Toivottavasti

kärsin helteestä

ilmakin kylmenee, kun Jaakko heittää tänään kylmän kiven veteen! Eipä taida enää nykyään olla moista merkitystä Jaakolla!

30

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nautin helteestä

      ei muuta ku lämpenee vaan, ihana intiaanikesä luvassa elokuuksi

      talvella kun palelen niin ihmiset sanovat että lennä etelän lämpöön, joten sanon sinulle: lennä vaikka Grönlandiin

      • ++++++

        Niin minäkin.

        Ensi viikolla kuitenkin sataa, ukkostaa ja ilma viilenee. Saat etsiä lisää vaatteita kun väriset vilusta.

        Muutama lämmin päivä kesässä on kiva.


      • Kurja helle
        ++++++ kirjoitti:

        Niin minäkin.

        Ensi viikolla kuitenkin sataa, ukkostaa ja ilma viilenee. Saat etsiä lisää vaatteita kun väriset vilusta.

        Muutama lämmin päivä kesässä on kiva.

        Juu, kyllä muutama hellepäivä on mukava. Mutta ei viikkotolkulla. Oli ihanaa kesän alussa kun lämpötila oli noin 10 astetta ja räntää satoi. Ei ollut sisällä kuuma! Tulisipa vielä yhtä kylmä tai jopa pakkasta pari päivää. Kun pitäisi ikkunoita auki, voisi kämppä vähän viilentyäkin.


      • valitukselle rajaa
        Kurja helle kirjoitti:

        Juu, kyllä muutama hellepäivä on mukava. Mutta ei viikkotolkulla. Oli ihanaa kesän alussa kun lämpötila oli noin 10 astetta ja räntää satoi. Ei ollut sisällä kuuma! Tulisipa vielä yhtä kylmä tai jopa pakkasta pari päivää. Kun pitäisi ikkunoita auki, voisi kämppä vähän viilentyäkin.

        asut väärässä maassa jos vuoden 365 päivästä et kestä paria kymmentä hellepäivää valittamatta. Me helteen ystävät joudutaan kärsinään yli kolmestasadasta palelupäivästä, silti en ole kokenut oikeudekseni valittaa siitä joka käänteessä, tai olla toivomatta kylmästä nauttiville myös niitä kylmiä päiviä joulu-tammi-helmikuulle.


    • Kun olin noin kouluni aloittanut, oli tälläisia kesiä ja helteitä paljonkin. Heinäpellolla piti vartavasten kannella ojaan vettä sammakonpoikasille ja ja kasata heinäsuojia karvattomille pikku hiirulaisille. Itse piti karata järveen paarmoja pakoon, hyttysistä ei ollut haittaa muualla kuin rannalla iltaisin. Tulee vielä kesä jolloin päivällä on lämmää, illalla ukkonen paukkuu salamoineen ja sade seuraa perässä ja saa luonnon tuoksuamaan taivaallisen ihanalta, varsinkin jos on koivuja.

    • Peukku helteelle

      Helle on hieno asia. Kuuluu kesään.

      Talvella on aikaa palella niillä jotka siitä nauttivat.

    • kallistan.

      Muuten se ja sama, mutta öisin saisi mennä miinuksen puolelle.
      Hyvä kehua kuumuutta, kun on terve.
      Luulisi osaavan ajatella muitakin kuin itseään.

      Täällä se on liian kallista.

    • ...

      Taitaa uimavedet olla pikapuoliin jo liian lämpimiä.

      Ja nyt on jo valtavat levästöt. Kala ei syö, ötökät kylläkin. Vedet taitaa lämmetä vielä, eikä ne kovin nopeasti viilenekkään. Että siinä suhteessa nimipäivä ei taida nyt ihan sattua kohdalleen.

      Tiesikö monikaan Jaakonpäivän historiasta? Se nimittäin ikivanha Ukon(Ukko ylijumalan)päivä, jota juhlittu jne. Lisäksi ollut vapaapäivä. Ukkosen jumalan päivä, on ollut juu ukkosia. Sadonkorjuun alku. Ja tottahan se on, sadonkorjuu jo käynnissä, tai alkamassa just tähän aikaan vuodesta nykyisinkin.

      Uskikset sotki tonkin asian. Alkoivat höpisemään jonkin pyhän johanneksen päivästä, jolloin tyyppi heittänyt kiven pois, jotain syntien anteeksi saamista tms.Nimi jaakko siis liittyy uskontoon ja se on nimetty juliaanisen kalenterin mukaan. Ruotsi-Suomi vaihtoi kalenteria muutettiin. Oikea "Jaakon päivä" on nykyisin itse asiassa Salmen-päivä, joka on sitten 5. elokuuta, koska tilastollisesti silloin alkavat järvivedet kylmenemään.

      Niettä niin nytkin mun mielestä taas tapahtuu, vedet lämpenevät vielä aikansa, että siinä suhteessa höpina Jaakosta ja kylmästä kivestä on uskisten ja muun huuhaa-väen höpötystä.

      Tsadissa muuten vuosikkaudet heitetty kylmä kivi kolera-altaaseen, Suomen epätieteellisen seuran toimesta jaakon päivänä :DDD

      Mua siis alkoi aikanaan nyppimään nämät uskisten sotkemat vanhat perinteet ja rituaalit. Tutkallut asioita, lähes kaikille olemassa perinteiset, suomalaisperäiset ja historialliset taustansa. Uskisjengit muutelleet niitten merkityksiä ja vaihdelleet ajankohtia ihmisiä hämätäkseen.

      =DW=

      • pahukkerin uskikset

        Kuka sinua estää juhlimasta sitä Ukkosen jumalasi päivää, mutta minä olen pitänyt kyllä uskontoina kaikkea, missä jotain jumalia on.


      • pahukkerin uskikset kirjoitti:

        Kuka sinua estää juhlimasta sitä Ukkosen jumalasi päivää, mutta minä olen pitänyt kyllä uskontoina kaikkea, missä jotain jumalia on.

        "pahukkerin uskikset"

        Kerrohan, mistä jumalasi löysit?
        Ja miksi niistä tuli sinulle tärkeintä.

        H.


      • Hei, sinä siis olet tuon höpöperjantain aloittajan kumppani eli teevee. En tiennyt joten sorry teille kummallekin, Luulin teveetä televisioksi ja kumppaniaan sohvaperunaksi.


      • ...
        pahukkerin uskikset kirjoitti:

        Kuka sinua estää juhlimasta sitä Ukkosen jumalasi päivää, mutta minä olen pitänyt kyllä uskontoina kaikkea, missä jotain jumalia on.

        Kaitpa otan minäkin keskioluen Ukon päivänä, elikkäs 5. päivä enskuuta. Tämä Jaakompäivän höperöinti vaan niin räikeä osoitus(taas kerran) miten ihmisiä on harhautettu ja noin tieteellisesti ottaen jopa niille valehdeltu, uskisten taholta, jopa vuosisatoja. Hyvinhän se on onnistunut, älyttömän suuri määrä ihmistä ottaa tosissaan, mitä pitkään hameeseen kirkossa pukeutunut pakanantorjuaja kailottaa epävireisellä äänellä jostain seköpäisestä satukirjasta, seisoen avaruusrakettia muistuttavassa, saarnastuoliksi nimetyssä korokkeessa, muitten ihmisten yläpuolella.

        =DW=


      • mimerkki kirjoitti:

        Hei, sinä siis olet tuon höpöperjantain aloittajan kumppani eli teevee. En tiennyt joten sorry teille kummallekin, Luulin teveetä televisioksi ja kumppaniaan sohvaperunaksi.

        Tämä on siis =DW=:lle "Taitaa uimavedet " jne kohdalle. :-((


      • mimerkki kirjoitti:

        Hei, sinä siis olet tuon höpöperjantain aloittajan kumppani eli teevee. En tiennyt joten sorry teille kummallekin, Luulin teveetä televisioksi ja kumppaniaan sohvaperunaksi.

        "mimerkki"

        Friidu ei nyt kiusaa teeveetä, jos ei ihan läheinen ole.

        H.


      • jakellonika
        ... kirjoitti:

        Kaitpa otan minäkin keskioluen Ukon päivänä, elikkäs 5. päivä enskuuta. Tämä Jaakompäivän höperöinti vaan niin räikeä osoitus(taas kerran) miten ihmisiä on harhautettu ja noin tieteellisesti ottaen jopa niille valehdeltu, uskisten taholta, jopa vuosisatoja. Hyvinhän se on onnistunut, älyttömän suuri määrä ihmistä ottaa tosissaan, mitä pitkään hameeseen kirkossa pukeutunut pakanantorjuaja kailottaa epävireisellä äänellä jostain seköpäisestä satukirjasta, seisoen avaruusrakettia muistuttavassa, saarnastuoliksi nimetyssä korokkeessa, muitten ihmisten yläpuolella.

        =DW=

        Mitä väliä milloin Jaska kiveksiään nakkelee.
        Ei hetkauta ainakaan minua piirun vertaakaan.

        Miksi sinulle on uskonto noin valtava asia, että liität sen kaikkeen?
        Kai pottukin jonkin jakeen sisällään pitää?


      • ...
        mimerkki kirjoitti:

        Hei, sinä siis olet tuon höpöperjantain aloittajan kumppani eli teevee. En tiennyt joten sorry teille kummallekin, Luulin teveetä televisioksi ja kumppaniaan sohvaperunaksi.

        Älä sekoile. Mulla ja tolla kahelilla hunkilla kaks yhdistävää asiaa. Kumpikaan ei usko taruolentoihin ja kumpikin asuu tsadissa. Koita saada päähäsi, yleisille kirjpoituspalstoille voi kirjoittaa kuka tahansa. Mua ei kiinnosta ihmiset kirjoitusten takana, mutta aikansa kun jonkun kirjoittajan kirjoituksia lukee, siitä väkisinkin muodostuu käsitys, minkätyyppinen henkilö kyseessä.

        Keskustelu eri asia kuin keskinäisten kaverien perceennuolemiskerho tai riiteleminen. Suomessa ei oikein osata keskustella, siis vaihtaa erilaisia mielipiteitä ja rakentaa uusia näkökantoja saamiensa uusien perspektiivien pohjalta. Suomessa yleisin tyyli keskustella on intää jostain asiasta ja jos inttäminen ei tuota tulosta, sitten alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen ja wittuilu. Lopputulos, ei keskustelua, pelkkää riitelyä ja päään aukomista. Huomaa nyvin tältäkin palstalta, miten keskusteluketjut kehittyvät.


        =DW=


      • hyvää Ukon päivää1
        ... kirjoitti:

        Kaitpa otan minäkin keskioluen Ukon päivänä, elikkäs 5. päivä enskuuta. Tämä Jaakompäivän höperöinti vaan niin räikeä osoitus(taas kerran) miten ihmisiä on harhautettu ja noin tieteellisesti ottaen jopa niille valehdeltu, uskisten taholta, jopa vuosisatoja. Hyvinhän se on onnistunut, älyttömän suuri määrä ihmistä ottaa tosissaan, mitä pitkään hameeseen kirkossa pukeutunut pakanantorjuaja kailottaa epävireisellä äänellä jostain seköpäisestä satukirjasta, seisoen avaruusrakettia muistuttavassa, saarnastuoliksi nimetyssä korokkeessa, muitten ihmisten yläpuolella.

        =DW=

        Vuosisatoja? Eikö se Ukkosenjumalahössötys ollut ihmisten harhauttamista myöskin? Vai uskotko tosiaan niihin entisaikaisiin jumaliin? Sinähän se vasta uskis taidat olla.


      • ...
        jakellonika kirjoitti:

        Mitä väliä milloin Jaska kiveksiään nakkelee.
        Ei hetkauta ainakaan minua piirun vertaakaan.

        Miksi sinulle on uskonto noin valtava asia, että liität sen kaikkeen?
        Kai pottukin jonkin jakeen sisällään pitää?

        Uskonnot, elikkäs uskikset pilanneet niin monia asioita maapallolla ja mun henkilökohtaisessa elämässänikin, että mun mielestä ihmisten silmiä pitää aukaista. Harva ajatellut sitä, kuinka hitin moniin asioihin uskikset tunkeneet pitkäkyntiset näppinsä, etenkään sitä harva tajuaa, kuinka valtavasti tänökin päivänä uskikset käyttävät piilotettua valtaansa vähän jokaisessa asiassa. Isompi tai pienempi poliittinen asia, jo alkaa uskonnolliset taustat löytymään asiaan vaikuttavien tahojen takana.

        Jenkeillä tavallaan touhu rehellisempää, Dollarissa kun teksti "In God we trust", siihen kaikki perustuu, rahaan ja valtaan. Jossain suomessa homma ei ole niin päällepäin näkyvää, kuin jossain jenkeissä, tai vaikka islamistisissa maissa. Mutta ihan samaa huttua kuitenkin.

        =DW=


      • lyylin tyyliateljee
        ... kirjoitti:

        Älä sekoile. Mulla ja tolla kahelilla hunkilla kaks yhdistävää asiaa. Kumpikaan ei usko taruolentoihin ja kumpikin asuu tsadissa. Koita saada päähäsi, yleisille kirjpoituspalstoille voi kirjoittaa kuka tahansa. Mua ei kiinnosta ihmiset kirjoitusten takana, mutta aikansa kun jonkun kirjoittajan kirjoituksia lukee, siitä väkisinkin muodostuu käsitys, minkätyyppinen henkilö kyseessä.

        Keskustelu eri asia kuin keskinäisten kaverien perceennuolemiskerho tai riiteleminen. Suomessa ei oikein osata keskustella, siis vaihtaa erilaisia mielipiteitä ja rakentaa uusia näkökantoja saamiensa uusien perspektiivien pohjalta. Suomessa yleisin tyyli keskustella on intää jostain asiasta ja jos inttäminen ei tuota tulosta, sitten alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen ja wittuilu. Lopputulos, ei keskustelua, pelkkää riitelyä ja päään aukomista. Huomaa nyvin tältäkin palstalta, miten keskusteluketjut kehittyvät.


        =DW=

        Mitä tyylikkyyttä osoittaa ikuinen uskisteeman ylläpito?


      • jakellonika
        ... kirjoitti:

        Uskonnot, elikkäs uskikset pilanneet niin monia asioita maapallolla ja mun henkilökohtaisessa elämässänikin, että mun mielestä ihmisten silmiä pitää aukaista. Harva ajatellut sitä, kuinka hitin moniin asioihin uskikset tunkeneet pitkäkyntiset näppinsä, etenkään sitä harva tajuaa, kuinka valtavasti tänökin päivänä uskikset käyttävät piilotettua valtaansa vähän jokaisessa asiassa. Isompi tai pienempi poliittinen asia, jo alkaa uskonnolliset taustat löytymään asiaan vaikuttavien tahojen takana.

        Jenkeillä tavallaan touhu rehellisempää, Dollarissa kun teksti "In God we trust", siihen kaikki perustuu, rahaan ja valtaan. Jossain suomessa homma ei ole niin päällepäin näkyvää, kuin jossain jenkeissä, tai vaikka islamistisissa maissa. Mutta ihan samaa huttua kuitenkin.

        =DW=

        Eiköhän nuokin taas kerran ole meille kaikille tiedossa olevia asioita.


      • ... kirjoitti:

        Älä sekoile. Mulla ja tolla kahelilla hunkilla kaks yhdistävää asiaa. Kumpikaan ei usko taruolentoihin ja kumpikin asuu tsadissa. Koita saada päähäsi, yleisille kirjpoituspalstoille voi kirjoittaa kuka tahansa. Mua ei kiinnosta ihmiset kirjoitusten takana, mutta aikansa kun jonkun kirjoittajan kirjoituksia lukee, siitä väkisinkin muodostuu käsitys, minkätyyppinen henkilö kyseessä.

        Keskustelu eri asia kuin keskinäisten kaverien perceennuolemiskerho tai riiteleminen. Suomessa ei oikein osata keskustella, siis vaihtaa erilaisia mielipiteitä ja rakentaa uusia näkökantoja saamiensa uusien perspektiivien pohjalta. Suomessa yleisin tyyli keskustella on intää jostain asiasta ja jos inttäminen ei tuota tulosta, sitten alkaa henkilökohtaisuuksiin meneminen ja wittuilu. Lopputulos, ei keskustelua, pelkkää riitelyä ja päään aukomista. Huomaa nyvin tältäkin palstalta, miten keskusteluketjut kehittyvät.


        =DW=

        DW: ""Väsyneenä näihin höpö-aloituksiin.
        Ja siihen että "kumppaniani" teeveetä arvosteltiin taas ihan väärin.
        Toivottavasti tämä kattaa kaiken vanhoista nuoriin.
        Muorheista huorheihin.
        Varista variseviin vaareihin.

        Sinä arvostat teeveetä ihan väärältä kantilta.
        Kyllä teeveeltäkin itu löytyy, kunhan jaksaa pyöritellä ja harjaa ahkerasti
        karkealla. ""

        Väärin käsitys perustui tähän ja ilmeisesti siis tätä seurasi jatkoväärinkäsitys. E pahalla.


      • hunksz kirjoitti:

        "mimerkki"

        Friidu ei nyt kiusaa teeveetä, jos ei ihan läheinen ole.

        H.

        Mimerkki on yhtä kuin Mielikki eli metsänemäntä, ei katujen kasvatti.


      • oonko väärässä
        hunksz kirjoitti:

        "mimerkki"

        Friidu ei nyt kiusaa teeveetä, jos ei ihan läheinen ole.

        H.

        Hunskiko tunnistaa friiduksi, mä luulin gj/tummiksi silimiksi.


      • ...
        hyvää Ukon päivää1 kirjoitti:

        Vuosisatoja? Eikö se Ukkosenjumalahössötys ollut ihmisten harhauttamista myöskin? Vai uskotko tosiaan niihin entisaikaisiin jumaliin? Sinähän se vasta uskis taidat olla.

        Nämät entiset vuodenkiertoon ja luonnonaikoihin perustuvat juhlat olivat tietenkin uskonnollisia ilmenemismuodoiltaan. Ihmiset palvoivat luonnonjumalia. Elikkäs luontoa. Nykyisin luonto koitettu hämärtää vähän joka-asiassa. Vaikka kouluissa opetetaan evoluutiota ja geeniperimää, tähtitiedettä, samalla opetetaan uskontoja, jotka heittävät tieteelliset perusteet yksinkertaisesti romukoppaan. Ja selityshän on perinteinen "Tutkimattomat ovat herran tiet" Ja sitten aletaan leikkimään sanaleikkejä, käytetään metaforia, idiomeja, ties mitä, että ihmisillä menisi polttimo mahdolisimman sekaisin näitten asioitten kanssa.

        Ihmisillä tapana pitää kaikkea, mitä eivät ymmärrä tai mistä eivät tiedä mitään "ihmeinä". Kaikkeen kyllä olemassa tieteellinen selvitys, niitä kaikkia ei vielä ole vaan ehditty tutkimaan kunnolla, eikä kaikkeen ole siis tarpeeksi tietoa. Mutta pikkuhiljaa yksi ja toinen ennnen ihmeenä pidetty asia on saatu selviettyä ja se on voitu poistaa katekoriasta "ihmeet".

        Aikanan muuten poppamiehet hallitsivat useammalla keinolla, kuin nykyajan piruntorjujat. Niillä oli oikeasti teitoa, mitä muulla kansalla ei ollut. Tiesivät vuodenkierron ja luonnonilmiöitä. Osasivat siis "ennustaa tulevia". Se oli vahva voimakeino. Nykyuskikset ei sellaista uskalla tehdä, siksi pelotellaan joskus epämääräisen ajan kuluttua tulevalla maailmanlopulla. Ja tottahan se on, ihmisrotu tulee tuhomaan itse itsensä ja maailmansa, ei siihen tosin mitään jumalia tarvita.

        Ja toimen, merkittävä keino perustui myöskin tietämykseen. Nimittäin lääkintä. Poppamiehet tunsivat lääkekasveja, erilaisia hoitomenetelmiä jne. Eli aidosti paransivat kansaa. Nykyiset piruntorjujat eivät paranna ketään,, kaheleimmat tekevät jotain taikatempuja hämätäkseen typerimipi- "Hengen ravintoa", elikkäs uskisjargonia tarjotaan "lääkkeeksi" kyllä vaivaan, kuin vaivaan, mutta ketään net ei ole parantaneet. Korkeintaan aihetuttaneet mielenterveydellisä ongelmia avun tarpeessa olevalle, uskottelemalla niitä uskomaan satuolentoihin.

        Minä siis olen uskonnoton, en usko kerrassaan mihinkään mielikuvitusolentoihin. Siksi katsastelen asioita eri näkökulmasta, kuin kiihkoilijat. Net mun mieletä joskus joko huvittavia, usein säälittäviäkin. Uskokoot mihin haluavat, mutta kovin terävää kuvaa eivät itsestään anna ja typoerillä luuloillaan sotkevat muittenkin asioita.

        Tästä viimeisetä erinomainen esimerkki oli tämäkin aloitus. Aloitus kevyt, leikkimielinen. Mutta niin vierestä kyseessä olevan päivän merkitystä, kuin olla ja voi. Kun ei vedet kylmene tänä päivänä, eikä tällä päivällä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Kyseessä todellakin ikivanha luonnonilmiöön perustuva sadonkorjuun alkamiseksi vietetty juhlapäivä, jonka todellista merkitystä ei moni ilmeisimminkää tiennyt. Ja samallahan tuossa tuli hyvin ilmi uskisten vaikutuksia asioitten vääristelemisessä.

        =DW=


      • hai ljuuli ljuuli
        oonko väärässä kirjoitti:

        Hunskiko tunnistaa friiduksi, mä luulin gj/tummiksi silimiksi.

        Luulee. Täällähän lähes kaikki luulevat.


      • ...
        lyylin tyyliateljee kirjoitti:

        Mitä tyylikkyyttä osoittaa ikuinen uskisteeman ylläpito?

        Miten niin jatkuva ylläpito. Aloitus nimenomaan käsitteli vuodenkiertoon ja luonnonilmiöihin alunperin liittyvää juhlapäivää, minkä merkitys uskisten taholta suunnilleen täydellisesti hämärretty. Uskikse t sotekeneet niin pajon asioita, että ei paljoa tarvitse pintaa tonkaista, kuinka tavallisia ihmisä hämätty ja hämätään edelleen, kaikenmaailman höpölöpinöillä

        =DW=


      • ...
        jakellonika kirjoitti:

        Eiköhän nuokin taas kerran ole meille kaikille tiedossa olevia asioita.

        Teillä voi olla. Mutta ei kuule läheskään kaikilla, Aika uskomatonta, valitettavasti totta.

        =DW=


      • oonko väärässä kirjoitti:

        Hunskiko tunnistaa friiduksi, mä luulin gj/tummiksi silimiksi.

        Näin vanhemmiten on kyllä silmänaluset alkaneet tummua :-)) jos yöunet jää vähille, mutta minkäs teen.


      • en tiennytkään
        ... kirjoitti:

        Miten niin jatkuva ylläpito. Aloitus nimenomaan käsitteli vuodenkiertoon ja luonnonilmiöihin alunperin liittyvää juhlapäivää, minkä merkitys uskisten taholta suunnilleen täydellisesti hämärretty. Uskikse t sotekeneet niin pajon asioita, että ei paljoa tarvitse pintaa tonkaista, kuinka tavallisia ihmisä hämätty ja hämätään edelleen, kaikenmaailman höpölöpinöillä

        =DW=

        Oliko se Jaakko uskis?


      • ...
        en tiennytkään kirjoitti:

        Oliko se Jaakko uskis?

        Jep.

        Kirjoitin kyllä kerran jo. Jaakon-päivä nimi on annettu jonkin marttyyrin, tai profeetan mukaan, kun se heittänyt kiven jonnekin, saafakseen jotain syntejä anteeksi. Alunperin kyse aivan muusta, Mutta uskikset siis sotkeneet asiaan Jaskansa ja kivien paiskomisen. Kummallakaan ei ole mitään tekemistä itse asian kanssa.

        =DW=


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe