Jotain vialla?

titi**

Odotan toista lasta, raskaus on vasta aluillaan viikolla 7 1.. Jonain päivinä tunnen vasemmalla puolella vatsaa kipuilua.. Kipu ei ole kuukautiskipujen tapaista jomottelua, vaan enemmän hieman aaltomaista ja pistävää, välillä omituinen paineen tunne alavatsalla ja jopa alapäässä..
Onko muilla kokemuksia samanlaisesta? Pitäisikö huolestua?

14

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fjjfjf

      Mullakin on ollut 7.viikosta saakka kipuilua. Useimmiten oikealla puolella vatsaa tai kylkeä, mutta välillä myös vasemmalla. Nyt ollaan 9. viikolla ja pienet kipuilut jatkuu. Paineen tunnetta oli enemmän 5. viikolla, mutta edelleen vielä välillä. Eiköhän se ole ihan normaalia, ja kertoo, että kohtu kasvaa.

      • titi**

        Toivotaan.. Koitan olla vielä panikoimatta, sillä minkäänlaista vuotoa ei ole.. Ekassa raskaudessa oli pelkästään sellaista kuukautiskipuilua koko alavatsassa, mut kaipa ne kaikki raskaudet ja vaivat on sit erilaisia :D


    • Kahden pojan äiti

      Kannattaa käydä ultrassa. Minulla ensimmäisessä raskaudessa kipuilua, mutta kaikki hyvin. Toisessa raskaudessa kipuilu ei ollutkaan normaalia vaan kohdun ulkoisesta raskaudesta johtuvaa. En osannut pelätä, aavistaa, joten oli käydä hullusti allekirjoittaneelle. Käy tsekkaamassa tilanne. Sen ohjeen sain itsekin hätäleikkauksesta toivuttuani, että seuraavan kerran pitää olla aikaisemmin liikkeellä. Ottavat kyllä raskauteen liittyvät kivut vakavasti terveydenhuollossa.

      • titi**

        Kohdunulkoinen mullakin kävi mielessä.. Ehkäpä soittelen neuvolaan huomenna, ei siinä mitään ainakaan menetä :)


      • Kahden pojan äiti
        titi** kirjoitti:

        Kohdunulkoinen mullakin kävi mielessä.. Ehkäpä soittelen neuvolaan huomenna, ei siinä mitään ainakaan menetä :)

        Tee niin. Paljon onnea matkaan!


    • Kahden pojan äiti

      Niin, kivut eivät olleet sietämättömiä vaan vaihtelevia. Lisäksi vuoto alkoi vasta, kun tilanne oli tiukka. Minulla yli yhdeksänviikkoinen sikiö munajohtimessa.

    • Kahden pojan äiti

      Hei, saitko selvyyttä asiaasi tänään? Toivottavasti olet onnellisesti raskaana.

      • Titi**

        No enpä saanut :/ Tänään otettiin pissanäyte, kun epäilivät virtsatientulehdusta, mutta negaa näytti se, eli vika ei siinä... huomenna täytyy soitella uudestaan, ja miettiä jatkoa :/ Tasan viikon päästä olis eka neuvola!


      • Kahden pojan äiti
        Titi** kirjoitti:

        No enpä saanut :/ Tänään otettiin pissanäyte, kun epäilivät virtsatientulehdusta, mutta negaa näytti se, eli vika ei siinä... huomenna täytyy soitella uudestaan, ja miettiä jatkoa :/ Tasan viikon päästä olis eka neuvola!

        Hmmmm... Onpa outoa, että eivät tutkineet raskaudenaikaisia kipuja tarkemmin! Minulla ihan toisenlainen kokemus/tieto. Muun muassa vatsakipuilussa ensin suljetaan raskauden mahdollisuus pois, koska siinä on niin suuret mahdollisuudet käydä huonosti. Otahan kohdunulkoinen raskaus puheeksi, kun selvität asiaa. Siis en halua pelotella, mutta saat asiasi eteenpäin ja mielenrauhan.


      • fjjfjf
        Kahden pojan äiti kirjoitti:

        Hmmmm... Onpa outoa, että eivät tutkineet raskaudenaikaisia kipuja tarkemmin! Minulla ihan toisenlainen kokemus/tieto. Muun muassa vatsakipuilussa ensin suljetaan raskauden mahdollisuus pois, koska siinä on niin suuret mahdollisuudet käydä huonosti. Otahan kohdunulkoinen raskaus puheeksi, kun selvität asiaa. Siis en halua pelotella, mutta saat asiasi eteenpäin ja mielenrauhan.

        Pienet kivut kuuluvat normaaliin raskauteen. Ei kaikkia voida tutkia perusteellisesti kohdun ulkoisen raskauden varalta. Vaikka olisihan se ihanaa, jos yhteiskunnan varat riittäisivät siihen. Itse tulin lopulta siihen tulokseen omien kipujeni kohdalta, että ne liittyivät suolen liikkeisiin. Ainakin kipukohdat täsmäsi siihen. Se on eri asia tietenkin, jos kipu on aina nimenomaan munasarjojen kohdalla.

        Lääkärille ja tutkimuksiin ei saa tänä päivänä kovin helposti aikoja. Pääkaupunkiseudulla ainakin on tiukat säännöt, että missä tapauksissa saa antaa ajan ja missä tapauksissa ei. Olen ruvennut inhoamaan sairaanhoitaja raukkoja, kun tekevät asiasta niin vaikeaa, mutta eihän se heidän vikansa ole, että on tuollaisia sääntöjä. Itsekin olen hoitaja.

        Raskaudessa yleensä kivut otetaan vakavasti siinä tapauksessa, jos ne on kovat, niihin liittyy vuotoa tai sitten juuri tuo aikaisemmin mainittu tapaus, että kipu on aina samassa kohtaa munasarjojen paikkeilla.


      • Kahden pojan äiti
        fjjfjf kirjoitti:

        Pienet kivut kuuluvat normaaliin raskauteen. Ei kaikkia voida tutkia perusteellisesti kohdun ulkoisen raskauden varalta. Vaikka olisihan se ihanaa, jos yhteiskunnan varat riittäisivät siihen. Itse tulin lopulta siihen tulokseen omien kipujeni kohdalta, että ne liittyivät suolen liikkeisiin. Ainakin kipukohdat täsmäsi siihen. Se on eri asia tietenkin, jos kipu on aina nimenomaan munasarjojen kohdalla.

        Lääkärille ja tutkimuksiin ei saa tänä päivänä kovin helposti aikoja. Pääkaupunkiseudulla ainakin on tiukat säännöt, että missä tapauksissa saa antaa ajan ja missä tapauksissa ei. Olen ruvennut inhoamaan sairaanhoitaja raukkoja, kun tekevät asiasta niin vaikeaa, mutta eihän se heidän vikansa ole, että on tuollaisia sääntöjä. Itsekin olen hoitaja.

        Raskaudessa yleensä kivut otetaan vakavasti siinä tapauksessa, jos ne on kovat, niihin liittyy vuotoa tai sitten juuri tuo aikaisemmin mainittu tapaus, että kipu on aina samassa kohtaa munasarjojen paikkeilla.

        Ja minun kivut eivät olleet paikallisia tai mitenkään kovia. Vuoto alkoi, kun paikat munanjohtimissa repesi. Eli...


      • UltraanVaan
        Kahden pojan äiti kirjoitti:

        Ja minun kivut eivät olleet paikallisia tai mitenkään kovia. Vuoto alkoi, kun paikat munanjohtimissa repesi. Eli...

        Minulla on ollut kaikissa alkuraskauksissa toispuoleista melko kovaakin kipua alavatsalla noin munasarjojen kohdalla eikä ole ollut mitään vialla! Kohtu kasvaa ja kohdun kannattimet siellä vaan on todennäköisesti tiukilla. Asian varmistamiseksi kannattaa kuitenkin käydä ultrassa. Jos ei muualla niin yksityisellä voi aina käydä! Onhan se aika kallista, mutta eipähän tarvitse enää miettiä miten on asian laita !


    • Kahden pojan äiti

      Mitä sinulle kuuluu?

      • titi**

        Hyvää kuuluu! Eka neuvola takana, kipuilut ovat helpottaneet! Enää "tavallista" alavatsakipuilua! Tosin tänään ei sitäkään, taitaa olla eka päivä ilman minkäänlaisia vatsakipuja :)
        Nyt on vaivana alhainen hemoglobiini, edelleen vaan hiukan päälle 90, vaikka rautaa aloinkin viikko sitten syömään.. Ja pian pitäis töihin raahautua, huooh.. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe