Ei leirille?

Ei osaa päättää

Millaista on sellaisessa rippikoulussa johon mennään iltaisin eikä käydä leiriä?
Vai olisiko leiri parempi? Kokemuksia?

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leiril olin

      Suosittelen leiriä. Leirillä on paljon muutakin kuin opiskelua. Sieltä löytyy helposti uusia ystäviä, todennäköisesti saa nauraa paljon!

    • Ei osaa päättää,

      Leiririppikoulu on yleisempi kuin muut rippikoulumuodot, mutta itse en osaa laittaa niitä paremmuusjärjestykseen. Kaikki eivät halua lähteä leirille eri syistä ja siksi ilta- ja päivärippikoulut ovat hyvä vaihtoehto.

      Leiri on intensiivinen ja yksi kokonaisuus, jossa ollaan noin viikko putkeen, yötä päivää. Jossain seurakunnissa on iltarippikouluja, joissa käydään 1-2 kertaa viikossa koulua koko syksy tai kevät. Päivärippikoulu on taas loma-aikoina oleva ripari, jossa ollaan päivät rippikoulussa ja yöt kotona.

      Ilta- ja päivärippikoulut eivät ole "pelkkää opiskelua", mutta toki koulumaisempia kuin leiri. Niissäkin on iltaohjelmia, ryhmiksiä, yhdessä hauskanpitoa ja esimerkiksi retkiä.

      Seurakunnissa on erilaisia käytäntöjä rippikoulujen toteuttamisessa. Toivottavasti löydät itsellesi hyvä vaihtoehdon. Siunausta ripariin,

      Antti-pappi

      • kjhgytr

        On intensiivinen aivopesula; siellä on uskontunnustuksen kaltaisista papeiksi koulutettuja opettajiakin joista Jeesus on evankeliumeissaan varoittanut:

        Keneltä se paavalais-luderilaisuuden pappi on kutsun saanut palvelemaan saatanaa jumalanaan???

        Ensin kuolutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        Lupauksen lopussa; Jumalaa pilkaten kerjää Jumalalta apua saatanan jumaloimiseen paavalilais-luterilaisuuden herran ja herra jumalien palvelemiseen!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    • entäs jos..

      Entäpä jos et kävisi koko rippukoulua? Tarvitsetko rippukoulua tai konfirmaatiota johonkin?
      Rahan ja lahjojen takia kenties? Voit keskustella vanhempiesi kanssa, voisiko "aikuistumisseremonian" järjestää ihan ilman poppamiesten menojakin.

      • kjhgftrew

        Tuo olis paljon järkevämpää kuin mennä koulutettavaksi perisyntiseksi... Jumalan Valtakunnan kaltaisuudestaan ja ihmisyydestään luopumis koulutukseen.

        Tämä linkin ylä osassa on "" ja kun klikkailet eteen päin > niin löydät kaikki mainitsemani tiedot ja muutakin sopaskaa jota ei saatanallisuuden rippikouluissa opeteta:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        Siis uskovaisen pitää olla ymmärtämätön, ettei ymmärrä palvelevansa saatanaa ja sen herroja jumalinaan:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos

        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.

        Paavali ei eroa saatanasta saanut.


    • Ripari hanurista

      Sanokaa EI RIPARILLE. Älkää alistuko kirkon manipuloitavaksi. Kirkon opetus on puppua. Todisteita mistään jumalasta tai jeesuksesta ei ole.

      Kirkko järjestää ripareita vain rahan takia. Kirkko haluaa teidän pysyvän kirkon jäsenenä jotta voi rahastaa teitä kirkollisveron muodossa.

      • riparin käynny

        Ripari oli paras viikko siihen mennessä sai nauraa koko ajan ja ruoka oli hyvää.


      • kristitty-kastettu

        Edellinen viesti vaikutti kovin manipuloivalta. Kirjoittaja väitti, ettei todisteita mistään jumalasta tai Jeesuksesta ole. Minä tiedän, ettei ole todisteita siitä, ettei Jumalaa ja Jeesusta ole olemassa. Päinvastoin. Monet ihmiset ovat omassa elämässään kokeneet Pyhän läsnäolon ja selittämättömän Hyvän elämässään.


      • njhy60ge
        kristitty-kastettu kirjoitti:

        Edellinen viesti vaikutti kovin manipuloivalta. Kirjoittaja väitti, ettei todisteita mistään jumalasta tai Jeesuksesta ole. Minä tiedän, ettei ole todisteita siitä, ettei Jumalaa ja Jeesusta ole olemassa. Päinvastoin. Monet ihmiset ovat omassa elämässään kokeneet Pyhän läsnäolon ja selittämättömän Hyvän elämässään.

        Eksytetyt ovat aivopestyjä tuntemaan hyvyyttä joka ei ole Jumalallisuudesta.
        Mm. valehtelevat papit tietävät tarkalleen mitä hypnoosin kaltainen aivopesu taktiikka toimii.

        Ensin koulutetaan tyhmäksi ja sitten vasta papiksi ettei ymmärtäisi ketä palvelee ja oppisi opettamaan pikku piruja niin etteivät hekään ymmärtäisi:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/uskontunnustus.html
        'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä; Järkemme ei voi käsittää Jumalaa.'

        ja jos/kun tuollaisesta koulutetaan pappi, joka herra jumalalle ja sen opeille lupaa uskollisuuttaa näin syntyy ammattilainen eksyttäjä:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi
        Pappislupaus
        Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:
        "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

        Tuon tunnustuksen mukaan pappi ei saa Jeesuksen evankeliumia saarnata vaan paavalialais-luterilaisuuden sopaskaa!
        Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

        JEESUKSEN evankeliumia Markuksen mukaan:
        12:38 Ja opettaessaan hän sanoi: "Varokaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla
        12:39 ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        12:40 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1381
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1357
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1342
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1335
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1304
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe