Varastettu auto, ei saa pois rekisteristä

Sairas Suomi

Kaverilta varastettiin auto kolmisen kuukautta sitten. Ei ole minun päänsärkyni, mutta liikenteen turvallisuusviraston viranomaiset eivät poista autoa rekisteristä kun ei ole romutustodistusta eikä rekisterikilpiä ole palautettu, kertoi kaveri eilen. Ko. viraston mielivallasta on ollut juttua ennenkin ja mietin kusettaako kaveri minua vai onko viranomaiset oikeasti näin idiootteja? Kertomansa mukaan sai myös uuden ajoneuvoverolapun eikä saa autoa pois edes liikennevakuutuksesta.

10

2454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitoskataisenmulkku

      Miksei muka saa pois vakuutuksesta? Voihan se tehdä liikennekäytöstä poiston sille autolle. Silloin katkii verot ja liikennevakuutus. Tuon saatan kyllä uskoa et ei saa kilvistä pois, kun ei oo kilpiä viedä, eikä romutustodistusta. On tää rakas isänmaa sen verran jumi näissä autoasioissa.

    • poliisin lomake?

      Minulla kävi niin että vein vanhan kevytmoottoripyörän v. 1988 romutukseen tai mitä se ostaja sille sitten tekikään.

      Vuonna 2012 tuli vakuutusyhtiöltä postia että sinulla on nyt täydet vakuutusbonukset, mutta pitäisi maksaa viimeisen kahden vuoden maksut. Sain kuitenkin kahden todistajan allekirjoittaman kirjeen perusteella vakuutusyhtiön luopumaan maksusta.
      Kirjeessä todistettiin ettei minulla ole ollut ko. moottoripyörää, toinen tiesi tuon vuoden 1988 ja toinen tiesi vuodesta 1995 alkaen.

      Jos varkaudesta on tehty rikosilmoitus niin sen pitäisi auttaa noihin maksuihin, ei se luovutustodistus ole mutta kaikin puolin virallinen ilmoitus siitä että haltija on joku toinen. Jos rikosilmoitusta ei ole tehty niin sitten auto on viranomaisten silmissä omistajan käytössä.

      • Redneck Baboons

        Et sitten irrottanut kilpiä pyörästä? Itse en jättäisi mihinkään romarille kilvet kiinni, mikäli luovareita ei tehdä. Se omistajan vaihdos on vieläpä ostajan tehtävä.


    • gs birotor

      Ilmeisesti on kyseessä jokin todella vanha auto, koska ei varkausvakuutusta ole.
      Jos olisi ollut niin omistus olisi siirtynyt tietyn ajan kuluttua vakuutusyhtiölle.

    • QAKWqqqqq

      Meilläkin pyöri haamuna meidän varastettu auto, tuli sakkolappusia aina joskus ja
      viimeisenä sitten 2 vuoden jälkeen haastekirje. Haasteessa oli maksuvaatimus
      auton poissiirosta kaupungin varikolle mutta tähän mennessä oli jo niin
      että vakuutusyhtiä oli auton lunastanut eli se ei ollut enää meidän
      eikä meidän vastuulla. Silti vaan mun nimi komeili edelleen auton tiedoissa.
      Vakuutusyhtiä sai asiansa hoidettua mutta vieläkin, yksi outo kysely 4
      vuoden päästä vielä että auto on väärinpysäköitynä jossain :o häh..

      On nämä mielenkiintoisia :) Toi viimeisin vielä niin puhelu ei tullu mulle
      edes vaan sukulaiselleni jolla ei ole auton kanssa mitään tekemistä.

      • aqwsxcderfvbgt

        mulla oli aikoinaan 80-luvulla eräs ranskalaismerkki, josta tuli ilmoitus silloiselta autorekisterikeskukselta, että se poistetaan ajoneuvorekisteristä katsastamattomuuden vuoksi (yli 3 vuotta katsastamatta, auto oli jo viety paria vuotta aiemmin kaatopaikalle) Noin 10 vuotta myöhemmin eräästä paikallisesta autoliikkeestä tuli postissa tarjous, että hyvittävät kyseisestä autosta 10 000 markkaa vaihtaessani sen uuteen italialaisautoon, ei sitten vissiin ollutkaan poistunut rekisteristä, ei siitä kuitenkaan mitään maksulappuja ole tullut. En kuitenkaan ihmettele tilastoja, joissa suomalaisten autojen keski-iäksi saadaan aika vanhoja:)


      • Hohoi
        aqwsxcderfvbgt kirjoitti:

        mulla oli aikoinaan 80-luvulla eräs ranskalaismerkki, josta tuli ilmoitus silloiselta autorekisterikeskukselta, että se poistetaan ajoneuvorekisteristä katsastamattomuuden vuoksi (yli 3 vuotta katsastamatta, auto oli jo viety paria vuotta aiemmin kaatopaikalle) Noin 10 vuotta myöhemmin eräästä paikallisesta autoliikkeestä tuli postissa tarjous, että hyvittävät kyseisestä autosta 10 000 markkaa vaihtaessani sen uuteen italialaisautoon, ei sitten vissiin ollutkaan poistunut rekisteristä, ei siitä kuitenkaan mitään maksulappuja ole tullut. En kuitenkaan ihmettele tilastoja, joissa suomalaisten autojen keski-iäksi saadaan aika vanhoja:)

        Ei autolle, joka on oikeasti poistettu rekisteristä, voi käydä noin. Kaatikselle viety kilvet paikoillaan, niin mitä vain voi käydä.


      • iohoH
        Hohoi kirjoitti:

        Ei autolle, joka on oikeasti poistettu rekisteristä, voi käydä noin. Kaatikselle viety kilvet paikoillaan, niin mitä vain voi käydä.

        Ai että autoja ei oikeasti koskaan varasteta vai että varastettuja ei poisteta rekisteristä?


      • aqwsxcderfvbgt
        Hohoi kirjoitti:

        Ei autolle, joka on oikeasti poistettu rekisteristä, voi käydä noin. Kaatikselle viety kilvet paikoillaan, niin mitä vain voi käydä.

        kyllä se silloin autorekisterikeskuksen mukaan ainakin piti poistua rekisteristä, koska se oli yli 3 vuotta katsastamatta.


      • Hohoi
        iohoH kirjoitti:

        Ai että autoja ei oikeasti koskaan varasteta vai että varastettuja ei poisteta rekisteristä?

        Eikös tuo "aqwsxcderfvbgt" nimimerkki kertonut että: "yli 3 vuotta katsastamatta, auto oli jo viety paria vuotta aiemmin kaatopaikalle".

        Varastettu on tietysti eri asia. Eihän niitä kilpiä silloin irti saa millään, mutta silloin ne voivat päätyä myös minne vain. Tällöin voi käydä niin että joku reksiteristä poistettu "herää eloon" jossakin muussa yhteydessä.

        Aika outo juttu on joka tapauksessa tuo aloituksessa esitetty tapaus. Täytyy alkaa oikein tosissaan toivoa ettei oma laatikko joudu kenenkään kynsiin. Olen kyllä kuullut ettei se rekisteristä poisto ole ihan kivutonta hommaa. Syytä en siihen tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe