Vapaasti autonsa valitseva valitsee VAG-auton

Aika hyvin!

ja sielläkin enemmistö Skodan. Toyota ei näytä kiinnostavan juuri ketään, joka valitsee autonsa pitkien matkojen työkalukseen.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288727872319.html

75

928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+11

      Valitaanko työsuhdeauto vapaasti? Kyllä niissäkin on tietyt euromäärät mistä voi valita ja usein vielä tietyt automallitkin riippuen työnantajan sopimuksista jne. Joissakin vieläpä niin, että automallit ovat sidottuja työpaikan hierarkkiaan. Kyllä se vaan niin on useinmiten, että mitä isompi pomo, niin sitä kalliimpi työsuhdeauto ja duunareille jää skodat ja muut volyymiautot. Joten lienee normaalia, että esim Skoda on yksi yleisimmistä työsuhdeautoista, kun duunareitakin on eniten työsuhdeautoilla ajaviakin.

      Aika harva työsuhdeauto tulee 'pitkien matkojen työkaluksi'. Suurin osa pyörii kodin ja työpaikan väliä suurimmaksi osaksi.

      Ja ihan oikeasti: Jos auton voisi tosiaan valita aivan vapaasti, niin uskotko todella Skodan olevan eniten valittu?

      Eipä silti, Skodahan on ihan kelpo auto. Eli sopii hyvin työsuhdeautoksikin...
      En nyt silti vetäisi tästä mitään ihme johtopäätöksiä.
      Kun Skoda on suosittu ostettunakin, niin miksei työsuhdeautonakin...

      • Valitsin vapaasti

        Ilman mitään taloudellista pakkoa olen ajanut Octavialla lähes 100 tkm. TSI&DSG ovat paras yhdistelmä, mitä markkinoilta löytyi. Olisihan tuossa ollut hyvin varaa ostaa 2-3 kertaa kalliimpi premium, mutta en nähnyt mitään järkeä.


      • heleppo-hejkki

        Taas lähti vähän lapasesta kirjoittelut. Niin että "mitä isompi pomo, niin sitä kalliimpi työsuhdeauto".

        Eihän tästä ollut mitenkään kysymys. Nyt ei keskusteltu siitä, kenellä on isoimmat palkkatulot, tai isoimmat kengät, vaan siitä, että on oman palkkatason puitteissa mahdollisuus valita automerkki tietyn segmentin valikoimasta.

        Ja sitten korjaus väitteeseen: "Aika harva työsuhdeauto tulee pitkien matkojen työkaluksi. Suurin osa pyörii kodin ja työpaikan väliä suurimmaksi osaksi." Työsuhdeautoa ei nykyään helposti saa pelkästään "siviiliajoon", vaan kyllä työnantajafirman lähtökohta on, että auton käyttäjä tarvitsee autoa työssään.


      • 5+11
        heleppo-hejkki kirjoitti:

        Taas lähti vähän lapasesta kirjoittelut. Niin että "mitä isompi pomo, niin sitä kalliimpi työsuhdeauto".

        Eihän tästä ollut mitenkään kysymys. Nyt ei keskusteltu siitä, kenellä on isoimmat palkkatulot, tai isoimmat kengät, vaan siitä, että on oman palkkatason puitteissa mahdollisuus valita automerkki tietyn segmentin valikoimasta.

        Ja sitten korjaus väitteeseen: "Aika harva työsuhdeauto tulee pitkien matkojen työkaluksi. Suurin osa pyörii kodin ja työpaikan väliä suurimmaksi osaksi." Työsuhdeautoa ei nykyään helposti saa pelkästään "siviiliajoon", vaan kyllä työnantajafirman lähtökohta on, että auton käyttäjä tarvitsee autoa työssään.

        Tuon mahdollisuus 'vapaasti työsuhdeautonsa' voi tietysti ymmärtää monella tapaa. Tarkoitukseni ei ollut keskustellakaan palkkatasosta enhän sitä tehnytkään.

        Käytäntö on kuitenkin useimmissa firmoissa sellainen, että mitä 'alemmas' kuulut hierarkiassa, niin sitä rajoitetumpaa työsuhdeautosi valinta on.

        Se on totta, että 'alemmalla tasolla hierarkiassa' on yleensä skodia, tojoja, kiioja, jne valittavana. Tässä ryhmässä tosiaan skodat vahvoilla.
        Lisäksi tässä ryhmässä onkin suurin osa työsuhdeautojen saajista lukumääräisesti.

        Kyllä edelleen hyvin monessa firmassa osan palkasta voi ottaa autoetuna, vaikka sitä ei välttämättä työajojen vuoksi tarvitsikaan.


      • huono provo
        Valitsin vapaasti kirjoitti:

        Ilman mitään taloudellista pakkoa olen ajanut Octavialla lähes 100 tkm. TSI&DSG ovat paras yhdistelmä, mitä markkinoilta löytyi. Olisihan tuossa ollut hyvin varaa ostaa 2-3 kertaa kalliimpi premium, mutta en nähnyt mitään järkeä.

        "Olisihan tuossa ollut hyvin varaa ostaa 2-3 kertaa kalliimpi premium, mutta en nähnyt mitään järkeä."

        Tuo elvistelylause paljastaa provon.


    • Company Policy

      Työsuhdeauton valintaa säätelee lähes kaikissa firmoissa "company policy".

      Kun ostaa auton omalla rahalla, auto valitaan aikuisten oikeasti itse.

      • Kenen riski

        Ja joudutaan miettimään teknisten ratkaisujen riskejä (tulevia kustannuksia) toisin kuin työsuhdeautoissa, jossa ne on työnantajan ja liisausfirman murhe.


    • tuskin vapaasti

      2-oviset urheilulliset autot eivät tule kysymykseen monessakaan firmassa, no Kevassa ehkä.

      • 8+12

        No ei enää Kevassakaan.
        Tuo varsin normaalihintainen ja lähes kenekä tahansa työelämässä olevan saavutettavissa oleva avopikkubemari (hinta reilut 40.000) tuntui saavan isot mittasuhteet.

        No nyt uusi toimari on sitten mennyt varmuuden vuoksi toiseen äärimmäisyyteen. Valitsi työsuhdeautokseen sellaisen jota varmasti kukaan ei kadehdi tai nosta siitä älämölöä. Valitsi Skodan, tosin kaikilla mahdollisilla lisäherkuilla varustetun Superb:n, joka lopulta kaikkine tilpehööreineen on kalliimpikin kuin tuo surullisen kuuluisa pikkuavoautobemari...

        Sinänsä ihan viisaasti tehty ajatellen julkista riepottelua johtajien eduista, ja varsinkin autoetua, tässä tilanteessa...


    • asian vierestä

      Onko työsuhdeauto teillä osa palkkaa vai normaalin palkan päälle tulevaa lisää. Vaikuttaa suuresti auton kannattavuuteen ja loppupeleissä jopa eläkkeen suuruuteen, sillä kaikki verotettavat työsuhde-edut kartuttavat myös eläkettä.

    • Oma Toyota

      Aloittajan "vapaasti autonsa valitseva" ei tietenkään tarkoita
      mitään työsuhdeautoa. Siinä valitaan vain niistä merkeistä joita
      työnantaja tarjoaa,riippuen tietenkin leasing-sopparista eikä
      auto ole koskaan silloin käyttäjän oma. Se on vain lainassa josta
      käyttöoikeuden saaja maksaa veroa. Rekisteriotteeseen ei silloin
      koskaan ole omistajaksi merkitty käyttäjää.
      Vapaasti autonsa valitsevat tietenkin vain he, jotka ostavat sen
      itselleen. Heillä on koko merkkivalikoima josta voi valita oman auton.
      Omiminen ei tarkoita omistusta.

      • heko heko

        Tero valitsee aina Tojon ja koeajamatta.


      • Koeajanut
        heko heko kirjoitti:

        Tero valitsee aina Tojon ja koeajamatta.

        Vain täysidiootti vastaa näin ,luulee enemmän kuin tietää!


    • 4757357

      Kuinka ihmeessä saat tän käännettyä VAGin eduksi??? Tämähän kertoo että VAGin uskalletaan ottaa vasta kun ei itse tarvi murehtia korjauskustannuksista tai auton hajoamisesta. Jos ostetaan oma auto ja joutuu ite maksamaan korjaukset niin silloin valitaan Toyota.

      Sitäpaitsi työsuhdeautoa ei useimmissa paikoissa todellakan valita vapaasti vaan on valmiit vaihtoehdot.

      • Anjoviskiemura

        Kun saa valita vapaasti, niin valitsee sellaisen auton, jota on hyvä ajaa ja joka on käytännöllinen. That's it.


    • Vapaasti tietysti

      Minä valitsen vapaasti automaattivaihteisen ja kierrän kaukaa DSG:n

    • seniori1

      Joopa joo, niinpä taas. Auton valinta se teettää töitä. Työnantajaa ei autot kiinnosta. Tärkeää on vain se, että työt tulevat tehdyksi. Työsuhdeauton valinnassa liikkuu iso raha ja kauppoihin vaikuttaa moni asia. On ihan sama mikä se merkki on. Täytyisi taas muistaa, että auto on vain liikkumista varten. Mitään muuta varten se ei ole eikä tule olemaan. Parempi olisi puhua vaimon kanssa lastenkasvatuksesta, kuin miettiä minkälainen vaihdelaatikko tulevassa työsuhdeautossa on. Auton kun saa uutena käteensä, niin merkki kuin merkki kestää muutaman vuoden ja menee sitten vaihtoon. Mikäli sattuu huono yksilö, jossa vaihdelaatikko hajoaa ei siitä voi tuomita koko merkkiä paitsi silloin, jos se on tyyppivika. Ihmettelen Toyotaan jatkuvasti kohdistuvaa arvostelua. Mikäli se olisi niin huono auto kuin pojat väittävät, niin kuka sitä ostaisi. Uusia malleja tulee koko ajan ja mitä vikaa niissä on. Kauppa käy koko ajan. Skoda on tällä hetkellä suosiossa. Kuka sen vertailun on tehnyt, jonka perusteella voi sanoa, että se on parempi kuin joku muu. Autoa pitäisi ajaa parikymmentä vuotta ja muutama satatuhatta kilometriä. Silloin alkaisi olla faktaa, johon vertailun perustaa. Työsuhdeautoilijat ovat yksittäisiä henkilöitä, joilla ei voi olla käytössään minkäänlaisia korjaustilastoja. Puhumattakaan, että niitä olisi useammasta merkistä. Toyota Corolla oli useita vuosia myyntilastojen kärjessä. Miettikö kukaan miksi asiakkaat kiikuttivat rahansa Korpivaaralle. Toki muitakin autoja myytiin, mutta ei sitä määrää. Huonoja autoja ne eivät voineet olla. Mikäli nyt ostaisin auton omalla rahalla, olisi se Volvo. Se on talviauto jos mikään. Tekniikka on varmaa ja toimivaa. Vaikka malli on jossain määrin vanhahtava ovat tilat kuitenkin kunnolliset. Moottorit ovat huippuluokkaa. Takavetoista en ostaisi, koska sitten talvella pitäisi olla toinen auto talviajoa varten. Joskus kun olen talvella lähtenyt valoista etuvetoisella ja edessä on ollut saksalainen hyvänlaatuinen takavetoinen, niin takana saa odottaa kun edessä perä heittää puolelta toiselle. Kaveri yrittää kovasti, pyörät lyövät tyhjää ja takana odotellaan hartaasti, että matka pääsisi jatkumaan. Tämä on useasti toistunut talven aikana. Jos ja kun menette pyytämään autoa, pyytäkää Volvo. Silloin tällaisten joutavien artikkeleiden lukeminen ja kirjoittaminen jää kokonaan pois.

      • Varma Toyota

        Joopa joo. Kokemuksesta voin kertoa että Volvo on hyvä auto,
        silloin kun se on Ruotsissa valmistettu aito volvo eikä mikään
        Belgiassa tehty Fordin ja Renaultin risteytys.
        Tosin vanhat isot Volvot automaatilla olivat vielä 2000-luvullakin
        bensakoneella ainakin hirveitä pensarosvoja ja koiranluut ja nivelet
        olivat aika lyhytikäisiä. Matkustusmukavuus tosin on huipputasoa.
        Hiljainen ja tukeva jos ei autoa mennä pilaamaan liian matalilla
        ja leveillä renkailla. Tosin se iso Volvo on Toyotaan verrattuna
        aivan eri hintainenkin,joten ei aivan vertailukelpoinen.


      • gs birotor
        Varma Toyota kirjoitti:

        Joopa joo. Kokemuksesta voin kertoa että Volvo on hyvä auto,
        silloin kun se on Ruotsissa valmistettu aito volvo eikä mikään
        Belgiassa tehty Fordin ja Renaultin risteytys.
        Tosin vanhat isot Volvot automaatilla olivat vielä 2000-luvullakin
        bensakoneella ainakin hirveitä pensarosvoja ja koiranluut ja nivelet
        olivat aika lyhytikäisiä. Matkustusmukavuus tosin on huipputasoa.
        Hiljainen ja tukeva jos ei autoa mennä pilaamaan liian matalilla
        ja leveillä renkailla. Tosin se iso Volvo on Toyotaan verrattuna
        aivan eri hintainenkin,joten ei aivan vertailukelpoinen.

        Kerroppa nyt yksikin fordin ja rellun risteytys joka on tehty volvon merkillä belgiassa?


      • Tietäjä

        http://yle.fi/uutiset/toyotan_kaasupoljin_tappanut_lahes_60_usassa/5519704

        Harvempi automerkki on syyllistynyt tappoon omalla osaamattomuudellaan.

        Olen omistanut 2 uutena ostettua Toyotaa, joista Corolla oli liki hengenvaarallinen talvikelisellä kiikkeryydellään. Millään muulla autolla en ole kokenut vastavaa ajo-ominaisuuksien puutetta. Nopeutta oli pudotettava huomattavasti VAG-auton suoriutumisiin nähden. Kuten itse kirjoitat, niin auto on liikkumista varten ja omassa "vapaassa" valinnassasi päädyt Volvoon...

        http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_lisaa_autoja_huoltoon_turvatyynyongelmien_vuoksi/7290972

        4 automerkillä on ollut ongelmia airbagien kanssa 3,6 miljoonassa autossa. Toyotan osuus 2,16miljoonaa ~67% 2/3 osaa yhdellä merkillä näistä ongelmista

        http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_yli_800000_autoa_korjaukseen_yhdysvalloissa/6888160

        Toyotalla 1000000 auton takaisinkutsu ei ole mikään uutinen. Myydään valmiiksi rikkinäisiä autoja.

        Se mikä on varmaa ja faktaa, niin Toyotan tehtailla laaduntarkkailu markkinoille päästettävissä autoissa ontuu pahasti, vai oletko erimieltä? Minkään automerkin ei tulisi aiheuttaa kuolemia tekniseillä puutteilla, kuten Toyotan osalla on käynyt.


      • V. Ari Aattori
        gs birotor kirjoitti:

        Kerroppa nyt yksikin fordin ja rellun risteytys joka on tehty volvon merkillä belgiassa?

        Ehkä kirjoittaja tarkoittaakin Hollannissa Daffin pohjalta tehtyä remmivetoista Volvoa?


      • 11-12
        gs birotor kirjoitti:

        Kerroppa nyt yksikin fordin ja rellun risteytys joka on tehty volvon merkillä belgiassa?

        Mahdollisesti Varma Toyota tarkoitti PSA-yhtymää jonka diesel koneita ainakin s/v40 sarjassa käytetty/käytetään se omistiko Ford Volvon 2008 sitä en tiedä.


      • faktaa oikeasti
        Tietäjä kirjoitti:

        http://yle.fi/uutiset/toyotan_kaasupoljin_tappanut_lahes_60_usassa/5519704

        Harvempi automerkki on syyllistynyt tappoon omalla osaamattomuudellaan.

        Olen omistanut 2 uutena ostettua Toyotaa, joista Corolla oli liki hengenvaarallinen talvikelisellä kiikkeryydellään. Millään muulla autolla en ole kokenut vastavaa ajo-ominaisuuksien puutetta. Nopeutta oli pudotettava huomattavasti VAG-auton suoriutumisiin nähden. Kuten itse kirjoitat, niin auto on liikkumista varten ja omassa "vapaassa" valinnassasi päädyt Volvoon...

        http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_lisaa_autoja_huoltoon_turvatyynyongelmien_vuoksi/7290972

        4 automerkillä on ollut ongelmia airbagien kanssa 3,6 miljoonassa autossa. Toyotan osuus 2,16miljoonaa ~67% 2/3 osaa yhdellä merkillä näistä ongelmista

        http://yle.fi/uutiset/toyota_kutsuu_yli_800000_autoa_korjaukseen_yhdysvalloissa/6888160

        Toyotalla 1000000 auton takaisinkutsu ei ole mikään uutinen. Myydään valmiiksi rikkinäisiä autoja.

        Se mikä on varmaa ja faktaa, niin Toyotan tehtailla laaduntarkkailu markkinoille päästettävissä autoissa ontuu pahasti, vai oletko erimieltä? Minkään automerkin ei tulisi aiheuttaa kuolemia tekniseillä puutteilla, kuten Toyotan osalla on käynyt.

        "Harvempi automerkki on syyllistynyt tappoon omalla osaamattomuudellaan."

        moni lienee syyllistynyt, mutta ei tunnusta. Eihän jakoketjussa, automaattivaihteistossa eikä nivelissäkään ole vikaa, ne lyhytkestoisuudet ovat ominaisuuksia.

        KYLLÄ kansa tietää, tai Autotalli tietää, tutki autonen myyntiaikoja ja hintoja näet mikä menee kaupaksi.

        HYVÄ esimerkki ja näitä on hurjan paljon,
        moni myy autoaan jatkuvasti eikä mene kaupaksi

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33185626/Volkswagen/Golf/2005/Kuopio?pos=3&page=1


    • DGC

      Sopii tähän tilastoon, meidän firmassa saa valita vapaasti minkä tahansa Skodan tai ajella omalla. Minä ajan omalla.

      • Jotain rajaa

        No,kai sitä itseään arvostava ajaa ennen omalla kuin kolhoosiskodalla
        ettei tarvi selitellä.


    • Mieti älä kirjoita

      Koska ei itse tarvitse maksaa korjauskustannuksia dsg pökäleen hajottua.
      Ihmekkös se . Sitäkö jaksat hämmästellä? edelleen?

      dsg tsi on sitten myymälät täynnä takuun loputtua ja kukaan ei uskalla ostaa omaksi , mieti sitä!

      • Miäti itte

        DSG-vaihteistolla ja TSI-moottoreilla varustettuja autoja on valmistettu jo maailman sivuitte.Onko niitä myymälät muka täynnä? No ei yhtään sen enempää kuin muitakaan merkkejä ja malleja.


    • 2,0 TDI DSG

      Firman johto on vastuussa mihin firman rahoja sijoitetaan, luuletteko heidän kalliiksi tuleviin autoihin rahoja laittavan? Tuo DSG, TDI ja TSI lässytys on naurettavaa, sen mukaan teiden varret olisivat mustanaan VW-groupin autoja, mutta nykyään ei siellä ole minkään merkkisiä autoja, paitsi amispoikien kilvettömiä röttelöitä. Eikö muuten VW ole hallinnut rallikisoja suvereenisti siitä lähtien kun tuli rallin MM-sarjaan mukaan? Muistanko väärin?

      • "lässytys"

        1. Yleensäkään firman johto,eikä firma muutenkaan ole
        missään vastuussa jos liisariauto takuuaikana hajoaa ja takuuajan
        jälkeenkin autoja liisaava yritys,joka yleensä on jälleenmyyjä,
        vastaa leasing-autoistaan Työsuhdeautot ovat yleensä leasingautoja
        Ei ole järkevää törsätä pääomia työsuhdeautoihin joista ei mitään
        tuottoa kerry.Päinvastoin. Eikös Ruotsissakin kielletty taksiin
        dsg-rimpulat,että einyt ihan "lässytystä" taida olla. Ongelmaa on
        ollut vähän joka paikassa missä Vaginaattoreta on myyty.
        Naurettavuus on silloin kaukana kun pitää käyttää Pärnäsellä
        ja tyhjentää koko lompsa.


      • ystävällinen neuvo
        "lässytys" kirjoitti:

        1. Yleensäkään firman johto,eikä firma muutenkaan ole
        missään vastuussa jos liisariauto takuuaikana hajoaa ja takuuajan
        jälkeenkin autoja liisaava yritys,joka yleensä on jälleenmyyjä,
        vastaa leasing-autoistaan Työsuhdeautot ovat yleensä leasingautoja
        Ei ole järkevää törsätä pääomia työsuhdeautoihin joista ei mitään
        tuottoa kerry.Päinvastoin. Eikös Ruotsissakin kielletty taksiin
        dsg-rimpulat,että einyt ihan "lässytystä" taida olla. Ongelmaa on
        ollut vähän joka paikassa missä Vaginaattoreta on myyty.
        Naurettavuus on silloin kaukana kun pitää käyttää Pärnäsellä
        ja tyhjentää koko lompsa.

        Ei autoon kannata laittaa vähiä rahojaan.


    • Huipulla ollaan

      Ketjun aloittaja on heikko yksilö. Ravintoketjun alapäässä.
      Terveisin toyotalla ajava.

      • siinä syy

        Eihän tojolla pysty ajamaan 50 km pidempää matkaa ilman taukoa. Kas kun on olemassa ihmisiä, joiden on ajettava työn vuoksi autolla jopa huimat 100 km (toyotakuskien mielestä 100 km on huima matka). Silloin autonkin on oltava sellainen, ettei se rasita kuskia. Tämähän on firman etu, että työntekiä on virkeä ja aikaansaapa koko päivän.
        Tästä kaikesta se johtuu, että firmat ostavat Skodan. Siis työntekijöiden hyvinvoinnin vuoksi.


      • Hajahuomio
        siinä syy kirjoitti:

        Eihän tojolla pysty ajamaan 50 km pidempää matkaa ilman taukoa. Kas kun on olemassa ihmisiä, joiden on ajettava työn vuoksi autolla jopa huimat 100 km (toyotakuskien mielestä 100 km on huima matka). Silloin autonkin on oltava sellainen, ettei se rasita kuskia. Tämähän on firman etu, että työntekiä on virkeä ja aikaansaapa koko päivän.
        Tästä kaikesta se johtuu, että firmat ostavat Skodan. Siis työntekijöiden hyvinvoinnin vuoksi.

        Kannattaa huomata, että on kaksi eri asiaa, jos firma ostaa autoja työntekijöiden käyttöön tai jos firman työntekijät saavat osan palkastaan autoedun muodossa. Ensiksimainitut ovat kolhoosiautoja, joita käytetään miltei yksinomaan työajoihin kun taas jälkimmäiset ovat työntekijän henkilökohtaisia kulkuneuvoja, joilla ajetaan niin työajoa kuin siviiliajoakin.


      • käyttövarmoja ovat

        Käyttövarmuus tosiaan on tärkein peruste yritysauton valinnalle. Tässä asiantuntijoiden valintajärjestys:
        Secto Automotive Oy:n suosituimmat henkilöautomallit tammi-kesäkuussa 2014:

        1. Skoda Octavia
        2. Volkswagen Golf
        3. Skoda Superb
        4. Audi A4
        5. Volvo V60
        6. Volkswagen Passat
        7. BMW 3-sarja
        8. BMW 5-sarja
        9. Audi A6
        10. Volvo XC60


      • Juuri näin
        käyttövarmoja ovat kirjoitti:

        Käyttövarmuus tosiaan on tärkein peruste yritysauton valinnalle. Tässä asiantuntijoiden valintajärjestys:
        Secto Automotive Oy:n suosituimmat henkilöautomallit tammi-kesäkuussa 2014:

        1. Skoda Octavia
        2. Volkswagen Golf
        3. Skoda Superb
        4. Audi A4
        5. Volvo V60
        6. Volkswagen Passat
        7. BMW 3-sarja
        8. BMW 5-sarja
        9. Audi A6
        10. Volvo XC60

        Käyttövarmuus ratkaisee.


      • Riisit romuja
        käyttövarmoja ovat kirjoitti:

        Käyttövarmuus tosiaan on tärkein peruste yritysauton valinnalle. Tässä asiantuntijoiden valintajärjestys:
        Secto Automotive Oy:n suosituimmat henkilöautomallit tammi-kesäkuussa 2014:

        1. Skoda Octavia
        2. Volkswagen Golf
        3. Skoda Superb
        4. Audi A4
        5. Volvo V60
        6. Volkswagen Passat
        7. BMW 3-sarja
        8. BMW 5-sarja
        9. Audi A6
        10. Volvo XC60

        Riisipusseista ei löydy käyttövarmuutta.


      • Tuleva skodistiko
        käyttövarmoja ovat kirjoitti:

        Käyttövarmuus tosiaan on tärkein peruste yritysauton valinnalle. Tässä asiantuntijoiden valintajärjestys:
        Secto Automotive Oy:n suosituimmat henkilöautomallit tammi-kesäkuussa 2014:

        1. Skoda Octavia
        2. Volkswagen Golf
        3. Skoda Superb
        4. Audi A4
        5. Volvo V60
        6. Volkswagen Passat
        7. BMW 3-sarja
        8. BMW 5-sarja
        9. Audi A6
        10. Volvo XC60

        Onko merkeistä myös listaa, pärjääkö Skoda siellä?


      • Romuja ovat
        Riisit romuja kirjoitti:

        Riisipusseista ei löydy käyttövarmuutta.

        Eikä ominaisuuksia.


    • pasi9

      Tuleeko Skodaan mahdollisesti öljyä mukaan, jos sattuu kesken matkan öljyt loppumaan koneesta, niinku parin tutun uudehkoille audeille on käynyt? autothan ovat kuitenkin pitkälti samaa VW:n erinomaista tekniikka, joka ei välttämättä kestä läjässä edes 50000tkm. Onnea niille onnettomille jotka ajavat VW "laatu autoilla".

      • Pekka.

        Keksi lisää satuja.
        Toyotien öljytikkuja jouduttiin lyhentämään, jotta öljymäärällä päästäisiin edes se lyhyt öljynvaihtoväli.


    • VAG:iin voi luottaa

      Kun autoa todella tarvitaan ammatin vuoksi valitaan paras mahdollinen.

    • petrus

      Skodassa tulee oma öljy mukana, skoda strojni, jota kannattaa lisätä jos ajetaan 500km yhtäjaksoisesti maantieajona, näin vältetään koneen kiinnileikkautuminen.

      • Budvar

        Missä kohdassa nauretaan?


    • VAG paras

      Eipä niitä vaihtoehtoja paljon muita ole kuin VAG jos haluaa hyvän auton. Bemari, Mersu ja Ford.

    • järkiintynyt

      Olisi pitänyt tajuta ostaa jo paljon aikaisemmin VAG eikä puljata noiden ruostuvien riisirotteloiden kanssa joihin ei saa ajo-ominaisuuksia tai matkustusmukavuutta edes lisävarusteena.

    • Skoda ykkönen

      Sehän valitaan mikä on paras.

    • Awesome1

      Eipä niitä juuri muita kunnollisia autoja olekaan.

    • Valveutunut

      Eipä niitä montaa mutta merkkiä olekaan kunnollisia autoja.

    • Ihmettelijä.

      Onko niitä muka muitakin kunnollisisia autoja?

      • Eipä oikein

        Jokunen harva merkki.


    • Simply the Best

      Ne ovat parhaita.

    • Parhaat valitsevat

      Ovat järkimiehiä.

    • Hanhiniemi

      Ovat mahtavia autoja.

    • Emersonn

      Eipä ole muita yhtä hyviä.

    • RöIIi

      Hienosti menee!

      • KöIIi

        Niin tekee.


      • MöIIi
        KöIIi kirjoitti:

        Niin tekee.

        Pitää paikkansa.


    • Hyvä aloitus

      Tien päällä näkee noita VAG:eja tosi paljon. Kaupungissa sitten näkyy Tojojakin. Niillä ei ajeta pitkiä matkoja.

    • Best of All

      Tottakai valitsee koska ne ovat parhaita.

      • Bof

        Niin ovatkin.


    • Minder

      Ei tulisi mieleenkään valita jotain muuta.

    • Merkki Erkki

      Eipä niitä oikein muita kunnollisia merkkejä ole.

    • Valitsija.

      Parhaita autoja ovat.

    • MerkkiEki

      Onkos niitä muita kunnon merkkejä edes olemassa.

      • ekan sain 22v iässä

        meillä ainakin työsuhdeautossa on kolme luokkaa, alle 35 e skodat 70 e tojot ja 150 mersut, audit yms.

        värikin määrätty, musta tai melko tumma harmaa, ei mitään väriä

        myös on määrätty mallin parhaat valot, yms.


      • haha.
        ekan sain 22v iässä kirjoitti:

        meillä ainakin työsuhdeautossa on kolme luokkaa, alle 35 e skodat 70 e tojot ja 150 mersut, audit yms.

        värikin määrätty, musta tai melko tumma harmaa, ei mitään väriä

        myös on määrätty mallin parhaat valot, yms.

        In your dreams.


    • VAG Peak

      Nehän ovatkin huippuja.

      • Niccel

        Niin ovat.


    • Parhaalla ajava

      Ei ole muita vaihtoehtoja jos hyvän haluaa.

      • Juuri noin

        Nasevasti sanottu!


    • Tuttua kauraa

      Eipä niitä paljoa muita ole.

      • Ostan parhaan

        On muitakin mutta ovat huonompia.


    • Siksi Skoda

      Firmoilla ei ole tänä aikana varaa sänkätä euroja. Auton on oltava luotettava ja korjauskulut minimaalisia. Lisäksi Superb on edustusautoluokkaa.

      • Pitää paikkansa

        Ministeritason kirsi.


    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1843
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1406
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1307
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe