Lopunajalla valta petoksessa

lopunajoista

Danielin kirja valottaa ihan viimeisten aikojen valtaa. Petollinen kuningas pelkää kuitenkin sanomaa pohjoisesta ja idästä. Ryöstää ja tekee rauhaisaan maahan sodan, sekä harjoittaa suurta petosta. Myöskään kirkot ja pyhäköt eivät pysy perinteisenä, vaan sinne tuodaan hävityksen kauhistusta. Nykyaikana homottamista on tuotu esimerkkinä.

Daniel 11

20. Ja hänen sijaansa nousee eräs, joka antaa veronvaatijan käydä läpi valtakunnan ihanimman maan. Mutta muutamien päivien kuluttua hänet tuhotaan, ei kuitenkaan vihan väellä eikä sodalla.
21. Ja hänen sijaansa nousee kelvoton, joka ei ollut saapa kuninkaan arvoa. Hän tulee keskellä rauhaa ja anastaa juonilla kuninkuuden.
22. Ja sotajoukkojen tulva huuhtoutuu pois hänen edestänsä ja menee murskaksi, niin myös liiton ruhtinas.
23. Siitä saakka kun liittoudutaan hänen kanssansa, hän harjoittaa petosta. Hän lähtee liikkeelle ja saa ylivallan vähällä väellä.
24. Keskellä rauhaa hän hyökkää maakunnan lihavimpiin seutuihin ja tekee, mitä eivät hänen isänsä eivätkä hänen isiensä isät olleet tehneet: ryöstösaalista ja tavaraa hän jakelee omilleen; ja linnoituksia vastaan hän hankitsee juoniansa, säädettyyn aikaan asti.


31. Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.

40. Mutta lopun ajalla Etelän kuningas iskee yhteen hänen kanssansa. Ja Pohjan kuningas käy tämän kimppuun vaunuilla ja ratsuilla ja monilla laivoilla, hyökkää hänen maihinsa, tulvana leviten niiden ylitse.
41. Hän hyökkää myös Ihanaan maahan, ja monta kaatuu. Mutta hänen kädestänsä pelastuvat nämä: Edom ja Mooab ja ammonilaisten pääosa.
42. Ja hän ojentaa kätensä maita kohti; Egyptin maa ei ole säästyvä.
43. Hän valtaa kulta- ja hopea-aarteet ja kaikki Egyptin kalleudet, ja liibyalaiset ja etiopialaiset liittyvät häntä seuraamaan.
44. Mutta sanomat idästä ja pohjoisesta säikähdyttävät häntä, ja hän lähtee täynnä kiukkua hävittämään monia ja vihkimään heitä tuhon omiksi.
45. Hän pystyttää hovitelttansa meren ja pyhäkön ihanan vuoren välille. Mutta hänen loppunsa tulee, eikä häntä kukaan auta.

Myös Daniel 8 kertoo pyhäkön hävittämisestä ja siitä, miltä suunnalta hävittäjät tulevat, myös lopun aikojen kuninkaan petollisuudesta ja siitä, että silloin on vallassa sellaiset, jotka saattavat aikaan hävitystä. Ilmeisesti halutaan sekä hävittää, että tappaa ihmisiä. Uuden maailmanjärjestyksen tavoite on se, että pitäisi saada ihmisiä vähemmäksi, kun pelkäävät, ettei maailma kykene elättämään tätä määrää.

5. Sitten minä tarkkasin, ja katso: tuli kauris päivän laskun puolelta, kulki koko maan ylitse eikä maata koskettanut; ja kauriilla oli keskellä otsaa uhkea sarvi.
6. Ja se tuli aivan sen kaksisarvisen oinaan luokse, jonka minä olin nähnyt seisovan päin jokea, ja karkasi sen kimppuun vihansa väessä.
7. Ja minä näin sen käyvän kiinni oinaaseen ja kiukuissaan puskevan oinasta ja murskaavan sen molemmat sarvet. Eikä oinaalla ollut voimaa kestää sen edessä, vaan kauris heitti sen maahan ja tallasi sitä; eikä ollut ketään, joka olisi voinut pelastaa oinaan sen vallasta.
8. Ja kauris tuli ylen suureksi; mutta kun se oli väkevimmillään, särkyi suuri sarvi, ja sen sijalle kasvoi neljä uhkeata sarvea, taivaan neljää tuulta kohti.
9. Ja yhdestä niistä puhkesi esiin sarvi, alussa vähäpätöinen. Se kasvoi suuresti etelään päin ja itään päin ja Ihanaan maahan päin.
10. Ja se kasvoi taivaan sotajoukkoon asti ja pudotti maahan osan siitä sotajoukosta ja tähdistä ja tallasi niitä.
11. Hän ylpeili sotajoukon ruhtinastakin vastaan, ja tältä otettiin pois jokapäiväinen uhri, ja hänen pyhäkkönsä paikka kukistettiin.

21. Ja kauris on Jaavanin kuningas, ja suuri sarvi, joka sillä oli keskellä otsaa, on ensimmäinen kuningas.
22. Ja että se särkyi ja neljä nousi sen sijalle, se on: neljä valtakuntaa nousee siitä kansasta, ei kuitenkaan niin väkevää kuin hän.
23. Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
24. Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä; ja hän menestyy siinä, mitä hän tekee, ja hän tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle.
25. Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
26. Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa."
27. Ja minä, Daniel, olin raukea ja sairastin jonkin aikaa. Sitten minä nousin ja toimitin palvelusta kuninkaan tykönä; ja minä olin hämmästyksissäni näyn tähden enkä sitä ymmärtänyt.

11

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kohdata Elämä Jumala Pyhä Henki Jeesus .......... sijaa oloissa joissa Pohjolassa olemme ... Ihmettä ettemme koe juuriltamme mahdollisia mailmassa mutta mailmasta ilmiöitä "SIUNAUS" voi "KIROUS" .... ymmärrän Raamatun ja ymmärrän oikeutta saada Vapautua Pahasta/Päästä Pahasta ... Jeesus Kristus, Isän tykönä, tässä tavalla tai toisella selvitystä mitä olisi ajallaan salassa ilmi mitä tiettävää Tarvitsen

    • Liimanäppi

      ---Danielin kirja valottaa ihan viimeisten aikojen valtaa.

      Aivan totta, mutta Danielinkirjan lopun aika oli ja meni jo ennen ajanlaskumme alkua. Itse pääpukari oli Antiokhos IV ja Danielinkirjan teksti on profetian kaapuun puettua jälkikäteisennustelua, siis huijausta. Ainoa osuus, jossa todella yritettiin ennustaa tulevaisuutta (kirjoitusajankohdasta katsellen) meni pieleen.

      Danielinkirjan kuvailemat tapahtumat olivat ja menivät, niillä on nykyään pelkkä mielenkiintoarvo ei muuta.

      • olet väärässä

        Ei ole kyetty osoittamaan etteikö Danielin kirjaa olisi kirjoitettu jos 500-luvulla ekr

        Nimittäin Danielin kirja kuuluu septuagint ja masoretic text lähteisiin ainakin joskus 100 luvulla ekr, mutta ei ole kyetty osoittamaan varmaksi että se olisi ollut masoreettisissa teksteissa jo esim 300 luvulla ekr

        Asiaa ei siis ole todistettu todeksi tai vääräksi


      • Liimanäppi
        olet väärässä kirjoitti:

        Ei ole kyetty osoittamaan etteikö Danielin kirjaa olisi kirjoitettu jos 500-luvulla ekr

        Nimittäin Danielin kirja kuuluu septuagint ja masoretic text lähteisiin ainakin joskus 100 luvulla ekr, mutta ei ole kyetty osoittamaan varmaksi että se olisi ollut masoreettisissa teksteissa jo esim 300 luvulla ekr

        Asiaa ei siis ole todistettu todeksi tai vääräksi

        ---Asiaa ei siis ole todistettu todeksi tai vääräksi

        Pelkkää Danielinkirjan omaa mainintaa vastaan 500-luvun kirjoitusajankohdasta sotii paljon lukuisampi joukko todisteita myöhemmästä kirjoitusajankohdasta:

        1. Juutalainen kaanon ei sisällytä kirjaa profeetoihin vaan sekalaisiin kirjoituksiin, hagiografiaan ja näistä viimeisimpien keskuuteen, lähelle Esteriä. Jako profeettaosioon muotoutui jo ennen hagiografiaa ja jos Danielinkirja olisi tunnettu jo tuossa vaiheessa, niin sen paikka olisi ollut profeetta-osiosta.

        2. Jeesus Siirakinpoika ei mainitse Danielia luetellessaan noin 200 eaa israelilaisjuutalaisia arvokkuuksia, maininnan saavat Jesaja, Jeremia, Hesekiel ja 12 pienempää profeettaa.

        3. Kaldealaiset (Dan. 1:4; 2:2 jne) viisaat miehet ovat tuntemattomia Assyrian ja Babylonian yhteydessä, mutta tyypillisiä persialaiselta ja hellenistiseltä kaudelta.

        4. Belsassar esitetään Babylonian kuninkaaksi ja 5. luku esittää Nebukadnessarin hänen isäkseen. Tosiasiassa Nabonidus oli Babylonian viimeinen kuningas, hän oli vallananastaja, ei siis mitään sukua Nebukadnessarille ja hänen pojalleen Belsassarille. Danielinkirjan virhe on tyypillinen myöhemmälle ajalle, jolloin tosiasiat olivat painuneet unhoon.

        5. Danielinkirjan mukaan (5:31; 6:1; 9:1; 11:1) Ahasveroksen (Xerkses) pojasta Daarejaves meedialaisesta tehtiin kaldealaisten kuninkaaksi, joka jakeessa 6:1 järjestää valtakuntaansa 120 satraappia ja hallitsee koko Babylonian valtakuntaa (6:25). Todellisuudessa Dareios Hystaspes, joka järjesti Persian valtakuntaan satraapit, oli Xserkseen isä, ei poika. Hän valloitti Babylonin 521 ja uudelleen 515 eaa. Ei siis 535, kuten Danielinkirja esittää. Tuskin Babylonian loppuvaiheen todistanut henkilö olisi seonnut tässäkin asiassa.

        6. Jakeessa Dan. 9:2 esitetään, että Daniel ymmärsi kirjoituksista vuosien luvun. Tuo ilmaisu esittää, että Jeremian profetiat olisivat jo tuolloin muodostaneet osan pyhiä kirjoituksia, jotka mitä ilmeisimmin eivät olleet vielä muotoutuneet 536 eaa.

        7. Etenkin Danielinkirjan arameankileisessä osassa on lukuisia persiankielen sanoja ajalta, jolloin Persian valtakunta oli järjestäytynyt. Kyseisiä sanoja ei odottaisi käytetyn Babylonian hallinnon alaisuudessa.

        8. Danielinkirjassa ei ole lainattu pelkästään persiankielen sanoja, vaan ainakin kolme kreikankielen sanaa (qytrs < kitharos, psntryn < psalterion ja swmpnyh = symphonia.) Nämä sanat liittävät Danielinkirjan historiallisen osuuden Aleksanteri Suuren aikakauden jälkeen ja symphonia-sanan käyttö viittaamaan soittimeen on vieläkin myöhäisemmältä ajalta.

        9. Danielinkirjan aramean murre on nk. palestiinalaista läntistä arameaa. Se tunnetaan kirjoituksista kolmannelta vuosisadalta ennen ajanlaskumme alkua ja toiselle vuosisadalle ajanlaskuamme. Sekä myös Onkeloksen ja Jonathanin Targumeista.

        10. Danielinkirjan hebrea muistuttaa Nehemian ajan jälkeistä hepreaa ja sisältää useita rabbiinisen ajan sanoja tai sanoja jotka ovat yleisiä ainoastaan Mishnassa, Esrassa, Aikakirjoissa, Nehemiassa ja Esterissä.

        11. Danielinkirjan teologia viittaa eksiilinjälkeiseen aikaan. Opetus messiaasta, enkeleistä, ylösnousemuksesta ja maailmantuomiosta on kehittyneempää kuin muualla VT:ssä. Se muistuttaa opetuksia 1. Eenokinkirjassa (n. 100 eaa) sekä Kuolleen meren kääröissä (200 eaa – 50 ya).

        12. Danielinkirjan näkyjen yksityiskohdat sopivat Antiokhokseen kirjoitusajankohtaan asti, Antiokhoksen jälkeistä aikaa koskeva ennustelu ei sitten osunutkaan oikeaan.


      • dandate
        Liimanäppi kirjoitti:

        ---Asiaa ei siis ole todistettu todeksi tai vääräksi

        Pelkkää Danielinkirjan omaa mainintaa vastaan 500-luvun kirjoitusajankohdasta sotii paljon lukuisampi joukko todisteita myöhemmästä kirjoitusajankohdasta:

        1. Juutalainen kaanon ei sisällytä kirjaa profeetoihin vaan sekalaisiin kirjoituksiin, hagiografiaan ja näistä viimeisimpien keskuuteen, lähelle Esteriä. Jako profeettaosioon muotoutui jo ennen hagiografiaa ja jos Danielinkirja olisi tunnettu jo tuossa vaiheessa, niin sen paikka olisi ollut profeetta-osiosta.

        2. Jeesus Siirakinpoika ei mainitse Danielia luetellessaan noin 200 eaa israelilaisjuutalaisia arvokkuuksia, maininnan saavat Jesaja, Jeremia, Hesekiel ja 12 pienempää profeettaa.

        3. Kaldealaiset (Dan. 1:4; 2:2 jne) viisaat miehet ovat tuntemattomia Assyrian ja Babylonian yhteydessä, mutta tyypillisiä persialaiselta ja hellenistiseltä kaudelta.

        4. Belsassar esitetään Babylonian kuninkaaksi ja 5. luku esittää Nebukadnessarin hänen isäkseen. Tosiasiassa Nabonidus oli Babylonian viimeinen kuningas, hän oli vallananastaja, ei siis mitään sukua Nebukadnessarille ja hänen pojalleen Belsassarille. Danielinkirjan virhe on tyypillinen myöhemmälle ajalle, jolloin tosiasiat olivat painuneet unhoon.

        5. Danielinkirjan mukaan (5:31; 6:1; 9:1; 11:1) Ahasveroksen (Xerkses) pojasta Daarejaves meedialaisesta tehtiin kaldealaisten kuninkaaksi, joka jakeessa 6:1 järjestää valtakuntaansa 120 satraappia ja hallitsee koko Babylonian valtakuntaa (6:25). Todellisuudessa Dareios Hystaspes, joka järjesti Persian valtakuntaan satraapit, oli Xserkseen isä, ei poika. Hän valloitti Babylonin 521 ja uudelleen 515 eaa. Ei siis 535, kuten Danielinkirja esittää. Tuskin Babylonian loppuvaiheen todistanut henkilö olisi seonnut tässäkin asiassa.

        6. Jakeessa Dan. 9:2 esitetään, että Daniel ymmärsi kirjoituksista vuosien luvun. Tuo ilmaisu esittää, että Jeremian profetiat olisivat jo tuolloin muodostaneet osan pyhiä kirjoituksia, jotka mitä ilmeisimmin eivät olleet vielä muotoutuneet 536 eaa.

        7. Etenkin Danielinkirjan arameankileisessä osassa on lukuisia persiankielen sanoja ajalta, jolloin Persian valtakunta oli järjestäytynyt. Kyseisiä sanoja ei odottaisi käytetyn Babylonian hallinnon alaisuudessa.

        8. Danielinkirjassa ei ole lainattu pelkästään persiankielen sanoja, vaan ainakin kolme kreikankielen sanaa (qytrs < kitharos, psntryn < psalterion ja swmpnyh = symphonia.) Nämä sanat liittävät Danielinkirjan historiallisen osuuden Aleksanteri Suuren aikakauden jälkeen ja symphonia-sanan käyttö viittaamaan soittimeen on vieläkin myöhäisemmältä ajalta.

        9. Danielinkirjan aramean murre on nk. palestiinalaista läntistä arameaa. Se tunnetaan kirjoituksista kolmannelta vuosisadalta ennen ajanlaskumme alkua ja toiselle vuosisadalle ajanlaskuamme. Sekä myös Onkeloksen ja Jonathanin Targumeista.

        10. Danielinkirjan hebrea muistuttaa Nehemian ajan jälkeistä hepreaa ja sisältää useita rabbiinisen ajan sanoja tai sanoja jotka ovat yleisiä ainoastaan Mishnassa, Esrassa, Aikakirjoissa, Nehemiassa ja Esterissä.

        11. Danielinkirjan teologia viittaa eksiilinjälkeiseen aikaan. Opetus messiaasta, enkeleistä, ylösnousemuksesta ja maailmantuomiosta on kehittyneempää kuin muualla VT:ssä. Se muistuttaa opetuksia 1. Eenokinkirjassa (n. 100 eaa) sekä Kuolleen meren kääröissä (200 eaa – 50 ya).

        12. Danielinkirjan näkyjen yksityiskohdat sopivat Antiokhokseen kirjoitusajankohtaan asti, Antiokhoksen jälkeistä aikaa koskeva ennustelu ei sitten osunutkaan oikeaan.

        mikään esittämäsi kohta ei "riittävällä varmuudella" todista Danielin kirjoitetun 165 ekr.

        Eittämättä ovat kyllä huomion arvoisia havaintoja, mutta jokaiselle väitteelle on vastaargumentteja

        http://www.tektonics.org/af/danieldefense.php

        esim

        1) juutalainen historoitsija Josefus ((s. 37 jkr – k. 100 jkr) mainitsee Danielin kirjan, ja väittää sen olleen olemassa jo 300 luvulla ekr

        2) luuletko että kuka tahansa näpertelijä/huijari olisi voinut lisätä tai poistaa tekstejä juutalaisesta kanonista noin vain?

        3) Daniel oli varmuudella mukana Septuagintassa ja masoreettisissa kirjoissa joskus 100-luvulla ekr, oliko jo 300 luvulla, siitä on debattia

        oli miten oli, asia ei ole varma

        http://www.oocities.org/athens/oracle/9539/dandate.html

        The apocryphal book of 1 Maccabees (written around 135 BC) speaks of the Book of Daniel as a legitimate book. The LXX (Septuagint), which is the Greek translation of the Hebrew Old Testament, also contains the Book of Daniel, and its composition dates between 280 and 180 BC -- much earlier than the proposed Maccabean date by skeptics. Further, the Jewish historian, Josephus, tells of the fact that the Jews of Christ's day recognized Daniel as the author, and that his book was authentic in their minds. Even Jesus Christ Himself attests to this (Matthew 24:15). Josephus gives further credibility to Daniel when he speaks of the fact that Alexander the Great (333-300 BC) marched on Jerusalem to punish the Jews for their loyalty to the Persian king Darius. His account is an interesting and fascinating one because he says that Jaddua, the high priest (Nehemiah 12:11, 22), met him (Alexander) at the head of a procession and turned away his wrath by showing him the prophecy of Daniel, which foretold that a Grecian king would overthrow Persia (Daniel 8:1-7, 20-21). All this happened in 322 BC. Following this, Alexander was unusually kind and tolerant to the Jews, and Josephus' account seems to give a clue as to the reason.


      • Liimanäppi
        dandate kirjoitti:

        mikään esittämäsi kohta ei "riittävällä varmuudella" todista Danielin kirjoitetun 165 ekr.

        Eittämättä ovat kyllä huomion arvoisia havaintoja, mutta jokaiselle väitteelle on vastaargumentteja

        http://www.tektonics.org/af/danieldefense.php

        esim

        1) juutalainen historoitsija Josefus ((s. 37 jkr – k. 100 jkr) mainitsee Danielin kirjan, ja väittää sen olleen olemassa jo 300 luvulla ekr

        2) luuletko että kuka tahansa näpertelijä/huijari olisi voinut lisätä tai poistaa tekstejä juutalaisesta kanonista noin vain?

        3) Daniel oli varmuudella mukana Septuagintassa ja masoreettisissa kirjoissa joskus 100-luvulla ekr, oliko jo 300 luvulla, siitä on debattia

        oli miten oli, asia ei ole varma

        http://www.oocities.org/athens/oracle/9539/dandate.html

        The apocryphal book of 1 Maccabees (written around 135 BC) speaks of the Book of Daniel as a legitimate book. The LXX (Septuagint), which is the Greek translation of the Hebrew Old Testament, also contains the Book of Daniel, and its composition dates between 280 and 180 BC -- much earlier than the proposed Maccabean date by skeptics. Further, the Jewish historian, Josephus, tells of the fact that the Jews of Christ's day recognized Daniel as the author, and that his book was authentic in their minds. Even Jesus Christ Himself attests to this (Matthew 24:15). Josephus gives further credibility to Daniel when he speaks of the fact that Alexander the Great (333-300 BC) marched on Jerusalem to punish the Jews for their loyalty to the Persian king Darius. His account is an interesting and fascinating one because he says that Jaddua, the high priest (Nehemiah 12:11, 22), met him (Alexander) at the head of a procession and turned away his wrath by showing him the prophecy of Daniel, which foretold that a Grecian king would overthrow Persia (Daniel 8:1-7, 20-21). All this happened in 322 BC. Following this, Alexander was unusually kind and tolerant to the Jews, and Josephus' account seems to give a clue as to the reason.

        >>>mikään esittämäsi kohta ei "riittävällä varmuudella" todista Danielin kirjoitetun 165 ekr.

        Riittävän varmuutensa kukin kokee haluamallaan tavalla, muutan kyllä käsitystäni perustelluista syistä. Olen perustelluista syistä jo muuttanut käsitystäni Danielinkirjasta, koska olin aiemmin sokea uskis.

        >>>1) juutalainen historoitsija Josefus ((s. 37 jkr – k. 100 jkr) mainitsee Danielin kirjan, ja väittää sen olleen olemassa jo 300 luvulla ekr

        Tarkoittanet tätä:

        http://www.jstor.org/discover/10.2307/1486406?uid=3737976&uid=2129&uid=2&uid=70&uid=4&sid=21103360846777

        >>>2) luuletko että kuka tahansa näpertelijä/huijari olisi voinut lisätä tai poistaa tekstejä juutalaisesta kanonista noin vain?

        Danielinkirja olisi ehtinyt profeettoihin jos se olisi ollut tunnettu 500-luvulta lähtien.


    • lopunajoista.

      Danielin kirjassa valotetaan hyvin sitä, että joku lähettää sotajoukkoja aina jonnekin. Menestyy välillä ja toisella kerralla ei. Pyhiä vastaan hän sotii ja taidollisia sorretaan. Teeskennellysti vääryyden sotajoukkoihin liittyneitä löytyy myös.

      Daniel 11

      28. Silloin hän palaa maahansa paljoine tavaroineen, miettien hankkeita pyhää liittoa vastaan; hän toteuttaa ne ja palaa maahansa.
      29. Määräaikana hän hyökkää jälleen Etelämaahan, mutta tällä viimeisellä retkellä ei käy niinkuin ensimmäisellä.
      30. Häntä vastaan hyökkäävät kittiläisten laivat, ja hän menettää rohkeutensa, kääntyy takaisin ja purkaa kiukkunsa pyhää liittoa vastaan. Kotiin palattuaan hän suo huomiota niille, jotka hylkäävät pyhän liiton.
      31. Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen.
      32. Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.
      33. Ja taidolliset kansan seassa opettavat monta, mutta heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä, jonkun aikaa.
      34. Ja keskellä sortoa heille suodaan pieni menestys, ja monet liittyvät heihin teeskennellen.


      Kuiningas on myös omahyväinen ja tekee mitää tahtoo. Ylpeys on hänen merkkinsä; hän korottaa itseään ja uhkailee muita. Hän ei ole Jumalan palvelija, vaan hänellä on oudot omat jumalansa, linnoituksen jumalat. Hän pyrkiikin saamaan omaa ideologiaa läpi linnoittamalla ja valtaamalla eri maita. Naisten rakkauden hän myös pyrkii jättämään. Se, että kuningas on mies, vaatisi perinteisesti naispuolista rakkautta. Mutta Sodomassa ja Gomorrassa vallitsi myös homorakkaus, lopunaikana tämä saakin valtaa monissa paikoissa.

      35. Ja taidollisista jotkut kompastuvat, että heidän joukkonsa koeteltaisiin, seulottaisiin ja puhdistettaisiin lopun ajaksi, sillä vielä kestää, ennenkuin määräaika on.
      36. Ja kuningas tekee, mitä hän tahtoo, ja korottaa itsensä ja uhittelee jokaista jumalaa, itse jumalien Jumalaa vastaan hän puhuu kauheita. Ja hän menestyy, kunnes vihan aika on lopussa; sillä mikä on säädetty, se tapahtuu.
      37. Hän ei välitä isäinsä jumalista, ei naisten lempijumalasta, eikä hän välitä mistään muustakaan jumalasta, sillä hän uhittelee niitä kaikkia.
      38. Mutta sen sijaan hän kunnioittaa linnoitusten jumalaa. Sitä jumalaa, jota hänen isänsä eivät tunteneet, hän kunnioittaa kullalla ja hopealla, kalliilla kivillä ja muilla kalleuksilla.

      • Liimanäppi

        ~~Danielin kirjassa valotetaan hyvin sitä, että joku lähettää sotajoukkoja aina jonnekin. Menestyy välillä ja toisella kerralla ei.

        Tuollainen valotus ei mikään ennustus, jonka lausumiseen tarvitsisi leikkiä jonkun jumalan profeettaa. Uskovaisten useimmin ennustuksiksi tarjoamat ajatelmat ovat nimenomaan "sateen jälkeen tulee pouta" -tasoisia.

        Oleellista Danielinkirjassa on se, että siinä pyritään sijoittamaan kirjoitusajankohta aiemmaksi ja rakentaa näin siihen ennustus, joka osuu kohdalleen.

        ~~Pyhiä vastaan hän sotii ja taidollisia sorretaan.

        Tottamooses kunnon kansallisessa eepoksessa nostetaan kansallistuntoa. Raamatun VT:n eri tavalla ajattelevien silmitön tappaminen on uskovaiselle tietenkin hyväksyttävissä olevaa väkivaltaa.


    • alfa123om2222

      Kaikki nuo mitä kunikaat tekevät ovat ihan tavallisia inhimillisiä toimintoja. Monet saadessaan lahjoja lahjoittavat niitä edelleen eteenpäin ja sitten kun on annettu lahja tai lupaus väärälle henkilölle kadutaan kovin ja lupaus petetetään ja yritetään lahjat riistää takaisin. Aivan tavallista jokapäiväiväistä ihmiselämää siis.

      Eivät nuo kuninkaat siis pahoja ole, vaan eivät oikeastaan voi luottaa alamaisiinsa. Saattaa olla aikakauden lopun melskeet tai kolmas tai nejäs sukupolvi joihin Jumalan viha ja kosto aina tyhjennetään. Tai saattaa olla kyse siitä, että on pidetty vierasta kulttuuria sellaisena joka toimii samoilla pelisäännöillä kuin oma kulttuuri.

      Voi olla kyse myös siitä, että on nautittu etuja ja saatu lahjoja antamatta riittävää vastalahjaa Ehkä tässä toistuu tarina Joosefista ja hänen veljistään, jotka lupautuivat orjiksi Joosefille ja Joosef antoi heille runsaasti lahjoja ja anteeksi, mutta Benjaminille hän antoi viisinkertaisen osuuden ikään kuin merkksi siitä, että Benjamin ei ollut orja vaikka muut veljekset olivat.

      Galatalaiskirje sanoo; orja ei voi periä yhdessä vapaan kanssa. Tälliaset seikat ovat kysessä. Orjille on annettu lahjoja suuria, mutta orja käyttää pyhät lahjat väärin ja nousee katumus siitä, että on annettu lahjoja kunnottomalle.

      Raamattu turhaan paheksuu tavallista inhimillistä elämää. Mutta kuvaa tilanteen hyvin. Kyse ei ole maailmanlopusta vaan iäti toistuvista kuvioista.

    • Eliitti hallitsee

      "Uuden maailmanjärjestyksen tavoite on se, että pitäisi saada ihmisiä vähemmäksi, kun pelkäävät, ettei maailma kykene elättämään tätä määrää."

      Kansan hallitsemista pelätään ei sen elättämistä:

      "Uuden maailmanjärjestyksen tavoite on se, että pitäisi saada ihmisiä vähemmäksi, koska tietävät ja pelkäävät, etteivät kykene hallitsemaan liian suurta määrää."

      Tästä samasta asista on kyse, kun kouluissa tahdotaan vain tietyn oppilasmäärän luokkia. Opettaja pystyy hallitsemaan vain tietyn määrän oppilaita ja toki vaihtelua on tässä sekä opettajien suhteen että myös oppilaisen laadulla suuri merkitys. Sama on armeijan ryhmissä ja joukkueissa ja sitä suuremmissa yksiköissä, ja johtajat ovat kaikissa näissä.

    • alfa123om2222

      Aina kun YLIPAPPI muuttuu toiseksi muuttuu myös LAIT.

      Vanhat lait kuvastivat IKUISTA OIKEUDENMUKAISUUTTA joten ne olivat kaikille mieleen.

      Uudet lait kuvastava tarvetta NÄYN JA PROFETIAN SINETÖIMISEEN. Apostoli Paavali kumosi Mooseksen lain, jotta tilalle saataisiin parempia lakeja. Samoin täytyy uuden YLIPAPIN kumota näyt ja profetiat, jotta tilalle saataisiin parempia profetioita ja parempia näkyjä.

      Kumoutuuko nyt IKUISEN OIKEUDENMUKAISUUDEN LAIT lopullisesti? Emme me elä LAKIEN varassa vaan USKON JA NÄKEMISEN varassa joka tapauksessa. Ei tulevan maailman tai aikakauden budjetit voi perustua lakeihin, jotka saattoivat kaikki kansakunnat äärimmäiseen velkaan ja orjuuteen.

      Budjetit eivät perustu lakeihin, vaan uskoon. Kaikki perustuu uskoon. Mutta nyt vallitsee ANTIKRISTUKSEN henki ja antikristukset ja usko on kuollut. Uudet lakiehdotukset ovat naurettavia. Tarvitaan toki uusi laki ja uusi usko. En tiedä paljoa uudesta UUDEN YLIPAPIN tuomasta laista vielä. Pari yksityiskohtaa kuitenkin.

      a. Kaikki saavat Kansalaispalkan kautta tarpeeksi rahaa.
      b. Rahaa ei saa luovuttaa muille, vaan se on käytettävä itse ja itsekkäästi.
      c. Yhteys Jumalaan tms. alkuperäiseen oppiin ( Marx) pitää säilyttää, jotta olisi hyödyllinen jollakin tavoin.

      Kaikki tahtovat puhua vain SIRPPIMIEHESTÄ joka korjaa satoa ja leikkaa eloa. Ja kaikki pelkäävät sirppimiestä. Minä kuitenkin puhun jo siitä, että elonkorjuun jälkeenkin on tulevaisuus. Tulevaisuus, jossa on parempien lakien rinnalle saatettu myös paremmat profetiat ja paremmat näyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1701
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe