Raskaus, cerazette, pissatulehdus

Hämmentynyt

Ongelmani on tämä: käytän cerazettea, olen jo puolitoista vuotta ilman ongelmia (ja vuosia sitten kaksi vuotta ilman ongelmia). Cerazetten takia kuukautiseni ovat jääneet kokonaan pois, en siis tiedä yhtään milloin niitten pitäisi tulla vai tulevatko edes. En ole unohtanut yhtäkään pilleriä viimeisten kolmen kuukauden aikana. Kolmisen viikkoa sitten alkoi raskausoireita. Huono olo, vatsaa vihloo ja se muljahtelee ja kuplii ja on pinkeä, hiuksia lähtee, väsyttää, nälkä koko ajan mutta etoo kaikki ruoka, vessassa juoksemista, ylimääräistä tunteilua ja ihan vaan sellainen tunne, että nyt on jokin toisin... Raskaustesti oli negatiivinen viikko sitten. Neuvolasta lähettivät verikokeisiin ja pissanäytekin haluttiin. Tänään sain tietää, että kaikki kunnossa, paitsi että on pissatulehdus ja kuulema varsin ärhäkkä, vaikka en ole sitä itse ollenkaan huomannut. Siihen saan aika varmasti lääkkeet. Raskaustestiä eivät jostain syystä tehneet. Sanotaan nyt vielä se, että kuukausi pari sitten minulla epäiltiin keliakiaa, mutta olikin vehnä- ja ruisallergia, eli vatsani oli sekaisin jonkin aikaa, löysää kovaa vuoronperää ja järkyttävät kivut. Jätin vehnän ja rukiin pois ja viikon vatsa ehti toimia suht normaalisti ennen näitä raskausoireita. Olen lukenut, että vatsatauti voi heikentää e-pillerin vaikutusta. Eli tämä huomioon ottaen raskaus voisi olla mahdollinen.

Häiritseekö pissatulehdus raskaustestin tulosta?
Onko pissatulehduksen vatsan vihlonta ja raskauden vihlonta erilaisia?
Voiko cerazetten sivuoireet (jotka ovat raskausoireita) tulla puolitoista vuotta käytön aloittamisen jälkeen?

On niin hämmentynyt olo. En tiedä yhtään kuvittelenko vain, onko vatsan vihlonta ja vessassa juokseminen vain pissatulehduksen oireita... Yhden viikon olin aivan sekaisin (alkuviikosta energiaa kuin pienessä kylässä, sitten nukuin kaksi päivää erittäin huonossa olossa ja sitten alkoi tunteellisuus), sitten nämä kaksi muuta viikkoa on ollut laimeampia, mutta edelleen vatsa vihloo ja muljuilee, väsyttää, nälättää ja etova olo. Paino ei ole noussut eikä laskenut. Vessassa käynnit ovat harventuneet, varmasti sen takia kun pidätän enemmän ja rakko kasvanut siinä sivussa, mutta aina tulee pissaa ja kunnolla.

Haluaisin kokemuksia alkuraskauden oireista, raskaustesteistä ja pissatulehduksista, onko ne vaikuttaneet toisiinsa ja jotain muuta sellaista. En tiedä itsekään enää mitä kysyä ja kehen uskoa, testit kuulema niin luotettavia, pissatulehdus voi turvottaa vatsan ja vilhoa näin, mieleni voi tehdä kepposet... Olen niin hämmentynyt. Yritän ottaa rennosti, mutta järkihän tässä lähtee.

1

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+2

      No ei häiritse vt raskaustestin tulosta. Voihan ne minien sivuv.alkaa vaikka 5 vuotta käytön jälkeen.

      Käyhän kilpirauhastesteissä ja otata nyt vielä verestä se raskaustesti. Molemmat hoituvat yksityisellä ihan saman tien (toki kilpir.kokeisiin ennen aamukymmentä)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe