niin, että valinnan varaa on: jos yksi ovi sulkeutuu, muita avautuu...


      • minäpä vain
        demeter1 kirjoitti:

        Niin minäkin olen asian tulkinnut, minäpä vain, : ikärajat ovat suuntaa-antavia ja itse olen kovasti tykännyt juuri näistä alle 60 :sta. Monet ovat vielä työelämässä ja tuovat sieltä raikkaita tuulahduksia.

        70 - osastolla oli viimeksi käydessäni aika riitaista ja siksi ei oikein innostanut sinne mennä. Mutta hyviä kirjoittajia löytyy sieltäkin ja aiheet ovat monipuolisia.

        Niin, että valinnan varaa on: jos yksi ovi sulkeutuu, muita avautuu...

        Sama on havaittu, ihmettelen, kuinka nikkiinmenevä tyyli sallitaan, mutta talo elää tavallaan.


    • tulipahan sanottua -

      Tuolla toi yksi kuvittelee että hänestä joku puhuu pahaa,
      taitaa olla kuivitelmaa, olisko jo vanhuuden höperyyttä,
      ---- en ikinä kehtais puhua toisten asioista
      puhetta riittää aivan omasta itsestä,
      samoin vähättelen itseäni kuten tuolla muutamat muutki,
      se on sitä vanhaa perua jolloin opetettiin nöyryyttä, häveliäisyyttä sun muuta vaatimattomuutta,
      enihän kukaan tietä koskaan toisten ihmisten totuuksia,
      siis kuinka niistä voisi kertoa yhtään mitään muille, huh huh,
      yleis-sivistykseen ei kuulu pahojen puhuminen,
      raamattu on maailman viisain kirja,
      jokaisen kannattaa lukea sitä, ja pyytää luojalta viisautta ymmärtää raamatun sanomaa,
      siilä ymmärrys ei tule koskaan ihmisestä itsestään vaan se tulee lahjana luojaltamme,

      • poliisiasia

        Jos minua tarkoitat niin voin kertoa ettei ole kuvitelmaa. Eräs ystäväni tallensi puhelimellaan kyseisen mummelin panettelun. Kätevää nykyään kun on aina känny taskussa ja yhdellä painalluksella voi aloittaa tallentamisen. Olen informoinut tuttaviani, jututtelevat mummelia ja tallentavat hänen valheensa.


      • "tulipahan sanottua -"

        Jesse kylläkin kertoi kerran veden-paisumuksesta.
        Sanoi nauraneensa faijalleen ääneen, kun faijansa laski sen valloilleen.
        "Taisit sitten ymmärtää lahjasi ihmiselle taaskin väärin?"
        Se taisi olla silloin, kun Jessen faija päätti ristiin-naulita poikansa.
        Jesse nauroi sitten minullekin.
        "Onneksi faija järkiintyi sen verran että naulasi kalliolle kukkulalle..."
        Muuten, Jesse on tehnyt parhaansa estääkseen faijansa ilmaston-muutosta, jolla se yrittää sumentaa Sateen-kaarien loistokkuuden.

        Minulta kannattaa aina kysyä viisauksia elämästä, minä kun olen niin kauan jo
        mukana ollut.

        H.


      • ...
        poliisiasia kirjoitti:

        Jos minua tarkoitat niin voin kertoa ettei ole kuvitelmaa. Eräs ystäväni tallensi puhelimellaan kyseisen mummelin panettelun. Kätevää nykyään kun on aina känny taskussa ja yhdellä painalluksella voi aloittaa tallentamisen. Olen informoinut tuttaviani, jututtelevat mummelia ja tallentavat hänen valheensa.

        Salakuuntelu, salanauhoitus.

        Kätevää voi ollakin, mutta se onpi helpolla rikos. Jos nauhoittaa keskusteluja, taikka puheluita, se pitää kertoa. Siitä kai yleisimmin pääsee sakoilla. Ikävä puoli sekin, salanauhoitettu puhelu ei kelpaa kai oikeudessa todisteenakaan. Viranomaisilla salakuunteluoikeudet, nein pääsääntöisesti vain oikeuden päätöksellä.

        =DW=


      • joopa taas
        hunksz kirjoitti:

        "tulipahan sanottua -"

        Jesse kylläkin kertoi kerran veden-paisumuksesta.
        Sanoi nauraneensa faijalleen ääneen, kun faijansa laski sen valloilleen.
        "Taisit sitten ymmärtää lahjasi ihmiselle taaskin väärin?"
        Se taisi olla silloin, kun Jessen faija päätti ristiin-naulita poikansa.
        Jesse nauroi sitten minullekin.
        "Onneksi faija järkiintyi sen verran että naulasi kalliolle kukkulalle..."
        Muuten, Jesse on tehnyt parhaansa estääkseen faijansa ilmaston-muutosta, jolla se yrittää sumentaa Sateen-kaarien loistokkuuden.

        Minulta kannattaa aina kysyä viisauksia elämästä, minä kun olen niin kauan jo
        mukana ollut.

        H.

        Onko sinulla aivoja syövä ameeba vai putositko pienenä kehdosta?
        Jos kommenttisi ovat olevinaan jotakin "huumoria", niin tuskin ne siansaksalta tuntuvat räpellykset ketään huvittavat.
        Jos taas olet tosissasi, niin ei voi kuin sääliä.


      • kivat sinulle -
        hunksz kirjoitti:

        "tulipahan sanottua -"

        Jesse kylläkin kertoi kerran veden-paisumuksesta.
        Sanoi nauraneensa faijalleen ääneen, kun faijansa laski sen valloilleen.
        "Taisit sitten ymmärtää lahjasi ihmiselle taaskin väärin?"
        Se taisi olla silloin, kun Jessen faija päätti ristiin-naulita poikansa.
        Jesse nauroi sitten minullekin.
        "Onneksi faija järkiintyi sen verran että naulasi kalliolle kukkulalle..."
        Muuten, Jesse on tehnyt parhaansa estääkseen faijansa ilmaston-muutosta, jolla se yrittää sumentaa Sateen-kaarien loistokkuuden.

        Minulta kannattaa aina kysyä viisauksia elämästä, minä kun olen niin kauan jo
        mukana ollut.

        H.

        ai jaaa,

        mä ny uskon enemmän jeseen kuin sinuun hunksz,


      • kivat sinulle - kirjoitti:

        ai jaaa,

        mä ny uskon enemmän jeseen kuin sinuun hunksz,

        "kivat sinulle -"

        Hienoa!

        Vihjaisen sinun saavan odottamatonta arvon-nousua aikanaan.
        Otat sitten nöyrästi vastaan, etkä kilauta kaverille.
        Ainakaan ihan heti.

        H.


      • joopa taas kirjoitti:

        Onko sinulla aivoja syövä ameeba vai putositko pienenä kehdosta?
        Jos kommenttisi ovat olevinaan jotakin "huumoria", niin tuskin ne siansaksalta tuntuvat räpellykset ketään huvittavat.
        Jos taas olet tosissasi, niin ei voi kuin sääliä.

        "joopa taas"

        Olen huomaavinani että olet jo asennoitunut.
        Joten mitäpä minä enää voin.

        H.


      • poliisiasia
        ... kirjoitti:

        Salakuuntelu, salanauhoitus.

        Kätevää voi ollakin, mutta se onpi helpolla rikos. Jos nauhoittaa keskusteluja, taikka puheluita, se pitää kertoa. Siitä kai yleisimmin pääsee sakoilla. Ikävä puoli sekin, salanauhoitettu puhelu ei kelpaa kai oikeudessa todisteenakaan. Viranomaisilla salakuunteluoikeudet, nein pääsääntöisesti vain oikeuden päätöksellä.

        =DW=

        Salassa tehty kun pidetään salassa niin ei synny seurauksia ;) Tallentavat vain minua varten, näin pystyn valmiiksi keräämään materiaalin mitä tarvitsen hänen valheittensa kumoamiseksi.


      • ...
        poliisiasia kirjoitti:

        Salassa tehty kun pidetään salassa niin ei synny seurauksia ;) Tallentavat vain minua varten, näin pystyn valmiiksi keräämään materiaalin mitä tarvitsen hänen valheittensa kumoamiseksi.

        Jo taas.

        Salanauhoitus on silti salanauhoitus. Jos välit ennestäänkin tollaset, päädytte itse oikeuteen, jos nauhoja aletaan käyttämään. Yulkittanee helpolla kiristysyritylseksi tms. Tois sun homma kuulostaa just siltä, miksi oikeusasteet on ylikuormitettuja. Ja kai tiedät senkin, jos vastapuoli puhunut totta ja syytät sitä, siitä taas saat sanktioita. Muutenhan kyseessä olisi kunnianloukkaus, jolloin olisit itse jo haastanut hänet.

        Mikäpä siinä, pysyypähän lakimiehet leiväss. selvittelemällä vanhojen akkojen riitoja.

        =DW=


      • kivat sinulle ----
        hunksz kirjoitti:

        "kivat sinulle -"

        Hienoa!

        Vihjaisen sinun saavan odottamatonta arvon-nousua aikanaan.
        Otat sitten nöyrästi vastaan, etkä kilauta kaverille.
        Ainakaan ihan heti.

        H.

        heh heh heeee,

        sait nauramaan, vastaus oli hauska hymyn arvoinen,
        jesse on kuitenki sinua luotettavampi , jäät toiseksi,


      • poliisiasia
        ... kirjoitti:

        Jo taas.

        Salanauhoitus on silti salanauhoitus. Jos välit ennestäänkin tollaset, päädytte itse oikeuteen, jos nauhoja aletaan käyttämään. Yulkittanee helpolla kiristysyritylseksi tms. Tois sun homma kuulostaa just siltä, miksi oikeusasteet on ylikuormitettuja. Ja kai tiedät senkin, jos vastapuoli puhunut totta ja syytät sitä, siitä taas saat sanktioita. Muutenhan kyseessä olisi kunnianloukkaus, jolloin olisit itse jo haastanut hänet.

        Mikäpä siinä, pysyypähän lakimiehet leiväss. selvittelemällä vanhojen akkojen riitoja.

        =DW=

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Ystäväni tallentavat minua varten, vain minua, enkä todellakaan aio käräyttää heitä sen vuoksi. Tallenteiden ansiosta pystyn varautumaan tämän valehtelijan kaikkiin syytöksiin. Onneksi on lakifirma omassa perheessä niin eurot pysyy perheessä :)) Mikä kiristys? ihme tulkitoja sulla :O


      • ...
        poliisiasia kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Ystäväni tallentavat minua varten, vain minua, enkä todellakaan aio käräyttää heitä sen vuoksi. Tallenteiden ansiosta pystyn varautumaan tämän valehtelijan kaikkiin syytöksiin. Onneksi on lakifirma omassa perheessä niin eurot pysyy perheessä :)) Mikä kiristys? ihme tulkitoja sulla :O

        Mitenkähän "omanperheen lakimies" tulkinnee salanauhoitukset, ei ole tainnut tulla kysyttyä. Tietämättä tapauksesta enenpää, sulla ja jengilläs ilmeinen kiristys, tms. tarkoitus, nimenomaan käyttäen laittomia nauhoituksia. Omapahan asiasi, itse ja jengisi kuitenkin syyllistyneet nauhoituksiin, joista olet jo nettipalstoillakin ehtinyt kertoilemaan.

        =DW=


      • no se on oma -
        ... kirjoitti:

        Mitenkähän "omanperheen lakimies" tulkinnee salanauhoitukset, ei ole tainnut tulla kysyttyä. Tietämättä tapauksesta enenpää, sulla ja jengilläs ilmeinen kiristys, tms. tarkoitus, nimenomaan käyttäen laittomia nauhoituksia. Omapahan asiasi, itse ja jengisi kuitenkin syyllistyneet nauhoituksiin, joista olet jo nettipalstoillakin ehtinyt kertoilemaan.

        =DW=

        häpeä ja vahinko -


        onko edes laillista omanperheen lakimiehen hoitaa oman läheisen sukulaisten asioita ?????
        luulempa että siinäki tulee laki vastaan tälle
        poiliisiasiasta kiinostuneelle, salakuuntelijalle,


      • sori, komentti,,
        poliisiasia kirjoitti:

        Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia? Ystäväni tallentavat minua varten, vain minua, enkä todellakaan aio käräyttää heitä sen vuoksi. Tallenteiden ansiosta pystyn varautumaan tämän valehtelijan kaikkiin syytöksiin. Onneksi on lakifirma omassa perheessä niin eurot pysyy perheessä :)) Mikä kiristys? ihme tulkitoja sulla :O

        tuli vain mieleen,,,,


        Tuli tuossa mieleen,
        jos sinun kaikki ystäväsi eivät saakkaa ainuttakaan puhelua jotka puhisivat sinusta jotain,
        oletko ajatellu kuinka sinun sitte käy,
        voi olla että he sen jälkeen alkavat katteleen sua pitkin nokkavarta,
        pistävät sun jutut omaan arvoosa,
        saat kenties luulotautisen leiman otsaasi,
        eipä se minulle kuulu,
        mutta jotenki toi juttusi vaikuttaa omituiselta,


      • näyttää siltä
        no se on oma - kirjoitti:

        häpeä ja vahinko -


        onko edes laillista omanperheen lakimiehen hoitaa oman läheisen sukulaisten asioita ?????
        luulempa että siinäki tulee laki vastaan tälle
        poiliisiasiasta kiinostuneelle, salakuuntelijalle,

        täällä taitaakin olla muutama poliisia pelkäävä panettelija?


    • ??? --- ???

      poliisi asia

      ompa outoa,

      miksi et jo toimi

      miksi et sano suoraan kyseiselle henkilölle ja kysy totuuden perään,
      niin minä tekeisin,
      salamyhkäisyys on typerintä mitä tiedän,
      se lietsoo lisää vain salaperäisyyksiä ja luuloja,
      totuus katoaa kuvitelmien sekaan,

      • poliisiasia

        Tyhmää tai ei, omasta mielestäni kyseinen valheiden keksijä ja panettelija on kuitenkin meistä se tyhmempi, sen tulen toteen näyttämään. Tämän jälkeen ei yksikään hänen tuttunsa tule enää uskomaan hänen juttujaan.
        Tämä mummeli on aiemminkin levittänyt ihmisistä väärää tietoa, "uhrit" eivät ole uskaltaneet tehdä mitään puolustaakseen itseään. Nyt saa huomata ettei kaikki suostukkaan uhreiksi. Ei väliä, maksoi mitä maksoi mutta panettelijamummi on saanut nyt vastaansa kovemman luun kuin kuvittelee. Tämä katsotaan loppuun saakka.


      • kivat sinulle -
        poliisiasia kirjoitti:

        Tyhmää tai ei, omasta mielestäni kyseinen valheiden keksijä ja panettelija on kuitenkin meistä se tyhmempi, sen tulen toteen näyttämään. Tämän jälkeen ei yksikään hänen tuttunsa tule enää uskomaan hänen juttujaan.
        Tämä mummeli on aiemminkin levittänyt ihmisistä väärää tietoa, "uhrit" eivät ole uskaltaneet tehdä mitään puolustaakseen itseään. Nyt saa huomata ettei kaikki suostukkaan uhreiksi. Ei väliä, maksoi mitä maksoi mutta panettelijamummi on saanut nyt vastaansa kovemman luun kuin kuvittelee. Tämä katsotaan loppuun saakka.

        ahaa,

        kerrohan sitte meillekki kuinka asiassa kävi,


    • En panettele, mutta juoruan kyllä.

      • en ole pulevakki

        Kyllä minä haukun miehelleni kotona ihan varmasti, jos koen jonkun suureksi paskiaiseksi.
        Miksen niin tekisi, en ole pyhimys.

        Niin uskon kaikkien tekevän. Jos kieltävät tekevänsä, valehtelevat.


      • on näitä nähty
        en ole pulevakki kirjoitti:

        Kyllä minä haukun miehelleni kotona ihan varmasti, jos koen jonkun suureksi paskiaiseksi.
        Miksen niin tekisi, en ole pyhimys.

        Niin uskon kaikkien tekevän. Jos kieltävät tekevänsä, valehtelevat.

        joo niin soooon,
        ku kilpailija v i t u t t a a , niin haukkuu ukolleen täysin perättömyyksiä tuntematta ihmistä ollenkaa,
        se on sitä heikoa itsetuntoa,
        luulempa että ukkosi on hyvin perillä ( mustasukkaisuudestasi ) mistä sun ärräpää purkautuminen johtuu,


      • en ole pulevakki
        on näitä nähty kirjoitti:

        joo niin soooon,
        ku kilpailija v i t u t t a a , niin haukkuu ukolleen täysin perättömyyksiä tuntematta ihmistä ollenkaa,
        se on sitä heikoa itsetuntoa,
        luulempa että ukkosi on hyvin perillä ( mustasukkaisuudestasi ) mistä sun ärräpää purkautuminen johtuu,

        Mikä helvetin kilpailija? Ei kaikki miehet ole pili pystyssä vieraissa kisaavia paviaaneja.

        Minulla oli aikoinaan töissä oikea työpaikkakiusaaja pomona, jolla oli meitä kiusattavia lauma. Enkö olisi saanut keventää sydäntäni miehelleni?

        Jatka sinä syrjähyppelyä ja yöjuoksua, nyt tarkenee.
        Mene viileään suihkuun, tuntuu olevan paikallaan.


      • et kai noin viaton -
        en ole pulevakki kirjoitti:

        Mikä helvetin kilpailija? Ei kaikki miehet ole pili pystyssä vieraissa kisaavia paviaaneja.

        Minulla oli aikoinaan töissä oikea työpaikkakiusaaja pomona, jolla oli meitä kiusattavia lauma. Enkö olisi saanut keventää sydäntäni miehelleni?

        Jatka sinä syrjähyppelyä ja yöjuoksua, nyt tarkenee.
        Mene viileään suihkuun, tuntuu olevan paikallaan.

        ole ? !



        " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "


      • pettämätön
        et kai noin viaton - kirjoitti:

        ole ? !



        " se koira älähtää johon kalikka kalahtaa "

        Käyx katteex, kun kaikkia ei petetä. Sitä saa, mitä antaa.


    • sisulla pärjää ,,,,

      Mitä mukavaa nyt keksittäisiin,

      kenet haukuttas pataluhaksi,
      vai kehttaisko joku korkeuksiin tekojensa vuoksi,
      olisko hyvä ehdotuksia,
      tuo kuumuus saa kiehumaan
      olis kiva purkaa ny muutama ärräpää,
      jaksas taas hiukan paremmin,
      kuinka siellä jalsellaan ?

    • vastaukseni on emävale,

      yleensä lätkin päin naamaa jos on aihetta

    • No en kai nyt edessäpäinkään panettele. Kun panettelee takanapäin, kokee itse olevansa niin heevetin hyvä, kun toikin nyt tommonen, eikö ookki.

    • tämmöstä se on -
    • Jm-50
      • demeter1

        Jm-50 @

        Kiitos ystävä, liikutuin kyyneliin...


    • totuuus esiin.

      En panettele, juorua koskaan, en varsinkaan läheisistäni se ei vaan kuulu elämänarvoihini. Kerron aina totuuden se voi olla joskus kipeäkin jostakin henkilöstä. Mutta mieluimmin totuus kuin perättömiä selän takana. Mielestäni nuo valheiden kertojat/ juoruajat ovat sitä alhaisinta kastia ihmisinä.

      • ,--,

        Minusta ilkeämieliset totuuden torvet ovat itserakkaita, nauttivat aiheuttamastaan mielipahasta.
        Jos puhuu takana päin ihmisestä totuuden, mikä siitä valheen tekee.


    • henrjii

      en palele takaapäin

    • Enbuske panee

      Valehtelee ja haukkuu takanapäin!
      Muistuu mieleen joku takavuosien embuskerevittely tyyliin: maalla ei ole mukavaa. hutkivaa journalismia parhaimmillaan.
      Joku embun tuttu korvakynttilöitä valava hipsteripariskunta oli erehtynyt muuttamaan böndelle ja sitten itkettiin kun juntit on niin vihamielisiä.
      Arvatkaas huviksenne tai KVG saiko kukaan muu kuin embon kaverit sanoa mitään ko ohjelmassa.
      puolueetonta tiedonvälitystä by RKP.

    • Anonyymi

      Ex Mies puhui Reimasta mulku, ei koskaan tämä Joo Joo mies paljastunut , mela tulkinta puhemulkutus tehdään toisesta rikollista.
      pankin Asteri järjestelmä, jossa pahat sanat kulki puhumassa vaimonsa rikokseksi.

    • Anonyymi

      Mitä järkeä nostaa 8v vanha aloitus?

      • Anonyymi

        Jospa kunnollisista aloituksista on puutetta. - Nm. Järjen hiven


    • Anonyymi

      Nuorena kiva katella kun tuli pantua takuapäin :-*

      Lemmenkäinen

    • Anonyymi

      Mitä ystäväsi ja tuttavasi kertovat sinulle muista
      sen he kertovat sinusta muille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe