Nämä asiat harmittavat

durac

Työni on monipuolista, mielenkiintoista ja kahta samanlaista päivää ei ole. Työ sisältää paljon asiakaspalvelua. Pidän työstäni, muta seuraavat asiat ottavat minua päähän toistuvasti

- työssäni ei tunneta taukoja. Kaikki sujuu ns. asiakkaiden aikataulun mukaan. Ruoka-tai kahvitaukoja pidetään jos ehditään. Jos tulee asiakas tai puhelinsoitto tms, niin oma tauko on keskeytettävä. Kiireisinä päivinä, joita on aika paljon, ei ehdi syödä mitään. Tämä on todella ärsyttävää, koska se on terveydelle haitallista. Ja jos en saa ruokaa tulen huonotuuliseksi. Yritä siinä sitten tehdä töitä ja palvella asiakkaita.

- välittämisen puute. Ehkä syynä on se, että kaikilla on kova työ vain jaksaakseen työssä päivästä toiseen. työntekijät ja -antajat on uupuneita, eivätkä jaksa välittää pintaa syvemmältä toistensa asioista, kun on keskityttävä siihen että selviää itse.
Tai ehkä välinpitämättömyyteen on jokin täysin muu selitys. syyllistyn tähän myös itse, joskus olen yrittänyt korjata asiaa, mutta en oikein enää jaksa. Työ on tietysti työntekoa varten, enkä odota tai haluakaan mitään erikoista. Tämä ei kutienkaan paranna työssäjaksamista.

- arvostuksen puute. moitteita tulee usein, kehuja harvoin vaikka työtä yrittää tehdä niin hyvin kuin osaa. Uskon, että arvostuksen puute ei oikeastaa johdu työni laadusta. Enemmänkin siinä taitaa olla kyse tuosta välinpitämättömyydestä ja siitä että myönteisiä asioita ei vain tuoda ilmi. Olisi kiva kuulla joskus tekevänsä jotain hyvin. Vaikka enpä voi asiaa oikein toivoa, kun en enää itsekään jaksa paljonkaan muita kehua ja kiittää.

Pomolle on ihan turha asiasta puhua(lähinnä tuo taukoasia, muihin en edes haaveile puuttuvani). Joskus on yritetty jostain samantapaisestakin ja ehkä näitäkin asioita sivuttu, mutta ei siitä hyötyä ole, päin vastoin. Eipä ole mitään korkeampaa tahoakaan johon ottaa yhteyttä ja mihinkään liittoon en kuulu. Niinpä tulin tänne teille purnaamaan. En halua teidän päiväänne pilata, mutta jollekin halusin asiasta päästä puhumaan. Takana on harvinaisen väsyttävä työviikko, niin että teksti on nyt sen mukaista. Ehkäpä ensi viikolla menee taas paremmin.

5

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opettelun alla

      Kuulosti niin tutulta tekstistä, että hetken jo mietin että ollaankos me samassa paikassa töissä. Ei taukoja, ei kiitoksia, mutta moitteita aina löytyy.
      Olen itsekin huomannut että kehut jäävät usein itselläkin sanomatta. Kehujen puute onkin ollut kiivas keskustelunaihe meidän työpaikan "vanhan kaartin" kesken. Olen viime aikoina pyrkinyt kehumaan ja kiittämään työntekijöitä(olen vuoropäälikkö, eli jonkin sortin esimiesasemassa), mutta liian usein älyä vasta kotona sängyssä että kiitokset unohtuivat jälleen.

      Kiitos tai kehu asiakkaalta voi pelastaa huonoiksi päivän. Yksinkertainen "olipa hyvää/nopeaa palvelua nostattaa kummasti mielialaa. N. Kk sitten tein poikkeuksellisen raskaan työpäivän, ja toiseksi viimeisen tunnin aikana sisään marssi erittäin haastava asiakasporukka. Tiesin että kyseinen sakki oli hankalia, mutta tällä kertaa heitä oli PALJON. Saina seuraavan tuniin ajan sain estellä näpistyksiä ja väitellä asiakkaiden kanssa pitkään siitä, olivatko he saaneet kaikki tilaamassa ruoat. Tiesin antaneen heille.kaiken, sillä olen oppinut tarkistamaan kaiken useaan kertaan tämän ryhmän kanssa. Kun ryhmä lopulta lähti, eräs mies, joka oli ollut paikalla koko hulapaloon ajan tuli kassalle ja kertoi viivutelleensä ihan vain sen takia jotta voisi kertoa kuinka hyvin ja asiallisesti minä hoidin tilanteen hänen mielestään. Tämä piristi päivääni niin paljon, että tuosta kauhun päivästä tuli vähintäänkin siedettävä ja muistelen sitä edelleen lämmöllä.

      Nyt kun vielä itse oppisi kiittämään samanlailla asiakkaana ollessani. Tavallisen "kiitos" sanan lisäksi tulee harvoin sanottua muuta

    • orjatyövoimaa

      Voi, niin tuttua. Olin itse vielä viime vuonna töissä liikkeessä, jossa sama mentaliteetti. Pahimmillaan jouduit pitämään liiketilaa auki yksin ja vastata kaikesta. Piti olla vahdissa kassalla, mutta silti oletus oli että myyt osastolla kolmen kulman takana. Huvittavaa..

      Omistajalta et saanut koskaan mitään kiitosta, vaan haukkuja siitä jos olit ottanut tukulta edes nippusen mitä myydä. Kun koko ajan sai vielä myydä ei oota.

      Tauot oli aivan tuntematon käsite. Jouduit koko ajan päivystämään että omistaja pääsi surfailemaan netissä. Kaiken roskan lisäksi jouduit vielä kuuntelemaan tämän ruikutusta rankasta perhe-elämästä. Siis tyypiltä, joka ei edes tehnyt töitä.

      Koko yritys on tuskin edes enää pystyssä muuta kuin suvun ja rouvarukkaa säälivien orjatyön rahoittamana. Onneksi älysin lähteä pois.

    • DeeH

      Auts! Vaikuttaa vähän liiankin tutulta. Voitko vihjata missä päin yritys sijaitsee ja mitä myytte? Luulen, että olen ollut samassa paikassa hetki sitten.

    • eihän se pakko ole..

      Tämmöistä se markkinatalous/kilpailuyhteiskunta/työelämäkulttuuri on.

      Päättelin että olet ehkä myyntimiehiä/naisia ja tuli mieleen, koska olen pienipalkkainen, että jos saat esim. yli 3000€/kk palkkaa, niin on ymmärrettävää että vaatimukset voi olla kovat jos firma on vielä pienehkön puoleinen ja oma palkka on pomon pussista pois.

    • durac

      Kiitos teille vastanneille. On lohdullista lukea muiden vastaavaa kokeneiden kokemuksia, vaikka en tietenkään toivo kenellekään tällaista työpaikkaa.
      Tilanne ärsyttää etenkin siksi, että se tuskin olisi kovin vaikea korjata, mikäli asioista päättävillä henkilöillä olisi energiaa ja tahtoa puuttua asiaan. Tietämättömiä he eivät voi olla.
      Tuo 3000e/kk palkka on muuten vain haaveilua kohdallani. Työ on kuitenkin mielestäni kohtalaisen vaativaa ja vastuullista.Sitäpaitsi ruokatauoista ei ole järkevää tinkiä, on palkka mikä hyvänsä. Ja työntekijän terveys ja hyvinvointi näkyy varmasti myös työn laadussa, joten sitä ei olisi järkevää laiminlyödä.

      Itse voisin taas yrittää parantaa tuota kiittelyasiaa ja yrittää muistaa keskittyä paremmin myös niihin asioihin mitkä ovat hyvin. Eihän se mitään ota jos ei annakaan.

      Luen edelleen mielelläni viestejä, mikäli joku haluaa ottaa osaa keskusteluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1789
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1367
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe