Meille sentinvenyttäjille vertauskohtaa

...tarpeen mukaan

Huomenna päivälliseksi on meikäukolla perunamuusia ja tarjouksesta Kylmäsen sikanauta säilykelihaa. Ei huono. Sitä tänäänkin.
Muusipakkauksesta tulee muusia kahdeksi päiväksi, samoin avatusta säilykelihapurkista.. Ne on käytettävä pois homehtumasta.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288726343885.html

Näiden perheiden henkilöillä hiukan laadukkaampaa, mutta pääasia ettei nälkä ole.

28

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mut silti

      M I T Ä ? Nalle B vasta sijalla 7. Tosiasiassa Wahlroosille järjestettiin rikastumismahdollisuuksia. Ja mitä tekee äijä?
      Vaihtaa kirjansa Ruotsiin saadakseen etua perintöverotukselleen. Maksaahan B.W silti paljon veroa suomeenkin.

    • ostan jos löydän

      Tässä muutamana päivänä yritin marketin hyllyltä katella säilykelihapurkkeja, en vaan löytäny,
      ajattelin että onkohan niitä enää olemassakaan,
      muistan nuorempana aikoinaan niitä käyttäneeni ruan valmistukseen,
      silloin ne oli todella hyvä ja tuoretta syötävää, minkähän laista se nykyään mahtaa olla,
      onko liha kunnolista, tai liian rasvasta,
      kyllä aion joskus kokeilla niitä vielä jos löydän jostaki kaupasta, ja päivämäärä ja laatu on kohdillaan.

      • tarpeen mukaan

        Toin Robin Hoodista sekä hirven, että hevosesta valmistettua purkkilihaa. Kyllähän näistä kilpailevista ruokaketjuistamme purkkilihaa löytyy.
        Tanskalainen keittokinkku sellaisessa hiukan soikeanmuotoisessa purkissa. On täyttä tavaraa ilman halpatuotteen valkoista rasvaa.


      • sitroen.

        Joskus erehdyin ostamaan halpakaupasta sikanautaa. En muista kenen tekemää, kotimaista kuitenkin etiketin mukaan.
        Vaan johan osasikin olla huonoa! Reunoilla paksu laardikerros, sitten vähän ruskeaa hyytelöä ja keskemmällä täysin mauton mikälie lihasekoitusmöykky.
        Tuon keskusmöykyn söin väkisin, kun maksanut olin.
        En osta enää ainakaan kotimaista sikanautaa!


      • sitroen.
        sitroen. kirjoitti:

        Joskus erehdyin ostamaan halpakaupasta sikanautaa. En muista kenen tekemää, kotimaista kuitenkin etiketin mukaan.
        Vaan johan osasikin olla huonoa! Reunoilla paksu laardikerros, sitten vähän ruskeaa hyytelöä ja keskemmällä täysin mauton mikälie lihasekoitusmöykky.
        Tuon keskusmöykyn söin väkisin, kun maksanut olin.
        En osta enää ainakaan kotimaista sikanautaa!

        Kylmäsenhän se oli... Tehtaanmyymälässä paljon kalliimpaa kuin halpakaupassa.

        Ostin joskus ohikulkumatkalla Kylmäsen tehtaanmyymälästä Kyrönmakkaraa kun siinä oli hevosta ja se oli hyvää ja halpaa. Viimeksi siinä ei ollut hevosesta muuta kuin hiki, niin lopetin...


    • peruna on soikea

      Lidlin pottumuusijauhe ja vesi on hyvää pikaruokaa.

      Tokihan puikulapotuista ( ei Lapin ) käsinväännetty on herkkua.

      • perunanenä

        Peruna on soikea

        Lohifileelle hiukan aromisuolaa päälle ja mikronkestävälle alustalle kypsymään. Vaikka ostomuusin kanssa.
        Talvella sain Lidlistä Lapin puikulaa. On ne parempia kuin tavalliset.


      • peruna on soikea
        perunanenä kirjoitti:

        Peruna on soikea

        Lohifileelle hiukan aromisuolaa päälle ja mikronkestävälle alustalle kypsymään. Vaikka ostomuusin kanssa.
        Talvella sain Lidlistä Lapin puikulaa. On ne parempia kuin tavalliset.

        Meillei syödä Lapin puikulaa, vaan vähän etelämpänä kasvatettua puikulan mallista perunaa, isompaa. On tosi jauhoinen ja hyvä lajike juuri perunamuusiin.
        Mies otti aikaa pihalla, kun kuumalla keitti perunoita siellä.
        12-13 minuuttia kiehumassa, ovat kypsiä, eivätkä ehdi haljeta.


    • ei ole nälkä

      Tänään ei ole tullut syötyä muuta kuin karjalanpiirakka aamukahvilla.

      • aamukahvipaha

        Ei ole nälkä. Aiotko kuitenkin iltapalaa ottaa. Mene silleen nukkumatta ja aamulla yrität laittaa aamiaistakin.


      • illanvirkkunen
        aamukahvipaha kirjoitti:

        Ei ole nälkä. Aiotko kuitenkin iltapalaa ottaa. Mene silleen nukkumatta ja aamulla yrität laittaa aamiaistakin.

        En syö koskaan aamiaista, ja varmaan vielä illan myötä syöskentelen jotain.
        Aamulla harvoin herään.


      • mies, kevytsarja
        illanvirkkunen kirjoitti:

        En syö koskaan aamiaista, ja varmaan vielä illan myötä syöskentelen jotain.
        Aamulla harvoin herään.

        Kuulut
        riskiryhmään illanvirkkunen, nainen oletan. E kai sinulla liene isompaa energian kulutustakaan? Syön kolmanneksen päivänkalorisaannostani aamulla.
        Menen aina ½-nälkäisenä nukkumaan.


      • illanvirkkunen
        mies, kevytsarja kirjoitti:

        Kuulut
        riskiryhmään illanvirkkunen, nainen oletan. E kai sinulla liene isompaa energian kulutustakaan? Syön kolmanneksen päivänkalorisaannostani aamulla.
        Menen aina ½-nälkäisenä nukkumaan.

        Illanvirkku olen, nainen. Mihin riskiryhmään?

        Ihmisruumiin toimintoihin kuluu kullakin n. 1200 kcal. Tokihan se täyttyy jo muutamalla viinerillä, mutta viisaasti syöden kilot pysyy kurissa.
        Milloinhan itse sen oppisin, laihdutushistoriaa on monta kymmentä kiloa.


      • illanvirkkunen kirjoitti:

        Illanvirkku olen, nainen. Mihin riskiryhmään?

        Ihmisruumiin toimintoihin kuluu kullakin n. 1200 kcal. Tokihan se täyttyy jo muutamalla viinerillä, mutta viisaasti syöden kilot pysyy kurissa.
        Milloinhan itse sen oppisin, laihdutushistoriaa on monta kymmentä kiloa.

        Ei tässä lihomaan pääse 160,00£jää miehelle käyttörahaa,jolla ostan hänen lääkkeensä ja vaatteensa,kun täysihoito kunnanhoteissa on maksettu.

        Lidli on turhan kaukana 60kilsaa,joten järvikalalla on suuri merkitys ruokavaliooni.
        Nyt tosin kaikki pyydykset rannalla,joten saalistakaan ei odotettavissa.

        Sitä senttiä joutuu kyllä venyttämään.
        Eivät hyvätuloiset todellakaan tiedä,kuinka ahtaalla heikompituloiset todella voivat olla.

        Asumiskustannukset ovat todella härskejä,jos vuokraseinät ovat ympärillä.
        Eivät nämä omatkaan mitään halpoja,täysarvovakuutukset vievät ison siivun,kiinteistövero,jätemaksu,nuohous,tiemaksut,likakaivon
        tyhjennykset,sähköt,taksikyydit ja aina jotain remppaa joudut kustantamaan


      • aamukahvi= paha
        illanvirkkunen kirjoitti:

        Illanvirkku olen, nainen. Mihin riskiryhmään?

        Ihmisruumiin toimintoihin kuluu kullakin n. 1200 kcal. Tokihan se täyttyy jo muutamalla viinerillä, mutta viisaasti syöden kilot pysyy kurissa.
        Milloinhan itse sen oppisin, laihdutushistoriaa on monta kymmentä kiloa.

        Tupakoitko kuitenkin illanvirkkunen? Mihin riskiryhmään kysyt. Ihan vilthatustani heittelen, ettei tuolla syöntimäärällä, ateriointitavoilla voi pitkälle pötkiä.

        En tiedä omista kaloriankulutuksistani, mutta ainahan minulla on nälkä. Itse kuulun riskiryhmään. Tuntin olossani verenpainepiikkiä.
        Hörppäsin rypsiöljyä, koska Kiminkinen sanoi sen olevan hyväksi kokonaisterveydelle.


      • illanvirkkunen
        aamukahvi= paha kirjoitti:

        Tupakoitko kuitenkin illanvirkkunen? Mihin riskiryhmään kysyt. Ihan vilthatustani heittelen, ettei tuolla syöntimäärällä, ateriointitavoilla voi pitkälle pötkiä.

        En tiedä omista kaloriankulutuksistani, mutta ainahan minulla on nälkä. Itse kuulun riskiryhmään. Tuntin olossani verenpainepiikkiä.
        Hörppäsin rypsiöljyä, koska Kiminkinen sanoi sen olevan hyväksi kokonaisterveydelle.

        En ikinä ole tupakoinut, kuin ei puolisonikaan.
        En olisi mennyt tuhkakupin kanssa yhteen.

        Kyllä minä terveellisyydet tiedän, ammattini jo oli siihen liittyvää.
        Kuka elää lyhyen elämän huipputerveellisesti, kuka porskuttaa pitkään, vaikkei korvaansa kolauta terveellisille elämäntavoille.

        Varmasti kuulun riskiryhmään, riskejä on jo toteutunutkin. Kuka ei kuuluisi?
        Ikä jo on melkoinen riski.


      • mies kevytsarja
        illanvirkkunen kirjoitti:

        En ikinä ole tupakoinut, kuin ei puolisonikaan.
        En olisi mennyt tuhkakupin kanssa yhteen.

        Kyllä minä terveellisyydet tiedän, ammattini jo oli siihen liittyvää.
        Kuka elää lyhyen elämän huipputerveellisesti, kuka porskuttaa pitkään, vaikkei korvaansa kolauta terveellisille elämäntavoille.

        Varmasti kuulun riskiryhmään, riskejä on jo toteutunutkin. Kuka ei kuuluisi?
        Ikä jo on melkoinen riski.

        Tupakoin 10v. Terveysvalistus yhdessä vähäisten hengitysvaikeuksien kanssa saivat luopumaan tupakoinnista. Silti astmaoireet tulivat mukaan lopunikäiseen lääkkeenkäyttöön asti.
        Teini-iästä eläke-ikään asti tupakoiva pössyttää ilmaan hyvän käyttöauton hinnan.

        Seuraan muuten seurakuntayhtymämme poisnukkuneita. Joka viikko meikää nuorempia ihmisiä menehtyy. Valitettavasti. Elämä on rajallista.


    • illanvirkkunen

      Taidan pienipalkkaisen yksinhuoltajan lapsena tietää sentin venytyksen vallan paremmin kuin moni muu. Onneni oli, että hän koulutti minut ja minä sain hyvän ammatin.

      Ei Lidl mikään onnenkantamoinen ole, jos joku on halvempaa, on joku varmasti kalliimpaa kuin muualla.

      • Olen minä senverran Lidlissä käynyt,että kyllä satasen ruokakassilla minä elän pari viikkoa,jonka tältä saksalaiselta marketilta haen.
        Minä aikoinaan,kun ukko ryyppäs ja lapset olivat pieniä tein 0,2kg siankylkeä kastikkeen nelihenkiselle perheelle,joten ei tässä ole chatobriania syöty.

        Kaiketi äitisi on pystynyt kouluttamaan sinusta liian korkeatasoisen ammattilaisen,koska halpamyymälä ei enää kiinnosta.
        Kyllä se meille pienituloisille on onnenkantamoinen,silloin kun rahat vähissä


      • illanvirkkunen
        rituliini_38 kirjoitti:

        Olen minä senverran Lidlissä käynyt,että kyllä satasen ruokakassilla minä elän pari viikkoa,jonka tältä saksalaiselta marketilta haen.
        Minä aikoinaan,kun ukko ryyppäs ja lapset olivat pieniä tein 0,2kg siankylkeä kastikkeen nelihenkiselle perheelle,joten ei tässä ole chatobriania syöty.

        Kaiketi äitisi on pystynyt kouluttamaan sinusta liian korkeatasoisen ammattilaisen,koska halpamyymälä ei enää kiinnosta.
        Kyllä se meille pienituloisille on onnenkantamoinen,silloin kun rahat vähissä

        Tavallista toimistotyötä tein, mutta pidin todella työstäni.
        Ei silloin ole mitään huippueläkkeitä kellään.

        Kyllä meillekin taidetaan suurin osa ruokaostosista tehdä Lidlistä, en muista, milloin olisi viimeksi tullut K-kaupan etuseteliä.
        Syksyllä kerättiin lapsuudessa sieniä, ilmaista ruokaa, kuin myös puolukoita.


      • hamstrausmatka

        Onkohan ruokatarvikkeet virossa suomen hintoja halvemmat? Kukaan ei siitä puhu vaan halvemmista %-juomista.


    • 3,21

      Todellinen sentinvenyttäjähän (tämänikäisillä) on sildenafiili tai jokin sen vastine!

    • hintatietoinen

      Lidlissä on kävijämäärät selvästi lisääntyneet ja siitä taas on seurauksena tavaran vaihtuvuus ja se taas näkyy tuoreudessa.
      Halvempaa on vaikka joku sitä epäili että toinen tavara taas on kalliimpaa. Hintatietoinen osaa tehdä valinnat ja hyötyy.
      Otetaan vaikka maito. Lidlin maito on lähikauppaan verrattuna n. 30 senttiä halvempaa per litra. Jos käyttää kaksi tölkkiä päivässä säästyy vuodessa 216 €, jolla saa tilattua vaikka sanomalehden vuodeksi.

      • vassukainen

        Maito on vasikoiden ruokaa.


      • hintatietoinen.
        vassukainen kirjoitti:

        Maito on vasikoiden ruokaa.

        Etkö ymmärtänyt viestin sanomaa, hintaeroista oli kysymys ja maito oli vain yksi esimerkki eikä kannanotto maidon käyttöön ravintoaineena.
        Onhan maidon myyntivolyymi aika iso kuitenkin, jopa vientituote ( huom vientikielto Venäjälle)


      • vassukainen
        hintatietoinen. kirjoitti:

        Etkö ymmärtänyt viestin sanomaa, hintaeroista oli kysymys ja maito oli vain yksi esimerkki eikä kannanotto maidon käyttöön ravintoaineena.
        Onhan maidon myyntivolyymi aika iso kuitenkin, jopa vientituote ( huom vientikielto Venäjälle)

        Jo vain, ymmärsin.

        Maidottomana on vain yksi huoli vähemmän.


    • närästää jo

      kenen vatsa kestää sikanautaa tai muusia jauheesta jossa on samaa säilöntäainetta kuin viineissä,ei sovi allergisille

      • Tunakin käy

        Felix muusi käy silloin tällöin ilman mitään närimisoireita. Nupinauloja nautin vain fakiirimielessä, jos maksetaan näytösekuja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe