windows 8 + SSD kiintolevy

Auttakaa jos osaatte

Tarvitsisin apua kun tarkoituksena on tyhjentää tänhetkinen 1TBkovo ja laittaa tyhjä ssd kovo 1. kovoksi ja jättää 1TB HDD 2. tavara kovoksi ja asentaa w8 siihen ssd:eelle. Siis tällä hetkellä koneessa on se hdd kovo ja w7. Ja se ssd on 120GB. Mitä minun pitää ensimmäiseksi?

21

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdgfthr

      Windows 8 levy sisään, kone kiinni, 1tb varmuudeksi irti ettei sekota sua, ssd kovo kiinni, kone käyntiin ja boottaa levyltä. Asennat win 8.

      • Auttakaa jos osaatte

        Voiko sen hdd tyhjentää ja jos voi niin miten?


    • Ottaa varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista sellaiselle levylle mitä ei tyhjennetä missään vaiheessa.

      • Auttakaa jos osaatte

        Kaikki tärkeä sieltä hdd:ltä on muistitikulla.


    • vovps

      Ensimmäiseksi sanot itsellesi kymmenen kertaa : en tyhjennä win 7 levyä

      • Auttakaa jos osaatte

        Miksi? (Anteeksi en ole kovin hyvä näissä jutuissa :D)


      • vovps
        Auttakaa jos osaatte kirjoitti:

        Miksi? (Anteeksi en ole kovin hyvä näissä jutuissa :D)

        Tarkoitin hieman kieli poskessa sitä, että ei kannata pitää kiirettä sen kanssa, sitten viimeiseksi kun olet saanut windows 8 kaikki päiviitykset asnnettua ja kone toimii hyvin


    • 18+4

      Tee silleen että ota seiskan sisältämän levyn kaapelit irti, asenna kasi ssd-levylle, sen jälkeen kytke seiskalevyn kaapelit kiinni aja a´vot sulla on kaksi käyttistä samalla koneella, jotain f-näppäitä, varmaan F8 (asus ainankin) heti käynnisäessä voit valita kumman käyttiksen lataat. Tälleen toimimalla et sotke mitään.

      • Auttakaa jos osaatte

        Voiko sen hdd tyhjentää ku siellä oli vaan pari hyödyllistä juttua ja ne on nyt muistikulla? Ja haluasin niistä turhista eroon ja en jaksa yksitellen niitä alkaa poistelemaan.


      • tyhjennä pois
        Auttakaa jos osaatte kirjoitti:

        Voiko sen hdd tyhjentää ku siellä oli vaan pari hyödyllistä juttua ja ne on nyt muistikulla? Ja haluasin niistä turhista eroon ja en jaksa yksitellen niitä alkaa poistelemaan.

        >Voiko sen hdd tyhjentää ku siellä oli vaan pari hyödyllistä juttua ja ne on nyt muistikulla? Ja haluasin niistä turhista eroon ja en jaksa yksitellen niitä alkaa poistelemaan. <

        Tottakai voit tyhjentää sen levyn, sinulla on täysi oikeus ja valta siihen.


      • Auttakaa jos osaatte
        tyhjennä pois kirjoitti:

        >Voiko sen hdd tyhjentää ku siellä oli vaan pari hyödyllistä juttua ja ne on nyt muistikulla? Ja haluasin niistä turhista eroon ja en jaksa yksitellen niitä alkaa poistelemaan. <

        Tottakai voit tyhjentää sen levyn, sinulla on täysi oikeus ja valta siihen.

        Ajattelin vain että onko siinä jokin vaara no kiitos kaikille vastauksista!! Millä sen voi tyhjentää helposti?


      • ofdpv
        Auttakaa jos osaatte kirjoitti:

        Ajattelin vain että onko siinä jokin vaara no kiitos kaikille vastauksista!! Millä sen voi tyhjentää helposti?

        Kun olet saanut kasin asennettua ja kone käynnistyy sillä, sammutat, kytket win7 levyn kiinni, käynnistät, jos tietokone käynnistyy seiska levyltä, käynnistät uudelllen, menet bios asetuksiiin, vaihdat käynnistyslevyksi kasi-levyn, käynnistät, jos kasi käynnistyy menet levynhallintaan, poistat seiska levyltä osiot ja luot uudet, tai kuinka monta haluat.


    • Vaikkapa ihan Windowsin resurssienhallinnan kautta.

    • JV tilissä

      Windows 8 ja Windows 7 sisältää hybän levyhallintatyökalun jossa kannattaa osioida ja formatoida kiintolevyjä, jv tilissä tietenkin ainoastaan.

    • fdsafdsa

      Irroita vanha kovalevy, asenna uusi, asenna siihen käyttöjärjestelmä, liitä vanha kovalevy koneeseen ja poista siitä ne mitä haluat poistaa ja jätä ne mitä haluat jättää.

    • Auttakaa jos osaatte

      Tein kaiken samalla tavalla kun neuvvoitte kaikki toimii hyvin paitsi että mulla on kaksi näyttöä eikä toisessa näy mitään ja se missä näkyy resoluutio on tosi pieni. Mitä mun pitäis tehä???

      • 0hm0

        Sinun pitäisi säätää jostain näytönohjaimen asetuksia.


    • efasef

      Asenna näytönohjaimen ajurit koneen valmistajan sivuilta, se korjaa reso ongelman.

      • Auttakaa jos osaatte

        Selvä, eli lataan ajurit GIGABYTEN nettisivuilta ku mulla on gigabyten näyttis. Ja koneeni ei ole minkään merkkinen vaan itse kasattu.


    • sefa
    • täältä mieluummin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe