koululaiskuljetuksista

ötLäsis

läikkyi aamukaffeet syliin kuunnellessani yle paikallista aamuohjelmaa.muuan eteläisen kaupunginosan koulukkaiden vanhemmat hysteerisinä arvostelivat heidän pilteilleen räätälöityä privaattikyyditystä.iida-sofiat ja jyri-jalmarit kun eivät tunnu saavan turvallista virikkeelistä matkaa niiralan koululle.äiskät siellä jyrisi puuteripeppu täristen kun omaa pikku kullan-nuppua ei haeta kotiovelta,vaan pitää vaaroja uhmaten ihan bussipysäkille asti uhrautua.kukaan ei käy mussukan turvavyötä kytkemässä,heijastinkin pitää ihan itseosata laittaa.busseissa kulkeminenkin aiheuttaa ilmeitä hengenvaaraa rikkinäisissä ja täysissä romuautoissa.kotimatkalla vielä pitäisi itse osata poistua kyydistä,eikä ole kotiovelle saattajaa.uusavuttomien narsistien vekarat ovat ennen joululomaa kriisiavu tarpeessa.tai ne kynsienviilaajat ainakin.voi pyhä sylvi...

9

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mr. vaatimaton

      Jos mulla olisi kersa niin kaupungin pitäisi ilman eri veloitusta (maksanhan veroja!) hakea se joka aamu mustalla pitkällä limusiinillä kouluun ja autossa tulee olla tummennetut lasit, ilmastointi, jääkaappi, TV, blu-ray soitin, cd/mp3 soitin kymmenellä kaiuttimella, 100mb netti, sähkösäätöiset nahkapenkit, sähköikkunat, 10 turvatyynyä, kattoluukku ja kuljettajasta erillinen keskuslukitus ovissa.
      Matkan aikana tulee olla jääkaapissa virvokkeita ja välipalaa tarjolla ettei tarvitse nälässä kulkea.
      Auton tulee olla aina puhdas ja kiiltäväksi vahattu, vuosittain on Minulle esitettävä auton huoltokirja, mahdollisten takaisinkutsujen suorittaminen ja katsastusraportti että tiedän auton olevan kunnossa!

      • notaisa

        No joo.vähän tökki korvassa se kommentti niistä heijastimista.luulisi tuollaisen perusasian olevan kotien vastuulla eikä kaupungin.muutenkin tuntuu tuo vanhempainyhdistyksen homma olevan sellaisten raivostuneiden seurapiirihanhien (usein itsekästä) öykkäröintiä.tietenkin jokaiselle lapselle pitää olla turvavyöllinen istumapaikka,ok.mutta jos jää seisomaan vain siksi ettei vieruskaveri ole se oma bestis niin...hei haloo! kolujen pihoja työni puolesta usein seuraan.röyhkeimmät törttöilijät ovat lähes aina omaa palleroaan koulun portille saattavat äiskät citymaastureillaan.heidän mielestä koko tienoo kuuluu vain ja ainoastaan heidän kersoille.voi vain arvailla,mitä arvomaailmaa se lapsiin kylvää.toisaalta johan tuo asennevamma alkaa jo hedelmää kantaa...


      • AArUAN
        notaisa kirjoitti:

        No joo.vähän tökki korvassa se kommentti niistä heijastimista.luulisi tuollaisen perusasian olevan kotien vastuulla eikä kaupungin.muutenkin tuntuu tuo vanhempainyhdistyksen homma olevan sellaisten raivostuneiden seurapiirihanhien (usein itsekästä) öykkäröintiä.tietenkin jokaiselle lapselle pitää olla turvavyöllinen istumapaikka,ok.mutta jos jää seisomaan vain siksi ettei vieruskaveri ole se oma bestis niin...hei haloo! kolujen pihoja työni puolesta usein seuraan.röyhkeimmät törttöilijät ovat lähes aina omaa palleroaan koulun portille saattavat äiskät citymaastureillaan.heidän mielestä koko tienoo kuuluu vain ja ainoastaan heidän kersoille.voi vain arvailla,mitä arvomaailmaa se lapsiin kylvää.toisaalta johan tuo asennevamma alkaa jo hedelmää kantaa...

        NAURAA KETÄ NAURATTAA! VEISITKÖ ITSE EKALUOKKALAISEN OPPILAAN SELLAISEEN KYYTIIN JOSSA SE PELKÄÄ OLLA? ELÄISITKÖ PÄIVÄSI LEVOLLISIN MIELIN? TÄTÄ TÄMÄ "HYVINVOINTI" KUOPIOSSA ON VUONNA 2014!


      • äjileväk
        AArUAN kirjoitti:

        NAURAA KETÄ NAURATTAA! VEISITKÖ ITSE EKALUOKKALAISEN OPPILAAN SELLAISEEN KYYTIIN JOSSA SE PELKÄÄ OLLA? ELÄISITKÖ PÄIVÄSI LEVOLLISIN MIELIN? TÄTÄ TÄMÄ "HYVINVOINTI" KUOPIOSSA ON VUONNA 2014!

        Jos ekaluokkalaiseni pelkäisi olla kyydissä, selvittäisin ensin mistä pelko johtuu. Jos en saa häntä juttelemalla vapautumaan pelostaan, jotain pitäisi tehdä, ja sehän tietysti olisi minun vastuullani. Jos kyydintarjoajalla on kaikki kunnossa, niin eihän siitä koululaisen pelosta voi vastata muut kuin vanhemmat. Ja vanhempien tehtävä on saada asia järjestymään tavalla tai toisella. On se sitten itse kuskaaminen tai mikä tahansa muu ratkaisu.


      • ööööööööoojjjjjjjjyy
        äjileväk kirjoitti:

        Jos ekaluokkalaiseni pelkäisi olla kyydissä, selvittäisin ensin mistä pelko johtuu. Jos en saa häntä juttelemalla vapautumaan pelostaan, jotain pitäisi tehdä, ja sehän tietysti olisi minun vastuullani. Jos kyydintarjoajalla on kaikki kunnossa, niin eihän siitä koululaisen pelosta voi vastata muut kuin vanhemmat. Ja vanhempien tehtävä on saada asia järjestymään tavalla tai toisella. On se sitten itse kuskaaminen tai mikä tahansa muu ratkaisu.

        juupajoo.lapset on on lapsia ja aikananaan kukin pärjää kuka mitenkin.taitaa näillä hanhi-emoilla olla löysimmät housuissa kun ovat kaikesta vastuusta vapaasti varttuneet.vieläpä veronmaksajien ystävällisesti kustantamana.hohhoijaa...ennen oli kakaroillakin kivempaa kun sai puissa kiipeillä ja puntit ryvettää ym. nykyään vaan tablettia taotaan.


      • taxi from gta4
        äjileväk kirjoitti:

        Jos ekaluokkalaiseni pelkäisi olla kyydissä, selvittäisin ensin mistä pelko johtuu. Jos en saa häntä juttelemalla vapautumaan pelostaan, jotain pitäisi tehdä, ja sehän tietysti olisi minun vastuullani. Jos kyydintarjoajalla on kaikki kunnossa, niin eihän siitä koululaisen pelosta voi vastata muut kuin vanhemmat. Ja vanhempien tehtävä on saada asia järjestymään tavalla tai toisella. On se sitten itse kuskaaminen tai mikä tahansa muu ratkaisu.

        Näin eilen koulutaksin tekevän laittoman kaistanvaihdon koululaiset kyydissä...


    • Oma vika

      Itse ovat valinneet asuinpaikkansa. Ei kukaan ole pakottanut asumaan eteläisessä kaupunginosassa.

      Ennen vanhaan käveltiin 30 kilometriä kouluun susia potkien. Nykyään hyvä jos tämä pullomössösukupolvi jaksaa raahautua bussipysäkille.

    • dfjgjrioteo

      Sain googlella pikaisesti katseltuani käsityksen että Jynkän koulun oppilaita kuljetetaan Niiralan kouluun, matkaa autollakin melkein 8km joten eipä tuota oikein voi kävellen tai pyörälläkään järkevästi kulkea:
      http://peda.net/veraja/kuopio/jynkka
      https://goo.gl/maps/oWVST

      Itsellä aikoinaan koulumatka kotoa ala-asteelle 1,6km jonka taitoin jalan ja pyörällä ja sekin tuntui joskus pitkältä :P

    • Läskitämmät

      Jynkän koulun vanhempainyhdistys ajaa vain omia etujaan, erityisesti puheenjohtajan ja muutaman muun jäsenen toiminta on vähintäänkin kyseenalaista käytöksen ja lausuntojen suhteen..voisi vaihtaa joskus edustajistoakin,sen verran rähinäraijoja ja suoranaisia valehtelijoita löytyy..empä ihmettelisi jos paljastuisi yhtä jos toista tänmänkin rouvain puuhastelun takaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2082
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe