¿Narsismi küselü? (ja Narsukerho)

Kertokaa mitä mieltä olette narsismista ja narsisteista!
Jaatko narsistit "positiiviseen- ja negatiiviseen"* narsismiin vai etkö tee eroa heidän välillään ollenkaan?
Ovatko narsut kivoja?
Oletko itse narsu?
Saako Teitä [narsistit] kutsua narsuiksi?
Onko joku suolistolainen mielestäsi narsu, jos on niin miksi (ja positiivinen vai negatiivinen*).
Onko narsismia kirjoittaa itseensä viittaavat pronominit isolla kirjaimella?
Tykkäävätkö narsistit vallasta?
Onko narsismia jos aina kun katson peiliin pupillini laajenevat (elekielellä ihastumisen merkki)? [Tositarina, oikeasti, huomasin mustuaisten olevan valtavat katsoessani peiliin!]
Voiko narsismia ja itserakkautta hallita? (Esim. masennuksen ja muun hävittämiseksi)
Suvaitsetko narsuja?

*Yksinkertaistettuna negatiivinen narsismi on muiden tuomitsemista itsensä korostamiseksi ja positiivinen narsismi taas tuo narsulle hyvänmielen ilman muiden tuomitsemista.

(Tämä ei ole ainoastaan kysely vaan keskustelua aiheesta, uutisia, tutkimuksia ja mielipiteitä!)

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsismi on persoonallisuushäiriö, joten en pitäisi sitä positiivisena ominaisuutena. En ole narsisti, vaikka Tukija niin väittääkin.

    • NARSU?!

      Äitini yritti kerran sanapelissä kusettaa, että narsu on jokin eläin...

      Pupillit ovat laajat pimeässä tai hämärtävässä valaistuksessa. Tai sitten se johtui siitä, että olit miettinyt jotain epäeettistä.

      • Narsisti tuijottelee itseään peilistä... Suloista omalla tavallaan.


      • Ja visst!

        Marsu on eläin, "narsu" däremot on lempinimi tälle kehittyneemmälle persoonallisuudentasolle.

        Noin on tapahtunut useasti viimeisten parin päivän aikana kun kiinnitin huomioni ensimmäistä kertaa kasvojeni yksityiskohtiin, joista pupillien koko oli yksi. Valaistuksessa ei ollut mitään valittamista ja epäeettisiä juttuja en mietiskellyt kummallakaan hetkellä...


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Ja visst!

        Marsu on eläin, "narsu" däremot on lempinimi tälle kehittyneemmälle persoonallisuudentasolle.

        Noin on tapahtunut useasti viimeisten parin päivän aikana kun kiinnitin huomioni ensimmäistä kertaa kasvojeni yksityiskohtiin, joista pupillien koko oli yksi. Valaistuksessa ei ollut mitään valittamista ja epäeettisiä juttuja en mietiskellyt kummallakaan hetkellä...

        Tai sitten sinulla on luonnostaan laajemmat pupillit. Tämä kysymys herätti hilpeyttä riparilla, kun kaveri huomasi yhdellä pojalle olleet laajenneet pupillit, kun hän pelasi shakkia rippipappimme kanssa.

        Entä jos alitajuntasi mietiskeli epäeettisiä juttuja? XD


      • icepicked kirjoitti:

        Narsisti tuijottelee itseään peilistä... Suloista omalla tavallaan.

        "...Joku päivä peilin kanssa naimisiin mä meen!"


      • kurpizza kirjoitti:

        "...Joku päivä peilin kanssa naimisiin mä meen!"

        Hän meney, varmasti meney! Peili on Hänen kolmas intiimisuhteensa. :D


      • kurpizza kirjoitti:

        Tai sitten sinulla on luonnostaan laajemmat pupillit. Tämä kysymys herätti hilpeyttä riparilla, kun kaveri huomasi yhdellä pojalle olleet laajenneet pupillit, kun hän pelasi shakkia rippipappimme kanssa.

        Entä jos alitajuntasi mietiskeli epäeettisiä juttuja? XD

        Njet, muulloin ne ovat pienet ja luonnollisen kokoiset, ainoastaan tällöin kun olen keskittänyt mieleni peilikuvaan... För helvete! Pupillit ovat suuret kuin Putinin...

        Alitajunta tekee useita juttuja samaanaikaan, joten se ei vaikuta mitenkään!


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Njet, muulloin ne ovat pienet ja luonnollisen kokoiset, ainoastaan tällöin kun olen keskittänyt mieleni peilikuvaan... För helvete! Pupillit ovat suuret kuin Putinin...

        Alitajunta tekee useita juttuja samaanaikaan, joten se ei vaikuta mitenkään!

        Senkö takia nyrskäytit itseäsi?


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Njet, muulloin ne ovat pienet ja luonnollisen kokoiset, ainoastaan tällöin kun olen keskittänyt mieleni peilikuvaan... För helvete! Pupillit ovat suuret kuin Putinin...

        Alitajunta tekee useita juttuja samaanaikaan, joten se ei vaikuta mitenkään!

        Tulitko huoneeseen kirkkaammasta valaistuksesta? (älä käsitä väärin, tiedän, ettet runkkaa, koska jankkaat sitä jatkuvasti)

        Tai sitten todella olet ihastunut peilikuvaasi, josta herää kysymys, oletko jotenkin homo vai näytätkö naiselta?


      • icepicked kirjoitti:

        Hän meney, varmasti meney! Peili on Hänen kolmas intiimisuhteensa. :D

        Miten peilin kanssa voi...? '

        Ei, en tahdo tietää.


      • kurpizza kirjoitti:

        Miten peilin kanssa voi...? '

        Ei, en tahdo tietää.

        Voihan sitä nylkyttää. Ihan kuin rakastelisi itsensä kanssa!


      • kurpizza kirjoitti:

        Tulitko huoneeseen kirkkaammasta valaistuksesta? (älä käsitä väärin, tiedän, ettet runkkaa, koska jankkaat sitä jatkuvasti)

        Tai sitten todella olet ihastunut peilikuvaasi, josta herää kysymys, oletko jotenkin homo vai näytätkö naiselta?

        Kyllä sitä voi silti ajatella... Auts, viiksekäs nainen siinä tapauksessa olisi.


      • icepicked kirjoitti:

        Kyllä sitä voi silti ajatella... Auts, viiksekäs nainen siinä tapauksessa olisi.

        Puolalainen moukarinheittäjä? (Nainen siis!)


      • kurpizza kirjoitti:

        Tulitko huoneeseen kirkkaammasta valaistuksesta? (älä käsitä väärin, tiedän, ettet runkkaa, koska jankkaat sitä jatkuvasti)

        Tai sitten todella olet ihastunut peilikuvaasi, josta herää kysymys, oletko jotenkin homo vai näytätkö naiselta?

        Tuosta en ole varma, ensimmäisellä havaintokerralla en, toisella mahdollisesti...

        Samaa ihmettelin itsekin; en nyrskäyttäisi ketään joka näyttäisi Minulta; vaan ainoastaan naiset käyvät ja nekin tarkasti säännösteltynä! Mutta pari päivää joina havaitsin asian olin yllättävän optimistinen (ja itsevarma), koska keskityin tulevaisuuteeni Suomen Putinina...

        Tosin väitetään että narsut tykkäävät vallasta ja se on ollut kiinnostuksen kohteeni suunnilleen koko elämäni ajan...


      • israelin-tukija kirjoitti:

        Tuosta en ole varma, ensimmäisellä havaintokerralla en, toisella mahdollisesti...

        Samaa ihmettelin itsekin; en nyrskäyttäisi ketään joka näyttäisi Minulta; vaan ainoastaan naiset käyvät ja nekin tarkasti säännösteltynä! Mutta pari päivää joina havaitsin asian olin yllättävän optimistinen (ja itsevarma), koska keskityin tulevaisuuteeni Suomen Putinina...

        Tosin väitetään että narsut tykkäävät vallasta ja se on ollut kiinnostuksen kohteeni suunnilleen koko elämäni ajan...

        Rakastat itseäsi, muttet rakastelusi itseäsi... Onko Sinulla platoninen suhde itseesi?


      • icepicked kirjoitti:

        Rakastat itseäsi, muttet rakastelusi itseäsi... Onko Sinulla platoninen suhde itseesi?

        Jampat vainoavat minua.


      • kurpizza kirjoitti:

        Jampat vainoavat minua.

        Mekö? Kuinka niin?

        *rakastelisi, ylempään.


    • Filosofian opettajani sanoo filosofeja jampoiksi. Ja minä pöhelö yhdistin heti platoninen = Platon.

      • Nyt minusta tuntuu, että latinanopiskelusta on oikeasti hyötyä...


      • icepicked kirjoitti:

        Nyt minusta tuntuu, että latinanopiskelusta on oikeasti hyötyä...

        Vihjaat siis, ettei filosofiasta ole hyötyä? Ainakin opettaa ymmärtämään erilaisten ihmisten (kuten sinun) luupäisyyttä. X)


      • kurpizza kirjoitti:

        Vihjaat siis, ettei filosofiasta ole hyötyä? Ainakin opettaa ymmärtämään erilaisten ihmisten (kuten sinun) luupäisyyttä. X)

        Vihjaan. Itse olet luupää!


      • icepicked kirjoitti:

        Vihjaan. Itse olet luupää!

        Ope sanoisi sinun olevan luolassa. XD Enkä ole luupää.


      • icepicked kirjoitti:

        Nyt minusta tuntuu, että latinanopiskelusta on oikeasti hyötyä...

        Ei latinasta mitään hyötyä ole. Itse kävin yhden kurssin silkasta mielenkiinnosta ja se siitä. Oli ihan mielenkiintoista, suomen kielessä on aika paljon sanoja, jotka on johdettu latinasta. Ja oppii lopultakin roomalaiset numerot. Tai sitten ei. Kymmeneen osaan mutta sen jälkeen rupee tökkimään :D
        No okei onhan se murtuneen sääriluun taivuttaminen aika hilpeetä hommaa.

        Filosofiaa en kokenut millään tasolla hyödylliseksi tai päänsärkyjen arvoiseksi. Kirkkohistorian kurssi sen sijaan oli tavattoman mielenkiintoinen, varsinkin jos sitä sattuu käymään hissan kolmoskurssin kanssa samaan aikaan.

        Mitä narsisteihin tulee, en ole vakavia tapauksia koskaan kohdannut, jollei minua itseäni lasketa (tässä kohtaa kuuluu nauraa). En minä oikeasti ole narsisti, siihen viittaavia piirteitä varmaan löytyy, mutta osaan myös olla antelias ja uhrautuva silloinkin kun en itse hyödy siitä.

        Mitä tuohon pupillien laajenemiseen tulee, niin se voi johtua siitä, että näkee jotain mieluisaa, mutta todennäköisemmin se johtuu siitä, että katsot lähelle kun pällistelet pupillejasi peilistä. Tai voi se johtua lääkkeistäkin, enkä nyt tarkoita huumeita, vaikka nekin voivat tuota aiheuttaa).


      • santiny kirjoitti:

        Ei latinasta mitään hyötyä ole. Itse kävin yhden kurssin silkasta mielenkiinnosta ja se siitä. Oli ihan mielenkiintoista, suomen kielessä on aika paljon sanoja, jotka on johdettu latinasta. Ja oppii lopultakin roomalaiset numerot. Tai sitten ei. Kymmeneen osaan mutta sen jälkeen rupee tökkimään :D
        No okei onhan se murtuneen sääriluun taivuttaminen aika hilpeetä hommaa.

        Filosofiaa en kokenut millään tasolla hyödylliseksi tai päänsärkyjen arvoiseksi. Kirkkohistorian kurssi sen sijaan oli tavattoman mielenkiintoinen, varsinkin jos sitä sattuu käymään hissan kolmoskurssin kanssa samaan aikaan.

        Mitä narsisteihin tulee, en ole vakavia tapauksia koskaan kohdannut, jollei minua itseäni lasketa (tässä kohtaa kuuluu nauraa). En minä oikeasti ole narsisti, siihen viittaavia piirteitä varmaan löytyy, mutta osaan myös olla antelias ja uhrautuva silloinkin kun en itse hyödy siitä.

        Mitä tuohon pupillien laajenemiseen tulee, niin se voi johtua siitä, että näkee jotain mieluisaa, mutta todennäköisemmin se johtuu siitä, että katsot lähelle kun pällistelet pupillejasi peilistä. Tai voi se johtua lääkkeistäkin, enkä nyt tarkoita huumeita, vaikka nekin voivat tuota aiheuttaa).

        Amice! (Käytin maskuliinia, koska halusin käyttää vokatiivia.) Lingua latina magna erat et etiam nunc admiranda est!


    • Kyllä omistan jokseenkin narsistisia piirteitä. Itse asiassa luulen että yllättävän paljon.

      Mutta peilin nyrkyttäminen..... vois sattuu jos liian rajusti...

    • Eihän se ole mielipidekysymys (että mitä narsismi on). Se on sitä, miksi se psykologiassa ja psykiatriassa määritellään, ja määritelmän joko tuntee tai ei tunne.

      Narsistisen persoonallisuushäiriön lisäksi puhutaan myös terveestä narsismista, jota kaikissa kuulema kuuluu ollakin vähän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe