Työttömille kysymys.

Ei hyvälle näytä.....

Mikä teillä on ongelma saada töitä? Ette pääse työhaastatteluun? Ette pääse työhaastattelusta läpi? Vai eikö vaan kiinnosta tehdä töitä ja eletään valtion rahoilla pahentaen vaan lisää suomen taloutta

Kyllähän töitä riittää, siitä sen ei pitäis olla kiinni.

84

536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaus kysymykseen

      Omalta kohdaltani olen vastannut melko kattavasti kysymykseesi "Ennakkoluulot työttömistä" -ketjussa tällä samalla palstalla, se seilaa tällä hetkellä tuolla kolmannella sivulla.

    • Insinööri ~50 v

      Ei pääse haastatteluun.

      Eli hakemukseen se ainakin minulla tyssää. Kun soitan ollaan kiinnostuneita ja kaikki periaatteessa hyvin 3/4 paikoista, joita olen hakenut. Hakemus siis halutaan jätettävän. Kutsuja haastatteluun vaan ei koskaan kuulu. Hakemusten perään soitteleminen on erittäin vaikeaa, koska hakuajan jälkeen vastuulliset eivät vastaa enää puhelimeen ja jos vastaavat ovat varsin lyhytsanaisia - kutsutaan jos nähdään tarpeelliseksi. Hakemuksia olen lähettänyt useiden vuosien ajan varmaan enemmän kuin yhden viikossa. Haastatteluja noin kerran vuodessa.

      Joskus olen kuullut ja saanut jopa tietona "kiitos mielenkiinnosta" vastauksissa, että hakemuksia on tullut paljon, luokkaa sata, joskus jopa 200.

      Joskus olen päässyt määräaikaisiin töihin ratkaisemaan joitakin spesiaalijuttuja, kokemusta kun on varsin monesta ihan oikeasta hommasta eikä pelkkien powerpointtien tekemisestä.

      • Aloittaja1

        200 hakemusta?! Ootko esim. Kaverille näyttänyt minkälaisia työhakemuksia lähetät?


      • Insinööri ~50 v
        Aloittaja1 kirjoitti:

        200 hakemusta?! Ootko esim. Kaverille näyttänyt minkälaisia työhakemuksia lähetät?

        Ei noita ainakaan moitittu olla. Varmaan puolet hakemuksista tehdään nykyään nettisivustojen perusteella ja niissä on melko vähän mahdollisuuksia erottautua. Rasti ruutuun, numeroita ja merkkimäärältään rajoitetut vapaan sanan osuudet. Aina ei voi edes CV:ta liittää mukaan.

        Olen ehkä kolmessa haastattelussa päässyt kysymään tai minulle on kommentoitu hakemustani ja CV:ni. Hyväksi on sanottu. CV:n olen käynyt ammattiliiton tarjoaman palvelun kanssa läpi ja sitä on hiottu aikoinaan myös siellä. Myös TE-toimistolla sitä katsottu monenkin virkailijan toimesta ja ei ole ainakaan valitettu.

        Varmaanhan siinä jotain vikaa on. En ole ollut johtajana ainakaan vaikka tähän ikään ehkä olisi pitänyt olla. Hakemuksia olen lähettänyt hyvin monentasoisiin tehtäviin.


      • glgglcgövvöcl
        Aloittaja1 kirjoitti:

        200 hakemusta?! Ootko esim. Kaverille näyttänyt minkälaisia työhakemuksia lähetät?

        Kyllä se noilla nuorilla on vrm kiinnostuksen puute. Just juttelin autokuskin kanssa, joka toi firmaan tavaraa että hänen lomalla oli isäntä ottanu välitysfirmasta tyypin ajamaan...no ekan päivän jälkeen meni selkä rikki muka kun piti vähän lavoja siirrellä haha vittu mitä vellihousuja. Ne kuulemma odottaa sen tietyn ajan jolloin saa palkallista saikkua,sitten haalivat pe la ja sunnuntaityövuoroja jos niitä on tarjolla,sitten vaan kätevästi ilmoittaa edellisenä päivänä et jää saikulle..on se iisiä! Vituttaa periaatteessa tämmöstä korkeamman työmoraalin omaavaa vaikka eihän se ole multa pois....


      • Aloittaja1
        Insinööri ~50 v kirjoitti:

        Ei noita ainakaan moitittu olla. Varmaan puolet hakemuksista tehdään nykyään nettisivustojen perusteella ja niissä on melko vähän mahdollisuuksia erottautua. Rasti ruutuun, numeroita ja merkkimäärältään rajoitetut vapaan sanan osuudet. Aina ei voi edes CV:ta liittää mukaan.

        Olen ehkä kolmessa haastattelussa päässyt kysymään tai minulle on kommentoitu hakemustani ja CV:ni. Hyväksi on sanottu. CV:n olen käynyt ammattiliiton tarjoaman palvelun kanssa läpi ja sitä on hiottu aikoinaan myös siellä. Myös TE-toimistolla sitä katsottu monenkin virkailijan toimesta ja ei ole ainakaan valitettu.

        Varmaanhan siinä jotain vikaa on. En ole ollut johtajana ainakaan vaikka tähän ikään ehkä olisi pitänyt olla. Hakemuksia olen lähettänyt hyvin monentasoisiin tehtäviin.

        Oletko myyntihommia kokeillut? Vaikka tekninen myyjä vois istua insinöörille


      • Aloittaja1
        glgglcgövvöcl kirjoitti:

        Kyllä se noilla nuorilla on vrm kiinnostuksen puute. Just juttelin autokuskin kanssa, joka toi firmaan tavaraa että hänen lomalla oli isäntä ottanu välitysfirmasta tyypin ajamaan...no ekan päivän jälkeen meni selkä rikki muka kun piti vähän lavoja siirrellä haha vittu mitä vellihousuja. Ne kuulemma odottaa sen tietyn ajan jolloin saa palkallista saikkua,sitten haalivat pe la ja sunnuntaityövuoroja jos niitä on tarjolla,sitten vaan kätevästi ilmoittaa edellisenä päivänä et jää saikulle..on se iisiä! Vituttaa periaatteessa tämmöstä korkeamman työmoraalin omaavaa vaikka eihän se ole multa pois....

        Säälittävää... Ihmisillä ei tunnu oikeen olevan tavoitteita, elämän maaliviivoja ym. Kunnianhimoa. Sitten keski-ikäsenä ihmetellään, että miksi minusta ei tullu mitään


      • suhteellisuudentaju
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Säälittävää... Ihmisillä ei tunnu oikeen olevan tavoitteita, elämän maaliviivoja ym. Kunnianhimoa. Sitten keski-ikäsenä ihmetellään, että miksi minusta ei tullu mitään

        Juu ja tällaisten marginaaliesimerkkien perusteellahan onkin täysin loogista leimata koko sukupolvi aloitekyvyttömiksi laiskureiksi jotta pääsee kiillottamaan omaa kruunuaan.


      • Aloittaja1
        suhteellisuudentaju kirjoitti:

        Juu ja tällaisten marginaaliesimerkkien perusteellahan onkin täysin loogista leimata koko sukupolvi aloitekyvyttömiksi laiskureiksi jotta pääsee kiillottamaan omaa kruunuaan.

        Olenko koko sukupolvea tässä leimannut? Sulla ei taida mitään tavoitetta olla elämässä?


      • Insinööri ~50 v
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Oletko myyntihommia kokeillut? Vaikka tekninen myyjä vois istua insinöörille

        Kokeillut en ole mutta hakenut olen. Kun ei ole sitä myyntikokemusta.... ei sitä helpolla tulekaan.


      • Aloittaja1
        Insinööri ~50 v kirjoitti:

        Kokeillut en ole mutta hakenut olen. Kun ei ole sitä myyntikokemusta.... ei sitä helpolla tulekaan.

        Omasta kokemuksesta: kun tunnet tuotteen niin et erikseen myyntikokemusta tarvitse.

        Itse lähin myös myyntihommiin ihan nollasta. Tästä pikkuhiljaa kiivetty ylöspäin.


      • suhteellisuudentaju
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Olenko koko sukupolvea tässä leimannut? Sulla ei taida mitään tavoitetta olla elämässä?

        No kyllä tuo jälkimmäinen lauseesi(kin) osoittaa että melko helposti leimakirveesi viuhuu.

        "ihmisillä ei tunnu oikeen olevan tavoitteita..." "sulla ei taida mitään tavoitteita olla elämässä"

        Huhheijaa :D


      • Aloittaja1
        suhteellisuudentaju kirjoitti:

        No kyllä tuo jälkimmäinen lauseesi(kin) osoittaa että melko helposti leimakirveesi viuhuu.

        "ihmisillä ei tunnu oikeen olevan tavoitteita..." "sulla ei taida mitään tavoitteita olla elämässä"

        Huhheijaa :D

        Ootko työtön ?


      • Insinööri ~50 v
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta: kun tunnet tuotteen niin et erikseen myyntikokemusta tarvitse.

        Itse lähin myös myyntihommiin ihan nollasta. Tästä pikkuhiljaa kiivetty ylöspäin.

        Ei olisi mitään sitä vastaan. En vain ole ollut koskaan myyntitykkinä. En osaa sanoa, että kuinka siinä olisin hyvä. Ostamassa olen ollut paljonkin ja täytyy sanoa monenlaista viheltäjää olen myyntipuolella tavannut.


      • suhteellisuudentaju
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Ootko työtön ?

        Olen tällä hetkellä, kuten varmaan suurin osa palstalaisista.


      • Aloittaja1
        suhteellisuudentaju kirjoitti:

        Olen tällä hetkellä, kuten varmaan suurin osa palstalaisista.

        Kuuluuko sun tavoitteeseen päästä takas töihin?


      • Aloittaja1
        Insinööri ~50 v kirjoitti:

        Ei olisi mitään sitä vastaan. En vain ole ollut koskaan myyntitykkinä. En osaa sanoa, että kuinka siinä olisin hyvä. Ostamassa olen ollut paljonkin ja täytyy sanoa monenlaista viheltäjää olen myyntipuolella tavannut.

        Myydä voi paljon oikealla tavalla, mutta väärin vain muutamalla tavalla. Kannattaa kokeilla! Sit sen tietää onko myyjäksi. Itse olin hyvin skeptinen itseni suhteen, mutta löin itseni läpi myyjänä ja sain siitä ison palkinnon!

        Sullaki ikää sen verran että siitä on pelkkä plussaa myyntialalla. Olet nuorempaa kaveria huomattavasti vakuuttavampi.


      • suhteellisuudentaju
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Kuuluuko sun tavoitteeseen päästä takas töihin?

        Kuuluu toki.


      • Aloittaja1
        suhteellisuudentaju kirjoitti:

        Kuuluu toki.

        No niin hienoa! Tätä tarkotin. Jos sulla ei olisi tavoitteita niin sut vois leimata laiskaksi!

        Ne ihmiset kenellä ei ole tavoitteita ja päämäärää elämässä yleensä, on niitä ketkä lopussa voivottelee, että olisi voinut asiat paremminkin hoitaa. Tai päätyy kadulle kossupullon kanssa. Tai sitten on niitä jotka tyytyy vaatimattomaan elämään. Mutta kuitenkin voivottelee kuten edellisessä. Ja sitten on toinen eliitti ketkä on kunnianhimoisia ja aikoo tosissaan töitä menestyksen eteen. Ns. Riskiryhmää. Joko menestyy tai ottaa koteloon ja pahasti.

        Oon kuullut monta kertaa kun keskiluokkainen toteaa että olis kivaa kun olis enemmän rahaa. Ja se vituttaa mua enemmän kuin mikään. Miksei se tehnyt/tee asian eteen mitään?!

        Itse olen työelämässä ja minulla on tietyt tavoitteet on siellä. Vaikka pitkälle olen suhteellisesti päässyt jo.
        Sinulla on tavoite päästä työelämään ja todennäköisesti uudet tavoitteet tulee myöhemmin ku pääset takas hommiin. Niin kun minulla.

        Täytyy vaan uskoa!


      • ehkä kiinnostais
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Myydä voi paljon oikealla tavalla, mutta väärin vain muutamalla tavalla. Kannattaa kokeilla! Sit sen tietää onko myyjäksi. Itse olin hyvin skeptinen itseni suhteen, mutta löin itseni läpi myyjänä ja sain siitä ison palkinnon!

        Sullaki ikää sen verran että siitä on pelkkä plussaa myyntialalla. Olet nuorempaa kaveria huomattavasti vakuuttavampi.

        Minkälaisia taitoja tai persoonaa tarvitaan myyntihommissa. Itsekin olen miettinyt mutten oikein näe itseäni myyjänä tai koen etten osaisi olla riittävän hyvä. Toisaalta niitä myyjän töitä on aina vaikka olis lama. Pitääkö olla tietynlainen ihminen. Kun mietin vaikka näitä puhelinmyyjiä niin monesti tulee suru puseroon kun tietää ettei nää mene kaupaksi vaikka mitä tekis kun ei se ostaja halua niin siinä ei auta vaikka olisit millainen myyntitykki. Mitä myyt itse? Minkälainen palkkaus? Provisio jotain vai?


      • Aloittaja1
        ehkä kiinnostais kirjoitti:

        Minkälaisia taitoja tai persoonaa tarvitaan myyntihommissa. Itsekin olen miettinyt mutten oikein näe itseäni myyjänä tai koen etten osaisi olla riittävän hyvä. Toisaalta niitä myyjän töitä on aina vaikka olis lama. Pitääkö olla tietynlainen ihminen. Kun mietin vaikka näitä puhelinmyyjiä niin monesti tulee suru puseroon kun tietää ettei nää mene kaupaksi vaikka mitä tekis kun ei se ostaja halua niin siinä ei auta vaikka olisit millainen myyntitykki. Mitä myyt itse? Minkälainen palkkaus? Provisio jotain vai?

        Itsellä oli samat ajatukset ennen kun myynnin aloitin. Ei mulla oikee muuta sanottavaa ole kuin, kokeile! Itse olen myyjänä päättäväinen ja määrätietoinen.

        Itse olen media- alalla myyntipäällikkönä. Palkkaus on 2000ekk provikat päälle


      • hsdfhdgsdf
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Itsellä oli samat ajatukset ennen kun myynnin aloitin. Ei mulla oikee muuta sanottavaa ole kuin, kokeile! Itse olen myyjänä päättäväinen ja määrätietoinen.

        Itse olen media- alalla myyntipäällikkönä. Palkkaus on 2000ekk provikat päälle

        Ai että "media-alalla"? Siis lehdenmyyjä? Miksi niin monet ovat rakastuneet sanaan 'media'? Se kuulostaa jo kovin kliseiseltä.

        Lehdenmyyjät ja puhelinmyyjät yleensä pitäisi pistää bannaan. Tai siis sellaisten palkkaaminen pitäisi kieltää. Minulla ei ole puhelinta siksi, että joku saisi tunkeutua luokseni sitä kautta ja tuputtaa roskalehtiä. Jos en ole tilannut heidän roskaansa, se tarkoittaa, että heidän roskansa ei minua kiinnosta. Eikä ole rahaa. Eikä ole vapaata aikaa tapettavaksi.


      • Aloittaja1
        hsdfhdgsdf kirjoitti:

        Ai että "media-alalla"? Siis lehdenmyyjä? Miksi niin monet ovat rakastuneet sanaan 'media'? Se kuulostaa jo kovin kliseiseltä.

        Lehdenmyyjät ja puhelinmyyjät yleensä pitäisi pistää bannaan. Tai siis sellaisten palkkaaminen pitäisi kieltää. Minulla ei ole puhelinta siksi, että joku saisi tunkeutua luokseni sitä kautta ja tuputtaa roskalehtiä. Jos en ole tilannut heidän roskaansa, se tarkoittaa, että heidän roskansa ei minua kiinnosta. Eikä ole rahaa. Eikä ole vapaata aikaa tapettavaksi.

        No miten tän nyt kategoriois.. Media/tietoliikenne B2B myyntipäällikkö, eli ei lehtimyyntiä


    • hapsis1

      Muutin n. vuosi sitten asumaan, mieheni yrityksen perässä, kauas isommista kaupungeista. Työt loppuivat siihen. En omista autoa tai ajokorttia koska ei ole koskaan ollut niihin rahaa. Viimeisimmän bussiyhteyksien uusimisen jälkeen lähin bussipysäkkini onkin 9km päässä (ennen oli 1,5km) ja siitä kulkee bussi kahdesti päivässä, että näin. Mites sitä töitä tehdään kun kaikki ajetaan alas täällä maaseudulla, ei ole mitään palveluita. Kaikkien jotka täällä asuvat pitäisi olla jotain rikkaita joilla on kaksi autoa, vieläpä maasto- että hyvin kulkee talvellakin. kohta ei varmaan teitä aurata enää ollenkaan. Töitä mukamas pitäisi löytyä paikasta josta ollaan kyläkaupat, koulut, pankit ja muut suljettu. Ennenvanhaan olisi ollut töitä täälläkin, myös minulle, ei vain miehelleni.

      • Toiminimipystyyb

        Jos teiden auraus lopetetaan niin siitä sinulle sitten bisnestä :)


      • Aloittaja1

        Onhan jotain yrityksiä jotka tarjoavat "etätöitä". Olet puhelimen päässä myymässä mm. Kauneustuotteita.
        Tai tuote-esittelyä. Eli olet oman alueen myyntiedustaja/-esittelijä. Kiertelet ovelta ovelle tai menet paikkaan missä eniten ihmisiä ja promoat/myyt tuotteita.


      • tradeStadist
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Onhan jotain yrityksiä jotka tarjoavat "etätöitä". Olet puhelimen päässä myymässä mm. Kauneustuotteita.
        Tai tuote-esittelyä. Eli olet oman alueen myyntiedustaja/-esittelijä. Kiertelet ovelta ovelle tai menet paikkaan missä eniten ihmisiä ja promoat/myyt tuotteita.

        vidun aloittaja!

        Kyllä sä hupsu yrität usuttaa jengiä kaikkeen pskaan!

        Sulla loputon suo,mut hyvä et joku pätee.Ite oon it-tradenomi,ja alikersantti.Niin vidusti raatanut etten mee töihin alle 3K€ palkalla.halusit alottaja tai et mut mun hinta ja itsekunnioitus on tuo raja.

        Muuten nautin sossuilusta ja tuista ja vapautetuista elatusmaksuista 1600€ nettoo kuukaudessa......toki työelämään palaan mut hinta on 3 tonnia ja siisti sisätyö.

        hah,jollekin usutat pskaa tuoteEsittelijän duunii - mikset samantien lehtimyyjää ??

        mä pierasen sulle alottaja ;)


      • tyhmiä jutt
        Toiminimipystyyb kirjoitti:

        Jos teiden auraus lopetetaan niin siitä sinulle sitten bisnestä :)

        Ilman ajokorttia??


      • Aloittaja1
        tyhmiä jutt kirjoitti:

        Ilman ajokorttia??

        Investoi ajokortti itsellesi! Asut maalla ja ei edes ajokorttia löydy. Ei mikään ihme jos olet työtön.

        Heti kun sulla on ajokortti niin työmarkkinat laajenee aika rajusti.

        Monet ihmiset ajavat työpaikalle jopa 100km/suunta.

        Tämä tilanne on nyt aika paljon omasta itsestäsi kiinni


      • Aloittaja1
        tradeStadist kirjoitti:

        vidun aloittaja!

        Kyllä sä hupsu yrität usuttaa jengiä kaikkeen pskaan!

        Sulla loputon suo,mut hyvä et joku pätee.Ite oon it-tradenomi,ja alikersantti.Niin vidusti raatanut etten mee töihin alle 3K€ palkalla.halusit alottaja tai et mut mun hinta ja itsekunnioitus on tuo raja.

        Muuten nautin sossuilusta ja tuista ja vapautetuista elatusmaksuista 1600€ nettoo kuukaudessa......toki työelämään palaan mut hinta on 3 tonnia ja siisti sisätyö.

        hah,jollekin usutat pskaa tuoteEsittelijän duunii - mikset samantien lehtimyyjää ??

        mä pierasen sulle alottaja ;)

        Tarkotin tolla vaan sitä, että vaihtoehtoja löytyy! Sun viestissä oli vaan aika paljon SYITÄ mikset työelämässä ole.

        Nyrkkipieru nenään takas


      • hapsis1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Investoi ajokortti itsellesi! Asut maalla ja ei edes ajokorttia löydy. Ei mikään ihme jos olet työtön.

        Heti kun sulla on ajokortti niin työmarkkinat laajenee aika rajusti.

        Monet ihmiset ajavat työpaikalle jopa 100km/suunta.

        Tämä tilanne on nyt aika paljon omasta itsestäsi kiinni

        Investoi? Mistä? Kuten sanoin, ei minulla ole koskaan ollut rahaa laittaa yli kahtatonnia ajokorttiin. Se ei riitä, että omistaisin ajokortin, tarvitaan autokin. Tässä taloudessa ei ole varaa kahteen autoon. Miehelläni on yrityksen auto käytössään ja hän ei minua ehdi kuskaamaan. Mietin jossain vaiheessa mopokorttia, se ja mopo olisi halvempia, mutta talvella sillä ei pysty kulkemaan monia kymmeniä kilometrejä sellaisia teitä mitä täällä on.

        Olet aika hyökkäävä, ihan kuin en tietäisi että mahdollisuuteni saada töitä ei kasvaisi jos minulla olisi ajokortti.


      • hapsis1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Tarkotin tolla vaan sitä, että vaihtoehtoja löytyy! Sun viestissä oli vaan aika paljon SYITÄ mikset työelämässä ole.

        Nyrkkipieru nenään takas

        "Kiertelet ovelta ovelle tai menet paikkaan missä eniten ihmisiä ja promoat/myyt tuotteita."

        Ei ole sitä autoa ja täälläpäin ei asu paljoa ihmisiä, suppeaksi jäisi naapurin mummoille ja papoille kauneustuotteiden, kynttilöiden ja muun krääsän markkinointi.

        "Onhan jotain yrityksiä jotka tarjoavat "etätöitä". Olet puhelimen päässä myymässä mm. Kauneustuotteita."

        Vähän aikaa sitten yritin etsiä niitä missä on varma palkka ja puheluita ei tarvitse itse maksaa jne. Sain nopeasti selville, että kaikki on provisiopalkattuja. Olisin ihan kiitollinen jos osoitat minulle suoraan, vaikka linkin, sivuille joissa työntekijöitä kaivataan töihin missä on ok tuntipalkka ja sitä voi tehdä kotona niin, että itse ei tarvitse puheluita maksaa. Ja tarvitsen luotettavia yrityksiä joilla on selkeät sopimukset joko kuukausi tai tuntipalkalla. Monethan mainostavat vaikka kuinka hyviä tienestejä ja alkupalkkaa, mutta totuus on toinen.


      • TradeStadist
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Tarkotin tolla vaan sitä, että vaihtoehtoja löytyy! Sun viestissä oli vaan aika paljon SYITÄ mikset työelämässä ole.

        Nyrkkipieru nenään takas

        Mikäs aloittajan sotilasarvo onkaan? Äläs rupee anonyyminä v.ittuilee kun susta ei siihen tosielämässä ole.

        Älä pelle usuta ittees älykkäämpiä hanttihommiin.

        Sä oot vi.tun rohkee isottelee anonyyminä,livenä sua harjattais linssiin ihan tosissaan.

        Yleensä kun v.ittuilee,se on suostumus vapaaotteluun.Ootko samaa mieltä?

        Mun eikä kenenkään useana vuotena 40K€ tahkonneen tarvii mennä pska töihin.

        Mee alottaja1 usuttaa narkkareita ja armeijan käymättämiä vätyksiä työelämään...

        Sääli kun sinä itse et ole saanut uraa oikeassa työelämässä,olet kiusattu ja syrjitty arka ihminen joka nyt anonyyminä netissä usuttaa itseään pätevämpiä ihmisiä hanttihommiin....

        Hoida omat asias eka....netti on raukkojen pätemisalusta....live-elämässä sulle kävis hyvin huonosti...


      • Aloittaja1
        TradeStadist kirjoitti:

        Mikäs aloittajan sotilasarvo onkaan? Äläs rupee anonyyminä v.ittuilee kun susta ei siihen tosielämässä ole.

        Älä pelle usuta ittees älykkäämpiä hanttihommiin.

        Sä oot vi.tun rohkee isottelee anonyyminä,livenä sua harjattais linssiin ihan tosissaan.

        Yleensä kun v.ittuilee,se on suostumus vapaaotteluun.Ootko samaa mieltä?

        Mun eikä kenenkään useana vuotena 40K€ tahkonneen tarvii mennä pska töihin.

        Mee alottaja1 usuttaa narkkareita ja armeijan käymättämiä vätyksiä työelämään...

        Sääli kun sinä itse et ole saanut uraa oikeassa työelämässä,olet kiusattu ja syrjitty arka ihminen joka nyt anonyyminä netissä usuttaa itseään pätevämpiä ihmisiä hanttihommiin....

        Hoida omat asias eka....netti on raukkojen pätemisalusta....live-elämässä sulle kävis hyvin huonosti...

        Aloittaja Vastaa:)

        "Mikäs aloittajan sotilasarvo onkaan? Äläs rupee anonyyminä v.ittuilee kun susta ei siihen tosielämässä ole"
        - Aselaji: viesti, arvo: tykkimiea

        "Älä pelle usuta ittees älykkäämpiä hanttihommiin."
        - hanttihommia olen joskus tehnyt, niin kuin varmasti jokainen muukin.. Silti tehnyt niillä hommilla sen 40k€/v mikä taitaa sulle olla joku isoraha?

        "Yleensä kun v.ittuilee,se on suostumus vapaaotteluun.Ootko samaa mieltä?"
        - vapaaottelu on harrastus. Ei mikään vittuilulaji. On muuten ihan kiva laji :)

        "Mun eikä kenenkään useana vuotena 40K€ tahkonneen tarvii mennä pska töihin."
        - en nyt lähtis keskitasoisten tuloilla "huutelee"

        "Sääli kun sinä itse et ole saanut uraa oikeassa työelämässä,olet kiusattu ja syrjitty arka ihminen joka nyt anonyyminä netissä usuttaa itseään pätevämpiä ihmisiä hanttihommiin...."
        - ainut asia jota kadun elämässäni on, että olen itse kiusannut muita koulussa.. Myöhemmin olen ihan kotiovella käynyt pyytämässä anteeksi.
        On tässä uraa luotu. Ikää alle 30 ja päällikön tehtävissä.

        "Hoida omat asias eka....netti on raukkojen pätemisalusta....live-elämässä sulle kävis hyvin huonosti..."
        - elämä on ainut joka lyö niin lujaa ettei kukaan/mikään muu pysty. Toinen asia pystykö polvillaan ottaen turpaan vai nousetko ylös. Itse olen taistelijatyyppiä. Käynyt sellasta läpi, että monet olisivat jo luovuttaneet.

        Anteeksi jos ajatusmaailmani ei kohtaa kanssasi. Mut niinhän se menee, että jotkut pärjää elämässä paremmin kuin muut.


      • Aloittaja1
        hapsis1 kirjoitti:

        "Kiertelet ovelta ovelle tai menet paikkaan missä eniten ihmisiä ja promoat/myyt tuotteita."

        Ei ole sitä autoa ja täälläpäin ei asu paljoa ihmisiä, suppeaksi jäisi naapurin mummoille ja papoille kauneustuotteiden, kynttilöiden ja muun krääsän markkinointi.

        "Onhan jotain yrityksiä jotka tarjoavat "etätöitä". Olet puhelimen päässä myymässä mm. Kauneustuotteita."

        Vähän aikaa sitten yritin etsiä niitä missä on varma palkka ja puheluita ei tarvitse itse maksaa jne. Sain nopeasti selville, että kaikki on provisiopalkattuja. Olisin ihan kiitollinen jos osoitat minulle suoraan, vaikka linkin, sivuille joissa työntekijöitä kaivataan töihin missä on ok tuntipalkka ja sitä voi tehdä kotona niin, että itse ei tarvitse puheluita maksaa. Ja tarvitsen luotettavia yrityksiä joilla on selkeät sopimukset joko kuukausi tai tuntipalkalla. Monethan mainostavat vaikka kuinka hyviä tienestejä ja alkupalkkaa, mutta totuus on toinen.

        Tämä kuulostaa mukavalle -> avaa mol.fi ja kirjoita hakuun "Avustaja / toimittaja, Viipalemediat Oy"


      • erkmer
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Investoi ajokortti itsellesi! Asut maalla ja ei edes ajokorttia löydy. Ei mikään ihme jos olet työtön.

        Heti kun sulla on ajokortti niin työmarkkinat laajenee aika rajusti.

        Monet ihmiset ajavat työpaikalle jopa 100km/suunta.

        Tämä tilanne on nyt aika paljon omasta itsestäsi kiinni

        Aloittaja1 - sillä pelkällä ajokortilla ei ajeta mihinkään. Tarvitaan myös auto ja lisäksi polttoainetta. Mistä vähävaraisella maalla asuvalla riittä raha näihin kaikkiin? Lainaatko sinä muutaman tuhat euroa noihin "investointeihin"?


      • erkmer
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Onhan jotain yrityksiä jotka tarjoavat "etätöitä". Olet puhelimen päässä myymässä mm. Kauneustuotteita.
        Tai tuote-esittelyä. Eli olet oman alueen myyntiedustaja/-esittelijä. Kiertelet ovelta ovelle tai menet paikkaan missä eniten ihmisiä ja promoat/myyt tuotteita.

        Ihanko oikeasti tarjoat ihmiselle tuntematta häntä lainkaan provisiopalkattua myyntityötä? Pelastuisiko Suomen talous jos vaikka 40k näistä työttömistä laitettaisiin myymään kaikkea sontaa toisilleen puhelimitse tai ovelta ovelle? Tykkäisitkö sinä Aloittaja1 saada päivittäin paljonkin lisää myyntipuheluita ja muutaman ovelle koputtelun päälle?


      • sghdfsadfasd
        erkmer kirjoitti:

        Aloittaja1 - sillä pelkällä ajokortilla ei ajeta mihinkään. Tarvitaan myös auto ja lisäksi polttoainetta. Mistä vähävaraisella maalla asuvalla riittä raha näihin kaikkiin? Lainaatko sinä muutaman tuhat euroa noihin "investointeihin"?

        Ja tarvitaan sitten ajokortin ja auton ja polttoaineen jälkeen myös se työpaikka, jonne ajaa.


      • TradeStadista
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Aloittaja Vastaa:)

        "Mikäs aloittajan sotilasarvo onkaan? Äläs rupee anonyyminä v.ittuilee kun susta ei siihen tosielämässä ole"
        - Aselaji: viesti, arvo: tykkimiea

        "Älä pelle usuta ittees älykkäämpiä hanttihommiin."
        - hanttihommia olen joskus tehnyt, niin kuin varmasti jokainen muukin.. Silti tehnyt niillä hommilla sen 40k€/v mikä taitaa sulle olla joku isoraha?

        "Yleensä kun v.ittuilee,se on suostumus vapaaotteluun.Ootko samaa mieltä?"
        - vapaaottelu on harrastus. Ei mikään vittuilulaji. On muuten ihan kiva laji :)

        "Mun eikä kenenkään useana vuotena 40K€ tahkonneen tarvii mennä pska töihin."
        - en nyt lähtis keskitasoisten tuloilla "huutelee"

        "Sääli kun sinä itse et ole saanut uraa oikeassa työelämässä,olet kiusattu ja syrjitty arka ihminen joka nyt anonyyminä netissä usuttaa itseään pätevämpiä ihmisiä hanttihommiin...."
        - ainut asia jota kadun elämässäni on, että olen itse kiusannut muita koulussa.. Myöhemmin olen ihan kotiovella käynyt pyytämässä anteeksi.
        On tässä uraa luotu. Ikää alle 30 ja päällikön tehtävissä.

        "Hoida omat asias eka....netti on raukkojen pätemisalusta....live-elämässä sulle kävis hyvin huonosti..."
        - elämä on ainut joka lyö niin lujaa ettei kukaan/mikään muu pysty. Toinen asia pystykö polvillaan ottaen turpaan vai nousetko ylös. Itse olen taistelijatyyppiä. Käynyt sellasta läpi, että monet olisivat jo luovuttaneet.

        Anteeksi jos ajatusmaailmani ei kohtaa kanssasi. Mut niinhän se menee, että jotkut pärjää elämässä paremmin kuin muut.

        Joo,hyvin vastasit. Taisin minä nyt olla tässä se hölmö. Käsitin kai väärin että olet työhön usuttaja hinnalla millä hyvänsä, joku hullu "saunakauhaCaleb" tai vastaava palstan mollaaja joka vaan haukkuu kaikkia työttömiä.

        Sun ero taitaa olla siinä, että jos tietäisit 4000€/kk työpaikan joka olisi passeli minulle ja tuntisit mut, sä varmaan vinkkkaisit siitä mulle. Joku sadistinen Caleb puolestaan tekisi töitä sen eteen että en tietäisi paikasta ja hän usuttais päteviä ihmisiä työharjoitteluun ilman palkkaa.Hän nauttii siitä.

        Olen turhautunut ja menettänyt sen 4-tonnin paikankin. Moni mua pätevämpi sai lähtee ensin ja aikanaan tuli mun vuoro. Asia on kyllä nyt todella niin että mieluummin teen itsemurhan kuin menen tekee matalanpalkan hanttihommia kaupan kassalle tai siivoomaan. Sieltä jostain oon lähtenyt ja nyt nelikymppisenä en aio palata. Jos joudun hylkäämään akateemiset työpaikat ja joudun polttamaan kauluspaitani ja kravattini, palaa tää mies kyllä mukana ;).

        Ihmeellisiä sairaita työhön usuttajia on tällä palstalla jotka pakottavat akateemisia ihmisiä hanttihommiin ja palkattomaan työhön tai 9e orjapaikkoihin. Heitä vastaan taistelen ja toivottavasti et nyt sinä siis kuulu niihin sairaisiin usuttajiin.

        He ovat katkeria matalanpalkan työntekijöitä joilla ei ole kielitaitoa tai koulutusta tai jotain rikoksia tilillään. Sitten kärsiessään ikävässä työssään haukkuvat KAIKKIA työttömiä...

        Kyl mää ymmärrän että nuoret junnut ja pikkurikolliset sun muut narkkarit pitäis saada työelämään, hyvä heitä onkin hätyyttää..... mutta meikäläiset "kunnolliset" koulunsa käyneet rikkeettömät ja huumeettomat keski-ikää lähentelevät vuosikymmeniä omillaan toimeen tulleet ukot, elämää nähneet sonnit, että meidän pitäis mennä hanttihommiin vaikka kompetenssia olisi vaikka mihin ?

        EI mee mulle jakeluun, mieluummin kuolee kunniakkaasti kuin alentuu moiseeen.

        Noh, tsemii sulle työhösi, jos pyyteettömästi yrität jengiä työllistää. Priorisoi ensisijaisesti näihin junnuihin ja pitkäaikaistyöttömiin jotka eivät IKINÄ ole elättäneet itteään. Sitten voit vuosien kuluttua haukkua meitä vanhoja karjuja jos sadoista hakemuksista huolimatta ei päästä takas oikeisiin piireihin..

        No, työtön mikä työtön oon, kai sitä samaa pohjasakkaa muidenkin työttömien kaa, cv:t sun muut on epäolennaisia niin kauan kun oon työtön...


      • Aloittaja1
        TradeStadista kirjoitti:

        Joo,hyvin vastasit. Taisin minä nyt olla tässä se hölmö. Käsitin kai väärin että olet työhön usuttaja hinnalla millä hyvänsä, joku hullu "saunakauhaCaleb" tai vastaava palstan mollaaja joka vaan haukkuu kaikkia työttömiä.

        Sun ero taitaa olla siinä, että jos tietäisit 4000€/kk työpaikan joka olisi passeli minulle ja tuntisit mut, sä varmaan vinkkkaisit siitä mulle. Joku sadistinen Caleb puolestaan tekisi töitä sen eteen että en tietäisi paikasta ja hän usuttais päteviä ihmisiä työharjoitteluun ilman palkkaa.Hän nauttii siitä.

        Olen turhautunut ja menettänyt sen 4-tonnin paikankin. Moni mua pätevämpi sai lähtee ensin ja aikanaan tuli mun vuoro. Asia on kyllä nyt todella niin että mieluummin teen itsemurhan kuin menen tekee matalanpalkan hanttihommia kaupan kassalle tai siivoomaan. Sieltä jostain oon lähtenyt ja nyt nelikymppisenä en aio palata. Jos joudun hylkäämään akateemiset työpaikat ja joudun polttamaan kauluspaitani ja kravattini, palaa tää mies kyllä mukana ;).

        Ihmeellisiä sairaita työhön usuttajia on tällä palstalla jotka pakottavat akateemisia ihmisiä hanttihommiin ja palkattomaan työhön tai 9e orjapaikkoihin. Heitä vastaan taistelen ja toivottavasti et nyt sinä siis kuulu niihin sairaisiin usuttajiin.

        He ovat katkeria matalanpalkan työntekijöitä joilla ei ole kielitaitoa tai koulutusta tai jotain rikoksia tilillään. Sitten kärsiessään ikävässä työssään haukkuvat KAIKKIA työttömiä...

        Kyl mää ymmärrän että nuoret junnut ja pikkurikolliset sun muut narkkarit pitäis saada työelämään, hyvä heitä onkin hätyyttää..... mutta meikäläiset "kunnolliset" koulunsa käyneet rikkeettömät ja huumeettomat keski-ikää lähentelevät vuosikymmeniä omillaan toimeen tulleet ukot, elämää nähneet sonnit, että meidän pitäis mennä hanttihommiin vaikka kompetenssia olisi vaikka mihin ?

        EI mee mulle jakeluun, mieluummin kuolee kunniakkaasti kuin alentuu moiseeen.

        Noh, tsemii sulle työhösi, jos pyyteettömästi yrität jengiä työllistää. Priorisoi ensisijaisesti näihin junnuihin ja pitkäaikaistyöttömiin jotka eivät IKINÄ ole elättäneet itteään. Sitten voit vuosien kuluttua haukkua meitä vanhoja karjuja jos sadoista hakemuksista huolimatta ei päästä takas oikeisiin piireihin..

        No, työtön mikä työtön oon, kai sitä samaa pohjasakkaa muidenkin työttömien kaa, cv:t sun muut on epäolennaisia niin kauan kun oon työtön...

        Juu ei tässä tarkoitus ole ketään usuttaa todellakaan! Ihan ystävällistä neuvo yritän antaa. Ehkä myös virhe minun puoleltani. En osannut lähestyä kommenteillani tietyllä tavalla, kun en osaa asettua samaan tilanteeseen.

        Iso tsemppi sulle, toivotaan että löytyy tradelle stadista hommia! :)


      • hapsis1
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Tämä kuulostaa mukavalle -> avaa mol.fi ja kirjoita hakuun "Avustaja / toimittaja, Viipalemediat Oy"

        "Jos arvostat kotimaan historiaa, ymmärrät vanhojen työkoneiden päälle, olet kiinnostunut perinteisistä työmenetelmistä ja osaat kirjoittaa mukavaa sekä mukaansatempaavaa tekstiä, saatat olla hakemamme henkilö. Asuinpaikkakunnallasi ei ole merkitystä, sillä työnteko onnistuu myös etänä."

        Tällaisen hakemuksen sieltä minne minut ohjasit, löysin. Ihan kiva ilmoitus ja varmaan mukava työkin tehdä etänä, mutta kirjoitustaitoni ei yllä tuohon tehtävään, ei myöskään tietoni vanhoista koneista. Uskon vahvasti, että tuonne on hakijoita, joilla on mahdollisesti jonkinlainen media-alan koulutus, heitä kun on paljon työttömänä. Jos saisinkin huijattua heitä, että olen erinomainen kirjoittaja, joka saa lukijan temmattua mukaansa, huijaus paljastuisi nopeasti ja viimeistään silloin kun pitäisi kirjoittaa vanhoista koneista. Kiitos kuitenkin vinkistä. Jos tietäisin hyvin edes jommastakummasta vaatimuksesta mitä työhön kuuluu niin saattaisin yrittää opetella pikaisesti puuttuvan taidon, mutta luultavasti huonolla menestyksellä.

        Ammattini liittyy lapsiin ja heidän avustamiseensa, olen kyllä kartoittanut mahdollisuuteni täällä korvessa ja tilanne on lähes toivoton. Ei sitä kuitenkaan tiedä, jos vaikka mieheni yritystoiminta alkaisi tuottaa paremmin ja saisinkin sen ajokortin ja auton, jolla töihin pääsee, mutta tällä hetkellä tilanne on tämä.


      • Normidallari
        tradeStadist kirjoitti:

        vidun aloittaja!

        Kyllä sä hupsu yrität usuttaa jengiä kaikkeen pskaan!

        Sulla loputon suo,mut hyvä et joku pätee.Ite oon it-tradenomi,ja alikersantti.Niin vidusti raatanut etten mee töihin alle 3K€ palkalla.halusit alottaja tai et mut mun hinta ja itsekunnioitus on tuo raja.

        Muuten nautin sossuilusta ja tuista ja vapautetuista elatusmaksuista 1600€ nettoo kuukaudessa......toki työelämään palaan mut hinta on 3 tonnia ja siisti sisätyö.

        hah,jollekin usutat pskaa tuoteEsittelijän duunii - mikset samantien lehtimyyjää ??

        mä pierasen sulle alottaja ;)

        Kovastipa olet raatanut - aika normimeininkiä, ei eroa mitenkään kenestäkään keskimääräisestä suomalaisesta.


    • Red Brigade

      Ei hyvälle näytä niin kauan kun Suomessa on yksikin porvari

    • Eläkeputkessa on kivaa.

      Ei kiinnosta enää. Mukavampi oleilla ja odottaa eläkettä.
      Rahasta ei ole puutetta kun on jo 40 vuoden ura takana ja hyvä ansiopäiväraha ansaittuna aina eläkepäiviin saakka. Säästöjäkin on rutkasti, eikä niihin edes tarvi kajota.
      Tehkää te töitä jotka sitä rahan takia tarvitsette. Saan joka kk päivärahaa 2515€ brutto, sillä pärjää tosi mukavasti.

    • Fat girl strong

      Pääsen haastatteluihin ihan mukavasti. Jollakulla on sitten enemmän oikeanlaista kokemusta tms. Vielä ei ole kukaan sanonut vanhaksi, vaikka onkin 50v ikää.
      Viimeisen työnantajan miina voi pelottaa kohdallani.

      Tein tuossa juuri avustajan sijaisuuden. Rankkaa oli.

      Juu, onhan niitä töitä, palkanmaksajista on vaan pulaa!

    • niin6

      No kun ei vaan saa töitä. Jos pääsen hastatteluun niin en kuitenkaan tule valituksi. Aina siellä on joku toinen kellä on koulutusta yms. kokemusta siitä alasta niin olen silloin aika heikoila.

      Koskaan kun ei kukaan ole ainoa hakija.

      Työn mitä teen pitää olla kokopäivätyö eli 40h/vko ja yli 12kk. En lähde mihinkään osa-aikatyöhön paitsi jos työpaikka on täältä 20km säteellä.

      Ei kannata lähteä osa-aikatyöhön esim. 100km päähän millään osa-aikatyöpalkoilla. Reissuhommat ei kiinnosta eikä onnistu perheellisenä.

      Vakityö voi olla 100km päässä mutta en tule asumaan töiden takia toisella paikkakunnalla koskaan viikkoja ja viikonloput kotona tyyliin.

      Kyllä joka päivä ajaisin töihin ja töiden jälkeen takaisin kotio.

      Töitä etsin kokoaika tästä läheltä mutta ei vaan ole sellaisia paikkoja mihin pääsisi kun aina vaaditaan asioita joita minulla ei ole. Ei ne vaatimuksett siellä ilmoituksissa turhaan lue.

    • sdeww
    • Yks laiska paska

      Ongelma on se kun yhtä työpaikkaa saattaa mun lisäksi hakea muutama sata muutakin. Terveys ei enää kestä siivoushommia, muuten tekisin sitä työtä. Kaikkiin hommiin ei koulutus ja taidot riitä. Haastatteluihin olen päässyt, mutt kun valitaan vaan yks niistä kymmenistä haastatteluihin kutsutuista niin en ole tullut valituksi. Alaa olen vaihtanut muutaman kerran ja tehnyt työkseni vähän sitä sun tätä. Ja kun ikää kertyy lisää, niin ei ole senkään puolesta jonon kärjessä kun työntekijää valitaan. Ja kun ei ole suhteita joilla niitä töitä saisi. Suhteillahan nykyään työpaikat saadaan, kun tunnet tarpeeksi tärkeän henkilön voit päästä vaikka ja mihin töihin vaikka ei olisi tarvittavaa koulutusta tai työkokemusta siihen työhön. Ei se työttömyys laiskuudesta aina johdu vaan se saattaa johtua ettei terveydellisistä syistä pysty joitakin hommia tekemään. Omalla kohdalla tuo asia on rajoittanut jonkin verran työnhakua. Mitä järkeä on mennä sellaiseen työhön ja joutua ravaamaan jatkuvasti lääkärissä hoidattamassa itseäsi. Ei se työnsaanti nykyään ole helppoa, työnhaku itsestään käy jo työstä. Jos jonkun mielestä olen laiska ja loinen, niin se hänen mielipiteensä, ei toinen voi tietää miten paljon olen yrittänyt vuosikausien aikana hakea töitä tai opiskelupaikkoja, en mä edes työkkärissä ole mainostanut ett nyt olen hakenut sinne ja sinne, mitä ne asiat heille kuuluu. Kun aikansa yrittää ja hakee, eikä onnista, niin sitä antaa vaan periksi ja nakkaa hanskat tiskiin. Kun ei onnista, niin minkäs sille voin. Toisilla on ollut parempi tuuri, ovat olleet oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Mä olin aina väärään aikaan väärissä paikoissa :D

    • 9 + 5

      Palstan luotsi antaa tämän ketjun olla, ja samaan aikaan poistaa asiallisia aloituksia. Niin sitä pitää.

      Mutta olipa viivas kysymys ketjun aloituksena. Työttömiä varmasti yli 400 000 hengen melkoisen varmasti jopa yli 500 000 hengen, elämiseen riittävän palkan tarjoavia työpaikkoja auki alle 10 000 ja niistä yli 70% täytetään työpaikasta toiseen vaihtavilla, ja silti kalevi kysyy että miksi sinä työtön et saa töitä?

      400 000 - 3000 = 397 00. Laskutoimitus kertoo että on 397 000 syytä miksi useimmat työttömistä eivät eilen saaneet työtä eivätkä tänäänkään saa töitä ja mitä huomiseen tulee niin ei oikein lupaavalta näytä sekään.

      Sanotaan että mielisairauksista useimmat ilmenevät ulkopuoliselle tarkkailijalle siten että niitä sairastavan todellisuudentaju on poissa tai vakavasti puutteellinen.

      Mikähän se ketjun aloittaja kalevin sairaus mahtaa olla? Se että kalevi ei vuodesta toiseen selvästikään ole hankkinut itselleen ammattiapua ja sitä kautta pahimmat harhat pois pitävää lääkitystä, tai ole peräti hakeutunut sähköshokkeja saamaan Niuvaan tai Keroputaalle kertoo että työttömistä poiketen nimenomaan kalevi haluaa elää harhoissaan valtion rahoilla pahentaen vaan lisää suomen taloutta.

      • Aloittaja1

        Noh noh ei tarvi ottaa itseensä :)

        Pisteet mielikuvituksesta kuitenkin. Kuka on Kalevi? Näkymätön ystäväsi? :)

        Asiaan -> Ihmettelen vaan sitä, että itse vaihdoin juuri työpaikkaa. Ja jouduin jopa kilpailuttamaan muut paikat minne olisin myös päässyt (3 työtarjousta). (Hei, annoinko juuri 2 työpaikkaa?)

        Itse olen ollut joskus työttömänä, mutta ens vuosia, enkä kuukausia.. Varsinkin pk-seudulla ei luulisi olevan suuria esteitä saada mitään töitä, maaseudulla taas päinvastainen, mitä olen ketjua seurannut. Surullinen juttu sinänsä.

        Sinä kun tarkkoja matemaattisia lukuja ja selvästi olet perehtynyt asiaan, niin voitko kertoa prosentuaalisen lukeman, ketkä ei halua//pysty mennä töihin ja vähentää sen tuosta 500k?


      • mietin vaan
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Noh noh ei tarvi ottaa itseensä :)

        Pisteet mielikuvituksesta kuitenkin. Kuka on Kalevi? Näkymätön ystäväsi? :)

        Asiaan -> Ihmettelen vaan sitä, että itse vaihdoin juuri työpaikkaa. Ja jouduin jopa kilpailuttamaan muut paikat minne olisin myös päässyt (3 työtarjousta). (Hei, annoinko juuri 2 työpaikkaa?)

        Itse olen ollut joskus työttömänä, mutta ens vuosia, enkä kuukausia.. Varsinkin pk-seudulla ei luulisi olevan suuria esteitä saada mitään töitä, maaseudulla taas päinvastainen, mitä olen ketjua seurannut. Surullinen juttu sinänsä.

        Sinä kun tarkkoja matemaattisia lukuja ja selvästi olet perehtynyt asiaan, niin voitko kertoa prosentuaalisen lukeman, ketkä ei halua//pysty mennä töihin ja vähentää sen tuosta 500k?

        Mikä on aloittaja1 ikä, koulutustaso ja työkokemusvuosien määrä?


      • 15 + 20
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Noh noh ei tarvi ottaa itseensä :)

        Pisteet mielikuvituksesta kuitenkin. Kuka on Kalevi? Näkymätön ystäväsi? :)

        Asiaan -> Ihmettelen vaan sitä, että itse vaihdoin juuri työpaikkaa. Ja jouduin jopa kilpailuttamaan muut paikat minne olisin myös päässyt (3 työtarjousta). (Hei, annoinko juuri 2 työpaikkaa?)

        Itse olen ollut joskus työttömänä, mutta ens vuosia, enkä kuukausia.. Varsinkin pk-seudulla ei luulisi olevan suuria esteitä saada mitään töitä, maaseudulla taas päinvastainen, mitä olen ketjua seurannut. Surullinen juttu sinänsä.

        Sinä kun tarkkoja matemaattisia lukuja ja selvästi olet perehtynyt asiaan, niin voitko kertoa prosentuaalisen lukeman, ketkä ei halua//pysty mennä töihin ja vähentää sen tuosta 500k?

        "Pisteet mielikuvituksesta kuitenkin. Kuka on Kalevi? Näkymätön ystäväsi? :)"

        Kuka on kalevi? Katsoo peiliin? Jos kalevia ei siellä peilissä näy, niin kerrottakoon että kalevi on tämän palstan monivuotinen Niuvanniemen/Keroputaan kirjeenvaihtaja. Jonka "ajattelun" ytimessä on vankka vakaumus siitä että vallitseva työttömyys on selitettävissä siten että työttömät jollain salaperäisellä tapaa estävät työnantajia avaamasta palkkatyöpaikkoja ja että tämä työttömien mitä inhoin tapa on kovilla rangaistuksilla, kuten perustettavin keskitysleirein, heistä työttömistä poistettavissa.

        "Asiaan -> Ihmettelen vaan sitä, että itse vaihdoin juuri työpaikkaa. Ja jouduin jopa kilpailuttamaan muut paikat minne olisin myös päässyt (3 työtarjousta). (Hei, annoinko juuri 2 työpaikkaa?)"

        Onneksi olkoon vain. Ehkäpä hyvinkin ne kaksi "antamaasi" työpaikkaa sitten riittävätkin työllistämään kaikki loput yli 400 000 työtöntä?

        Vai olisiko että kun töitä on hakemassa yli 400 000 henkeä enemmän kuin mitä on työpaikkoja tarjolla, niin silloin aina on yli 400 000 henkeä työttömänä, siitä huolimatta vaikka muuan eräs valio/onnekas/sukuaoleva yksilö saattoikin valita jopa x:stä työpaikasta.

        "Sinä kun tarkkoja matemaattisia lukuja ja selvästi olet perehtynyt asiaan, niin voitko kertoa prosentuaalisen lukeman, ketkä ei halua//pysty mennä töihin ja vähentää sen tuosta 500k?"

        Niin Suomen yli 400 000 ehkä jopa yli 500 000 työtöntä on isomäärä ihmisiä. EU:ssa työttömiä on peräti 27 miljoonaa.

        Täällä Suomessakin työttömien lukumäärä on sen verran iso ihmismäärä että siihen mahtuu koko ihmiselon ihanuus ja kurjuus.

        Kysymys kuinka moni heistä yli 400 000 ei halua tai pysty töihin on tarkoitushakuista johdattelua. Sillä ei ole asiassa mitään merkitystä.

        Jos vika vallitsevaan yli 400 000 hengen työttömyyteen olisi pelkästään työttömissä, niin silloin maassa olisi myös yli 400 000 vapaata palkkatyöpaikkaa odottamassa sitä että työttömät muuttuisivat enemmän työmarkkinaseksikkäiksi.

        Joten mitä merkitystä sillä on kuinka monta % haluaa/pystyy tai ei halua/eipysty jotain tehdä, kun halusi/pystyi tai ei halunnut/eipystynyt silti yli 400 000 henkeä joka tapauksessa on työttöminä.

        Ei vallitsevan massatyöttömyyden ytimessä ole se kysymys minkälainen joku yksittäinen työtön on tai ei ole, vaan se miksi joku palkkatyöpaikka ei ole työpaikkana olemassa.

        Kun työpaikkoja on tarjolla yli 400 000 vähemmän kuin mitä on niitä haeskelevia, niin se että nyt työttömänä oleva Jamppa muutetaan jollain tapaa oikein työmarkkinaseksikkääksi aiheuttaa parhaassakin tapauksessa vain sen että Jampan sijaan työttömäksi joutuu/pääsee joku Reiska tai Tyyne.


      • Aloittaja1
        15 + 20 kirjoitti:

        "Pisteet mielikuvituksesta kuitenkin. Kuka on Kalevi? Näkymätön ystäväsi? :)"

        Kuka on kalevi? Katsoo peiliin? Jos kalevia ei siellä peilissä näy, niin kerrottakoon että kalevi on tämän palstan monivuotinen Niuvanniemen/Keroputaan kirjeenvaihtaja. Jonka "ajattelun" ytimessä on vankka vakaumus siitä että vallitseva työttömyys on selitettävissä siten että työttömät jollain salaperäisellä tapaa estävät työnantajia avaamasta palkkatyöpaikkoja ja että tämä työttömien mitä inhoin tapa on kovilla rangaistuksilla, kuten perustettavin keskitysleirein, heistä työttömistä poistettavissa.

        "Asiaan -> Ihmettelen vaan sitä, että itse vaihdoin juuri työpaikkaa. Ja jouduin jopa kilpailuttamaan muut paikat minne olisin myös päässyt (3 työtarjousta). (Hei, annoinko juuri 2 työpaikkaa?)"

        Onneksi olkoon vain. Ehkäpä hyvinkin ne kaksi "antamaasi" työpaikkaa sitten riittävätkin työllistämään kaikki loput yli 400 000 työtöntä?

        Vai olisiko että kun töitä on hakemassa yli 400 000 henkeä enemmän kuin mitä on työpaikkoja tarjolla, niin silloin aina on yli 400 000 henkeä työttömänä, siitä huolimatta vaikka muuan eräs valio/onnekas/sukuaoleva yksilö saattoikin valita jopa x:stä työpaikasta.

        "Sinä kun tarkkoja matemaattisia lukuja ja selvästi olet perehtynyt asiaan, niin voitko kertoa prosentuaalisen lukeman, ketkä ei halua//pysty mennä töihin ja vähentää sen tuosta 500k?"

        Niin Suomen yli 400 000 ehkä jopa yli 500 000 työtöntä on isomäärä ihmisiä. EU:ssa työttömiä on peräti 27 miljoonaa.

        Täällä Suomessakin työttömien lukumäärä on sen verran iso ihmismäärä että siihen mahtuu koko ihmiselon ihanuus ja kurjuus.

        Kysymys kuinka moni heistä yli 400 000 ei halua tai pysty töihin on tarkoitushakuista johdattelua. Sillä ei ole asiassa mitään merkitystä.

        Jos vika vallitsevaan yli 400 000 hengen työttömyyteen olisi pelkästään työttömissä, niin silloin maassa olisi myös yli 400 000 vapaata palkkatyöpaikkaa odottamassa sitä että työttömät muuttuisivat enemmän työmarkkinaseksikkäiksi.

        Joten mitä merkitystä sillä on kuinka monta % haluaa/pystyy tai ei halua/eipysty jotain tehdä, kun halusi/pystyi tai ei halunnut/eipystynyt silti yli 400 000 henkeä joka tapauksessa on työttöminä.

        Ei vallitsevan massatyöttömyyden ytimessä ole se kysymys minkälainen joku yksittäinen työtön on tai ei ole, vaan se miksi joku palkkatyöpaikka ei ole työpaikkana olemassa.

        Kun työpaikkoja on tarjolla yli 400 000 vähemmän kuin mitä on niitä haeskelevia, niin se että nyt työttömänä oleva Jamppa muutetaan jollain tapaa oikein työmarkkinaseksikkääksi aiheuttaa parhaassakin tapauksessa vain sen että Jampan sijaan työttömäksi joutuu/pääsee joku Reiska tai Tyyne.

        Miksi keskityt enemmän 400k-500k työttömään enemmän kuin omaan tilanteeseesi?


      • erkmer
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Miksi keskityt enemmän 400k-500k työttömään enemmän kuin omaan tilanteeseesi?

        Aloittaja1, sinähän tässä keskityt yksittäisiin työttömiin. Mikset itse pyri ratkaisemaan tuota 400-500k työttömän ongelmaa?


    • essssi123

      Lähetän CV:täni ja hakemuksia, mutta niihin ei edes vastata.
      Kiva lähetellä niitä toiveikkaana, eikä saa edes mitään vastausta.

      • Aloittaja1

        Jos työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu puhelinnumero niin kannattaa toki soittaa 2-3päivää hakemuksen lähetettyä työnantajalle ja esittää kiinnostuksen puhelimitse.

        laita asiallinen kuva cv:een. Ulkonäölläkin on vaikutus työpaikan saantiin.

        Tee muutenkin cv:stä selkä ja näyttävä :)


      • eggrf
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Jos työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu puhelinnumero niin kannattaa toki soittaa 2-3päivää hakemuksen lähetettyä työnantajalle ja esittää kiinnostuksen puhelimitse.

        laita asiallinen kuva cv:een. Ulkonäölläkin on vaikutus työpaikan saantiin.

        Tee muutenkin cv:stä selkä ja näyttävä :)

        Juurihan tuosta oli lehtijuttukin, että perään ei työnantajan mukaan kannata soitella, jos ei mitään kysyttävää ole. Että ärsyttää vain sellaiset "muistathan minut" puhelut.


      • Aloittaja1
        eggrf kirjoitti:

        Juurihan tuosta oli lehtijuttukin, että perään ei työnantajan mukaan kannata soitella, jos ei mitään kysyttävää ole. Että ärsyttää vain sellaiset "muistathan minut" puhelut.

        Jos puhelinnumeroa ei työilmoituksessa ole erikseen mainittu niin siinä tapauksessa ei kannata lähteä etsimään yrityksen kotisivuilta henkilöstöpäällikön numeroa aloittaa epätoivoista "pommitusta".

        Tai jos työilmoituksessa lukee "otamme hakijoihin yhteyttä" ym. Niin silloin ei kannata tietenkään lähteä soittelee.

        Mutta jos näistä ei ole mitään mainintaa niin reipas ääninen soitto vaan. Ainakin mulle auennut pari paikkaa niin


      • erkmer
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Jos työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu puhelinnumero niin kannattaa toki soittaa 2-3päivää hakemuksen lähetettyä työnantajalle ja esittää kiinnostuksen puhelimitse.

        laita asiallinen kuva cv:een. Ulkonäölläkin on vaikutus työpaikan saantiin.

        Tee muutenkin cv:stä selkä ja näyttävä :)

        Tuo temppu kun on opetettu kaikissa työllistämiskoulutuksissa. Mieti jos työpaikkaan tulee 200 hakemusta ja niistä vaikka 10% soittelee rekrystä vastaavalle ihmiselle? Tuskin siinä enää kovin suuria plus-pisteitä ne 20 soittelijaa saavat.


      • erkmer
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Jos työpaikkailmoituksessa on ilmoitettu puhelinnumero niin kannattaa toki soittaa 2-3päivää hakemuksen lähetettyä työnantajalle ja esittää kiinnostuksen puhelimitse.

        laita asiallinen kuva cv:een. Ulkonäölläkin on vaikutus työpaikan saantiin.

        Tee muutenkin cv:stä selkä ja näyttävä :)

        Laittakaa vaan hakemuksia suoraan Aloittaja1:lle, hän varmaan tarjoaa teille työtä, eikö?


      • Aloittaja1
        erkmer kirjoitti:

        Tuo temppu kun on opetettu kaikissa työllistämiskoulutuksissa. Mieti jos työpaikkaan tulee 200 hakemusta ja niistä vaikka 10% soittelee rekrystä vastaavalle ihmiselle? Tuskin siinä enää kovin suuria plus-pisteitä ne 20 soittelijaa saavat.

        Hain joskus paikkaa mitä mainostettiin radiossa, lehdissä ja työhakupalveluissa. 2-3 päivää hakemuksen jätettyäni soitin ja seuraavalla viikolla olin työhaastattelussa. Ei kannata miettiä asioita noin syvällisesti.

        Tässä tilanteessa ei kerätä "plussa-pisteitä", niitä kerätään ruokakaupasta. Idea on että erotut. Että jäät päällimmäisenä rekrytoija mieleen.

        Vie vaikka työhakemus& cv paperiversiona paikanpäälle, erotut jo sillä. Loppu on työhakemuksen & cv sisällöstä/laadusta, ja tietysti sinusta itsestäsi kiinni.


      • töttöröö
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Hain joskus paikkaa mitä mainostettiin radiossa, lehdissä ja työhakupalveluissa. 2-3 päivää hakemuksen jätettyäni soitin ja seuraavalla viikolla olin työhaastattelussa. Ei kannata miettiä asioita noin syvällisesti.

        Tässä tilanteessa ei kerätä "plussa-pisteitä", niitä kerätään ruokakaupasta. Idea on että erotut. Että jäät päällimmäisenä rekrytoija mieleen.

        Vie vaikka työhakemus& cv paperiversiona paikanpäälle, erotut jo sillä. Loppu on työhakemuksen & cv sisällöstä/laadusta, ja tietysti sinusta itsestäsi kiinni.

        Tulee noista jutuistasi mieleen, ettet ihan ymmärrä tämän maan työttömyysongelman mittakaavaa.


    • Kävin kerran eräällä te-toimiston "huuhaa" kurssilla. Siellä ohjaaja sanoi että nykyään on tullut esille sellainen kiusallinen ilmiö eli CV väärentäminen eli työnhakijat työntää papereihinsa sellaisia meriittejä jotka täysin keksittyjä. Sitten kun kilpaillaan satojen hakijoiden kesken niin nämä väärennetyt hakemukset saattavat rynniä kärkeen.

      Tosin miettiä täytyy miten nämä "feikit" sitten pärjää työelämässä kun ei sitä papereilla töitä tehdä vaan tiedolla ja taidolla.

      • Aloittaja1

        Jos valelääkärit on kerennyt jakaa vuosia buranareseptiä niin voi olla et pärjääki. Mutta jos suorastaan menestyt ja headhunterit kiinnostuvat sinusta, niin silloin kun tarkastavat kaikki työnantajat perusteellisesti niin tulet jäämään kiinni.


      • Provikat
        Aloittaja1 kirjoitti:

        Jos valelääkärit on kerennyt jakaa vuosia buranareseptiä niin voi olla et pärjääki. Mutta jos suorastaan menestyt ja headhunterit kiinnostuvat sinusta, niin silloin kun tarkastavat kaikki työnantajat perusteellisesti niin tulet jäämään kiinni.

        Ap. Senkus vaan Ihalaisen paikalle työttömyysongelmaa ratkaisemaan. Odotetaan innolla. Ei mene varmaan, kun päivä :-).


    • näin9

      Täällä maalla ei yksinkertaisesti ole oikein mitään töitä mihin hakea. Poiskaan emme täältä koskaan muuta.

    • pumdigidigi

      Vaatii osaamista ja älykkyyttä välttää sekä työllistyminen että karenssi.

      Viimeksi tuli työkkäristä käsky pyrkiä erääseen teollisuuden työpaikkaan. Tein viimeisen päälle hakemuksen ja laitoin sisään. Se on kirjallinen dokumentti ja pakko hoitaa kunnolla. Soitin perään ja kyselin autoedusta. Työnjohtaja aivan aimänkäkenä, autoetu teollisuustöissä? No, itse pidän asiaa ilmiselvänä, yli kymmenen autoetuautoa loppuunajaneena. Ei tullut haastattelukutsua, ei karenssia.

      Homma on osattava, jotta kissanpäivät jatkuvat.

      • just joo

        Kissanpäivät jatkuu... Joo hyvä, että sä et oot siellä hakujonossa viemässä työpaikkaa niiltä jotka sitä ihan oikeasti haluaa. Kiitos siitä! Muutoin äärimmäisen typerää touhua koska sinä ja sinunlaisesi vie työttömien maineen. Juuri sinunlaisesi pässinpäiden takia ajatellaan kaikkien työttömien olevan laiskoja luusereita. Tai sitten olet trolli. Jos todella olet työtön niin se elämän ikävä puoli tulee vastaan sitten viimeistään kun pitäisi päästä eläkkeelle. Mahtaa oikein jättieläke odottaa kun pelkkää työmarkkinatukea olet nauttinut.

        Itse kovasti haluaisin töihin tietysti siksi että sieltä saa sen leivän pöytään ja jotain sen päällekkin ja siksi että töitä on kiva tehdä. Ihmistä ei ole luotu vaan olemaan.


      • pumdigidigi
        just joo kirjoitti:

        Kissanpäivät jatkuu... Joo hyvä, että sä et oot siellä hakujonossa viemässä työpaikkaa niiltä jotka sitä ihan oikeasti haluaa. Kiitos siitä! Muutoin äärimmäisen typerää touhua koska sinä ja sinunlaisesi vie työttömien maineen. Juuri sinunlaisesi pässinpäiden takia ajatellaan kaikkien työttömien olevan laiskoja luusereita. Tai sitten olet trolli. Jos todella olet työtön niin se elämän ikävä puoli tulee vastaan sitten viimeistään kun pitäisi päästä eläkkeelle. Mahtaa oikein jättieläke odottaa kun pelkkää työmarkkinatukea olet nauttinut.

        Itse kovasti haluaisin töihin tietysti siksi että sieltä saa sen leivän pöytään ja jotain sen päällekkin ja siksi että töitä on kiva tehdä. Ihmistä ei ole luotu vaan olemaan.

        Laiska olen saletisti. Nimittäin elättämään erilaisia alisuorittajia, skeidanbamlaajia ja esilläolijoita.

        Älä eläkkeestäni murehdi, niiden kymmenen loppuunajetun työauton kanssa tuli se puoli hoidetuksi. Helvetillistä yötämyöden menoa ympäri Suomen erilaisia kriittisiä laitteita korjaamassa yli 20 vuotta. Siitä jäi oikein kivasti lapaseen hilloa, vaikka hermot meni ja terveydestä muutakin.

        Oleskelen ulkomailla ja nostan ansiosidonnaista nyt. Kun se loppuu, katson KELA:n potin saamisen ongelmallisuudet ja toimin tilanteen mukaan. Mihinkään alle neljän tonnin hanttihommiin en saletisti lähde.

        Aika hyvin systeemi antaa meidän vanhempien jamppojen olla rauhassa.

        Luulin nuorempana työn olevan miehen mitta. Nyt tajuan työelämän piirteet paremmin ja pyrin hyödyntämään tuöttömyyssysteemiä maksimaalisesti. Nettomaksajan osa on kohdaltani ohi iäksi.

        Seuraava haaste on marraskuulla. Miten saada nahka kalpeammaksi kun on työkkärin seurantakäynti. Kuparinvärisenä jos menen, tulee tiukkaa kyselyä vietetystä syksystä. Voi kun tietäisivätkin, ne pikkuvirkailijat kopeissaan.


    • erkmer

      Joo kyllä Suomessa on 400 000 ihmistä, jotka nauttivat kun saavat venyttää jatkuvasti penniä ja kuunnella alituiseen kaltaistesi ihmisten jankutusta. Lue vaikka huviksesi ensin lehtijuttuja noista yt-neuvotteluista ja mieti vähän...

    • Töissäkäyvä nuori

      ajatuksia tämän keskustelun tiimoilta:

      Työhakemuksissa ei voi valehdella liikaa omista kyvyistään, mikä voisi aiheuttaa ongelmia myöhemmin. Miten kaikki "perusjannut" tai huonosti edellisissä töissään menestyvät erottuvat? Sinä olet mikä olet, kaikki eivät ole fiksuja ja filmaattisia. Esimerkiksi oma kuva neuvotaan liittämään mukaan, mutta suoraan sanoen omakuva saattaa olla sellainen, että työnantaja tiedostamattaan saattaa jättää kutsumatta haastatteluun.

      Työhaastattelussa valmiiksi harjoitetut vastaukset paistavat läpi, olet oma itsesi, persoonasi ja älykkyytesi. That's it!

      Toinen seikka on se, että kaikki eivät halua tehdä töitä. Ihmiset ovat saattaneet kasvaa ympäristössä, jossa on työttömiä tai kasvatus ei kannusta tekemään töitä yhteiskunnan ja yhteisen hyvän eteen. Sairaudet, masentuminen jne.. vaikuttavat työkyvyttömyyteen.

      Kolmas seikka on se, että sosiaalituet yms. ovat sen verran korkeita, ettei aloittajan mainitsemien myyntihommien tulot kannusta siirtymään kokopäivätöihin. Myyntihommat ovat muutenkin henkisesti raskaita, koska asiakkaat v*ttuilevat (olen ollut puhelinmyyjänä).

      Jonain päivänä saattaa olla , että tämä nykyinen yhteiskuntajärjestelmä kaatuu omaan mahdottomuuteen. Elätettäviä ja etuisuuksia on liikaa ja elättäjiä liian vähän. Rahvas sanoisi helposti, että perkeleen tuet pois nössöiltä, mutta täysi jääminen yhteiskunnan tukien ulkopuolelle aiheuttaisi niin pahoja lieveilmiöitä (rikollisuus, kerjääminen, slummit, huono koulutustaso), että maksan mielelläni joka kuukausi palkastani tämän huojuvan korttitalon ylläpitoon. Tämä koko systeemi on iso paradoksi.

      • ...

        Oma kokemukseni on, että nimenomaan halutaan palkata niitä perusjannuja töihin. Eli suositaan mahdollisimman keskinkertaisia, hajuttomia, mauttomia ja näkymättömiä tyyppejä, ettei vaan olisi kenellekään uhka. Jos olet erityislahjakas, älykäs ja menestynyt koulussa, kukaan ei halua sinua palkata. Olet suoranainen uhka ja eihän kukaan halua itseään fiksumpaa palkata. Olen myös kuullut suoraan työhaastattelijoilta, että jos on liian hyvät koulupaperit, niin ei palkata, täytyyhän siinä jotain vikaa olla kun on koulussa niin hyvä. Jopa pelottavan hyvä.

        Itseäni ei haittaisi myyntitöissä tai asiakaspalvelutöissä asiakkaiden vittuilu, vaan lähinnä se, että jos et nyt satu jonkun silmää miellyttämään, niin asiakas voi tehdä perättömiä valituksia ja työnantaja tietysti uskoo kaiken ja heittää ulos. Itsellä on käynyt näin.


    • guru45

      Ei kiinnosta työteko, tein pari vuotta todella hyvällä liksalla töitä, nyt 500 päivää lomaa hyvällä ansiosidonnaisella, töitä saan tarvittaessa koska tahansa. Käyttäkää päätänne puupäät.

    • työläinen

      Itse olen töissä,mutta olen ollut joskus myös työttömänä.Työvoimatoimistosta ei ole mitään hyötyä päinvastoin.Työvoimatoimisto pitäisi nykymuodossaan lopettaa.Yksi ihminen pystyisi ylläpitämään palvelua josta näkisi avoimet työ ja koulutuspaikat,mutta työkkärissä on yli 3000 virkailijaa makaamassa veronmaksajien rahoilla.Nämä virkaloiset tulisivat veronmaksajille paljon halvemmiksi ollessaan itse työttöminä ja vapautuvat toimitilat voitaisiin myydä tai vuokrata.Säästöt olisivat huomattavat ja ne voitaisiin investoida johonkin joka synnyttäisi oikeita ja tuottavia työpaikkoja.Veronmaksajien rahoilla eläviä kunnan ja valtion parasiittejä meillä on jo aivan liikaa.

      • crfgvbhjnmk

        Työvoimatoimisto pitäisi nimetä uudelleen, vaikkapa "Työttömyyskassojen tarkastusvirasto".

        Vai keksisikö joku paremman nimen?


    • työtön mies,.

      En halua tehdä ilman palkkaa töitä. Osaamiseni olen jo todistanut monta kertaa. Tavoittaeenani on päästä elämässä eteenpäin ja se ei onnistu tekemällä orjahommia ilman palkkaa,.

    • en miellytä

      Nykyään en edes pääse työhaastetteluun. Työhakemuksessani ei ole mitään vikaa. Se on vimpan päälle tehty, ei ainuttakaan kirjoitusvirhettä. Sehän se siis siinä vika onkin, ei ole virheitä! Lähettäessä kuvallisen hakemuksen vs. kuvattoman, ei mitään eroa. Työpaikkaa ei kuitenkaan saa. Päinvastoin kuvallisesta voi olla jopa haittaa, sillä eihän kukaan liian kaunista, liian rumaa, liian hoikkaa, liian lihavaa palkkaa...;)

      Jos pääsen työhaastetteluun, minua ei silti valita sinne töihin. Syitä on varmasti monia. Persoona ei miellytä, pärstä ei miellytä jne. Lihava ei palkkaa hoikkaa, ruma ei palkkaa kaunista, kouluttamaton ei palkkaa kouluttautunutta, amislainen ei palkkaa akateemista jne. Toisinaan ei ulkonäkö miellytä (pitäisi olla tumma ja siilitukka, toisinaan pitäisi olla tekoruskettunut bikiniBaby hiustenpidennyksillä ja tekoripsillä). Toisinaan haastattelussa haastattelija etsii vain itselleen lähinnä panoseuraa jne.

      Itse veikkaan näitä syitä eniten: suositaan nuoria ja tyhmiä (halpoja ja helppoja kusettaa),suositaan sukulaista, kaveria, vaimoa, salarakasta, tietyn poliittisen/uskonnollisen kannan omaavaa, suositaan tietyn kansalaisuude omaavia mielummin kuin suomalaisia... jne. Eli suhteilla pääsee. Lisäksi kunnat suosivat mamuja ja alle 25-vuotiaita. Kunnan mielestä olet auttamattomasti liian vanha (30v.), ei palkata. Lisäksi olen liian kallis (normpipalkkaa pitäisi maksaa eikä palkkatuettua) liian tarkka ja hoksaan liian helposti korruption, veronkierron, tuplalaskutukset, lahjonnan...jne. Kuka sellaista palkkaisi, ei kukaan.

      Lisäksi työnantajilla on hirveät ennakkoluulot, jos olet ollut työttömänä, niin luullaan heti, että olet helevetin laiska ja sinussa on jotain vikaa. Sama pätee siihen, jos saa vain määräaikaisuuksia niin aina kysytään, miksi tämä oli määräaikainen. Sitten luetaan aina huonoksi jos on pirstaleinen CV eli siis määräaikaisuuksia täynnä. Juu, ottaisin toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen mielelläni, mutta kukaan ei anna kuin enintään lyhyitä määräaikaisuuksia. Jeps, jospa se naispuoleinen ihminen vaikkka hakeutuu paksuksi (todellisuudessa en hakeudu) tai jospa se lähtee opiskelemaan, niin ei palkata.

    • samuel väsy

      MIksi ei saa töitä.

      No olla vuonna 1986 tai 1987 kun pääsin armeijasta. Oli vähän jotenkin väsynyt olo. Oli aika raskasta ollut olla kivärikähmynä Suomen puolustusvoimissa. Se väsymys oli varmaan sitä burn outtia.

      No ennen työelämään siirtymistä päätin ensin vähän levätä.

      Sitten vuonna 1997 tai 1998 tuntuikin jo selkeästi paremmalta. Lepo oli selkeästi auttanut, olo oli taas reipas.

      Siispä töihin! Moneen paikkaan hain mutta mihinkään en kelvannut. Ja semmoisena se on jatkunut vaikka mitä ahkerin ja tunnollisin työntekijä olisin.

      Niin on tässä välillä oltu muutama kerta työllisyysvaroin palkattuna semmosia 6 kk:den siivuja. Parista paikasta on soiteltu jälkeenpäin kun yli vuosi on mennyt siitä kun sieltä lopetin että josko tulisin uudestaan kun taas olisi se sama työllisyysvaroin palkattavan määräaikainen paikka auki.

      Olen moisille riistäjille sanonut että painukaa v*ttuun. Olin siellä jo enkä tule takaisin.
      Ei vaiteskaan, olen sanonut että miksi sinne enää tulisin? Sehän työnteko ja siellä olo olisi pelkkää sitä samaa, ettekä te kuitenkaan minua vakituiseen työsuhteeseen ota. joten mieluummin jonnekkin muualle sillä siellä on sentään teoreettinen mahdollisuus tulla valituksi vakituiseen työsuhteeseen.

      Mutta yleensä ottaen että miksikö ei pääse töihin? Sanoisin että varsinkin yksityisten työnantajien ennakkoluulot sellaisia työnhakijoita kohtaan jotka eivät ole heille sukua lienee pääsyy.

    • Väsynytkö

      No ottasitko itse töihin sellasen joka on intin jälkeen ollut vähän väsynyt?

      Kumman itse palkkaisit: 30-vuotiaan joka on vetänyt lapaseen 5 kertaa päivässä ja juonut keskikaljaa viimeset 10 vuotta vailla työkokemusta vai 18-20-vuotias innokas työntekijä joka ei vielä hirveitä palkkatoiveita esittelä ja työintoa riittää.

      Kyllä se vaan on heti mentävä töihin kun koulusta/intistä pääsee, vaikka olisi miten väsynyt.

      • Hulda Väsy

        "Kyllä se vaan on heti mentävä töihin kun koulusta/intistä pääsee, vaikka olisi miten väsynyt."

        Ai? No töihin menoon tarvitaan se työ johon mennä! Jos ei ole työtä minne mennä niin työhön meno helposti menee päämäärättömäksi hortoiluksi.
        Älkäämme aliarvioiko työnantajien yhteiskunnallista ja työmarkkinapolittista panosta tai sen puuttumista asiassa.

        Juonut keskikaljaa? No älkäämme myöskään levittäkö streotypioita ilman että tarkistamme ensin faktat.
        Samuel nimittäin ei käyttänyt tuolloin levätessään alkoholia lainkaan, ja kun kysyin sanoi että ei myöskään tumputtanut sen enempää kuin muutkaan.

        Sitä paitsi jälkeenpäin on ilmennyt että Samuelin pitkähköön kestänyt väsymys johtui hoitamattomasta anemiasta, mikä tosiasia tukee sitä ehdotusta että työttömillekkin pitäisi järjestää jonkinlainen työttömyysterveyshuolto.
        Se anemia tuli aika kalliiksi niin Samuelille kuin yhteiskunnalle.


      • töttöröö
        Hulda Väsy kirjoitti:

        "Kyllä se vaan on heti mentävä töihin kun koulusta/intistä pääsee, vaikka olisi miten väsynyt."

        Ai? No töihin menoon tarvitaan se työ johon mennä! Jos ei ole työtä minne mennä niin työhön meno helposti menee päämäärättömäksi hortoiluksi.
        Älkäämme aliarvioiko työnantajien yhteiskunnallista ja työmarkkinapolittista panosta tai sen puuttumista asiassa.

        Juonut keskikaljaa? No älkäämme myöskään levittäkö streotypioita ilman että tarkistamme ensin faktat.
        Samuel nimittäin ei käyttänyt tuolloin levätessään alkoholia lainkaan, ja kun kysyin sanoi että ei myöskään tumputtanut sen enempää kuin muutkaan.

        Sitä paitsi jälkeenpäin on ilmennyt että Samuelin pitkähköön kestänyt väsymys johtui hoitamattomasta anemiasta, mikä tosiasia tukee sitä ehdotusta että työttömillekkin pitäisi järjestää jonkinlainen työttömyysterveyshuolto.
        Se anemia tuli aika kalliiksi niin Samuelille kuin yhteiskunnalle.

        On sinällään jo melkoinen muinaisjäännös, että terveydenhuolto on työnantajan vastuulla.


    • aloittaja1

      Jokainen saa töitä kun menee TE-toimistoon ja ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi. Jos ei muuten saa töitä niin kun ilmaiseksi menee töihin niin töitä riittää kaikille suomalaisille. Kaikki työttömät ovat laiskoja ja alkoholisoituneita. Aina saa töitä jos vain hakee niin heti saa. Laiskat työttömät vaan laiskottelee ja nostelee tukia. Tuet pois ja ilmaiseksi töihin kaikki työttömät!

      • Aloittaja1

        Tämä ei siis ole alkuperäisen "aloittaja1" tekstiä :)


    • pula pahenee

      aloittaja1 näkemys on selvää demarinäkökantaa jossa suurin hätä on työvoimapulasta!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe