Uskomiseen on oikeus

niin se vaan on

Jos joku haluaa löytää Jumalan, pelastaa oman sielunsa ja elää uskovaisena on se oma valinta, se ei aina ole että uskoa ei ole. Raamatussa sanotaan että pyytävälle annetaan uskoa, joten kyllä sitä Jumalaa kannattaa lähteä etsimään, kun tuloksena on Raamatun mukaan sielun pelastuminen. Muutenkin uskomiseen on oikeus, vaikka joku ei asiaa hyväksyisikään.

17

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silloin kun tietää..

      PItäisikö ihmisen elää massan ja muottien mukaista elämää jos se ei hänelle henkilökohtaisesti riitä, kun tietää että jotakin paljon suurempaa on olemassa? Eikä silloin pettäisi itseään?

      • nuorilta asiaa

        Nuotta on Suomen suurin, vanhin ja tunnetuin kristillinen nuortenlehti, joka on olemassa juuri sinua varten! Lehden tekevät aidosti nuoret nuorille, ja se ilmestyy 10 kertaa vuodessa ja luetaan tarkkaan kannesta kanteen.

        Ykkösuutisena joka lehdessä on sanoma pelastuksesta:

        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

        Tämän vuoksi Jeesus kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä:

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15)

        http://nuotta.com/nuortenlehti


      • stalhmied
        nuorilta asiaa kirjoitti:

        Nuotta on Suomen suurin, vanhin ja tunnetuin kristillinen nuortenlehti, joka on olemassa juuri sinua varten! Lehden tekevät aidosti nuoret nuorille, ja se ilmestyy 10 kertaa vuodessa ja luetaan tarkkaan kannesta kanteen.

        Ykkösuutisena joka lehdessä on sanoma pelastuksesta:

        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani." (Joh. 14:6)

        Tämän vuoksi Jeesus kutsuu jokaista ihmistä yhteyteensä:

        "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi." (Mark. 1:15)

        http://nuotta.com/nuortenlehti

        niin on turha puhua mitään nyt. kun kuitenkin tiedät että ainoa oikea usko on vanhoillislestadiolaiset. ikävä kyllä. ainoa oikea jumalan kansa. sen näkee ja tuntee kun näkee ne ihmiset. kyllähän sen näkee, ne tietää että luomiseen ei kenelläkään ihmisellä ole oikeus koskea. kenellä muilla tässä ajassa on lapsia enää kun heillä. Jeesus piti lapsia omana kuvana. jeesus otti lapset syliin ja rakasti heitä. samalla tavalla lapsista pidetään huolta srkn yhteydessä. pedofiilia on turhaa tähän tuoda. ne ei koske oikeasti uskovia ihmisiä.
        näen kuinka koko maailma pilkkaa heitä ja heidän uskontoaan. samalla tavalla kun jeesusta kohtaan käänettiin pää.
        monesti mietin, miksi en omista samaa elämää. samaa tunnetta uskoa niinkun he. mitä heissä on mitä minulla ei ole.
        oletko kuunnellut kuinka ne laulavat. kuinka sydämestä se tulee. kuinka puheetkin puhujilla on niin kirvoittavia että sieluun korventaa.


      • kunhan vastaan
        stalhmied kirjoitti:

        niin on turha puhua mitään nyt. kun kuitenkin tiedät että ainoa oikea usko on vanhoillislestadiolaiset. ikävä kyllä. ainoa oikea jumalan kansa. sen näkee ja tuntee kun näkee ne ihmiset. kyllähän sen näkee, ne tietää että luomiseen ei kenelläkään ihmisellä ole oikeus koskea. kenellä muilla tässä ajassa on lapsia enää kun heillä. Jeesus piti lapsia omana kuvana. jeesus otti lapset syliin ja rakasti heitä. samalla tavalla lapsista pidetään huolta srkn yhteydessä. pedofiilia on turhaa tähän tuoda. ne ei koske oikeasti uskovia ihmisiä.
        näen kuinka koko maailma pilkkaa heitä ja heidän uskontoaan. samalla tavalla kun jeesusta kohtaan käänettiin pää.
        monesti mietin, miksi en omista samaa elämää. samaa tunnetta uskoa niinkun he. mitä heissä on mitä minulla ei ole.
        oletko kuunnellut kuinka ne laulavat. kuinka sydämestä se tulee. kuinka puheetkin puhujilla on niin kirvoittavia että sieluun korventaa.

        Ainoa oikea usko on usko siihen, että Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien syntien edestä. Lestadiolaisissa on näitä uskovaisia ja on monessa muussakin uskonnollisessa yhteisössä ja kirkossa. Muotomenot voivat vaihdella paljonkin perinteistä johtuen, mutta saman Herran palvelijoita olemme.


    • Valistuksen henki

      Tokihan siihen on oikeus, vaikka se ei rationaalista mielentoimintaa olisikaan. Onneksi myös uskonnottomuuteen on oikeus - sen tuntuvat unohtavan monet uskovaiset.

      • kunhan vastaan

        Omaan uskontoon on oikeus ja on oikeus myös uskonnottomuuteen. Kovin lyhytmuistisia on ihmiskunnassa paljon ja "suvaitsevaisten" suvaitsemattomuus on kauheinta katsella.


      • on sitä oikeuksia

        Tyhjän tuijottamiseenkin ilman järkevää aivojen toimintaa on oikeus, mutta johtaako sellainen yhtään mihinkään? Kun pitäisi löytää tie Jumalan luokse.


      • ---
        on sitä oikeuksia kirjoitti:

        Tyhjän tuijottamiseenkin ilman järkevää aivojen toimintaa on oikeus, mutta johtaako sellainen yhtään mihinkään? Kun pitäisi löytää tie Jumalan luokse.

        Ei pidä. Vapaa maa. Ei täällä ole pakko asua jos ajattelun vapaus ei miellytä.


      • on sitä oikeuksia kirjoitti:

        Tyhjän tuijottamiseenkin ilman järkevää aivojen toimintaa on oikeus, mutta johtaako sellainen yhtään mihinkään? Kun pitäisi löytää tie Jumalan luokse.

        "Tyhjän tuijottamiseenkin ilman järkevää aivojen toimintaa on oikeus"

        Melko outo ja alentava näkemys uskonnottomista!! Oletko oikeasti sitä mieltä??


    • ---------

      Uskonnon perusasia on juuri valinnanvapaus.
      Inhimmillinen vajavaisuus ilmenee toisten kiusaamisena ja tuomitsemisena, mutta silloin ei ole oikeauskoinen.

    • Valitse vapaasti

      Uskotko olevasi ateisti?
      a) En ==> Olet uskovainen tai epärehellinen
      b) Kyllä ==> Jatka seuraavaan kysymykseen

      Tiedätkö olevasi uskovainen?
      a) En ==> Olet ateisti tai epärehellinen
      b) Kyllä ==> Palaa edelliseen kysymykseen

    • HEH HEH HEH

      Huijaaminen on rikos, paitsi jos kyseessä on uskonto. Uskontojen nimissä saa huijata mielin määrin. Uskovaiset suorastaan nauttii siitä, kun joku tuputtaa heille jumala satuja. Kokoontuvat jopa kirkkoihin kuuntelemaan näitä satuja ja loitsuja.

      • **usko**

        Uskonto ei auta, vaan

        Niin ja ateistit ne vasta huijaa. Ne huijaa ihmisiä, kun ne sanoo, ettei Jumalaa ole, vaikka itse Paholainenkin tietää, että Jumala on. Ja kyllä sitä naurattaa makeasti ihmisten sokeus.

        Mutta, se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa.


      • -----------

        Ei saa Raamatun profeetoissa on mainittu rangaistus "joka vannoo väärin minun nimeeni",
        Maan yllä käy kirous, jokainen varas ja vannoskelija puhdistetaan siitä pois.
        "Sekä puut että kivet", mitä muuta voi tarkoittaa kuin omakotitaloja?


    • lopun ajoilla...

      . Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän puhdasta mieltänne,
      2. että muistaisitte niitä sanoja, joita pyhät profeetat ennen ovat puhuneet, ja Herran ja Vapahtajan käskyä, jonka te apostoleiltanne olette saaneet.

      3. Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan
      4. ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
      5. Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta
      6. ja että niiden kautta silloinen maailma hukkui vedenpaisumukseen.
      7. Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat samalla sanalla talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
      8. Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päivä".

      9. Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

      10. Mutta Herran päivä on tuleva niinkuin varas, ja silloin taivaat katoavat pauhinalla, ja alkuaineet kuumuudesta hajoavat, ja maa ja kaikki, mitä siihen on tehty, palavat.

      http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/2Piet.3.html

      • Jeesus Sykarilla

        Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
        6. Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
        7. Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
        8. Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
        9. Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
        10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
        11. Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
        12. Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
        13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
        15. Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
        16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, kutsu miehesi ja tule tänne".
        17. Nainen vastasi ja sanoi: "Ei minulla ole miestä". Jeesus sanoi hänelle: "Oikein sinä sanoit: 'Ei minulla ole miestä',
        18. sillä viisi miestä sinulla on ollut, ja se, joka sinulla nyt on, ei ole sinun miehesi; siinä sanoit totuuden."
        19. Nainen sanoi hänelle: "Herra, minä näen, että sinä olet profeetta.
        20. Meidän isämme ovat kumartaen rukoilleet tällä vuorella; ja te sanotte, että Jerusalemissa on se paikka, jossa tulee kumartaen rukoilla."
        21. Jeesus sanoi hänelle: "Vaimo, usko minua! Tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
        22. Te kumarratte sitä, mitä ette tunne; me kumarramme sitä, minkä me tunnemme. Sillä pelastus on juutalaisista.
        23. Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.
        24. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
        25. Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
        26. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen se, minä, joka puhun sinun kanssasi".
        27. Samassa hänen opetuslapsensa tulivat; ja he ihmettelivät, että hän puhui naisen kanssa. Kuitenkaan ei kukaan sanonut: "Mitä pyydät?" tai: "Mitä puhelet hänen kanssaan?"
        28. Niin nainen jätti vesiastiansa ja meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
        29. "Tulkaa katsomaan miestä, joka on sanonut minulle kaikki, mitä minä olen tehnyt. Eihän se vain liene Kristus?"
        30. Niin he lähtivät kaupungista ja menivät hänen luoksensa.

        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.4.html


    • selvä se

      Myös horoskooppeihin on oikeus uskoa, vaikka joku ei asiaa hyväksyisikään ja sanoisi horoskooppeja humpuukiksi.

      Samoin jos joku uskoo olevansa uudelleen syntynyt Aleksanteri Suuri, niin siihenkin on oikeus.

      Ei uskomista voi eikä saa kieltää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe