Autokauppiaat eivät ota TSI + DSG onnea vaihdossa

505 000km

Tämmöistä kuuluu kentältä.

Kokemuksia???

83

4043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitää paikkansa

      Taitaa pitää paikkansa. Poikkesin autoni ilmastoinnin huollon ajaksi läheisen autokaupan pihaan, ja päädyin kyseisen liikkeen myyjän juttusille. Niitä näitä juteltuani kysäisin DSG/TDI autoista, että miten suhtaudutte niihin. Hieman kireämmällä äänellä autokauppias vastasi: Emme ota niitä vastaan lainkaan. Jos kyseinen auto tulee pihaan toivotamme hyvää matkaa naapuriliikkeeseen, ehkä siellä kaupat onnistuu. Olin yllättynyt autokauppiaan tiukasta vastauksesta, mutta katseltuani liikkeen vaihtoautot löysin sieltä vain yhden 7-vuotiaan manuaali passat TDI:n. Taisi myyjän puheet pitää paikkansa.

      • Rölli-tero

        Tää on taas näitä terojen juttuja, omasta autosta ei löydy mitään VW:tä parempaa ja VW pesee tojot joka rintamalla niin pitää tulla jauhamaan keksittyä paskaa tänne.


      • Säälittävä

        Vastasit sitten itse itsellesi. Säälittävä tapaus.


      • audi A4
        Rölli-tero kirjoitti:

        Tää on taas näitä terojen juttuja, omasta autosta ei löydy mitään VW:tä parempaa ja VW pesee tojot joka rintamalla niin pitää tulla jauhamaan keksittyä paskaa tänne.

        Dsg kytkin kestää 100000km -10000km Ei muissa VAG autoissa kyseistä onkelmaa ole


    • KT:

      Höpö.höpö!

    • Täysin perätön väite

      Alla oleva esimerkki osoittaa, että tällä hetkellä on autoliikkeissa myynnissä 533 kpl VW-konsernin valmistamia TSI-DSG-autoja. Jos mainitut autot eivät kelpaisi vaihdossa, ei niitä oli noin paljon myynnissä autoliikkeissä, vaan yksityisillä. Hintatasokin vaikuttaa olevan melko korkea.
      Hakuehdot on tehty niin, että vapaastihengittävät ja vanhanaikaiset automaatit eivät ole mukana. Myöskään 1,2- ja 1,8-litraiset TSI:t eivät ole tuossa mukana ja niitäkin oli paljon:
      http://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/merkki_id/56,5,2,16/polttoaine/GASOLINE/vaihteisto/AUTOMATIC/teho_min/80/teho_max/150/kuutiotilavuus_min/1300/kuutiotilavuus_max/1500/myyja/BOTH

      • VÄÄNTÄÄ

        Ja tähän sama tojo-pelle tulee trolleilemaan että siellä taas TSI-DSG:t makaa liikkeissä kun kukaan ei niitä uskalla ostaa.

        Totuuden näkee myyntiluvuista. VW:n TSI-DSG on ollut myyntimenestys. Kun ekat on ostettu joskus 2007 niin enemmän ajaville on tulossa toinen tai kolmas kierros. Vanha vaihtoon ja uusi TSI-DSG alle. Kuten vaihdokeiden hinnoista näkyy, ei niihinkään aivan persaukinen tero pääse käsiksi. Päätyvät enempi hyviin perheisiin.


      • ei ajoa
        VÄÄNTÄÄ kirjoitti:

        Ja tähän sama tojo-pelle tulee trolleilemaan että siellä taas TSI-DSG:t makaa liikkeissä kun kukaan ei niitä uskalla ostaa.

        Totuuden näkee myyntiluvuista. VW:n TSI-DSG on ollut myyntimenestys. Kun ekat on ostettu joskus 2007 niin enemmän ajaville on tulossa toinen tai kolmas kierros. Vanha vaihtoon ja uusi TSI-DSG alle. Kuten vaihdokeiden hinnoista näkyy, ei niihinkään aivan persaukinen tero pääse käsiksi. Päätyvät enempi hyviin perheisiin.

        Ne odottaa romutukseen lähtöä..


      • Das Romu
        VÄÄNTÄÄ kirjoitti:

        Ja tähän sama tojo-pelle tulee trolleilemaan että siellä taas TSI-DSG:t makaa liikkeissä kun kukaan ei niitä uskalla ostaa.

        Totuuden näkee myyntiluvuista. VW:n TSI-DSG on ollut myyntimenestys. Kun ekat on ostettu joskus 2007 niin enemmän ajaville on tulossa toinen tai kolmas kierros. Vanha vaihtoon ja uusi TSI-DSG alle. Kuten vaihdokeiden hinnoista näkyy, ei niihinkään aivan persaukinen tero pääse käsiksi. Päätyvät enempi hyviin perheisiin.

        Aikoinaan Lada oli Suomen myydyin auto, vaikka oli surkea auto vrt, VW


      • ex passat mies

        Hintatason on DSG/TDI autoissa noin 2500-3000e kalliimpi kuin sisarmalleissa.
        Kauppias varautuu korjauskustannuksiin, jotka ovat tuossa haarukassa. Toisaalta hyvitys uuteen on myös DSG/TDI autoissa matalampi, joten kauppias voittaa molemmissa kaupoissa. Suoramyyntiä kokeilevan on syytä varautua epämielyttävään yllätykseen...


    • säälittävä yritys

      Voi näitä Toyotan epätoivoisia myyjiä, eikö myynti suju vieläkään ja oikea myyntityö on hieman outo käsite?

    • Useita autojaomistan

      Jaa, ja mites kun olen vaihtanut jo kolme DSG-TSi yhdistelmällä olevaa autoa ja erittäin hyvällä hyvityshinnalla. Tuo nimimerkkisi mukainen 505 000km kertonee sen oleellisimman=et tiedä uusien autojen kaupasta yhtään mitään.

      Miksi pitää tulla valehtelemaan asioissa, jotka on todistetusti juuri päinvastoin kuin väittämäsi vaihtokielto?

      • hyväksytappio

        Sua kusetettiin rankasti.


    • _ DSG _

      DSG-vaihteistot ovat ehkä saaneet jopa huonomman maineen kuin niiden todellisuus on, mutta realiteettinä kaikesta päätellen ko. vaihteisto ei ole syntynyt ns. hyvien tähtien alla, valitettavasti.

      Kyseinen vaihtestotyyppi on tuonut Audi-VW:lle huomattavan kalliiksi tullutta maineen menetystä.

      Alla olevia vastaavia artikkeleita on eri puolella maailmaa.

      "Volkkarin DSG-vaihteiston menetetty maine"

      - http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/01/04/volkkarin-dsg-vaihteiston-menetetty-maine/201317540/304

      "Volkswagenin piina: DSG-vaihteiston vialliset vuodet"

      "Tällä viikolla Volkswagenin takaisinkutsut laajenivat yleismaailmallisiksi. Kutsuttuihin 2,64 miljoonaan autoon sisältyvät jo Kiinan aikaisemmat kutsut tänä vuonna."

      "Nyt yhtiö sanoo korjaavansa DSG:tä vaihtamalla alkuperäinen synteettinen vaihteistoöljy mineraalipohjaiseksi. Sen pitäisi poistaa sähköhäiriöt vaihteistosta."

      - http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/11/16/volkswagenin-piina-dsg-vaihteiston-vialliset-vuodet/201315962/304

      "VW-konserni kutsuu yli 2,6 miljoonaa autoa korjattaviksi ..... Myös Suomessa tuhansien autojen takaisinkutsu"

      - http://www.iltalehti.fi/autot/2013111417724245_au.shtml

      Olisikin kiinnostavaa saada jotakin faktatilastoa sen suhteen, että millaista prosenttiosuutta ko. aihteistoista nuo rikkoutumiset ovat todellisuudessa koskeneet.

      Itseäni kiinnostaisi yhtenä vaihtoehtona jokin VW:n kätetty automaattivaihteinen auto, Passat tai jokin muu, mutta tuon DSG:n saama maine kieltämättä jarruttaa vahvasti, sillä jos ongelma osuu omalle kohdalle, niin siinä hymy hyytyy ja palaa paljon rahaa ilman luottamuksen palautumista.

    • Kokemusta minullakin

      Minulla on 6-vuotias, vähän yli 90 tkm ajettu Golf Variant 1.4 TSI (tupla-ahdettu, 118 kW) ja siinä 7-vaihteinen DSG. Minua on viime vuosina pommittanut autoliike jos toinenkin kirjeillään, joissa on tarjottu autostani sokkona ihan kelvollisia hyvityshintoja. Tilalle tarjottavat uudet kulkupelit vain eivät ole olleet minua kiinnostavia enkä ole ollut vielä halukas luopumaan kiesistäni. Äskettäisessä kolmannessa longlife-huollossa (huoltoväli noin 30 tkm) ilmeni yksi korjausta vaativa kohde – palanut rekisterikilven valon polttimo – eikä pian sen jälkeen suoritetussa katsastuksessa havaittu pienintäkään huomauttamista.

      Käsittääkseni Golf on varsin haluttu ja kysytty vaihtoauto myös TSI/DSG-versiona. Panee epäilemään, että vastakkaista mielipidettä äänekkäästi rummuttavilla tahoilla on pahasti oma lehmä ojassa. Autokauppiailla ja jobbareilla on aikaa kirjoitella tänne mitä sattuu, kun liikkeen ovipumppu käy kovin harvaan tahtiin.

      • Öeyusta

        Naisilla nuo kestääkin. Ne niillä osaa ajaa. Annappa tuo autosi kaljupäiselle ukollesi...


      • lässynlässyn

        Jep, Golf, Qashqai ja Octavia ovat ne halutuimmat käytetyt autot. Niistä saa aina hyvän hinnan ja ne eivät autokauppiaalla kauaa homehdu. Nää paskanjauhajat voivat lässyttää mitä vaan.


      • voi kun säälittää

        " joissa on tarjottu autostani sokkona ihan kelvollisia hyvityshintoja."


        niinn minullekin ja sadoikle muille, se hinta on vain korkein mahdollinen, jos autosi on loistokunniossa ja vähän ajettu ja merkkiliikkeessä huolettu.

        noita autokauppiaiden kirjeitä vois verrata englannin ja nikeriankirjeisiin,
        luvataan paljon ja muutamat aina uskovat


    • _ DSG _

      Kokemusta minullakin:lle

      Yllä lainaamieni artikkeleiden sisältö on kuitenkin todellisuutta eikä tuo DSG ole turhaan ikävää mainettaan tehnyt. Tämä ei toki tarkoita etteikö liikkeellä ole pilvin pimein ko. laitteita suurillakin kilometreillä ilman murheita.

      Kuitenkin maineensa vuoksi tuo itsessään hyvä ja kiinnostava konsepti epäilyttää, eli ei herätä luottamusta.

      Toistaiseksi en ole havainnut yhdenkään ko. laatikosta hyvän kokemuksen omaavista maninneen sanallakaan laatikon huollosta, eli onko öljyt ja suodatin vaihdettu ja millaisin ajomäärin, sekä onko nyttemmi laitettu nuo mainitut mineraalit.

      Automerkistä ja valmistajan suosituksista riippumatta vaihdattaisin hommansa todella osaavalla automaattilaatikon öljyt (& huuhtelu) ja suodattimen maksimissaan 60tkm välein. Hyvin maltillinen lisähinta optimoidakseen laatikon kestävyyden.

      Mutta vaikeahan tällaisella foorumilla on varmistua kirjoitajien todellisesta profiilista, noita surullisia liki ammattimaisia suupieksijä kakara-random-trolleja lukuunottamatta.

      On kuitenkin hyvä huomioida ettei kaikki kritiikki ole musta-valkoista ja epä-objektiivistä.

      Samaan aikaan on myös vaikea varmistua hyvien kokemuksien kirjoittajien todelisesta profiilista, eli ovatko oikeasti auton omistajia vai merkin menestykseen taloudellsesti sidoksissa. Mahdollisesti molempia esiintyy. Tällaista tämä netin maailma tahtoo olla.

      • osssss

        Eikö riitä kun maailman ja Suomen lehdet rummuttaa vikoja?


      • Mutsikin petti
        osssss kirjoitti:

        Eikö riitä kun maailman ja Suomen lehdet rummuttaa vikoja?

        Osssssssssssssi.
        Kukaan ei oe kiinnostunut sun saman asian jauhamiselle enää viiteensataan viimeiseen viestiin. Ja sitä ennenkin niistä oli kiinnostunut vain sinä ja sun äiti.


      • osssss
        Mutsikin petti kirjoitti:

        Osssssssssssssi.
        Kukaan ei oe kiinnostunut sun saman asian jauhamiselle enää viiteensataan viimeiseen viestiin. Ja sitä ennenkin niistä oli kiinnostunut vain sinä ja sun äiti.

        Otappa tutti suuhun..

        Ei ne viat häviä kuin takaisinkutsulla.
        Isse Saksakin on heränny tämä konsernin emo..Nuuka niksmanni luulis maksattavan viat konsernille?
        Osaisko joku kaivaa Saksasta tietoja miten tsi ja dsg ongelmat siellä hoidetaan?


      • ei ihan tervettä
        osssss kirjoitti:

        Otappa tutti suuhun..

        Ei ne viat häviä kuin takaisinkutsulla.
        Isse Saksakin on heränny tämä konsernin emo..Nuuka niksmanni luulis maksattavan viat konsernille?
        Osaisko joku kaivaa Saksasta tietoja miten tsi ja dsg ongelmat siellä hoidetaan?

        Sääli että on koulut jääneet väliin ja kielitaito puutteellista, eikö vaan?
        Miksi pitäisi tehdä takaisinkutsuja jos vain promillessa autoja on ilmentynyt vikoja ja takuuta on jatkettu sinua vaivaavien asioiden kohdalla.
        On muutenkin outoa, että sinä kannat noin suurta taakkaa sydänmelläsi yhden automerkin kohdalla, koska kaikilla merkeillä on joitain heikkouksia ja tulee olemaan jatkossakin?


      • Mua vainotaan
        ei ihan tervettä kirjoitti:

        Sääli että on koulut jääneet väliin ja kielitaito puutteellista, eikö vaan?
        Miksi pitäisi tehdä takaisinkutsuja jos vain promillessa autoja on ilmentynyt vikoja ja takuuta on jatkettu sinua vaivaavien asioiden kohdalla.
        On muutenkin outoa, että sinä kannat noin suurta taakkaa sydänmelläsi yhden automerkin kohdalla, koska kaikilla merkeillä on joitain heikkouksia ja tulee olemaan jatkossakin?

        Onhan tuo aika selvä juttu että tällä osssssssilla on pakonomainen tarve postata. Kun oikeaa asiaa ei ole niin kaverin mieli pyörii näiden vw-"ongelmien" parissa.
        Folihattu päässä kaveri painaa menemään.


      • Kateellinen oon
        Mua vainotaan kirjoitti:

        Onhan tuo aika selvä juttu että tällä osssssssilla on pakonomainen tarve postata. Kun oikeaa asiaa ei ole niin kaverin mieli pyörii näiden vw-"ongelmien" parissa.
        Folihattu päässä kaveri painaa menemään.

        P*skanen hymy irtoaa, kun ajan vw sukuun erikoistuneen korjaamon ohi, sillä menee hyvin.
        Nyt on alkanut ilmestymään premium merkkeihin erikoistuneita pajoja, yksikin näyttää olevan aina auki, ajaa siitä ohi arkena klo 21 tai lauantai iltana, pajotettavaa riittää piha täynnä.


      • onnea kaikille

        "Hyvin maltillinen lisähinta optimoidakseen laatikon kestävyyden."

        hinta alkaa 800 eurosta ja voi ola 1000 e, öljynvaihto on todella hankalaa aj pitää muistaa että pitäisi vaihtaa kaikki öljyt, eikä 95 %, toiseksi ne huuhteluaineet unohtaisin kokonaan, nekin jää laatikkoon


        en ole luottanut kuin itseeni, vaihdoin öljyt kahdesti samalla kertaa, eli huuhtelin samoilla öljyillä.

        on muuten 90 000 ja jo toinen loota


    • Jos älykkyys

      ei riitä,kun sitä samaa pas`kan jauhantaan niin minkäs sille itse sitten voi.

    • Ei kai?

      No ei kai se nyt voi taas olla jakoketju jos se on kerran jo vaihdettu?

    • GWS

      Oot kyllä melkoinen pässi. Jos sun ritsa on vielä kasassa niin lujahan se on ollut.
      Onko DSG?

    • ,m,m,m,

      TSI DSG ongelimia ei ole kenenkään tarvinnut keksiä, ne on selvästi ongelmallisia. Missä luuraa ne yli puolimiljoonaa ajetut kyseiset autot?

      • MMMMM-.

        Lasketaas vähän yhdessä: DSG TSI on ollut markkinoilla 7 vuotta. Jotta puoli miljoonaa kilometriä tulisi täyteen nyt, olisi joka vuosi ajettava minimi 71 428 km keskimäärin. Suomessa ajetaan autoilla keskimäärin 15-20tkm/vuosi tavallisille kansalaisille suunnatuilla autoilla. Mitäpä tuumaat? Milloin alkaisi olla yleistä, että noita 500 000km ajettuja olisi pilvin pimein? Noilla keskivertokilometreillä ajetuilla vuonna noin 2035., eikö niin?

        Yksittäisiä noita DSG TDI 500 000km autoja on ollut takseissa ja vuokra- autoissa jo pitkään, kun dieselit on ammattiautoilijoille suunnattuja. Itse olen ajanut 487 000 km ajetulla DSG-vaihteisella vuokra-autolla ja hyvin pelitti, vaikka joka päivä vaihtuu kuski!


      • ggbyu
        MMMMM-. kirjoitti:

        Lasketaas vähän yhdessä: DSG TSI on ollut markkinoilla 7 vuotta. Jotta puoli miljoonaa kilometriä tulisi täyteen nyt, olisi joka vuosi ajettava minimi 71 428 km keskimäärin. Suomessa ajetaan autoilla keskimäärin 15-20tkm/vuosi tavallisille kansalaisille suunnatuilla autoilla. Mitäpä tuumaat? Milloin alkaisi olla yleistä, että noita 500 000km ajettuja olisi pilvin pimein? Noilla keskivertokilometreillä ajetuilla vuonna noin 2035., eikö niin?

        Yksittäisiä noita DSG TDI 500 000km autoja on ollut takseissa ja vuokra- autoissa jo pitkään, kun dieselit on ammattiautoilijoille suunnattuja. Itse olen ajanut 487 000 km ajetulla DSG-vaihteisella vuokra-autolla ja hyvin pelitti, vaikka joka päivä vaihtuu kuski!

        Moneskohan laatikko siinä oli menossa?


      • Volvotronic
        ggbyu kirjoitti:

        Moneskohan laatikko siinä oli menossa?

        Automaattilaatikon vaihto kestää kaksiviikkoa tilaushetkestä ja se on jo nopea aikataulu. Jos loota on hajonnut, niin auto seisoo tuon ajan. Tuliko edes pieneen mieleesi, että vuokrattavia autoja ei ole kerta kaikkiaan varaa seisottaa todellakaan kahta viikkoa, kun se on leivän ja tulon lähde.


    • Bastrado

      Viimeviikon Torstaina 2 vuotta vanha 120 tkm. ajettu kelpasi ainakin ilman rutinoita.

    • ex oku 2.0tdi/ dsg

      Kyllä meidän skodilakki 2litranen dsg-vaihteinen 260thkm ajettu kelpas vaihto-auto
      liikkeeseen ja lähti sieltä aika äkäseen eteenpäin.Ainoa mikä autossa toimi koko
      ajan oli DSG-vaihteisto,muita paikkoja rempattiin sitten n.8t eurolla.Ei ko tuotteita
      meitin talouteen ennee ikuna.

      • Hyviontoiminut260tkm

        Ikinä en ole omistanut noin paljon ajettua autoa, enkä tule omistamaankaan, kun vaihtoväli on kaksi-3 vuotta, riippuen takuusta. Mitsubishia laitettiin aikanaan 200 000km ajettuna koria, alustaa ja konetta=kaikkea myöten ja vannoin, että 150 000km on raja jatkossa,


    • hk,,

      eiköhän se oo suurin vika siinä ratin ja selkänojan välissä jos auto ei kestä,, on nää nykyiset tehty siihen malliin että nomalikäytöllä pitäis kestää,,,, tietysti jos lähdetään vikoja etsimään,,,, niitä löytyy kaikista se on varma,, se siitä. mukavoo matkoo,,, hih hih

      • Opettaja vuodesta-97

        Olen samaa mieltä. Kukaan ei ota näissä autojen hajoamiskeskusteluissa huomioon, mm. että koulujen erityisoppilaitten määrä on moninkertaistunut 1990- luvusta eteenpäin, ja nyt näitä mm. AD/HD, huumekaahareita on joka merkillä pilvin pimein.

        Autot eivät kestä. Mopot eivät kestä. Kännykät eivät kestä jne. Vapaa kasvatus, vapaat raivarit jne.


    • Eiriei

      Yhteys kuluttaja-asiamiehen niin saat kyllä monta huoltoa vielä ilmaiseksi.
      Niin ainakin kävi itselläni vag laitteen kanssa. Merkkikorjaamossa nostetaan kädet liian nopeasti ylös ja asiakas on maksaja, mutta onneksi on takuut vielä voimassa vaikka virallinen takuuaika olisikin mennyt umpeen.

      • Golf-12

        Ei se noin mene VW:n korjaamolla pitää tietää oikeat nimitykset korjausvaateelle.

        - Takuu on 2 vuotta ja se hoituu jokaisessa VW korjaamossa
        - Tuotevastuu vastaa vain tuotteen muille aiheutuneista vahingoista
        - Virhevastuu on se oikea nimi, mutta siihen korjaukset pitää tehdä auton myyneessä liikkeessä ja siitä voi tulla myöskin asiakkaalle kuluja.


    • Jaappinilainen

      Muijani vaihtoi 25000km ajetun Volkkarin pois,kun se seisoi korjaamolla jatkuvasti.Se siintä paskasta!

      • Aina seisoo

        Ikävä kertoa mutta sinä olet seuraavana vaihtovuorossa. Vaimosi mukaan sulla ei seiso korjaamossa eikä paljon muuallakaan.
        Kertoi tykkäävänsä tällaisesta TSI-miehestä jolla seisoo auto korjaamolla ja miehellä milloin tahansa.


      • das=kansanauto
        Aina seisoo kirjoitti:

        Ikävä kertoa mutta sinä olet seuraavana vaihtovuorossa. Vaimosi mukaan sulla ei seiso korjaamossa eikä paljon muuallakaan.
        Kertoi tykkäävänsä tällaisesta TSI-miehestä jolla seisoo auto korjaamolla ja miehellä milloin tahansa.

        No joo oon samaa mieltä siitä seisomisesta...tsii miehellä ainakin järki on seissyt kun on klonkswagenin ostanut


      • osssss

        Niin.ajoonhan noita autoja hankitaan.Ei seisomaan korjaamolle.
        Volkkarilla oma logiikka?


    • mkmh

      Omasta kauppaa tehdessäni mb c sarja myyjältä tultiin kysymään vaivihkaa miten
      tsi dsg yhdistelmä? Myyjä sanoi toiselle että ota vaan mutta hyvitä 7000 euroa vähemmän, samalla hän tokaisi minulle että kyllä niitä voi ottaa mutta suurella
      riskillä. Ei ne kaikki paskoja ole mutta se on kuin arpapeliä. Osta jos uskallat.

      • VAGforever

        Voi kateellisen panettelua, kun ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa DSG TSI autoa, niin on pakko kirjoittaa ihan paskaa, ettei kukaan muukaan saisi unelmayhdistelmää, jossa on ruutia ja silti kuluttaa todella vähän bensaa.
        Luuletko oikeasti, että ko. VAG-autoja myytäisiin muutoin pilvin pimein?

        Vit tu että pitää olla pässi!

        Voi hellanlettas sentään!


      • osssss
        VAGforever kirjoitti:

        Voi kateellisen panettelua, kun ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa DSG TSI autoa, niin on pakko kirjoittaa ihan paskaa, ettei kukaan muukaan saisi unelmayhdistelmää, jossa on ruutia ja silti kuluttaa todella vähän bensaa.
        Luuletko oikeasti, että ko. VAG-autoja myytäisiin muutoin pilvin pimein?

        Vit tu että pitää olla pässi!

        Voi hellanlettas sentään!

        Toimiiko jälkimarkkinointi kun osat alkaa hajoamaan..virhevastuu?


      • VAGforever
        osssss kirjoitti:

        Toimiiko jälkimarkkinointi kun osat alkaa hajoamaan..virhevastuu?

        osssssss kaikki sen tietää, että SInun henkilökohtainen virhevastuu liikkuu täyttä ymmärrystä vailla-ymmärrystä vailla välillä. Kaikki toimii, kun osaa itse toimia oikein. Sinulla se ei onnistunut Touranin osalta, eikä näköjään pelissä nimeltä elämä.


    • ex-ukkomies

      Käytin juuri 120 00km huollossa Golf 2,0 Tdi Dsg Variantin vm. -10. Ainoat viat olleet tähän asti: katkennut etujousi, vasemman peilin vilkku himmentynyt ja palaneet etuparkki- ja jarruvalopolttimot.Öljyä on koko aikana tarvinnut lisätä yhden litran. Hyvä auto, harmi että avioeron johdosta joudun sen myymään pois ja jääneekin minun viimeiseksi autokseni.

    • On laatua ja laatua

      No ehkä jollekkin tuokin on hyvää laatua! Meillä 19vuotias Toyota jossa vielä jousetkin alkuperäiset eikä muitakaan ongelmia ole !Bensaa tankkiin ja antaa soittaa kohta 300 000 on menty pelkillä jarrupalojen vaihdoilla sekä öljyt ja suodattimet tietenkin ajallaan !

    • Tsemppiä

      "Meillä 19vuotias Toyota"

      Mä säälin oikeasti ihmistä joka ajaa 19 vuotiaalla Tojotalla. Positiivesti tietysti voi ajatella siten että auton arvo tuplaantuu aina kun käy tankkaamassa sen täyteen. Se on sitä arvonsäilyttämistä parhaimmillaan.

      • osssss

        Mikä säälittää ketäkin.
        10 v volkkari ja joka paikka hajonnu korista lähtien.Kovat on ylläpitokulut VW autoilussa...


      • On laatua ja laatua

        Järkevät ei hakkaa rahojaan Glonkkarin korjaamiseen vaan haluavat auton jolla ajaa pitkään iman ongelmia!


      • Naurava kulkuri
        On laatua ja laatua kirjoitti:

        Järkevät ei hakkaa rahojaan Glonkkarin korjaamiseen vaan haluavat auton jolla ajaa pitkään iman ongelmia!

        "haluavat auton jolla ajaa pitkään iman ongelmia! "

        No just siksi olen volkkereilla ajanut jo satojatuhansia kilometrejä.

        Ja nauranut näille räksyttäjille. Miks sua edes yleensä kiinnostaa millä muut ajavat ja niiden mahdolliset ongelmat?
        Eikö omassa elämässä ole tarpeeksi?


    • on siis tilauksessa

      kyllä meillä ainakin kelpas 3 viikoa sitten, annettiin lähes 3 vuotias, 0-177 000 ajettu Ocktaavia ja tilattiin QASHQAI täysin uusi siis, saatiin paljon parempi vaihtohinta kuin Skodakaupassa.

      • osssss

        Ja nissan kestää sekä lämmin..onnittelut.


      • 5xVAG
        osssss kirjoitti:

        Ja nissan kestää sekä lämmin..onnittelut.

        Miksi, ossss, roikut tällä palstalla, jos et pidä VAG-autoista? Johan tuo on itsensä kiusaamista. Hanki elämä.


    • Hyvin viisasta!!!

      Viisas päätös vaihtaa VAG-sukuinen tuote Nissaniin!

      Vaikka tällä palstalla epätoivoiset Volkkarimyyjät yrittävät saada vielä jengiä toisiin ajatuksiin.

      Nyt on minusta auto joka kestää!

      • Älä nyt innostu rölli

        Ainakin Nissan ruostuu, kokemusta on. Muuten P11 Primera oli luotettava. Multilinkit hajosivat kuitenkin aika nopsaan ja normaalia kunnossapitoa siinäkin.

        Octavia kuluttaa vähintään 1,5 l vähemmän satasella ja tarjoaa paremman suorituskyvyn...

        Kaskai oli niin ruma ja pieni, ettei merkin vaihdolta voinut välttyä.


    • anon111

      Näin minäkin ole kuullut että autoliikkeet eivät huoli vaihdossa näitä autoja jossa TSI moottori ja DSG laatikko. Esim VW tigua:nia eivät ottaneet liikkeeseen vaihdossa kun auton vaihdelaatikolle ei oltu tehty mitään korjauksia ja jakoketjuremonttia ei oltu tehty moottoriin. Tai jos liike olisi ottanut sen vaihdossa niin vaihtohinnasta oli 6000-9000e pudotettu heti pois

      • vallan varmaan juu juu

        Naapurin Untokin oli joskus lukenut jostain jonkun jossain jollain lailla jollottaneen. Jostakin.


    • dsg7

      Älä puhu paskaaa... kyseiset autot on haluttuja ja hintansa pitäviä. TSI/DSG autot ei kauan vanhene vaihtoautorivissä ennen kuin löytää ostajan.

      • isitietää

        Jotkut tyhmät ostaa tietämättä mitä pommeja noi on.


    • anon111

      Klonkswagenin jossa on TSI DSG Longlife huolto-ohjelma niin kyseisen auton vaihtoarvo hyvitys on helppolaskea TSI= -3000e DSG= -3000e ja Longlife huolto-ohjelma= -3000e eli yhteensä -9000e hyvityshinnasta

      • Voi kun olisi totta

        Tällä laskentakaavalla esim 6v vanhalla, 100.000-120.000 ajetulla diesel-manuaali-golfilla ja TSI-DSG-golfilla olisi aika huima hintaero.
        Ei oikein siltä näytä kun katselee mitä markkinoilla on tarjolla.

        Raflaavat kärjistykset ovat joskus hieno tehostuskeino. Tässä tapauksessa kirjoittajalta meni sen verran yli että homma levisi käsiin.

        Olisi hienoa jos vaikka kolmasosakin tuosta yhdeksäntonnin tarinasta pitäisi paikkaansa. Säästäisin pitkän pennin seuraavassa autonvaihdossa. Valitettavasti (näin köyhän kannalta) VW:t pitävät arvonsa vähän turhankin hyvin.


    • ererwwerwerrwe

      TSI DSG yhdistelmä menee sellaisille autonostajille jotka ajavat auton maksimissaan sinne 100 000km paikkeille takuuajan puitteissa ja vaihtavat sitten uuteen. Sen jälkeen näitä ostavat lähinnä ne jotka eivät joko ymmärrä autoista mitään tai hyväksyvät sen että edessä saattaa olla milloin vain kallis remontti kun TSI tai DSG lopulta hajoaa, siis ne joilla tähän on varaa ja halua.

      Itse aion ajaa autollani ainakin seuraavat 10 vuotta edullisesti, siksipä en edes harkinnut mitään jonka teknisissä tiedoissa lukee TSI tai DSG.

    • huono valinta

      Jos ei seiso enää mikään muu kuin silmät ja järki päässä niin
      valinta saattaa olla vikavaagen TSI/DSG jolla takuu on jo ohi.

      • läölkllöäkölökllä

        Tuollainen ympäripyöreä vastuuvapauslauseke on mitätön. Tai saahan myyjä sellaista tyrkyttää, mutta ostaja vaihtaa sen jälkeen nopeasti muihin autokauppoihin. Kyseisen Golfin hintaakin on jo tiputettu, kun ei kukaan halua ostaa sitä tuon paperin takia. Taitaa jäädä autokauppiaan käteen kuin rosvonappula Afrikan tähdessä.


    • Saa mitä tilaa

      Huoltokirja kateissa ja "pikkaisen" kolaroitu mutta "hyvin" korjattu 10v vanha auto.
      Merkistä riippumatta alle yleisen hintatason olevan auton ostaminen pikkujopparilta on hyvä tapa löytää harmeja.

    • Sika säkissä??

      Rehellinen Jobbari tosin kertoo,miksi VAG-DSG on halpa ja millä
      ehdoilla myydään.

      • 505 000km

      • 505 000km
        505 000km kirjoitti:

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33595225/Volkswagen/Touran/2007/Lappeenranta?pos=1&page=1

        Auto on uuden karhea ja myydään korjattavaksi!!!!!!!!!!!!

        Yleensä ostan autoni noilla kilometreillä ja ajan satojatuhansia lisää laatuautoihin.
        EI DSG, TSI, kaksois massa vauhtipyöriin.

        "Automaattivaihteisto, SUOMI-auto, Huoltokirja(Autoon tehty juuri jakoketju, kytkin ja vaihteisto remontti!) Ilmastointi, Lämmitettävät etuistuimet, Vihreät lämpöä eristävät sävylasit, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone / monitoiminäyttö (MFA), 2 x renkaat, Sähkösäätöiset lasinnostimet, Radio/CD-soitin, Lohkolämmitin ja sisäpistoke, 2 x Avain, Pysäköintitutka takana, Keskuslukitus, Tähän autoon mahdollista saada KAMUX-AJOTURVA(17500km/12kk), Kysy lisää myyjiltämme!, ** HUOM!! ME MYÖS TOIMITAMME AUTON KOTIISI, KYSY MYYJILTÄMME LISÄÄ!**"
        Autolla ajettu 173 000km HALOO!

        Auto on vasta kaupasta ulos ajettu ja nyt kaikki korjattu.

        MISTÄ NÄITÄ IDIOOTTEJA SIKIÄ?


      • halvallaHYVÄ
        505 000km kirjoitti:

        "Automaattivaihteisto, SUOMI-auto, Huoltokirja(Autoon tehty juuri jakoketju, kytkin ja vaihteisto remontti!) Ilmastointi, Lämmitettävät etuistuimet, Vihreät lämpöä eristävät sävylasit, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone / monitoiminäyttö (MFA), 2 x renkaat, Sähkösäätöiset lasinnostimet, Radio/CD-soitin, Lohkolämmitin ja sisäpistoke, 2 x Avain, Pysäköintitutka takana, Keskuslukitus, Tähän autoon mahdollista saada KAMUX-AJOTURVA(17500km/12kk), Kysy lisää myyjiltämme!, ** HUOM!! ME MYÖS TOIMITAMME AUTON KOTIISI, KYSY MYYJILTÄMME LISÄÄ!**"
        Autolla ajettu 173 000km HALOO!

        Auto on vasta kaupasta ulos ajettu ja nyt kaikki korjattu.

        MISTÄ NÄITÄ IDIOOTTEJA SIKIÄ?

        Hyvä kysymys raha teettää kaikenlaista jotku ruuvattu jotku ei HALPA-suomi auto ostakaa pois....


      • Asijantuntija
        505 000km kirjoitti:

        http://www.autotalli.com/vaihtoauto/33595225/Volkswagen/Touran/2007/Lappeenranta?pos=1&page=1

        Auto on uuden karhea ja myydään korjattavaksi!!!!!!!!!!!!

        Yleensä ostan autoni noilla kilometreillä ja ajan satojatuhansia lisää laatuautoihin.
        EI DSG, TSI, kaksois massa vauhtipyöriin.

        "Yleensä ostan autoni noilla kilometreillä ja ajan satojatuhansia lisää laatuautoihin."

        Tämä on näitä kavereita jotka kyttäävät Alepassa vanhaksi meneviä kyljyksiä -30%-tarralla ja neuvovat millaisia pihvejä pitäisi tilata parempien ihmisten ravintolassa.
        Kaksi eri maailmaa.


    • sdfsdfsdfsfd

      "Tämä on näitä kavereita jotka kyttäävät Alepassa vanhaksi meneviä kyljyksiä -30%-tarralla ja neuvovat millaisia pihvejä pitäisi tilata parempien ihmisten ravintolassa.
      Kaksi eri maailmaa."

      Totuushan nyt on vain se, että TSI DSG yhdistelmä on kannattava vain jos aikoo pitää autoaan takuuajan tai korkeintaan vähän sen yli. Sen jälkeen tälläiset autot menevät lähinnä tietämättömille idiooteille ja niille joita muutaman tonnin ylimääräinen lasku ei haittaa, tosin jos näin on niin miksi edes ostaa käytettyä volkkaria kun uudenikin saisi?

    • vanha sanonta

      kuuluu, että tyhmähän ei ole se , joka myy, vaan se, joka OSTAA volkkareita .. Jos merkissä noin paljon vikaa ja ongelmia,, ja jälleenmyyntiarvo olematon ..

    • 166312km

      2lt 110hv G0lf vm 2005 maailman paras auto ,toiminut pian 10 vuotta moitteettomasti.

      *jakopääremontti
      *jarrulevyt ja palat nesteet
      *molemmat jäähdytystuulettimet(toiseen vaan anturi).
      *ilmastointihuolta(nesteet finaalissa) 130000km oli mittarissa.

      Normaalit 15000km/vuosi huollot,ei L-L.

      • osssss

        Toimi vissiiin kun juuri km on sissäänajo?


      • NeverVag

        Noinhan ne autot tapaa toimia. Normihuollot ja ajoa.

        Kannattaisi varmaan vaihtaa uudempi Golf, eikai se nyt huonompi voi olla kuin kymmenen vuotta vanha?


    • äläliikaamaksaTDIVW

      Ja TDI autoista putosi vaihtoarvo kerralla 50%

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe