Mikä lintuja vaivaa?

Tänään ja eilen on ikkunoihimme lentää poksahdellut lintuja. Siis törmänneet täyttä vauhtia lentäen ja satuttaneet itseään; yksi taisi kuollakin. Juovuksissa vai huumeiden alaisina?

71

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • €ero

      Tilhet ne törmäilee vauhkoina riippunee ikkunan sijainnista, entinen asunto oli iso akkuna ja pihlajapuita lähellä.

    • .....

      Aina meillä tässä talossa on linnut ikkunoihin törmäilleet, isot ikkunapinnat.
      Nyt lie linnut viinapäissään, syksyn satoa.

    • mimmimummi*

      Nyt alkaa olla se vuoden aika....jolloin ne ovat vähän pökrässä.....mutta muutoinkin jos luonto heijastuu ikkunaan siten kuin se ikäänkuin jatkuisi.....linnut erehtyvät ja lentävät helposti täysillä päin ikkunaa....Omakotitaloissa... matalalla varmaan enemmän tapahtuu..

    • Minulle uusi ilmiö. Olin nähnyt veritahroja keittiön ikkunassa muutama päivä sitten ja sen jälkeen onkin ainakin kolme tullut täydellä vauhdilla suoraan keittiön ruutuun. Ikkunojahanon tällaisessa vanhassa, kaksikerroksisessa talossa joka ilmansuuntaan ja jos ne on törmäilleet muihin niin ei ainakaan ole näkynyt verijälkiä. Minä jotenkin yhdistin tämän asian luumupuuhun ja maahan tippuviin hedelmiin.

    • ,,,,,

      Lintuja törmäilee ympäri vuoden. Luulisin että pakenevat jotakin, vaikkapa haukkojen hyökkäyksiä. Kesäisin taas ottavat kiinni hyöteisiä liian läheltä ikkunaa ja törmäävät siihen.

      Eikä ole kiinni lintulajista. Kaikenlaisia kesä-ja talvilintuja punatulkuista tiaisiin, peipposista västäräkkeihin, jopa tikkoja ja haukkojakin.

    • sattuuhan noita

      Ei mitään uutta ja outoa, aina linnut on ikkunoihin lentäneet. Joku iso lintu särki jopa ikkunalasin, ei kuollut vaan lensi pois.

      • ,,,,,

        Toki.

        Kerran vuosia sitten lensi metso kolmikertaisen ikkunan läpi sisälle. Lattialla makasi pökertyneenä.


    • Mulla on sitten varmaan liian puhtaat ikkunat :(

      • ent. siivoojaparka

        Justiin saman vastasin sinulle, mutta ei lähtenyt liikkeelle.


      • kokeillut.

        Vaatii aika paljon sokeria säilömiseen.

        Ruusunmarjahilloa olen tehnyt, joskus jopa variksenmarjoistakin. Tänä syksynä huonosti variksenmarjoja.


      • kokeillut. kirjoitti:

        Vaatii aika paljon sokeria säilömiseen.

        Ruusunmarjahilloa olen tehnyt, joskus jopa variksenmarjoistakin. Tänä syksynä huonosti variksenmarjoja.

        Minua kiehtoo kokeilla tehdä pihjajanmarjaviiniä, ehkä kokeilen. Viimeisin kokeiluni on luomu mustaherukkaviini ja siitä tuli on tosi hyvää,


    • Ps. piti sanoman, että linnut etsivät oma-aloitteesti omaa hyvää jota me ihmiset emme ymmärrä, ajattelemme.kännissä päin ikkunoita noin kuvinnollisesti.

      • hyvää ötyä

        Pistä korkki kiinni.


    • viuh viuh kops

      Kohta on vaarana se, että humalainen korppi paukahtaa klasista sisälle.

      • Älä sulje valoja, olen ja hyökkään


      • paratkoon
        korppis kirjoitti:

        Älä sulje valoja, olen ja hyökkään

        Miten valot suljetaan?
        Taidat olla jo melko pöllyssä.


      • ei hyvät....
        korppis kirjoitti:

        Älä sulje valoja, olen ja hyökkään

        Onko nuo Sinun ravikapulasi tuossa kuvassa ?


      • hyvin sanottu
        ei hyvät.... kirjoitti:

        Onko nuo Sinun ravikapulasi tuossa kuvassa ?

        Ravikapulat...eehhehee!


      • hyvin sanottu kirjoitti:

        Ravikapulat...eehhehee!

        Huomenta.

        Komiat ravikapulat eikös. Muuten nyt kun olen lopettanut lääkkeeni, joita söin viisivuotta painoni putoaa, vesikiertää kehossani tehokkaasti ja hyvän olon tunne paranee. Bosettia en enää tarvitse. Valmistamani viininikin on terveellistä luomua.

        Paloma@ Miten vaaleissa kävi? Voittiko punainen väri?


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta.

        Komiat ravikapulat eikös. Muuten nyt kun olen lopettanut lääkkeeni, joita söin viisivuotta painoni putoaa, vesikiertää kehossani tehokkaasti ja hyvän olon tunne paranee. Bosettia en enää tarvitse. Valmistamani viininikin on terveellistä luomua.

        Paloma@ Miten vaaleissa kävi? Voittiko punainen väri?

        Nojoo, mutta suurin voittaja oli kuitenkin nää saamarin rasistit. Jopa mun omassa pikkukylässä. Moderaatit ajaneet ihmiset sellaseen loukkoon että mikään ei enää onnistu.
        Reinfeldt eroaa, Läfvén on uusi pääministeri mutta pystyykö hän johtamaan maata tässä täysin kahtiin jakautuneessa yhteiskunnassa jossa punainen pohjoinen haluaa yhtä ja sininen Tukholma toista?


      • korppis kirjoitti:

        Huomenta.

        Komiat ravikapulat eikös. Muuten nyt kun olen lopettanut lääkkeeni, joita söin viisivuotta painoni putoaa, vesikiertää kehossani tehokkaasti ja hyvän olon tunne paranee. Bosettia en enää tarvitse. Valmistamani viininikin on terveellistä luomua.

        Paloma@ Miten vaaleissa kävi? Voittiko punainen väri?

        "korppis"

        Soon Dosentti...
        Kuten aamuiset uutiset kertoivat, ei voittanut punainen puolue.
        Tosi-Demokraattinen Ruotsi voitti.
        Kauheasti harmittelevat asiaa siellä.
        He kun olisivat halunneet jatkaa Putiinisella puudutuksella.
        Kertokoon Paloma lisää viineistään.
        Toivottavasti ota hän ei murheeseen.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "korppis"

        Soon Dosentti...
        Kuten aamuiset uutiset kertoivat, ei voittanut punainen puolue.
        Tosi-Demokraattinen Ruotsi voitti.
        Kauheasti harmittelevat asiaa siellä.
        He kun olisivat halunneet jatkaa Putiinisella puudutuksella.
        Kertokoon Paloma lisää viineistään.
        Toivottavasti ota hän ei murheeseen.

        H.

        Kun kirjoitin Bosetti ajattelin ei täsmää, mutta kuten tiedät aivoni ei osannut yhdistää siihen D kirjainta. Näitä minun ongelmia, jotka toistuvat kirjoittelussani. Mutta asiayhteyteen liitettynä pitäisi mennä perille, tai sitten ei kuten olen humannut.

        Punaiseen suuntaanhan Ruotsissa mennään.


      • ;))
        korppis kirjoitti:

        Kun kirjoitin Bosetti ajattelin ei täsmää, mutta kuten tiedät aivoni ei osannut yhdistää siihen D kirjainta. Näitä minun ongelmia, jotka toistuvat kirjoittelussani. Mutta asiayhteyteen liitettynä pitäisi mennä perille, tai sitten ei kuten olen humannut.

        Punaiseen suuntaanhan Ruotsissa mennään.

        Et sentään kirjottanut Klosetti.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nojoo, mutta suurin voittaja oli kuitenkin nää saamarin rasistit. Jopa mun omassa pikkukylässä. Moderaatit ajaneet ihmiset sellaseen loukkoon että mikään ei enää onnistu.
        Reinfeldt eroaa, Läfvén on uusi pääministeri mutta pystyykö hän johtamaan maata tässä täysin kahtiin jakautuneessa yhteiskunnassa jossa punainen pohjoinen haluaa yhtä ja sininen Tukholma toista?

        Rasistit ovat kuitenkin isänmaallinen puolue. Putin on nostanut venäläisten itseetuntoa. Jospa rasistit kuten heitä nimitit ovat kantaruotsalaisten sisimmissä se ainoa ruotsalainen puolue jotenkin verrattavissa Putinin tavoitteisiin luoda Venäjästä venäläisten maa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nojoo, mutta suurin voittaja oli kuitenkin nää saamarin rasistit. Jopa mun omassa pikkukylässä. Moderaatit ajaneet ihmiset sellaseen loukkoon että mikään ei enää onnistu.
        Reinfeldt eroaa, Läfvén on uusi pääministeri mutta pystyykö hän johtamaan maata tässä täysin kahtiin jakautuneessa yhteiskunnassa jossa punainen pohjoinen haluaa yhtä ja sininen Tukholma toista?

        "Paloma.se.co"

        Mikä hän on sanomaan että hänen Demokraattinsa on se lutuisin Demokraatti?
        Löfvén, voiskos tuon Suomentaa lehdykkä..lento-lehtinen..
        Senlainen ohi-menevä viuhahdus.
        Teillä toimii nyt kansan-valta hyvin.
        Vaikka kuinkakin yrititte sivuuttaa osan kansastanne.
        Hyi! Hyi!
        Sanon minä.
        Kekkosen ajan kasvatti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mikä hän on sanomaan että hänen Demokraattinsa on se lutuisin Demokraatti?
        Löfvén, voiskos tuon Suomentaa lehdykkä..lento-lehtinen..
        Senlainen ohi-menevä viuhahdus.
        Teillä toimii nyt kansan-valta hyvin.
        Vaikka kuinkakin yrititte sivuuttaa osan kansastanne.
        Hyi! Hyi!
        Sanon minä.
        Kekkosen ajan kasvatti.

        H.

        Hän yrittää sielläkin muistaa, että maahan-muutto-vastaisuus ei aina ole rasismia.
        Före detta Finn-jävel.
        Kan hända, fortfarande är?
        Vit hyad förbannelse.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Hän yrittää sielläkin muistaa, että maahan-muutto-vastaisuus ei aina ole rasismia.
        Före detta Finn-jävel.
        Kan hända, fortfarande är?
        Vit hyad förbannelse.

        H.

        Hän ei ehkä ole tietoinen näiden poliitikkojen rasistisesta taustasta jota nyt yritetään piiloittaa. Jimmy Åkesson on rasisti vaikka voissa keittäisi. Surettaa että minunkin kotini ympäristössä asuu ahdasmielisä, kateellisia pikkusieluja (20%) jotka ovat äänestäneet rasisteja, pahoinpitelystä tuomittuja kansankiihottajia sen sijaan että he olisivat ymmärtäneet että moderaattien ja allianssin sokea ja yhteiskuntaa ja ruotsalaista elämäntapaa ja ruotsalaisia arvoja tuhoava politiikka on syypää siihen että joillakin menee huonosti ja että se ei suinkaan ole maahanmuuttajien syytä.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nojoo, mutta suurin voittaja oli kuitenkin nää saamarin rasistit. Jopa mun omassa pikkukylässä. Moderaatit ajaneet ihmiset sellaseen loukkoon että mikään ei enää onnistu.
        Reinfeldt eroaa, Läfvén on uusi pääministeri mutta pystyykö hän johtamaan maata tässä täysin kahtiin jakautuneessa yhteiskunnassa jossa punainen pohjoinen haluaa yhtä ja sininen Tukholma toista?

        Noinko yksinkertaisesti sinä, Paloma, jaat ihmiset rasisteiksi ja ei-rasisteiksi?

        Voin lisätä kauhukuvaasi ruotsalaisista äänestäjistä sillä, että ei siinä kolmessatoista prosentissa ole vielä läheskään kaikki tätä hulvatonta maahanmuuttoa vastustavat. Tässä yksi ja tunnen lukemattoman määrän muitakin, jotka silti äänestivät muuta kuin Sverigedemokraatteja. Minun vaalikompassini näytti, että olen 19 prosenttia Sd. Yhdellä kaverilla tässä näytti, että hän on 59 prosenttia Sd. Ei ny kumpikaan silti niitä äänestetty vaikka...

        En minä pidä rasisteina kaikkia Sverigedemokraatteja äänestäviä. Varmasti monella niistä on maahanmuuttajaystäviä ja maahanmuuttajataustaisia itsekin, mutta liika on aina liikaa. Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on ihan päin prinkkalaa. Se sinun on myönnettävä itsekin.

        Muutes niin, eikös Tukholman kunnastakin tullut punainen? Sellaista yön pimeinä tunteina olin näkevinäni jostain. Vai näinkö sitten ruusunpunaista unta? Meidän kunta jäi vielä kylmän siniseksi ja niin se tulee varmaan olemaankin, kunnes saadaan tarpeeksi niitä pakolaisia tänne.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Noinko yksinkertaisesti sinä, Paloma, jaat ihmiset rasisteiksi ja ei-rasisteiksi?

        Voin lisätä kauhukuvaasi ruotsalaisista äänestäjistä sillä, että ei siinä kolmessatoista prosentissa ole vielä läheskään kaikki tätä hulvatonta maahanmuuttoa vastustavat. Tässä yksi ja tunnen lukemattoman määrän muitakin, jotka silti äänestivät muuta kuin Sverigedemokraatteja. Minun vaalikompassini näytti, että olen 19 prosenttia Sd. Yhdellä kaverilla tässä näytti, että hän on 59 prosenttia Sd. Ei ny kumpikaan silti niitä äänestetty vaikka...

        En minä pidä rasisteina kaikkia Sverigedemokraatteja äänestäviä. Varmasti monella niistä on maahanmuuttajaystäviä ja maahanmuuttajataustaisia itsekin, mutta liika on aina liikaa. Ruotsin maahanmuuttopolitiikka on ihan päin prinkkalaa. Se sinun on myönnettävä itsekin.

        Muutes niin, eikös Tukholman kunnastakin tullut punainen? Sellaista yön pimeinä tunteina olin näkevinäni jostain. Vai näinkö sitten ruusunpunaista unta? Meidän kunta jäi vielä kylmän siniseksi ja niin se tulee varmaan olemaankin, kunnes saadaan tarpeeksi niitä pakolaisia tänne.

        Olet ymmärtänyt väärin pointtini. Ei kaikki jotka ovat äänestäneet sverigedemokraatteja ole rasisteja, ainoastaan harhaanjohdettuja ja tyytymättömiä,; sverigedemokraatit eli siis ne joita he ovat äänestäneet ovat rasisteja, koska puolueen idelogia on pohjimmiltaan rasistinen ja fascistinen
        Lue Kristina Lindquistin analyysi puolueesta päivän DN:ssä.

        http://www.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/fascismen-ar-sveriges-tredje-storsta-parti/


      • sädekehä päässä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Hän ei ehkä ole tietoinen näiden poliitikkojen rasistisesta taustasta jota nyt yritetään piiloittaa. Jimmy Åkesson on rasisti vaikka voissa keittäisi. Surettaa että minunkin kotini ympäristössä asuu ahdasmielisä, kateellisia pikkusieluja (20%) jotka ovat äänestäneet rasisteja, pahoinpitelystä tuomittuja kansankiihottajia sen sijaan että he olisivat ymmärtäneet että moderaattien ja allianssin sokea ja yhteiskuntaa ja ruotsalaista elämäntapaa ja ruotsalaisia arvoja tuhoava politiikka on syypää siihen että joillakin menee huonosti ja että se ei suinkaan ole maahanmuuttajien syytä.

        Tunnetko olevasi paljonkin yläpuolella niiden kateellisten, pikkusieluisten naapuriesi?


      • Pirre*
        korppis kirjoitti:

        Rasistit ovat kuitenkin isänmaallinen puolue. Putin on nostanut venäläisten itseetuntoa. Jospa rasistit kuten heitä nimitit ovat kantaruotsalaisten sisimmissä se ainoa ruotsalainen puolue jotenkin verrattavissa Putinin tavoitteisiin luoda Venäjästä venäläisten maa.

        Eikö voi olla isänmaallinen muuten kuin olemalla rasistinen, korppis?


      • Pirre* kirjoitti:

        Eikö voi olla isänmaallinen muuten kuin olemalla rasistinen, korppis?

        Paloma nimitti vaaleissa menestynyttä puoluetta rasistipuolueeksi, en minä. Kommentoin vain käyttäen hänen sanojaan. Onhan siellä Ruotsissa aivan liikaa ongelmia maahanmuuttajien ja valtaväestön välillä samoin kuin eri uskonsuuntauksien kesken.

        Mikä on kantasi huhuista, että Putini halajaa Suomea Venäjän alaisuuteen?

        Meidän siirtolaisista suurin osa on venäläisiä. Omia pitää puolustaa vaikka itsenäisten maiden valtauksilla. Historia kertoo, että Stalin teki näitä venäläisten pakkosiirtoja ja nyt Putin kerää sadon.

        Otammeko lisää Somaleita vai Venäkoita? Kinkkinen valinta eikö.

        Helsingin poliisi on kutsunut siijojen ja sunnien imaaneita neuvonpitoon koska Helsingissä on näiden Islamia jakavan uskonsuuntauksen välillä on huomattu kiristyneitä tunteita ja jännitteitä.


      • Pirre*
        korpikirjailija kirjoitti:

        Paloma nimitti vaaleissa menestynyttä puoluetta rasistipuolueeksi, en minä. Kommentoin vain käyttäen hänen sanojaan. Onhan siellä Ruotsissa aivan liikaa ongelmia maahanmuuttajien ja valtaväestön välillä samoin kuin eri uskonsuuntauksien kesken.

        Mikä on kantasi huhuista, että Putini halajaa Suomea Venäjän alaisuuteen?

        Meidän siirtolaisista suurin osa on venäläisiä. Omia pitää puolustaa vaikka itsenäisten maiden valtauksilla. Historia kertoo, että Stalin teki näitä venäläisten pakkosiirtoja ja nyt Putin kerää sadon.

        Otammeko lisää Somaleita vai Venäkoita? Kinkkinen valinta eikö.

        Helsingin poliisi on kutsunut siijojen ja sunnien imaaneita neuvonpitoon koska Helsingissä on näiden Islamia jakavan uskonsuuntauksen välillä on huomattu kiristyneitä tunteita ja jännitteitä.

        En tiedä onko huhuissa perää, vai onko ne vain huhuja...enkä oikeastaan usko että Venäjä haluaa valloittaa Suomen..miksi se tekisi niin..mutta nähtäväksi jää..

        Venakoita tuo suomalaiset poikamiehet ja muut sinkuiksi jääneet miehet, heitä tulee niin kauan kuin meillä on rajat auki, emmekä muuta lakia...

        Pakolaisia me olemme sitoutuneet ottamaan tietyn määrän kansainvälisellä sopimuksella, ja sopimus on kai vieläkin voimassa, oli ne pakolais statuksen omaavat sitten somaleita tai muita..esim. syyrialaisia..


      • Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

        En tiedä onko huhuissa perää, vai onko ne vain huhuja...enkä oikeastaan usko että Venäjä haluaa valloittaa Suomen..miksi se tekisi niin..mutta nähtäväksi jää..

        Venakoita tuo suomalaiset poikamiehet ja muut sinkuiksi jääneet miehet, heitä tulee niin kauan kuin meillä on rajat auki, emmekä muuta lakia...

        Pakolaisia me olemme sitoutuneet ottamaan tietyn määrän kansainvälisellä sopimuksella, ja sopimus on kai vieläkin voimassa, oli ne pakolais statuksen omaavat sitten somaleita tai muita..esim. syyrialaisia..

        Mutta vänkään yhä ettei maahanmuuttajien ja pakolaisten sortaminen (rasismi) ole isänmaallisuutta se on esim. perusuomalaisuutta..ja ruotsissa vastaavan vielä , kovemman linjan maahanmuuttovastaisen puolueen emävale.


      • sädekehä päässä kirjoitti:

        Tunnetko olevasi paljonkin yläpuolella niiden kateellisten, pikkusieluisten naapuriesi?

        En aseta itseäni kenenkään yläpuolelle. Olen todella pettynyt että osa kansasta on noin helposti johdettavissa vihaamaan kanssaihmisiään jotka eivät ole tehneet mitään ansaitakseensa tämän. En osaa edes sanoa mistä se johtuu paitsi että jos ihminen on alunperinkin kateellinen ja katkera, näkee kaiken negatiivisena ja on sitä mieltä että naapurin hiekkalaatikko on kauniimpi ja isompi ja parempi kuin oma ja jos siinä vielä leikkii lapsia jotka näyttävät erilaiselta ja puhuvat kieltä mitä itse ei ymmärrä....ja sitten tulee näitä lipeviä poliitikkoja tyyppi Åkesson ja sanoo että katsos ne on nuo jotka vievät rusinat pullasta ja sinulle jää vain kuiva kannikka käteen.

        Joo, katson näitä asioita kyllä eri vinkkelistä. En tiedä onko se ylhäältä vai alhaalta, vasemmalta vai oikealta. Mutta sen tiedän että se ei ole samasta näkökulmasta..

        Otan kuitenkin hieman takaisin noita vihaisia sanojani ed. kommentistani: ei kaikki jotka ovat äänestäneen rasisteja itse ole rasisteja. Ainoastaan harhaanjohdettuja ja huonosti (väärin) informoituja.


      • yrität aivopesua
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En aseta itseäni kenenkään yläpuolelle. Olen todella pettynyt että osa kansasta on noin helposti johdettavissa vihaamaan kanssaihmisiään jotka eivät ole tehneet mitään ansaitakseensa tämän. En osaa edes sanoa mistä se johtuu paitsi että jos ihminen on alunperinkin kateellinen ja katkera, näkee kaiken negatiivisena ja on sitä mieltä että naapurin hiekkalaatikko on kauniimpi ja isompi ja parempi kuin oma ja jos siinä vielä leikkii lapsia jotka näyttävät erilaiselta ja puhuvat kieltä mitä itse ei ymmärrä....ja sitten tulee näitä lipeviä poliitikkoja tyyppi Åkesson ja sanoo että katsos ne on nuo jotka vievät rusinat pullasta ja sinulle jää vain kuiva kannikka käteen.

        Joo, katson näitä asioita kyllä eri vinkkelistä. En tiedä onko se ylhäältä vai alhaalta, vasemmalta vai oikealta. Mutta sen tiedän että se ei ole samasta näkökulmasta..

        Otan kuitenkin hieman takaisin noita vihaisia sanojani ed. kommentistani: ei kaikki jotka ovat äänestäneen rasisteja itse ole rasisteja. Ainoastaan harhaanjohdettuja ja huonosti (väärin) informoituja.

        Harhaanjohdettuja kaikki jotka eivät ajattele niinkuin sinä. Tulitikuilla ja pistooleilla eikös ne leiki siellä Ruotsissa ne söpöt pakolaislapset.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Paloma nimitti vaaleissa menestynyttä puoluetta rasistipuolueeksi, en minä. Kommentoin vain käyttäen hänen sanojaan. Onhan siellä Ruotsissa aivan liikaa ongelmia maahanmuuttajien ja valtaväestön välillä samoin kuin eri uskonsuuntauksien kesken.

        Mikä on kantasi huhuista, että Putini halajaa Suomea Venäjän alaisuuteen?

        Meidän siirtolaisista suurin osa on venäläisiä. Omia pitää puolustaa vaikka itsenäisten maiden valtauksilla. Historia kertoo, että Stalin teki näitä venäläisten pakkosiirtoja ja nyt Putin kerää sadon.

        Otammeko lisää Somaleita vai Venäkoita? Kinkkinen valinta eikö.

        Helsingin poliisi on kutsunut siijojen ja sunnien imaaneita neuvonpitoon koska Helsingissä on näiden Islamia jakavan uskonsuuntauksen välillä on huomattu kiristyneitä tunteita ja jännitteitä.

        Kylässämme jossa asuu 300 ihmistä on pakolaisvastaanotto. Jokunen vuosi sitten kun pakolaiset tulivat kyläämme paikalliset olivat hieman pelokkaita siitä mitä tulee tapahtumaan pienessä kyläidyllissämme. Jotkut asettivat kylttejä "Yksityisalue" englanniksi varmuuden vuoksi pihojensa laidalle. Lehdissä oli joitain kommenttia. Nyt on siitä jo muutama vuosi kulunut: pakolaisvastaanotolla on 55 vaikituista paikkaa, mutta ei siellä ole kuin muutama lapsiperhe. Miksi ihmeessä minun pitäisi vihata ja pelätä heitä kun he työntävät lastenvaunujaan kylätiekllä? Rikollisuus ei ole kasvanut, ei varkauksia, ei mitään pahaa johon maahnamuuttajaperheet olisivat syyllisiä.

        Miten muiden ihmisten vihaaminen/sortaminen/halventaminen tekee minusta paremman ruotsalaisen/suomalaisen? Siirtolaisuus on rikastanut suuresti tätä maata ja tekee samaa Suomelle: pakolaisten alkuunauttaminen on investointi maan tulevaisuuteen, pitkällä tähtäimellä. Mitä heidän lautasellaan on ei ole pois minun lautaseltani.

        Mutta onhan tietysti hankaluuksiakin ja probleemia, jotka ovat voitettavissa. Ruotsi ottaa omaan asukaslukuunsa verrattuna eniten pakolaisia Euroopassa. Asioista pitää pystyä keskustelemaan ilman loukkauksia ja vähättelyjä. Henkilökohtaisesti minä olen epäluuloinen palavasilmäisiä fanaatikkoja kohtaan tulivatpa he mistä maasta tahansa. Myöskään en hyväksy enkä katso edes lieventäväksi asianhaaraksi maan lakien rikkomista uskonnollisista tai kulttuurisyistä. Oman uskonnon ja tapojen asettaminen uuden kotimaan tapojen ja lakien yläpuolelle on siemen joka kasvattaa puita joiden hedelmät ovat silkkaa myrkkyä.

        Summa summarum: rasismi ei ole samaa kuin isänmaallisuus. Pikemmin sen vastakohta, koska oma isänmaallisuus ei kestä vertailukohtia jos se hajoaa kuin auringonvalo prismassa kun omat tavat ja tottumukset, uskonto ja kulttuuri asetetaan kysenalaisiksi vieraan uuden naapurin taholta.


      • yrität aivopesua kirjoitti:

        Harhaanjohdettuja kaikki jotka eivät ajattele niinkuin sinä. Tulitikuilla ja pistooleilla eikös ne leiki siellä Ruotsissa ne söpöt pakolaislapset.

        Harhaanjohdettuja ja huonoa infoa saaneita, mutta he ovat ostaneet koko paketin. Me emme ajattele samoin monista asioista edes veljieni ja siskojeni kanssa, vielä vähemmän ystävien kesken, mutta ei meistä kukaan hyväksy rasismia ja väkivaltaa. Ja hyvin pärjäämme yhdessä.
        En minä tiedä millä ne lapset leikkii Suomessa. Täällä kait tällä hetkellä lähinnä transformereilla, play-bleideilla, mutta ennen kaikkea älypuhelimilla ja tableteilla. Tarviikin vilkasta seuraavalla kerralla kun somaliperhe tulee vastaan lastenvaunuja työntäen onko "vauvalla" tabletti kädessä.
        (Muuten, yksi asia mitä olen ihmetellyt on miksi nää pakolaislapset saa istua vaunuissa aikuisten lykättävinä melkein murrosikään saakka? Statussymbooli (on varaa), rakkautta lapsiin (ei tarvi murun käyttää omia jalkojaan) vai mitä? Aikaisemmin aina luulin että se oli vain silloin kun ne matkustaa bussilla niin pääsevät ilmaiseksi, mutta kun ne isot kullanmurut istuu vaunussa täällä kylänraitillakin. Varmasti joku kulttuuriero.

        "Yrität aivopesua" nimimerkille: olen tietoinen että kommenttisi minulle on mollaamista ja ivailua, mutta toi kuitenkin mieleeni joitakin ajatuksia jotka halusin ilmaista. Pidä hyvä päivä ja älä anna katkeruutesi turmella näitä upeita alkusyksyn päiviä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Harhaanjohdettuja ja huonoa infoa saaneita, mutta he ovat ostaneet koko paketin. Me emme ajattele samoin monista asioista edes veljieni ja siskojeni kanssa, vielä vähemmän ystävien kesken, mutta ei meistä kukaan hyväksy rasismia ja väkivaltaa. Ja hyvin pärjäämme yhdessä.
        En minä tiedä millä ne lapset leikkii Suomessa. Täällä kait tällä hetkellä lähinnä transformereilla, play-bleideilla, mutta ennen kaikkea älypuhelimilla ja tableteilla. Tarviikin vilkasta seuraavalla kerralla kun somaliperhe tulee vastaan lastenvaunuja työntäen onko "vauvalla" tabletti kädessä.
        (Muuten, yksi asia mitä olen ihmetellyt on miksi nää pakolaislapset saa istua vaunuissa aikuisten lykättävinä melkein murrosikään saakka? Statussymbooli (on varaa), rakkautta lapsiin (ei tarvi murun käyttää omia jalkojaan) vai mitä? Aikaisemmin aina luulin että se oli vain silloin kun ne matkustaa bussilla niin pääsevät ilmaiseksi, mutta kun ne isot kullanmurut istuu vaunussa täällä kylänraitillakin. Varmasti joku kulttuuriero.

        "Yrität aivopesua" nimimerkille: olen tietoinen että kommenttisi minulle on mollaamista ja ivailua, mutta toi kuitenkin mieleeni joitakin ajatuksia jotka halusin ilmaista. Pidä hyvä päivä ja älä anna katkeruutesi turmella näitä upeita alkusyksyn päiviä.

        "Paloma.se.co"

        "oma Demokraatti on lutusempi kuin toisten Demokraatti"
        Noin kirjoitin minäkin eilen.
        Jatkaakseni tuosta, olen hieman suruissani seurannut, kuinka Suomen-Kieltä on
        alettu paimentaa Ruotsalaisuuden "pullamössömpään" suuntaan.
        Moni-muotoisiin ja erin-omaisen kuvaaviin Suomen-Kielen ilmaisuihin, tölöväisyihin puututaan yhä herkemmin.
        Pakotetaan Suomen-Kieli johonkin kansain-väliseen muottiin.
        Kohta ei kukaan enää osaa sanoa kuka on hullu ja kuka on oikein kauhean hullu.
        Pitää opetella Latinaa ja lääke-tieteen muita termejä.
        Viittaan tässä varovasti myös eri kansojen ominais-piirteisiin.
        Köh...meillä on ilmaisu Ruotsalaisistakin... :)
        Se on kauniimpi kuin teidän ilmaisunne meistä.
        Meidän ilmaisuamme on alettu nykyään suuresti ihannoida, medioita myöten.
        Paitsi ei ihan tuolla meidän ilmaisullamme.
        Lääketieteellisesti sanoen, yhteis-kuntamme on kohta kuin kompuroiva jalka-
        vammainen.
        Ranskan-Perunalla vahvistunut, lento-kyvytön Variksen-poika, jonka höyhen-puku on väriltään selvästi seka-rotuinen.(viit. ei Korppi)


        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "oma Demokraatti on lutusempi kuin toisten Demokraatti"
        Noin kirjoitin minäkin eilen.
        Jatkaakseni tuosta, olen hieman suruissani seurannut, kuinka Suomen-Kieltä on
        alettu paimentaa Ruotsalaisuuden "pullamössömpään" suuntaan.
        Moni-muotoisiin ja erin-omaisen kuvaaviin Suomen-Kielen ilmaisuihin, tölöväisyihin puututaan yhä herkemmin.
        Pakotetaan Suomen-Kieli johonkin kansain-väliseen muottiin.
        Kohta ei kukaan enää osaa sanoa kuka on hullu ja kuka on oikein kauhean hullu.
        Pitää opetella Latinaa ja lääke-tieteen muita termejä.
        Viittaan tässä varovasti myös eri kansojen ominais-piirteisiin.
        Köh...meillä on ilmaisu Ruotsalaisistakin... :)
        Se on kauniimpi kuin teidän ilmaisunne meistä.
        Meidän ilmaisuamme on alettu nykyään suuresti ihannoida, medioita myöten.
        Paitsi ei ihan tuolla meidän ilmaisullamme.
        Lääketieteellisesti sanoen, yhteis-kuntamme on kohta kuin kompuroiva jalka-
        vammainen.
        Ranskan-Perunalla vahvistunut, lento-kyvytön Variksen-poika, jonka höyhen-puku on väriltään selvästi seka-rotuinen.(viit. ei Korppi)


        H.

        Oliskohan kuitenkin se silleen että kieli (kielet) kehittyvät ja (toivottavasti) me niiden myötä....en voisi enää edes kuvitella miten puhuisin tai mitä sanoja käyttäisin jos olisin aikoinani mennyt avioon naapurin sikafarmarin kaa ja ainoat kokemukseni koillishämäläisyyden ulkopuolelta tulisi joiltain keihäsmatkoilta...toisaalta on entisessä kotikaupungissani fiksuakin jengiä ja puhuvat normaalia yleiskieltä, mutta joka ikisellä kerralla kun käyn siellä niin alan analysoimaan alueen murretta ja kuvittelemaan (kauhu)skenariota sikafarmarin muijana.

        Rotujen sekoituksesta: geenipoolien erilaisuudesta kumpuavat tämän planeetan fyysisesti kauneimmat ja henkisesti lahjakkaimmat yksilöt. (Minun mielipiteeni, en aio sitä todistelemaan) Lue José Vasconcelos: Kosminen rotu (The Cosmic Race) joka valaisee hieman asiaa, ei tosin kokonaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kylässämme jossa asuu 300 ihmistä on pakolaisvastaanotto. Jokunen vuosi sitten kun pakolaiset tulivat kyläämme paikalliset olivat hieman pelokkaita siitä mitä tulee tapahtumaan pienessä kyläidyllissämme. Jotkut asettivat kylttejä "Yksityisalue" englanniksi varmuuden vuoksi pihojensa laidalle. Lehdissä oli joitain kommenttia. Nyt on siitä jo muutama vuosi kulunut: pakolaisvastaanotolla on 55 vaikituista paikkaa, mutta ei siellä ole kuin muutama lapsiperhe. Miksi ihmeessä minun pitäisi vihata ja pelätä heitä kun he työntävät lastenvaunujaan kylätiekllä? Rikollisuus ei ole kasvanut, ei varkauksia, ei mitään pahaa johon maahnamuuttajaperheet olisivat syyllisiä.

        Miten muiden ihmisten vihaaminen/sortaminen/halventaminen tekee minusta paremman ruotsalaisen/suomalaisen? Siirtolaisuus on rikastanut suuresti tätä maata ja tekee samaa Suomelle: pakolaisten alkuunauttaminen on investointi maan tulevaisuuteen, pitkällä tähtäimellä. Mitä heidän lautasellaan on ei ole pois minun lautaseltani.

        Mutta onhan tietysti hankaluuksiakin ja probleemia, jotka ovat voitettavissa. Ruotsi ottaa omaan asukaslukuunsa verrattuna eniten pakolaisia Euroopassa. Asioista pitää pystyä keskustelemaan ilman loukkauksia ja vähättelyjä. Henkilökohtaisesti minä olen epäluuloinen palavasilmäisiä fanaatikkoja kohtaan tulivatpa he mistä maasta tahansa. Myöskään en hyväksy enkä katso edes lieventäväksi asianhaaraksi maan lakien rikkomista uskonnollisista tai kulttuurisyistä. Oman uskonnon ja tapojen asettaminen uuden kotimaan tapojen ja lakien yläpuolelle on siemen joka kasvattaa puita joiden hedelmät ovat silkkaa myrkkyä.

        Summa summarum: rasismi ei ole samaa kuin isänmaallisuus. Pikemmin sen vastakohta, koska oma isänmaallisuus ei kestä vertailukohtia jos se hajoaa kuin auringonvalo prismassa kun omat tavat ja tottumukset, uskonto ja kulttuuri asetetaan kysenalaisiksi vieraan uuden naapurin taholta.

        Linkki tämänpäivän HS:n artikkeliin.

        http://www.hs.fi/kotimaa/Vihapuhetta levittävät radikaalit ryöstävät tavallisten muslimien identiteetin/a1410833618693Lue esim.

        "Elät täällä homojen, yksinhuoltajien ja alkoholistien keskellä – sanalla sanoen syntisessä yhteiskunnassa – ja yrität vaalia perhearvoja ja tavallista ahkeraa elämää."

        "Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."

        "Syyriaan sotimaan lähteneet tulevat Bahmanpourin mukaan olemaan ongelma Euroopan maille.

        "He ovat olleet jo lähtiessään sekopäitä. He ovat täynnä vihaa, ja radikaalijärjestöt tappelevat toisiaankin vastaan. Tultuaan takaisin tänne syntiseen yhteiskuntaan monet eivät varmasti palaa sovulla pitsanpyörittäjiksi."

        Niin...kun ja jos palaavat ja haluammeko heidän palaavan. Suomi on suomalisten maa. Suomalainen nainen ei voi mennä Islamilaisissa maissa ilman huivia yksin ulos, se vain onnistu, maassa maan tavoilla tai......


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Oliskohan kuitenkin se silleen että kieli (kielet) kehittyvät ja (toivottavasti) me niiden myötä....en voisi enää edes kuvitella miten puhuisin tai mitä sanoja käyttäisin jos olisin aikoinani mennyt avioon naapurin sikafarmarin kaa ja ainoat kokemukseni koillishämäläisyyden ulkopuolelta tulisi joiltain keihäsmatkoilta...toisaalta on entisessä kotikaupungissani fiksuakin jengiä ja puhuvat normaalia yleiskieltä, mutta joka ikisellä kerralla kun käyn siellä niin alan analysoimaan alueen murretta ja kuvittelemaan (kauhu)skenariota sikafarmarin muijana.

        Rotujen sekoituksesta: geenipoolien erilaisuudesta kumpuavat tämän planeetan fyysisesti kauneimmat ja henkisesti lahjakkaimmat yksilöt. (Minun mielipiteeni, en aio sitä todistelemaan) Lue José Vasconcelos: Kosminen rotu (The Cosmic Race) joka valaisee hieman asiaa, ei tosin kokonaan.

        "Paloma.se.co"

        Mikä on ihanampaa kauniille naiselle, kun saa kauniin tyttären.
        Älä siis mollaa Sikoja, niiden tuoksut kun ovat sinunkin kauneuteesi osansa
        antaneet.
        Minulla on tuo Jesse.
        Siinä on kosmisuutta tarpeeksi, joskus liikaakin.
        Tyyppi liihottelee usein kauempana, kuin minulle kertoo.
        Salaa tiensä, peehana minultakin.
        MINULTA!

        Teillä, siellä E-Ameriikassa on naapuri-valtio, mistä tulevat maailman kauneimmin
        leikellyt missit.
        Miksiköhän?

        Minä en oikein enää pysty kehittämään kieltäni, se on laadultaan jo ylä-rajalla.
        Ulko-näkönikin...tai no, joku toinen kerta sitten.
        Kehittyköön ihminen, minunkin jälkeeni.
        Säilyttäköön kuitenkin epä-luuloisuuden, kyseen-alaistamisen, arvostelu-kyvyn,
        terveen järjen ja pysyköön poissa pehmeiden leipien äärestä.
        Älköön koskaan unohtako, mikä on isiensä maa.
        Suomi peekele!
        Koti taatana!

        yst.

        H.


      • korppis kirjoitti:

        Linkki tämänpäivän HS:n artikkeliin.

        http://www.hs.fi/kotimaa/Vihapuhetta levittävät radikaalit ryöstävät tavallisten muslimien identiteetin/a1410833618693Lue esim.

        "Elät täällä homojen, yksinhuoltajien ja alkoholistien keskellä – sanalla sanoen syntisessä yhteiskunnassa – ja yrität vaalia perhearvoja ja tavallista ahkeraa elämää."

        "Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."

        "Syyriaan sotimaan lähteneet tulevat Bahmanpourin mukaan olemaan ongelma Euroopan maille.

        "He ovat olleet jo lähtiessään sekopäitä. He ovat täynnä vihaa, ja radikaalijärjestöt tappelevat toisiaankin vastaan. Tultuaan takaisin tänne syntiseen yhteiskuntaan monet eivät varmasti palaa sovulla pitsanpyörittäjiksi."

        Niin...kun ja jos palaavat ja haluammeko heidän palaavan. Suomi on suomalisten maa. Suomalainen nainen ei voi mennä Islamilaisissa maissa ilman huivia yksin ulos, se vain onnistu, maassa maan tavoilla tai......

        Linkki uusiksi.

        http://www.hs.fi/kotimaa/Vihapuhetta levittävät radikaalit ryöstävät tavallisten muslimien identiteetin/a1410833618693


      • korppis kirjoitti:

        Linkki uusiksi.

        http://www.hs.fi/kotimaa/Vihapuhetta levittävät radikaalit ryöstävät tavallisten muslimien identiteetin/a1410833618693

        Nostan uudelleen esiin tuon sitaatin ikivanhoista perinteistä:

        ""Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella. Mutta vihapuheesta ja terrorismista voi keskustella. Teidän on hyväksyttävä elämäntapamme, meidän taas on oltava ihmisiksi."

        Minä en näe tässä mitään ristiriitaa, niin kauan kuin he itse hoitavat näiden kulttuuriperinteidensä vaalimisen. Lihakarjan teurastaminen ja huivin pitäminen ovat perinteitä, joiden kimppuun ei kannata hyökätä, koska aika pitää siitä huolen että hekin sulautuvat yhteiskuntaan ja sekularisoituvat (vrt. Bosnian muslimeja, jotka olivat pitkään asuneet kristittyjen kanssa naapureina: harvat pitävät huivia ja sen sianlihankaan kanssa ei ole niin nuukaa. Kyllä teidänkin kylän somaleista tulee vielä aikanaan kunnon suomalaisia, mutta ei ehkä sinun elinaikanasi.

        Minä vedän edelleenkin rajan siihen mikä kyllä on tämännuoren muslimin ajatusten mukaista: "ollaan ihmisiksi" mikä myös tarkoittaa ollaan lainkuuliaisia kansalaisia .

        Muuten, minä luin tuon artikkelin ja nää alentavasti suomalaista yhteiskuntaa kuvaavat sitaatit tulevat peliin silloin kun B. pelaa ns. "paholaisen asianajajaa": hän selittää miten nämä uskonnolliset fanaatikot näkevät asian. Sanoinkin tossa jo aikaisemmin että uskonnollinen ja muukin fanatismi on puu joka tuottaa myrkyllisiä hedelmiä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Nostan uudelleen esiin tuon sitaatin ikivanhoista perinteistä:

        ""Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella. Mutta vihapuheesta ja terrorismista voi keskustella. Teidän on hyväksyttävä elämäntapamme, meidän taas on oltava ihmisiksi."

        Minä en näe tässä mitään ristiriitaa, niin kauan kuin he itse hoitavat näiden kulttuuriperinteidensä vaalimisen. Lihakarjan teurastaminen ja huivin pitäminen ovat perinteitä, joiden kimppuun ei kannata hyökätä, koska aika pitää siitä huolen että hekin sulautuvat yhteiskuntaan ja sekularisoituvat (vrt. Bosnian muslimeja, jotka olivat pitkään asuneet kristittyjen kanssa naapureina: harvat pitävät huivia ja sen sianlihankaan kanssa ei ole niin nuukaa. Kyllä teidänkin kylän somaleista tulee vielä aikanaan kunnon suomalaisia, mutta ei ehkä sinun elinaikanasi.

        Minä vedän edelleenkin rajan siihen mikä kyllä on tämännuoren muslimin ajatusten mukaista: "ollaan ihmisiksi" mikä myös tarkoittaa ollaan lainkuuliaisia kansalaisia .

        Muuten, minä luin tuon artikkelin ja nää alentavasti suomalaista yhteiskuntaa kuvaavat sitaatit tulevat peliin silloin kun B. pelaa ns. "paholaisen asianajajaa": hän selittää miten nämä uskonnolliset fanaatikot näkevät asian. Sanoinkin tossa jo aikaisemmin että uskonnollinen ja muukin fanatismi on puu joka tuottaa myrkyllisiä hedelmiä.

        Suomalaisesta yhteikunnasta hän jatkaa.

        "Useimmat elävät sovussa tämän kanssa, (homot, yksinhuoltajat ja juopot) mutta jotkut eivät suvaitse ympäristöään ja lähtevät toiselle puolelle maailmaa tappamaan ihmisiä."


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Mikä on ihanampaa kauniille naiselle, kun saa kauniin tyttären.
        Älä siis mollaa Sikoja, niiden tuoksut kun ovat sinunkin kauneuteesi osansa
        antaneet.
        Minulla on tuo Jesse.
        Siinä on kosmisuutta tarpeeksi, joskus liikaakin.
        Tyyppi liihottelee usein kauempana, kuin minulle kertoo.
        Salaa tiensä, peehana minultakin.
        MINULTA!

        Teillä, siellä E-Ameriikassa on naapuri-valtio, mistä tulevat maailman kauneimmin
        leikellyt missit.
        Miksiköhän?

        Minä en oikein enää pysty kehittämään kieltäni, se on laadultaan jo ylä-rajalla.
        Ulko-näkönikin...tai no, joku toinen kerta sitten.
        Kehittyköön ihminen, minunkin jälkeeni.
        Säilyttäköön kuitenkin epä-luuloisuuden, kyseen-alaistamisen, arvostelu-kyvyn,
        terveen järjen ja pysyköön poissa pehmeiden leipien äärestä.
        Älköön koskaan unohtako, mikä on isiensä maa.
        Suomi peekele!
        Koti taatana!

        yst.

        H.

        Oikeesti ihqu lutunen toi sun isänmaalaisuutesi ja omanarvontunteesi julistus ;) Tekisi mieli hymyillä ja taputtaa poskelle ja sanoa kyllä sä oot sitten....helppo selittää ...


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Oikeesti ihqu lutunen toi sun isänmaalaisuutesi ja omanarvontunteesi julistus ;) Tekisi mieli hymyillä ja taputtaa poskelle ja sanoa kyllä sä oot sitten....helppo selittää ...

        Paloma.se.co"

        On se niin vaikeeta joillekin sanoa suoraan että tykkää toisesta.
        Iskee hän nyt silmää tyttärelleen.
        Varoen ettei oma miehensä iske.
        Tää taitaa olla taas kohdaltamme tässä.
        Tällä kertaa.
        Niin on oloni harmooninen.
        Polkemattakin.
        Toivon sinulle talvella helposti porattavia reikiä.
        Joissa nätti pilkki vilkkuu.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Paloma.se.co"

        On se niin vaikeeta joillekin sanoa suoraan että tykkää toisesta.
        Iskee hän nyt silmää tyttärelleen.
        Varoen ettei oma miehensä iske.
        Tää taitaa olla taas kohdaltamme tässä.
        Tällä kertaa.
        Niin on oloni harmooninen.
        Polkemattakin.
        Toivon sinulle talvella helposti porattavia reikiä.
        Joissa nätti pilkki vilkkuu.

        H.

        :)


      • Pirre* kirjoitti:

        Mutta vänkään yhä ettei maahanmuuttajien ja pakolaisten sortaminen (rasismi) ole isänmaallisuutta se on esim. perusuomalaisuutta..ja ruotsissa vastaavan vielä , kovemman linjan maahanmuuttovastaisen puolueen emävale.

        Aikoinaan kun Aatu punoi juoniaani juutalaiset eivät uskoneet huhuja, ei voi olla totta ja kävelivät vastaanpanematta kaasukammioihin.

        Onneksi minulla on toinen maa minne muuttaa pakolaiseksi jos Putin alkaa miehityksen.

        Siihen loppuu maahanmuuttosopimukset ja rasismi alkaa kukoistamaan. Homot eliminoidaan maan alle ja muslimit kerätään kotiinpaluu juniin. Kehitysvammaiset häviävät jonnee oudolla tavalla.


    • Vaalivalvojaiset meneillä täällä. Taitaa linnut olla jo joko nukuksissa tai sammuneita. Reinfeldt taitaa olla ilman duunia huomenaamulla, mutta miten hitsaaja Västerbottenista voi mahdollisesti rakentaa hallituksen pelkän vihreiden kanssa jos hän ei ota mukaan vasemmistoa ja allianssi on jo sanonut että he sanovat ei joka ainoalle yritykselle saada joki laki aikaseksi?

      Sverigedemokraatit ovat kolmas suurin puolue ja ei näytä hyvältä....

    • Vertauskuvallisesti nää harhaanjohdetut lampaat jotka ovat menneet äänestämään rasisteja ovat kuin linnut jotka törmäävät ikkuinoihini tehden samalla poliittisia itsemurhia. Sokeita ja harhaan johdettuja. Myrkytettyjä ja vihan ja ennakkoluulojen huumaamia.

      • ent. siivoojaparka

      • ent. siivoojaparka

        Olisitko sinä, Paloma, nähnyt mieluummin Reinfeltin jatkavan?

        Moderaateiltahan ne "rasistien" äänestäjät veivät äänet selvästikin. Pelkästään noita "harhaanjohdettuja lampaita" on kiittäminen siitä, että allianssin aika on ohi toistaisesti.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Olisitko sinä, Paloma, nähnyt mieluummin Reinfeltin jatkavan?

        Moderaateiltahan ne "rasistien" äänestäjät veivät äänet selvästikin. Pelkästään noita "harhaanjohdettuja lampaita" on kiittäminen siitä, että allianssin aika on ohi toistaisesti.

        Minä olisin mieluimmin nähnyt koko allianssin jäävän poliittisen junan alle jonka he itse ovat laittaneet käyntiin. Mutta en tällä hinnalla.
        Minun verorahani yksityoisten riskikapitalistien taskuun jotka vievät joka äyrin pois maasta? Ei kiitos. Inte till salu.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minä olisin mieluimmin nähnyt koko allianssin jäävän poliittisen junan alle jonka he itse ovat laittaneet käyntiin. Mutta en tällä hinnalla.
        Minun verorahani yksityoisten riskikapitalistien taskuun jotka vievät joka äyrin pois maasta? Ei kiitos. Inte till salu.

        Mutta niinhän he jäivätkin, oman junansa alle.

        Itse tekivät niin suuren kuilun köyhien ja rikkaitten väliin, että Åkessonin oli helppo vetäistä maahanmuutto sen kuilun syyksi. Köyhät köyhtyivät entisestään ja siinä köyhyyden kourissa alettiin katselemaan lähiympäristöään, minne ne köyhien vaivaiset verorahat oikein menee. Mitä siinä nyt lähinnä nähtiin, niin maahanmuuttajaäidillä tuliterät uudet lastenvaunut...

        Helppo nakki Sd:lle.


      • ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta niinhän he jäivätkin, oman junansa alle.

        Itse tekivät niin suuren kuilun köyhien ja rikkaitten väliin, että Åkessonin oli helppo vetäistä maahanmuutto sen kuilun syyksi. Köyhät köyhtyivät entisestään ja siinä köyhyyden kourissa alettiin katselemaan lähiympäristöään, minne ne köyhien vaivaiset verorahat oikein menee. Mitä siinä nyt lähinnä nähtiin, niin maahanmuuttajaäidillä tuliterät uudet lastenvaunut...

        Helppo nakki Sd:lle.

        Näin minäkin sen näen.


      • ent. siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Näin minäkin sen näen.

        Luultavasti tämä Sd on pitemmän päälle ohimenevä ilmiö, niinkuin aikoinaan ne, mikä se nyt oli se kahden clownin maahanmuuttovastainen puolue. No olkoon, kun en muista.

        Yksi, mikä vei tuttavapiiristäni moderaattien ratkaisevia ääniä, turhasti kylläkin mutta onneksi, on Fi. Moni läpiasti moderaattinainen äänesti niitä, koska kuvittelivat allianssin voittavan ilman heidänkin ääntään, mutta saavansa lisäksi eduskuntaan naisten tasa-arvoa ajavan puolueen. Snopet värre!


      • ent. siivoojaparka
        ent. siivoojaparka kirjoitti:

        Luultavasti tämä Sd on pitemmän päälle ohimenevä ilmiö, niinkuin aikoinaan ne, mikä se nyt oli se kahden clownin maahanmuuttovastainen puolue. No olkoon, kun en muista.

        Yksi, mikä vei tuttavapiiristäni moderaattien ratkaisevia ääniä, turhasti kylläkin mutta onneksi, on Fi. Moni läpiasti moderaattinainen äänesti niitä, koska kuvittelivat allianssin voittavan ilman heidänkin ääntään, mutta saavansa lisäksi eduskuntaan naisten tasa-arvoa ajavan puolueen. Snopet värre!

        Ny Demokrati se puolue oli, kun nyt muistelen. Ei silloin ottanut oikein tuulta siipiensä alle, vaikka kävihän ne eduskunnassa nekin.


    • äijä.

      -fåglarnas besvärlighetereistä menty politiikkaan ihan sujuvasti....-toi Löfven on muuten aivan yhtä nolo, kuin Jimmy Å:kin ...ainakin siltä haastattelujen perusteella näyttää...-oli tosi hirveä menetys ruotsalaiselle yhteiskunnalle, ja ruotsalaisille Anna Lindhin traaginen kuolema, hän olisi ollut oikeasti todellinen pääministeri, yhdistävä, eikä eroittava ja repivä, niinkuin nämä äijät....-SD:n nousu on vain looginen jatko täysin väärin hoidetusta maahanmuuttopolitiikasta, ruotsalaiset päätöksiä tekemässä olleet poliitikot löytävät peilistä syyllisen Jimmyn ja kump. nousuun....

      • ent. siivoojaparka

        Margot Wallström olisi ollut nainen paikallaan, mutta hän kieltäytyi puoluejohtajuudesta.


    • Anna Lindhista samaa mieltä, suuri menetys.
      Olen seurannut Ruotsin (Suomen) jne. politiikkaa tosi huonosti ja tää on oikeestaan eka kerta kun luin puolueiden vaaliohjelmia ja mitä kukakin ajatteli mistä.
      Juu, Ny demokratí. ja ne two stooges, Wachmeister ja Karlsson.

      Kohta lehdistökonferenssi johon se kiltin näköinen vasemmiston johtaja on kutsunut. Tuleeko hän kertomaan meille että demarit eivät vieläkään huoli heitä samalle hiekkalaatikolle kun ne leikkii mieluummin villaalueen rikkaiden lasten kaa?

      • sossunaakka

        Mites Ruotsissa linnut äänesti? Sekin kiinnostaa kovasti.


      • henrjii
        sossunaakka kirjoitti:

        Mites Ruotsissa linnut äänesti? Sekin kiinnostaa kovasti.

        nohh ei ne enää lentele ikkunoihin, kun porvarit hävisi vaalin. Nyt niilläkin on jotain toivoa eivätkä tee enää kamakatsea


      • rasistien syytä
        henrjii kirjoitti:

        nohh ei ne enää lentele ikkunoihin, kun porvarit hävisi vaalin. Nyt niilläkin on jotain toivoa eivätkä tee enää kamakatsea

        Ne linnut oli varmaan harhaanjohdettuja ja väärin informoituja.


      • rasistien syytä kirjoitti:

        Ne linnut oli varmaan harhaanjohdettuja ja väärin informoituja.

        Niin tai sitten kännissä tai huumattuja. Monta syytä kamikaze-itsemurhiin.


    • Ikkunat ovat kuin peilejä ja jos niistä heijastuu herkkuja täynnä olevia puita ja muuta vastaavaa kuvajaista niin lintuset eivät tajua. Verhoja suositellaan. Kunpa olisikin verhoja joiden läpi näkisi sisältä ulospäin, mutta ne olisivat riittävän pinnalliset lintujen silmille.

      • Taisit muuten osua naulan kantaan. Kevensin sisätekstiilejä kesäksi ja vaihdoin keittiöön verhot ainoastaan kapan ja otin pitkät verhot pois, joten ikkunapinta-alaa on paljon enemmän. Siihen ne lintuset marjakännissä on törmäilleet.
        Taitaa olla aika vaihtaa verhot takaisin: veritahrat laseissa ei ole kivoja.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Taisit muuten osua naulan kantaan. Kevensin sisätekstiilejä kesäksi ja vaihdoin keittiöön verhot ainoastaan kapan ja otin pitkät verhot pois, joten ikkunapinta-alaa on paljon enemmän. Siihen ne lintuset marjakännissä on törmäilleet.
        Taitaa olla aika vaihtaa verhot takaisin: veritahrat laseissa ei ole kivoja.

        Näinpä. Syksyn synkeä pimeys on hiipimässä iltojen hukaksi ja kylmä on iskenyt kyntensä puihin, joten lumia odotellessa verhotkin komistuvat vaihdossa ;-)


    • Pirre*

      Joskus vanhat sanoi että tietää kuolemaa kun linnut lentävät ikkunoihin, mutta ne oli niitä uskomuksia ne.

      Täällä nuo ikkunoihin lentämiset on hyvin tavallisia ilmiöitä, ehkä lintu näkee ikkunassa takaa heijastuvan kasvillisuuden/ puut ja erehtyy luulemaan että metsä jatkuu, mutta se kuvajainen onkin petollinen.

      • Jep, mutta useimmiten lintujen kuolemaa. Onneksi en ole taikauskoinen, muuten olisi tullut nyt traumaa.... ;)


    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe