Kerron oman kokemukseni ja haluan teille ajateltavaa.

Minä ulkoilen välillä meidän labratorinoutaja koiran kanssa,mietin ja iopa joskus ihmettelen,miten helposti ilmestyy juttu seuraa.
Siksi halusin teille,jotka jostain syystä tunnette olevanne
yksinäinen,siinä pelastus. Ota lemmikki ja ulkoile sen kanssa,
jopa ilmestyy helposti juttukaveria.
Useimmiten mieheni käyttä koiraa ulkona,mutta,josus minäkin,kun hän on kalareissuilla..
Totesin vaan ,kun moni valittaa kaverin puutteesta, niin helppoa on saada kaveri ainakin juttu hetkeksi.
Eikähän tiedä,vaikka useamman kerran ,kun tavoittaa samaa henkilöä,voi tulla vaikka sydänystäväksi..
Eläin vaikuttaa,niin että helpommin lähestytään,ei Suomilainen jurikka olo. Monet kivat naurut on helähtäneet
metsän siimeksessä.
Asiani on ota koira..

23

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On taivahan tosi, että koiraa ulkoiluttaessa löytyy juttukavereita, jopa sellaisia, joilla itsellään ei ole sillä hetkellä lemmokkiä. Usein kysytään, onko koiramme tyttö vai poika ja mikä sen nimi on. Siitä lähtee juttu luistamaan. ventovieras ihminen kertoo omasta edesmenneestä lemmikistään ja kuten täällä palstalla, juttu rönsyilee ja pian löytyy yhteisiä tuttujakin, joista voi "juoruilla".
      Kun olin nuori äiti ja lapset olivat pieniä, hiekkalaatikkotutuista tuli jopa ystäviä.
      Itse olen kyllä sitä ihmistyyppiä, joka juttelee vaikka kaupan kassajonossa vieraille ihmisille. Mummoni sanoi aikoinaan, että :"kiel on haastamista varte".

    • mää

      Jaaha! Pitänee pistää mietintään. Olen aina tykännyt eläimistä, mutta sen jälkeen, kun tytär muutti omilleen, ei ole ollut eläintä. Pistän asian vakavaan harkintaan. Joku pieni sen hauvan pitäisi olla, että pystyisin jalkaraasuillani hoitelemaan sen ulkoilutarpeen.

    • saima kitara

      Onhan kouluikäisiä,jotka pientä korvausta vastaan käyvät
      koiraasi ulkoiluttamassa.
      Hyöty olisi molemmin puolin arvokasta,ajatelkaa koira on
      hyvä kaveri.
      Ei sekarotua vaan jo luonteen mielyttävän tunteen tuovan sylissä pidettävän,olispa ihanaa.

    • Eteläpohjalainen

      Labradorinnoutaja onkin uskollinen ystävä, minulla on vieläkin sitä ikävä, vaikka vuosikymmeniä sitten siitä jouduimme luopumaan.
      Juttelevaisempi kuin minä et voi Anlis sinäkään olla,
      olen eteläpohjalainen ja todellakin aina ja kaikkialla valmis juttelemaan, jos vain sopiva juttukaveri kuuloetäisyydellä on.
      Ja vaikka olen humoristi tyypiltäni, hiljennyn kyllä kuuntelemaan myöskin toisen vakavaa kerrontaa osaaottaen ja lohduttaen.

    • turhapuron koirat

      Laporatorion noutaja kuten supparikin ovat sosiaalisempia koirarotuja kuin vaikka hirvi tai karhukoirat. Pystykorvallakin nätti haukkuääni.
      Supparilla tosin rumahko louskutus, mutta vahtina se on karski pihanvartija. Se on myöskin lapsirakas. Penskat saavat sitä rutistella, eikä se niille suutu.

    • Eteläpohjalaiset ovatkin vilkkaita. Olen monta kertaa sanonut hyväntahtoisesti kälylleni, joka on Teuvalta kotoisin, että siinäpä taas jäyhä pohjalainen on päässyt vauhtiin.Kälyni lisäksi tunnen muitakin sieltä kotoisin olevia, vilkkaita ja välittömiä.
      Sanotaan, että heimo tai maakunta ei merkitse mitään, se on yksilöihmisessä, se temperamentti, vilkas tai hiljainen ja sisäänpäin kääntynyt.
      On vaan tapana sanoa, että vääräleuka savolainen, jäyhä pohjalainen, vilkas karjalainen, hidas hämäläinen jne.
      Itse olen kiinnostunut myöskin tähtimerkeistä, vaikka en horoskooppeihin uskokaan.
      Tähdet ja tähtitiedekin ovat Jumalan luomia. Tänä aamuna luin Psalmin, missä sanottiin :"Hän on luonut tähtien luvun ja kutsuu niitä kaikkia nimeltä".

      • Hei, Anlis, todeksi

        koettua on sanomasi ! Mukavaa, että joku ymmärtää yleistämisen vääryyden. Se ei ikinä ole paikallaan.

        Sitäpaitsi, kun joskus voisit olla sukujuhlisamme, siellä juttu luistaa ja innostus sekä nauruparvet kohoavat!
        Voisi ihan yleistää sen iloisen innostuksen.


    • Omakotitalossa tietenkin helpompi lemmikkejä pitää,mutta
      hyvin on sopeutunut kerrostaloon.
      Käytämme 4kertaa päivässä ulkona,mies juoksuttaa pitkiäkin matkoja sieni ja marja reissujen mukana,
      Tottelee minäkin, kun olen kevyt monet luulee minun kaatuvan. Ehei kyllä kuuliainen on aivan ihana, kannatan ystävän hankintaan..

    • rakastan eläimiä

      On monta muutakin näkökohtaa kuin vain omaksi viihteeksi koira. Lähtöhinta on monelle jo korkea kynnys, asianmukainen ruokinta, ulkoiluttaminen, kaikilla kun ei ole ulkoiluttajaksi sitä nöyrää nuorempaa miestä. Koirallekin pitää taata liikunta, huonokuntoiselle vanhukselle se voi olla rasite, eläinlääkärimaksut sairauden tai vamman tullessa. Hoitopaikka lemmikille, joutuessaan itse mahdollisesti sairaalaan, vaikka vain pariksi päiväksi.
      Muuten on mitä ihanin seuralainen, ja monta on itsellänikin jo ollut. Näistä syistä ei kaikille voi suositella, kun jos todella ajattelee niinkuin kehoitit.

      • kuin myös

        Ei me enää koiraa hankita, niin ihania kuin ne ovatkin.
        Viimeisin kuoli pari vuotta sitten. Ikää oli melkein 20 vuotta.
        Kyllä koirantaluttaja puhekumppaneita saa, ja varmaan halutessaan lähempääkin ystävyyttä.
        Luopumisen ikävä on edelleenkin.


      • +++
        kuin myös kirjoitti:

        Ei me enää koiraa hankita, niin ihania kuin ne ovatkin.
        Viimeisin kuoli pari vuotta sitten. Ikää oli melkein 20 vuotta.
        Kyllä koirantaluttaja puhekumppaneita saa, ja varmaan halutessaan lähempääkin ystävyyttä.
        Luopumisen ikävä on edelleenkin.

        Jäi sanomatta, että onhan löytökodeissa aikuisia kissoja ja koiria, jotka saisivat uuden kodin.


    • Olet oikeassa tarkkaan on mietittävä,mistä hoitaja?

      Meillä on niin ihanasti 25km päässä asuu tyttäreni,joka on
      tarvittaessa auttanut,jopa kerran etelässä olimme 5viikkoa.
      Silloin olimme omakotitaossa,joten helpompi..

    • sitroen.

      Ei helvetti koiraa ikinä! Helvetillinen räkytys jatkuvasti ja pas_kaa joka puolella. Tänäänkin melkein koko päivän räkyttänyt yläkerrassa. Jos huomautat, niin saattaa tulla nenä kipeäksi. Koiran työhän on haukkuminen, sanovat rakin hankkineet. Siis kun eivät ehdi itse haukkua naapureita ja muita ihmisiä riittäväti, niin ottavat järjettömän luontokappaleen tekemään sen!

      Ruuaksi ja kinttaitten raaka-aineeksi koiran voisi ottaa, mutta kauas ihmisasumuksista. Vaikka minulla olisi kuinka v-mäisiä naapureita, niin ei sentään niin v-mäisiä, että rakin ottaisin! Koirannahkakinttaat kyllä ostaisin jos jostakin saisin. Sellaiset pitkävartiset kuin niitä oli joskus 60 v sitten.

      • mauri k

        Paritalo mukavan seinänaapurin kanssa vielä menettelee. Kiitos ilman koiraa. Kerrostalossa heikkotehoinen sydämeni ei kestäisi. Yöllä pitää olla hiljaista.

        Ja Tiltu se antoi sällinlensä koirankarvarukkaset. Sitroen. Kysypä suutariliikkestä, tietääkö ne nahkatöitä tekevää käsityöläistä. Ne tekee tilauksesta mitä vaan.
        Tiedän kun tilauksesta hankin ja ostin -50 lukulaisen moottoripyöräilijän kauluksellisen päähineen. Oikein turkisvuorisen. Kallis mutta paras ulkona liikkujalle kun tuulta ja pakkasta.


      • mauri k kirjoitti:

        Paritalo mukavan seinänaapurin kanssa vielä menettelee. Kiitos ilman koiraa. Kerrostalossa heikkotehoinen sydämeni ei kestäisi. Yöllä pitää olla hiljaista.

        Ja Tiltu se antoi sällinlensä koirankarvarukkaset. Sitroen. Kysypä suutariliikkestä, tietääkö ne nahkatöitä tekevää käsityöläistä. Ne tekee tilauksesta mitä vaan.
        Tiedän kun tilauksesta hankin ja ostin -50 lukulaisen moottoripyöräilijän kauluksellisen päähineen. Oikein turkisvuorisen. Kallis mutta paras ulkona liikkujalle kun tuulta ja pakkasta.

        Tutustua asiaan kannatta, eivät kikki koirat hauku.
        Saamme aivan selittelemättä olla koiramme kanssa rauhassa.
        Talon asukkaat,jos sattuvat yh-aikaa kulkemaan pihapiirissä tulevat silittelemään. Vaikka olemme seniori talossa,siis ei nuoria asukkaita,silti vanhukset tuntuvat olevan aivan ihastuksissaan koirasta.


      • merihuisku kirjoitti:

        Tutustua asiaan kannatta, eivät kikki koirat hauku.
        Saamme aivan selittelemättä olla koiramme kanssa rauhassa.
        Talon asukkaat,jos sattuvat yh-aikaa kulkemaan pihapiirissä tulevat silittelemään. Vaikka olemme seniori talossa,siis ei nuoria asukkaita,silti vanhukset tuntuvat olevan aivan ihastuksissaan koirasta.

        Jerryni nukkuu öisin -- minun viakossa nyt vanhana . ikinä ei ole häirinnyt ketään -- 4 kertaa päivässä ulkona --aina n 2km lenkki - Ja kakkapussit on oltana mukana joka kerta ,. tottakai --vaikka jerry kakkaa pienemmän kakan kun ne kanadan hanhet kesäsin uimarantojen nurmikoille --ne vasta siivottomia on -

        On oltava hyvä eläke kun maksaa koiran vakuutuksen joka vuosi ,ruuat ,ja jos on niinkun minun jerry -- olis trimmattavakin ainakin 2kertaa vuodessa - Ostin heti kaikki tarvikkeet trimmausta varten ,hyvät , nekin maksaa -- mutta olen kuitenkin säästänyt kun teen sen itse -- enkä luotakkaan muihin -- snautseri ei anna vieraan käsitellä -- niinä huumataan kun trimmaavat - tulee rauhalliseksi .
        Kaikki on pisnestä --ja eläimen otto maksaa --
        Voihan ottaa vieraan koiran päivähoitoon --monet vanhukset itse saavat siittä maksunkin .


      • capt. cöpenick
        merihuisku kirjoitti:

        Tutustua asiaan kannatta, eivät kikki koirat hauku.
        Saamme aivan selittelemättä olla koiramme kanssa rauhassa.
        Talon asukkaat,jos sattuvat yh-aikaa kulkemaan pihapiirissä tulevat silittelemään. Vaikka olemme seniori talossa,siis ei nuoria asukkaita,silti vanhukset tuntuvat olevan aivan ihastuksissaan koirasta.

        Suomenlahden saarilla oli luontaistaloudesta eläviä kansalaisia. Puheliaita ja toimeliaita saarien väki oli. Tapasin sieltä lähteneitä nuorena miehenä.
        Suursaaresta, Tytärsaaresta ja mitä niit oli. Nehän neukku otti meiltä.

        Heillä oli hylkeenmetsästykseen soveltuvia koiria. Varmaan Google tunnistaa sen rodun, joka ei hauku. Se vaan merkitsi hallin avannon.
        Metsästäjä meni lumipuvussaan taaemmaksi ja posautti sen hallin hengiltä. Siitä hylkeestä kaikki käytettiin.


      • c c
        capt. cöpenick kirjoitti:

        Suomenlahden saarilla oli luontaistaloudesta eläviä kansalaisia. Puheliaita ja toimeliaita saarien väki oli. Tapasin sieltä lähteneitä nuorena miehenä.
        Suursaaresta, Tytärsaaresta ja mitä niit oli. Nehän neukku otti meiltä.

        Heillä oli hylkeenmetsästykseen soveltuvia koiria. Varmaan Google tunnistaa sen rodun, joka ei hauku. Se vaan merkitsi hallin avannon.
        Metsästäjä meni lumipuvussaan taaemmaksi ja posautti sen hallin hengiltä. Siitä hylkeestä kaikki käytettiin.

        Seiskari jäi pois näistä isoista asutuista saarista. Tosiaan.. Heillä oma koiransa hylkeenpyyntiin.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Seiskarinkoira

        Jori Malmstenin Seiskarin Siiri kaikille tuttu.


    • lindesiik

      Tänää poikkesin yksin pienellä lenkillä,eräällä naisella oli pikku-
      riikkinen.koira sylissä,minä en rotuja ymmärrä,mut oli ihana.

      Ehkä korkeintaa2kg painava, naiselle olis sellainen sylikoira ihana.
      Kissatkin on kyllä ihana,eikä ole pakotettu ulkoiluun,nyt hyviä hiekkoja ei haise ,kun tekemiset muovipussin kanssa
      joka päivä ottaa pois.Kerran viikossa uusitaa kaikki hiekat.
      Ei vessanpönttöön------

    • 21 3

      Tekisi mieli teettää nyt parivuotisen pystykorvan nahasta kunnon turkisrukkaset.
      Nykyaikana tuntuu vain olevan vaikeaa löytää ammattimiestä rukkasten tekoon.

      • kinttaat naulaan

        Ihanko kintaita vasten kasvatettu?

        Ennen vanhaan, vanhan koiran viimeinen palvelus oli lahjoittaa omasta turkiksestaan tehdyt kintaat vanhalle isännälle.
        Se oli keskinäistä kunnioitusta.


    • SUIKKANE sULO
      • puupuolat

        Prikulleen sama linkki, jonka Katleija toi ammoin palstalle. Laita sulo joku Catin linkkiä täydentävä. Nyt vaan peesaat..
        Sama kuin keksisit pyörän taas uudelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1751
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe