oletko ikeasti nähnyt ja käynyt pyramideja?

pitkämattka

oliko näkemisen ja käymisen arvoinen paikka?

7

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kulpa Halli

      Ikeasti kun näkee pyramideja niin eikös se tule halvaksi? Ikea on halpa kauppa.

    • en tiennytkään?

      Onko niitä Ikeassakin?

    • pitkämmatka

      Tarkoitin, oletko oikeasti käymällä matkalla, nähnyt oikeita aitoja pyramideja. pääseekö niiden sisään, millaisia ne oli? Kannattaako lähteä pitkälle Egyptin reissulle ? Oliko matka hintansa arvoinen?

    • onpi ja Impi

      Enpä onpi itse nähnyt, ystäväni ammattikuvaaja onpi nähnyt.
      Onpi ihan kuvannutkin itsensä kävelemässä pyrramidin askeleilla.
      Ikeassa enpä ole vielä havainnut itseni käyneen.
      Mutta päivä huominen kaiken muuttaa voi.

    • L - L

      Mitä pyramideja tarkoitat?

      Mayojen pyramideja olen tähyilly läheltä.
      Gizan pyramidit lentsikasta käsin.

      Kuka arvostaa mitäkin. Itse en pelkkien kivikasojen vuoksi lähtisi mihinkään mutta se, mihin ne liittyvät ja kertovat, on toinen juttu.

    • Olen käynyt Gizan pyramideilla. Hauskaa - nojoo, hauskaa ja hauskaa? - oli kun pyramideja ei oikein mitenkään saanut kuvattua, oli niin paljon kaiken maailman kaupustelijaa ja kamelia sun muuta turistien "iloksi" sinne tuotua värkkiä näiden nähtävyyksien edessä. Mainoskuvissa pyramidit ovat aina yksinäisiä, kauniita ja hiljaisia...

      Lohkareiden suunnaton koko ihmetyttää vieläkin. Mikä ihmeen tekniikka niillä nyt olikaan? Ilmaista työvoimaa oli varmasti paljon, mutta miten lie ollut työtapaturmien ehkäisyn laita?

      Yhteen pyramidiin pääsi sisälle mutta en mennyt. Ihmettelin itsekin mikä ahtaanpaikankammo silloin juuri iski. Suunnilleen kaksinkerroin kolosta ainakin olisi pitänyt mennä sisälle, en tiedä oliko sisällä avarammat tilat ja jotain ennalta arvaamattoman mielenkiintoista. Kairon museossa kävin myös, siellä on mm. Tutankhamonin sarkofagi. Tietysti piti kuvauttaman itsensä sen äärellä ;-//

      En tehnyt Egyptin kiertomatkaa, vaan olin Kyprokselta 3 päivän reissulla joskus 80-90-lukujen taitteessa. Laivalla Alexandriaan, bussilla Kairoon ja Gizalle (se on yllättävän pitkä ja pölyinen matka, tai oli silloin) ja takaisin.

      Jos sinulla on ylimääräistä rahaa sen verran niin mene ihmeellä. Et sinä niitäkään rahoja arkkuusi saa, mikä ilo lie aikoinaan ollut kulta-aarteita sun muita hautakammioihinsa säilöä? Sellaisia siellä sopii ihmetellä.

      Lähtisin mieluusti pitemmällekin matkalle Egyptiin, vähintäänkin Luxor olisi mielenkiintoista nähdä. Sinuna menisin, aina se matkailu avartaa. Muista kuitenkin olla tarkkana hygienian kanssa. Ja jos olet nainen niin älä liiku yksin!

      • L - L

        Niilin risteily Luxorista käsin antaa mahdollisuuden tutustua Niilin varren monumentteihin ja tietenkin itse Luxorin nähtävyyksiin, paikalliseen ja Karnakin temppeliin, kuningasten laaksoon ja naisfaaraon temppeliin yms.

        Retki Kairoon ja pyramiideille on mahdollinen mutta pitkä ja rasittava. Emme käyneet.

        Aamut jokilaivan kannella olivat virkistäviä. Niilin varren elämä palautti ajatukset kauas taaksepäin.

        Ps. Oma kehu. Luxorissa oli kaksi viinakauppaa. Minä löysin toisen alle 5:n minuutin satamasta lähdettyäni.
        Kun olisin varannut mukaan Marlboroa niin paikalliset olisivat olleet vieläkin avuliaampia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe