Halvemmaksi tulee taksi,jos harvoin tarttee.

Naisena totesin ,uusin korttini,mutta kuitenkin luovuin autosta,huomasin sen viikonkin seisovan.
Pydähdän taksiin,kun tartten tuuletusta,tai sanon siipalle
lähdetkö kuskiks.
En ole opetellut hänen autolla ajelua,vaikka hän on käskenyt.

Vapaa kuin taivaan lintu...

35

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lorena*

      Päivittäisiä tai viikottaisia kauppareissuja moni tekee taxilla. Matkaa marketteihin ja keskustaan on 3km tai 4-5km, hinta ei ole päätä huimaava vain 12€ - 15€ päiväs aikaan. Linja-taxi kulkee x 2 /viikko, hintaa en tiedä.

      Ajattelin kunhan vuosia vielä kertyy siirryn näihin kuljetusmuotoihin. Oman auton käyttö ja ylläpito ei ole ihan halpaa huvia, polttoaine, huolto-, vakuutusmaksut ovat vuodessa varsin suuri menoerä. Siski toisekseen ajokortin uusinta aina on jännittävä juttu, saako sen uusittua. Nyt 5v välein ja 80v kun tulee mittariin 2 v välein.
      Turha huolehtia huomisesta, nyt on hyvä ajella omalla autolla.

      • sitroen.

        Ei ole minulla varaa taksilla kaupassa käydä, vaikka mielestäni hyvällä eläkkeellä olenkin. Eikä ole varaa taksiin muutenkaan.
        Tänään ajoin omalla vm -89 autollani noin 40 km.

        Ennen sanottiin, että vain puliukoilla ja ilotytöillä on varaa ajaa taksilla. Miten lienee nyt?


    • ....

      "En ole opetellut hänen autolla ajelua,vaikka hän on käskenyt."

      Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa.

    • >>>><<<<

      merihuiskun mies vissiin ei aina viitteisi lähteä kuskiksi ja yritellyt hienovarraisesti saaha muijan ittensä ajamaan kun sillä kerran korttikin on.

      • ???

        Siis osaa ajaa vain yhdenlaista autoa??


    • näin lukenu

      On se nyt kumma jo mies ajamaan käskyttelee tai muutenkaa. Mitenkäs se nuori mies on alkanut isottelemaan hevattille. Eikös se nöyränä poikana ole palvellut muissa asioissa , ainsaki niin on kehunut tämä vanha frouva.

      • .....

        Mikä ikäero on 5-6 vuotta.


      • omia sanojaan
        ..... kirjoitti:

        Mikä ikäero on 5-6 vuotta.

        Itse hän on kehunut miten valitsi nuoremman miehen, poikamiehen vielä. Samaa suositteli muille vanhoille naisille että nuortuisivat.


      • .....
        omia sanojaan kirjoitti:

        Itse hän on kehunut miten valitsi nuoremman miehen, poikamiehen vielä. Samaa suositteli muille vanhoille naisille että nuortuisivat.

        Sitä tarkoitin, etteihän noin pieni ero ole ero eikä mikään.
        Saman verran olen miestäni vanhempi. Ei ole menoa hidastanut.
        Poikamiehen minäkin sain, oli 18, kun tutustuttiin. :))


    • L - L

      Kun minä jäin kokoaikaiseksi kotimieheksi luopui vaimoni kortistaan tarpeettomana.

      Vekotin seisoo lämpimässä tallissa vuodessa useita 4 - 6:n viikon jaksoja.

      Jos nyt olisi päätettävä niin en taatusti hankkisi autoa!
      Taksin tarvekin olisi hyvin sattuman varaista eikä edes kovin todennäköistä.

    • *Kukkahame*

      No voi hitsi, kirjoitin pitkän ritirampsun ja se meni jonnekin tuntemattomaan
      ja nyt uudestaan.

      Jos sinulla on ajotaito ei autoissa ole niin suuria eroja ettet oppisi toisen merkkisellä autolla liikkumaan.
      Seuraavan kerran kun lähdette yhdessä niin laitappa itsesi kuskin paikalle, ohjeet tulee tutulla äänellä ja se on sitten siinä, jopa pärjäät omilla taidoillasi seuraavan kerran.

      'sillä suunnalla Suomea kun asuu ei kaupat ja muutkan tarvittavat ole saman tienkään varrella, ja välimatkat ovat melkoiset.

      Mukavia aurinkoisia päiviä Pohjois-Karjalaan.

    • Olenhan ajellut kialla,siis kaverini autolla,kun hän on mukana.
      Mutta harvemmin,kun ajelee niin tuttu auto oli helpompi,kyllä minä kotkaannun,josipasin mökille 60km yhteen suuntaan,kun hän Höytiäisen vesille moottoriveneellä lähti kalaan.
      Alku aona hankalaa ,lopussa kiitos seisoo.
      Huomannu olett,etten ole usein tänne ehtinyt naputtelee,kun löysin tärkeän ryhmän.Faicebuugista oman alani kavereita,paljon yhteisiä sairauteeni liittyvä ryhmä.Opimme
      yhdessä monia tärkeitä "Suolistosairauteen liittyvää.
      Tellekin tiedoksi koko ajan lisääntyy Suomessakin ,matkailun myötä. Kortisoonia jokapäivä popsitaan,joten ei hääppöset herkut.

      • ilona saaristo

        Ompas tämä ketju alkanut sisään lämpiäväksi,kun vanhoja toisten
        -juttuja vaan muistellaan,niinkö ikävää seksi nälkäistä porukkaa.


    • Nyt en ymmärrä,mitä opettelua tarvitsee vieraan auton ajo?
      Minä ostin tytärelle corollan tässä muutama vuosi sitten.
      Käskin kaverin tuoda se tänne ja lähdin kokeilemaan tossa kapealla kylätiellä.Kokeilin tietty jarrut ja kiihtyvyyden,hyvin kiihtyi evätkä jarrutkaan puoltaneet.
      Tultuani tohon pihaan myyjä sanoi,ettei noin saa autoa rääkätä,tottakai minun täytyi auto testata,ennen ostopäätöstä.
      Kaupat tuli ja tytär sai autonsa.
      En olut koskaan edes corollassa ollut kyydissä saati kuskina.

      Meillä on ollut kymmenkunta automerkkiä,enkä ole koskaan joutunut opettelemaan autonkäsittelyä,sitten autokoulun.
      Jokaisessa autossa on kääntyvät etupyörät ja se riittää minulle.

      • c c

        Joskus tarvitsee. Keväällä sattui seuraavanlainen tilanne. Ajoin autolla velipojan asuinseudulle. Oli hautajaiset Lahdessa.
        Veli paikkakuntalaisena tiesi paikat, minä en. Siispä veli rattiin minun automaattilootaisella autolla.
        En muistanut teroittaa; tässä tomaattilaatikko. Vaihdelaatikko rusahti pahasti kun hän vetämään vaihdetta päälle.
        Tämä viime keväänä. Tuttumies ei lähtenyt autollani virastotaloon kun minulla ei ollut ajo-oikeutta. Ajoi omalla tutullaan. Menin poliisilta hakemaan, väliaikaista korttia.

        Oma kyyti on oma vapaa maailmansa Pidän reippaasta ajamisesta hyvissä ajo-olosuhteissa. Autoni on teini-iässä, mutta meni katsastuksessa läpi että heilahti.


      • sitroen.
        c c kirjoitti:

        Joskus tarvitsee. Keväällä sattui seuraavanlainen tilanne. Ajoin autolla velipojan asuinseudulle. Oli hautajaiset Lahdessa.
        Veli paikkakuntalaisena tiesi paikat, minä en. Siispä veli rattiin minun automaattilootaisella autolla.
        En muistanut teroittaa; tässä tomaattilaatikko. Vaihdelaatikko rusahti pahasti kun hän vetämään vaihdetta päälle.
        Tämä viime keväänä. Tuttumies ei lähtenyt autollani virastotaloon kun minulla ei ollut ajo-oikeutta. Ajoi omalla tutullaan. Menin poliisilta hakemaan, väliaikaista korttia.

        Oma kyyti on oma vapaa maailmansa Pidän reippaasta ajamisesta hyvissä ajo-olosuhteissa. Autoni on teini-iässä, mutta meni katsastuksessa läpi että heilahti.

        Miten automaattilaatikon saa rusahtamaan?

        Joskus 50 vuotta sitten kävin automaattivaihteistoasentajan kurssin Fordin koulutuskeskuksessa Helsingin Hernesaaressa ja siksi haluaisin tietää, kun en itse millään keksi miten se olisi mahdollista.
        Jospa valistaisit, kiitos!


    • Minulla on pitkään aina sama-ato ja olen ehkä aika arka vakken yhtään kolaria ole ajanut. Autokoulun kävin Helsingissä.

      Kaikki me olemme eri puusta veistetty.

      • tyttö ratissa

        Minä olen aina ajanut auomaattivaihteisella autolla, joten en uskalla yrittääkään ajaa muunlaista autoa.


      • Voi herranjestas kun sinä olet hyvännäköinen,tarkoitan hyvinsäilynyt,nyt kyllä ymmärrän ne säpinät siellä makuukammarissa ja nuoremman aviomiehen.


      • vm-3...
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi herranjestas kun sinä olet hyvännäköinen,tarkoitan hyvinsäilynyt,nyt kyllä ymmärrän ne säpinät siellä makuukammarissa ja nuoremman aviomiehen.

        Samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • vm-3... kirjoitti:

        Samaa mieltä!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Pirteä Merhuiskuhan siinä on iloisena! Taitaa kameran takana olla se oma kulta :)


      • salaa ihaillut
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi herranjestas kun sinä olet hyvännäköinen,tarkoitan hyvinsäilynyt,nyt kyllä ymmärrän ne säpinät siellä makuukammarissa ja nuoremman aviomiehen.

        Hei rituliini ! Sinä se vasta simpsakan näköinen, nouse vaan siitä kiikkustuolistasi ja anna valkoiset polvipöksyjen saada tuulettua ! Kyllä on kiva nähdä siroja naisihmisiä, iäkkäinäkin vielä ovat mieluista seuraa vaikka tanssilattialla tai petissä.


    • Katleija*

      Kuvista puheenollen, onko tuo kuva sinusta komean puun vieressä Puerto de la Gruzissa otettu? Tutun näköinen paikka.

    • *Kukkahame*

      Taitaa olla Botanicon puutarhasta, tutulta näyttää minunkin silmääni.

    • Lorena

      Puutarhat sekä TV:ssä että niissä vieraillessa voi taivastella mitä kaikkea kaunista ihmiskädet ovat saaneet aikaseksi. Kauniissa puutarhassa kävellessä tulee mieleeni ajatus, kun kävelisi paratiisin eteisessä, paratiiseissa on kuulema vieläkin upeampaa. Enpä tiedä.

      Istun harvakseltaan tämän masiinan ääressä, yleensä aamuisin luen lehdet, illlalla uutisia mitä maailmalla on tapahtunut, sitten you tubeen mieluisan musiinkin pariin.
      Entisiä ja nykyisiä tangokuninkaallisia kuuntelen, nyt varmistui mielipide Tomi Markkola on todella hyvä laulaja, kyllä siinä vanhasetä Sillanpää jää toiseksi kun kuuntelee Lago Maggiorea kummankin esittämänä. Perättäisinä vuosina saivat kruunun päähän.

      Tässä Tomi Markkola:
      https://www.youtube.com/watch?v=Rhq8PfjSh-M

      Etsikää perään J S esitys, huomaatte eron.
      Nyt esiin parvekkeille ja pihoihin kynttilälyhdyt valaisemaan sametin pehnmeitä elokuun iltoja.

    • nyt ei sada

      Kunhan lakkaa satamasta,

      hen lakkaa satamasta.

      Ja sitten kynttilät liekehtimään.

    • Ramoona*

      Säteileviä kuvia Merihuiskusta...iloiset huiskutukset sinne Pohjois-Karjalaan täältä Suomenlajden rannikolta !

      Minullakin on tuollaisen vanhan traakkipuun eli lohikäärmepuun kuvia Teneriffalta, en muista nyt, mistä kylästä. Teneriffa on Kanarian saarista mieluisin, on ollut tapana marraskuussa käydä. Teiden tulivuorelle tehdyt tähtiretket, Gomeran rehevä luonnomukainen saari, Los Gigantesin pullonokkavalaat ja delfiinit...voi mita kaikkea ihanaa yhdellä saarella. Varasimme taas huoneiston marraskuun kahdeksi viikoksi samasta hotellista kuin viime syksynä Costa Adejesta, Playa de las Americasin kyljestä. Parasta on kuitenkin meri, mainingit ja ihana hiekkaranta...ja tietysti rannalla kävely ja meressä uiminen.

      Otsikon aiheesta sen verran, että olen liiankin varovainen autoilija, koetan taitamattomuuuteni korvata hitaudella ja tarkkuudella. Kauppoihin mennessä en ratissa halua olla, sillä olen kehno parkkeeraaja, muutamat peltikolhut maksanut ja vakuutusbonukset ovat rapisseet. Nyt ei kahta autoa tarvitakaan, on on tuo oma sofööri joutavana kuljettelemaan minuakin. Täällä on kyllä ihan hyvä julkinenkin liikenne, ja paikallisjunaa totuin työmatkoilla jo käyttämään.

      Käskemiseen täällä on huomiota kiinnitetty. Saahan puolisoa käskyttääkin, sopivan hellään sävyyn ;). Joissakin murteissa käskeminen tarkoittaa kohteliasta pyytämistä, Hämeessä mieheni lapsuusmaisemissa käsketään vieraita kylään.

      Niin tehdään, kuten Lorena vinkkasi, kohtahan rannoilla vieteään venetsialaisia. Olihan meidän heinäkuumme kuin paratiisin lapsilla, ja paratiisin kukkia sekä puutarhoja ei koskaan väsy katselemaan kotimaassa eikä matkoilla. Miten kaunis maailma meillä onkaan, ja vuodenajat bonuksena Suomessa !

    • meidän pappa

      Hänelle. jolla on vielä toimivat jalat - kävellen olisit jo perillä.

      Sitä kummastelen, ettei kauppamatkaa, n. 1 km voi tehdä hyvällä säällä polkupyörällä.
      Ei meidän nuoret halua käyttää jalkojaan.

      • minä poljen sinä

        Nuoret terveet kyllä joutaisivat pyöräileen.

        Vanhana vain voi olla, että jalat toimii, muttei pää. Voi olla pahoja huomauskohtauksia, silloin olisi falskia ajella munamankelilla.
        Vaarallista itselle ja muille.


    • Sisar valkoinen.

      AIHH.- ja miten ihanaa valmiissa kyydissä., sekin vielä taksi saa työtä..

    • Tämän päivän Hesarissa on artikkeli Helsingin taksikuskeista, joiden joukossa on ulkomaalaistaustaisia ja tummaihoisia taksikuskeja.
      Suomalainen asiakas saattaa peruuttaa taksiin menon, kun huomaa mustan kuljettajan ja nousta pois penkiltä ja huutaa: "V****, nee-keri!" Miten se on mahdollista? Millaiset käytöstavat oikein ihmisillä on. Miten voi aikuinen ihminen olla noin törppö?
      On aivan turha keksiä mitään puolustusta tuollaiselle törkeydelle. Taksikuskiksi ei kuka tahansa pääse, joten on ihan turhaa epäillä hänen ammattitaitoaan, jos ihon väri on toinen kuin asiakkaalla.

    • Ajat-telija

      Kenellä mitäkin vastustettavaa, täältäkin näitä törkeyksiä saa tuon tuostaan lukea, kai se kuuluu nykypäivän sivistykseen uskalletaan sanoa päin naamaa.

      Sitten puolustukseen käytetään hienostuneesti '''sananvapautta''', porsastelijoita on kaikissa yhteiskuntaluokissa täälläkin, jouten ollessaan pyöritetään harmaantuneen tukan alla kaikki ajatukset sekaviksi ja ollaan pomoa, päivästä päivään.




      Aamen-

      • katseleva kamu

        Ajat-telija

        Saithan asiasi sanottua kuten muutkin. Ylilyönnit voi ohittaa tai antaa sitten takaisin samalla mitalla.
        Tiettyä klikkiytymistä täällä on kai aina ollut ja tulee kai olemaankin. Olen täällä melko uusi, sellaisten on vaikea päästä sisäpiireihin.
        Katsotaan nyt tuotakin tämän illan "keulaparia". Voi sanoa että seura tekee kaltaisekseen. En pyri mukaan tuollaiseen. Ei ole tarvetta.


    • "taivaan lintu"

      merihuisku..sinä siellä "maan korvessa"

      No, tuo "pydähdän" oli kiva sana, vaikka ei sikäläistä murretta. Mutta asiaan, tai mistä aloitit kirjoittaa.

      Käydessämme siellä Pohj.Karjalassa on oma auto välttämätön paha ja kivempi, kun on molemmilla. Meidän mökiltä on lähimpään kauppaan 25 km, joten paria maitopurkkia ei fillarilla haeta, mutta olen jopa maitoa pakastanut.

      Paikka, missä nykyisin asun on lapseni lähellä. Tosin sinne (4 km) pääsen fillarilla, mutta kun vierailuni usein liittyy sellaiseen possakkaan, että hae, tuo, vie lapset, niin mites sitten suu pannaan? Yleensä on myös minulla jotain isompaa viemistä, mutta ennen kaikkea tuomista, siis lapseni tyhjentää jääkaappinsa minulle.

      Minulla ei siis ole mies täällä kuskina.

      Vaikka autoni seisookin joskus tuossa useita viikkoja ja ajomatkoja vuodessa kertyy noin 1000 km, niin autostani en luovu, kunnes on pakko. Kyllä se pian ruostuu tuohon pihaan ja talkkari saa hepulin!:)))))

      Onhan se kallista, kieltämättä, mutta minä maksan siitä helppoudesta, jolla pääsen liikkumaan, sillä en tarvitse säästellä ulkomaan matkoihin, jotka olikin tuolla tuomittu ilman saastuttajina.

      Sinun kanssa olisi kiva rupatella ihan naamat vastakkain ja voihan se tapahtuakin, kunhan vain minä edistyisin sinne mökille. Autokin on.

      ps. kuvasi melkein pelästytti minut, että kuka on laittanut kuvani? Minulla on kuitenkin värjätty tummempi tukka ja hieman pidempi. Joskus on ollut kuvanikin, sen entisen koneen aikaan, jonka olin ottanut......ja en kirjoitakkaan enempää..)))

    • näitä vaan sattuu

      Keväällä jouduin tilaaamaan taksin kun laina-autolla liikenteessä se sammui tien laitaan. Yritin saada hinausapua, mutta tilasin taksin, jolla kotiin.
      Omalla autolla mentiin sitä pysähtynyttä katsomaan. Omistaja onnistui starttaamaan omansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe