Väsynyt uskovainen

sumussa

Jeesus Kristus on minun Herrani, kaikkivaltias ja kaikkivoipa Jumala, mutta minä en jaksa elää. Olen väsynyt uskovainen. Olen keski-ikäinen, olen eristäytynyt, olen työtön ja varaton. Koko elämä on mennyt kuin sumussa. En näe eteeni, epäonnistun kaikessa.

Minulla on Hengen lahjoja ja olen eristyneisyydeltäni jopa palvellut seurakunnissa, mutta väsyin palvelemaan. Väsyin uskovien teennäiseen yhteyteen, väsyin näkemään riitoja ja olemaan riidoissa mukana. Väsyin seurakuntaan. Mutta ennen kaikkea väsyin opetuksiin ja rukouksiin parantumisista. Väsyin näkemään kokouksissa vuosi vuoden perään samoja fyysisesti ja henkisesti sairaita ja väsyin itse olemaan vuosi vuoden perään fyysisesti ja henkiseti sairas. Väsyin siihen etten koskaan nähnyt Jumalan todella toimivan parantajana uskovien paljoista puheista ja todistuksista huolimatta. Vaikka tiedän mitä on rukoilla voitelussa, jolloin on sisäisesti vakuuttunut kaiken olevan sillä hetkellä mahdollista mukaan lukien jumalallinen parantuminen, koskaan en nähnyt kuin kokenutkaan todellista parantumista.

Olen väsynyt enkä jaksa elää, mutta rakastan Jeesusta. Se onkin minulle kaikkein tärkeintä, rakastaa Jeesusta, kaikesta huolimatta.

60

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lightning Star

      Kristus parantaa ja tekee terveeksi, tänäkin päivänä, silloin ihminen ei totisesti jää kuormiensa alle, eikä uuvu, koska kuten Hän on sanonut, Hänen ikeensä on sovelias ja kuomansa keveä.

      "28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon."

      Entä jos kävisit evankeliumin lähteelle lukemaan, aloittaisit vaikka Johanneksesta. :)

      • Huiputusta?

        Jeesus parantaa Raamatussa mutta ei käytännössä. Jos parantumisia todella tapahtuisi, uskovat olisivat terveitä. Koko lailla sairasta porukkaa olen todennut olevan...


    • Kelleskaupunginvaari

      Eihän sitä aina jaksa eikä tarvitsekkaan "loistaa". Mutta kyllä sinä jaksat elää sillä Jeesus on luvannut pitää meistä huolen. Luotetaan Häneen! Kyllä minullakin on ollut huonoja aikoja mutta Jeesukseen luottaen ja turvaten olen ne huonotkin ajat voittanut ja niin voitat sinäkin. Minä tiedän sen, sillä Jeesuksessa voima on! Sinä saat uudistua Herran Jeesuksen nimessä ja iloita uskostasi Jeesukseen. Joten ole turvallisin mielin uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen!

    • >>Olen väsynyt enkä jaksa elää, mutta rakastan Jeesusta. Se onkin minulle kaikkein tärkeintä, rakastaa Jeesusta, kaikesta huolimatta.

    • En kysy tätä kiusataxeen sua enkä moittiaxeen sua mutta oletko karismaatisten piireistä tai oletko ollut niitten rukoiltavaxi. saatta nimittäin olla että tä harhakarismaattinen henki on sua masentamassa.. Jokainen tulis sanoa otsesi irti siitä hengestä että elämä oikeesti alkais loista eikä tarvis itse ylläpitä loisten pumpaamalla ylistyxessä aamusta iltaan..

    • Olet rakas

      Jumalan valtakunnassa on omat lakinsa, ja yksi on, ettei satoa, hedelmää, voi syntyä ennen nisunjyvän kuolemaa.
      Ja se kuolema on hyvin todellinen ja pitää sisällään kaiken "oman", varsinkin niillä alueilla, joita Herra haluaa erityisesti käyttää, joten älä masennu.
      Sinulta otetaan tässä prosessissa pois vanhaa ja kelpaamatonta vain sitä varten, että uutta, parempaa voisi tulla tilalle.
      Olet Herralle äärettömän rakas, ja valmistumassa on astia jaloa käyttöä varten.

      • Hyvin ja rohkaisevasti aloittajalle kirjoitit.

        "Jumala on vasta alkamassa"


    • pois hegell puoskar

      Minä käsitän nuo parantumiset ja ihmeet toimivan sanan vahvistamiseksi, että Jumala on ja Jeesus on Hän, joksi Raamattu hänet ilmoittaa, syntiemme sovittaja.

      Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta. Mark 16:20
      Armolahjojen tarkoitus ei ole niinkään parantaa vaan ilmoittaa Jumalan olemassaolo ja evankeliumin voima.
      Miten paljon totuutta väärin ymmärretään ja käytetään ja luvataan turhaa toivoa ja sen myötä pettymystä uskovien elämään.
      Joskus Jumala tekee yllätyksiä ja parantaa, mutta kyllä sairauksia varten on lääkärit ja Herralta heidänkin taidot tulevat.

      • Lightning Star

        Tärkeintä on sisäinen parantuminen, se on todellinen ihme ja totta. Ei Jeesus turhaan sano antavansa levon.

        Tulee uskoa Sana, joka on annettu. Se ei 'lupaa' jättää taakoitetuksi, sitä joka sen syö ja juo.


    • Samaa mieltä kuin

      Samaa mieltä kuin nikki "olet rakas" kirjoitti !

      Siis eräässä Hengellisessä kirjassa puhuttiin kärsimyksen eri muodoista !

      Siinä sanottiin, että Isä Jumala vie rakkaimmat lapsensa ns puhdistus kärsimyksiin, jossa kulta sulatetaan kovassa tulessa ja vain siten kuona eli epä puhtaus nousee esniin ja pintaan, ja siten vain se saadaan pois, ja näin Jumala tekee lapsestaan astiaa jaloa käyttöä varten !

      Mutta tuo siis ei ole mikään alku, vaan korkeakoulua pikemmin, siis kuten Job kävi sen läpi ja se Jobin kirjan sanoma on juuri nille jotka kärsivät Jumalan mielen mukaan, ja vaikka Jumala jo ennen kärsimyksiä kehui Jobia saa-tanalle, niin silti Job piti puhdistaa ja sen kautta ja ansiosta vasta Jumala pystyi enemmän siunaamaan Jobia !

      Ja Job, vaikka oli ymmärtänyt jo enemmän Jumalasta kuin hänen "ystävänsä", sanoi lopulta seuraavaa:

      Job 42:5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.

      Siis kärsimykset ja se sulatus siis johtaa Jumalan parempaan ja syvempään tuntemiseen !

      Ja lupaus on voimassa:

      1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

      Joh. 12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos ei nisun jyvä putoa maahan ja kuole, niin se jää yksin; mutta jos se kuolee, niin se tuottaa paljon hedelmää.

      Eli sitä kärsimystä siis seuraavat lopulta siunaukset, mutta toki vain jos ne saavat tehdä tehtävänsä ja uskova oppiia ja kasvaa ja pyhittyy, sillä joitakin on Herra sulattanut, mutta vaikutus ei ollutkaan halutun kaltainen lopulta !

      Jes. 48:10 Katso, minä olen sinua sulattanut, hopeata saamatta, minä olen sinua koetellut kärsimyksen pätsissä.

      Tässä tuosta asiasta lisää:

      Psalmit 66
      10 Sillä sinä, Jumala, olet koetellut meitä, olet sulattanut meitä, niinkuin hopea sulatetaan.
      11 Sinä veit meidät verkkoon, panit kuorman meidän lanteillemme.
      12 Sinä annoit ihmisten ajaa päämme päällitse, me jouduimme tuleen ja veteen. Mutta sinä veit meidät yltäkylläisyyteen.
      13 Minä tuon sinun huoneeseesi polttouhreja, täytän sinulle lupaukseni,
      14 joihin minun huuleni avautuivat ja jotka minun suuni hädässäni lausui.
      15 Lihavat polttouhrit minä sinulle uhraan ynnä oinasten uhrituoksun; minä uhraan sinulle härkiä ja kauriita. Sela.

      Eli tämän Tien kulkevat ymmärtääkseni ne Herran omat, joita Herra aikoo käyttää todella elopellolla !

      Ja ilman kärsimyksiä ja nisunjyvän kuolemaa ei se astia valmistu käyttökelpoiseksi, ja jopa Poika itse valmistettiin kärsimyksien kautta esikuvana meille:

      Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

      Eli uskova kasvaa Hengelliseen aikuisuuteen ja valmistuu käyttökelpoiseksi astiaksi vain noiden kärsimysten kautta.

      Joten ei ole kyse siis alusta vaan pikemmin siis "korkeakoulsta" !

    • Tiestä

      Kaikki Jumalan lapset käyvät läpi tuon samaan epätoivon siitä, että vaikka he uskovat, ei mitään tapahdu heidän uskonsa todistukseksi.
      Itse olen saanut uskoa niin kauan kuin muistan. Alussa usko oli turvallista Taivaan Isään uskomista ja sitä, että käskyt varoittivat tekemästä pahaa. Niiden käskyjen alla ei aina ollut helppo elää, kun piti uskoa käskyjä, vaikka lihan mieli olisi toisin tahtonut ja kehoittanut tekemään.
      Nuo käskyt, eli ikuinen laki suojasivat ulkoista ihmistä pahaan ansaan joutumasta, mutta eivät puhdistaneet sisältä astiaa. Astia puhdistui sisältä vasta Herran tultua temppelin valtaistuimelle.
      Jumala totisesti kuulee hätä huudot, joita jokainen uskovainen joutuu lähettämään Hänen puoleensa. Joka huutaa Herraa avuksi, saa nähdä, että Hän tulee ja sen jälkeen tulevat merkit. Isä meidän rukous on ihana rukous, sillä siinä ei tarvitse neuvoa Jumalaa, vaan saa ilolla ottaa vastaan Hänen antamansa rukousvastaukset. Emme osaa rukoilla Jumalan mielen mukaisia rukouksia ja siksipä niin kovin monet valittavat siitä, että heidän rukouksiaan ei kuulla. Jumala ei vastaa muihin kuin niihin rukouksiin, jotka ovat Hänen arvojensa mukaisia. Jumala on valmistanut rukoilijatkin, mutta kaikki saavat rukoilla Isä meidän rukouksen. Nuo Jumalan valmistamat rukoilijat rukoilevat Jumalan mielen mukaan ja siksi he saavat rukousvastaukset.

      Näin me tarvitsemme toisiamme. Joka ei osaa itse rukoilla sen takia, että ei vielä tunne Herraa, voi lähettää rukouspyyntöjä sinne, missä on kuultu tulevan rukousvastauksia.

    • hellari...

      Pois tuosta menestysteologian ja vaatimusten suosta. Lepää Herrassa sellaisena kuin olet: sairaana, heikkona, voimatonna. Kun rakastat Jeesusta niin tyhjä astiasi täytyy levossa.

      Olet sotkeutunut ihmisten ikeen alle.

      • Lightning Star

        Miten ihminen voi levätä sairaana, heikkona ja voimatonna? ihminen kun väsyy taakkojensa alle, ei siinä ole lepoa. Sen verran itsekin tiedän, kun olen siinä pisteessä ollut aiemmin, mutta joka sitä ei tiedä mitä se on ei voi ymmärtääkään.

        Jeesus parantaa tänäkin päivänä, juuri niinkuin Sana lupaa.


    • vain jeesus

      Itse olen löytänyt levon vain Jeesuksen täytetyssä työssä, siihen saamme aina turvata uskonelämän vaikeimpinakin hetkinä.En ole turvaa löytänyt minkäänlaisesta muusta voimavaikutuksesta. Pyhä Henki kirkastaa vain Jeesusta ja Hänen kallista ristin työstään, vain siinä meillä lepo ja turva, ei omissa ns. hurskaissa teoissa.

    • sumussa

      Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Ei tästä edes olisi tullut keskustelua ilman teitä, vain pelkkä kirjallinen kuvaus tilanteestani.

      En jaksa vastata kellekään erikseen, suotakoon se minulle näissä tunnoissani, ja jotten ketään näyttäisi nostavan neuvossaan ylitse muiden. Jokainen on auttanut parhaan neuvonsa ja kokemustaustansa mukaan. Sain pohdittavaa ja muutaman kirjoituksen äärellä sain syvän lohdutuksen ja Hengen virvoituksen, kiitos siitä Jumalalle. Vastauksissa kaikkineen koen välittämistä jokaisen kirjoittajan taholta. Kiitos!

      Näin aiheelliseksi tulla kertomaan, etten tee pahaa itselleni, ettei kukaan sellaista ajattelisi, tai ettei kukaan samassa tilanteessa saisi kimmoketta tehdä itsellensä jotain pahaa. Vaikka kaipaan Isän luokse, en näe ratkaisuna tilanteeseeni itse päättää päiviäni. Tahdon mieluummin nähdä, kuinka Herra tämän tilanteeni avaa.

      Kun ihminen ei jaksa elää, ja elämä silti jatkuu, on se hirveän raskasta. Vaikka ulkona helottaa aurinko, ei se mitään lämmitä eikä mitään valaise, jos sisällä sielussa on sankka sumu. Mutta yhtä säätilaa ei koskaan kestä loputtomasti, ei ulkona kuin ei sisällä sielussakaan.

      Kaikki minkä Jumala on luonut, on hyvää, myös ihmisen persoona tunteineen. Ihmisellä on perusluonteensa ja tunteet vaihtuvat. Jumalan Hengestä syntynyt uusi luomuskaan täällä maan päällä eläessään ei ole paitsi tunteiden eri kirjosta. Ei ole pois uskosta tai uskon tasosta, jos sisar tai veli kulkee allapäin. Iloisinkin uskovainen voi vakavoitua tyrmäyksestä elämässään. Olen sen nähnyt, enkä puhu itsestäni.

      Sumu hälvenee aikanaan ja näkyvyys paranee. Sitä odotellessa, siunausta kaikille. Jeesus on Herra!

      • Saman alhon olen

        Saman alhon olen kulkenut läpi Herran kanssa, mitä tässä kuvaat !

        Nisun jyvän kuolema on kuolemista todella, ja kun Jumala tyhjentää, niin Hän tyhjentää siis kokonaan, ja hyvä on se, että olet ymmärtänyt senkin, että Elämäsikin on yksin Jumalan kädessä, eikä omissasi !

        Vasta kun astia on kokonaan tyhjä ja puhdistettu ihan kaikesta omasta, vasta silloin tulee lopulta uskovasta Jumalalle hyödyllinen, eli niin kauan kun uskova yhä LUULEE tietävänsä ja jotain olevansa, vaikka ei ole yhtään mitään, ei Jumala voi käyttää häntä kuin vähään, mutta tyhjentämisen jälkeen Jumala voi siis täyttää sen uskovan omilla antimillaan !

        Ja silloin ymmärtää uskova IHAN KAIKEN olevan yksin Jumalan lahjaa ja armoa, eikä enää ole omia ansioita tai turhia luuloja ihmisestä !

        Tällöin uskova ON VAIN tyhjänä astiana, ja siten lepää omista touhuiluista ja yrittämisistä sun muusta, jotka vain siis haittaavat Jumalan työtä uskovassa !

        Sinun on ollut aika juurtua Kristukseen, ja sinut on siis irroitettu kaikista muista kainalokepeistä ja avuista, jotka eivät oikeasti mitään hyödytä, ja kaiken sen jälkeen jää YKSIN Herra, ja silloin vasta on asiat kunnossa !

        Herra sinua siunatkoon !


    • kii5

      Ap, tiedän (ainakin osin) tuskasi. Kehoitan sinua lukemaan nämä kaksi linkkiä tai ainakin tuon ensimmäisen, uskon että ne avaa sinulle paremmin sitä mistä mahdollisesti kinnaa ja miten tästä eteenpäin:

      http://www.kristitynfoorumi.fi/kundalini-varoitus.html
      http://www.kristitynfoorumi.fi/pdf/uvj.pdf

      ^ Sitä mukaa kun tajuat mistä siinä toimimattomuudessa ja teennäisyydessä on pohjimmiltaan kyse, voit päästä ihan yllättävällä tavalla vapaaksi ainakin osasta tuota mittavaa taakkaasi.

      Siunauksin :)

      • Et taida ihan ymmärt

        Et taida ihan ymmärtää ?

        Tuossa ekassa linkissä puhuttiin niistä eri armeijoista, ja yksi siis valmistetaan Jumalan valmistamana ja se valmistuu oikeaan aikaan, kun tuo muu "Toronto" pilvi touhu on mennyt ohi !

        Siihen Jumalan valmistamiseen kuuluu totaalinen tyhjentäminen ja sulatus, ja kaiken sen Herra yksin saa aikaan uskovassa, joka siis odottaa Jumalan aikaa.

        En toki tiedä sitä, kuka mitäkin on käynyt läpi ja käy yhä, mutta vaikka joku olisikin eksynyt, niin Herra jos on valinnut sen uskovan, niin Hän vie perille asti ja kaikki tapahtunut on ollut tarpeen, jotta sen kautta on asiat todella opittu / opitaan lopulta !

        Mutta se masennus ja rypeminen kuului siis Jobin kohtaloon myös, eikä hän siis ollut sekaantunut mihinkään väärään henkeen tai eksytyksen siis, joten älä kii5 tee liian hätiköityjä päätelmiä.

        Ja tuo arvelusi siitä, että kirjoittaja on joku Ap, mihin sekin taas perustuu oikeasti ?

        En itse ole ollut osallisena noissa eksytyksissä, vaikka pieniä kokemuksia minullekin niistä voimista on tullut, eli olen itsekin niistä opetusta saanut suoraan Herralta.

        Minun alennustilani ei Jobin tavoin liity tuohon eksytykseen, vaan riisumiseen ja sulattamiseen, joka on välttämätön ennen tehtävään asettamista !

        Jaan yhden asian, jota en ainakaan nopeasti lukien tuolta ekasta linkistä löytänyt !

        Siis Sanassa on kyllä kerrottu yhdessä kohtaa tuo väärä juopuminen, mutta Pyhän Hengen pitää se avata uskovalle:

        Jesaja 29
        9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
        10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.


        11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
        12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
        13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
        14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja-kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

        Siis tuo kohta "He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta." kertoo tuosta eksytyksen hengen toiminnasta !

        Mutta sen hengen on Jumala itse lähettänyt ja sen kautta ja avulla siis todellinen Seurakunta seulotaan ja jyvät erottuvat akanoista, ja vilja erottuu siitä lusteesta !

        Se luste asia selvensi minulle yhä lisää näitä asioita, sillä se luste aiheuttaa noita harha näkyjä sun muuta toimintaa ja vapinaa, jota tuo väkevä ja siis Jumalan lähettämä eksytys ja se eksytyksen henki saa aikaan !

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Mutta tuo Jes 29 siis kuvaa hyvin sitä tilaa jossa Suomessakin nykyään uskovien / kristittyjen yhteydessä eletään, eli eksytys on ollut ja on yhä mittavaa, ja sokeita ja vailla ymmärrystä ovat monet, ihan liian monet !


      • kii5
        Et taida ihan ymmärt kirjoitti:

        Et taida ihan ymmärtää ?

        Tuossa ekassa linkissä puhuttiin niistä eri armeijoista, ja yksi siis valmistetaan Jumalan valmistamana ja se valmistuu oikeaan aikaan, kun tuo muu "Toronto" pilvi touhu on mennyt ohi !

        Siihen Jumalan valmistamiseen kuuluu totaalinen tyhjentäminen ja sulatus, ja kaiken sen Herra yksin saa aikaan uskovassa, joka siis odottaa Jumalan aikaa.

        En toki tiedä sitä, kuka mitäkin on käynyt läpi ja käy yhä, mutta vaikka joku olisikin eksynyt, niin Herra jos on valinnut sen uskovan, niin Hän vie perille asti ja kaikki tapahtunut on ollut tarpeen, jotta sen kautta on asiat todella opittu / opitaan lopulta !

        Mutta se masennus ja rypeminen kuului siis Jobin kohtaloon myös, eikä hän siis ollut sekaantunut mihinkään väärään henkeen tai eksytyksen siis, joten älä kii5 tee liian hätiköityjä päätelmiä.

        Ja tuo arvelusi siitä, että kirjoittaja on joku Ap, mihin sekin taas perustuu oikeasti ?

        En itse ole ollut osallisena noissa eksytyksissä, vaikka pieniä kokemuksia minullekin niistä voimista on tullut, eli olen itsekin niistä opetusta saanut suoraan Herralta.

        Minun alennustilani ei Jobin tavoin liity tuohon eksytykseen, vaan riisumiseen ja sulattamiseen, joka on välttämätön ennen tehtävään asettamista !

        Jaan yhden asian, jota en ainakaan nopeasti lukien tuolta ekasta linkistä löytänyt !

        Siis Sanassa on kyllä kerrottu yhdessä kohtaa tuo väärä juopuminen, mutta Pyhän Hengen pitää se avata uskovalle:

        Jesaja 29
        9 Hämmästykää ja ihmetelkää, tuijottakaa sokeiksi itsenne ja sokeiksi jääkää! He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta.
        10 Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne-profeettanne, ja peittänyt teidän päänne-näkijänne.


        11 Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu",
        12 ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea".
        13 Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä,
        14 sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja-kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa.

        Siis tuo kohta "He ovat juovuksissa, vaikkeivät viinistä, hoipertelevat, vaikkeivät väkijuomasta." kertoo tuosta eksytyksen hengen toiminnasta !

        Mutta sen hengen on Jumala itse lähettänyt ja sen kautta ja avulla siis todellinen Seurakunta seulotaan ja jyvät erottuvat akanoista, ja vilja erottuu siitä lusteesta !

        Se luste asia selvensi minulle yhä lisää näitä asioita, sillä se luste aiheuttaa noita harha näkyjä sun muuta toimintaa ja vapinaa, jota tuo väkevä ja siis Jumalan lähettämä eksytys ja se eksytyksen henki saa aikaan !

        2. Tessalonikalaiskirje 2
        11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
        12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

        Mutta tuo Jes 29 siis kuvaa hyvin sitä tilaa jossa Suomessakin nykyään uskovien / kristittyjen yhteydessä eletään, eli eksytys on ollut ja on yhä mittavaa, ja sokeita ja vailla ymmärrystä ovat monet, ihan liian monet !

        Moro :) ap on "alkuperäinen postaaja", eli se joka avaa ketjun ts. kirjoittaa ketjun avausviestin. Monilla foorumeilla ihan yleinen käytäntö kutsua aloittajaa ap:ksi.

        Tunnistin, tai olin tunnistavinani omalta polulta joitain samoja elementtejä mitä ap kirjoitti ekassa viestissään.

        Siinä lueteltiin lista todella raskaita tuntemuksia, joita hän tuntee seurakuntaa (ja koko elämääkin) kohtaan. Seurakuntaa koskevien tunteiden kokonaisuus kaikkine muine ilmiöineen on ehdottomasti yksi kivisäkki ja sekoittava tekijä muutenkin raskaassa kontissa, muiden kivien ohessa.

        Aloitusviestissä oli myöskin muutama muu elementti ja yksittäisiä sanoja, jotka paljastivat että ollaan ap:n kanssa oltu ihan samassa eksytyksessä mukana, vaikka hänen täsmällistä seurakuntaa/ryhmää en tiedäkään.

        Kyseessä on myös sivumennen mainiten ihan todellinen henkivalta, kuten itsekin totesit. :)

        Omalta kohdalta; siinä vaiheessa kun (Jumalan armosta) ymmärsin mistä oli kyse (nimen omaan puhun seurakunnan tilasta ja tuosta eksytyksestä, en ihmisen omasta sielunmaisemasta), luonnollisesti aloin voimaan paremmin, senkin vuoksi että tämä vieras henkivalta poistui elämästäni. Ei-seurakunnalliset syyt jää toki vielä tähteelle.

        Tottakai kärsimys kuuluu asiaan ja Jumalan kädessä on ihan kaikki. Mutta jos on "seurakunnassa" jossa kumarretaan tuota kundalinihenkeä, ei tosiaan kannata jäädä tuleen makaamaan ja ottamaan hiekkaa niskaan väästä hengestä.

        Jos seurakunnassa ei toteudu Galatalaikirjeen mukaiset hengen hedelmät, jokin on enemmän tai vähemmän pielessä. (Gal 5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. )

        Olenhan ollut uskossa ollessani jopa suljetulla osastolla masennuksen vuoksi, tai siis silloin kuin olin noissa "vanhoissa kuvioissa" mukana, joista pääsin Herran armosta irtaantumaan. Olin suljetulle joutuessani vieläpä melko aktiivinen seurakuntalainen, mikä kertonee omaa kieltään. Profetoin, näin näkyjä, tanssihn, puhuin kielillä, jne (


      • kii5
        kii5 kirjoitti:

        Moro :) ap on "alkuperäinen postaaja", eli se joka avaa ketjun ts. kirjoittaa ketjun avausviestin. Monilla foorumeilla ihan yleinen käytäntö kutsua aloittajaa ap:ksi.

        Tunnistin, tai olin tunnistavinani omalta polulta joitain samoja elementtejä mitä ap kirjoitti ekassa viestissään.

        Siinä lueteltiin lista todella raskaita tuntemuksia, joita hän tuntee seurakuntaa (ja koko elämääkin) kohtaan. Seurakuntaa koskevien tunteiden kokonaisuus kaikkine muine ilmiöineen on ehdottomasti yksi kivisäkki ja sekoittava tekijä muutenkin raskaassa kontissa, muiden kivien ohessa.

        Aloitusviestissä oli myöskin muutama muu elementti ja yksittäisiä sanoja, jotka paljastivat että ollaan ap:n kanssa oltu ihan samassa eksytyksessä mukana, vaikka hänen täsmällistä seurakuntaa/ryhmää en tiedäkään.

        Kyseessä on myös sivumennen mainiten ihan todellinen henkivalta, kuten itsekin totesit. :)

        Omalta kohdalta; siinä vaiheessa kun (Jumalan armosta) ymmärsin mistä oli kyse (nimen omaan puhun seurakunnan tilasta ja tuosta eksytyksestä, en ihmisen omasta sielunmaisemasta), luonnollisesti aloin voimaan paremmin, senkin vuoksi että tämä vieras henkivalta poistui elämästäni. Ei-seurakunnalliset syyt jää toki vielä tähteelle.

        Tottakai kärsimys kuuluu asiaan ja Jumalan kädessä on ihan kaikki. Mutta jos on "seurakunnassa" jossa kumarretaan tuota kundalinihenkeä, ei tosiaan kannata jäädä tuleen makaamaan ja ottamaan hiekkaa niskaan väästä hengestä.

        Jos seurakunnassa ei toteudu Galatalaikirjeen mukaiset hengen hedelmät, jokin on enemmän tai vähemmän pielessä. (Gal 5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. )

        Olenhan ollut uskossa ollessani jopa suljetulla osastolla masennuksen vuoksi, tai siis silloin kuin olin noissa "vanhoissa kuvioissa" mukana, joista pääsin Herran armosta irtaantumaan. Olin suljetulle joutuessani vieläpä melko aktiivinen seurakuntalainen, mikä kertonee omaa kieltään. Profetoin, näin näkyjä, tanssihn, puhuin kielillä, jne (

        Ihan pikku jännä juttu vielä: alkukielessä on käytetty sanaa sophron, joka on monesti käännetty sanaksi "siveä" ,mutta sillä on pari muutakin merkitystä, mm selväjärkisyys, ymmärryksenmukaisuus, terve itsekontrolli. Nimen omaan hain tuota selväjärkisyyttä :)
        (Tiit 2:1-8)

        (( en muuten tiedä teinkö nyt väärin kun sanoin sen olevan Hengen hedelmä, sillä eihän sitä olekaan tuossa gal5 listassa.. Glup.. ))


      • Rehellinen voittaa
        kii5 kirjoitti:

        Ihan pikku jännä juttu vielä: alkukielessä on käytetty sanaa sophron, joka on monesti käännetty sanaksi "siveä" ,mutta sillä on pari muutakin merkitystä, mm selväjärkisyys, ymmärryksenmukaisuus, terve itsekontrolli. Nimen omaan hain tuota selväjärkisyyttä :)
        (Tiit 2:1-8)

        (( en muuten tiedä teinkö nyt väärin kun sanoin sen olevan Hengen hedelmä, sillä eihän sitä olekaan tuossa gal5 listassa.. Glup.. ))

        Voi miten hyvää on lukea rehellistä tilitystä. Näyttää siltä, että nyt on käymässä aalto, jossa ihmiset joutuvat huomaamaan oman tilansta ja sen takia masentuvat jopa. Ei se mitään, niin on paras. Masennuksesta on tie ylös.


      • Kiitos sinulle tästä
        kii5 kirjoitti:

        Moro :) ap on "alkuperäinen postaaja", eli se joka avaa ketjun ts. kirjoittaa ketjun avausviestin. Monilla foorumeilla ihan yleinen käytäntö kutsua aloittajaa ap:ksi.

        Tunnistin, tai olin tunnistavinani omalta polulta joitain samoja elementtejä mitä ap kirjoitti ekassa viestissään.

        Siinä lueteltiin lista todella raskaita tuntemuksia, joita hän tuntee seurakuntaa (ja koko elämääkin) kohtaan. Seurakuntaa koskevien tunteiden kokonaisuus kaikkine muine ilmiöineen on ehdottomasti yksi kivisäkki ja sekoittava tekijä muutenkin raskaassa kontissa, muiden kivien ohessa.

        Aloitusviestissä oli myöskin muutama muu elementti ja yksittäisiä sanoja, jotka paljastivat että ollaan ap:n kanssa oltu ihan samassa eksytyksessä mukana, vaikka hänen täsmällistä seurakuntaa/ryhmää en tiedäkään.

        Kyseessä on myös sivumennen mainiten ihan todellinen henkivalta, kuten itsekin totesit. :)

        Omalta kohdalta; siinä vaiheessa kun (Jumalan armosta) ymmärsin mistä oli kyse (nimen omaan puhun seurakunnan tilasta ja tuosta eksytyksestä, en ihmisen omasta sielunmaisemasta), luonnollisesti aloin voimaan paremmin, senkin vuoksi että tämä vieras henkivalta poistui elämästäni. Ei-seurakunnalliset syyt jää toki vielä tähteelle.

        Tottakai kärsimys kuuluu asiaan ja Jumalan kädessä on ihan kaikki. Mutta jos on "seurakunnassa" jossa kumarretaan tuota kundalinihenkeä, ei tosiaan kannata jäädä tuleen makaamaan ja ottamaan hiekkaa niskaan väästä hengestä.

        Jos seurakunnassa ei toteudu Galatalaikirjeen mukaiset hengen hedelmät, jokin on enemmän tai vähemmän pielessä. (Gal 5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. )

        Olenhan ollut uskossa ollessani jopa suljetulla osastolla masennuksen vuoksi, tai siis silloin kuin olin noissa "vanhoissa kuvioissa" mukana, joista pääsin Herran armosta irtaantumaan. Olin suljetulle joutuessani vieläpä melko aktiivinen seurakuntalainen, mikä kertonee omaa kieltään. Profetoin, näin näkyjä, tanssihn, puhuin kielillä, jne (

        Kiitos sinulle kii5 tästä hyvin avoimesta viestistäsi !!!

        Hienoa, että pystyt jakamaan näinkin henkilökohtaisia asioita, jotta muut tulisivat autetuiksi !

        Kerron omia näkemyksiäni jotka siis perustuvat omiin kokemuksiini hieman, eli toivon sinun sen kautta näkevän, että kaikkien Tie ja kokemukset eivät perustu välttämättä samoihin kuin sinulla !

        Noista raskaista tuntemuksista esim. olen itse kokenut uskon veljien hylkäämisen, ja siinä kohtaa uskova kokee varmasti raskaita tuntemuksia ihan kuin lapsi jota ei kyetä rakastamaan kotonaan vanhempien ja perheen taholta !

        Siis ne joiden tulisi rakastaa, niiltä saakin rakkaudettomuutta ja se itsessään vie todella raskaisiin tuntemuksiin, esimerkkinä apinat, jotka voivat jopa kuolla läheisyyden kosketuksien eli rakkauden kokemisen puutteeseen.

        Mutta kuten jo kirjoitin aiemmin, niin Raaamatussa on vertais tuki kertomuksia, liittyen kaikkeen mitä uskova usein joutuu kokemaan, eli Joosefin veljet myivät hänet orjaksi, ja Jobin ystävät tuomitsivat väärin perustein, eli löivät henkisesti jo lyötyä ja potkivat maassa jo makaavaa.

        Jos tuollaisen kokeminen ei vie raskaisiin tuntemuksiin, niin mikä sitten ?

        Ja Job siis toivoi jo kuolemaa, mutta ei silti ottanut henkeään, vaan pyysi Jumalaa ottamaan sen, ja se kertoo siis syvästä masennuksesta tai ahdistuksesta, millä sitä tilaa sitten halutaan kuvatakaan ?

        Sain itse siinä kohtaa kun toivoin kuolemaa ja ajattelin että en enää jaksa edes elää, muille ehkäpä lohduttavan Sanan kohdan Psalmi 23, ja siinä jakeen:

        4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

        Tämä siis kertoo sen Jobin masennuksen ja oman tilani jossa olin ja elin, eli pimeä laakso, on se kun ei Valoa näy, vain pimeää, eikä Herra vastaa, vaikka kuinka huutaa, kuten Job myös asiaa kuvasi:

        7 Katso, minä huudan: 'Väkivaltaa!' enkä saa vastausta; huudan apua, mutta ei ole mitään oikeutta.
        8 Hän on aidannut tieni, niin etten pääse ylitse, ja on levittänyt pimeyden poluilleni.
        9 Hän on riisunut minulta kunniani ja ottanut kruunun minun päästäni.
        10 Hän repi minut maahan joka puolelta, niin että olen mennyttä, ja hän tempasi irti toivoni niinkuin puun.
        11 Hän päästi vihansa syttymään minua vastaan ja piti minua vihollisenansa.
        12 Hänen sotajoukkonsa tulivat yhdessä ja tekivät tiensä minua vastaan ja leiriytyivät minun majani ympärille.
        13 Veljeni hän on minusta loitontanut; tuttavani ovat minusta aivan vieraantuneet.
        14 Läheiseni ovat minusta luopuneet, ja uskottuni ovat unhottaneet minut.
        15 Ne, jotka talossani majailevat, ja palvelijattareni pitävät minua muukalaisena, minä olen tullut vieraaksi heidän silmissään.
        16 Minä kutsun palvelijaani, eikä hän vastaa; minun suuni täytyy nöyrästi rukoilla häntä.
        17 Hengitykseni on vastenmielinen vaimolleni, hajuni on äitini pojista ilkeä.
        18 Poikasetkin halveksivat minua; kun nousen, niin he puhuvat minusta pilkkojaan.
        19 Kaikki seuratoverini inhoavat minua, ja ne, joita minä rakastin, ovat kääntyneet minua vastaan.
        20 Luuni ovat tarttuneet nahkaani, ihooni, eikä minusta ole enää kuin ikenet jäljellä.
        21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
        22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?

        jatkuu...


      • Kiitos sinulle täst2
        Kiitos sinulle tästä kirjoitti:

        Kiitos sinulle kii5 tästä hyvin avoimesta viestistäsi !!!

        Hienoa, että pystyt jakamaan näinkin henkilökohtaisia asioita, jotta muut tulisivat autetuiksi !

        Kerron omia näkemyksiäni jotka siis perustuvat omiin kokemuksiini hieman, eli toivon sinun sen kautta näkevän, että kaikkien Tie ja kokemukset eivät perustu välttämättä samoihin kuin sinulla !

        Noista raskaista tuntemuksista esim. olen itse kokenut uskon veljien hylkäämisen, ja siinä kohtaa uskova kokee varmasti raskaita tuntemuksia ihan kuin lapsi jota ei kyetä rakastamaan kotonaan vanhempien ja perheen taholta !

        Siis ne joiden tulisi rakastaa, niiltä saakin rakkaudettomuutta ja se itsessään vie todella raskaisiin tuntemuksiin, esimerkkinä apinat, jotka voivat jopa kuolla läheisyyden kosketuksien eli rakkauden kokemisen puutteeseen.

        Mutta kuten jo kirjoitin aiemmin, niin Raaamatussa on vertais tuki kertomuksia, liittyen kaikkeen mitä uskova usein joutuu kokemaan, eli Joosefin veljet myivät hänet orjaksi, ja Jobin ystävät tuomitsivat väärin perustein, eli löivät henkisesti jo lyötyä ja potkivat maassa jo makaavaa.

        Jos tuollaisen kokeminen ei vie raskaisiin tuntemuksiin, niin mikä sitten ?

        Ja Job siis toivoi jo kuolemaa, mutta ei silti ottanut henkeään, vaan pyysi Jumalaa ottamaan sen, ja se kertoo siis syvästä masennuksesta tai ahdistuksesta, millä sitä tilaa sitten halutaan kuvatakaan ?

        Sain itse siinä kohtaa kun toivoin kuolemaa ja ajattelin että en enää jaksa edes elää, muille ehkäpä lohduttavan Sanan kohdan Psalmi 23, ja siinä jakeen:

        4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.

        Tämä siis kertoo sen Jobin masennuksen ja oman tilani jossa olin ja elin, eli pimeä laakso, on se kun ei Valoa näy, vain pimeää, eikä Herra vastaa, vaikka kuinka huutaa, kuten Job myös asiaa kuvasi:

        7 Katso, minä huudan: 'Väkivaltaa!' enkä saa vastausta; huudan apua, mutta ei ole mitään oikeutta.
        8 Hän on aidannut tieni, niin etten pääse ylitse, ja on levittänyt pimeyden poluilleni.
        9 Hän on riisunut minulta kunniani ja ottanut kruunun minun päästäni.
        10 Hän repi minut maahan joka puolelta, niin että olen mennyttä, ja hän tempasi irti toivoni niinkuin puun.
        11 Hän päästi vihansa syttymään minua vastaan ja piti minua vihollisenansa.
        12 Hänen sotajoukkonsa tulivat yhdessä ja tekivät tiensä minua vastaan ja leiriytyivät minun majani ympärille.
        13 Veljeni hän on minusta loitontanut; tuttavani ovat minusta aivan vieraantuneet.
        14 Läheiseni ovat minusta luopuneet, ja uskottuni ovat unhottaneet minut.
        15 Ne, jotka talossani majailevat, ja palvelijattareni pitävät minua muukalaisena, minä olen tullut vieraaksi heidän silmissään.
        16 Minä kutsun palvelijaani, eikä hän vastaa; minun suuni täytyy nöyrästi rukoilla häntä.
        17 Hengitykseni on vastenmielinen vaimolleni, hajuni on äitini pojista ilkeä.
        18 Poikasetkin halveksivat minua; kun nousen, niin he puhuvat minusta pilkkojaan.
        19 Kaikki seuratoverini inhoavat minua, ja ne, joita minä rakastin, ovat kääntyneet minua vastaan.
        20 Luuni ovat tarttuneet nahkaani, ihooni, eikä minusta ole enää kuin ikenet jäljellä.
        21 Armahtakaa minua, armahtakaa, te, minun ystäväni, sillä Jumalan käsi on minuun koskenut.
        22 Miksi vainoatte minua niinkuin Jumala, ettekä saa kylläänne minun lihastani?

        jatkuu...

        jatkoa...

        15 Kauhut ovat kääntyneet minua vastaan; niinkuin tuuli sinä pyyhkäiset pois minun arvoni, ja minun onneni katoaa niinkuin pilvi.
        16 Ja nyt minun sieluni vuotaa tyhjiin, kurjuuden päivät ovat saavuttaneet minut.
        17 Yö kaivaa luut minun ruumiistani, ja kalvavat tuskani eivät lepää.
        18 Kaikkivallan voimasta on minun verhoni muodottomaksi muuttunut: se kiristyy ympärilleni niinkuin ihokkaani pääntie.
        19 Hän on heittänyt minut lokaan, ja minä olen tullut tomun ja tuhan kaltaiseksi.
        20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun.
        21 Sinä muutut tylyksi minulle, vainoat minua väkevällä kädelläsi.
        22 Sinä kohotat minut myrskytuuleen, kiidätät minut menemään ja annat minun menehtyä rajuilman pauhinassa.
        23 Niin, minä tiedän: sinä viet minua kohti kuolemaa, majaan, kunne kaikki elävä kokoontuu.
        24 Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?
        25 Vai enkö minä itkenyt kovaosaisen kohtaloa, eikö sieluni säälinyt köyhää?
        26 Niin, minä odotin onnea, mutta tuli onnettomuus; minä vartosin valoa, mutta tuli pimeys.
        27 Sisukseni kuohuvat lakkaamatta, kurjuuden päivät ovat kohdanneet minut.
        28 Minä käyn murheasussa, ilman päivänpaistetta; minä nousen ja huudan väkijoukossa.
        29 Minusta on tullut aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani.
        30 Minun nahkani on mustunut ja lähtee päältäni, ja luuni ovat kuumuuden polttamat.
        31 Niin muuttui kanteleeni soitto valitukseksi ja huiluni sävel itkun ääneksi."

        Siis tuota on se "pimeässä laaksossa vaeltaminen, kun pimeys on joka puolella eikä näy edes pilkettä valosta, eli lopulta se toivokin katoaa, kuten Aabrahamista sanotaan:

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

        Siis Aabraham enää roikkui Jumalan lupauksessa, toivokin oli mennyt, eli inhimillisesti kaikki oli jo menetetty, ja sama tila oli Jobilla ja samaan tilaan viedään moni uskova, jota Herra kasvattaa johonkin tehtävään.

        Nuo Jobin sanat ovat omia sanojani siinä hetkessä, jos tuo tila ei tuo raskaita tuntemuksia, niin mikä sitten ?

        Joten kii5, aina ei ole mjuilla kuten sinulla, eli puhu omasta Tiestäsi vain yhtenä mahdollisena vaihtoehtona, sitä vain pyydän !

        Lisäksi samoin se "sumu" voi siis tarkoittaa tuota "pimeää laaksoa" johon Herra siis vie, ja siellä uskova riisutaan ja kärsimyksien pätsissä sulatetaan !

        Ymmärrätkö kantani ja näkemykseni kii5, mutta tämäkin on vain yksi mahdollinen tulkinta, sillä Jumala yksin tietää kunkin lapsensa Tien, ja mitä siihen kuuluu, ja minäkin kerroin nyt osin vain omani, sillä opin yhä näistäkin asioista lisää !


      • Vielä pieni lisäys
        kii5 kirjoitti:

        Moro :) ap on "alkuperäinen postaaja", eli se joka avaa ketjun ts. kirjoittaa ketjun avausviestin. Monilla foorumeilla ihan yleinen käytäntö kutsua aloittajaa ap:ksi.

        Tunnistin, tai olin tunnistavinani omalta polulta joitain samoja elementtejä mitä ap kirjoitti ekassa viestissään.

        Siinä lueteltiin lista todella raskaita tuntemuksia, joita hän tuntee seurakuntaa (ja koko elämääkin) kohtaan. Seurakuntaa koskevien tunteiden kokonaisuus kaikkine muine ilmiöineen on ehdottomasti yksi kivisäkki ja sekoittava tekijä muutenkin raskaassa kontissa, muiden kivien ohessa.

        Aloitusviestissä oli myöskin muutama muu elementti ja yksittäisiä sanoja, jotka paljastivat että ollaan ap:n kanssa oltu ihan samassa eksytyksessä mukana, vaikka hänen täsmällistä seurakuntaa/ryhmää en tiedäkään.

        Kyseessä on myös sivumennen mainiten ihan todellinen henkivalta, kuten itsekin totesit. :)

        Omalta kohdalta; siinä vaiheessa kun (Jumalan armosta) ymmärsin mistä oli kyse (nimen omaan puhun seurakunnan tilasta ja tuosta eksytyksestä, en ihmisen omasta sielunmaisemasta), luonnollisesti aloin voimaan paremmin, senkin vuoksi että tämä vieras henkivalta poistui elämästäni. Ei-seurakunnalliset syyt jää toki vielä tähteelle.

        Tottakai kärsimys kuuluu asiaan ja Jumalan kädessä on ihan kaikki. Mutta jos on "seurakunnassa" jossa kumarretaan tuota kundalinihenkeä, ei tosiaan kannata jäädä tuleen makaamaan ja ottamaan hiekkaa niskaan väästä hengestä.

        Jos seurakunnassa ei toteudu Galatalaikirjeen mukaiset hengen hedelmät, jokin on enemmän tai vähemmän pielessä. (Gal 5:19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
        20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
        21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. )

        Olenhan ollut uskossa ollessani jopa suljetulla osastolla masennuksen vuoksi, tai siis silloin kuin olin noissa "vanhoissa kuvioissa" mukana, joista pääsin Herran armosta irtaantumaan. Olin suljetulle joutuessani vieläpä melko aktiivinen seurakuntalainen, mikä kertonee omaa kieltään. Profetoin, näin näkyjä, tanssihn, puhuin kielillä, jne (

        Siis minä puolestani en ole kuulunut seurakuntaan jossa touhua olisi ollut, olen vain käynyt Herran johtamana tutustumassa noihin piireihin eri yhteyksissä, ja olen Hengessä kokenut sen eksytyksen ja häiriöt ja voiman, joka kai on ollut sitä kundaliini voimaa, se voima on todellinen, mutta Herra on armossaan minut siltä suojannut !

        Joten kaikki eivät välttämättä käy samaa kantapää opin tietä näissä asioissa, vaan vain ne joiden tulee nuo asiat kunnolla ja perin pohjin oppia ja osata, kyetäkseen ne kertomaan KOKEMUKSESTA muillekin !

        Minulla on toinen sarka ja erikoistuminen, joten Tie on ollut eri, mutta pystyn siis myös yhtymään sen "ap:n" tuntemuksiin ja kokemuksiin !

        Kerron nyt yhden kokemuksen tuosta voimasta, eli Herra johdatti erääseen kirkkoon kuutelemaan Pirkko Jalovaaraa, ja se puhe vetosi juuri rikkinäisiin ja hyljättyihin ja näppäili oikein sielun tuntemuksia, eli se oli sieluun käyvää !

        Erehdyin menemään minäkin hölmöyttäni siunattavaksi, mutta kun olin jo jonossa, nousi mieleeni rukous, "Herra haluan Sinulta kaikki siunaukset, mutta en mitään muuta, vain Sinun" !

        Pirkko sitten laittoi kätensä otsalleni ja tunsin kun voima kolahti otsaani, kuin kirves kiveen, siitä kimmoten tai lapio kiveen kun luulee lyövänsä sen pehmeään maahan !

        Siis Pirkko luuli voiman uppoavan, mutta huomasin miten hän säpsähti, kun se löi häntä itseään "sormille".

        Se ei ollut mikään kevyt voima, vaan melkoinen tärsky, ja Pirkolle tuli selvä hätä saada joku erityinen jälkihoitaja paikalle ja minulle !

        Tuo "hoitaja" ei kyennyt minulle mitään antaamaan, vaan minä pikemmin sain tukea häntä !

        Mutta tuon kaiken koen johdatukseksi ja tärkeäksi opiksi ja kokemukseksi siitä, että olemme todellisten voimien kanssa tekemisissä ainakin joidenkin eksyttäjien kohdalla !

        Lisäksi olen törmännyt niihin jotka ottivat "Toronto siunaukset" vastaan, ja heidän kielillä puhumisensa oli kuin änkyttävä puhuisi, ja se puhe häiritsi selvästi Pyhää Henkeä ja Hengen toimintaa.

        Lisäksi näistä "siunauksien" vastaanottaneista huokui haureus, eli sen vastaanottamisen seurauksena he saivat osakeen haureuden, siis Hengellinen haureus kulkee näemmän lihallisen haureuden kanssa yhdessä, eli se lihallinen kertoo sen sisäsien tilan !

        Siis minä aistin sen haureuden hyvin selvästi, enkä siksi yhtään ihmettele avioeroja ja pettämisiä ja jopa kuten Markku Koiviston tapauksessa yhtymistä samaan sukupuoleen, koska se haureus, jonka nuo "siunatut" ovat saaneet riesakseen, vie siihen kaikkeen !

        Joten noista asioista voi selvitä se, kuka on ottanut näitä vääriä "siunauksia" ja ketkä ovat saastuneet, eli nuo ehkäpä auttavat tunnistamisessa !

        Toki pitää sanoa, että voi uskova kantaa haureutta muutenkin, eli se yksin ei välttämättä kerro täyttä totuutta !


      • kirj.näin
        Kiitos sinulle täst2 kirjoitti:

        jatkoa...

        15 Kauhut ovat kääntyneet minua vastaan; niinkuin tuuli sinä pyyhkäiset pois minun arvoni, ja minun onneni katoaa niinkuin pilvi.
        16 Ja nyt minun sieluni vuotaa tyhjiin, kurjuuden päivät ovat saavuttaneet minut.
        17 Yö kaivaa luut minun ruumiistani, ja kalvavat tuskani eivät lepää.
        18 Kaikkivallan voimasta on minun verhoni muodottomaksi muuttunut: se kiristyy ympärilleni niinkuin ihokkaani pääntie.
        19 Hän on heittänyt minut lokaan, ja minä olen tullut tomun ja tuhan kaltaiseksi.
        20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun.
        21 Sinä muutut tylyksi minulle, vainoat minua väkevällä kädelläsi.
        22 Sinä kohotat minut myrskytuuleen, kiidätät minut menemään ja annat minun menehtyä rajuilman pauhinassa.
        23 Niin, minä tiedän: sinä viet minua kohti kuolemaa, majaan, kunne kaikki elävä kokoontuu.
        24 Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?
        25 Vai enkö minä itkenyt kovaosaisen kohtaloa, eikö sieluni säälinyt köyhää?
        26 Niin, minä odotin onnea, mutta tuli onnettomuus; minä vartosin valoa, mutta tuli pimeys.
        27 Sisukseni kuohuvat lakkaamatta, kurjuuden päivät ovat kohdanneet minut.
        28 Minä käyn murheasussa, ilman päivänpaistetta; minä nousen ja huudan väkijoukossa.
        29 Minusta on tullut aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani.
        30 Minun nahkani on mustunut ja lähtee päältäni, ja luuni ovat kuumuuden polttamat.
        31 Niin muuttui kanteleeni soitto valitukseksi ja huiluni sävel itkun ääneksi."

        Siis tuota on se "pimeässä laaksossa vaeltaminen, kun pimeys on joka puolella eikä näy edes pilkettä valosta, eli lopulta se toivokin katoaa, kuten Aabrahamista sanotaan:

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

        Siis Aabraham enää roikkui Jumalan lupauksessa, toivokin oli mennyt, eli inhimillisesti kaikki oli jo menetetty, ja sama tila oli Jobilla ja samaan tilaan viedään moni uskova, jota Herra kasvattaa johonkin tehtävään.

        Nuo Jobin sanat ovat omia sanojani siinä hetkessä, jos tuo tila ei tuo raskaita tuntemuksia, niin mikä sitten ?

        Joten kii5, aina ei ole mjuilla kuten sinulla, eli puhu omasta Tiestäsi vain yhtenä mahdollisena vaihtoehtona, sitä vain pyydän !

        Lisäksi samoin se "sumu" voi siis tarkoittaa tuota "pimeää laaksoa" johon Herra siis vie, ja siellä uskova riisutaan ja kärsimyksien pätsissä sulatetaan !

        Ymmärrätkö kantani ja näkemykseni kii5, mutta tämäkin on vain yksi mahdollinen tulkinta, sillä Jumala yksin tietää kunkin lapsensa Tien, ja mitä siihen kuuluu, ja minäkin kerroin nyt osin vain omani, sillä opin yhä näistäkin asioista lisää !

        Tällä palstalla on tapahtunut MUUTOS. Nyt täällä kertovat rehelliset ihmiset omista kokemuksistaan. Se on aivan upeaa. Aikaisemmin täällä ei ole ollut kuin korkeintaan kaksi henkilöä jotka ovat tuota uskaltaneet tehdä auttaakseen muita matkalaisia. Kiitos Jumalalle siitä, että palsta on muuttumassa oikeanlaiseksi uskovaisten yhteiseksi keskustelupaikaksi. Ei kaikken tie ole samanlainen, mutta kaikki joutuvat sulatukseen. Se tuntuu sillä hetkellä hirveälle. On kuin olisi täysin hyljätty kaikkien puolelta ja Jumalakaan ei kuule, mutta kuulee kuitenkin ja antaa aringon jälleen paistaa ja se paiste on pysyvä.


      • pitäsi miettiä
        Vielä pieni lisäys kirjoitti:

        Siis minä puolestani en ole kuulunut seurakuntaan jossa touhua olisi ollut, olen vain käynyt Herran johtamana tutustumassa noihin piireihin eri yhteyksissä, ja olen Hengessä kokenut sen eksytyksen ja häiriöt ja voiman, joka kai on ollut sitä kundaliini voimaa, se voima on todellinen, mutta Herra on armossaan minut siltä suojannut !

        Joten kaikki eivät välttämättä käy samaa kantapää opin tietä näissä asioissa, vaan vain ne joiden tulee nuo asiat kunnolla ja perin pohjin oppia ja osata, kyetäkseen ne kertomaan KOKEMUKSESTA muillekin !

        Minulla on toinen sarka ja erikoistuminen, joten Tie on ollut eri, mutta pystyn siis myös yhtymään sen "ap:n" tuntemuksiin ja kokemuksiin !

        Kerron nyt yhden kokemuksen tuosta voimasta, eli Herra johdatti erääseen kirkkoon kuutelemaan Pirkko Jalovaaraa, ja se puhe vetosi juuri rikkinäisiin ja hyljättyihin ja näppäili oikein sielun tuntemuksia, eli se oli sieluun käyvää !

        Erehdyin menemään minäkin hölmöyttäni siunattavaksi, mutta kun olin jo jonossa, nousi mieleeni rukous, "Herra haluan Sinulta kaikki siunaukset, mutta en mitään muuta, vain Sinun" !

        Pirkko sitten laittoi kätensä otsalleni ja tunsin kun voima kolahti otsaani, kuin kirves kiveen, siitä kimmoten tai lapio kiveen kun luulee lyövänsä sen pehmeään maahan !

        Siis Pirkko luuli voiman uppoavan, mutta huomasin miten hän säpsähti, kun se löi häntä itseään "sormille".

        Se ei ollut mikään kevyt voima, vaan melkoinen tärsky, ja Pirkolle tuli selvä hätä saada joku erityinen jälkihoitaja paikalle ja minulle !

        Tuo "hoitaja" ei kyennyt minulle mitään antaamaan, vaan minä pikemmin sain tukea häntä !

        Mutta tuon kaiken koen johdatukseksi ja tärkeäksi opiksi ja kokemukseksi siitä, että olemme todellisten voimien kanssa tekemisissä ainakin joidenkin eksyttäjien kohdalla !

        Lisäksi olen törmännyt niihin jotka ottivat "Toronto siunaukset" vastaan, ja heidän kielillä puhumisensa oli kuin änkyttävä puhuisi, ja se puhe häiritsi selvästi Pyhää Henkeä ja Hengen toimintaa.

        Lisäksi näistä "siunauksien" vastaanottaneista huokui haureus, eli sen vastaanottamisen seurauksena he saivat osakeen haureuden, siis Hengellinen haureus kulkee näemmän lihallisen haureuden kanssa yhdessä, eli se lihallinen kertoo sen sisäsien tilan !

        Siis minä aistin sen haureuden hyvin selvästi, enkä siksi yhtään ihmettele avioeroja ja pettämisiä ja jopa kuten Markku Koiviston tapauksessa yhtymistä samaan sukupuoleen, koska se haureus, jonka nuo "siunatut" ovat saaneet riesakseen, vie siihen kaikkeen !

        Joten noista asioista voi selvitä se, kuka on ottanut näitä vääriä "siunauksia" ja ketkä ovat saastuneet, eli nuo ehkäpä auttavat tunnistamisessa !

        Toki pitää sanoa, että voi uskova kantaa haureutta muutenkin, eli se yksin ei välttämättä kerro täyttä totuutta !

        Tuota Jalovaara asiaakin täytyisi tutkiskella puolueettomasti.

        Usein se vika, esim eläimelliset äänet, kaatumiset, tai voimakkaat tunnekokemukset lähteävät siitä vastaanottajasta.

        En halua tällä pahoittaa mieltäsi, mutta hyvä näitä asioita on mietiskellä.

        Paras on nyt miettiä asioita ilman johtopäätöksiä ja syyttämisiä, sillä sinne Herra tulee, jossa ihmiset nöyrästi miettivät omaakin osaa kokemuksiinsa.


      • Pakko vielä sanoa
        Vielä pieni lisäys kirjoitti:

        Siis minä puolestani en ole kuulunut seurakuntaan jossa touhua olisi ollut, olen vain käynyt Herran johtamana tutustumassa noihin piireihin eri yhteyksissä, ja olen Hengessä kokenut sen eksytyksen ja häiriöt ja voiman, joka kai on ollut sitä kundaliini voimaa, se voima on todellinen, mutta Herra on armossaan minut siltä suojannut !

        Joten kaikki eivät välttämättä käy samaa kantapää opin tietä näissä asioissa, vaan vain ne joiden tulee nuo asiat kunnolla ja perin pohjin oppia ja osata, kyetäkseen ne kertomaan KOKEMUKSESTA muillekin !

        Minulla on toinen sarka ja erikoistuminen, joten Tie on ollut eri, mutta pystyn siis myös yhtymään sen "ap:n" tuntemuksiin ja kokemuksiin !

        Kerron nyt yhden kokemuksen tuosta voimasta, eli Herra johdatti erääseen kirkkoon kuutelemaan Pirkko Jalovaaraa, ja se puhe vetosi juuri rikkinäisiin ja hyljättyihin ja näppäili oikein sielun tuntemuksia, eli se oli sieluun käyvää !

        Erehdyin menemään minäkin hölmöyttäni siunattavaksi, mutta kun olin jo jonossa, nousi mieleeni rukous, "Herra haluan Sinulta kaikki siunaukset, mutta en mitään muuta, vain Sinun" !

        Pirkko sitten laittoi kätensä otsalleni ja tunsin kun voima kolahti otsaani, kuin kirves kiveen, siitä kimmoten tai lapio kiveen kun luulee lyövänsä sen pehmeään maahan !

        Siis Pirkko luuli voiman uppoavan, mutta huomasin miten hän säpsähti, kun se löi häntä itseään "sormille".

        Se ei ollut mikään kevyt voima, vaan melkoinen tärsky, ja Pirkolle tuli selvä hätä saada joku erityinen jälkihoitaja paikalle ja minulle !

        Tuo "hoitaja" ei kyennyt minulle mitään antaamaan, vaan minä pikemmin sain tukea häntä !

        Mutta tuon kaiken koen johdatukseksi ja tärkeäksi opiksi ja kokemukseksi siitä, että olemme todellisten voimien kanssa tekemisissä ainakin joidenkin eksyttäjien kohdalla !

        Lisäksi olen törmännyt niihin jotka ottivat "Toronto siunaukset" vastaan, ja heidän kielillä puhumisensa oli kuin änkyttävä puhuisi, ja se puhe häiritsi selvästi Pyhää Henkeä ja Hengen toimintaa.

        Lisäksi näistä "siunauksien" vastaanottaneista huokui haureus, eli sen vastaanottamisen seurauksena he saivat osakeen haureuden, siis Hengellinen haureus kulkee näemmän lihallisen haureuden kanssa yhdessä, eli se lihallinen kertoo sen sisäsien tilan !

        Siis minä aistin sen haureuden hyvin selvästi, enkä siksi yhtään ihmettele avioeroja ja pettämisiä ja jopa kuten Markku Koiviston tapauksessa yhtymistä samaan sukupuoleen, koska se haureus, jonka nuo "siunatut" ovat saaneet riesakseen, vie siihen kaikkeen !

        Joten noista asioista voi selvitä se, kuka on ottanut näitä vääriä "siunauksia" ja ketkä ovat saastuneet, eli nuo ehkäpä auttavat tunnistamisessa !

        Toki pitää sanoa, että voi uskova kantaa haureutta muutenkin, eli se yksin ei välttämättä kerro täyttä totuutta !

        Pakko vielä sanoa se, että älkää hyvät uskovat menkö kenenkään käsien alle !

        Siis vaikka minä menin ja Herra minut siinä suojeli, niin en kehoita ketään kokeilemaan mitään vastaavaa !

        En itse ole sen jälkeen mennyt enkä mene, sillä minulla on suora yhteys herraan kuten joka ikisellä uudestisyntyneellä uskovalla on, eli enää ei tarvita muita välittäjiä eikä käsiä !

        Siis Herra siunaa minua sitten kun on sen aika, ja siinä Psalmi 23 kohdassa sanotaan samoin, kuin monissa muissa kohdissa, että lopulta Herra voitelee uskovan, eli sitten on Hengen voima, eikä enää omassa voimassa touhuta !

        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

        Tässä niitä lupauksia kärsimyksein jälkeen tulevista asioista ja ajoista lisää:

        1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

        Se sulatus ja kärsimyksien aika ei tunnu todellakaan lyhyeltä, mutta lopulta se on lyhyt verrattuna ikuisuuteen, nyt nousi mieleeni seuraava Sanan kohta:

        Joh. 16:21 Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on synnyttänyt lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.

        Kivun kautta luonnollinen ihminenkin syntyy !

        Jes. 51:11 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Siis uskovakaan ei kasva Kristuksen täyteyden täyden iän määrään muuten kuin kärsimysten kautta ja avulla !

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

        Siis se "täydellinen" on Hengellinen täysi-ikäinen, ja sen saavuttaminen siis vaatii sen kasvun ja kärsimykset osana sitä prosessia, jonka Herra siis tekee ja saa aikaan, Hengellinen kasvummekin on vain ja YKSIN Jumalan teko !

        Ja siten se Jobin kohtalo oli Jumalan kasvattamista, eli Jumala antoi vihollisen kiustata, mutta sen kautta Job siis valmistui !

        On hyvä huomata se, että Job oli jo ns. uskova, ja josta Jumala antoi oman tunnustuksensa:

        Job 1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."

        Job 2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen
        mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."

        Mitä saa-tana vastasikaan ?

        9 Saa-tana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

        Siis nuori uskova on yhä Jumalan suojauksessa, ja Jumala alkaa kasvattaa ja kurittaa uskovaa vasta kun tämä on kasvanut valmiiksi siihen kovempaan kasvattamiseen ja kärsimyksiin, eli Jumala ei vie liian nuoria uskovia kärsimyksiin, koska he eivät ole vahvistuneet Rakkaudessa tarpeeksi !

        jatkuu...


      • Pakko vielä sano2
        Pakko vielä sanoa kirjoitti:

        Pakko vielä sanoa se, että älkää hyvät uskovat menkö kenenkään käsien alle !

        Siis vaikka minä menin ja Herra minut siinä suojeli, niin en kehoita ketään kokeilemaan mitään vastaavaa !

        En itse ole sen jälkeen mennyt enkä mene, sillä minulla on suora yhteys herraan kuten joka ikisellä uudestisyntyneellä uskovalla on, eli enää ei tarvita muita välittäjiä eikä käsiä !

        Siis Herra siunaa minua sitten kun on sen aika, ja siinä Psalmi 23 kohdassa sanotaan samoin, kuin monissa muissa kohdissa, että lopulta Herra voitelee uskovan, eli sitten on Hengen voima, eikä enää omassa voimassa touhuta !

        5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
        6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

        Tässä niitä lupauksia kärsimyksein jälkeen tulevista asioista ja ajoista lisää:

        1. Piet. 5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa Kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.

        Se sulatus ja kärsimyksien aika ei tunnu todellakaan lyhyeltä, mutta lopulta se on lyhyt verrattuna ikuisuuteen, nyt nousi mieleeni seuraava Sanan kohta:

        Joh. 16:21 Kun vaimo synnyttää, on hänellä murhe, koska hänen hetkensä on tullut; mutta kun hän on synnyttänyt lapsen, ei hän enää muista ahdistustaan sen ilon tähden, että ihminen on syntynyt maailmaan.

        Kivun kautta luonnollinen ihminenkin syntyy !

        Jes. 51:11 Niin Herran vapahdetut palajavat ja tulevat Siioniin riemuiten, päänsä päällä iankaikkinen ilo. Riemu ja ilo saavuttavat heidät, mutta murhe ja huokaus pakenevat.

        Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.

        Siis uskovakaan ei kasva Kristuksen täyteyden täyden iän määrään muuten kuin kärsimysten kautta ja avulla !

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

        Fil. 3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.

        Siis se "täydellinen" on Hengellinen täysi-ikäinen, ja sen saavuttaminen siis vaatii sen kasvun ja kärsimykset osana sitä prosessia, jonka Herra siis tekee ja saa aikaan, Hengellinen kasvummekin on vain ja YKSIN Jumalan teko !

        Ja siten se Jobin kohtalo oli Jumalan kasvattamista, eli Jumala antoi vihollisen kiustata, mutta sen kautta Job siis valmistui !

        On hyvä huomata se, että Job oli jo ns. uskova, ja josta Jumala antoi oman tunnustuksensa:

        Job 1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."

        Job 2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen
        mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."

        Mitä saa-tana vastasikaan ?

        9 Saa-tana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
        10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
        11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
        12 Niin Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä". Ja saatana meni pois Herran edestä.

        Siis nuori uskova on yhä Jumalan suojauksessa, ja Jumala alkaa kasvattaa ja kurittaa uskovaa vasta kun tämä on kasvanut valmiiksi siihen kovempaan kasvattamiseen ja kärsimyksiin, eli Jumala ei vie liian nuoria uskovia kärsimyksiin, koska he eivät ole vahvistuneet Rakkaudessa tarpeeksi !

        jatkuu...

        jatkoa...

        Tämä asia on hyvä ymmärtää ja huomioida, sillä moni nuori uskova, joka VIELÄ ei itse ole kokenut Jobin Tietä, ei ymmärrä näitä asioita ollenkaan, ja he voivat jopa ahdistua tälläisistä kirjoituksista !!!

        Siis tälläinen Jumala kuullostaa nuoresta uskovasta ihan vieraalta, mutta kärsimyksiä läpikäynyt löytää Jumalan Rakkauden seuraavastakin monille uskoville vaikeasta Sanan paikasta:

        Heprealaiskirje 12
        1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
        2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
        12 Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne";
        13 ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi.

        Siis minulle tuo kuritus ja kärsimykset siis kertovat ja todistavat Jumalan Isän Rakkauden minua kohtaan, eli tuo kohta on osa sitä todistusta, joka on minulla sydämen uskona, eli varmuutena Jumalan Rakkaudesta !

        Mutta monille se tuntuu ihan vieraalta Jumalalta siis, ja moni ei kykene noita sanoja vastaan ottamaan, vaikka ne minulle ovat siis jo todella Rakkaita !


      • Nyt siirrät ongelman
        pitäsi miettiä kirjoitti:

        Tuota Jalovaara asiaakin täytyisi tutkiskella puolueettomasti.

        Usein se vika, esim eläimelliset äänet, kaatumiset, tai voimakkaat tunnekokemukset lähteävät siitä vastaanottajasta.

        En halua tällä pahoittaa mieltäsi, mutta hyvä näitä asioita on mietiskellä.

        Paras on nyt miettiä asioita ilman johtopäätöksiä ja syyttämisiä, sillä sinne Herra tulee, jossa ihmiset nöyrästi miettivät omaakin osaa kokemuksiinsa.

        Nyt siirrät ongelman vastaanottajaaan !

        Siis minä en koskaan ole eläimellisesti esiintynyt, eikä muitakaan "Toronto siunauksen" oireita ole minulla ollut, joten ongelma ei ola tässä päässä !

        Mutta sitä en tiedä, mitä sitten olisi tapahtunut, jos tuo voima olisi päässyt läpi, eli olen nähnyt sen käytännön vaikutukset muissa uskovissa !

        Olen kokenut Hengen Voiman myös, eikä se Voima tyrmää, eikä pahointiele, eikä kaada ja heittele ihmistä, vaan Hengen Voima lempeästi ja Rauhassa siunaa ja ikäänkuin Voitelee, kuin öljyllä lihaksia ja koko imistä hellästi voideltaisiin !

        Siis kaksi eri voimaa, toinen väkivaltainen ja toinen Pehmeä ja Lempeä ja Rauhaisa !

        Minä siis mietin omaa osaani kyllä, eli sanoin jo, että ei olisi pitänyt mennä Pirkon käsien alle, se oli oma virheeni, mutta onnekseni Herra minut suojeli ja varjeli omasta virheestäni huolimatta !

        Mutta minä siis TIEDÄN kokemuksesta tuon eron, noilla eksytyksen voimilla ja sitten Pyhän Hengen Voimalla, ja se ero on valtava !

        Siis toinen hoitaa Rakkaudessa ja Rakkauden kautta, toinen tekee väkivaltaa ja siis pahoinpitelee ja satuttaa ihmistä !

        Nyt pitää uskovan vain päättää itse se, suostuuko enää pahoinpideltäväksi ?

        Muuten "pitäisi miettiä", se on monesti niin, että jos näitä tunnettuja "siunaajia" alkaa arvostella, niin syy lähes aina ongelmista siirretään sen vastaanottajan niskaan, eli pahoinpidelty onkin muka syyllinen siihen itseensä kohdistuneeseen pahoin pitelyyn !

        Siis omat "kädet pestään" ja syy on aina muissa, eli et parantunut, kun ongelma on sinussa, sun muuta saman tyylistä syyttelyä, joka ei perustu Totuuteen !

        Siis jos opetetaan parantumisista väärin, niin jotenkin sitten pitää selitellä se, miksi muka Jumala ei halunnutkaan siunata sitä uskovaa, eli vika on uskovassa itsessään, mutta ei koskaan siinä turhia ja vääriä lupauksia luvanneessa !

        Näin siis tuolla tyylillä rikotaan jo rikkinäistä uskovaa yhä enemmän, eli uskovan uskoa yhä pahemmin koetellaan ja ollaan tappamassa, tuon väärän touhun kautta ja vuoksi !

        Eikä sinua yhtään hävetä itseäsi tälläinen toiminta "pitäisi miettiä" ?


      • pitäisi miettiä
        Nyt siirrät ongelman kirjoitti:

        Nyt siirrät ongelman vastaanottajaaan !

        Siis minä en koskaan ole eläimellisesti esiintynyt, eikä muitakaan "Toronto siunauksen" oireita ole minulla ollut, joten ongelma ei ola tässä päässä !

        Mutta sitä en tiedä, mitä sitten olisi tapahtunut, jos tuo voima olisi päässyt läpi, eli olen nähnyt sen käytännön vaikutukset muissa uskovissa !

        Olen kokenut Hengen Voiman myös, eikä se Voima tyrmää, eikä pahointiele, eikä kaada ja heittele ihmistä, vaan Hengen Voima lempeästi ja Rauhassa siunaa ja ikäänkuin Voitelee, kuin öljyllä lihaksia ja koko imistä hellästi voideltaisiin !

        Siis kaksi eri voimaa, toinen väkivaltainen ja toinen Pehmeä ja Lempeä ja Rauhaisa !

        Minä siis mietin omaa osaani kyllä, eli sanoin jo, että ei olisi pitänyt mennä Pirkon käsien alle, se oli oma virheeni, mutta onnekseni Herra minut suojeli ja varjeli omasta virheestäni huolimatta !

        Mutta minä siis TIEDÄN kokemuksesta tuon eron, noilla eksytyksen voimilla ja sitten Pyhän Hengen Voimalla, ja se ero on valtava !

        Siis toinen hoitaa Rakkaudessa ja Rakkauden kautta, toinen tekee väkivaltaa ja siis pahoinpitelee ja satuttaa ihmistä !

        Nyt pitää uskovan vain päättää itse se, suostuuko enää pahoinpideltäväksi ?

        Muuten "pitäisi miettiä", se on monesti niin, että jos näitä tunnettuja "siunaajia" alkaa arvostella, niin syy lähes aina ongelmista siirretään sen vastaanottajan niskaan, eli pahoinpidelty onkin muka syyllinen siihen itseensä kohdistuneeseen pahoin pitelyyn !

        Siis omat "kädet pestään" ja syy on aina muissa, eli et parantunut, kun ongelma on sinussa, sun muuta saman tyylistä syyttelyä, joka ei perustu Totuuteen !

        Siis jos opetetaan parantumisista väärin, niin jotenkin sitten pitää selitellä se, miksi muka Jumala ei halunnutkaan siunata sitä uskovaa, eli vika on uskovassa itsessään, mutta ei koskaan siinä turhia ja vääriä lupauksia luvanneessa !

        Näin siis tuolla tyylillä rikotaan jo rikkinäistä uskovaa yhä enemmän, eli uskovan uskoa yhä pahemmin koetellaan ja ollaan tappamassa, tuon väärän touhun kautta ja vuoksi !

        Eikä sinua yhtään hävetä itseäsi tälläinen toiminta "pitäisi miettiä" ?

        En todellakaan halunnut pahoittaa mieltäsi, vaan tarkoitin vain, että näistä asioista voi keskutellla tutkiskellen itseäänkin. Itse olen nähnyt mitä paha henki sai minussa aikaiseksi silloin, kun jouduin siihen tutustumaan. Uskovainen ihminen rukoili puolestani ja minä lensin maahan ja aivan murisin:) ja se ei todellakaan ollut tuon puolestani rukoilleen vika, eikä oikeastaan minunkaan. Se vain tapahtui ja se ei ole ainoa kerta jolloin olen joutunut itse kokemaan, että henkivallat ovat todellisia.
        Tarkoitan siis, että ei aina ole vika siinä rukoilijassa, auttajassa, vaan se vika voi lähteä itsestä, kuten kohdallani kävi. No, olen päässyt tuosta viasta täydellisesti eroon, mutta kokemuksena se on nyt jäljestäpäin todella hyvä kokemus. Ei mikään itseä koskeva paha ja huono kokemus ole silloin kun sitä kokee hyvä. Siitä tulee hyvä Jeesuksen avulla. Henkivaltojen on tultava piilostaan meidän itsemme nähtäväksi. Sinä koetkin, että sinussa itsessäsi ei ole syytä kokemuksiin, mutta on meitäkin jotka tiedämme itsessämme olleen syyn esim. lattiaan putoamiseen.

        Uskoni on aina ollut rauhallista, joten tuo kokemus oli kovin poikkeava,tai oikeastaan nuo kaksi kokemusta. Eikös olekin hyvä, että voimme keskustella molemmilta puolilta tästäkin asiasta. Puolelta, jossa ihminen tietää itsessä olleen syyn ja puolelta, jossa toinen tietää ns. auttajassa olleen syyn.


      • Kävitkö sinä läpi
        pitäisi miettiä kirjoitti:

        En todellakaan halunnut pahoittaa mieltäsi, vaan tarkoitin vain, että näistä asioista voi keskutellla tutkiskellen itseäänkin. Itse olen nähnyt mitä paha henki sai minussa aikaiseksi silloin, kun jouduin siihen tutustumaan. Uskovainen ihminen rukoili puolestani ja minä lensin maahan ja aivan murisin:) ja se ei todellakaan ollut tuon puolestani rukoilleen vika, eikä oikeastaan minunkaan. Se vain tapahtui ja se ei ole ainoa kerta jolloin olen joutunut itse kokemaan, että henkivallat ovat todellisia.
        Tarkoitan siis, että ei aina ole vika siinä rukoilijassa, auttajassa, vaan se vika voi lähteä itsestä, kuten kohdallani kävi. No, olen päässyt tuosta viasta täydellisesti eroon, mutta kokemuksena se on nyt jäljestäpäin todella hyvä kokemus. Ei mikään itseä koskeva paha ja huono kokemus ole silloin kun sitä kokee hyvä. Siitä tulee hyvä Jeesuksen avulla. Henkivaltojen on tultava piilostaan meidän itsemme nähtäväksi. Sinä koetkin, että sinussa itsessäsi ei ole syytä kokemuksiin, mutta on meitäkin jotka tiedämme itsessämme olleen syyn esim. lattiaan putoamiseen.

        Uskoni on aina ollut rauhallista, joten tuo kokemus oli kovin poikkeava,tai oikeastaan nuo kaksi kokemusta. Eikös olekin hyvä, että voimme keskustella molemmilta puolilta tästäkin asiasta. Puolelta, jossa ihminen tietää itsessä olleen syyn ja puolelta, jossa toinen tietää ns. auttajassa olleen syyn.

        Kävitkö sinä läpi kunnolla sen, että mistä sait riesaksesi tuon henkivallan ?

        Toinen kysymys vielä jos sallit ?

        Olitko uskossa ja uudestisyntynyt silloin kun tuo maahan lentäminen ja murina tapahtui ?


      • pitäisi miettiä
        Kävitkö sinä läpi kirjoitti:

        Kävitkö sinä läpi kunnolla sen, että mistä sait riesaksesi tuon henkivallan ?

        Toinen kysymys vielä jos sallit ?

        Olitko uskossa ja uudestisyntynyt silloin kun tuo maahan lentäminen ja murina tapahtui ?

        Ei aavistustakaan mistä tuo henkivalta tuli. Sen tiedän, että en ollut uudestisyntynyt siihen aikaan. Jos olisin ollut uudestisyntynyt, niin Jeesus olisi jo siinä vaiheessa karkottanut tuollaiset vallat.
        Uskossa kyllä olin, enhän muuten olisi pyytänyt rukoilemaan puolestani.

        Joskus olen miettinyt tuota asiaa ja ajatellut kaikissa ihmisissä olevan ensin pahan vallan, mutta kaikki eivät saa sitä nähdä kuten minun tuli se nähdä. Eikö Raamattukin kerro, että ensin on vanha Aadam ja uskovaisissa tapahtuu Jeesuksen valllan vaihdoksen mukana muuttuminen viimeiseen Aadamin kaltaisuuteen. Viimeinen Aadamhan on Jeesus.


      • Nyt kirjoitat hieman
        pitäisi miettiä kirjoitti:

        Ei aavistustakaan mistä tuo henkivalta tuli. Sen tiedän, että en ollut uudestisyntynyt siihen aikaan. Jos olisin ollut uudestisyntynyt, niin Jeesus olisi jo siinä vaiheessa karkottanut tuollaiset vallat.
        Uskossa kyllä olin, enhän muuten olisi pyytänyt rukoilemaan puolestani.

        Joskus olen miettinyt tuota asiaa ja ajatellut kaikissa ihmisissä olevan ensin pahan vallan, mutta kaikki eivät saa sitä nähdä kuten minun tuli se nähdä. Eikö Raamattukin kerro, että ensin on vanha Aadam ja uskovaisissa tapahtuu Jeesuksen valllan vaihdoksen mukana muuttuminen viimeiseen Aadamin kaltaisuuteen. Viimeinen Aadamhan on Jeesus.

        Nyt kirjoitat hieman outoja mielestäni.

        Siis ei voi olla Uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt, eli se Jumalan synnyttämä Usko, josta Raamattu puhuu syntyy vasta uudestisyntymässä !

        Siis uudestisyntymää edeltävä uskominen ei perustu vielä Totuuden Sanaan, vaan ensimmäinen minkä ihminen voi todella uskoa on ilosanoma, eli evankeliumi !

        Siis Usko tulee Kuulemisesta ja Kuuleminen Jumalan Sanan kautta, eli ei voi Kuulla jos ei Henki ole ihmisessä Opettajana !

        Kyllä minäkin ennen uudestisyntymistäni jotenkin jo "uskoin", mutta se ei ole sitä Uskoa, josta Raamattu puhuu, eli Jumalan Pojan Uskoa, eli Jumalan synnyttämää Uskoa !

        Ja kyllä ihminen voi pyytää tarpeeseensa rukousta, vaikka ei vielä olisikaan uskoon tullut, eli uudestisyntynyt !

        Siis Jumalan synnyttämä Usko saa aikaan sydämen varmuuden siitä, että kyseinen asia on Tosi ja Totuus, mutta ennen uudestisyntymää sitä varmuutta ei ole vielä, vaan on yhä kyse ihmisen omasta uskottelusta ja luulottelusta.

        Siis pelastus varmuus tulee uudestisyntymisen kautta, ja se siis vasta on ensimmäinen, mikä uskoon tulleen sydämeen tulee sydämen varmuudeksi, jota ei tarvitse epäillä, vaan sen siis Tietää Totuudeksi sydämessään !

        Minä kyselinkin noista asioista siksi, että on olemassa kaksi täysin toistaan eroavaa käsitystä, eli toisen mukaan uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä eikä riivaajia, toiset taas väittävät päin vastoin !


      • Yritän vielä selvent
        Nyt kirjoitat hieman kirjoitti:

        Nyt kirjoitat hieman outoja mielestäni.

        Siis ei voi olla Uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt, eli se Jumalan synnyttämä Usko, josta Raamattu puhuu syntyy vasta uudestisyntymässä !

        Siis uudestisyntymää edeltävä uskominen ei perustu vielä Totuuden Sanaan, vaan ensimmäinen minkä ihminen voi todella uskoa on ilosanoma, eli evankeliumi !

        Siis Usko tulee Kuulemisesta ja Kuuleminen Jumalan Sanan kautta, eli ei voi Kuulla jos ei Henki ole ihmisessä Opettajana !

        Kyllä minäkin ennen uudestisyntymistäni jotenkin jo "uskoin", mutta se ei ole sitä Uskoa, josta Raamattu puhuu, eli Jumalan Pojan Uskoa, eli Jumalan synnyttämää Uskoa !

        Ja kyllä ihminen voi pyytää tarpeeseensa rukousta, vaikka ei vielä olisikaan uskoon tullut, eli uudestisyntynyt !

        Siis Jumalan synnyttämä Usko saa aikaan sydämen varmuuden siitä, että kyseinen asia on Tosi ja Totuus, mutta ennen uudestisyntymää sitä varmuutta ei ole vielä, vaan on yhä kyse ihmisen omasta uskottelusta ja luulottelusta.

        Siis pelastus varmuus tulee uudestisyntymisen kautta, ja se siis vasta on ensimmäinen, mikä uskoon tulleen sydämeen tulee sydämen varmuudeksi, jota ei tarvitse epäillä, vaan sen siis Tietää Totuudeksi sydämessään !

        Minä kyselinkin noista asioista siksi, että on olemassa kaksi täysin toistaan eroavaa käsitystä, eli toisen mukaan uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä eikä riivaajia, toiset taas väittävät päin vastoin !

        Yritän vielä selventää tätä Usko ja usko asiaa ja uskojen eroa hieman !

        Siis pieni lapsi voi uskoa vaikka joulupukkiin, ja kun hänelle selviääkin lopulta se, että hän on uskonut valheen, on se kova paikka, mutta hän siis uskoi !

        Mutta tuollainen usko on ihan eri asia kuin Raamatun opettama Usko !

        Ja samoin kuin joulupukkiin, niin moni uskoo epä jumaliin, mutta Raamattu sanoo, että niitä ei oikeasti ole olemassa edes:

        4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.
        5 Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        Siis ihminen voi "uskoa" eli uskotella ja luulla mitä vain, mutta se Usko, jonka Jumala synnyttää, se tulee siis Totuudesta ja ja perustuu Totuuteen ja syntyy yksin Totuuden Sanan kautta !

        Eli on hyvä ymmärtää uskon ja Uskon ero, että ei sekoita näitä asioita ja käsitteitä keskenään !


      • mietteitä
        pitäsi miettiä kirjoitti:

        Tuota Jalovaara asiaakin täytyisi tutkiskella puolueettomasti.

        Usein se vika, esim eläimelliset äänet, kaatumiset, tai voimakkaat tunnekokemukset lähteävät siitä vastaanottajasta.

        En halua tällä pahoittaa mieltäsi, mutta hyvä näitä asioita on mietiskellä.

        Paras on nyt miettiä asioita ilman johtopäätöksiä ja syyttämisiä, sillä sinne Herra tulee, jossa ihmiset nöyrästi miettivät omaakin osaa kokemuksiinsa.

        Jeesusta vanginneet kaatuivat, koska olivat pahantekijöitä. Usein vastaanottaja on itse vikapää kaatumisiin ja tunnetiloihinsa, mutta pyrkii kääntämään sen auttajansa päälle. En tarkoita, että eikö auttajissakin olisi monen laista yrittäjää ja höpöttäjää, mutta kaikki ei tapahdu ihmiselle auttajan takia, vaan tapahtumat tulevat itsen takia.


      • Kannattaa ehkä
        mietteitä kirjoitti:

        Jeesusta vanginneet kaatuivat, koska olivat pahantekijöitä. Usein vastaanottaja on itse vikapää kaatumisiin ja tunnetiloihinsa, mutta pyrkii kääntämään sen auttajansa päälle. En tarkoita, että eikö auttajissakin olisi monen laista yrittäjää ja höpöttäjää, mutta kaikki ei tapahdu ihmiselle auttajan takia, vaan tapahtumat tulevat itsen takia.

        Kannattaa ehkä miettiä sitä, että kuka kaatuu ja miksi ?

        Siis Jeesuksella on valta yli kaiken, ja Häntä väistävät ja tottelevat KAIKKI, eli pahan voimat kaatuvat Hänen edessään !

        Mutta Herran oma ei kaadu siis Jumalan voimasta, ei Jumala omiansa jyrää !

        Ne jotka siis eivät olleet Herran omia kaatuivat ja lakosivat Hänen edessään, mutta yhdellekkään opetuslapselle ei niin käynyt !

        Nyt nämä harhaoppien julistajat jotka toimivat siis VIHOLLISEN voimassa, voivat kaataa kyllä uskoviakin, jotka itse menevät ymmärtämättömyyttään hakemaan "siunauksia" väärästä lähteestä !

        Siis on kaksi ERI voimaa ja kaksi ERI voiman lähdettä, ja edellisissä siis puhuttiin vihollisen voimasta eli siitä väärästä.

        On toki uskovan oma vika, että hän ei tutki sen voiman ja "siunauksien" lähteen alkuperää, vaan himoissaan ottaa kaiken vastaan koettelematta, mutta tämä siis yleensä johtuu oppimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä, kuten minunkin kohdallani, kun menin Pirkon käsien alle ymmärtämättömyyttäni !

        Mutta niihin kaatumisiin ja tunne tiloihin se "siunattu" ei ole syypää, sillä se väärästä lahteestä oleva voima ne aiheuttaa, eikä se uskovakaan sitä valitse itse mitä ja millaisia "siunauksia" sitten saa, kun ottaa tutkimatta ne vastaan !

        Niiden laatu ja vaikutukset siis näkyvät vasta ne koettaessa, ei niitä voi tarkkaan tietään ennen vastaanottamista !

        Selventääkö tämä sepustus yhtään asiaa sinulle "mietteitä" ?


      • pitäisi miettiä
        Nyt kirjoitat hieman kirjoitti:

        Nyt kirjoitat hieman outoja mielestäni.

        Siis ei voi olla Uskossa, jos ei ole uudestisyntynyt, eli se Jumalan synnyttämä Usko, josta Raamattu puhuu syntyy vasta uudestisyntymässä !

        Siis uudestisyntymää edeltävä uskominen ei perustu vielä Totuuden Sanaan, vaan ensimmäinen minkä ihminen voi todella uskoa on ilosanoma, eli evankeliumi !

        Siis Usko tulee Kuulemisesta ja Kuuleminen Jumalan Sanan kautta, eli ei voi Kuulla jos ei Henki ole ihmisessä Opettajana !

        Kyllä minäkin ennen uudestisyntymistäni jotenkin jo "uskoin", mutta se ei ole sitä Uskoa, josta Raamattu puhuu, eli Jumalan Pojan Uskoa, eli Jumalan synnyttämää Uskoa !

        Ja kyllä ihminen voi pyytää tarpeeseensa rukousta, vaikka ei vielä olisikaan uskoon tullut, eli uudestisyntynyt !

        Siis Jumalan synnyttämä Usko saa aikaan sydämen varmuuden siitä, että kyseinen asia on Tosi ja Totuus, mutta ennen uudestisyntymää sitä varmuutta ei ole vielä, vaan on yhä kyse ihmisen omasta uskottelusta ja luulottelusta.

        Siis pelastus varmuus tulee uudestisyntymisen kautta, ja se siis vasta on ensimmäinen, mikä uskoon tulleen sydämeen tulee sydämen varmuudeksi, jota ei tarvitse epäillä, vaan sen siis Tietää Totuudeksi sydämessään !

        Minä kyselinkin noista asioista siksi, että on olemassa kaksi täysin toistaan eroavaa käsitystä, eli toisen mukaan uudestisyntyneessä uskovassa ei voi olla pahaa henkeä eikä riivaajia, toiset taas väittävät päin vastoin !

        Minä tiedän, että en ollut uudestisyntynyt siinä vaiheessa, kun jouduin kohtaamaan tuon henkivallan. Uudesti syntymisen sain kokea myöhemmin. Jos sinulla on toisenlainen kokemus uudesti syntymisestä, niin se on, mutta minulla on kokemus, että ensin olin uskossa ja jouduin jopa paljon kärsimään. Sen jälkeen, kun sain syntyä uudeksi muuttui kaikki todellisesti uudeksi ja kärsimys lakkasi kokonaan. Tämä on aivan oma kokemukseni ja puhun totta. Ei ole oikein pyrkiä kumoamaan niitä kokemuksia, mitkä ihmisellä ovat.

        Monet ystävänikin ovat kertoneet aivan samaa. Ovat kertoneet kovasta kärsimyksestä ja siitä, että tultuaan tuntemaan Jeesuksen kärsimys poistui.


      • kii5
        Kiitos sinulle täst2 kirjoitti:

        jatkoa...

        15 Kauhut ovat kääntyneet minua vastaan; niinkuin tuuli sinä pyyhkäiset pois minun arvoni, ja minun onneni katoaa niinkuin pilvi.
        16 Ja nyt minun sieluni vuotaa tyhjiin, kurjuuden päivät ovat saavuttaneet minut.
        17 Yö kaivaa luut minun ruumiistani, ja kalvavat tuskani eivät lepää.
        18 Kaikkivallan voimasta on minun verhoni muodottomaksi muuttunut: se kiristyy ympärilleni niinkuin ihokkaani pääntie.
        19 Hän on heittänyt minut lokaan, ja minä olen tullut tomun ja tuhan kaltaiseksi.
        20 Minä huudan sinua, mutta sinä et vastaa minulle; minä seison tässä, mutta sinä vain tuijotat minuun.
        21 Sinä muutut tylyksi minulle, vainoat minua väkevällä kädelläsi.
        22 Sinä kohotat minut myrskytuuleen, kiidätät minut menemään ja annat minun menehtyä rajuilman pauhinassa.
        23 Niin, minä tiedän: sinä viet minua kohti kuolemaa, majaan, kunne kaikki elävä kokoontuu.
        24 Mutta eikö saisi hukkuessaan kättänsä ojentaa tahi onnettomuudessa apua huutaa?
        25 Vai enkö minä itkenyt kovaosaisen kohtaloa, eikö sieluni säälinyt köyhää?
        26 Niin, minä odotin onnea, mutta tuli onnettomuus; minä vartosin valoa, mutta tuli pimeys.
        27 Sisukseni kuohuvat lakkaamatta, kurjuuden päivät ovat kohdanneet minut.
        28 Minä käyn murheasussa, ilman päivänpaistetta; minä nousen ja huudan väkijoukossa.
        29 Minusta on tullut aavikkosutten veli ja kamelikurkien kumppani.
        30 Minun nahkani on mustunut ja lähtee päältäni, ja luuni ovat kuumuuden polttamat.
        31 Niin muuttui kanteleeni soitto valitukseksi ja huiluni sävel itkun ääneksi."

        Siis tuota on se "pimeässä laaksossa vaeltaminen, kun pimeys on joka puolella eikä näy edes pilkettä valosta, eli lopulta se toivokin katoaa, kuten Aabrahamista sanotaan:

        Room. 4:18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",

        Siis Aabraham enää roikkui Jumalan lupauksessa, toivokin oli mennyt, eli inhimillisesti kaikki oli jo menetetty, ja sama tila oli Jobilla ja samaan tilaan viedään moni uskova, jota Herra kasvattaa johonkin tehtävään.

        Nuo Jobin sanat ovat omia sanojani siinä hetkessä, jos tuo tila ei tuo raskaita tuntemuksia, niin mikä sitten ?

        Joten kii5, aina ei ole mjuilla kuten sinulla, eli puhu omasta Tiestäsi vain yhtenä mahdollisena vaihtoehtona, sitä vain pyydän !

        Lisäksi samoin se "sumu" voi siis tarkoittaa tuota "pimeää laaksoa" johon Herra siis vie, ja siellä uskova riisutaan ja kärsimyksien pätsissä sulatetaan !

        Ymmärrätkö kantani ja näkemykseni kii5, mutta tämäkin on vain yksi mahdollinen tulkinta, sillä Jumala yksin tietää kunkin lapsensa Tien, ja mitä siihen kuuluu, ja minäkin kerroin nyt osin vain omani, sillä opin yhä näistäkin asioista lisää !

        Nyt kun asian noin hyvin kirjoitit, niin sain todellakin tähän asiaan uutta näkökulmaa, kiitos siitä :)


      • Ok, en epäile ollenk
        pitäisi miettiä kirjoitti:

        Minä tiedän, että en ollut uudestisyntynyt siinä vaiheessa, kun jouduin kohtaamaan tuon henkivallan. Uudesti syntymisen sain kokea myöhemmin. Jos sinulla on toisenlainen kokemus uudesti syntymisestä, niin se on, mutta minulla on kokemus, että ensin olin uskossa ja jouduin jopa paljon kärsimään. Sen jälkeen, kun sain syntyä uudeksi muuttui kaikki todellisesti uudeksi ja kärsimys lakkasi kokonaan. Tämä on aivan oma kokemukseni ja puhun totta. Ei ole oikein pyrkiä kumoamaan niitä kokemuksia, mitkä ihmisellä ovat.

        Monet ystävänikin ovat kertoneet aivan samaa. Ovat kertoneet kovasta kärsimyksestä ja siitä, että tultuaan tuntemaan Jeesuksen kärsimys poistui.

        Ok, en epäile ollenkaan !

        Siis kun Jumala vetää / kutsuu ihmistä luokseen, niin usein ihminen on jossain kipeässä elämän vaiheessa ja sen vaiheen kautta siis vedossa, eli ns. etsikko ajassa !

        Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, KUTSUU."

        Eli siinä ihminen alkaa miettiä ja etsiä Hengelliisä asioita ja miettii iäisyyttä !

        Mutta tuo siis on eri asia, kuin se jo Uskovan puhdistus kärsimys siis !

        Lisäksi monella Jumalana lapsella on rankka elämä ja lapsuus, koska tämä maailma sen lapset aistivat Jumalan lapsen ja vihaa tätä, ja siten moni Jumalan lapsi on rikottu jo lapsuudessa !

        Mutta kyse on siis toisesta asiasta, kuin mitä tässä ketjussa on ollut kyse !


      • Tarkennan vielä hiem
        Ok, en epäile ollenk kirjoitti:

        Ok, en epäile ollenkaan !

        Siis kun Jumala vetää / kutsuu ihmistä luokseen, niin usein ihminen on jossain kipeässä elämän vaiheessa ja sen vaiheen kautta siis vedossa, eli ns. etsikko ajassa !

        Ap. t. 2:39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, KUTSUU."

        Eli siinä ihminen alkaa miettiä ja etsiä Hengelliisä asioita ja miettii iäisyyttä !

        Mutta tuo siis on eri asia, kuin se jo Uskovan puhdistus kärsimys siis !

        Lisäksi monella Jumalana lapsella on rankka elämä ja lapsuus, koska tämä maailma sen lapset aistivat Jumalan lapsen ja vihaa tätä, ja siten moni Jumalan lapsi on rikottu jo lapsuudessa !

        Mutta kyse on siis toisesta asiasta, kuin mitä tässä ketjussa on ollut kyse !

        Tarkennan vielä hieman, eli eräässä Hengellisessä kirjassa puhutiin eri tyyppisistä kärsimyksistä !

        Ihminen voi kärsiä siis omien pahojen tekojensa vuoksi !

        Ihminen voi kärsiä siitä, että ei kykene toimimaan kuten haluaisi !

        Uskova voi kärsiä siitä ja sen vuoksi, että elää synnissä ja paatumuksessa ja silloin Sana sanoo, että niskoitteleva eli parannusta tekemätön elää kuivassa erämaassa, eli kärsii omien pahojen tekojensa vuoksi ja Jumala häntä kurittaa, kuten luonnollinen vanhempi lastaan !

        Sitten on se asia josta olemme puhuneet ja käsitelleet, eli ns. puhdistus kärsimys, eli JO Uskova ja uudestisyntynyt joutuu kuten Job kärsimyksiin, joiden kautta Jumala puhdistaa ja sulattaa Uskovaa ja Uskovan on siis tarkoitus jalostua siinä kärsimyksessä ja valimistua sen kautta omaan pelvelu tehtäväänsä !

        Sitten on kärsimystä Kristuksen tähden, eli kun Uskova pitäytyy Totuudessa ja pyrkii siihen, niin tämä maailma vihaa sitä Totuuden puhujaa, ja uskova tulee Kristuksen tavoin ja kanssa Hänen kärsimyksistään osalliseksi !

        Mutta se mistä puhut siis tapahtui ENNEN uudestisyntymistäsi, eli uskoon tuloasi, eli se ei VIELÄ ole tätä, vaan jotenkin siis tämä maailma aistii sen, että joku on Jumalan valitsema vaikka tämä ei vielä olisikaan uudestisyntynyt.

        Jossain siis puhuttiin vertauksena lohesta, joka hakeutuu syntymä jokeensa, ja samoin siis Jumalan oma ja lapsi siis hakeutuu tästä "merestä" eli se on kuva maailmasta ja kansoista, takaisin Jumalan luo !

        Mutta nämä ovat jo laajempia ja vaikeampia asioita, joita ehkä tässä ei kannata alkaa enempää selvittää !

        Mutta sen vielä haluan sanoa, että moni uskovakaan ei ymmärrä eikä ole Herralata varmistanut itse suoraan sitä syytä, miksi he kärsivät ?

        Siis moni uskovakin luulee kärsivänsä Kristuksen tähden ja kärsiikin omien pahojen tekojensa vuoksi ja tähden, ja sekin harha on surullista katsottavaa !


    • Mazdels (ei kirj.)

      Helluntailais-karismaattisuus vie ihmisiä harhaan lupaamalla "ihmeparantumisia". Helluntailaisten kokouksissa kerrotaan suoranaisia valheita parantumisista. Jumala voi tehdä ihmeparannuksia, mutta Hän ei tee sitä jostakin syystä nykyaikana. Sairaiden puolesta voidaan, ja tuleekin rukoilla, mutta katteettomia lupauksia ei tulisi antaa. Kaatteettomat lupaukset saavat aikaan vain masennusta ja kiukkua.

      Parantumisia saa aikaan kehittynyt lääketiede, ja sitä voi pitää Jumalan armona ja lahjana ihmiskunnalle.

    • kaikkeen väsynyt

      Aloitus on sellainen, että sen pitäisi saada kaikki todelliset uskovat rukoilemaan "väsyneen uskovaisen" puolesta, meidän kaikkien!

    • hellari...

      Elia näki Jumalan ihmeitä ja sai olla Korkeimman käytössä, mutta hänkin oli ihminen: pelkäsi Isebeliä ja toivotti itselleen jopa kuolemaa. Elia vaipui masennukseen. Vaikuttaa siltä, että aloittajallakin on tällä hetkellä masennus. Sielusi voi olla laaksossa, mutta henkesi on silti palava.
      Aikansa se kestää. Jos tilanne on liian raskas kestää, ei ole väärin hakeutua ammattiapuun.
      Siunausta!

      • Nähdäkseni Elian

        Nähdäkseni Elian tapaus on hieman toinen tapaus !

        Siis Elia toimi jo siinä Jumalan Voimassa, eli hän oli Jumalan valittu ja voideltu jo !

        Sen sijaan nykyään moni nuori uskova laitetaan täysi-ikäisten hommiin eli taistelu rintamaan ennen aikojaan, ja siitä seuraa loppuun palaminen.

        Tästä asiasta on kuvana Mooses, joka ensin lähti liikkeelle OMASSA VOIMASSA, ja miten kävikään hänelle, eli homma meni pieleen ja sitten Jumala vei hänet yksinäisyyteen ja erilleen kasvamaan, ja sitten kun Mooses oli IHAN TYHJÄ, kuten Raamattu kertoo, eli hän ei enää luottanut YHTÄÄN ITSEENSÄ, vasta sitten Jumala pystyi häntä käyttämään:

        11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?"

        1 Mooses vastasi ja sanoi: "Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: 'Ei Herra ole sinulle ilmestynyt'".

        10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
        11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
        12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
        13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"

        Nämä kertovat siis sen tilan jossa uskova vasta kelpaa Herran töihin, eli ei minkäänlaista luottamusta itseen ja omiin mahdollisuuksiin, eli tehtäväänsä valmis uskova on TÄYSIN TYHJENNETTY !

        Mutta Elian kohdalla oli kyse nähdäkseni ihan muusta, eli taistelu uupumuksesta, sillä hän yksin sai taistella kaikkia vastaan, eli hänellä ei ollut tukea muista, vaan yksin Herra oli hänen apunaan !

        Siis tehtävässään toimiva uskovakin voi uupua ja horjua uskossaan, ja Elian kertomus lohduttaa siis niitä, jotka Herra ITSE on jo voidellut tehtäviinsä, ja jotka sitten kuitenkin uupuvat, koska ihminen on vain vajavainen ihminen !


      • Tarkennan vielä hiem
        Nähdäkseni Elian kirjoitti:

        Nähdäkseni Elian tapaus on hieman toinen tapaus !

        Siis Elia toimi jo siinä Jumalan Voimassa, eli hän oli Jumalan valittu ja voideltu jo !

        Sen sijaan nykyään moni nuori uskova laitetaan täysi-ikäisten hommiin eli taistelu rintamaan ennen aikojaan, ja siitä seuraa loppuun palaminen.

        Tästä asiasta on kuvana Mooses, joka ensin lähti liikkeelle OMASSA VOIMASSA, ja miten kävikään hänelle, eli homma meni pieleen ja sitten Jumala vei hänet yksinäisyyteen ja erilleen kasvamaan, ja sitten kun Mooses oli IHAN TYHJÄ, kuten Raamattu kertoo, eli hän ei enää luottanut YHTÄÄN ITSEENSÄ, vasta sitten Jumala pystyi häntä käyttämään:

        11 Mutta Mooses sanoi Jumalalle: "Mikä minä olen menemään faraon tykö ja viemään israelilaisia pois Egyptistä?"

        1 Mooses vastasi ja sanoi: "Katso, he eivät usko minua eivätkä kuule minua, vaan sanovat: 'Ei Herra ole sinulle ilmestynyt'".

        10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
        11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
        12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
        13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"

        Nämä kertovat siis sen tilan jossa uskova vasta kelpaa Herran töihin, eli ei minkäänlaista luottamusta itseen ja omiin mahdollisuuksiin, eli tehtäväänsä valmis uskova on TÄYSIN TYHJENNETTY !

        Mutta Elian kohdalla oli kyse nähdäkseni ihan muusta, eli taistelu uupumuksesta, sillä hän yksin sai taistella kaikkia vastaan, eli hänellä ei ollut tukea muista, vaan yksin Herra oli hänen apunaan !

        Siis tehtävässään toimiva uskovakin voi uupua ja horjua uskossaan, ja Elian kertomus lohduttaa siis niitä, jotka Herra ITSE on jo voidellut tehtäviinsä, ja jotka sitten kuitenkin uupuvat, koska ihminen on vain vajavainen ihminen !

        Tarkennan vielä hieman tuota Elian tapausta !

        Siis siinä kinsteri pensaan alla, ja kuolemaa toivoessaan, minun nähdäkseni Elian palvelutehtävä alkoi tulla päätökseen, ei siis kuten Mooseksen yksinäisyydessä kansasta erotettuna ja Joosefin vankeudessa ja Jobin kärsimyksissä !

        Siis tuon kinsteripensas tapauksen jälkeen Herra laittoi Elian hoitamaan viimeiset tehtävänsä, eli kuningas tuli voidella ja itselle voidella seuraaja eli Elisa, ja muuta viime hetken tehtäviä, sillä Herra kutsui jo Eliaa kotiin !

        Itselläni oli Hengellinen äiti, jonka Herra kutsui kotiin elämänsä ehtoopuolella, ja eräässä Hengellissessä tilaisuudessa hän sai Sanan, että hänen tulee toimittaa talonsa !

        En silloin ymmärtänyt sitä asiaa, olin liian nuori, mutta tuolla hengellisellä äidilläni oli siis aikaa järjestää asiansa niin, että hän on valmis lähtemään taivaan kotiin, eli kaikki tarvittava tuli huolehtia kuntoon ennen sitä lähtöä.

        Myös Paavali tiesi lähtönsä koittavan kun hän oli Jerusalemiin matkalla ja Henki sen hänelle monen monta kertaa vahvisti, ja siten Paavalillakin oli vielä hyvin aikaa järjestellä asiansa niin, että jäljelle jääneet pärjäävät ja asiat ovat kunnossa lähtöä varten, seuraavassa hyvä esimerkki siitä "talon toimittamisesta" :

        23 Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
        24 En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
        25 Ja nyt, katso, minä tiedän, ettette enää saa nähdä minun kasvojani, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa minä olen vaeltanut ja saarnannut valtakuntaa.
        26 Sentähden minä todistan teille tänä päivänä, että minä olen viaton kaikkien vereen.
        27 Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa.
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
        29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
        33 En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita;
        34 te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet.
        35 Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."
        36 Ja tämän sanottuaan hän polvistui ja rukoili kaikkien heidän kanssansa.
        37 Ja he ratkesivat kaikki haikeasti itkemään ja lankesivat Paavalin kaulaan ja suutelivat häntä,
        38 ja enimmän suretti heitä se sana, jonka hän oli sanonut, etteivät he enää saisi nähdä hänen kasvojansa. Ja he saattoivat hänet laivaan.


      • Tuo edellinen siis
        Tarkennan vielä hiem kirjoitti:

        Tarkennan vielä hieman tuota Elian tapausta !

        Siis siinä kinsteri pensaan alla, ja kuolemaa toivoessaan, minun nähdäkseni Elian palvelutehtävä alkoi tulla päätökseen, ei siis kuten Mooseksen yksinäisyydessä kansasta erotettuna ja Joosefin vankeudessa ja Jobin kärsimyksissä !

        Siis tuon kinsteripensas tapauksen jälkeen Herra laittoi Elian hoitamaan viimeiset tehtävänsä, eli kuningas tuli voidella ja itselle voidella seuraaja eli Elisa, ja muuta viime hetken tehtäviä, sillä Herra kutsui jo Eliaa kotiin !

        Itselläni oli Hengellinen äiti, jonka Herra kutsui kotiin elämänsä ehtoopuolella, ja eräässä Hengellissessä tilaisuudessa hän sai Sanan, että hänen tulee toimittaa talonsa !

        En silloin ymmärtänyt sitä asiaa, olin liian nuori, mutta tuolla hengellisellä äidilläni oli siis aikaa järjestää asiansa niin, että hän on valmis lähtemään taivaan kotiin, eli kaikki tarvittava tuli huolehtia kuntoon ennen sitä lähtöä.

        Myös Paavali tiesi lähtönsä koittavan kun hän oli Jerusalemiin matkalla ja Henki sen hänelle monen monta kertaa vahvisti, ja siten Paavalillakin oli vielä hyvin aikaa järjestellä asiansa niin, että jäljelle jääneet pärjäävät ja asiat ovat kunnossa lähtöä varten, seuraavassa hyvä esimerkki siitä "talon toimittamisesta" :

        23 Sen vain tiedän, että Pyhä Henki jokaisessa kaupungissa todistaa minulle ja sanoo, että kahleet ja ahdistukset minua odottavat.
        24 En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni minkään arvoisena, kunhan vain täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut: Jumalan armon evankeliumin todistamisen.
        25 Ja nyt, katso, minä tiedän, ettette enää saa nähdä minun kasvojani, ei kukaan teistä, joiden keskuudessa minä olen vaeltanut ja saarnannut valtakuntaa.
        26 Sentähden minä todistan teille tänä päivänä, että minä olen viaton kaikkien vereen.
        27 Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa.
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
        29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
        30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
        31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
        32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
        33 En minä ole halunnut kenenkään hopeata tai kultaa tai vaatteita;
        34 te tiedätte itse, että nämä minun käteni ovat työllänsä hankkineet, mitä minä ja seuralaiseni olemme tarvinneet.
        35 Kaikessa minä olen osoittanut teille, että näin työtä tehden tulee huolehtia heikoista ja muistaa nämä Herran Jeesuksen sanat, jotka hän itse sanoi: 'Autuaampi on antaa kuin ottaa'."
        36 Ja tämän sanottuaan hän polvistui ja rukoili kaikkien heidän kanssansa.
        37 Ja he ratkesivat kaikki haikeasti itkemään ja lankesivat Paavalin kaulaan ja suutelivat häntä,
        38 ja enimmän suretti heitä se sana, jonka hän oli sanonut, etteivät he enää saisi nähdä hänen kasvojansa. Ja he saattoivat hänet laivaan.

        Tuo edellinen tapaus ja tilanne siis eroaa paljon niistä Jobin ja Mooseksen ja Joosefin tapauksista, mieleeni nousi seuraava Sanan paikka jonka joskus sain Herralta:

        Jesaja 40
        30 Nuorukaiset väsyvät ja nääntyvät, nuoret miehet kompastuvat ja kaatuvat;
        31 mutta ne, jotka Herraa odottavat, saavat uuden voiman, he kohottavat siipensä kuin kotkat. He juoksevat eivätkä näänny, he vaeltavat eivätkä väsy.

        Siis nuorukaiset ovat nuoria uskovia, jotka lähtevät ensin pitkälti OMASSA voimassa, ja touhuavat innokkaana omiaan, eli he siis luulevat toimivansa Jumalan teoissa ja toimissa, mutta käytännössä se on lihassa toimimista !

        No, tuokin kuuluu osana oppimiseen ja on tarpeellista, sillä jos ei elä, ei voi elämästä oppiakaan !

        Mutta lopulta siis kompastutaan ja kaadutaan ja voimat menee, ja sitten aletaan vasta tutkia ja miettiä, että mikä menikään vikaan ?

        Siis Mooses oli hyvä esimerkki siitä lihassa valetamisesta, eli omien touhujen touhuamisesta, mutta Mooseksella ja Joosefilla oli jo nuorena selvä näky siitä, että Jumala tulee heitä käyttämään, mutta erehdys tuleekin siinä juuri, että ei maltettu ODOTTAA sitä, että Jumala ensin valmistaa ja varustaa ja voitelee ja asettaa tehtävään, vaan mentiin siis itse touhuamaan, kuten Mooses, joka jopa tappoi egyptiläisen lihassaan ja sitten karkkoitettiin, kun sekaantui veljien väleihin !

        No, nuo kertomukset ovat siis vertais tuki kertomuksia, eli niiden kautta voimme saada lohdun ja ymmärtää sen, mitä itsellemme on tapahtunut, ja esim. Joosefin vankeus aika Egyptissä on hyvä kuva siitä Jobin sairaus ja varattomuus ja yksinäisyys "vankilasta" johon siis Herra vei Joosefin valmistumaan tehtäväänsä, siis toisaalla sanotaan näinkin:

        Psalmit 69
        32 Nöyrät näkevät sen ja riemuitsevat; elpyköön teidän sydämenne, teidän, jotka etsitte Jumalaa.
        33 Sillä Herra kuulee köyhiä eikä halveksi vankejansa.

        Mutta siihen Jesaja 40 kohtaan takaisin, eli ne nuoret uskovat siis lopulta uupuvat ja kompastuvat ja kaatuvat, mutta ne jotka Herraa ODOTTAVAT, saavat UUDEN Voiman !

        Siis kun siinä tuhkassa ja säkissä ja vankeudessa sitten uskova istuu ja ihmettelee, niin on tullut aika vihdoin ODOTTAA Herran aikaa ja Herran tehtävää ja Herran voitelua, ja uskova tajuaa vihdoin, että itsestään hän ei pysty yhtään mihinkään, eli oma voima ja mahdollisuudet on riisuttu.

        Sitten kun tulee se Herran aika, ja Hän katsoo uskovan valmistuneen vihdoin kaikella tapaa palvelu tehtäväänsä, niin Herra kutsuu ja asettaa ja voitelee ja vahvistaa ja varustaa kaikella tarpeellisella tavalla, ja silloin uskova lähtee UUDESSA VOIMASSA vasta!

        Siis sen oman voiman tilalla on Jumalan Voima, eli nuorena uskovana mennään omassa voimassa pitkälti, mutta ne jotka siis ODOTTAVAT Herraa, ne puetaan uudella voimalla eli Herran voimalla, ja silloin kun ei käytä omaa voimaa ei myöskään väsy eikä näänny, kuten tuo Jes 40 kohta kertoo !

        Siis siinä on muutamassa jakeessa paljon asiaa niille, jotka ovat vankeudessa ja kärsimyksissä, eli ODOTA Herraa, älä lähde omassa voimassa ENÄÄ !

        Ja siinä puhutaan kotkasta, ja nuorella kotkalla on lyhyet siivet, mutta aikuiseksi kasvaneella ne siivet vaihtuvat pidempiin, ja se kuvastaa osin sitä muutosta !

        Minulle on kerrottu, että kotkalla vaihtuu aikuistumisen kynnyksellä nokka putoaa ja siivet putoavat ja kotka kyhjöttää silloin jossain kallion kielekkeellä puolustus-, ja lentokyvyttömänä, ja se tila kuvastaa hyvin uskovaa joka on vihdoin saavuttamassa Hengellisen täyi-ikäisyyden, eli kuten Job oli puolustus kyvyttömänä ja kykenemättömänä itse itseään auttamaan, niin mekin olemme siinä omassa kärsimyksessäämme ja sulatuksessamme, mutta siinä on tuo lupaus, eli uudet ehommat siivet ja nokka, ja sitten on kevyt liidellä !

        Mutta kotkan siis tulee myös vain odottaa sitä, että ne siivet ja nokka kasvavat, ja samoin uskovan tulee odottaa sitä, että Herra kasvattaa ja valmistaa hänet, ja kun on aika, niin uskovakin nousee entistä ehommille "siivilleen" !

        Näitä tälläisiä tähän aiheeseen liittyviä Sanan paikkoja on siis paljon, ja ne itse ainakin löysin siinä syvimmässä alhossani, ja niiden avulla jaksoin, eli Herra tuki minua näiden Sanan paikkojen kautta ja avulla, kun kaikki toivo oli jo pois, ja nämä siis kiinnittävät uskovan yhä tiukemmin ja syvemmin Kristukseen ja yksin Hänen apuunsa, kun muuta apua ei enää ole !

        Toivon siis, että sinäkin uskova veli tai sisar saat näistä toivoa toivottomuuteesi ja lohtua tilanteeseesi, ja näissä aina on se toivo, eli niiden avulla jaksaa odottaa Herran aikaa ja virvoittavia aikoja, joita itsekin yhä siis odotan hartaasti kuin vartija aamua !

        Ps. 130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
        6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.


    • pa.

      "Siunausta ♥ ja tuu ap pois sieltä eksytyksestä :( :) "

      Kuka on ap ?

      • Kuulemma ns. alkuper

        Kuulemma ns. "alkuperäinen postaaja" !

        Oli uusi lyhenne minullekin, eli toisin sanoin viestiketjun aloittaja !

        Kii5 selitti sen tuolla ylempänä, oman ihmettelyni jälkeen !


      • pa.
        Kuulemma ns. alkuper kirjoitti:

        Kuulemma ns. "alkuperäinen postaaja" !

        Oli uusi lyhenne minullekin, eli toisin sanoin viestiketjun aloittaja !

        Kii5 selitti sen tuolla ylempänä, oman ihmettelyni jälkeen !

        Eiköhän olisi parempi, että kaikki kirjoitettaisiin vaan ihan suomea, niin kaikki ymmärtäisi ilman kyselyä.


      • Kuten kii5 sanoi
        pa. kirjoitti:

        Eiköhän olisi parempi, että kaikki kirjoitettaisiin vaan ihan suomea, niin kaikki ymmärtäisi ilman kyselyä.

        Kuten kii5 sanoi, niin tuo lyhenne on siis tunnettu joillakin foorumeilla !

        Näköjään vanha ei vain pysy enää mukana näissä ! ;)


    • ketjun aloittajalle

      Sinulle ketjun aloittaja!

      Voimia ja siunausta tiellesi. Itsellänikin oli erittäin pitkä ja vaikea tie päästä "avaralle paikalle", mutta sitten kun Herra sinut sille paikalle johdattaa tämän hetkisen tilanteesi läpi, niin sinun tiesi kyllä helpottuu. Jaksa vain, äläkä menetä toivoasi koskaan. Sillä se tie on kaita ja ahdas portti on todellakin ahdas, mutta roiku silti Jeesuksessa, niin Hän ajallansa sinut korottaa. Tutki Sanaa ja anna Sanan sinua puhdistaa, sillä kaikki käy niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat ja kun olet "kärsinyt" ja sinut on puhdistettu, niin sinä olet astia jaloa käyttöä varten. Muista, että raamatun mukaan, toivo ei saata häpeään. Olet siunattu tielläsi, jota nyt käyt, vaikket sinä itse sitä vielä näe! Kulje silti eteenpäin rohkeasti.

      • hellari...

        Ja väsynyt tarvitsee ennen kaikkea lepoa. Ei tarvitse välttämättä aina jaksaa pinnistää rukousta ja Sanan lukua. Olla vain ja huokauskin on rukous.


      • Sanan voima
        hellari... kirjoitti:

        Ja väsynyt tarvitsee ennen kaikkea lepoa. Ei tarvitse välttämättä aina jaksaa pinnistää rukousta ja Sanan lukua. Olla vain ja huokauskin on rukous.

        Jumalan Sana on lepopaikka. Siitä on apu kaikkeen mihin ihminen apua tarvitsee. Jumalan Sana puhdistaa, parantaa ja luo aivan uutta.


      • Kysyn...ja sanon
        hellari... kirjoitti:

        Ja väsynyt tarvitsee ennen kaikkea lepoa. Ei tarvitse välttämättä aina jaksaa pinnistää rukousta ja Sanan lukua. Olla vain ja huokauskin on rukous.

        hellari...., miten ihminen voi levätä ilman apua väsymyksensä tuskansa keskellä? Mistä avun voi löytää? Eikö juuri Sanasta?
        Tuskan keskellä ei pidä jäädä toimettomaksi. Väsymyksen keskellä ei pidä jäädä laiskaksi.
        Jos ei itse ole kokenut, ei voi toisia auttaa!


    • Kotkasta vielä hiema

      Kotkasta vielä hieman !

      Kun se kotka on siivetönnä ja vailla nokkaa, se on siis lentokyvytön ja puolustus kyvytön, ja se kuvastaa siis hyvin uskovaa, joka on elämänsä raunioilla, niin Hengellisen kuin luonnollisen !

      Ja kuten Jobin kohdalla, niin uskovankin kohdalla siinä tuhkassa ja säkissä olleassa ja puolustuskyvyttömänä, tulevat nuo Jobinkin "ystävät" vielä nokkimaan !

      Siis he ovat kuva lihallisista ja kypsymättömistä uskovista veljistä, joiden tulkinta Jobin kohtalosta oli siis se, että Job kärsii omien pahojen tekojensa seurauksia eli omien syntiensä tähden, ja kaikki se on Jumalan kostoa ja vihaa Jobia kohtaan siis heidän mukaansa !

      Samoin nyky uskovan moni toinen uskova, ja entinen "hyvä veli" siis tuomitsee luopioksi ja Jumalan hylkäämäksi, ja kaikin puolin huonoksi ja kelpaamattomaksi, mutta Jobinkaan kohdalla ei siis siitä oikeasti ollut kyse, vaan puhdistus kärsimyksestä, eli Jumala vei Jobia suurempiin siunauksiin, kuten lopulta kävi.

      Mutta moni uskova varsinkin katsoo ulkoisiin ja pitää siis tuota kärsivää Jumalan hylkäämänä ja luopiona ja muuta vastaavaa saa kuulla ja kärsivä saa kaiken päälle vielä tuon ja lisäski ylenkatsetta osakseen aivan riittämiin.

      Eli puolustuskyvytöntä lyödään vielä vyön alle ja maassa makaavaa potkitaan surutta, mutta tuo siis kertoo siitä, että nuo pahoinpitelijät ovat vain ymmärtämättömiä ja itse kasvamattomia ja kokemattomia, eivätkä ymmärrä sitä, mitä ovat tekemässä, ihan kuten eivät Jobin "ystävätkään", mutta lopulta Jumala antoi oman arvioinsa heistäkin, ja kaiken tuon kokemansa jälkeen Jobin tuli heitä siunata ja rukoilla heidänkin puoleastaan !

      7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
      8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
      9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
      10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
      11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
      12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.

      Tämä on Jobin Tien lopputulema, ja tämä on meidänkin toivomme omissa kärsimyksissämme, eli kärsimysten kautta meistä tehdään "täydellisiä" eli oikeammin Hengellisesti täysi-ikäisiä !

      Ja vain tämän Tien kautta uskovasta voi tulla astia jaloa käyttöä varten, KAIKKIIN hyviin tekoihin valmistunut !

      2. Tim. 3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

      2. Tim. 2:21 Jos nyt joku puhdistaa itsensä tämänkaltaisista, tulee hänestä astia jaloa käyttöä varten, pyhitetty, isännälleen hyödyllinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmis.

      Siis nuorta uskovaa Jumala voi käyttää vain vähään, mutta sitä, jonka Hän on valmistanut, Jumala voi vasta käyttää paljoon, kun oma voima ja omat touhuilut on ohi, ja uskova oppii vaeltamaan Jumalan valmistamissa valmiissa teoissa !

    • Kokeile Matt. 4:4.

      Niin sitä luulisi.

    • Huiputusta?

      Kirjoittaja "Sumussa" tuo esiin uskovien keskuudessa vallitsevan tosiasian, joka usein kielletään tai siitä syytetään vääränlaista seurakuntaa:

      Kukaan ei parane sairauksista. Todellisia parantumisia saa todella suurennuslasilla hakea. Miksi Raamatun selkeät lupaukset eivät pidä paikkaansa??

      Saarnaajat usein puhuvat parantumisista jossain toisella paikkakunnalla, toisessa maassa tai toisella pallon puoliskolla. Miksi mitään ei tapahdu Suomessa? Miksi Jumala ei pidä Sanassa antamaansa lupaustaan?

      • Ei pidä kieltää Juma

        Ei pidä kieltää Jumalan Voimaa, vaikka sitä ei kokisikaan elämässään juuri nyt ja tässä, jotta ei joudu seuraavien joukkoon !

        2. Tim. 3:5
        heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

        Siis esimerkkinä tästä on Jeesua ja vastakkaisina toimijoina ne tähystäjät, jotka saivat luvatun maan huonoon huutoon, eli uskon vahvistamisen sijaan murensivat sitä kansan uskoa Jumalan lupauksiin ja niiden todenperäisyyteen !

        Mutta mennään itse asiaan !

        Monien kansojen historiassa on ns. kuivia kausia, jolloin Jumala ei pääse toimimaan, ja se johtuu Seurakunnan väärästä toiminnasta, eli kun nykyään on hajaannus ja Kristuksen jäsenet hajallaan sikoin sokin, ja käsi retkottaa tuolla ja jalka toisaalla, niin eihän se Kristuksen Seurakuntaruumis vain yksinkertaisesti voi toimia, ja kun se ei toimi, ei nähdä oikeita Jumalan ihmeitä ja parantumisiakaan.

        Siis niskoittelijat saavat asua kuivassa erämaassa, kun eivät taivu Jumalan Hyvään Tahtoon, ja näin on nyt ollut ja on Suomen Seurakunnassa ja "seurakunnissa" siis !

        Ps. 68:6 Jumala, joka antaa hyljätyille kodin ja johtaa vangitut onneen. Vain niskoittelijat asuvat kuivassa maassa.

        Siis me asumme nyt Suomessa, siinä kuivassa maassa, ja jäämme paitsi Jumalan siunauksista, ja itse odotan sitä siunauksien aikaa, joka seuraa tätä nykyistä seulonta vaihetta !

        Jumala siis kyllä pitää lupauksensa, mutta niissä on aina ehtonsa, eli samoin kuin seuraavassa:

        1. Joh. 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

        Siis puhdistamista ei tapahdu, jos ei syntejä tunnusteta !

        Ja niskoittelu siis estää siunaukset, sillä Jumala on Totinen ja Vanhurskas ja Oikeamielinen, eikä Hän siunaa väärää toimintaa eikä siten yllytä siihen siunaamalla vaikka lapsi / lapset toimivat monella tapaa väärin !

        Eli ei ole kyse Jumalasta, vaan uskovista, ja jos ei touhu ja tyyli muutu, niin kuivassa erämaassa saamme yhä olla, me niskoittelijat siis !


    • ketjun aloittajalle

      Jumalan voima vaikuttaa varmasti uskovan elämässä, mikäli Hän Jeesusta seuraa. Monesti Herra kehoittaa meitä Sanansa kautta: asiasi on Hänen edessään, odota Häntä. Aina Hän ei vastaa heti. Joskus emme ymmärrä vastausta. Toisinaan emme edes saa vastausta ja vain Hän itse tietää, miksi näin on. Me joudumme silti tyytymään Hänen tahtoonsa.
      Tärkeintä uskossa on uskoa ja sen jälkeen yhtä tärkeä on luottaa, että Hän on meidän kanssamme, tulipa elämässämme sitten mitä tahansa vastaan, niin Hän ei meitä hylkää.
      Näillä sanoilla toivottelen ketjun aloittajalle, sekä muille, jotka joutuvat olemaan tällä hetkellä "erämaassa" siunausta. Olkoon Sana valona siihen asti, kunnes kointähti koittaa sydämissänne!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe