Miksi vain tytöt saivat HIV-rokoitteen?

Miksi vain tytöt saivat HIV-rokotteen. Miksei pojille annettu?

11

70

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei HIV-rokotteen vaan HPV-rokotteen, mutta muutoin hyvä kysymys.

      • No kuiteskin joku sukupuolitautiin liittyvä rokote. Koulussa joku kyllä sanoi HIV-rokote.


      • raeppavika_offical kirjoitti:

        No kuiteskin joku sukupuolitautiin liittyvä rokote. Koulussa joku kyllä sanoi HIV-rokote.

        Eihän sitä ollut pakko ottaa (otinpahan kuitenkin) Rokote kuulemma on vaarallinen ja aiheuttaa lapsettomuutta. Tai näin ainakin minulle on vakuuteltu....


      • kurpizza kirjoitti:

        Eihän sitä ollut pakko ottaa (otinpahan kuitenkin) Rokote kuulemma on vaarallinen ja aiheuttaa lapsettomuutta. Tai näin ainakin minulle on vakuuteltu....

        Niin sanovat samat tahot, jotka väittävät rokotteiden aiheuttavan autismia. Paskapuhetta.


      • kurpizza kirjoitti:

        Eihän sitä ollut pakko ottaa (otinpahan kuitenkin) Rokote kuulemma on vaarallinen ja aiheuttaa lapsettomuutta. Tai näin ainakin minulle on vakuuteltu....

        Lapsettomuutta aiheuttaa myös se kohdunkaulansyöpä, jota rokote välillisesti ehkäisee. (Ja tästä syystä se annetaan tytöille.)


      • santiny kirjoitti:

        Lapsettomuutta aiheuttaa myös se kohdunkaulansyöpä, jota rokote välillisesti ehkäisee. (Ja tästä syystä se annetaan tytöille.)

        Turha minun tuohon on vedota. Vastaus olisi kuitenkin ollut, että syöpä on harvinainen ja että joku sukulainen, joka on opiskellut lääketiedettä, sanoo ettei itse sitä ottaisi.

        Niin tai näin, en minä väittelyssä pärjää... XD Hengissä tässä kuitenkin vielä ollaan. X)


      • Jddjdjjdkdfk
        kurpizza kirjoitti:

        Turha minun tuohon on vedota. Vastaus olisi kuitenkin ollut, että syöpä on harvinainen ja että joku sukulainen, joka on opiskellut lääketiedettä, sanoo ettei itse sitä ottaisi.

        Niin tai näin, en minä väittelyssä pärjää... XD Hengissä tässä kuitenkin vielä ollaan. X)

        Kurpizza, älä usko kaikkea mitä luet netistä.

        Don't believe everything you see on the internet - Abraham Lincoln


      • Jddjdjjdkdfk kirjoitti:

        Kurpizza, älä usko kaikkea mitä luet netistä.

        Don't believe everything you see on the internet - Abraham Lincoln

        En minä netistä lukenutkaan. Tai luin, mutta se oli sellainen teksti, jossa justiin kritisoitii noita huhuja.


    • Eikös se suojaa jonkun viruksen aiheuttamalta riskiltä sairastua kohdunkaulan syövältä tai muulta tälläiseltä naisten syövältä? Oliko se joku papilloomavirus? :D

      Ainahan noista rokotteista sanotaan kaikenlaista että aiheuttaa sitä ja tätä, mutta kyllä ne minusta pääpiirteittäin on ihan turvallisia, vaikka voihan ne toki aiheuttaa joillekkin hyvin harvoille jotakin ikävää. Mutta esim. tässä HPV-rokotteessa niillä on ollut paljon aikaa työstää sitä, toisin kuin Sikainfluenssa-rokote piti tehdä melko kiireellä, joten sen haittavaikutuksia ei ehditty tutkia tarpeeksi.

      Olisin itse ottanut, jos oltaisiin tarjottu :(

      • Juu me ollaan niin vanhoja, ettei koulussa ehditty tarjota. Pyydä YTHS:ltä terveystarkastuksen yhteydessä. Tai terveyskeskuksesta. Voisin itsekin ottaa. Pidän kyllä rokotteita pääosin turvallisina. Possuflunssapiikki nyt oli vähän floppi, mutta nämä rokotusohjelmaan kuuluvat on tutkittu ajan kanssa ja riskit ovat erittäin pieniä.


    • B-L

      Oikeasti se pitäisi antaa pojillekin ja jossain maissa jo annetaankin.
      Täälläkin luultavasti melko pian kun saavat logiikkansa kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1476
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      7
      1233
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe