painon nousun nopeus

goodbyeskeleton

Kuinka nopeasti teillä muilla nousi/nousee paino? Itse sain reilut 10kg noin puolessa vuodessa ja olen nyt normaalipainoinen. En osannut odottaa sen tapahtuvan vielä, sillä hoidon alussa paino vain junnasi paikoillaan. Nyt olen kovin ahdistunut ja tekee mieli alkaa kikkailla ja huijata ruuan kanssa uudelleen!

7

270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vandance

      Itse asiassa mitä enemmän syöt ja nostat painoasi nopeutat vain prosessia.
      Itse söin 6000kcal päivässä lihosin ja 25 kiloa. Läskiä tuli ensin paljon, mutta nyt sen on korvannut lihas. Nostamalla hitaasti painoasi kidutat vain itseäsi.
      Kehosi ei saa tarpeeksi energiaa että se voisi yllä pitää normaalia toimintaa tai ajattelua. Siitä ahdistus, lihomisen pelko ja ruuan kanssa kikkailu.

      • vandance

        Ja vielä lisänä:Se on sama syötkö vähän vain paljon, kroppa pistää kaiken läskiksi kunnes on saavuttanut tietyn pisteen. Sitten vasta alkaa lihas kasvaa.
        Sitten kun on lihas kasvanut, sulaa ylimääräinen rasva.
        Ja enemmän syömällä prosessi on nopeammin ja kivuttomammin läpi, vai tykkäätkö kiduttaa itseäsi?


      • roadstowonderland
        vandance kirjoitti:

        Ja vielä lisänä:Se on sama syötkö vähän vain paljon, kroppa pistää kaiken läskiksi kunnes on saavuttanut tietyn pisteen. Sitten vasta alkaa lihas kasvaa.
        Sitten kun on lihas kasvanut, sulaa ylimääräinen rasva.
        Ja enemmän syömällä prosessi on nopeammin ja kivuttomammin läpi, vai tykkäätkö kiduttaa itseäsi?

        PAITSI että..... Jos on paljon alipainoa ja on ollu alipainoinen jo pitkään niin liian nopea painonnousu voi johtaa siihen, että henkilö kuolee tai ainakin joutuu sairaalaan. Keho ei pysty yhtäkkiä käsitelemään liian suuria ruokamääriä kun on aluksi pitkään nääntynyt. Se että sinä selvisit tuollaisista kalorimääristä ilman sairaalareissua ei tarkoita et se olisi hyväksi kaikille.


      • -75kg
        roadstowonderland kirjoitti:

        PAITSI että..... Jos on paljon alipainoa ja on ollu alipainoinen jo pitkään niin liian nopea painonnousu voi johtaa siihen, että henkilö kuolee tai ainakin joutuu sairaalaan. Keho ei pysty yhtäkkiä käsitelemään liian suuria ruokamääriä kun on aluksi pitkään nääntynyt. Se että sinä selvisit tuollaisista kalorimääristä ilman sairaalareissua ei tarkoita et se olisi hyväksi kaikille.

        Itse asiassa ensimmäisellä parantumis yrityksellä melkein kuolin elektrolyyttitasapainon menetykseen. Refeeding-oireyhtymä.
        Jouduin sairaalaan. Nimittäin pöpilään. Mutta minun ei annettu syödä tarpeeksi, että keho olisi pystynyt tasapainottamaan itsensä. 3kk vakavassa hypoglykemiassa oli kirjaimellisesti kidutusta. Ensin jankkasivat että saat syödä ja ottaa lisää niin paljon kuin haluat. Sitten kun uskaltauduin syömään (esim.päivällistä saatoin syödä 2tuntia ja oli pisin ateriointini) evättiin lupa, rajoitettiin syömisiä ja lyötiin anti-psykoosilääkitys päälle.
        Kuinka keho voi parantua ja parantaa siten mielen jos psykoosilääkkeet estävät soluja saamasta ravinteita insuliiniresistentin muodossa?
        Ei mitään järkeä! Itse asiassa ihmiset jotka ovat olleet joskus hyvin lihavia, mutta laihtuneet suuren määrän ovat vielä suuremmassa vaarassa sillä insuliini työntää ravinteet tyhjentyneisiin rasvasoluihin aiheuttaen puutoksia.
        Näin kävi myös itselleni.


      • roadstowonderland
        -75kg kirjoitti:

        Itse asiassa ensimmäisellä parantumis yrityksellä melkein kuolin elektrolyyttitasapainon menetykseen. Refeeding-oireyhtymä.
        Jouduin sairaalaan. Nimittäin pöpilään. Mutta minun ei annettu syödä tarpeeksi, että keho olisi pystynyt tasapainottamaan itsensä. 3kk vakavassa hypoglykemiassa oli kirjaimellisesti kidutusta. Ensin jankkasivat että saat syödä ja ottaa lisää niin paljon kuin haluat. Sitten kun uskaltauduin syömään (esim.päivällistä saatoin syödä 2tuntia ja oli pisin ateriointini) evättiin lupa, rajoitettiin syömisiä ja lyötiin anti-psykoosilääkitys päälle.
        Kuinka keho voi parantua ja parantaa siten mielen jos psykoosilääkkeet estävät soluja saamasta ravinteita insuliiniresistentin muodossa?
        Ei mitään järkeä! Itse asiassa ihmiset jotka ovat olleet joskus hyvin lihavia, mutta laihtuneet suuren määrän ovat vielä suuremmassa vaarassa sillä insuliini työntää ravinteet tyhjentyneisiin rasvasoluihin aiheuttaen puutoksia.
        Näin kävi myös itselleni.

        Ymmärrän, että sulla on aikamoiset traumat mut silti kannattaa ilmoittaa paremmin se et mistä sun antama kalorimäärä tulee koska 6000 kaloria pitkään vakavassa aliravitsemustilassa olevalle saattaa johtaa kuolemaan. :( Ylipäätään vaikeasta alipainosta ylös kipuaminen ilman kunnon seurantaa voi olla vaarallista.


      • roadstowonderland
        -75kg kirjoitti:

        Itse asiassa ensimmäisellä parantumis yrityksellä melkein kuolin elektrolyyttitasapainon menetykseen. Refeeding-oireyhtymä.
        Jouduin sairaalaan. Nimittäin pöpilään. Mutta minun ei annettu syödä tarpeeksi, että keho olisi pystynyt tasapainottamaan itsensä. 3kk vakavassa hypoglykemiassa oli kirjaimellisesti kidutusta. Ensin jankkasivat että saat syödä ja ottaa lisää niin paljon kuin haluat. Sitten kun uskaltauduin syömään (esim.päivällistä saatoin syödä 2tuntia ja oli pisin ateriointini) evättiin lupa, rajoitettiin syömisiä ja lyötiin anti-psykoosilääkitys päälle.
        Kuinka keho voi parantua ja parantaa siten mielen jos psykoosilääkkeet estävät soluja saamasta ravinteita insuliiniresistentin muodossa?
        Ei mitään järkeä! Itse asiassa ihmiset jotka ovat olleet joskus hyvin lihavia, mutta laihtuneet suuren määrän ovat vielä suuremmassa vaarassa sillä insuliini työntää ravinteet tyhjentyneisiin rasvasoluihin aiheuttaen puutoksia.
        Näin kävi myös itselleni.

        Lisäksi nyt yhtäkkiä tule myös kommenteissasi lääkkeet mukaan kuvioihin mistä olisi myös ehkä kannattanut mainita tuossa ekassa viestissä.... :0


      • -75kg
        roadstowonderland kirjoitti:

        Lisäksi nyt yhtäkkiä tule myös kommenteissasi lääkkeet mukaan kuvioihin mistä olisi myös ehkä kannattanut mainita tuossa ekassa viestissä.... :0

        Olin äärimmäisen vajaaravittu, 52kg.
        Lääkkeet jätin heti pois vapauduttuani sillä ne pysäyttivät henkisen parantumisen ja tekivät elämän helvetilliseksi.
        Puhdistin kehon paastoamalla 25kg pois ja aloitin paranemisprosessin alusta tuolla 6000kcal/päivä määrällä. En tietenkään nostanut määrää samantien vaan parin viikon aikana. Paino nousi nopeasti 62kg:sta 92kg:an n.3kk, mutta siitä se ei enää sitten noussut vaikka kuinka söi.
        Samalla kun pääsin tuohon lukemaan löysin myös normaalit kylläisyyden ja nälän tunteet. Ensin olin ns.plösö, mutta tässä viime kuukausien aikana on lihasmassa kasvanut valtavasti ja rasva sulanut. Ja ilman painoharjoittelua ja mitään diettailua. Nykyisin olen taas normaali, kaikki pelittää taas normaalisti nuppista varpaisiin. Olen myös tyytyväinen kehooni, sillä olen nykyään paljon lihaksikkaampi ja voimakkaampi kuin ennen sairautta.
        Ja olen mies reilusti yli 180cm. Kehoni on erittäin jykevä rakenteinen. Suosittelen niitä jotka haluavat parantua syömään niin että ovat kylläisiä. Jos kylläisyyden tunne puuttuu, kannattaa syödä niin kauan ettei vaan enää maistu. Suurin vaara on myös näillä jotka harrastavat itsensä tyhjentämistä. Suosittelen myös vakavasti aliravittuja välttämään nopeita hiilihydraatteja. Syynä insuliinin liiallinen nousu, joka saattaa putsata veren ravinteista joista muutekin aliravituilla on pulaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe