Junankuljettajamiehet

Sinkkunainen

Viime viikolla olin menossa junalla kotiin päin Helsingin päärautatieasemalta. Junaan käveli nuori, rennonnäköinen mies ja hän meni Flirt-junan ohjaamoon. Pohdin, onko hänkin sinkku. Olisinpa uskaltanut sanoa hänelle jotakin. Ei mitenkään iskumielessä, ihan vaikka muuten vain.

Onko niin, että nuorehkot, mukavat pääkaupunkiseudun veturinkuljettajamiehet ovat jo parisuhteessa tai naimisissa? Muut kuin aika fiksut miehet tuskin pääsevätkään veturinkuljettajiksi, ja junankuljettajilla on vastuullisen työnsä takia hyvä palkkataso, joten he lienevät naisten suosiossa. Tulevatko naiset usein iskemään junankuljettajamiehiä kun nämä ovat töissä?

44

2441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomi24 auttaa
      • Kontulan ex-parooni

        Bussikuskitkin hyvässä naisten suosiossa eikä palkatkaan huonoimmasta päästä ole. Käytös korrektia ja siisti pukeutuminen ja raittiit elämääntavat sekä liikunnalliset harrastukset takaavat hyvän mieskunnon.


      • nyrkki
        Kontulan ex-parooni kirjoitti:

        Bussikuskitkin hyvässä naisten suosiossa eikä palkatkaan huonoimmasta päästä ole. Käytös korrektia ja siisti pukeutuminen ja raittiit elämääntavat sekä liikunnalliset harrastukset takaavat hyvän mieskunnon.

        En vähättelisi meitä oloneuvoksiakaan. Hyvät vapaat takaavat hyvin harjoitetun mieskunnon.


      • ..........
        Kontulan ex-parooni kirjoitti:

        Bussikuskitkin hyvässä naisten suosiossa eikä palkatkaan huonoimmasta päästä ole. Käytös korrektia ja siisti pukeutuminen ja raittiit elämääntavat sekä liikunnalliset harrastukset takaavat hyvän mieskunnon.

        Hmmmm.bussis ne naiset on vaan niin kännis ettei seiso ja kuormasta syöminen on aina hiukan arvelluttavaa.


    • HkiKuskit

      Helsingin veturinkuljettajat kollektiivisesti kiittävät tästä viestistä. Meni jakoon työyhteisön sisäiselle foorumille. Aiheutti positiivista fiilistä, kiitos! :)

      • Veturinkuljettaja

        Ettei vaan tässä oltaisi lanseeramassa uutta ammattinimikettä "Junankuljettaja" työnantajan ja lähiliikenneyhtiön tarpeisiin? Siis yhtä kuin alempaa palkkaluokkaa!


      • Sinkkunainen
        Veturinkuljettaja kirjoitti:

        Ettei vaan tässä oltaisi lanseeramassa uutta ammattinimikettä "Junankuljettaja" työnantajan ja lähiliikenneyhtiön tarpeisiin? Siis yhtä kuin alempaa palkkaluokkaa!

        En millään pahalla kirjoittanut junankuljettaja, vaan ihan toiston välttämiseksi kirjoitin näin. Toki olisin voinut vielä käyttää enemmän aikaa viestin kirjoitusasun miettimiseen ja kirjoittaa vaikka junan kuljettaja (tarkoittaen sen kyseisen junan kuljettajaa). :) Ammattinimike on tietysti veturinkuljettaja.


    • Reuttena

      mulla alko seisoo kun luin tän, mutta mä olen konduk tööri

      • Pendolino S 91

        Älä noin kiihkeesti sitä tekstiä tuijota.
        Varo vaan eittei lähe minun kohdalla kihoomaan. Leimaan vain lippu.
        Mitä teit näät hemasevan naisen Pendolinossa matkalla kohti Kuopioo ja tulet leimasimen kanssa paikalle ja sulla rupee kesken kaiken seisomaa? Pyydätkö vc:n puolelle kanssasi lemmiskelemään? Miten muuten yrität piettä seisokissa olevan jarrukahvasi?


    • Janiina.

      Veturikuljettajat ovat tunnetusti komeita. Eipä Helsingissä ole muunlaisia veturikuljettajia nähtykkään, kun sellasia komeita.. Monasti ovat myös rentoja ja varmasti hauskoja juttuja osaavat kertoa!
      Uskoisin, että lähes kaikki veturinkuljettajat ovat varattuja. Yleisen käsityksen mukaan veturimiehet ovat myös todella haluttuja naisten keskuudessa. Ovat useimmiten varsin urheilullisia ja tekninen tietämyskin huipputasoa. Veturimiehet on niitä oikeita miehiä!

    • Sirpa77

      Meikän klitta ainakin suureni aika meeeeelkosen paljon kun näin yks päivä yhden kipparin :) monahstihan kuskit ja junamyyjät kilpailee siitä kuka on junan kippari:) kuljetttajat on vahvempia ja miehekkäämpiä mutta junamyyjät on sosiaalisempia ja parempia juttelee :) toiset tykkää toisista ja toiset toisista:) mä tiedän mistä mun alapää tykkää ja se on oikee kunnon paksu jarrukahva ;) eli tykkään kuskeista kyllä suuuht helkkarin paljon ;)

      • liinakko Tukka

        Kannattaa myöskin käydä katsomassa maakuntien tarjontaa... Esim Itä-Suomen pienemmiltä paikoilta löytyy varsin komeita tapauksia ja varmasti hetero sarjaa :) kun etelän pojillehan kelpaa kumpi vaan!


      • Pendolino S 76

        Suomenna sana mikä ihmeen jarrukahva. Ai jaa ettei mee liian syvään vain.


    • Jupa

      Enemmänkin meitä saisi jututtaa ;) Kysy vaikka jotain asemaa tai mitä vaan.

      • Pendolino S 76

        Mä tapaa yhden veturimiehen 13.12.2014 Jyväskylässä 13.09 junan kulku aikaan.
        En vielä tiedä millainen henkilö tämä Herra on mutta olemme yötä hotelli Jyväshovissa. Käymme myös maalla kattelemassa hänelle mahdollista eläkepäivien tonttia.


    • girl84..

      On siellä sinkkuja ja pohjoisessa löytyy komeita uroksia, kannattaa mennä juttusille, kokeiltu on;)

      • Miesten mies

        Jos kaikki veturinkuljettajat ovat komeita ja urheilullisia niin nauran tälle jutulle! Oletteko nähneet kuinka kauniita veturinkuljettaja naiset ovat.. Useimmat mitä nähneet niin vielä pitkiä ja vaaleita naisia. Kunnon elovena naisia.:)


      • neitinaituneiti
        Miesten mies kirjoitti:

        Jos kaikki veturinkuljettajat ovat komeita ja urheilullisia niin nauran tälle jutulle! Oletteko nähneet kuinka kauniita veturinkuljettaja naiset ovat.. Useimmat mitä nähneet niin vielä pitkiä ja vaaleita naisia. Kunnon elovena naisia.:)

        oletteko nähneet kun veturimiehet heiluttaa helikopteria, aika karseeta.


      • Vauhtipeto S 70
        Miesten mies kirjoitti:

        Jos kaikki veturinkuljettajat ovat komeita ja urheilullisia niin nauran tälle jutulle! Oletteko nähneet kuinka kauniita veturinkuljettaja naiset ovat.. Useimmat mitä nähneet niin vielä pitkiä ja vaaleita naisia. Kunnon elovena naisia.:)

        Kerro vähän paremmin sanaa Elovena nainen?
        Mutta eihän ne kaikki ole Veturinkuljettajia niitä on myös konnyttööreinä.
        Muista ammattikunnista keittiöalatakin löytyy pitkää ja keskikokoista naishekilöä minä olen keittiöallalla. Olen 164 cm mittainen ei niin komea nainen hopea hapsi.
        Olen Veturi kanta-asiakas Vr yhtymällä matkustan paljon junilaa.
        10 vuoden lisällä jos jonnekin päin kiidättivät nämä veturimiehet pitkin Suomea kyydittäen minut lajileireille, lentokentälle lennoille. Erään matkan muista lopun iän.
        Pendolino S 70 Pieksämäki - Tikkurila väli Mäntsälän suoralla veturinkuljettaja lasketteli haipakalla penkki vain tutisi allani.


    • zuppanlai

      Mansessa on ne oikeat äijien äijät. Parhaat veturikuskit ovat sieltä! Toki näitä mansen kundeja voi tavata stadissaki, mut noit stadin paikallisjunii ne eivät aja. Manselainen veturimies diggaa usein manserokkia. Popedaa yms. Ja Mansen veturikuskit ovat varsin haluttuja!

    • Veturimies heilutti

      Naiselle mitä makeinta lientä. Ukko on joka toinen ilta Kaukana tulossa ja tuo sitä mälytötä tiliä tussi mielessä. Tavallisesti ei omasta ajasta irtoa mitään jos ei setelit lentele akan syliin ja sittenkin on pää kipeä, kumpi pää ?? Tekee mieli kysyä, mut mitäpä noista, viides Erkko kierrossa ja ei talvea näe ku uusi on otettava.

    • DI 1967

      Tyypillinen kuski. Peruskoulu jäänyt kesken ja ulosanti sen mukaista :).

    • sorm sorm sorm

      Jaahas kun ei bussikuskin vonkaaminen tuottanut tulosta niin nyt sitten veturimiehiä...
      Kait sormetit koko junamatkan feikkipelle

      • junantuoma N

        Etkö tiennyt, että me naismatkustajat ajattelemme aina junissa matkustaessamme komeita veturinkuljettajia ja konduktöörejä. Mitä muuta luulit meidän naisten ajattelevan.


      • Kiva ajaa resiinalla
        junantuoma N kirjoitti:

        Etkö tiennyt, että me naismatkustajat ajattelemme aina junissa matkustaessamme komeita veturinkuljettajia ja konduktöörejä. Mitä muuta luulit meidän naisten ajattelevan.

        Eräs Veturi kanta asiakas. Olen katellut heidän työtä kyllä se näyttää helpolta 13.12.2014 totuus paljastuu kun eräs Jyväskylän eturin kuljettaja kohtaa minun kanssa Jyväskylässä klo 13.09 junan kulku aikaan. Olemme yötä Jyväshovissa lepäämme ennen resiinan ajamis näytettä. Siihen ei tarvita kuin nainen rautatie, veturinkuljettaja avuksi jos vastaan puhaltaa juna niin saamme resiinan pois junnan tieltä. Saan siinä tutustua resiinan kautta miltä tuntuu ajaa veturia.

        Tämä rautatiekulkuneuvo kulkee lihasvoimalla ei sähköllä.
        Se on pumppu resiina.


    • Mimmi junasta

      Kerran näin Helsingissä aivan ihanan veturimiehen. Hän oli nuori, komea ja urheilullinen, ja hänellä oli seksikkäät tummat silmänaluset. En ole niin erikoisia silmiä nähnyt kenelläkään ihmisellä. Kun juttelin hänen kanssaan vain aivan hetken, olin jo melkoisen märkä, ja hänen rento ja kiva olemuksensa vain veti mua puoleensa... mutta oli niin kiire, etten ehtinyt tehdä lähempää tuttavuutta, ja varattukin hän lienee, tuskinpa enää vapaana. Sellaisista miehistä ne naiset pitävät! :)

      • mietin vaan

        minkälaiset on seksikkäät tummat silmänaluset :)


    • exvek

      Heh, hyvä puheenaihe vaikka itse jo juuri eläkkeelle siirtyneenä kuljettajana niin jotain haluan kertoa.
      Olemme ollet vaimoni kanssa aviossa kohta 30 v ja hän on ollut aina tyytyväinen, kun sai kuljettajan miehekseen.
      Ulkonäöstäni en tiedä, nuorena kaiketi lienen ollut komea, mutta silloin naisia riitti ja sen kauneimman kaunottaren valitsin enkä ole katunut. Hän on yhä sitä ja kiva luonne, hän on ollut sanojensa mukaan tyytyväinen elämäänsä.

      Ansiot ovat olleet erittäin hyviä, työn takia napakkuus on myös siviilissä hallitseva ominaisuus ja mitä luvataan niin se pidetään. Tässä työssä oltava myös kädentaidoiltaan hyvä ja itse on tullut talot, mökit ja autot yms itse tehtyä tai korjattua/huollettua.
      Kaikkein tärkein veturimiehen ominaisuuksista on silti rehellisyys, se seuraa varjona kaikkialle ja on mainio käyntikortti kun sinuun luotetaan ja uskotaan.
      Sitä ominaisuutta vaimoni arvostaa kaikista eniten ja samaa arvostin vuosikymmenet omissa työkavereissani, koskaan kukaan ei pettänyt luottamusta.
      Ainoa varjopuoli on vuorotyö, kun olet usein poissa kun perhe on vapaalla ja se rassaa liittoa eikä kaikki naiset kestä sitä. Hyvää syksyä kaikille!

      • Kotimies

        Varmasti vaimo mielissään saatuaan kuljettajan miehekseen joka hommaa talot ja autot sun muut ja on kätevä käsistäänkin kun ei vaimoa ehdi vuorotöiltään nähdä.
        Silloin tällöin vaimoa piristää huoltomies , posteljooni tai vastaava. Mahdollisesti jo 30 vuoden ajan piristänyt. Et vain ole työkiireiltäsi ehtinyt näkemään.

        Oletko kuullutkaan sellaisesta ,että nainen ollakseen tyytyväinen , tarvitsee Jaguaarin alle , tiikerin sänkyyn ja aasin joka maksaa kaiken.


      • opiskelija1984

        Terveisiä koulusta, menen pian kotiin nukkumaan, jotta huomenna taas olen erittäin skarppina opiskelemassa. Opiskelen alaa, joka on työajoiltaan projektiluonteista, joten puolisollanikin voisi olla epäsäännöllinen työaika.

        Kerran tapasin junassa miehen, joka on ammatiltaan veturinkuljettaja. Hän on vaalea, erittäin urheilullinen, fiksu ja hänellä on vähän tummat silmänaluset. Kyseinen nuorimies on ehkäpä jo löytänyt onnensa, mutta nuori veturimies kelpaisi kyllä mulle puolisoksi! Harmi etten silloin antanut hänelle numeroani.


      • Kotimies
        opiskelija1984 kirjoitti:

        Terveisiä koulusta, menen pian kotiin nukkumaan, jotta huomenna taas olen erittäin skarppina opiskelemassa. Opiskelen alaa, joka on työajoiltaan projektiluonteista, joten puolisollanikin voisi olla epäsäännöllinen työaika.

        Kerran tapasin junassa miehen, joka on ammatiltaan veturinkuljettaja. Hän on vaalea, erittäin urheilullinen, fiksu ja hänellä on vähän tummat silmänaluset. Kyseinen nuorimies on ehkäpä jo löytänyt onnensa, mutta nuori veturimies kelpaisi kyllä mulle puolisoksi! Harmi etten silloin antanut hänelle numeroani.

        On voinut löytää onnensa ja hänen onnensa löytänyt onnensa huoltomiehen tai postimiehen kyydissä...


      • ..+....
        Kotimies kirjoitti:

        On voinut löytää onnensa ja hänen onnensa löytänyt onnensa huoltomiehen tai postimiehen kyydissä...

        Kotimies, olet vain katkera kun oma vaimosi lähti toisen matkaan, ja nuori tummasilmäinen veturimies on onnellinen vaimonsa kanssa.


      • Kotimies
        ..+.... kirjoitti:

        Kotimies, olet vain katkera kun oma vaimosi lähti toisen matkaan, ja nuori tummasilmäinen veturimies on onnellinen vaimonsa kanssa.

        En ole todellakaan katkera. Vaimo ei ole lähtenyt kenenkään matkaan , paitsi minun matkaan lähtee tämän kirjoituksen jälkeen kun haluaa " hyvää kyytiä ".
        Että semmosta. Tumputa sä vaan arvoisa


    • Veturikuskina 16v

      Kiitos kehuista. Me emme ole junankuljettajia vaan perinteisesti ammattinimikkeellä -veturinkuljettaja- .
      Bussikuskin ohjaamoon kyllä pääsee iskemäänkin mutta yleensä siellä on aikas hulabaloo-ruuhkaa.
      Hieman parempi liksaista miestä haluavat naiset eivät pääse sen paremmin laivan komentosillalle, lentokoneen ja veturin ohjaamon. Onneksi, sillä mukana olisi myös niitä hapannaamoja....
      Bussikuski tienaa kyllä yllättävän paljon koska palkan päälle lankeaa kaikkia lisiä. Ala ei ole heikosti palkattua kai vieläkään?

      Olin nuorena miehenä 3n vuoden ajan bussikuskina paikkureissa. Siellä oli tapana saada vaivihkaa annettu paperilappu jossa puhelinnumero. Homma toimi parikin kertaa mukavalla tavalla:)
      Vaihdoin veturin päälle ja nyt olen yksinäinen yksinäisellä työpaikallani ja kyllä naisseura olisi paikallaan. Saisi puhella töiden lomassa. Asemilla varsinkin tavaraliikenteessä seisomme pitkiäkin aikoja paikallaan odottaen lähtövihreää. Onneksi on mokkamasteria, mikroa ja muuta näitä nykyapparaatteja joilla aika kuluu.
      Naisvieras olisi kaikkein paras seura tähän yksinäisen miehen valtakuntaan.
      Sen verta vielä, että tässä hommassa ei paljoa kotona ehdi olemaan kuten ei bussikuskinkaan hommissa. Aina ollaan jossain päin menossa ja päivät ovat pitkiä.

    • Höpöjä

      Veturinkuljettajan palkka on kyllä paljon korkeampi kuin Bussinkuljettajan, eikä mitään lisiä ole, muuta kuin lakisääteiset vuorotyö ja pyhälisät , jotka kyllä Veturinkuljettajallakin, veturimiehen peruspalkkakin paljon korkeampi, kuin bussinkuljettajan.
      Veturinkuljettajilla taitaa kaikki tunnit olla työaikaa , eli pitkät vapaat päälle, bussissa taukotunteja, mutta niitä ei lueta työaikaan kuluviksi, eli pitkät päivät ja lyhyet vapaat, näin ainakin paikallisliikenteessä

      • Kontulan Ex-Parooni

        Mutta Veturikuskina 16v kyllä mitä naisiin tulee ,puhuu täyttä asiaa. Se paperilappu vaivihkaa annettuna puhelinnumerolla varustettuna ja tekstiviesteillä loput ja ei kun toimimaan. Näin se tapahtuu ja parhaiten vielä käyntikortilla.


    • wqedsxeqqqq

      On niitä paljon vastuullisempiakin töitä mutta palkka ei ole kuin puolet veturinkuljettajan palkasta.

    • Kesäneito 3

      Kesällä näin vilaukselta aivan ihanan veturimiehen. Hänkin ajaa noita Flirt-junia. Hän on vaalea ja hoikka, päällään hänellä oli valkoinen paita, harmaa liivi, shortsit ja rento laukku. En ole ikinä nähnyt ketään niin hyvän näköistä miestä - ja miten hellästi hän ajoikaan junaa Huopalahden asemalle. Jos olisi ollut mahdollisuus, eikä hänellä olisi sormusta, olisin antanut hänelle numeroni. Hän näytti niin komealta, etten ikinä ole nähnyt niin puoleensavetävää miestä. Vieläkin hymyilyttää kun vain ajattelenkin häntä.

    • Kyllänäinon

      Kyllä verurinkuljettaja tarjoaa hyvät kyydit oli kyse sitten junalla matkustamisesta tai makuuhuoneesta...

    • MikaelAron_kyydit

      Kuitti iltalehteen 7 vuoden seurannasta aiheutti sen ettei kukaan tiedotusväline halua kirjoittaa herkkäperse VR firmasta. Kun selailee VR firman sivuja firma on täynnä herkkuperse miehen alkuja ja nuoria naisia jotka ei ymmärrä naimisesta ja VR perinteisestä VR kiskontason työstä mitään. Nämä pinta hipit ja homot ja lesbot elää käukana Saarijärven Paavon reaaliteetistä. Tämä johtaja Mikael, Ville yms kyttää vaan firman nuoria naisia ja päätoimittaja Leena nussittaviksi.

    • Sikavirala

      Naiset kuuluvat nyrkin ja hellan väliin ! En kunnioita ketään miestä ja naisia kaikkein vähiten. Olin aiemmin työnjohtotehtävissäkin ja saivat tuntea kuka ja mikä olin.

    • VMaurialaoikeassaMikestä
    • Kouvolaonrautatieashhole

      Höyryveturi Ukko-Pekan liikennöintiin voi tulla Trafin vaatimusten takia pitkä tauko, epäilee Höyryveturimatkat 1009 Oy:n markkinointivastaava Marko Koskinen.

      Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi vaatii selvityksen yhtiön turvallisuusjohtamisjärjestelmästä. Koskisen mukaan selvitys pyritään tekemään nopeasti.

      — Sitä ei tiedä, miten kauan siinä menee ennen kuin Trafi on käsitellyt asian. Voi olla, että tämän kesän ajosesonki menee ohi.

      Höyryveturimatkat 1009 tarjoaa yleisölle Ukko-Pekan vetämiä matkoja eri puolilla Etelä-Suomea.

      Matkojen teko keskeytyi 14. heinäkuuta, jolloin Ukko-Pekka liikennöi Savonlinnan ja Punkaharjun välisellä rataosuudella. Poliisi pysäytti Ukko-Pekan, koska sen kuljettajana tilapäisesti toimineella yhtiön toimitusjohtajalla ei ollut ikänsä takia enää ajo-oikeutta.

      Trafi kuuli yhtiön edustajia tapahtuneen johdosta perjantaina ja päätti vaatia yhtiöltä turvaselvityksen 23. syyskuuta mennessä.

      Marko Koskisen mukaan Ukko-Pekan matkoista osa jäi tekemättä Savonlinnan ja Punkaharjun välillä ja peruutuksia joudutaan mahdollisesti tekemään tuleviin matkoihin.

      Ensi viikolla Ukko-Pekan piti Koskisen mukaan olla Rauman pitsiviikoilla.

      — Sinne tehtiin kovasti markkinointia.

      Yhtiön verkkosivuilla Ukko-Pekan matkoja on edelleen tarjolla Kouvolasta Lahden kautta Heinolaan heinäkuun viimeisenä viikonloppuna ja elokuun puolessa välissä.

      — Teemme kaikkemme, että pääsemme ajamaan. Veturi seisominen tallissa maksaa paljon, Koskinen sanoo.

      Hänen mukaansa Ukko-Pekka on vilkkaimmin liikenteessä oleva höyryveturi Suomessa. Ajopäiviä on kertynyt vuosittain kymmeniä ja ajokilometrejä jopa 10 000.

      Nyt Ukko-Pekka seisoo Kouvolassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe