Mistä tulee puheet Toyotan jatkuvista jumbosijoituksista?

ihmettelenvaan

Olen tilannut Tekniikan Maailmaa ja Tuulilasia 15 vuotta. Niiden vertailuissa tojot eivät ole olleet sen enempää viimeisenä kuin monet muutkaan. Tokihan niitä on joskus viimeisellä sijalla ollut, muttei läheskään aina.

34

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 vuotta TMää

      Tähän on vaikea ottaa kantaa. VAG:n omistajana tulee seurattua enemmän näiden kärkisijojen autot testeissä. Viimeisille sijoille jääviin en ole koskaan kiinnittänyt huomiota.
      Saattaa hyvinkin olla että siellä on muitakin kuin tojoja.
      Nyt kun tarkemmin muistelen niin ainakin yhdessä talvitesissä joku Alfa oli huonompi kuin tojo. Se ei lämmennyt vasta kuin keväällä.

    • surkeita ovat

      Jos vertailussa on esim 10 auto ja testin kolme viimeistä on melkein samoilla pisteillä, niin kyllä niitä kaikkia voi pitää jumboina ja silloin tuo alkuperäinen väite pitää 98%:sti.

    • Lukija.

      Minulle TM alkoi tulemaan v. 1971. Nyt ei ole tullut viiteen vuoteen, luen netistä ne vertailut mitkä kiinnostavat. Auto Motor und Sport tuli parikymmentä vuotta. Tuulilasi on tullut vuoden jaksoissa silloin tällöin.
      Kyllä se Tojo on varmasti kaikista automerkeistä huonoiten menestynyt. Eihän se ihan aina viimeinen ole mutta melkein.

    • 2+13

      Noissa vertailuissa tosin harvoin on suurta piste-eroa parhaimman ja huonoimman välillä. Usein esim. Mersu on saattanut saada 8,7 pistettä ja viimeisenä ollut Toyota 7,9. Ei ole hirveä ero.

      • Eri testit

        Mersu ja tojo ei ole samoissa vertailuissa. Tojon kanssa samalla viivalla on Dacia ja muut halpikset, mutta tojo on se jumbo.


      • 2+13
        Eri testit kirjoitti:

        Mersu ja tojo ei ole samoissa vertailuissa. Tojon kanssa samalla viivalla on Dacia ja muut halpikset, mutta tojo on se jumbo.

        Hienosti osaat lukea. "ESIM. MERSU"

        Sitapaitsi tojo on aina samoissa vertailuissa Volkswagenien, Skodien, Citikoiden yms kanssa. Nekin ovat sitten varmaan halpiksia.


      • uskomaton käsitys?
        Eri testit kirjoitti:

        Mersu ja tojo ei ole samoissa vertailuissa. Tojon kanssa samalla viivalla on Dacia ja muut halpikset, mutta tojo on se jumbo.

        Ei se piste-ero merkitse, vaan ne ominaisuuksien huonot puolet ja surkeat arvot jne...


      • JarppaHonda
        2+13 kirjoitti:

        Hienosti osaat lukea. "ESIM. MERSU"

        Sitapaitsi tojo on aina samoissa vertailuissa Volkswagenien, Skodien, Citikoiden yms kanssa. Nekin ovat sitten varmaan halpiksia.

        Niin se on, kuten sanoit halpiksia kaikki, se on tosi.

        Suomalainen ostaa juhlamokatkin 5km päästä naapuripitäjän kaupasta, jos sen saa euron halvemmalla kuin lähikaupasta, ei paina bensanhinta 10 km ees-taas- matkalla.

        Sama pätee autoissa: halvin mahdollinen=paras hinta-laatusuhde=kompromissi, aina tingimme jostakin, kuten ajo-ominaisuudet, turvallisuus, suorituskyky, huoltojen hinnat jne. jne. Sitten ne autot on sarjaa tojo. vw, psa.....


    • Apinaorkesterissa

      "Sitapaitsi tojo on aina samoissa vertailuissa Volkswagenien, Skodien, Citikoiden yms kanssa. Nekin ovat sitten varmaan halpiksia."

      Nuo merkit ovat Euro-autojen tavis.sarjaa. Premiun autot ovat erikseen ja niihin vertailuihin valitaan eri autot. BMW, Audi, Mese, Lexus jne.
      Lexuksen paikka näissä vertailuissa on sama kuin Tojon tavis-sarjassa, siellä häntäpäässä.
      Pahin moka on ollut kopioida niin suoraan BMW 300-sarjan ja Mesen E-sarjan muotoilua. Uskottavuus omasta osaamisesta nollissa tuollaisen apinoinnin jälkeen.

    • auvoo

      Toyata oli ennen 70-80 luvalla varma käyttöauto, nykyään ei voi sanoa samaa. Penkit on surkeat ja ajettavuus, hintakaan ei ole kilpailu kykyinen.

      • ei ikinä hyvä

        Juuri näin, tosi 70-80 luvulla se ruostia ja valui viemäreihin ennen kuin tekniikka petti, muta nyt se ei ole niin paha ruostumaan, mutta vastaavasti tekniikka pettää.


      • kansa tietää
        ei ikinä hyvä kirjoitti:

        Juuri näin, tosi 70-80 luvulla se ruostia ja valui viemäreihin ennen kuin tekniikka petti, muta nyt se ei ole niin paha ruostumaan, mutta vastaavasti tekniikka pettää.

        Oiskohan syy eurooppalaisessa työmoraalissa ja laadunvalvonnassa?
        Samoja ongelmia kun on melkein kaikissa euroautoissa.
        Arvon säilyminen on kuitenkin vielä paras Toyotalla ainakin Helsingin
        sanomien 2014 teettämän tutkimuksen mukaan. Toyota otti
        nelosvoiton ja top ten oli muutenkin japanilaisperäisten ja japanilaisten
        juhlaa. Tosin hintataso määrittyy asiakkaiden kiinnostuksesta merkkiin
        ja merkin luotettavasta maineesta. Testimenestys taas voi olla maksettua
        menestystä jolla maksava merkki pyrkii nostamaan markkinaosuuttaan.
        Testeissä usein hehkutetaan tiettyjä ominaisuuksia jolla saadaan
        tietty merkki ykkösesksi. Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta.


      • mutu ei riitä
        kansa tietää kirjoitti:

        Oiskohan syy eurooppalaisessa työmoraalissa ja laadunvalvonnassa?
        Samoja ongelmia kun on melkein kaikissa euroautoissa.
        Arvon säilyminen on kuitenkin vielä paras Toyotalla ainakin Helsingin
        sanomien 2014 teettämän tutkimuksen mukaan. Toyota otti
        nelosvoiton ja top ten oli muutenkin japanilaisperäisten ja japanilaisten
        juhlaa. Tosin hintataso määrittyy asiakkaiden kiinnostuksesta merkkiin
        ja merkin luotettavasta maineesta. Testimenestys taas voi olla maksettua
        menestystä jolla maksava merkki pyrkii nostamaan markkinaosuuttaan.
        Testeissä usein hehkutetaan tiettyjä ominaisuuksia jolla saadaan
        tietty merkki ykkösesksi. Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta.

        "Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta".

        Olet erehtynyt pahasti! Passateja on liikenteessä yli 10% enemmän kuin V70:siä.

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/vuosittain/autokanta_31.12.2012/henkiloautokanta_malleittain_31.12.2012


      • huisin hauskaa
        kansa tietää kirjoitti:

        Oiskohan syy eurooppalaisessa työmoraalissa ja laadunvalvonnassa?
        Samoja ongelmia kun on melkein kaikissa euroautoissa.
        Arvon säilyminen on kuitenkin vielä paras Toyotalla ainakin Helsingin
        sanomien 2014 teettämän tutkimuksen mukaan. Toyota otti
        nelosvoiton ja top ten oli muutenkin japanilaisperäisten ja japanilaisten
        juhlaa. Tosin hintataso määrittyy asiakkaiden kiinnostuksesta merkkiin
        ja merkin luotettavasta maineesta. Testimenestys taas voi olla maksettua
        menestystä jolla maksava merkki pyrkii nostamaan markkinaosuuttaan.
        Testeissä usein hehkutetaan tiettyjä ominaisuuksia jolla saadaan
        tietty merkki ykkösesksi. Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta.

        Kansa tietää ja kun oikein kaivaa, niin netistä löytyy jokaiselle trollille ja merkkiuskovaiselle haluttu "tutkimus" tulos tai haastattelu.
        Se on kuitenkin totuus, että Toyota ei ole niin hyvä, että pärjäisi muiden kanssa vertailun. Se on kova pala uskovaiselle ja tietenkin vaareille.


      • Järki hoi!
        kansa tietää kirjoitti:

        Oiskohan syy eurooppalaisessa työmoraalissa ja laadunvalvonnassa?
        Samoja ongelmia kun on melkein kaikissa euroautoissa.
        Arvon säilyminen on kuitenkin vielä paras Toyotalla ainakin Helsingin
        sanomien 2014 teettämän tutkimuksen mukaan. Toyota otti
        nelosvoiton ja top ten oli muutenkin japanilaisperäisten ja japanilaisten
        juhlaa. Tosin hintataso määrittyy asiakkaiden kiinnostuksesta merkkiin
        ja merkin luotettavasta maineesta. Testimenestys taas voi olla maksettua
        menestystä jolla maksava merkki pyrkii nostamaan markkinaosuuttaan.
        Testeissä usein hehkutetaan tiettyjä ominaisuuksia jolla saadaan
        tietty merkki ykkösesksi. Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta.

        Vertailut ovat puolueettomia mutta miten sitten tuo arvonsäilymisjuttu? Kun arvonsäilyminen heittää liki 20 % niin jokaisen pitäisi älytä, että jotain mätää on asiassa. Täytyy olla todella höperö jos uskoo moisiin tutkimuksiin.


      • hohoijaaa
        huisin hauskaa kirjoitti:

        Kansa tietää ja kun oikein kaivaa, niin netistä löytyy jokaiselle trollille ja merkkiuskovaiselle haluttu "tutkimus" tulos tai haastattelu.
        Se on kuitenkin totuus, että Toyota ei ole niin hyvä, että pärjäisi muiden kanssa vertailun. Se on kova pala uskovaiselle ja tietenkin vaareille.

        Noista TM:n ja TL:n lehdistä sen verran että kovin saavat joka lehteen juttua vag:n tuotteista.
        Ihmettelen miksi vertailusta puuttuu monia mielenkiintoisia merkkejä esim. honda accord, opel vectra, subaru, alfa-romeot,renault laguna kovasti ko. lehdet ovat mieltyneet seattiin,skodaan,volsuun,audiin, vois jopa sanoa että kyseessä on jonkinmoista pakkosyöttöä.

        Tuulilasissa nyt aloitetaan maailman pisin koeajo Datsunilla ja testikuski seisoo kuin keisari kuvassa kun lähtee "valtavaan" urakkaan, naurussa pitelemistä mitä ihmettä siinä nyt loppujen lopuksi on jos mies ajaa muutaman tonnin autolla palkalla...pikkasen on huulilasin jutut ja aiheet kateissa


      • Ei mutua
        mutu ei riitä kirjoitti:

        "Paras esimerkki oli vuosia sitten tunnetun
        suomalaisen lehden farkkutesti jossa Passat Variant nostettiin ykköseksi
        ohi Volvo V70:nen. Aika vähän on silti Passat Variantteja liikenteessä
        V 70:niin verrattuna. Ei taida olla kansan luottamusta".

        Olet erehtynyt pahasti! Passateja on liikenteessä yli 10% enemmän kuin V70:siä.

        http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/vuosittain/autokanta_31.12.2012/henkiloautokanta_malleittain_31.12.2012

        Ei riitä mutu eikä luetun heikko ymmärtäminen. Kysymyksessä oli
        selkeästi ilmaistu Passat Variant ja Volvo V70. Ei pelkkä Passat
        josta linkitit tilastoa.Siinä on myös sedanit mukana mutta V70 on
        pelkästään farkku,joka todella on suosiossa aivan eri luokkaa kuin
        Passat variant


      • Kusettaja.......
        Järki hoi! kirjoitti:

        Vertailut ovat puolueettomia mutta miten sitten tuo arvonsäilymisjuttu? Kun arvonsäilyminen heittää liki 20 % niin jokaisen pitäisi älytä, että jotain mätää on asiassa. Täytyy olla todella höperö jos uskoo moisiin tutkimuksiin.

        "Vertailut ovat puolueettomia." Heh! Laitappa linkki näkyville joka
        todistaa väittämäsi.


      • Toyota Corolla
        Järki hoi! kirjoitti:

        Vertailut ovat puolueettomia mutta miten sitten tuo arvonsäilymisjuttu? Kun arvonsäilyminen heittää liki 20 % niin jokaisen pitäisi älytä, että jotain mätää on asiassa. Täytyy olla todella höperö jos uskoo moisiin tutkimuksiin.

        Vai, että vertailut ovat puolueettomia ja kattia kans. Ne ovat aina olleet maksettuja. Se joka eniten mainostaa voittaa vertailun ei siinä sen kummenpaa. Jotkut tyhmät vielä uskovat moisia sepityksiä. Bisnes on bisnestä. Noita lehtiä myydään niin kauan kun höhlät ostaa. Tekniikanmaailman ja Tuulilasin vertailut on lähinnä huonoa viihdettä, jos oikein sitäkään.


    • ajatelkaaaaaaa

      Volsu maksaa parhaat voitelurahat, toyota tuskin panostaa suomalaisten lehtimiehien kestitsemiseen. Nuo testit on yhtä rehellistä toimintaa kun suomen lotto. Ja en ole tero mutta olen järkevä ihminen ja osaan ajatella omilla aivoilla. Olen ajanut monella autolla elämäni aikana. Eikä toyo ole niistä läheskään jumbosijalla.

      • luottomyyjän pullaka

        Todella epätoivoinen veto. Tuo on aina se ainoa vastaveto kun kaikki muut on käytetty ja usko alkaa horjua. No kohta tulee taas Toyotan asiakaslehti ja hurmos voi jatkua ikuiseen uneen asti.


      • paskalaatu

        Eikä Volsu lähelläkään ykkössijaa...


      • Voitelua...
        paskalaatu kirjoitti:

        Eikä Volsu lähelläkään ykkössijaa...

        Ei voitelussa olekaan kun ei voitele. Senhän kaikki tiedämme mikä merkki on voitelussa ykkönen.

        Volsu on ykkössijalla usein testeissä ja Tojo on jumbo. Vaikken Volsulla ajakaan niin sen erinomaisuuden tunnustan. Ja Tojon huonouden.


      • paskalaatu kirjoitti:

        Eikä Volsu lähelläkään ykkössijaa...

        Kuka on niin tyhmä ,että valitsee autonsa jonkun lehden testin perusteella?
        Ei nämä lehtien pika testit ja arvostelut kerro mitään todellisesta laadusta ja kestävyydestä ! Mutta se kertoo kun katsotaan mitä autoja on Suomen ajoneuvo rekisterissä eli millä autolla suomi ajaa! Suomi ei aja Skodalla ei Volvolla ei Audilla!

        http://auto.fi.msn.com/liikenne/tämä-auto-on-suomen-ylivoimaisesti-suosituin


      • Lada kalina
        nippondenso kirjoitti:

        Kuka on niin tyhmä ,että valitsee autonsa jonkun lehden testin perusteella?
        Ei nämä lehtien pika testit ja arvostelut kerro mitään todellisesta laadusta ja kestävyydestä ! Mutta se kertoo kun katsotaan mitä autoja on Suomen ajoneuvo rekisterissä eli millä autolla suomi ajaa! Suomi ei aja Skodalla ei Volvolla ei Audilla!

        http://auto.fi.msn.com/liikenne/tämä-auto-on-suomen-ylivoimaisesti-suosituin

        Jos suomi on mittarina niin Lada on luotettavin ja parhaiten arvonsa pitävä. Se Lada nyt vaan vaihtunut tohloksi.


    • laatuautoilija

      Ei näiden aivopierijöiden höpinöitä tarvii todesta ottaa. Ei näillä sivustoilla juuri muut käy kuin sekopäät itsensä kanssa kinaamassa.

    • käsittäämämätöntä...

      On se kyllä todella outoa että autoiluun liittyvien medioiden toimittajat ja testaajat eivät ymmärrä Toyotan olevan ylivoimainen ykkönen kaikissa maailman autovertailuissa aina ja ikuisesti.
      Tässä on varmasti jokin salaliitto takana.
      Oikeastaan pitäisi vertailla vain Toyotia, kun muilla merkeillä ei ole pienen pienen pikkiriikkistäkään mahdollisuutta pärjätä.

    • petterituuliviiri

      Ainahan tm ja tl lehden vertailun voittaa vag tuote. Pakkohan se on kun se on maksettu etukäteen. Järkevissä lehdissä testeissä voin painottaa itselleen tärkeitä ominaisuuksia ja laskea testin tuloksen uudelleen. Ompa yllättävää kuinka sijoitukset vaihtuvat.

      Eikä kukaan muu ole väittänyt toyotaa ylivoimaiseksi kun petterit jotka myös väittävät että toyota on aina jumbo. Koittakaa nyt päättää kumpi se oikein on.

      • Jumbo Tojo

        Kun lukee ulkomaisia vertailuja niin niissäkin voittaa hyvin usein VAG-tuote. Voittaa siksi, että ne ovat parhaita. VAG:in ei tarvitse voidella.
        Toyota taas on jumbomerkki.


      • vagperseeseen
        Jumbo Tojo kirjoitti:

        Kun lukee ulkomaisia vertailuja niin niissäkin voittaa hyvin usein VAG-tuote. Voittaa siksi, että ne ovat parhaita. VAG:in ei tarvitse voidella.
        Toyota taas on jumbomerkki.

        Eikö näitä huijauksia jo puida mediassakin. Vaggi on maailman suurin autolehtien perseen nuolija.


      • jumbovaggiii
        Jumbo Tojo kirjoitti:

        Kun lukee ulkomaisia vertailuja niin niissäkin voittaa hyvin usein VAG-tuote. Voittaa siksi, että ne ovat parhaita. VAG:in ei tarvitse voidella.
        Toyota taas on jumbomerkki.

        Lue joskus japanilaisiakin lehtiä, älä aina saksalaisia.


    • ein reich

      Ihanaa kansalaistottelemattomuutta ! Media yrittää todistaa teutoonien malmikasat parhaiksi kulkuvälineiksi ja kansa protestoi vuosikymmenestä toiseen ostamalla riisikippoja.

    • Väärän pään vika

      Onhan Toyota voidellut ainakin maailman arvokkaimman automerkin arvostuksen. Toisena taisi olla maailman laadukkaimman automerkin pysti. Molemmat taitavat olla tälläkin hetkellä voimassa?

      • Tojotero

        Kovaa hommaa ku tarttee koko maailma yrittää voidella, paljon helpompaa on lahjoo vaan tekniikanmaailma ja kattoo ku tyhmät menee retkuun


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe