Hienot teesit

rudiini

19

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hienoja teesejä, mutta hiukan vierastan sitä, että yhteys saa ajaa totuuden yli.

      "Yhteys nousee yhteisestä kokemuksesta, mutta se toteutuu eri tavoin. "

      Teologisesti ohutta tekstiä.

      "Kristittyinä olemme yhtä, koska meidät on kasteessa liitetty Kristukseen. "
      "Kirkon jumalanpalveluselämässä rukous luo yhteyttä ja auttaa pysymään avoimena elämän erilaisuudelle. "

      Vaikka yllämainitut lauseet pitävätkin paikkansa, eikö Ehtoollinen ole yhteysateria, ja Kirkon yhteyden YDIN? Me olemme ensisijaisesti yhtä Kristuksessa, vasta toissijaisesti suoraan toistemme kanssa.

      Tekstissä ei mainita Ehtoollista kertaakaan, eikä Jumalan Sanaa, eikä Raamattua..

      • rudiini

        Niin. Kirkon katto on korkealla ja seinät leveällä.

        Sinne mahtuu jopa esikoiset.

        Tuossa lainaat itse juuri tuota lausetta, jossa kerrotaan, että olemme yhtä Kristuksessa. Tästähän seuraa tuo kaikki muu.

        Kesän seurakierroksella tosin joku lapin saarnaajista tulkitsi viinipuuvertauksen avulla sitä, että kaikki maailman lapset ovat alunperin viinipuussa, mutta sitten sieltä karsitaan pois ne hedelmää tuottamattomat. Eli jäljelle jää vain kuuliaiset essulessut. Viimeinen lause oli omaa tulkintaani saarnastaan...

        Minusta on jännittävää, että tyhmelin, joka vankasti puhut sakramenttien puolesta, et nyt noissa teeseissä näe niitä ollenkaan ja kiellät kasteen kautta syntyvän kristittyjen yhteyden ja sanot, että tuossa puhutaan yhteydestä, joka menee totuuden yli...

        :-)

        Juuri tuon kaltaiseen ajatteluunhan kristikunnan hajaantuminen paljolti pohjaa.:

        -"koska eivät totuutta hyväksy, potkitaan heidät siis pois" tästä esimerkkinä luterilaisuuden irrottaminen katolisesta kirkosta, tai lestadiolaisuun monet hajoamiset meneillään oleva ukaan lukien.

        -"koska eivät totuutta hyväksy, mennään ja perustetaan oma pyhempi seurakunta" tästä esimerkkejä löytyy lestadiolaisuudesta ja kaikkialta kristikunnasta.

        -"koska et ajattele, kuten me ajattelemme, olet harhaoppinen ja ulkopuolinen" tästä esimerkkinä voimme kaikki täällä kirjoittavat katsoa peiliin...


    • Rudiini, ethän polemisoi asiaa, jota toinen ei ole edes väittänyt. Muistan hyvin kun sanoit kerran että sinulle on laitettu sanoja suuhun etkä tykkää siitä.

      En kieltänyt kasteessa syntyvää yhteyttä. Minähän kirjoitin että " Vaikka yllämainitut lauseet pitävätkin paikkansa.."

      Ilmaisin sen sijaan, että Ehtoollinen, joka on kirkon jumalanpalveluksen ydin, on unohdettu kokonaan. Varhainen kirkkokin eli eukaristian ympärillä. Yksi oleellisen tärkeä asia kokonaisuudesta puuttui. Olisi luullut, että piispat olisivat tietäneet tuon.

      • rudiini

        Sorry, että käsitin kirjoituksesi väärin, luin liian pikaisesti. Ymmärsin sinun kritisoineen yhteyttä, joka syntyy kasteen kautta tai yhteisen jumalanpalveluksen.

        Ehtoollista ei tosiaan erikseen mainita.

        Monelle essullehan nämä ovat asioita, että haluavat nimenomaan erottua vähintäänkin muista luterilaisista, eivätkä halua yhteistä jumalanpalvelusta, rukousta ja jatkossa eivät edes kastetta tai ehtoollista muiden kristittyjen kanssa.


      • ka niihä tuo on
        rudiini kirjoitti:

        Sorry, että käsitin kirjoituksesi väärin, luin liian pikaisesti. Ymmärsin sinun kritisoineen yhteyttä, joka syntyy kasteen kautta tai yhteisen jumalanpalveluksen.

        Ehtoollista ei tosiaan erikseen mainita.

        Monelle essullehan nämä ovat asioita, että haluavat nimenomaan erottua vähintäänkin muista luterilaisista, eivätkä halua yhteistä jumalanpalvelusta, rukousta ja jatkossa eivät edes kastetta tai ehtoollista muiden kristittyjen kanssa.

        Esikoislestadiolaisten, virallisten sellaisten, tilanne on todella näin murheellinen kuten kuvastit rudiini.

        Heillä ei (todellisia) Sakramentteja ole muita kun tämä kaulassa tapahtuva synninpäästö Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Eivät he usko Jumalan sanaan, joka uskon kautta päästää synneistä, riippumatta siitä mistä lävestä tuo sana menee sydämeen.

        Eivät he usko Ehtoollisessa tapahtuvaan synninpäästöön. Eivät usko jumalanpalveluksissa julistettavaa synninpäästöä todeksi, Eivät he usko
        että Pyhässä Kasteessa synnin ruumis surmataan ja haudataan ja uusi Hengestä syntynyt nousee ylös haudasta. Kaikki tämä tapahtuu yhdessä Kristuksen kanssa kuten Paavali meille todistaa.

        Näin suurin osa Jumalan sanasta on jo tehty omalla kohdalla merkityksettömäksi, oman epäuskon kautta.

        HYvä että edes yksi paikka Raamatusta kelpaa heille, mutta ongelmaksi jää että he kauppaavat tällaista ih misiltä kerjäämiseen perustuvaa tynkäuskoaan muillekkin pelastukseksi.


    • Tyhmelinille

      Kutsu yhteyteen

      Jeesus Kristus.
      Sinä kutsut meitä työtovereiksesi,
      meitä kaikkia ja kaikenlaisia.

      Kysyn: Myös epäuskoiset, muslimit muhamettilaiset hindut jne.?

      Tee meidät iloisiksi kutsustasi.

      Kommentoin: Jumalan mieleen oleva murhe saattaa parannuksen autuudeksi

      Avaa asenteemme ja kukkaromme,
      niin että jokaiselle riittää ruokaa, rakkautta
      ja tilaa kirkossamme.
      Sulata pelkomme ja ennakkoluulomme
      armosi auringon lämmössä, jotta
      sinun armahtaminasi,
      Jumalan luomina ja
      Pyhän Hengen vapauttamina
      elämme ja toimimme
      tässä kirkossa ja tässä maailmassa.

      Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat

      • Jeesuksessa pelastus

        IHminen joka ei ole kokenut murhetta synneistään ei hän kaipaa anteeksiantokaan.

        Lain tarkoitus onkin herättää ihminen tuntemaan syntinsä, niin dettä hätä lopulta
        pakottaisi kääntymään ainoan auttajamme Jeesuksen Krfistuksen puoleen anomaan armoa ja anteeksiantamusta häneltä.

        Raamatussa on valtava määrä Jumalan lupauksia tällaisille ihmisille, joiden mieli on kääntynyt hyyväksymään sen, että kaikki minun tahtoni ja mieleni on, ja toimii Jumalan Pyhää tahtoa vastaan. Halusin taikka en, niin ilman Kristusta toimin aina Jumalan sanaa vastaan, enkä ainoastaan toimi vaan ajattelen JUmalan tahtoa vastaan, ja jätän toimimatta kun JUmalan sana edellyttäisi toimimista.


      • rudiini

        Kommentoin nimimerkille "Tyhmelinille"

        Jeesus todellakin kutsuu myös epäuskoisia, muslimeja ja hinduja; siis meitä kaikkia. Tämäkään ei taida olla kaikille esikoisille ihan selvää, että Jumalan Sanaa tulee julistaa myös mulle kuin samanmielisille.

        Joku tulee Jeesuksen kutsusta iloiseksi, vaan kovin moni murheelliseksi, kuten rikas nuorukainen, jolla oli niin paljon menetettävää, jotta olisi voinut vastata Jeesuksen kutsuun myönteisesti. Matt 19:22

        Armahdusta kaipaa sellainen, jolla on armahduksen tarvetta. Vaan monille kutsutuista ei ole armolle tarvetta.

        Kuinka paljon onkaan niitä, jotka on armahdettu 10 000 talentin velasta, mutta armottoman palvelijan tavoin takertuvat kanssapalvelijansa kurkkuun sadan denaarin takia... Matt 18:28


      • rudiini kirjoitti:

        Kommentoin nimimerkille "Tyhmelinille"

        Jeesus todellakin kutsuu myös epäuskoisia, muslimeja ja hinduja; siis meitä kaikkia. Tämäkään ei taida olla kaikille esikoisille ihan selvää, että Jumalan Sanaa tulee julistaa myös mulle kuin samanmielisille.

        Joku tulee Jeesuksen kutsusta iloiseksi, vaan kovin moni murheelliseksi, kuten rikas nuorukainen, jolla oli niin paljon menetettävää, jotta olisi voinut vastata Jeesuksen kutsuun myönteisesti. Matt 19:22

        Armahdusta kaipaa sellainen, jolla on armahduksen tarvetta. Vaan monille kutsutuista ei ole armolle tarvetta.

        Kuinka paljon onkaan niitä, jotka on armahdettu 10 000 talentin velasta, mutta armottoman palvelijan tavoin takertuvat kanssapalvelijansa kurkkuun sadan denaarin takia... Matt 18:28

        Kyllä näin on.

        1. Joh. 2:2

        Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.


      • Tyhmelinille
        rudiini kirjoitti:

        Kommentoin nimimerkille "Tyhmelinille"

        Jeesus todellakin kutsuu myös epäuskoisia, muslimeja ja hinduja; siis meitä kaikkia. Tämäkään ei taida olla kaikille esikoisille ihan selvää, että Jumalan Sanaa tulee julistaa myös mulle kuin samanmielisille.

        Joku tulee Jeesuksen kutsusta iloiseksi, vaan kovin moni murheelliseksi, kuten rikas nuorukainen, jolla oli niin paljon menetettävää, jotta olisi voinut vastata Jeesuksen kutsuun myönteisesti. Matt 19:22

        Armahdusta kaipaa sellainen, jolla on armahduksen tarvetta. Vaan monille kutsutuista ei ole armolle tarvetta.

        Kuinka paljon onkaan niitä, jotka on armahdettu 10 000 talentin velasta, mutta armottoman palvelijan tavoin takertuvat kanssapalvelijansa kurkkuun sadan denaarin takia... Matt 18:28

        Täydennyksenä ja tarkennuksena seuraavaa:

        Mainitsemiini uskontoryhmiin kuuluville kutsu Kristuksen kautta Jumalan yhteyteen kuuluu seuraaavasti: Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

        Tämä tarkennuksena siksi että joukossamme on paljon kristittyjä jotka ovat tulleet
        uskoon. Kristinuskoon tullaan syntymällä uudesti, Jumalan siemenestä. Kiitos Jumalalle kutsu parannukseen kuuluu tosiaan kaikille, ketään erottamatta ja pois jättämättä.

        Esikoislestadiolaisuuden suhteen on sanottava tosiaan, että vain me pelastumme oppi, joka perustuu vahvaan sosiaaliseen ryhmittymään, omahyväisyyteen ja itsetyytyväisyyteen, ei ole kamalan kiinnostunut evankelioimaan koko maailman alueella. Kiinnostus riippuu kokonaan turvarakennelmiss, siinä ettei mikään uhkaa tätä samanmielisten joukkoa. Kaikki haasteet, Jeesuksen omilleen asettamat ovat niinmuodoin liikkeelle suureksi vaaraksi, Liikkeen johtajille on nykyisin tärkeintä maailmassa niittää yksin Jumalalle kuuluvan kunnian itselleen, ja pysyä erehtymättömän ihmisen vakanssissaan kiinni. Jos tätä eliitin säätyä uhataan,
        se on vakava vaara. Silloin kaikki valheen voima suunnataan tätä uhkatekijää vastaan, kaikilta kateedereilta.


    • rudiini
      • Yhteys Kristuksessa

        Täyttä asiaa. Joku tuolla vastasi ettei kristittyjen yhteys perustu yhteiseen uskoon,
        Raamattu kuitenkin kertoo sen selvästi että nimenomaan perustuu yhteiseen uskoon.
        Apostolisessa uskontunnustuksessa voi tutustua kiteytetysti meidän kristittyjen yhteiseen uskoon. Jotka eivät tätä uskoa tunnusta, ei kristityillä ole sellaisiin uskoviin yhteyttä.


        Minä uskon

        - Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

        - ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        j- a Pyhään Henkeen,
        - pyhän yhteisen seurakunnan,
        - pyhäin yhteyden,
        - syntien anteeksiantamisen,
        - ruumiin ylösnousemisen
        - ja iankaikkisen elämän.


        Takaisin


      • rudiini
        Yhteys Kristuksessa kirjoitti:

        Täyttä asiaa. Joku tuolla vastasi ettei kristittyjen yhteys perustu yhteiseen uskoon,
        Raamattu kuitenkin kertoo sen selvästi että nimenomaan perustuu yhteiseen uskoon.
        Apostolisessa uskontunnustuksessa voi tutustua kiteytetysti meidän kristittyjen yhteiseen uskoon. Jotka eivät tätä uskoa tunnusta, ei kristityillä ole sellaisiin uskoviin yhteyttä.


        Minä uskon

        - Jumalaan,
        Isään, Kaikkivaltiaaseen,
        taivaan ja maan Luojaan,

        - ja Jeesukseen Kristukseen,
        Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
        joka sikisi Pyhästä Hengestä,
        syntyi neitsyt Mariasta,
        kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
        ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
        astui alas tuonelaan,
        nousi kolmantena päivänä kuolleista,
        astui ylös taivaisiin,
        istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
        ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

        j- a Pyhään Henkeen,
        - pyhän yhteisen seurakunnan,
        - pyhäin yhteyden,
        - syntien anteeksiantamisen,
        - ruumiin ylösnousemisen
        - ja iankaikkisen elämän.


        Takaisin

        Tämän uskontunnustuksen mukaisesti uskoo koko kristikunta: katoliset, ortodoksit kuin protestantitkin.

        Olisikin aivan valtavan hieno asia, jos voisimme saada tämän mukaisesti koko kristikunnan jälleen kokemaan tuon kristittyjen yhteyden keskenään. Aivan kuten Jeesus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee:

        Joh 17:9-11
        "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
        Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.


        ##
        Missähän olet keskustellut tästä, missä joku olisi väittämälläsi tavalla todennut: "Joku tuolla vastasi ettei kristittyjen yhteys perustu yhteiseen uskoo" En näe tällä palstallasellaista väitettä.

        Joidenkin yhteys esimerkiksi perustuu uskoon, että "Vain me olemme Jumalan valittuja" tai "vain minun tavallani uskovat pelastuvat" tai "vain näin toimivat/pukeutuvat/käyttäytyvät saavat armon".

        On kovin monenlaista uskoa, joka kyllä luo samankaltaisissaan yhteyttä.

        Vaan, että kaikki Kristukseen uskovat olisivat yhtä, ... edes ne, jotka uskovat apostolisen uskontunnustuksen mukaisesti.


      • Yhteys Kristuksessa
        rudiini kirjoitti:

        Tämän uskontunnustuksen mukaisesti uskoo koko kristikunta: katoliset, ortodoksit kuin protestantitkin.

        Olisikin aivan valtavan hieno asia, jos voisimme saada tämän mukaisesti koko kristikunnan jälleen kokemaan tuon kristittyjen yhteyden keskenään. Aivan kuten Jeesus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee:

        Joh 17:9-11
        "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
        Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.


        ##
        Missähän olet keskustellut tästä, missä joku olisi väittämälläsi tavalla todennut: "Joku tuolla vastasi ettei kristittyjen yhteys perustu yhteiseen uskoo" En näe tällä palstallasellaista väitettä.

        Joidenkin yhteys esimerkiksi perustuu uskoon, että "Vain me olemme Jumalan valittuja" tai "vain minun tavallani uskovat pelastuvat" tai "vain näin toimivat/pukeutuvat/käyttäytyvät saavat armon".

        On kovin monenlaista uskoa, joka kyllä luo samankaltaisissaan yhteyttä.

        Vaan, että kaikki Kristukseen uskovat olisivat yhtä, ... edes ne, jotka uskovat apostolisen uskontunnustuksen mukaisesti.

        Timojen kommenttien vastauksissa oli yksi tällainen. Ne ovat kommenttien alla.


      • Tässä se on
        rudiini kirjoitti:

        Tämän uskontunnustuksen mukaisesti uskoo koko kristikunta: katoliset, ortodoksit kuin protestantitkin.

        Olisikin aivan valtavan hieno asia, jos voisimme saada tämän mukaisesti koko kristikunnan jälleen kokemaan tuon kristittyjen yhteyden keskenään. Aivan kuten Jeesus ylimmäispapillisessa rukouksessaan rukoilee:

        Joh 17:9-11
        "Minä rukoilen heidän puolestaan. Maailman puolesta minä en rukoile, vaan niiden, jotka sinä olet minulle antanut, koska he kuuluvat sinulle.
        Kaikki, mikä on minun, on sinun, ja mikä on sinun, on minun, ja minun kirkkauteni on tullut julki heissä.
        "Minä en enää ole maailmassa, mutta he jäävät maailmaan, kun tulen luoksesi. Pyhä Isä, suojele heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.


        ##
        Missähän olet keskustellut tästä, missä joku olisi väittämälläsi tavalla todennut: "Joku tuolla vastasi ettei kristittyjen yhteys perustu yhteiseen uskoo" En näe tällä palstallasellaista väitettä.

        Joidenkin yhteys esimerkiksi perustuu uskoon, että "Vain me olemme Jumalan valittuja" tai "vain minun tavallani uskovat pelastuvat" tai "vain näin toimivat/pukeutuvat/käyttäytyvät saavat armon".

        On kovin monenlaista uskoa, joka kyllä luo samankaltaisissaan yhteyttä.

        Vaan, että kaikki Kristukseen uskovat olisivat yhtä, ... edes ne, jotka uskovat apostolisen uskontunnustuksen mukaisesti.

        Kristittyjen välinen yhteys perustuu Hengen luomaan yhteyteen - ei yhteiseen uskoon. Yhteyttä eivät siis luo ihmiset, yhteinen oppi, sakramentit tai muu hieno asia, vaan sen on Pyhä Henki jo luonut (Ef 4:3). Vai missä jakeessa sanotaan kristittyjen välisen yhteyden perustuvan yhteiseen uskoon?

        Mutta tietenkin uskon yhteyteen on tarpeen pyrkiä, vaikka sitä ei tulekaan pitää yhteyden lähtökohtana. Minusta näyttää siltä, että mitä enemmän jakaannutaan eri kirkkokuntiin ja ryhmittymiin, niin sitä vähemmän nähdään tarvetta uskon yhteydelle ja sitä vähemmän siihen löytyy aitoa ja nöyrää pyrkimystä.

        Hannu Sehm | 28.08.2014 14:05


      • Vastaus1
        Tässä se on kirjoitti:

        Kristittyjen välinen yhteys perustuu Hengen luomaan yhteyteen - ei yhteiseen uskoon. Yhteyttä eivät siis luo ihmiset, yhteinen oppi, sakramentit tai muu hieno asia, vaan sen on Pyhä Henki jo luonut (Ef 4:3). Vai missä jakeessa sanotaan kristittyjen välisen yhteyden perustuvan yhteiseen uskoon?

        Mutta tietenkin uskon yhteyteen on tarpeen pyrkiä, vaikka sitä ei tulekaan pitää yhteyden lähtökohtana. Minusta näyttää siltä, että mitä enemmän jakaannutaan eri kirkkokuntiin ja ryhmittymiin, niin sitä vähemmän nähdään tarvetta uskon yhteydelle ja sitä vähemmän siihen löytyy aitoa ja nöyrää pyrkimystä.

        Hannu Sehm | 28.08.2014 14:05

        Vai missä jakeessa sanotaan kristittyjen välisen yhteyden perustuvan yhteiseen uskoon?

        Ef. 4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        Ef. 4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        Ef. 4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        Ef. 4:4
        yksi ruumis
        ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        Ef. 4:5
        yksi Herra,
        ***) yksi usko,
        yksi kaste;
        Ef. 4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        Ef. 4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
        Ef. 4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."


      • huijarit hengessään
        Vastaus1 kirjoitti:

        Vai missä jakeessa sanotaan kristittyjen välisen yhteyden perustuvan yhteiseen uskoon?

        Ef. 4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
        Ef. 4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
        Ef. 4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
        Ef. 4:4
        yksi ruumis
        ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
        Ef. 4:5
        yksi Herra,
        ***) yksi usko,
        yksi kaste;
        Ef. 4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
        Ef. 4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
        Ef. 4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."

        Miten yleensäkään puhutaan hengen luomasta. Henkihän ei mitään luo ilman Jumalan sanaa.

        Matt. 8:16 Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ...

        ***) ... ulos *** sanalla ***, ja kaikki sairaat hän paransi;

        Matt. 8:17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme."

        Room. 15:17 Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
        Room. 15:18 sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani *** vaikuttanut sanalla *** ja teolla,

        2. Kor. 13:1 Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan *** sanalla *** on jokainen asia vahvistettava.

        1. Tim. 4:4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
        1. Tim. 4:5 sillä se pyhitetään *** Jumalan sanalla *** ja rukouksella.

        Hepr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki *** voimansa sanalla ***, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

        Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu
        *** Jumalan sanalla ***, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        2. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat *** samalla sanalla ***
        talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        __________

        ON tärkeätä tietää tänä aikana erityisesti että hurmahenkien silmänkääntötemput
        kiinnittävät uskon ja katseen henkivaltoihin joilla ei ole mitään tekemista JUmalan kanssa, joka on Sana itse.


      • rudiini
        Yhteys Kristuksessa kirjoitti:

        Timojen kommenttien vastauksissa oli yksi tällainen. Ne ovat kommenttien alla.

        Ok, enpä tullut lukeneeksi kommentteja.


      • esiliina
        huijarit hengessään kirjoitti:

        Miten yleensäkään puhutaan hengen luomasta. Henkihän ei mitään luo ilman Jumalan sanaa.

        Matt. 8:16 Mutta illan tultua tuotiin hänen tykönsä monta riivattua. Ja hän ajoi henget ...

        ***) ... ulos *** sanalla ***, ja kaikki sairaat hän paransi;

        Matt. 8:17 että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme."

        Room. 15:17 Minulla on siis kerskaukseni Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa;
        Room. 15:18 sillä minä en rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi, on minun kauttani *** vaikuttanut sanalla *** ja teolla,

        2. Kor. 13:1 Kolmannen kerran minä nyt tulen teidän tykönne. Kahden tai kolmen todistajan *** sanalla *** on jokainen asia vahvistettava.

        1. Tim. 4:4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
        1. Tim. 4:5 sillä se pyhitetään *** Jumalan sanalla *** ja rukouksella.

        Hepr. 1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki *** voimansa sanalla ***, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,

        Hepr. 11:3 Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu
        *** Jumalan sanalla ***, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä.

        2. Piet. 3:7 Mutta nykyiset taivaat ja maa ovat *** samalla sanalla ***
        talletetut tulelle, säästetyt jumalattomain ihmisten tuomion ja kadotuksen päivään.
        __________

        ON tärkeätä tietää tänä aikana erityisesti että hurmahenkien silmänkääntötemput
        kiinnittävät uskon ja katseen henkivaltoihin joilla ei ole mitään tekemista JUmalan kanssa, joka on Sana itse.

        Essuille tilaa kirkos on, mut ne eroo siitä 7.1.15 joukkoklikauksella. Päätetty Swea-laplandissa. ei muutoksenhaku-mahd.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe