Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

mirks92

Eli olen irtisanonut asunnon 1kk irtisanomisajan puitteissa päättymään 31.8. Pääsen kuitenkin muuttamaan uuteen asuntoon jo 17.8. Ilmoitin vuokranantajalle, että uudella asukkaalla olisi mahdollisuus muuttaa tähän jo 18.8. Olen tietenkin maksanut tästä koko kuukauden vuokran, eikä vuokranantajalla ole periaatteessa velvollisuutta hyvittää tuota kahta viikkoa, jota en tässä asunnossa enää asu. Kävikin hauskasti, että tähän asuntoon muuttaa samassa talossa asuva naapuri ja vuokranantaja toivoi, että toimittaisin avaimet tälle uudelle asukkaalle heti kun lähden tästä asunnosta. Vuokranantaja sanoi, ettei tule perimään tältä uudelta vuokralaiselta tuota kahden viikon vuokraa, vaikka uusi asukas pääsisikin periaatteessa muuttamaan tähän asuntoon aikaisemmin.
Mitä teen? En kyllä haluaisi, että tämä uusi asukas tulee tähän asumaan minun maksamalla vuokralla (kyseessä kuitenkin n. puolen kuukauden vuokra). Muutan kuitenkin toiselle paikkakunnalle, joten olosuhteiden pakosta kaikkein helpointa olisi vain luopua avaimista. Niin ja myös vuokranantaja asuu eri paikkakunnalla kuin nykyinen ja tuleva paikkakuntani, eikä hän viitsi vaivautua hakemaan avaimia minulta, jotta voisi luovuttaa avaimet uudelle asukkaalle 1.9. Nipotanko mielestänne turhasta? Mitä te tekisitte?

8

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nipotat turhasta

      Ratkaise asia tulevan vuokralaisen kanssa.

    • ikioioolol

      hiii hiii hiiii
      14.8.2014 09:25
      2
      Sulje
      " Välittäjä_LKV
      13.8.2014 21:11
      P.S. Kyseinen häirikkö on jo vaarallinen itselleen, saati sitten muille :( "

      Ei se ole hukuttamisella ja tappamisella sinua uhannut monia kertoja, kuten sinä sitä!

    • hmhmasf

      Itse toimittaisin uudelle vuokralaiselle avaimet suoraan tämän kuun vikana tai tokavikana päivänä, että saa aikaa viedä tavaroitaan. Voit pyytää vaikka ystävääsi tai sukulaistasi toimittamaan avaimet hänelle, jos et itse pysty.

      Jos tuo ei toimisi, niin antaisin uuden vuokralaisen asua vapaasti entisessä vuokrakämpässäsi sen pari viikkoa sitten ilmaiseksi, heittäisin avaimet vaikka hänen postiluukustaan, kun lähtisin autolla uuteen kämppään. Jos avaimet esim. menisi väärään osoitteeseen niin se olisi ihan vuokranantajan oma vika, kun ei ole hoitanut asiaa itse. Olet kumminkin menettänyt jo rahasi, että ei sillä ole mitään väliä enää kun et pysty saamaan niitä takaisin, että ihan sama jos siellä asuu joku ilmaiseksi vaivaiset pari viikkoa. Ihan mukavalta tuntuisi kumminkin tehdä jotakin oikeasti kilttiä, eikä olla katkera sitten ihan kaikille menettä mistäsi rahoista.

    • Pois

      Sopimukset tehdään aina koko kuukaudelta, joten jos et asuntoa käytä, ei se ole kenenkään muun vika. Toki saat myös asunnon pitää hallussasi, kunhan toimitat avaimet ajallaan ja turvallisesti.

      Olisiko uusi asukan valmis maksamaan sinulle vähän siitä, että pääsee muuttamaan rauhassa ajan kanssa?

    • Näin tee

      "En kyllä haluaisi, että tämä uusi asukas tulee tähän asumaan minun maksamalla vuokralla (kyseessä kuitenkin n. puolen kuukauden vuokra). Muutan kuitenkin toiselle paikkakunnalle, joten olosuhteiden pakosta kaikkein helpointa olisi vain luopua avaimista."

      Ehdotat uudelle vuokralaiselle että jos hän antaa 50 euroa niin saa avaimet 18. päivä, muuten saa ne vika päivä.

      • M.i.n.d.i.s

        Muutto kannattaa tehdä ajallaan. Me tultiin uuteen kohteeseen 27. Pv, joten me maksettiin edellisen asunnon vuokra kokonaan ja uudessa 5 pv ajalla 27.3- 31.3. Entisestä asunnosta en saanut mitään takaisin, mutta nyt tiedän, että muutto kannattaa tehdä ajallaan. Luultiin kaikki, että taloyhtiö halusi antaa meille mahdollisuuden aiempaan muuttoon koska oli uudiskohde, mutta halusivat vaan saada lisää rahaa. Ei muuten harmittaisi, mutta muutto muutenkin viivästyi kuukausia. Jos lähdet ennen aikoja se on oma valinta, eikä siitä voi valittaa, usein pääsee pois seuraavaan kohteeseen , jota odottaa. Ainut mitä voisin itse ehdottaa seuraavalle, olis että siivoaa asunnon , jonka vuokran oot jo maksanut. Mut oot jo varmaan muuttanut, joten mieti ite.
        Onnea vaan uuteen kotiin.


      • M.i.n.d.i.s
        M.i.n.d.i.s kirjoitti:

        Muutto kannattaa tehdä ajallaan. Me tultiin uuteen kohteeseen 27. Pv, joten me maksettiin edellisen asunnon vuokra kokonaan ja uudessa 5 pv ajalla 27.3- 31.3. Entisestä asunnosta en saanut mitään takaisin, mutta nyt tiedän, että muutto kannattaa tehdä ajallaan. Luultiin kaikki, että taloyhtiö halusi antaa meille mahdollisuuden aiempaan muuttoon koska oli uudiskohde, mutta halusivat vaan saada lisää rahaa. Ei muuten harmittaisi, mutta muutto muutenkin viivästyi kuukausia. Jos lähdet ennen aikoja se on oma valinta, eikä siitä voi valittaa, usein pääsee pois seuraavaan kohteeseen , jota odottaa. Ainut mitä voisin itse ehdottaa seuraavalle, olis että siivoaa asunnon , jonka vuokran oot jo maksanut. Mut oot jo varmaan muuttanut, joten mieti ite.
        Onnea vaan uuteen kotiin.

        Huomasin juuri, että sinäkin muutat etuajassa seuraavaan, eli maksatko sinä uuden asunnon loppuvuokran. Jos edellinen sen maksaa, silloin on sujut! Tulevan asunnon entinen vuokralainen miettii ihan samoja sun kanssas. Surkuhupaisaa, eikö ?


    • yuiiui

      Eikös se ole tapana että muuttaja tekee siivouksen.
      Se siivoushan on todella vittumaista hommaa eli tekisin järjestelyjä ettei tarvitse siivota asuntoa.

      Itse siis tarjoaisin uudelle vuokralaiselle mahdollisuutta muuttaa asuntoon etuajassa, jos samalla itse vapaudun siivousvelvollisuudesta. No, kyllähän sitä kuiten jotain ite tekis kuiten siisteyden eteen sillä en usko että kukaan normaali ihminen jättää seuraavalla asukkaalle omia eritteitään pitkin pöntön reunoja jne. mutta tarkoitan sitä isompaa siivousta.

      Tai voihan sitä neuvotella vaikka jostain muutaman kympin maksusta tämän uuden vuokralaisen kanssa, mutta hänelläkin on varmaan tilanne että tulee useamman asunnon menoja päälekkäin.

      Jos suunnitelmat a ja b ei toimi niin antaisin vain suosiolla avaimet etuajassa ja hiljaa toivoisin että joskus joku tekee minulle vastaavan palveluksen...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe