Skoda ei ruostu

Antikorroosio

"VW-konsernin merkit (Audi, Seat, Škoda ja VW) ovatkin menestyneet ruostumattomuusraporteissa."

"Toyota-myyjä suhtautui lisäkäsittelyyn nihkeästi, vaikka ostoharkinnassa olleen Yariksen ruosteenesto on puutteellinen."

27

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on totta

      Enpä ole nähnyt ruosteista nyky-Skodaa. Nämä Tojot sun muut riisiräppänät kyllä ovat parissa vuodessa ruosteessa.

    • ehyttä peltiä

      Juu, meillä oli -70 luvulla 120L Skoda, eikä sekään ruostunut

      • Ei sinkitä enää

        Mulla vuoden vanha Octavia, ja tyytväinen olen ollut, mutta vähän huolettaa tieto ettei näille enää tehdä sinkitetyllä korilla.


      • Miten siis nyt?
        Ei sinkitä enää kirjoitti:

        Mulla vuoden vanha Octavia, ja tyytväinen olen ollut, mutta vähän huolettaa tieto ettei näille enää tehdä sinkitetyllä korilla.

        Kerro lisää. Siis täysin vailla sinkkikäsittelyä? Miten se on korvattu?


      • tsi
        Ei sinkitä enää kirjoitti:

        Mulla vuoden vanha Octavia, ja tyytväinen olen ollut, mutta vähän huolettaa tieto ettei näille enää tehdä sinkitetyllä korilla.

        Onko sulla 100% varma tieto että ei sinkitä enää. Ainakin myyjä sanoi että on sinkitty kori uudessa ocussa.


      • 100 % varma ei provo
        tsi kirjoitti:

        Onko sulla 100% varma tieto että ei sinkitä enää. Ainakin myyjä sanoi että on sinkitty kori uudessa ocussa.

        Uusi korimalli tuli viime vuonna, jos Sulla on autosi paperi esite jossa on kaiki auton tiedot, niin sieltä ei löydy mainittua merkintää sinkityksestä. Kyllä minullakin myyjä väitti, että on sinkitty, mutta kun asiaa selvitettiin, niin myyjä pyösti puheesa. Vanhemman korimallin esitteisä on kyllä maininat sinkityksestä. En kuitenkaan jättänyt autoa ostamasta vaikka ei ole sinkitty, ja tyytyväinen olen.


      • tsi
        100 % varma ei provo kirjoitti:

        Uusi korimalli tuli viime vuonna, jos Sulla on autosi paperi esite jossa on kaiki auton tiedot, niin sieltä ei löydy mainittua merkintää sinkityksestä. Kyllä minullakin myyjä väitti, että on sinkitty, mutta kun asiaa selvitettiin, niin myyjä pyösti puheesa. Vanhemman korimallin esitteisä on kyllä maininat sinkityksestä. En kuitenkaan jättänyt autoa ostamasta vaikka ei ole sinkitty, ja tyytyväinen olen.

        https://tools.skoda.co.uk/content/brochure/brochure_newoctavia.pdf

        Tuolla sanotaan että body galvanized.
        Eli pitäis olla sinkitty. Myyjä sanoi että että sinkitty kori on niin itsetään selvyys skodassa että ei enää kaikkiin esitteisiin laiteta mainintaa.


    • Skodapommi

      Tulkaa sitten 20 vuoden päästä kehumaan niillä ruostumattomilla autoillanne niin vertaillaan.

    • Ei iske ruoste

      Skoda on tutkimusten mukaan yksi parhaiten ruostesuojatuista autoista.

    • Hyvin kestää

      Jokasyksyinen huolellinen pesu ja vahaus, varautumista talveen. Kolmen vuoden ja sadan tonnin jälkeen Octaviassa ei minkäänlaista merkkiä korroosion alkamisesta. Nyt uskon mitä myyjä sanoi, ettei erillistä ruostesuojausta tarvita. Aika monesta autosta kokemusta, Skoda kestää vertailun mihin tahansa.

      • TSI 2012

        No näin. Maalipinta kestää todella vertailun. Ostin vanhasta muistista paikkamaali-sarjan, kun kiveniskemiä on edellisissä autoissa ilmantunut uudesta alkaen ja Nissanissa ne keräsivät heti myös ruostetta. Ei ole Skodassa tarvinnut käyttää, kun ei ole jälkiä...


    • turbo-skoda

      Omassa Ocussani (vm.-10 ajettu 181 tkm) maalipinta on uskomattoman hyvässä kunnossa. Kiveniskemiä saa todellakin hakemalla hakea keulasta, mutta ei vaan löydy. Lisäksi kyljet ovat täysin ilman klommoja. Sinänsä ihme juttu, sillä liikun päivittäin pääkaupunkiseudun parkkihalleissa. Automaattipesun jälkeen on kiva kuivata luukkujen reunat ja kynnyskotelot, kun ruosteesta ei ole tietoakaan.

      • tojotan punaista:.

        .

        Meikäläisen ocussa on valitettavasti tojotan punaista toisessa takaovessa :(

        .


    • Rusty

      Ei tietenkään laatuauto ruostu.

    • Rosterrson

      Tämäkin hyvä puoli vielä.

    • Andy Corrosion

      Skodan ruosteenesto on huippua.

    • Minä ja Corrison

      Skodassa huippuhyvä ruosteenesto.

    • Huippu on

      Skodan ruosteenesto on huippu!

    • Pelti-Pelle

      Skodassa parhaat pellitkin.

    • ocumies

      mulla ainaki farkku ocussa takaluukku ruostuu..eikä ole muuten vanha auto.

      • Ocumiehen tietoa vailla

        Kerro lisää!


    • on nähty

      Skoda ei ruostu, se märäntyy.

    • ocumies

      muovilista kun on siellä takaluukussa niin sen ympäriltä on ruostunut.

    • Melkeen täydellinen

      Kauankohan menee että se maali tippuu pois siitä sinkitystä pellistä niin kuin Käy Audissa ja Volkkarissa. Pohjan osalta suojaus voi olla kunnossa, mutta näkyvillä paikoilla maalin puuttuminen iskee silmään.

    • Skoter

      Tämäkin hyvä puoli on Skodassa.

    • Antti Korroosioton

      Skodissa on tuttuun VAG-tyyliin paras ruosteenesto.

    • On se hyvä

      Siis paras ruosteenestokin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe