Kuinka moni oikeesti tykkää kouluruoasta?

Lukioboy97

Eli kenen mielestä kouluruoka on hyvää? Itselläni ei ole ainakaan mitään valittamista. Tietysti tämä voi olla aika koulukohtaista, mutta kuitenkin.

19

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruokarakastaja

      Ite oikeestan rakastan meiän koulun kouluruokaa. Mä en ymmärrä et miks kaikki valittaa siitä. Olisivat tyytyväisiä et ees saavat ruokaa koulussa! Meiän koulun ruuat on tosi hyvii, lempi kouluruokii on kaikki muut paitsi kalatruuat (paitsi kalakeitto). Joten mä oon ihan tyytyväinen, sanokoot muut mitä tahansa.

    • 2. vuosi alkaa

      Joo, olisin ilonen, jos vielä lukion jälkeen saisin samanlaista ruokaa ja vieläpä ilmaiseksi.

      • poor, no food.

        Turha toivo.
        Minne tahansa seuraavaksi menetkin, joudut ruuastasi maksamaan, tai tuomaan omat eväät mukana.


    • Epänirso

      Hyvää ruokaa se on, ite oon ainakin tosi tyytyväinen ku ilmaseks saa tommosta kotiruokatasoista murkinaa. Sillä saa hyvin vattan täyteen, en vaan jaksa ymmärtää ihmisten nirsoilua :)

    • kjghffd

      Muuten tykkään kouluruuasta tosin en niistä mistä en muuteskaa tykkää.. mutta joskus ällöttää kun kouluuuast on löytyny kaikenlaista..

      • Tämä kysymys

        Mitä kaikenlaista ?


    • makuasiA12

      Kysymyksesi on makuasia. Itse en niin välitä kouluruuasta mutta riippuu mikä ruoka. Kuten hernekeitto mielestäni on hyvää ja kumipotut pahoja. Ei valittamista kunhan ruoka menee alas.

    • Herra X

      Kouluruoka on hyvää perusruokaa.

    • kouluruuan vihaaja

      Te olette onnekkaita. Meidän koulussa on joka viikko ruskeeta kastiketta, johon on laitettu jauhelihaa, nakkeja tai lihapullia... Se kastike maistuu ällöttävältä. Tykkään tosi paljon koulun pastasalaatista, jota on puuron kanssa. Se puuro on liisteriä, mutta ihan hyvän makuista. Koulun vesi on aina liian lämmintä. Letut ja kalaruuat,sekä maksalaatikko ovat hyviä.

    • ....

      no täällä kunta säästää nii se ruoka on oikeasti aivan hirveää.

      • tsabudabuduu

        Helsingissä MITÄÄN ei tehdä itse kouluruuasta, joten se on suht. kamalaa!


      • tsabudabuduu

        Helsingissä MITÄÄN ei tehdä itse kouluruuasta, joten se on suht. kamalaa!


    • Sjskslslsllslsl

      Vantaalla se ruoka on suorastaan paskaa lautasella

    • rippuu toki koulusta

      Ala- ja yläasteella kouluruoka oli sangen luokatonta, suorastaan surkeatasoista, lukiossa se olikin sitten jo parempaa kuin kotona :)

      Eli peruskoulun ruoka kuraa, toisen asteen koulutuksessa erittäin hyvää.

    • säälie

      Se on vähän jännä juttu.

      Itse söin kyllä peruskoulussa kouluruokaa joka päivä, ja kuvittelin että se oli "pahaa", ainakin kun kaikki muut niin valitti.

      Nyt sitten toisen asteen koulussa ruoka on yleisesti ottaen huonolaatuisempaa kuin peruskoulussa, johtuneeko sitten siitä että isompi koulu isommassa kaupungissa.

      Toki yritän silti aina syödä koulussa, ei tarvitse omaa rahaa niin paljon upottaa ruokaan.

    • kumiperuna perkele

      Uunimakkarat just ja just menee, kaikki muu on kauheaa.

    • 15 + 11

      Muuten tosi hyvää, mutta makaronissa ja muussa pastassa/riisissä on niin paljon suolaa, että alkaa oksettaa. Kerran piti lähteä ruokailusta kesken kaiken ruoan syötyäni, kun en voinut katsoa sitä ruokaa enää kavereitteni lautasilla. Mutta kaikilta muilta osilta siis tosi hyvää ja perunatkin kunnollisia, mitä nyt nä 3 viikkoa oon syönyt. Hyvät salaatit ja paremmin maustetut ruoat kuin yläkoulussa. Jälkiruokia ei ole, mut se on pieni murhe.

    • EI soijalle

      Yleensä kouluruoka on hyvää.
      Kuitenkin esimerkiksi meidän koulussa käytetään nykyään aivan liikaa SOIJAA, syynä että "se on ympäristöystävällisempää." Joo, mutta ei sitä silti tarvitse niin usein olla. Miettikää makaroonit ja jauhelihakastike. Hyvää. Vaihtakaa jauheliha soijaan. Ei enää hyvää.
      Joskus joku keitto maistuu hieman liian suolaiselta. Eipä muuta.

    • Safkaaa

      Yläasteella mä en suuremmin välittänyt kouluruuasta, mutta söin, että jaksoi.

      Nyt lukiossa oon saanut moninkerroin parempaa ruokaa. Sitä voi jopa syödä ihan senkin takia että on aidosti hyvänmakuista. Keittäjät on ylpeitä työstään ja se näkyy. Kertaakaan en oo nyt kolmen viikon aikana saanut lukiossa eineksiä (lihapullat, kalapuikot and so on), peruskoulussa kun niitä oli vähintään kerran viikkoon. Ja siitä mä tykkään, että ei oo eineksiä!

      Vaihtelua siis on 10 vuoden kokemuksella paljon - riippuen keittäjästä, kunnasta ja koulustakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe