Entä jos masennus johtuu ulkonäöstä?

ghghghkhkgkk

Miten masennuksesta voi päästä eroon jos se johtuu tietystä asiasta ulkonäöstä?
( voin sanoa että aihe ei koske ylipainoa)
Miten sen voi unohtaa kun riittää että katsoo peiliin niin maailmanloppu tuli.

Ei taida ihan terapia tai keskustelut auttaa eikä ne lääkkeetkään taida poistaa ongelmaa.

35

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8339

      "Ei taida ihan terapia tai keskustelut auttaa eikä ne lääkkeetkään taida poistaa ongelmaa."

      Yksi asia on varma. Mitkään pillerit ei asiaa muuta, mutta keskustelu voi muuttaa asioita sen suhteen mitä pitää elämässä tärkeänä ja merkitsevänä. Ulkonäköpaineita on niin monella, että on täysin varmaa, että et ole ainoa. Ulkonäkökeskeisyys yhteiskunnassa on aika ikävää ja sitä vahvistavat erityisesti kaikki nuorisolle suunnatut musiikkivideot ja populaarikulttuuri. Sinänsä sääli, että nuoria lyödään niin kovasti sitä kautta, mikä heihin eniten vaikuttaa, lempimuusikot ja muut viihdemaailmassa toimivat henkilöt.

      • CrimsonHeart

        Ihan tiedoksi vain että masennus aiheuttaa vääristyneen kuvan ulkonäöstäsi jo itsessään. Tuskimpa masennus ulkonäöstä niin suurella prosentilla johtuu kuin masennus itsessään on muuttava mielen niin kieroa kautta että manipuloidut ja uskot kaiken mitä kuvittelet näkeväsi. Kuitenkin se kaikki on sinun sen hetkinen totuutesi koska et kykene uskomaan muuta.. Et voisi ajatellakaan että ne kaikki asiat jotka olivat mielestäsi oikein päässäsi, mitä ihmiset ja sinä olet itsellesi uskotellut, sosiaalinen media, kaikki mikä voi painautua edes sekunnin vivahteella ihmismieleen.. Että ne olisivatkin valhetta ja epätodellista kuviteltua pintaa joka iskee meihin pala palalta sitä tajuamattamme. Itse olen Doomed vaikka näistä pystyn jotakin analyysia oman mielen mukaan vetämään. Luulen että olen menettänyt uskoni lopullisesti itseänikin kohtaan ja se sattuu. Elämä on niin vaikeaa kuin itse sen saa olemaan. Itse olen purkanut ongelmani alkoholiin olematta kuitenkaan alkoholisti. Pieni vinkki; Se on tuhon tie joka saa paskemmat fiilikset. Ei muutakuin itseuskoa takaisin kokeilen saada ja yritän ymmärtää elämää ja annan ennen kaikkea tilaa jokaiselle. Olenhan vasta 19-vuotias nainen.


      • ghghghkhkgkk
        CrimsonHeart kirjoitti:

        Ihan tiedoksi vain että masennus aiheuttaa vääristyneen kuvan ulkonäöstäsi jo itsessään. Tuskimpa masennus ulkonäöstä niin suurella prosentilla johtuu kuin masennus itsessään on muuttava mielen niin kieroa kautta että manipuloidut ja uskot kaiken mitä kuvittelet näkeväsi. Kuitenkin se kaikki on sinun sen hetkinen totuutesi koska et kykene uskomaan muuta.. Et voisi ajatellakaan että ne kaikki asiat jotka olivat mielestäsi oikein päässäsi, mitä ihmiset ja sinä olet itsellesi uskotellut, sosiaalinen media, kaikki mikä voi painautua edes sekunnin vivahteella ihmismieleen.. Että ne olisivatkin valhetta ja epätodellista kuviteltua pintaa joka iskee meihin pala palalta sitä tajuamattamme. Itse olen Doomed vaikka näistä pystyn jotakin analyysia oman mielen mukaan vetämään. Luulen että olen menettänyt uskoni lopullisesti itseänikin kohtaan ja se sattuu. Elämä on niin vaikeaa kuin itse sen saa olemaan. Itse olen purkanut ongelmani alkoholiin olematta kuitenkaan alkoholisti. Pieni vinkki; Se on tuhon tie joka saa paskemmat fiilikset. Ei muutakuin itseuskoa takaisin kokeilen saada ja yritän ymmärtää elämää ja annan ennen kaikkea tilaa jokaiselle. Olenhan vasta 19-vuotias nainen.

        En usko että on vääristynyt kuva vaikka olenkin vaikeasti masentunut, on sanottu päin naamaakin niin ilkeästi että et uskokkaan ja vielä usean ihmisen suusta, monesti myös katseet kertoo kaiken.

        On vaikeaa koska ongelman takia en voi ikinä olla onnellinen vaikka kuinka yrittäisin tai tekisin kaikkeni että yrittäisin olla välittämättä ongelmasta mutta ei se tule koskaan onnistumaan

        Kiva tietää että loppu ikä menee erakkona siihen asti ennenkuin on valmis köyden jatkoksi.


      • jepdfasd
        ghghghkhkgkk kirjoitti:

        En usko että on vääristynyt kuva vaikka olenkin vaikeasti masentunut, on sanottu päin naamaakin niin ilkeästi että et uskokkaan ja vielä usean ihmisen suusta, monesti myös katseet kertoo kaiken.

        On vaikeaa koska ongelman takia en voi ikinä olla onnellinen vaikka kuinka yrittäisin tai tekisin kaikkeni että yrittäisin olla välittämättä ongelmasta mutta ei se tule koskaan onnistumaan

        Kiva tietää että loppu ikä menee erakkona siihen asti ennenkuin on valmis köyden jatkoksi.

        Niin, ei sulla mitään vääristynyttä kuvaa ole itsestäsi. Monet varmasti ajattelee, että olet vähän ruma ja samantekevä ulkomuotosi johdosta. Oot pakkomielteisesti takertunut tähän ajatukseen, koska todella haluaisit hyväksyntää heiltä tavalla, joka ei tule koskaan onnistumaan. Et tule koskaan sitä siis saamaan, parempi että menen narun jatkoksi taikka sitten yrität kehittyä henkisesti ja ymmärtää, että tää maailma on täynnä arvoja ja ihanteita, joita sä et täytä. Sä et ole rakastettu, ihailtu ja hyväksytty kaikkien silmissä, etkä tule koskaan olemaan. Miksi sun edes pitäis olla? Hanki elämä, tee jotain jota mikä ei saata sua häpeään. Ulkomuoto rapistuu kaikilta, turha siihen on hirttäytyä. Jos laajentaisit vähänkään maailmankuvaasi tajuaisit, miten pienistä ongelmista oikeasti kärsit.


      • semmosta se on
        jepdfasd kirjoitti:

        Niin, ei sulla mitään vääristynyttä kuvaa ole itsestäsi. Monet varmasti ajattelee, että olet vähän ruma ja samantekevä ulkomuotosi johdosta. Oot pakkomielteisesti takertunut tähän ajatukseen, koska todella haluaisit hyväksyntää heiltä tavalla, joka ei tule koskaan onnistumaan. Et tule koskaan sitä siis saamaan, parempi että menen narun jatkoksi taikka sitten yrität kehittyä henkisesti ja ymmärtää, että tää maailma on täynnä arvoja ja ihanteita, joita sä et täytä. Sä et ole rakastettu, ihailtu ja hyväksytty kaikkien silmissä, etkä tule koskaan olemaan. Miksi sun edes pitäis olla? Hanki elämä, tee jotain jota mikä ei saata sua häpeään. Ulkomuoto rapistuu kaikilta, turha siihen on hirttäytyä. Jos laajentaisit vähänkään maailmankuvaasi tajuaisit, miten pienistä ongelmista oikeasti kärsit.

        Kukaan ei oikeasti rakasta ketään, oli ulkomuoto minkälainen hyvänsä. Kaikki on vaan feikkiä. Tunnen pariskunnan, jossa nainen on mallina työskentelevä länsimaiset kauneusihanteet täyttävä ja mies on todellinen komistus, mutta kummallakin on koko suhteen ajan ollut muita suhteita, irtoseksiä, pettämistä jne. Ei ihminen osaa rakastaa. Ihminen on läpimätä.

        Toisin sanoen aloittaja: et ole menettänyt mitään, koska mitään rakkautta ei ole ihmisten välillä. Miksi sinulla pitäisi sitä olla, kun kenelläkään muullakaan ei ole?

        Olen itse hyvännäköinen, kaunis ja seksikäs eikä se ole minulle koskaan rakkautta tuonut. Ristiriitoja ja kärsimystä sitä se on elämä ollut. Haaveilen itsekin narunjatkoksi menemisestä, vaikka kaunis olenkin.


      • ManInMirror
        jepdfasd kirjoitti:

        Niin, ei sulla mitään vääristynyttä kuvaa ole itsestäsi. Monet varmasti ajattelee, että olet vähän ruma ja samantekevä ulkomuotosi johdosta. Oot pakkomielteisesti takertunut tähän ajatukseen, koska todella haluaisit hyväksyntää heiltä tavalla, joka ei tule koskaan onnistumaan. Et tule koskaan sitä siis saamaan, parempi että menen narun jatkoksi taikka sitten yrität kehittyä henkisesti ja ymmärtää, että tää maailma on täynnä arvoja ja ihanteita, joita sä et täytä. Sä et ole rakastettu, ihailtu ja hyväksytty kaikkien silmissä, etkä tule koskaan olemaan. Miksi sun edes pitäis olla? Hanki elämä, tee jotain jota mikä ei saata sua häpeään. Ulkomuoto rapistuu kaikilta, turha siihen on hirttäytyä. Jos laajentaisit vähänkään maailmankuvaasi tajuaisit, miten pienistä ongelmista oikeasti kärsit.

        Niin, masennushan on aika veikee kaveri. Vuosia jo bipona, Enimmäkseen depispainotteisena. 194/90. Rakentelin vuosia sitte itestäni ihan nätti kuntosen. Nyt, kun tulee masennuskausi niin peilistä kattoo ihan eri mies....


    • Entä jos "normaalia" suurempi tyytymättömyys ulkonäköön johtuu maswennuksesta?

    • 15+2

      Sitten kun tämä maailma on niin "mukava" paikka. että jotkut "hyvin" kasvatetut muistavat kertoa ääneen kuinka epämiellyttävältä jotkut heidän milestään näyttävät. Tämä sanotaan vielä tyypille ääneen.
      "Vittu ku oot ruma"
      "Ruma horo oot"
      "S-atanan lauta"

      Sitten kun saa itsetuntoon vaurioita tällaisesta, niin seuraava paikka missä joutuu uhriksi on psykiatrin pakeilla. "Psykoottinen masennus." leima lyödään papereihin kun ei halua lähteä kotoa ihmisten ilmoille näyttämään naamaa. Ja sitten kun joutuu kertomaan kokemuksistaan näille "AUTTAJILLE", he vaivihkaa sanovat, että niin kun sinä tunnut olevan niin herkkä ja otat itseesi tällaiset sanomiset...

      Eli syy on aina siinä masentuneessa. En enää ikinä aio hakea apua miltään psykiatrilta. Lopputuloksena on vain se, että minussa on vika.... Vika lienee siinä, että karkeasti arvioituna 50% näistä "auttajista" on väärällä alalla ja lopputuloksena on enemmän rikkonaisia ihmisiä kuin niitä ehjiä... koska nämä "auttajat" vain hajottavat enemmän kuin auttavat korjaamaan...!!!

    • sad but true

      Niin minullakin masennus johtuu pelkästään ulkonäöstä. Tietenkin muitakin ongelmia on ollut lapsesta lähtien koska synnyin ehkä suomen kurjimmalle yksinhuoltaja äidille, mutta ulkonäkö olisi antanut ainakin anteeksi melko paljon. Ulkonäkö myös antaa jonkinlaisenkaan elämän, mutta rumalla ulkonäöllä ei ikävä kyllä saa edes normaalia elämää koska se ulkonäkö varsinkin jos se on täysin pielessä on este kaikelle . . ihan kaikelle.

      Kyllä itsemurha on ratkaisu jo heti nuoresta lähtien, turha sitä pitkittää koska ei se elämä muutu yhtään paremmaksi kun aika kuluu.

      Ystäviä et saa koska ulkonäkösi karkoittaa jo alkuvaiheessa ihmiset ympäriltäsi joten joudut olemaan yksin loppuikäsi. Puolisoa et tietenkään tule rumana saamaan joten perhettä et koskaan tule saamaan. Töitä et saa koska yhä useampi työnantaja katsoo varmasti ulkomuotoa, riippuen tietenkin millaiseen työhön haet. Ehkä joku siivousala saattaa olla paras, mutta mieluiten sellainen missä liikut siivoamassa paikoissa ennen tai jälkeen firmojen aukioloaikojen ettei kukaan näe sinua.

      Loppuikäsi saat tietysti osaksesi syrjintää, pilkkoja, nauruja ja tuijotuksia, toki jos kestät ne ja keksit yksinäiseen eläämääsi jotain yksinäisiä harrasatuksia saatat kestää, mutta jos olet varustettu normaaleilla inhimmillisillä haluilla ja tunteilla niin pieleen menee heti jo nuoresta asti kun huomaat, ettet tule saamaan mitään samaa kuin muut edes normaalissa mittakaavassa.

      Vaikka kuinka yrität tulet automaattisesti epäonnistumaan varsinkin kaikessa missä olet vähänkään tekemisissä muiden ihmisten parissa.

      Parasta tietenkin olisi jos olisit aseksuaali ja täysin välinpitämätön seksuaalisten halujen suhteen ja todella olemattomat tunteet muita ihmisiä kohtaan niin jotenki saattaisit kestää osaltaan elämää.

      • kiusaamista

        "Niin minullakin masennus johtuu pelkästään ulkonäöstä. Tietenkin muitakin ongelmia on ollut lapsesta lähtien koska synnyin ehkä suomen kurjimmalle yksinhuoltaja äidille, mutta ulkonäkö olisi antanut ainakin anteeksi melko paljon. Ulkonäkö myös antaa jonkinlaisenkaan elämän, mutta rumalla ulkonäöllä ei ikävä kyllä saa edes normaalia elämää koska se ulkonäkö varsinkin jos se on täysin pielessä on este kaikelle . . ihan kaikelle.

        Kyllä itsemurha on ratkaisu jo heti nuoresta lähtien, turha sitä pitkittää koska ei se elämä muutu yhtään paremmaksi kun aika kuluu.

        Ystäviä et saa koska ulkonäkösi karkoittaa jo alkuvaiheessa ihmiset ympäriltäsi joten joudut olemaan yksin loppuikäsi. Puolisoa et tietenkään tule rumana saamaan joten perhettä et koskaan tule saamaan. Töitä et saa koska yhä useampi työnantaja katsoo varmasti ulkomuotoa, riippuen tietenkin millaiseen työhön haet. Ehkä joku siivousala saattaa olla paras, mutta mieluiten sellainen missä liikut siivoamassa paikoissa ennen tai jälkeen firmojen aukioloaikojen ettei kukaan näe sinua.

        Loppuikäsi saat tietysti osaksesi syrjintää, pilkkoja, nauruja ja tuijotuksia, toki jos kestät ne ja keksit yksinäiseen eläämääsi jotain yksinäisiä harrasatuksia saatat kestää, mutta jos olet varustettu normaaleilla inhimmillisillä haluilla ja tunteilla niin pieleen menee heti jo nuoresta asti kun huomaat, ettet tule saamaan mitään samaa kuin muut edes normaalissa mittakaavassa.

        Vaikka kuinka yrität tulet automaattisesti epäonnistumaan varsinkin kaikessa missä olet vähänkään tekemisissä muiden ihmisten parissa.

        Parasta tietenkin olisi jos olisit aseksuaali ja täysin välinpitämätön seksuaalisten halujen suhteen ja todella olemattomat tunteet muita ihmisiä kohtaan niin jotenki saattaisit kestää osaltaan elämää. "

        Tuo on kiusaamista. Lopettakaa se.


      • Oi jukra,miten mieltä pahoittava teksti:(Onhan tää elämä tosi väärin,mutta ei tässä maailmassa kaikki "hyvännäköisetkään" mitään saa.Ei se ole automaattista ja itseään voi hiukan muokatakin,ymmärrän täysin tunteesi ja sinunkin varmaan kannattaisi keskittyä elämässä ottavaan osapuoleen eli nauttia esim kirjallisuudesta ja muustakin viihteestä.Länsimaissa myös ruuasta yms.
        Mulle itelle oli tavallaan tosi pienenä jo selvää,että en kykene samaan kuin muut vaan jään alemmalle tasolle rämpimään kun vahvemmat porskuttaa.Täällä Suomessa kuitenkin on paljon asioita ,joista voi nauttia : kirjastokin ...


    • kasvot peilissä

      "Parasta tietenkin olisi jos olisit aseksuaali ja täysin välinpitämätön seksuaalisten halujen suhteen ja todella olemattomat tunteet muita ihmisiä kohtaan niin jotenki saattaisit kestää osaltaan elämää."

      Kyllä rumat ihmiset ovat parisuhteissa ja perustavat perheitä. Itse tiedän oikeastaan enemmän rumia parisuhteissa olevia kuin kauniita tai tavallisen näköisiä. Joskus kun katselen ruuhka-aikaan ihmisiä jossain Prisman kassajonossa, niin siellä on kyllä sellaisen näköistä pariskuntaa että huhhei! Rehellisesti sanottuna olen heitä katsellessani usein miettinyt hiljaa mielessäni, että miten tuo mies pystyy olemaan tuon näköisen naisen kanssa tai miten tuo nainen pystyy olemaan tuon näköisen miehen kanssa.

      Pariskunnissa on hinteliä, rumia miehiä, ja naisia, joilla päälaella kalju kiiltää, on naisia joilla on omituinen pötkömallinen, keskivartalolihava kroppa ja miehiä, joilla pakeneva leuka, on aknen runtelemaa naamaa, vartaloita joissa on lyhyenlännät jalat, epäsuhtaisia kasvonpiirteitä. Ja silti he elävät avioliitossa varmasti ihan rakastettuina ja seksuaalisesti tyydytettyinä, varmaan käyvät suurimmalta osin työssäkin!

      Joten tässä ketjussa esitetyt väitteet "rumilla ei ole toivoa" jne on helposti kumottavissa faktoilla elävästä elämästä.

      Jos rumaksi haukuttu ihminen on masentunut, varmasti osa hänen masennuksestaan johtuukin haukkumisesta, mutta rumuus ei voi olla masennuksen syy, vaan syy on siinä, kuinka suhtautuu haukkumiseen. Rumuus ei vie mahdollisuutta hyvään elämään eikä vastaavasti kauneus ole hyvän elämän tae.

    • 9+2

      Mene plastiikkakirurgille

      • as-pahis

        Minulle veljenikin ehdottivat plastiikkaleikkausta. Välit menivät lopullisesti. Veljeni tuli isäämme, joka oli tunnettu ulkonäkörasisti.
        Isä vihasi meikää, surkeaa keskosrääpälettä, josta ei tullutkaan vaaleaa viikinkiä. Aikansa hekin täällä vaan häsläävät.


      • kaikenlaista
        as-pahis kirjoitti:

        Minulle veljenikin ehdottivat plastiikkaleikkausta. Välit menivät lopullisesti. Veljeni tuli isäämme, joka oli tunnettu ulkonäkörasisti.
        Isä vihasi meikää, surkeaa keskosrääpälettä, josta ei tullutkaan vaaleaa viikinkiä. Aikansa hekin täällä vaan häsläävät.

        Pahoittelen, että synnyit noin kauheaan perheeseen :(


      • as-santtu
        kaikenlaista kirjoitti:

        Pahoittelen, että synnyit noin kauheaan perheeseen :(

        Sehän tässä mättääkin. Oltiin niion surkeita kauppamiehiä, ettei osattu valita millaiseen perheeseen kannattaisi syntyä. Siis se haikara.
        Oli kai niin otoksissa litkittyään haikara baarissa likööriä, että pudotti nyyttinsä huonoiten maksaneen tönön sauhupiippuun.


    • Surkimus One

      Samanlaista täälläkin, en halua kertoa tarkemmin.

      Ei masennuslääkkeet tai terapia voi minua parantaa ongelman takia, vain kuolema voi parantaa ongelmani, mutta olen liian raukka siihenkin.

      Riittää että katson peiliin niin tuntuu että tekisi mieli jäädä junan alle.

      Ei mitään motivaatioita tai toivoa tulevaisuuden varalle.

    • ALOITTAJA ON LOINEN

      jolla on tekemisen pulaa.

      Kiitos aploodeista kiitos !

      • Ota ne äkkiä

        Otahan ne lääkkeesi.


    • ISIS..

      Suosittelen pään amputointia, jos epämuodostuma on paha.

      • 3434343434343434343

        Tuo voisi olla ihan hyvä vaihtoehto minulle, harmi kun missään ei tehdä tuollaista palvelua.


    • vampyyripeili

      et katso itseäs peilistä, kaikki pois asunnosta jos se on niin murentavaa.

      Musta on tullut tämän asian mestari, vaikka jossain julkisissa wcssä missä on seinänlevyiset seinät niin osaan olla katsomatta peiliin... ei se mun ulkonäköä paranna, mutta jääpähän oma ahdistus siitä kun en itse nää miltä näytän :)

      Ja oikeesti, muut ei juuri välitä miltä näytät...

    • sittenhän kannattaa

      vaihtaa koko ulkonäkö ja ainakin pääkoppa.... joo.

    • Minulla on masennuslääkitys. Ulkonäkööni olen tyytyväinen. Arpi naamassani, lapsuusiän onnettomuudesta johtuen, ei haittaa yhtään. Eikä kukaan ole siitä koskaan kiusannut.

      • fsdfsdfsdfsd

        No eihän nyt yksi arpi mitään haittaa, ihan rehellisesti sanottuna


    • öhoi

      > Miten masennuksesta voi päästä eroon jos se johtuu tietystä asiasta ulkonäöstä?

      Korjaa ulkonäkö?

      > Ei taida ihan terapia tai keskustelut auttaa

      Terapia=keskustelu.

      eikä ne lääkkeetkään taida poistaa ongelmaa.

      No ei varmasti, ellei ongelma ole esim. ihon bakteeritulehdus, jonka antibiootit voisivat parantaa.

      Lyhyesti, sinulle ei kelpaa psykoterapia eikä lääkkeet, joten ainoa mahdollisuus on korjata ulkonäkö. Jos sitä ei voi korjata, niin jäljelle jää vain sitten sen peilin poistaminen.

      • ngjk

        "Lyhyesti, sinulle ei kelpaa psykoterapia eikä lääkkeet, joten ainoa mahdollisuus on korjata ulkonäkö. Jos sitä ei voi korjata, niin jäljelle jää vain sitten sen peilin poistaminen. "

        Muuttakaa suhtautumistanne ja asenteitanne rumuuteen. Älkää kiusatko ulkonäön takia ketään. Tämä on paras ratkaisu siihen.

        Menkää itseenne kiusaajat.


    • näin se menee

      Itsari auttaa ja seuraavassa elämässä saat olla sitten kaunis.

    • sdhrughtrghyhuy7

      Hävetkää, että nostatatte mun luettaviksi tuollaisia herjauksia. Tämä ei ole mikään itsemurhantekoon ihmisiä kannustava foorumi, kirjoittajat tekevät foomeista keskustelun.


      Itse voin sanoa, että halveksun esimerkiksi turhia kauneusleikkauksia itselleen tekeviä terveitä, halveksun aidosti. Eikä kyse ole kateudesta, vaan siitä, että monilla voi olla vaikeitakin fyysisiä sairauksia joista jää ulkoisia jälkiä, eivätkä he silti saa ulkonäkönsä paranteluun mitään plastiikkakirurgista apua ainakaan yhteiskunnan tukien muodossa. Monet rinatayöpäpotilaat jättävät rintansa korjauttamatta, koska rahat menee yhteiskunnan tuissa tasaperseillä istuville työikäisille kotiäitirouville botoxhuuulipelleille, kun tän sairaan nyky- Suomen ihanne on ihannoida kauneusleikkauksia ja työikäisten akkojen saattamista 1950-lvun maliin takaisin koteihinsa. En itse tule tekemään plastiikkakirurgisia toimenpiteitä, jos joudun siihen minua jo pikkusen yli 20-vuotiaasta alkaen peloltetuun koko paksusuolen poistoleikkaukseen joskus. Lukenut vaan jo vuosikymmenen, että miten v*tun tyhmiä ihmiset on näitä Suomi24-palstoja lukemalla, kun vihaavat fyysisesti vammoista kärsiviä ja molottavat ihmisten yulkonäöstä - no siitä voi arvata sen, miten varmaan itseeenikin suhtaduttaisiin, jos minusta tulis vammainen terveydelle pakollisten leikkausten vuoksi.


      Itsestäni jos tulee sairauteni vuoksi ulkoisesti vammainen, sitten kestän pällistelyt ja kyselyt - onhan mulla harvinainen fyysinen sairaus, mutta en ikinä urputtaisi olevani masentunut, jos nokka on pikkusen liian leveä, ylähuuli liian ohut, js on pari finnia ja jos on kaksoisleukaa tai käsivarsiallia. Itseasiassa jos mulla olisi ylimääräistä rahaa niinkin paljon, että omaa naamaani ehtisin ja jsakaisin miettiä, laittaisin rahani mieluummin vaikka hyväntekeväisyyteenkin läheisten jälkeen, kuin omaan lärvivärkkiin tai meikkeihin tai vaatteisiin, mutta olen valitettavasti tavis, eli aihe kauneusleikkaukset ei kiinnosta.


      Pimeitä tyyppejä, jos muka oman ulkonäkönsä vuoksi ovat masennusdiagnooseilla. Samoille tyypeille kynnen katkeaminen varmaan oikeasti on jokin tragedia. Itse olen kyllä piirteiltäni hyvännäköinen, joskaan en piittaa ulkonäöstäni, joten en tietysti ymmärrä susirumien tilannetta, mutta en koskaan ole nähnyt ihmistä mitään elämässäni ketään, joka olisi ruma. Ruman ihmisestä kenestä vain tekee vasta käytös ja asenne, kuinka mieltää itsensä osana ihmsyyttä.

      • ei mikään auta

        Mulla on masennusta rumuuden takia ja kyseessä ei ole mitkään pikkuiset ongelmat vaan todellakin niin suuri rumuusaste, että sitä ei voi oikeastaan edes korjata koska se rumuus on pahinta koko luustossa.

        Rumuuteni on ollut este ihmissuhteille ja tietenkin kumppanin löytyämiseen eli en ole saanut ainoatakaan miestä itsestäni kiinnostumaan koska miehet eivät yksinkertaisesti edes lähesty mua vaan juoksevat suorastaan karkuun.

        Kaverit ei ala näin ruman kanssa mihinkään joten siinäpä olet ypöyksin loppuikäsi ja töitä ei tarjota näin rumille, ainoa mahdollisuus jos itse perustaisi jonku firman.

        Mihinkään ei voi matkustella ei voi oikeastaan mennä edes ulos koksa näin ruma aiheuttaa järkyttävää tuijotusta ja pilkkaamista ei sitä herkkä ihminen kestä.


      • idruiutyhuhyujy
        ei mikään auta kirjoitti:

        Mulla on masennusta rumuuden takia ja kyseessä ei ole mitkään pikkuiset ongelmat vaan todellakin niin suuri rumuusaste, että sitä ei voi oikeastaan edes korjata koska se rumuus on pahinta koko luustossa.

        Rumuuteni on ollut este ihmissuhteille ja tietenkin kumppanin löytyämiseen eli en ole saanut ainoatakaan miestä itsestäni kiinnostumaan koska miehet eivät yksinkertaisesti edes lähesty mua vaan juoksevat suorastaan karkuun.

        Kaverit ei ala näin ruman kanssa mihinkään joten siinäpä olet ypöyksin loppuikäsi ja töitä ei tarjota näin rumille, ainoa mahdollisuus jos itse perustaisi jonku firman.

        Mihinkään ei voi matkustella ei voi oikeastaan mennä edes ulos koksa näin ruma aiheuttaa järkyttävää tuijotusta ja pilkkaamista ei sitä herkkä ihminen kestä.

        Mä olisin onnellinen, jos olisin niin ruma ( olen nainen), että miehet ei kiinnostuisi musta ahdistelemiseen asti, ja olen tosissani.:/ Naamaani en ole netissä näyttänyt tai naamaani ( tai kenenkään muunkaan namaa) nettiin mihinkään, mukaanluekien tää foorumi, laittanut enkä koskaan tietenkäään hakenut seuraa internetistä mistään tai ollut tuntemattomien kanssa ketään häirikimässä ikinä, mutta jos yhdenkin kanssa olen erehtynyt puhumaan tai kerran käymään treffeillä tai vuoskymmeniä sittenkin puhumaan, niin ahdistelijoita niistäkin saa. Onneksi mä olen iän muota muuttunut luontaisesti rumemmaksi ja se auttaa paljon, kun värjää tukan maantien väriseksi, ei käytä merkkivaatteita eikä leikkauta tukkaansa kauniiksi eikä suuremmin hymyile, mutta siitä huolimatta en koskaan unohda, kuinka ahdistavan ylitsevuotaista miesten huomio oli , kun olin 20-vuotias. Minnekään ei voinut mennä, ettei kaikki kyylänneet ja vislanneet autoista kadulla, enkä edes ole missitason kaunis tai koskaan pukeunut hutsun laillla, vaan täystavis.


        Mä olisin lisäksi onnellinen, jos kukaan ei kaipaa minusta kumppania Suomi24-keskustelupalstalle kirjoittamisen lisäksi. Muut varmaan jos tekstejäni linkittävät, näkevät mut naurettavana pellenä, mutta itse uskon ysnkertaisuudessakin olevani lähes suurimman idolini Michel Foucaultin jälkijjä, mitä mun retoriikkaan tulee. Sairaaksi voi päätellä nettikirjoitusten perusteella kenet vain, mutta pitää olla erittäin tarkkaa, että onko lähde luotettava, eli kun minua on Suomi24-pilkannut , ei siinä ole ollut kyse mistään minun huonionhauisuudestani. Rautalangasta ei voi vääntää asioita, jos ihmiset ei itse tajua.


        Aika selvää varmaan, että kukaan ei mene sosiaaliseen mediaan valittamaan, että on paha masennus tai mitään sellaista, kukaan hyvämaineinen.


        En usko, että kukaan on niin ruma, ettei voi mennä ulos. Kyllä siellä kaduilla pilkataan tyhmät pilkkaa kaikesta ja kaikkea laittaen kaikki paskalla käyntinsäkin tai toisten tekemisen nettiin, mutta ihnmsarvossa jokainen on samanarvoinen. Jos olet ihminen, joka ei ketään pilkkaa, sinulla ei ole mitään hävettävää. Mulla ainakaan ei ole. Olen nimettömiä mielipiteitä kirjoitellut Suomi24:n keskustelupalstoilla, mutta se ei ole rikos, kun en toimi nimellä ja naamalla kirjoituksillani ja kun kirjotukseni oöen kohdistanut nimettömille ja naamattomille tuntemattomille.


      • rrrrrrrrreerer
        idruiutyhuhyujy kirjoitti:

        Mä olisin onnellinen, jos olisin niin ruma ( olen nainen), että miehet ei kiinnostuisi musta ahdistelemiseen asti, ja olen tosissani.:/ Naamaani en ole netissä näyttänyt tai naamaani ( tai kenenkään muunkaan namaa) nettiin mihinkään, mukaanluekien tää foorumi, laittanut enkä koskaan tietenkäään hakenut seuraa internetistä mistään tai ollut tuntemattomien kanssa ketään häirikimässä ikinä, mutta jos yhdenkin kanssa olen erehtynyt puhumaan tai kerran käymään treffeillä tai vuoskymmeniä sittenkin puhumaan, niin ahdistelijoita niistäkin saa. Onneksi mä olen iän muota muuttunut luontaisesti rumemmaksi ja se auttaa paljon, kun värjää tukan maantien väriseksi, ei käytä merkkivaatteita eikä leikkauta tukkaansa kauniiksi eikä suuremmin hymyile, mutta siitä huolimatta en koskaan unohda, kuinka ahdistavan ylitsevuotaista miesten huomio oli , kun olin 20-vuotias. Minnekään ei voinut mennä, ettei kaikki kyylänneet ja vislanneet autoista kadulla, enkä edes ole missitason kaunis tai koskaan pukeunut hutsun laillla, vaan täystavis.


        Mä olisin lisäksi onnellinen, jos kukaan ei kaipaa minusta kumppania Suomi24-keskustelupalstalle kirjoittamisen lisäksi. Muut varmaan jos tekstejäni linkittävät, näkevät mut naurettavana pellenä, mutta itse uskon ysnkertaisuudessakin olevani lähes suurimman idolini Michel Foucaultin jälkijjä, mitä mun retoriikkaan tulee. Sairaaksi voi päätellä nettikirjoitusten perusteella kenet vain, mutta pitää olla erittäin tarkkaa, että onko lähde luotettava, eli kun minua on Suomi24-pilkannut , ei siinä ole ollut kyse mistään minun huonionhauisuudestani. Rautalangasta ei voi vääntää asioita, jos ihmiset ei itse tajua.


        Aika selvää varmaan, että kukaan ei mene sosiaaliseen mediaan valittamaan, että on paha masennus tai mitään sellaista, kukaan hyvämaineinen.


        En usko, että kukaan on niin ruma, ettei voi mennä ulos. Kyllä siellä kaduilla pilkataan tyhmät pilkkaa kaikesta ja kaikkea laittaen kaikki paskalla käyntinsäkin tai toisten tekemisen nettiin, mutta ihnmsarvossa jokainen on samanarvoinen. Jos olet ihminen, joka ei ketään pilkkaa, sinulla ei ole mitään hävettävää. Mulla ainakaan ei ole. Olen nimettömiä mielipiteitä kirjoitellut Suomi24:n keskustelupalstoilla, mutta se ei ole rikos, kun en toimi nimellä ja naamalla kirjoituksillani ja kun kirjotukseni oöen kohdistanut nimettömille ja naamattomille tuntemattomille.

        Et todellakaan haluaisi olla ruma, nyt voit luulla että se olsii helppoa mutta rumilla ei ole elämää


      • acnehell
        rrrrrrrrreerer kirjoitti:

        Et todellakaan haluaisi olla ruma, nyt voit luulla että se olsii helppoa mutta rumilla ei ole elämää

        Mulla ollu akne ja pahoja arpia ja vielkin epäpuhdas iho,ikää 37 vuotta.Ihmiset kyllä usein katselee pahasti ja jokusen kerran joku kommentoinutkin ilkeästi.Näytän vanhemmalta kun iho menny pilalle ja haaveilen kuorinnoista jos joskus ois vaan varaa.Aika erakko olen,mutta mies tykkää musta arpineen kaikkineen. Välillä muistelen kaiholla aikaa ennen aknea,jolloin olin ihan perusnätti ja tyytyväinen peilikuvaani...


      • ugyk
        ei mikään auta kirjoitti:

        Mulla on masennusta rumuuden takia ja kyseessä ei ole mitkään pikkuiset ongelmat vaan todellakin niin suuri rumuusaste, että sitä ei voi oikeastaan edes korjata koska se rumuus on pahinta koko luustossa.

        Rumuuteni on ollut este ihmissuhteille ja tietenkin kumppanin löytyämiseen eli en ole saanut ainoatakaan miestä itsestäni kiinnostumaan koska miehet eivät yksinkertaisesti edes lähesty mua vaan juoksevat suorastaan karkuun.

        Kaverit ei ala näin ruman kanssa mihinkään joten siinäpä olet ypöyksin loppuikäsi ja töitä ei tarjota näin rumille, ainoa mahdollisuus jos itse perustaisi jonku firman.

        Mihinkään ei voi matkustella ei voi oikeastaan mennä edes ulos koksa näin ruma aiheuttaa järkyttävää tuijotusta ja pilkkaamista ei sitä herkkä ihminen kestä.

        > niin suuri rumuusaste, että sitä ei voi oikeastaan edes korjata koska se rumuus on pahinta koko luustossa.

        Hyvä kirjoitus. Ainoa, jossa on jotain konkreettista. Se osoittaa, että ulkonäkö merkitsee ihmiselle paljon, enemmän kuin kukaan haluaa myöntää.


    • ruma jabturha

      Ajattelen että nykymaailmassa ei ole paikkaa rumille ihmisille, aina pitää olla niin komea tai kaunis tai muuten katsotaan kieroon.

      Rumille saisi perustaa keskitysleirin, menisin sinne heti.

      Ehkä häiriintynyt ajatus mutta minkä sille voi, ei rumana edes mielipiteillä ole merkitystä, ps olen itsekkin ruma paska enne kuin joku vetää herneen nenäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe