Paljonko autoliikkeet maksaa vanhasta autosta

13+10

Itselläni on vm 2000 auto, jollaisia (sama merkki, samat kilometrit jne) myydään esim. nettiautossa hintaan 1300-1800 euroa.

Paljonkohan autoliikkeet autostani maksaisivat suurinpiirtein?

Veikkaan että alle tuhannen euron taitaa hintatarjous jäädä...

150

8220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • setämies.

      Ootko 23 vuotias jantteri? Ja vieläpä hyväkuntoinen?
      Voisin maksaa vähän ekstraakin tule autosi kanssa käymään,
      keitellään vaikka päiväkahveat.....

      • Ön äytöjä

        Kyl äytönsä vöi myydä sedälle täi tädille jös hälyää.


      • lukenut.
        Ön äytöjä kirjoitti:

        Kyl äytönsä vöi myydä sedälle täi tädille jös hälyää.

        Sanojen merkillinen muuntelu voi johtua skitsofreniasta.


      • Kukko4
        Ön äytöjä kirjoitti:

        Kyl äytönsä vöi myydä sedälle täi tädille jös hälyää.

        Kukko,,, olisi hauska nähdä sinut kasvotusten ,,,,,,? Mutta hyvää syksyä se voi olla rankkaakin ,,, Hae positiivista energiaa)))))))


      • 90000
        lukenut. kirjoitti:

        Sanojen merkillinen muuntelu voi johtua skitsofreniasta.

        itse maksaisin 500 euroa jos on ruosteeton ruostesuojattu ja 90000km ajettu.muuten on arvoton jos on ajettu enemmän


      • fkjdhlk
        lukenut. kirjoitti:

        Sanojen merkillinen muuntelu voi johtua skitsofreniasta.

        Totta ! Muista ottaa löökkeet Järskä....


      • Vöi öllä
        lukenut. kirjoitti:

        Sanojen merkillinen muuntelu voi johtua skitsofreniasta.

        Ön niitä skitsö Penöjä väikkä minkä möisiä.


      • Merkkiuskollinen
        90000 kirjoitti:

        itse maksaisin 500 euroa jos on ruosteeton ruostesuojattu ja 90000km ajettu.muuten on arvoton jos on ajettu enemmän

        "itse maksaisin 500 euroa jos on ruosteeton ruostesuojattu ja 90000km ajettu.muuten on arvoton jos on ajettu enemmän"

        Taidan sitten laittaa paaliin ton mun Bentleyn


    • autoliike

      700e olis tiukka tarjous

    • ...kin.

      Yksikään autoliike ei osta suoraan yli 500eurolla, suurin osa liikkeistä ei maksa suoraostona euroakaan eli ei edes halua tuollaista myyntiinsä.
      (Ei edes "pikkuliikkeet" ostele huvikseen pskaa remontoitavaksi...)

      Vaihtohyvityksenä voit saada 500-2000euroa, ihan siitä riippuen mihin olet vaihtamassa ja vaihtohyvityksen suuruus on täysin sidonnainen siitä mihin yksittäiseen yksilöön olet vaihtamassa. Eli samassa liikkeessäkin eri yksilöihin voi vaihtohyvitys heitellä tuon 500 ja 2tuhannen välillä.

      Ja kun nyt taisi mennä "maallikolle" vaikeaksi niin selvennetään vähän; ihan johtuen siitä, että toisista yksilöistä halutaan ennemmin eroon ja toisissa asiakkaita riittää jonoksi asti, toisissa "vaihtohyvityksen varaa" on enemmän ja toiset on jo valmiiksi hinnoiteltu jopa ns."tappiollisella hinnalla". Kyllä; luit oikein: Tappiollisella myyntihinnalla.

      (Sellainen "tappio-sippi-autohan" sinunkin autostasi tulisi, jos 1300 myyntiarvoinen ostettaisiin vaihdossa 2000eurolla. Myyntihinnaksi 1290euroa, niin tappiollinen hintahan se jo olisi, eikö vain?)

      Uskon, että meni vaikeaksi ja kohta perään ilmoittautuu vttuilijoiden kaarti, mutta näin se nyt vaan on.

      • Just juu

        Olet idiootti!


    • penapienki

      Mulle tarjos Länsi-auto vantaalta
      14500
      oli verrattu vuotta vanhempaan ja sen hinta oli 18900
      Eli liike ottaa itelle voittoa 4400€
      Kauhea on pojilla kate.
      toinen liike tarjosi 16500
      tarjoukset otettu uutta autoa varten
      eli ei tullut kauppoja
      19800 olis hinta niin kaupat tulee
      autolla ajettu 81000 vm 2010

      • ...kin.

        "Eli liike ottaa itelle voittoa..."

        Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.


      • käestäpitäenkö pitää

        Voitto realisoituu vasta kun liike myy auton eteenpäin ja hekin joutuvat tinkimään pyynnöstään ja usein tulee vaihdossa joku rimpula josta pitäisi hyvittää maltaita.
        Ensimmäiseen tarjoukseen ei tarvitse suostua, vaan tinkimistä voi jatkaa ja tehdä vastatarjouksen, kyllä se hinta siinä tasaantuu ja väliraha pienenee.
        Autokauppa ei ole apteekkihinnoiteltua.


      • komppaan
        ...kin. kirjoitti:

        "Eli liike ottaa itelle voittoa..."

        Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.

        ja sitten kun on vielä 120% varmaa, ettei se asiakkaan vaihtoon tuoma auto ole kunnossa, ihan aina on joku vika, ei toimi ilmastointi, puhallin krakaa jollain nopeudella...yms, vikoja jotka mahdullisesti eivät haittaa ajamista, mutta myymisen estävät, jotka on pakko korjata ennenkuin voi myydä eteenpäin. Täysin ehjän vaihdokin saaminen on verrattavissa loton päävoittoon, joskin se loton päävoitto taitaa olla todennäköisempi...


      • Kallista on

        Kannattaa muistaa se, että jos liike pyytää autosta 18900€ lähtee se vähintään 5-10% halvemmalla mukaan. Eli 17500€ on omakustannushinta. Kun lasketaan liikkeen omat kulut ja kate niin sisäänostohinta autolle ei voi olla kuin 16500€ ja silloinkin mennään hyvin hyvin pienellä katteella.

        Saamasi tarous 16500€ on erittäin hyvä ja uskoisin, että et tule saamaan parempaa - ellet vaihda selvästi kalliimpaan autoon.

        Toki minäkin haluaisin paljon rahaa ja mahdollisimman pienellä välirahalla uuden auton - mutta niin ei taida käydä. Oma on samaa vuosimallia 2010, mutta merkki on edullisempi ja on oletettavaa, että ensikeväänä välirahaa palaa noin 15000€.


      • kaupoilla

        Hei hyvää päivää. Olen hyvinkin kiinnostunut ilmoittamastasi autostasi. Onko siinä etusumuvaloja? Hmm.- Eihän tässä, voisitko nyt kiertää auton takapuolelle ja avata tavaratilan?-Katso nyt onko luukun sisäreunoissa pistekohoutumia? Hmm...On muutama.Entä etupuolella?...On täälläkin. Voisitko samantein vielä kumartua ja katsoa pohjaa takapyörien etupuolelta siitä kohdasta mihiänkä tunkki asetaan? No,voihan minä.No, miltäpä siellä näyttää?...Samanlaistahan täällä. Entäpä sitten kulutus?-Kyllä tämä vie litran pari satasella ylimääräistä mitä on ilmoitettu. Missä tämä taas auto olikaan?-Oulussa.Hmm. Ja minä kun luulin että Mikkelissä. Hmm.-Varusteiden ja kulutuksen paikkansapitämyys-1000€.-Pohjan-ja takaluukun ruostevauriot-1500€--Haku matka-600€ ja merkkiuskollisuus-600€-.Saat.16.100€ siitä.-Hulluko olet?-Kuulemiin.


      • EN TIEDÄ

        onkos autoilla nimikin ? Ei hintaa voi sanoa, jos ei autolla ole nimiä. Minkäs hintanen tuo minun auto on;Audi avant Q A6. Ajettu 20,000 VM 2010. Kaikki varusteet.Ollut melkei neljä vuotta minulla.PALJONKO TUOLLA SAISI ?


      • BMW Kusipää
        komppaan kirjoitti:

        ja sitten kun on vielä 120% varmaa, ettei se asiakkaan vaihtoon tuoma auto ole kunnossa, ihan aina on joku vika, ei toimi ilmastointi, puhallin krakaa jollain nopeudella...yms, vikoja jotka mahdullisesti eivät haittaa ajamista, mutta myymisen estävät, jotka on pakko korjata ennenkuin voi myydä eteenpäin. Täysin ehjän vaihdokin saaminen on verrattavissa loton päävoittoon, joskin se loton päävoitto taitaa olla todennäköisempi...

        "....kin" ja "komppaan" taitavat olla itse autohuijareita. Myydään kallista ja hyvää asiakkaalle mutta kun takavalot kaartuvat horisonttiin ei autohuijareita saa vastuuseen kuin tiukan väännön ja kuluttaja asianmiehen kautta.

        Onneksi sitä on tullut vietyä tietämättä ja tietäen, isojakin vikoja omaavia vaihdokkeja liikkeisiin.Homma kun vähän niin että "niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan!".

        Ja totuushan on että, autoliikeet kusettaa sen minkä pystyy, hinnassakin.Itse myin edelliseni (BMW 530i) 24.600 hintaan kun liike tarjosi 19.900.Joten, jatkossakin myyn enemmin itse.Sen verran ammattitaidontona ja autoista tietämätöntä porukkaa liikkeissä on.Otetaan joku nettiauto.com, etitään paskin lousko mikä löytyy ja verrataan 100 000km pienemällä lukemalla olevaan.Ilmeisesti automyyjien tutkintoja saa muropaketista ja arpajaisista.


      • lkhffhjk
        Kallista on kirjoitti:

        Kannattaa muistaa se, että jos liike pyytää autosta 18900€ lähtee se vähintään 5-10% halvemmalla mukaan. Eli 17500€ on omakustannushinta. Kun lasketaan liikkeen omat kulut ja kate niin sisäänostohinta autolle ei voi olla kuin 16500€ ja silloinkin mennään hyvin hyvin pienellä katteella.

        Saamasi tarous 16500€ on erittäin hyvä ja uskoisin, että et tule saamaan parempaa - ellet vaihda selvästi kalliimpaan autoon.

        Toki minäkin haluaisin paljon rahaa ja mahdollisimman pienellä välirahalla uuden auton - mutta niin ei taida käydä. Oma on samaa vuosimallia 2010, mutta merkki on edullisempi ja on oletettavaa, että ensikeväänä välirahaa palaa noin 15000€.

        Se kate on kaikessa bisneksessä Suomessa vähintään 15%. Muuten ei kannata.


      • komppaan
        BMW Kusipää kirjoitti:

        "....kin" ja "komppaan" taitavat olla itse autohuijareita. Myydään kallista ja hyvää asiakkaalle mutta kun takavalot kaartuvat horisonttiin ei autohuijareita saa vastuuseen kuin tiukan väännön ja kuluttaja asianmiehen kautta.

        Onneksi sitä on tullut vietyä tietämättä ja tietäen, isojakin vikoja omaavia vaihdokkeja liikkeisiin.Homma kun vähän niin että "niin se metsä vastaa kun sinne huudetaan!".

        Ja totuushan on että, autoliikeet kusettaa sen minkä pystyy, hinnassakin.Itse myin edelliseni (BMW 530i) 24.600 hintaan kun liike tarjosi 19.900.Joten, jatkossakin myyn enemmin itse.Sen verran ammattitaidontona ja autoista tietämätöntä porukkaa liikkeissä on.Otetaan joku nettiauto.com, etitään paskin lousko mikä löytyy ja verrataan 100 000km pienemällä lukemalla olevaan.Ilmeisesti automyyjien tutkintoja saa muropaketista ja arpajaisista.

        Edelleenkin, yksityinen kusettaa kaikista eniten, on aivan varmaa, ettet sinäkään kertonut myymäsi auton piilovioista, joita 10000000%oli, koska tiesit, että yksityisenä kusetuksesi menee läpi ei virhevastuuta ole, liike taas tiesi, että ostaessaan piilovikaisen autosi, se joutuu vastaamaan vielä kaupanteon jälkeen ilmenevistä vioista.


      • ostaja1
        Kallista on kirjoitti:

        Kannattaa muistaa se, että jos liike pyytää autosta 18900€ lähtee se vähintään 5-10% halvemmalla mukaan. Eli 17500€ on omakustannushinta. Kun lasketaan liikkeen omat kulut ja kate niin sisäänostohinta autolle ei voi olla kuin 16500€ ja silloinkin mennään hyvin hyvin pienellä katteella.

        Saamasi tarous 16500€ on erittäin hyvä ja uskoisin, että et tule saamaan parempaa - ellet vaihda selvästi kalliimpaan autoon.

        Toki minäkin haluaisin paljon rahaa ja mahdollisimman pienellä välirahalla uuden auton - mutta niin ei taida käydä. Oma on samaa vuosimallia 2010, mutta merkki on edullisempi ja on oletettavaa, että ensikeväänä välirahaa palaa noin 15000€.

        eli kannattaa myydä itse suoraan 17000 niin autoliikkeet voidaan sulkea.


      • Skopa
        ...kin. kirjoitti:

        "Eli liike ottaa itelle voittoa..."

        Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.

        Juu, kun aattelee että liikkeessä on useampi myyjä, ja saavat myytyä muutaman auton kuukaudessa, niin se voi ehkä riittää palkkoihin.

        Jos ajatellaan näin: liike saa autostasi 4400 eur voittoa ja automyyjän palkka on keskimäärin 3261 eur (http://www.palkkavertailu.com/palkka/automyyjä)

        Siihen päälle sos ym. maksut, liikeen muut kulut... niin rupeen ymmärtään miks voittoa pitää saada. Voihan olla, ettei liike saa myytyä kuin yhden auton kuukaudessa ja työntekijöitä on vaikka 3?

        Okei myönnetään, että ittekin ihmettelin noita autoliikkeen hintoja :) Nyt kun googletin niin mieli vähän muuttu.


      • BMW Kusipää
        komppaan kirjoitti:

        Edelleenkin, yksityinen kusettaa kaikista eniten, on aivan varmaa, ettet sinäkään kertonut myymäsi auton piilovioista, joita 10000000%oli, koska tiesit, että yksityisenä kusetuksesi menee läpi ei virhevastuuta ole, liike taas tiesi, että ostaessaan piilovikaisen autosi, se joutuu vastaamaan vielä kaupanteon jälkeen ilmenevistä vioista.

        En tiedä mikä romu-jobbari itse olet mutta, itse myin ihan priima kunnossa omani! 275 takarenkaat oli kuluneet joista annoin hinta hyvitystä.Etuvalojen valokaaret oli palaneet jotka oli nähtävänä.Kaikki muu, täysin toimivaa ja ehjää.Käytiin jopa katsastamaassa ostajan kanssa yhdessä auto.

        Kaikki ei siis kuseta, kuten alan ammattilaisilla on tapana!


      • komppaan
        BMW Kusipää kirjoitti:

        En tiedä mikä romu-jobbari itse olet mutta, itse myin ihan priima kunnossa omani! 275 takarenkaat oli kuluneet joista annoin hinta hyvitystä.Etuvalojen valokaaret oli palaneet jotka oli nähtävänä.Kaikki muu, täysin toimivaa ja ehjää.Käytiin jopa katsastamaassa ostajan kanssa yhdessä auto.

        Kaikki ei siis kuseta, kuten alan ammattilaisilla on tapana!

        Aivan varmasti kusetat, sen verran monta "ehjää ja loistokuntoista" vaihdokkia olen joutunut korjaamaan, mussutuksesi on aivan turhaa. Katsastus ei kerro ollenkaan koko totuutta asiasta. Jos et muuta, niin nollasit vikavalot päivää ennen myyntiä(vikavalon nollaus EI ole korjaus) ja näin joulukuusi sammui noin viikoksi, etkä enää vastannut, kun viikon päästä uuden omistajan iloksi kojelauta loisti kuin riemukaari jouluaattoa, autoliike olisi tästä joutunut vastuuseen, ja tarjosi näin ollen autostasi sen jonka siitä olisi voinut maksaa, tietenkin sekin sisälsi riskin tappiosta.


      • BMW Kusipää
        komppaan kirjoitti:

        Aivan varmasti kusetat, sen verran monta "ehjää ja loistokuntoista" vaihdokkia olen joutunut korjaamaan, mussutuksesi on aivan turhaa. Katsastus ei kerro ollenkaan koko totuutta asiasta. Jos et muuta, niin nollasit vikavalot päivää ennen myyntiä(vikavalon nollaus EI ole korjaus) ja näin joulukuusi sammui noin viikoksi, etkä enää vastannut, kun viikon päästä uuden omistajan iloksi kojelauta loisti kuin riemukaari jouluaattoa, autoliike olisi tästä joutunut vastuuseen, ja tarjosi näin ollen autostasi sen jonka siitä olisi voinut maksaa, tietenkin sekin sisälsi riskin tappiosta.

        Heh, mutuille sinä mitä haluat.Se että jos sinä tai moni kusee silmään kaupoissa (kuten liikkeet aina!), ei se tarkoita että kaikki tekisi niin. Kohdallasi taitaa pitää sanonta "se koira älähtää johon kallikka kalahtaa"!


      • komppaan
        BMW Kusipää kirjoitti:

        Heh, mutuille sinä mitä haluat.Se että jos sinä tai moni kusee silmään kaupoissa (kuten liikkeet aina!), ei se tarkoita että kaikki tekisi niin. Kohdallasi taitaa pitää sanonta "se koira älähtää johon kallikka kalahtaa"!

        Vähän näyttää että sinne kalahtaa, sen verran kova on selittelyn tarve. Nimimerkkisi olet ainakin osannut luonteesi mukaisesti valita. Edelleen, yksityinen kusettaa aina eniten.


      • Joskus isäntä
        komppaan kirjoitti:

        Aivan varmasti kusetat, sen verran monta "ehjää ja loistokuntoista" vaihdokkia olen joutunut korjaamaan, mussutuksesi on aivan turhaa. Katsastus ei kerro ollenkaan koko totuutta asiasta. Jos et muuta, niin nollasit vikavalot päivää ennen myyntiä(vikavalon nollaus EI ole korjaus) ja näin joulukuusi sammui noin viikoksi, etkä enää vastannut, kun viikon päästä uuden omistajan iloksi kojelauta loisti kuin riemukaari jouluaattoa, autoliike olisi tästä joutunut vastuuseen, ja tarjosi näin ollen autostasi sen jonka siitä olisi voinut maksaa, tietenkin sekin sisälsi riskin tappiosta.

        Itsekään en tietoisesti ole kusettanut autokaupoissa vaan aina kertonut, jos on vikaa. Parin tonnin autosta kun 500 euroa sovitaan vaikka hinnanalennusta niin se toinen 500 euroa jää vielä itselle, jos vertaa autoliikkeiden hyvityshintoihin.


      • likkelek
        komppaan kirjoitti:

        Aivan varmasti kusetat, sen verran monta "ehjää ja loistokuntoista" vaihdokkia olen joutunut korjaamaan, mussutuksesi on aivan turhaa. Katsastus ei kerro ollenkaan koko totuutta asiasta. Jos et muuta, niin nollasit vikavalot päivää ennen myyntiä(vikavalon nollaus EI ole korjaus) ja näin joulukuusi sammui noin viikoksi, etkä enää vastannut, kun viikon päästä uuden omistajan iloksi kojelauta loisti kuin riemukaari jouluaattoa, autoliike olisi tästä joutunut vastuuseen, ja tarjosi näin ollen autostasi sen jonka siitä olisi voinut maksaa, tietenkin sekin sisälsi riskin tappiosta.

        Aivan varmasti kusetat, sen verran monta "ehjää ja loistokuntoista" vaihdokkia olen joutunut korjaamaan, mussutuksesi on aivan turhaa. Katsastus ei kerro ollenkaan koko totuutta asiasta. Jos et muuta, niin nollasit vikavalot päivää ennen myyntiä(vikavalon nollaus EI ole korjaus) ja näin joulukuusi sammui noin viikoksi, etkä enää vastannut, kun viikon päästä uuden omistajan iloksi kojelauta loisti kuin riemukaari jouluaattoa, autoliike olisi tästä joutunut vastuuseen, ja tarjosi näin ollen autostasi sen jonka siitä olisi voinut maksaa, tietenkin sekin sisälsi riskin tappiosta.

        Mä tein just noin
        ja täydestä meni
        liike meni retkuun


      • ylläri
        ...kin. kirjoitti:

        "Eli liike ottaa itelle voittoa..."

        Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.

        Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.

        Tää on joku automyyjä,näkee heti kirjoituksista
        kyllä liike ottaa voittoa 1000-7000 ei ne muuten miljoonia saa
        Katoppa vaikka porhon tuloja viime vuodelta ja ylläty


      • komppaan kirjoitti:

        Vähän näyttää että sinne kalahtaa, sen verran kova on selittelyn tarve. Nimimerkkisi olet ainakin osannut luonteesi mukaisesti valita. Edelleen, yksityinen kusettaa aina eniten.

        Ei muuten ole totta. Vaihdoin aikoinaan GT Mazdani uuteen. Merkkiliikkeen myyjä huomautti, että autoni kytkin luistaa täysillä tehoilla, tästä johtuen hintaa pudotettiin.
        Sama myyjä kehtasi vuoden päästä kapakassa kertoa, ettei kytkintä korjattu, auto myytiin ehjänä, eikä ostaja ollut huomannut vieläkään vikaa.
        Ihan oikeesti, oli lähellä ettei kaveri saanut nyrkistä.


    • setämies.

      Setämiehen tarjous on paras! Usko pois!! Samalla päiväkahvea, ja vähän muutakin puuhaa, nam nam. 2000€

    • miinukselle menee

      Riippuu täysin siitä mihin olet vaihtamassa. Uuteen autoon vaihdossa voi saada ihan tuon saman mitä liikkeet pyytää, mutta jos vaihdat muutaman tonnin käytettyyn, niin saa jotain satasia. Täytyyhän autoliikkeen jostain välistä saada kulut katettua.
      Jos suoraa myyntiä meinaat liikkeeseen, niin jokusen satasen voit saada.
      Luulinkin jo jossain välissä, että yhteenlaskija olisi setä-sarjalainen, mutta teinihän tuon onkin.

    • kysy ite kysy ja kys

      Mene hyvä lapsi paikanpäälle, ota paljon rahaa mukaan ja kysy oikein livenä, et pysty netistä sitä autoasi työntämään vaikka kuinka jännittäisi ja hävettäisi piilovikainen vessasi.

      Kuka täällä näkemättä ja ajamatta mitään mistään yleensäkkään ymmärtää, kysymys on niin sellainen ettet oikeasti voi olla noin tyhmä?

      • 13+10

        En uskalla millään mennä kysymään. Vai että "piilovikainen vessa" :o


      • 13+10 =============
        13+10 kirjoitti:

        En uskalla millään mennä kysymään. Vai että "piilovikainen vessa" :o

        Ihan oikeasti, kysyt täysin asiaan kuulumattomilta ja omastasi ja haluamastasi autosta täysin tietämättömiltä asioita joita kukaan pysty sanomaan, osaatkohan mennä nukkumaankaan ilman äitisi lupaa?

        - Et ymmärrä ettet ymmärrä!


    • hhfd

      Riippuu minkä hintaiseen vaihdat.Jos vaihdat esim uuteen 20.000€ autoon voit saada 1-2 tuhatta tai sitten alentavat hintaa ja sanovat vie romu pois pihalta.

    • 13+12

      Kiitos vaan pojat vastauksista. Yritän saada romustani vaihdossa uudempaan ainakin 500 euroa.

      • nettikauppiaille....

        Juu työnnä se auto tietokoneestasi vaihtoautona myyjän pöydälle ja odota sieltä haluamaasi autoa omalle koneellesi, yhtä hedelmällistä ja hyödyllistä täällä on aikaa viettää ja kysyä turhapuroilta amatsupojilta heidän mielipiteitään jotka ovat aina ja iankaikkisesti vain ja ainoataan jonkun oma täysin asiaankuulumaton mielipide jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa, turhuuksien turhuus koko palsta, no hyvä että avohoidokin saa purkaa tyhjää rahatonta aikaansa edes johonkin.....


      • Ööopøpö

        Jätä se romu pihalles seisomaan . Se sun uus volkkari leviää kuitenkin ja saat ajaa ensi talven vanhalla ooppelillas.


    • wsfg

      Vaihdossa mihin??? Typerää porukka 24h suomi24H

    • M.O.T.

      "Veikkaan että alle tuhannen euron taitaa hintatarjous jäädä... "

      Minä en veikkaa, minä takaan sen että näin on.

      • ostajanmarkkinat

        Jotkut autoliikkeethän tarjoaa näin lama-aikana vähintään sen 2000 katsastetusta autosta vaihdossa tietyn
        hinnan ylittäviin autoihin.
        Kannattaa tingata .


    • Tarjouksia tyhmille

      Jos liikkeellä on tavoiteena saada jostakin autosta esim. 5000 €, niin siihen laitetaan 7000 euron hintalappu. Silloin on helppo hyvittää mistä tahansa kulkineesta 2000 €. Saman verran asiakas saa myös alennusta, kun osaa vain pyytää. Kaikki uusavuttomat eivät osaa. Se 2000 euron hyvityksellä liikkeeseen otettu auto myydään usein välittömästi eteenpäin 100-300 eurolla.

      • 1+1 ei aina 2.

        "Jos liikkeellä on tavoiteena saada jostakin autosta esim. 5000 €, niin siihen laitetaan 7000 euron hintalappu."

        Ehkä noinkin. Yhtälailla siihen hintalappuun voidaan joissain liikkeissä kirjoittaa 5390,-

        Markkinointi ja hinnoittelutapoja kun on niin monta eri variaatiota... Siksi ei olekaan mitään absoluuttista totuutta "paljonko on tinkivaraa" tai "paljonkohan hyvittävät" kysymyksiin. Aina nämä ovat tapauskohtaisia asioita jopa yksittäisen liikkeenkin sisällä puhumattakaan eri liikkeitten välisissä toimintatavoissa ja hinnoittelu-/hyvityskäytännöissä.


      • Vaihdossa pettää itseään

        Tässä selkein vastaus ja koskee ainakin joitakin uusia. Auto menee vaihdossa ilmaiseksi ja pian könttäkauppana kadunvarsijobbarille. Myynti nettiauton kautta sellaisella hinnalla että menee kaupaksi ja riihikuivan kanssa liikkeeseen. Osamaksukin voitaneen liikkeen kannalta katsoa riihikuivaksi jos eivät käytä omaa maksusysteemiä. Näin olen ymmärtänyt.


    • wtwttete

      Verokikkailua..... ; ) pidetään varaston arvoa yllä keinitekoisesti kuten korsumäen auto... snäijäätko heh

      • wwtetw

        Itselläni on vm 2000 auto, jollaisia (sama merkki, samat kilometrit jne) myydään esim. nettiautossa hintaan 1300-1800 euroa.

        Paljonkohan autoliikkeet autostani maksaisivat suurinpiirtein?

        Veikkaan että alle tuhannen euron taitaa hintatarjous jäädä...

        näillä tiedoilla oletan että opelisi on katsastamatta,ruosteinen ja ajettu yli 300tkm.
        VASTAUS: EMME OTA HARMIKSEMME EDES 1 EUROLLA kiitos myy itse pois romusi


      • Hfffxjjh

        Ai herranjestas mitä aasiantuntijoita täällä on....pyyntihinnalla ei ole minkäänlaista tekemistä varastonarvon kanssa jasen arvoa tuskin kukaan järjissään oleva yrittäjä tuskin haluaakeinotekoisesti nostaa, varaston arvolla on merkitystä kun veronmaksun aika on


    • 11+17

      Yksikään autokauppa ei autoa osta. Vaihdossa voivat ottaa mutta vaihdokin pitää olla reilusti kalliimpi ja totuus on sellainen että väliraha silloin on myös auton käteishinta.

    • näin on

      Päikseen vaihtavat, jos on hyvä

    • Ole Tarkka

      Autoliikkeet ovat ns rosvoja ostavat pilkkahinnalla eli anastavat ihmisten omaisuutta.

      Myyvät lähes aina eteenpäin 50% voitoilla.

      Myös käytettyjen autojen ostossa saa olla tarkka, sillä usein luvataan takuita yms. Mutta kun auto hajoaa saa tapella korjaus yms velvollisuuden kanssa.

      Joten oleppa tarkka mihin myyt, vaihdat tai osat auton. Sillä hyvin paljon on kieroja yrittäjiä autokauppiaissa.

      • kommarille

        Eikös tuo kaupankäynti ole vapaaehtoista, toinen ostaa ja toinen myy, mitäs siinä on kieroa ja rosvousta? Myykää aina itse niin ei tarvi itkeä, myykää omanne itse ja ostakaa rahalla niin siinä se ratkaitsu.

        "Autoliikkeet ovat ns rosvoja ostavat pilkkahinnalla eli anastavat ihmisten omaisuutta."

        Mitenkähän tuo anastus tapahtuu?

        Luuletko lapsi hyvä että lidlin kauppias ostaa maitolitrasi samalla millä sinä se ostat, tai kenkäkauppias jne. oletko oikeasti tuollainen vai eikös tuo ole joku provo ei noin tyhmää voi oikessa elämäss olla!!


        Älä koskaan osta mitään mistään, KAUPPIAS AJELEE SINULTA SAAMILLASI RAHOILLA MERSULLA, ELÄÄ KOMEESSA TALOSSA, KÄY ETELÄSSÄ jne. KUN SINÄ OSTAT HÄNELTÄ ESIM. RUOKATARVIKKEITA , KAHVIA JNE.


      • npkes
        kommarille kirjoitti:

        Eikös tuo kaupankäynti ole vapaaehtoista, toinen ostaa ja toinen myy, mitäs siinä on kieroa ja rosvousta? Myykää aina itse niin ei tarvi itkeä, myykää omanne itse ja ostakaa rahalla niin siinä se ratkaitsu.

        "Autoliikkeet ovat ns rosvoja ostavat pilkkahinnalla eli anastavat ihmisten omaisuutta."

        Mitenkähän tuo anastus tapahtuu?

        Luuletko lapsi hyvä että lidlin kauppias ostaa maitolitrasi samalla millä sinä se ostat, tai kenkäkauppias jne. oletko oikeasti tuollainen vai eikös tuo ole joku provo ei noin tyhmää voi oikessa elämäss olla!!


        Älä koskaan osta mitään mistään, KAUPPIAS AJELEE SINULTA SAAMILLASI RAHOILLA MERSULLA, ELÄÄ KOMEESSA TALOSSA, KÄY ETELÄSSÄ jne. KUN SINÄ OSTAT HÄNELTÄ ESIM. RUOKATARVIKKEITA , KAHVIA JNE.

        Etkö sinä v..tun kommari ymmärrä että että se kauppias ajelee sinun rahoillasi
        siksi koska sinä annat siihen luvan, mene kauppaan haulikon kanssa niin saat tavarat
        ilmaiseksi, poliisit eivät lähde perääsi enää täällä suomessa tuollaisen pikkujutun
        takia. Ymmärrätkö että yhteiskunta ympärilläsi on juuri sellainen kuin sinä sen
        haluat sen olevan, se ei ole sellainen millaiseksi olet kuvitellut sen olevan.


    • seuratkaa nettiautoo

      Ihmiset "hävittävät" autoliikkeisiin vaihdossa kaikenlaisia "pommeja", joita sitten toiset ostavat.
      Oliskohan parempi sittenkin ostaa yksityiseltä. Sellaiselta joka on omistanut auton kauan. Ja joka sattuu olemaan vielä rehellinen.
      Minä olen tästä oiva esimerkki.

      • ...................

        Tämän olen huomannut. Liikkeen rivissä olevasta myyntifiksatusta (värivahaa, rengaskiilloketta ja yäk, silikonipitoista tököttiä sisätiloihin) autosta on välillä vaikea saada selkoa mitä se on syönyt.
        Yksityisistä myyjistä sentään kun vähän omaa ihmistuntemusta ja ymmärrystä autojen tekniikasta, pääsee aika äkkiä perille onko kyseessä perusrehellinen kansalainen joka haluaa vain omastaan eroon, kultakasan päällä omasta mielestään istuva "kokeeksi myyntiin"-tyyppi vaiko ihan jobbarinketale. Jobbarit harrastavat myös tuota värivaha-rengaskiilloke-yhdistelmää.


      • Äly hohoi

        Kyllä ne pommit tulevat juuri sinun kaltaisilta "rehellisiltä" yksityisiltä, vai luuletko ettäliikkeet tarkoituksella rikkovat " rehellisten" vaihtoontuomat autot....?


    • Myyntimies John Doe

      Siinähän sinulle liike-idea, perusta autoliike jossa kaikki autot on fiksaamattomia, pesemättömiä,imuroimattomia ja tuulilasit halki, renkaat loppu ja huollot tekemättä, ja hiiri tehnyt pesän moottoritilaan, jätä myös edellisen omistajan roskat ja käytetyt vaippapussit hanskalokeroon, katsotaan sitten miten kauppa käy näillä "rehellisen" kuntoisilla autoilla, vai valittaisiko 99,9% asiakkaista auton kunnosta kuten meillä tapahtuisi ja kaupat jäisivät tekemättä.

      • yksityinen automyyjä

        Väitätkö, että autoliike uusii vaihdokkeihinsa tuulilasit ja laittaa jopa uudet renkaat.? Niin ja tekemättömät huollotko tehdään leimailemalla huoltokirjaa jälkikäteen?
        Eiköhän ne autoliikkeen toimenpiteet jää enempi hiiren paskojen siivoamiseen ja renkaan kylkien kiillottamiseen. "Todella siisti ja hyvin pidetty auto, täydellisellä huoltokirjalla"


      • kyllä ne uusitaan
        yksityinen automyyjä kirjoitti:

        Väitätkö, että autoliike uusii vaihdokkeihinsa tuulilasit ja laittaa jopa uudet renkaat.? Niin ja tekemättömät huollotko tehdään leimailemalla huoltokirjaa jälkikäteen?
        Eiköhän ne autoliikkeen toimenpiteet jää enempi hiiren paskojen siivoamiseen ja renkaan kylkien kiillottamiseen. "Todella siisti ja hyvin pidetty auto, täydellisellä huoltokirjalla"

        Pakkohan ne on uusia, näitten rahattomien jäljiltä.

        Ja se jakohihna joka maksaa niiiiiin kauheasti se maailman tärkein asia on myös uusittava.


      • ...että simmottist.
        kyllä ne uusitaan kirjoitti:

        Pakkohan ne on uusia, näitten rahattomien jäljiltä.

        Ja se jakohihna joka maksaa niiiiiin kauheasti se maailman tärkein asia on myös uusittava.

        ...ja juuri siihen ( autoliikkeen virhevastuuvelvoitteeseen) perustuukin hintojen ero yksityisen ja autoliikkeen välillä.
        Yksityinen myy pokkana pskaa ilman vastuuta, liikkeen pitää myydä ehjä tuote eli kunnostaa ennen myyntiä kuntoon ja vastata sen jälkeenkin mahdollisista vioistakin vielä kuukausia myynnin jälkeen.


      • ojoik

        Semmoisia on suomi täynnä. Ei ne liikkeet tonnin autoja fiksaa. Mieluiten myyvät jobbarille että vastuut katkeaa.


      • komppaan
        ...että simmottist. kirjoitti:

        ...ja juuri siihen ( autoliikkeen virhevastuuvelvoitteeseen) perustuukin hintojen ero yksityisen ja autoliikkeen välillä.
        Yksityinen myy pokkana pskaa ilman vastuuta, liikkeen pitää myydä ehjä tuote eli kunnostaa ennen myyntiä kuntoon ja vastata sen jälkeenkin mahdollisista vioistakin vielä kuukausia myynnin jälkeen.

        aina on vaihdossa tulevissa autoissa jotain laittoa. Voi selvitä satasella tai viidellä sadalla, useinmiten kuitenkin tobbi tai ylikin menee edullisemmankin hintaluokan autoon ennenkuin se on myyntiriviin valmis.

        Tyypillisimpiä autoliikkeen kustannettavaksi tulevia rahareikiä on tuulilasi (josta jo korjauskehoitus otteessa eikä ole vaihdettu), tekemätön "kallis" jakopäänhuolto, loppuun kuluneet renkaat ja yllättäen ne toiset on niin huonot ettei ole edes mukana (toiset renkaat on mökillä varastossa mut ne on ihan loppu... ja samalla vaihtajalla on kuitenkin myynti-ilmoitus rengasosastolla 19"-aluvanteista hyvillä kumeilla...), yleisenä vikana myös yksi tai useampi toimimaton lasinnostin tai keskuslukituksen häiriöt jotka "ei oo ittee nii haitannu", kolhut, naarmut ym. korin puutteellisuudet ja virheet "edellisellä omistajalla sattuneita töppäilyjä"...

        Näitä kun yhteen laskee ja ynnäilee, parsii kasaan ja korjailee niin hups vaan kun viiden tonnin pyyntiseen autoon meni tonni kunnostuksiin. Puhumattakaan alle viiden tonnin kikottimista, joissa tuollaiset vikalistat jos kaikki kunnostelee niin ei edes auton myyntihinta riitä kattamaan kunnostuskuluja. Siksi niissä halvemmissa 1000-5000euron hintaisissa voi olla joku vika vielä myyntirivissäkin kuten lasinhalkeama, yksi sähkölasi ei toimi, kolhu lokarissa, toiset renkaat huonot tai puuttuu kokonaan... ei näitä kukaan voi pers-netolla uusiksi kunnostella.

        Silti tonnilla ja kahdella voi saada hyvänkin auton. Juuri huollettu jakopää, juuri katsastettu, mutta yksillä kitkarenkailla, keskuslukko ei toimi ja ruostettakin saa kaupanpäälle... kuitenkin kuljettaa kesät-talvet paikasta A paikkaan B isommitta ongelmitta.


      • liilelikki
        yksityinen automyyjä kirjoitti:

        Väitätkö, että autoliike uusii vaihdokkeihinsa tuulilasit ja laittaa jopa uudet renkaat.? Niin ja tekemättömät huollotko tehdään leimailemalla huoltokirjaa jälkikäteen?
        Eiköhän ne autoliikkeen toimenpiteet jää enempi hiiren paskojen siivoamiseen ja renkaan kylkien kiillottamiseen. "Todella siisti ja hyvin pidetty auto, täydellisellä huoltokirjalla"

        Niin ja tekemättömät huollotko tehdään leimailemalla huoltokirjaa jälkikäteen?
        Kyllä näin tehdään ainakin Länsi-auto vantaalla
        En antanut leimata.


    • automyyjä.

      Autoliikkeen on saatava jokaisesta kaupasta 3000-8000 euroa voittoa joten räknäilkää siitä.

      • ...kin.

        Ja höpsistä taas. Tuollaisia myyntikatteita ei ole edes maankuulussa Korsumäen autossa. Ihan oikeesti.
        Ja vinkki sama sinullekin kuin tuossa ylempänä jollekin mistään-mitään-tietämättömälle:

        "Hei, ihan oikeesti:
        Kun et mistään kuitenkaan mitään tiedä, älä edes viitsi arvailla mitään katteista, voitoista, tuloksista, tuotoista, tuloksista ennen - tai jälkeen poistojen, voitoista tai tuloksista ennen tai jälkeen pakollisten kulujen... tai mistään muustakaan on ihan turha näitä "kyökki- ja kammariparlamenttien" arvailuja heitellä.
        Ihan oikeesti. Teet vain itsestäsi tyhmemmän oloisen, kuin välttämättä edes oikeasti oletkaan. Tai sitten et, mutta tyhmyyttään ei liene hullunkaan suotavaa erikseen korostaa?"

        Tämä nyt ihan "hyvällä" kuitenkin. Oikeesti.


    • HERÄÄ PAHVI ! MYY ITE SE !

    • Sini 37

      En tiedä "kesäautoista" mitään,
      kai niistä vaihdossa jonkun euron saa?
      Itsellä auto jota vaihdan n.2-3-v välein,
      useimmiten aina vaihtanut esittelyajossa olleeseen.
      Mut jokainen tavallaan.......

      • Puna 73

        Siis vaihdatko samaa autoa..miten.. ai niin, ostat sen takaisin ja taas vaihdat parin vuoden kuluttua.. no nythän mä hokasin..


    • Arvoton auto

      Eiköhän kaikesta piittaamatta todenmukainen kunto eniten tuohon vaikuta ja
      Kilometrit ja merkin maine.
      Käytettyjäkin on monenmoisia ja varsin eri kuntoisia, mutta jos muutamasta
      tonnista on kii nii eihä ulkomailla vaikkapa Saksassa ole edes myynnissä
      saatikka liikenteessä tuon hintasia enää eli eiköhän paalauskone olisi
      se oikein paikka?

    • Älä mieti enää

      Setämiehen päiväkahvitarjous on markkinoiden paras. Saat kunnon hyvityksen ja pepun helläksi kahvikupin kera. Autokaupassa et saa kahvia etkä kunnon hyvitystä autostasi kun siellä ei olla kiinnostuneita pakoputkestasi.

      • setämies tarjoaa.

        Niin justiinsa, setämiehen tarjous on kuumana vielä tämän kuun loppuun!!!
        Tule rohkeasti vain saat namiakin.


      • Mieti, mieti?

        Siis, WHAT??? Autoliikkeissähän, just SAA KAHVIA!!!
        Ja on niit homppeleita, niissä myyjissäkin...LOL.
        Tuleppas nuorimies illalla HIEROMAAN kauppoja,,,
        Niin, ELÄMÄ ON...


    • Autoja vaihdellut

      Miksi edes tuon hintaista autoa viemään liikkeeseen,moni autoliike sanoo ihan varmasti että myy autosi itse suoraan ja mene ostamaan uusi käteisellä,saat paljon paremman hyvityksen eli tinki varaa,koska kauppiaalle ei jää sinun vaihtoautoasi rasitteeksi.Hän ei tiedä millonkaa saa sen myytyä ja varastossa seisova auto sitoo rahaa,ihanne tapaus olisi että hänellä olisi jo ostaja sinun käytetyllesi,eli jälleen saat paremman vaihtohyvityksen kun se vaihtoautosi ei jää hänelle sinne varastoon seisomaan.Eli puhumme varastonkierrosta.Ainahan se myöskin riippuu autosi kunnosta mallista jne. kuinka haluttuja ne on,silloinhan liike ottaa sen mielellään vaihdossa jos on kysyttyä mallia :) Mutta pääsääntösesti tuon hinta luokan autosi kannattaa yrittää myydä ensin itse.

    • ironclad66

      Myy itse autosi!!

      Täytyyhän autoliikkeen myyjienkin saada palkkaa työstään ja maksaa esim vuokria tiloistaan. Myös autojen korjaus maksaa!!

      Ei nettiauto.comin hintoja voi verrata liikkeiden hintoihin. Halvimmat autot siellä on yksityisten myymiä vailla mitään vastuuta myymistään tuotteistaan ja ei tarvi laskea palkka ja sun muita kuluja myymänsä auton hintaan.

      Tuon hintaluokan auton kannattaa myydä pois itse ja pitää hinta sopivalla tasolla että pääset siintä eroon.

    • kahvihammas

      Minäkin autoni myisin setämiehelle, jos olisin 25 vuotias jantteri, mutta olen paljon vanhempi kuin autoni. Nuorena ei kannata kursailla sen ryppyreiän suhteen kun ajelee vanhoilla autoilla ja haluaa niistä eroon, sillä vanhana se perän kireänä pito voi kaduttaa kun joutuu tyytymään autonäyttelyjen kahvitarjoiluun ja nurkat ovat autonromuja täynnä :(

    • Ööh.. tuolla ajaa nyvviä 10 vuotta tuolla autolla.. halvimmat kilometrit edessä... ei kannata vaihtaa misää nimes

    • Vain haitaksi

      Ei mitään. Ost, myynti, rekisteröinti, säilytys, vakuutus paperikulut ja auton muuttuminen arvonlisäverolliseksi heti, kun se on yrityksellä on syönyt hinnan pois.

      Yksikään rehellinen autokauppa ei ota romuasi edes ilmaiseksi.

    • meseman12

      veikkaan että eivät niin vanhaa otakkaan.Ainoastaan joku autotrokari voi 500 maksaa

    • Autoilematon päivä

      "Ei me tästä mitään voida hyvittää mutta kyllä me se voidaan ottaa"Kantsii myä ite, ja käteisnipun kans mennä tinkaamaan.

    • 3+15

      Minä koitin joskus antaa vanhaa autoa vaihdossa uuteen. Lupasivat vanhasta 440, mutta jos en sitä jätä, niin käteisalennusta 775. Eli ei niille ole kysyntää, paitsi Rinta-Joupin vaihtopäivillä, missä se jo lisätty vaihtoauton hintaan

    • Tämä on totuus

      0,- eikä yhtään enempää. ! ole tyytyväinen jos joku ilmaiseksi sen ottaa.
      Jos reilulla tonnilla kaupataan liikkeessä autoa , se tarkoittaa että ulos myynti hinta on 1000,- luokkaa, siis saman verran kun liikkeen juoksevat kulut per. auto(siis. vakuutus,fiksaus, liikehuoneiston kulut.verot.palkat ,ilmoitukset ym ym ym.)
      joten tuon hintaisesta ei kukaan maksa yhtään mitään!
      Harva ottaa edes ilmaiseksikkaan.
      Kalliimman vaihdossa siitä voi saada sen 1300,- mutta suoralla ostolla siitäkin saisi luultavasti 1500,- alenusta eli todellisuudessa tuon hintaisesta autosta pitää maksaa liikkeelle että ne ottaa sen.
      Eihän autoliikkeet ole mitään verovaroin toimivia hyväntekeväisyys sosiaali toimistoja ole jotka jakaa rahaa ja käsittelee ongelma jätteita omilla kustannuksilla vaan niidenkin on saatava palkka tehdystä työstä ja palkkaa ei tule ellei voitollista kauppaa tehdä.

    • annat ilman.

      Tuon hintaisia kotteroita evät osta suoraan, vaan ottavat vaihdossa, jos ostat sieltä huomattavasti kallimman. Ehkä 800 euroa voivat hyvittää nimellisesti, eli 500 euroa saisit jo tinkaamalla pois, ja 300 euroa vielä kun annat vanhan vaihdossa.

    • Viivoan

      Omasta saman ikäisestä autostani autoliike olisi maksanut tonnin , mutta ottanut käsittelykuluja 600 e. Myin autonetissä ja sain 1700e.

    • rehti alexander

      joo saat 500e

    • Hämärä Kontulasta

      Tilaa Mähösen romukuljetus, ovat erikoistuneet Skeidan kuskaukseen. Ei se tarvitse maksaa 200e niin rotiskosi viedään purettavaksi. Esim. metalliosat sulatetaan ja niistä tehdään paistinpannuja ja sit pidetään lettukestit. ois edes jotain hyötyä yhteiskunnalle sun romusta.

    • Ei mitään järkeä

      Ei kukaan järkevä autoliike osta tuonhintaisia autoja, niissähän yritykselle ei ole mitään muuta luvassa kuin harmia. Joku pihajoppari voisi 500€ tarjota jos on katsastusta pitkään voimassa ja hyvät renkaat,sekä tankki täynnä bensaa.

    • Tyhjennyt vararengas

      Vanhasta autosta saa automarkkinoiden mukaisen hinnan, keskustelupalstalta ei saa euroakaan.

      • ostajaa

        Tulisitko näyttämään autoa minulle? Uskon että jos autosi on tosiaankin
        tuon 1300euron arvoinen ja vielä suhteellisen siistissä kunnossa niin
        pääsemme molempia osapuolia tyydyttävään kauppaan. Näin suoralta kädeltä
        voisi heti tarjota sinulle 600 euroa, tämä siis käteiskaupalla. Onhan sinulla
        mukana kahdet renkaat ja toiset niistä aluvanteilla?


    • wernerska

      Jos myy autoliikkeelle suoraan, jotain rahaa saat, kun ne ottaa autosi vastaan, mutta yksityiseltä ostajalta saat enemmän . Vain väliraha merkitsee autoa vaihtaessa. Monet autoliikeet maksaa 2000 euroa, kun ajat autosi liikeen pihaan, mutta onko kauppa sinulle hyvä, se pitää itse järkeillä.

    • Ei takuuta!

      Joo eipä mikään liike ei edes pienen pieni liike ota enää harmikseen tuollaisia romuja, tai ottaa jos ostat yli 6000e auton niin voit onnistua romustasi saamaan jopa 1000e.....jaaa, käteisellä kun menet tuon 6000e auton ostamaan ja osaat tinkiä niin saat se hintaan 5000e....eli minne katosi sinun pommista saamasi 1000e hyvitys :)) Teet nyt vaan kiltisti näin: pikkuisen fiksaat ja puhdistat pommisi ja laitat nettiautoon myyntiin niin voit onnistua saamaan n 500-1500e käteistä. Eli missään nimessä pommia ei kannata yrittää mihinkään liikkeeseen koskaan! Eräs nimeltä mainitsematon iso autoliike on keksinyt erittäin hyvän porsaanreijän näihin myyjän takuu asioihin ja siihen miten ne vältetään ja miten pommista päästään eroon nopeasti ja kivuttomasti :)

    • Riippuu autosta!

      Jos se on hyväkuntoinen Dodge Challenger vm. 70 heminä (Selänteellä toki on), on se kymmenien ja kymmenien tuhansien arvoinen. Jos se on joku ruosteinen corolla vm 1992, niin ei paljon minkään arvoinen :D

      • veikkaaja.

        Ei taida olla kumpikaan, jos vuosimalli on 2000.


      • Riippuu autosta!
        veikkaaja. kirjoitti:

        Ei taida olla kumpikaan, jos vuosimalli on 2000.

        Tarkoitin, että noin yleisesti!


    • Joskus isäntä

      Myy itse, jos pystyt ja saat lähes aina paremman hinnan kuin autoliikkeessä. Lisäksi saat liikkeestä sen seuraavan vähän halvemmalla, kun ei se vanha jää liikkeen riesaksi. Eli myy ensin se vanha, vaikka siihen menee aikaa. Keskimäärin se kannattaa tehdä silloin, kun se auto kaikin puolin toimii, vaikka eihän sitä silloin malttaisi myydä.

    • Jonne23

      Käy vertauttamassa autosi tuolla autouncle.fi sivulla.

      Mun mielestä aika hyvä saitti, jos haluaa jotain osviittaa siitä, mitä hinta noin suurinpiirtein pitäs olla.

    • Eipä noin uutta vm 2000 autoa kannata myydä, ellei se ole ihan ruosteessa. Vanhaa autoa voi korjata ja usein se on paljon kannattavampaa kuin uuden ostaminen. Vuoden 2000 jälkeen ei myöskään ole tullut mitään mullistavaa autotekniikkaa. Lähinnä on huononnettu ominaisuuksia kuten vararenkaan poisto ja päivävalot.

      Tämän lisäksi 99% Suomessa olevista autoista on täysiä romuja. Vain 1 % ajaa uusilla autoilla. Tarkoitan siis niitä, jotka oikeasti omistavat sen auton enkä niitä velkarahalla vivuttavia tolloja (yleensä Audeja).

      • Ruostetakuu

        Koskahan automaailmaa mullistaa uutinen, että Mersu yrittää päästä ruosteesta eroon.


    • arvotavaraa

      ei noin vanhasta saa kuin 500 euroa.itse en ostaisi.mutta jos sinulla on 1987 tai 1990 mallin auto ja ajettu 90000km ruosteeton tallissa seisonut,arvo on 2500-16800 euroa.minulla on sellaisia jo ja voisin ostaa lisää.katsastettuja ruostesuojattu uutena.muilla ei ole mitään arvoa.

    • arvoton

      hyvä kun ottaa edes vastaan ja jos ostaa 25000e autoa niin tiputtavat mieliksesi 1000e eli annoit auton ilmaiseksi ja he myi 24000e sinulle auton ja myyvät autoasi vaikka 3000e ja toinen tulee sama juttu mutta myivät ilmaisen auton esim 2500e kaikki on voittoa

    • fdsafdsa

      Käypää hintaa ei voi mitenkään päätellä vuosimallista, eikä tuossa hintaluokassa sillä ole paljonkaan tekemistä auton jälleenmyyntiarvon kanssa, mitä kaupat niistä itse tarjoavat - se riippuu täysin siitä, mihin olet autoa vaihtamassa. Jos se on katsastettu, odota että joku kauppa aloittaa taas kampanjan, jossa katsastetusta käytetystä hyvitetään 1500 tai 2000€ vaihdossa uudempaan. Tosin silloin et saa ostamastasi autosta mitään alennusta.

      Uuteen autoon vaihdossa saat todennäköisesti parhaan hyvityksen vanhasta. Ostat vaikka Porchen kaikilla lisävarusteilla, niin kauppias maksaa vanhasta vaikka 3000€

    • vanha romu

      200e oikea hinta

    • maksu luonnossa

      Setämiehen autokaupassa saat paksua suonikasta 25 senttistä kireään rektumiisi ja kermakahvit kaupan päälle. Nyt heti auton rattiin ja kipin kapin kaupoille.

    • xfbxcbz

      Itsellä edellinen auto oli Nissan Primera farmari vm.-99, missä ei ollut edes ilmastointia ja mittariin ehti tulla 194tkm kun ajelin erääseen liikkeeseen autokaupoille tuossa heinäkuussa..
      Vaihdoin tosiaan sillä reissulla auton ja sain tästä Nissanista tuhat euroa hyvitystä, kun ostin 7000€ arvoisen auton(Mazdan).
      Tossa Nissanissa oli ei ollut leimaakaan enää jäljellä kuin kolmisen kuukautta.
      Olin kyllä eräällä huoltiksella tauolla paria tuntia myöhemmin, kun eräs nuoripari tuli tällä Nipponilla samalle asemalle tankille. Eli ei ehtinyt happanemaan liikkeessä kauaa ja luultavasti liike olikin laittanut sellaiset 200-500€ hintaa lisää ja myynyt sen suorilta käsin eteenpäin tekemättä tuolle entiselle autolleni mitään.

      • näinsehommatoimii

        Ja sitten realismia peliin, tollaisesta nissanista saa käyttäjältä 4-500€ mikäli on leimaa, eli liike on myynyt sen välittömästi 200€ hinnalla ns. jobbarille päästäkseen ongelmasta eroon.


      • xfbxcbz
        näinsehommatoimii kirjoitti:

        Ja sitten realismia peliin, tollaisesta nissanista saa käyttäjältä 4-500€ mikäli on leimaa, eli liike on myynyt sen välittömästi 200€ hinnalla ns. jobbarille päästäkseen ongelmasta eroon.

        Ihan miten vaan. Tonni kuitenkin tuli hyvitystä.
        Ostin vielä suoralla rahalla, joten 6000€(7000e tosiaan oli pyynti), laitoin myyjän käteen, tehtiin paperit ja ajelinkin sitten mazdalla kotiin.
        Jos myyjä tosiaan myi sen 200€ seuraavalle niin sitten myi.
        Ja tiedän kyllä, että autokauppiaan hinnoissa on aina aikalaillakin ilmaa, joten jos haluat vielä väittää, että annoin ilmatteeksi edellisen autoni pois, niin väitä vaan. Voinhan sen sanoa sun mieliksesi jo nyt, lahjoitin autoni kauppiaalle.


      • näinsehommatoimii
        xfbxcbz kirjoitti:

        Ihan miten vaan. Tonni kuitenkin tuli hyvitystä.
        Ostin vielä suoralla rahalla, joten 6000€(7000e tosiaan oli pyynti), laitoin myyjän käteen, tehtiin paperit ja ajelinkin sitten mazdalla kotiin.
        Jos myyjä tosiaan myi sen 200€ seuraavalle niin sitten myi.
        Ja tiedän kyllä, että autokauppiaan hinnoissa on aina aikalaillakin ilmaa, joten jos haluat vielä väittää, että annoin ilmatteeksi edellisen autoni pois, niin väitä vaan. Voinhan sen sanoa sun mieliksesi jo nyt, lahjoitin autoni kauppiaalle.

        Niihän sinä lahjoititkin, ei sitä faktaa tarvitse mun mieliksi sanoa, mitä luultavimmin olisit sen mazdan saanut satasta halvemmalla, jos et olisi kärrännyt ongelmajätettä vaihtoon, eihän autokaupasta mitään tulis, jos vanhoista arvottomista paskoista oikeesti joutuis jotain maksaa. Kato nyt nettiautoa, tuommoisia 99 primeran reuhkoja saa muutamalla satasella valita minkä ottaa, jos välttämättä haluaa, on aivan utopistista kuvitella että autokaupias antais semmosest oikeeta rahaa, paperille voi raapustaa mitä tahtoo...

        Sitä ilmaa muuten on just sen takia kun haluatte satasen autoista sen tonnin hyvityksen. Silloin sen voi antaa siintä"ilmasta".


      • minäja hanna
        xfbxcbz kirjoitti:

        Ihan miten vaan. Tonni kuitenkin tuli hyvitystä.
        Ostin vielä suoralla rahalla, joten 6000€(7000e tosiaan oli pyynti), laitoin myyjän käteen, tehtiin paperit ja ajelinkin sitten mazdalla kotiin.
        Jos myyjä tosiaan myi sen 200€ seuraavalle niin sitten myi.
        Ja tiedän kyllä, että autokauppiaan hinnoissa on aina aikalaillakin ilmaa, joten jos haluat vielä väittää, että annoin ilmatteeksi edellisen autoni pois, niin väitä vaan. Voinhan sen sanoa sun mieliksesi jo nyt, lahjoitin autoni kauppiaalle.

        hintapyyntö oli 7000
        ja ostit sen 6000
        1000 välirahaa autosta
        Eli 7000 pyyntihinta vastaa 4500 myyntihintaa
        häviölle jäit
        1500 jouduit maksamaan liikkeelle kun ottivat sun auton
        möivät edelleen 2000e
        Me ostettiin se


    • vöi löpettää

      Kyll ä-ö-y-vökäälikömppäämisen vöi löpettää , JÖS HÄLYÄÄ !!!

    • Huäräkyrpa

      vittu huorä

      • v..

        täällä on huöriä liikenteessä


    • vaihdossa 500

      Miksi ostaisivat?

    • Miksi vaihtaa?

      Audi A3 vuosimalli 1998 Webasto, tarjottiin viime vuonna vaihdossa uuteen Audiin 2000 euroa (kuulemma Webastosta ei makseta lisää!), tänä kesänä vaihdossa uuteen Toyotaan 3000 euroa. En tullut kysyneeksi käteishintaa. Vanha auto (225000 km) tuli juuri huollosta ja toimii edelleen hyvin.

    • mie vaan

      500 - 600 euroa, ellei oo "Saat toimivasta autost 1 500 euron hyvitykse, ku ostat yli 5 000 euron auton" myy yksityisesti.

    • HEH HEH

      Laita se kottero kuivaan paikkaan ja poltetaan se ensi kesänä juhannuskokossa, tietysti kauheassa kännissä ja nauretaan päälle. HEH HEH

    • itisthesilverplate

      Aina kannattaa myydä yksityiselle. Siitä saa paremmat rahat ja ellei toinen osapuoli ole huijari niin molemmat saa sitä mitä haluaa. Autokauppoja ei kiinnosta kuin voiton maksimointi ja tästä syystä yksityinen joka myy autokaupalle häviää aina.

    • urts

      Vai vielä paljon saa. Yleensä h..vetin vähän.

    • vit-ua

      kettuilu v-kirjaumella saa, ei muuta

    • skljfkjfgiejier

      Auton itse myymisestä on niin paljon vaivaa että ei vuorotyöläisellä ole aikaa siihen. Lisäksi ostattelijoissa voi olla huijareita, auton särkijöitä, auto kolaroidaan tai kolhitaan tai muuten vaurioitetaan koeajolla, ei tietenkään korvata mitään eikä tietysti osta kun itse rikkoi sen, "en kai minä rikkinäistä osta!" yms.

      Helpointa ja järkevintä laittaa auto vaihdossa uuteen / seuraavaan.

      Korkeintaan jos on varaa ja paikka / tilaa niin ostaa seuraavan auton ilman vaihtoautoa ja myy sitten joutessaan vanhan aikaa myöten, vaikkakin siinä on sitten jonkinaikaa kahden auton kustannukset. Edelleenkin epärehelliset ostajat voivat olla riesa, muutaman satasen auto niin kannattaako pihallaan katsella jotain epämääräistä sakkia, puliauton ostattelijoita? Pistää pa8kan paaliin vaan...

    • irmeli21920337721

      Pankaapa merkille. Tuo öö vammanen on jokaisessa kommentissa kolmantena. Ei varmaan osaa laskea neljään...

    • siisnäässiis

      Siis voi tsiisös.. "Paljon vanhasta autosta saa?" No paljon saa.. varmaan saa paljon saa.. saa saa. Ihmettelen vieläkin että kysymyslauseen voi joku idiootti kirjoittaa .."paljon vanhasta autosta saa?" .. NO PALJON SAA.. On tuolla etusivulla tämä otsikko ja monoa perseeseen tuollaisille otsikoijille..

    • vanhoja riittää

      notta eiköhän silloin kandee pitää se rohjake ittellä ja ajaa se loppuun jos niin vähän saa,ei sen muutaman satasen tai tonnin auton arvo enää nouse eikä laske ei niillä ole kuin käyttöarvo enää.Niitä jopa 2000 luvun ja alle autoja myydään suorastaan kilvan netissä ja jopa hätäisimmät kauppaa jopa rahaa kun vie vaan sen auton veke siitä pihalta haisemasta.Suomesa on ihan riittävästi käytettyjä autoja suurin osa etuvetoisia mm vw ventoja ja golffeja jne opeleita joista vetarit paukkuu ja runko puhki samaten ranskiksia näkyy nettiatuoisa olevan kun ne on niin heikkopeltisiä ettei edes paperinkeräys niitä huoli

    • Paaliksi vaan

      Bisnes on bisnes noita on jopa semmoisia "vaihtoautoliikkeitä" jotka ottaa loppuvelkasi vastaan maksettavakseen tosin autoa vastaan ilmaiseksi.
      Mutta toi sun autosi taitaa olla velaton?
      Luuletko ettei autoliikkeessä osata laskea tai viellä vähempi arvata autosi todellista arvoa kokeilematta sitä?
      Tuskin kaikissa liikkeissä lähtevät ees koeajolle autollasi.
      Myy mustalaisille tai romurallin harrastajille ilman kuitteja kansainvälisellä merialueella
      verovapaasti.

      • 6+0

        Setämiestä ei haittaa yhtään vaikka käytetty auto ei olisikaan velaton, sillä kaupanteossa hän laittaa velan kuitaten takaapäin ja tarjoaa kahvit. Kaikki parikymppiset jantterit hyville kaupoille Setämiehen luokse!


    • maailma tarvitsee

      Yksityishenkilöiden Tori.fi:ssä myynnissä olevien käytettyjen autojen hintapyynnit ovat kovempia kuin autoliikkeissä. Joku tee-se-itse-mies pyytää vanhasta ruosteisesta kuplavolkkarista 3500 euroa, 1200 L mallin ladasta 10000 euroa, 1999 Mazda pickupista 6800 jne. eli vanhojen autojen arvo on noussut iän myötä. Tuolla logiikalla kannattaa ostaa käytettyjä autoja kun niiden arvo säilyy.

      Kaikella käytetyllä näyttää nykyään olevan korkeammat hinnat markka-aikaan verrattuna. Siihen lienee osasyynä ne jenkkiläiset tositeeveeohjelmat, joissa autojobbarit ostavat vanhoja ritsoja, upottavat niiden kunnostukseen rahaa ja myyvät muka kamalalla voitolla eteenpäin. Jos noin eläisi, niin Suomessa olisi paljon Gas Monkey-tyylisiä romupajoja, mutta en tiedä ensimmäistäkään. Jobbarit lähinnä myyvät käytettyjä autoja, persaukisimmat niin ritsoja, vaikka ilman käsirahaa kunhan joku hölmö vaan ostaa loppuun ajetun auton.

      Itse ajan hankintahinnoiltaan halvoilla yli 20-vuotiailla autoilla, mutta niillä on ollut 1 omistaja ja ne ovat olleet säännöllisesti huollettuja ja hyvin pidettyjä. Ei tulisi mieleenkään mennä kaupittelemaan niitä enää eteenpäin ja toisen niistä aion säilöä kun sitä ei enää kannata korjata ja katsastuttaa. Muutaman tonnin autoissa kun on muutaman tonnin piilevät viat niiden monimutkaisista teknisistä ratkaisuista johtuen, joten ei ihme, ettei niitä kukaan enää osta muuten kuin hätävaraksi.

    • 14+20

      Sinun kannattaisi laittaa siihen tonnin autoon 5000 euron erikoisvanteet kunnon renkailla ja karvanopat, niin voisit pyytää netissä siitä 10000 euroa. Nettoaisit kevyesti 4000 euroa jos vielä peset autosi ennen myyntikuvien ottamista. Niin ne muutkin tekevät.

    • pullakahvit

      Siitä saa pullakahvit takahuoneessa ja jos on vielä vanhempi niin saa pelkät kahvit
      ilman pullaa.

    • Loiset kiinni

      Poliisi etsii mielisairaita loispummityöttömiä, jotka ovat kieltäytyneet työntämästä löylykauhoja peräsuoliinsa työvoiman palvelukeskusten järjestämissä aktivointitoimissa.

      Mielisairaat työttömät loiset ovat kieltäytyneet heidän parhaakseen tarkoitetuista aktivointitoimista useilla paikkakunnilla. Poliisi toteaa, että löylykauhan työntäminen peräsuoliin on aina pakollista pahassa syrjäytymiskierteessä oleville työttömille loisille.

      Aktivointitoimista kieltäytyminen johtaa yleensä työttömien loisten työkuntoisuuden täydelliseen romahdukseen, mielenterveysongelmiin, päihdekierteeseen, rikollisuuteen ja lopulta itsemurhaan, muistuttaa poliisi.

      - Tampereella pahoista mielenterveysongelmista kärsinyt työtön pummi karkasi työvoiman palvelukeskuksen ikkunasta ja loukkasi samalla pahasti jalkansa. Hänet poliisi sai nopeasti kiinni kaupungilta. Mielisairas työtön loispummi vietiin takaisin työvoiman palvelukeskukseen käsiraudoissa, jossa hän sai työntää löylykauhaa persereikäänsä poliisin valvonnassa, Tampereen poliisi toteaa.

      Poliisin mukaan työttömät loiset ovat täysin ymmärrystä vailla olevia ja vaarantavat käytöksellään muiden turvallisuuden, joten kansalaisten tulisi varoa lähestymästä heitä ja ottaa mahdollisemman pian yhteyttä poliisiin.

    • Tampereen Poliisi

      Poliisi etsii mielisairaita loispummityöttömiä, jotka ovat kieltäytyneet työntämästä löylykauhoja peräsuoliinsa työvoiman palvelukeskusten järjestämissä aktivointitoimissa.

      Mielisairaat työttömät loiset ovat kieltäytyneet heidän parhaakseen tarkoitetuista aktivointitoimista useilla paikkakunnilla. Poliisi toteaa, että löylykauhan työntäminen peräsuoliin on aina pakollista pahassa syrjäytymiskierteessä oleville työttömille loisille.

      Aktivointitoimista kieltäytyminen johtaa yleensä työttömien loisten työkuntoisuuden täydelliseen romahdukseen, mielenterveysongelmiin, päihdekierteeseen, rikollisuuteen ja lopulta itsemurhaan, muistuttaa poliisi.

      - Tampereella pahoista mielenterveysongelmista kärsinyt työtön pummi karkasi työvoiman palvelukeskuksen ikkunasta ja loukkasi samalla pahasti jalkansa. Hänet poliisi sai nopeasti kiinni kaupungilta. Mielisairas työtön loispummi vietiin takaisin työvoiman palvelukeskukseen käsiraudoissa, jossa hän sai työntää löylykauhaa persereikäänsä poliisin valvonnassa, Tampereen poliisi toteaa.

      Poliisin mukaan työttömät loiset ovat täysin ymmärrystä vailla olevia ja vaarantavat käytöksellään muiden turvallisuuden, joten kansalaisten tulisi varoa lähestymästä heitä ja ottaa mahdollisemman pian yhteyttä poliisiin.

    • itse tosiaan

      Kun myy itse autonsa on hinta asetettava alimmalle tai lähes alimmalle tasolle, mitä nettiautossa myydään. auton pitää olla kunnossa ja kun joku sitten tulee katsomaan autoa ja on oikeasti ostamassa ja tekee tarjouksen, niin on syytä myydä eikä tuijottaa muutaman sadan euron hinnan alennukseen. Olen myynyt lähes kaikki autoni netin välityksellä. Nopein kauppa noin 2 tuntia siitä kun ilmoitus oli julkaistu. Niin ja autoni ovat olleet kunnossa. Minulla ei ole syytä valahdella.
      Itsekkin ostan autoni yleensä yksityiseltä. Olen kyllä ostanut liikkeestäkin, koska sain sieltä edullisemmin.

    • hirvas kangas

      Et saa kuin 500€ siitä liikkeeltä.Myy netiautos ite.

    • momentinmuunnin

      Auton voi vaihtaa päikseen DSG-Vaggiin, kysy tarjousta.

    • Omaan taskuun

      Lieneekin syytä ajaa se käytetty loppuun koska tiennet miten pidetty ja huolettu näin hyödyt omaan taskuun kuin ilmaiseksi muihin suihin...

    • Kauto Auppias

      Myö ite suoraan. Peset ja kiillotat ja imuroit ja katsastat sen. Sitten kuvineen nettiautoon. Jos ei heti mee, osta siihen päheet alumiinivanteet ja motonetistä tuuninki tarroja ja muuta bligblingiä ja poppikoneet , nostat hintaa kahdella tonnilla niin jo kuule heti myy.
      Oli se sitten Punto tai pökö, tojo tai pemu, auto on just sen arvonen kun sen itte lanseeraat. Kato se ostohalu on asiakkaan silmässä, sun pitää se vaan sieltä löytää.
      Ja muista sun pitää olla vähä nöyrä, laske hintas niin että voit antaa vähän alennusta kaupantekohetkellä. Pääasia on se että säs saat just sen rahan mitä oot hakemassa.

    • HEH HEH

      minä ostan aina parin tonnin kaaran ja katsastukseen ja remonttiin varaan 2-3 tonnia. Sitten myyn sen romun jollekin pöljälle 10-tonnilla. Joku englantilainen auto-ohjelma tekee kuulemma ihan samaa. HEH HEH

    • En tiedä noin halvasta mutta audistani kamux maksoi 19600€ kun muiden liikkeiden vaihtohyvitykset uuteen huomattavasti kalliimpaan autoon liikkuivat 16500-18400€ kieppeillä.Joten tuli tuhansien eurojen säästö ja sen lisäksi sain uuteen autoon käteisalennuksia kun ei ollut vaihtaria.

    • Romux

      Ilta-Sanomat sai Kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnasta listan yrityksistä, joista suomalaiset ovat tehneet vuodessa eniten valituksia.

      Alla autoliikkeet, joista on tehty eniten valituksia.

      Laakkonen 326 valitusta

      Rinta-Jouppi 311 valitusta

      Kamux 292 valitusta

      Delta-auto 263 valitusta

      Suurin osa ihmisistä ei edes tee mitään valitusta kokemastaan vääryydestä.

      • VANHAONVANHA

        "Suurin osa ihmisistä ei edes tee mitään valitusta kokemastaan vääryydestä."

        Paljon suurempi osa valittaa aivan aiheetta, joka näkyy juurikin tuosta em. tilastosta, suomaalainen juntti kun luulee viimeisillä rahoillaan (hyvin usein vielä velaksi) ostamaansa KÄYTETTYÄ autoa UUDEKSI.


      • Onnilla tooppeli
        VANHAONVANHA kirjoitti:

        "Suurin osa ihmisistä ei edes tee mitään valitusta kokemastaan vääryydestä."

        Paljon suurempi osa valittaa aivan aiheetta, joka näkyy juurikin tuosta em. tilastosta, suomaalainen juntti kun luulee viimeisillä rahoillaan (hyvin usein vielä velaksi) ostamaansa KÄYTETTYÄ autoa UUDEKSI.

        Kyä näin on. Jos tonnilla ostettu auto ei ole uutta vastaava, on autokauppias pettänyt.


    • PUOLET MAKSAA

      Autoliike maksaisi kokemuksen mukaan noin puolet käyvästä arvosta. Liikkeet elää vain ja ainoastaan tienatakseen. Välirahaan hukkuu monesti mitei koko auton arvo vaihtokaupassa.

    • hyvä auto

      Ostakaa vain autoja kamulta voi olla ruuvattuja moottorista ei tiedä sen enempää kuin että voi kestää pellit niin ja niin..muusta ei niin välii kunhan kulkee eteenpäin

      • halvalla

        myytävänä opel insignia 1.6 turbo vm 2010 aj 82000€
        H:16.598€


    • Volvo-945

      Luulen, että moni liike ei halua ostaa ollenkaan, kun aina halutaan pari tonnia voittoa. Voi olla että tonni voittoa kelpaisi jollekin pikkujobbarille.
      Myy autosi itse, ja varmista että rahat tulevat heti.
      Itse en ole koskaan ostanut autoliikkeestä autoa. Aina suoraan omistajalta.
      Ihme olisi, jos ei ostajalla tuon vertaa käteistä löytyisi. Jos ei löydy, olkoon jalkamies sitten.

      • vaihtoplus

        Hei

        Emme maksa välirahaa toisinpäin.


        Ystävällisin terveisin

        Oulun wetterin automyyjä


        tää viesti tuli aamulla mun postiin


    • kilometritehdas

      ei ainakaan oulun wetterille mitään autoa

    • wqdsxq1111

      Onpa pitkä keskusteluketju, no autoliike haluaa aina voittoa koska tekee bisnestä.
      Se hinta mitä sulle maksetaan on 15-30% vähemmän kuin millä autoliike sitten koittaa myydä sitä' auto edelleen taas.

      Jos autoa myydään 2950 hinnalla autoliikkeessä niin tuskin siitä paljoa 2000 euroa enempää on maksettu edelliselle auton omistajalle, todennäköisesti NÄKEMÄTTÄ autoa siitä tarjotaan sitäkin vähemmän vielä.

      Kupletin juoni on se että jos vaihdat autoa autoliikkeessä niin maksat siitä ostettavasta autosta ns ylihintaa jopa monta tonnia sekä sitten vaihdossa antavastasi autosta maksetaan se 15-30% vähemmän kuin mitä ehkä saisit jos myisit sen ilman voitonkiiltoa silmissä jollekkin toiselle yksityisten henkilöiden kesken.

      Jos siis liikutaan tässä autonvaihdossa 10 000 euron budjetissa niin häviät autoliikkeen kanssa jopa 6000 euroa! Miltä kuulostaisi että häviät 3000 euroa, ei sekään ole pieni summa mutta se on rahamäärä jonka jo aika varmasti häviät oli hintaluokka mikä hyvänsä autonvaihdossa.

      Suoraan ostaessa autoliike hyvittää varmaan kaikkein vähiten autostasi, neuvotteluvaraa on vähemmän. Sitten on se että onko autoliikkeellä tiloja, resursseja ostaa se auto suoraan, ilman että vaihdossa tulee toista autoa.

      Se mitä minä olen autoa ostellut ja vaihdellut tässä jo vuosikymmenten aikana niin oppii sen että auton vaihdossa säästää todella ison raha määrän jos näkee itse vaivaa sen autonsa myymiseen toiselle yksityishenkilölle.

      Ajan edelleen autolla jonka ostin vuonna 2007.
      Se oli auto jonka vuosimalli on 2005 ja myyjänä yksityinen.
      Pyyntihinta oli 10900 euroa, kaupat tehtiin ehdoilla hinta 10500 ja suoritetaan ensimmäinen katsastus, kaikki oli ok ja kaupat tehtiin.

      Vastaavan autoliikkeestä tai siis tuolla hinnalla olisi saanut vuoden 2003 mallisia joissa oli 70-100tkm mittarissa sekä tehdastakuu jo mennyt. Tässä ostamassani autossa oli mittarissa jotain vähän päälle 50tkm ja vuoden verran tehdastakuuta jäljellä sekä myös 2005 mallinen oli facelift eli uudistettu malli muutaminen kivoine lisineen ensimmäiseen malliin verraten.

      Möin ex-auton toiselle yksityiselle ennen tätä nykyisen auton ostoa.
      Se oli vuoden 1995 mallinen auto, kysyin autoliikkeistä (3 autoliikettä) tarjousta tästä autosta mitä maksaisivat/vaihtohintaa myös niin 2000 euroa oli korkein mitä eräs autoliike lupasi hyvittää. Möin tämän auton 3300 euroon ensimmäiselle soittajalle/tosi ostajalle.

      Siitä voitte laskeskella mitä eroa on JOS haluaa säästää rahaa kun myy autoaan niin autoliikkeelle kuin yksityiselle. Ei tämän tarkoitus ole mollata autoliikkeitä vaan se että ymmärrätte sen että autoliike ei ole mikään kierrätyspiste jonne voi viedä kuluneet verkkarit joka ehkä löytää ilmaiseksi toiset tilalle. Autoliike tekee AINA bisnestä tai mikä tahansa liike mikä on ihan itsestään selvää.

      Helposti johtaa itseään harhaan siinä että kun otat sitä autovelkaa, niin kuukausierän lyhennys hämää sinua että eihän tämä autonvaihto nyt kallista olekkaan autoliikkeessä. Todellisuudessa ihan vaan esimerkki hintana maksatkin kuitenkin ehkä jopa 5000 euroa ylimääräistä autonvaihdossa joka menee sille autoliikkeelle.

      Palvelut maksaa, ei siinä mitään, jos haluaa maksaa niin maksakaa.
      Maksan minäkin palveluista joka päivä mutta en kaikesta kuitenkaa, osasta palveluista on vähän pakko maksaa koska yhteiskuntamme on mikä on.

      • wqdsxq1111

        Kyllä, usein autoliike ottaa vastaan melkein mitä tahansa paskaa.

        Mutta riippuen sitten minkä tasoinen autoliike on kyseessä että jääkö se auto omiin riveihin myyntiin vai jatkaako se matkaa jonnekkin pienemmälle autokauppiaalla murheeksi.

        Mutta autoliikkeellä on paremmat resurssit laittaa se auto kuntoon kun kyse yleensä nyt ole kalliista vioista ja kun autokaupoista sai voittoa niin onhan siinä osasta tai osista varaa vähän maksaakkin ja korjaajalle palkkio siitä.


    • joppari auttaa

      jopparit on näitä varten, kaikki käy?0-50e! ja auto nimistä, kaikki kulut stoppaa! parkkipaikka tyhjenee, olet vapaa! vapaa! VAPAAAA!

    • Katso nettiautosta vastaavat tapaukset ja vertaa hintaa laatuun... ;-)

      -Pena

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1826
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1396
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1362
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1324
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe