Aven ilmastointilaite

tämmöttii

Pari kysymystäuuden aven autom. ilmastoinnista.
Miksei "auto" ilmastointia saa päältä pois "autom." nappulaa painamalla vaan joutuu painaan jotain muuta nappulaa ja silloin A/C tulee aina päälle.
Toinen kysymys miksi "auto" asennossa puhallin ei lähde heti puhaltamaan vaan hetken ajon jälkeen...onko siinä joku logiikka mitä en ymmärrä?
Kuinka yleensä talvella olette ko. toimintoja käyttäneet...
Auto sinänsä on mielestäni erittäin hyvä, nmää pikku jutut vaan ihmetyttävät

10

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The Köle

      1. siellä on off-nappula erikseen, jos pakko saada A/C off

      2. automaatti ei puhalla turhaan. -ihan turha puhaltaa kylmää ilmaa. odottaa, että moottori on vähän lämmennyt. -helteellä alkaa heti puhaltamaan, kompressorista alkaa kylmää tulemaan

      3. Autoasento 23astetta polttoainelämmitin 10min päällä. pakkasilla esilämmitys 15min

      • 2024

        Terve taas Köle, tämä ei kyllä koske automaatti AC: tä, mutta kun minulla on nyt ensimmäinen ilmastointilaite (vm. 2000 Wagon 1,6 Avensis) niin kysyisin miten usein se pitää käyttää huollossa? Olen nyt pari talvea sen kanssa elänyt ja kerran kuussa sitä käyttänyt kuten olen asian ymmärtänyt.


      • The Köle
        2024 kirjoitti:

        Terve taas Köle, tämä ei kyllä koske automaatti AC: tä, mutta kun minulla on nyt ensimmäinen ilmastointilaite (vm. 2000 Wagon 1,6 Avensis) niin kysyisin miten usein se pitää käyttää huollossa? Olen nyt pari talvea sen kanssa elänyt ja kerran kuussa sitä käyttänyt kuten olen asian ymmärtänyt.

        Tutun huoltoasentajan mukaan kylmäaine kestää hyvin 2,5v, jonka jälkeen se alkaa nopeasti huonontumaan. -Toyotan suositus lienee siksi 2v. että laitteessa olisi kokoajan hyvät aineet ja kompressori pitkäikäinen.


      • 2024
        The Köle kirjoitti:

        Tutun huoltoasentajan mukaan kylmäaine kestää hyvin 2,5v, jonka jälkeen se alkaa nopeasti huonontumaan. -Toyotan suositus lienee siksi 2v. että laitteessa olisi kokoajan hyvät aineet ja kompressori pitkäikäinen.

        Kiitos taas infosta.


    • hyvin pelittää

      Kyllä minulla ainakin menee pois päältä painettaessa "auto" nappia. Jos kylmänä lähtee lienee automatiikka sellainen että mitä sitä kylmää puhaltaa ennenkuin on moottori hieman lämmennyt. Nopeuttaa muutenkin sen lämpenemistä. Onhan siinä nappula jolla voi käsin ohjata puhallusta täysille, jos niin halua.
      Ongelmaton systeemi paitsi menee herkästi sisäkertoon automatiikka. Senkin saa nappia painamalla pois halutessaan.

      • Toimiihan se

        Näinhän se, puhaltimeen pitää laittaa käsisäädöllä kierroksia, kun ikkunat haluavat huurtua ja kone on vielä kylmä.
        Ajan koko talven oikeastaan käsisäädöllä, automatiikka hoitaa lämmön säädön ja minä puhallinnopeuden.
        Tuo kesäkeleillä sisäkierrolle menevä on ainoa ärsyttävä juttu, miksi pitää auton sisällä yrittää kompuralla jäähdyttää 40 C:sta ilmaa, jos ulkoa on saatavissa asetuksen mukaista 22 C..., helteellä liikkeelle lähtiessä teen läpituuletuksen avaamalla ikkunat ja vasta pienen ajon jälkeen fönsterit kiinni ja ilmastointi hoitaa loput.


      • Aveisti vm.2009

        "Ongelmaton systeemi paitsi menee herkästi sisäkertoon automatiikka. Senkin saa nappia painamalla pois halutessaan."

        Ongelmaton -no joo. Menee muuten itsekseen ja huomaamatta sisäkierrolle kesken ajon, kun A/C ei ole päällä ja automatiikka EI OLE päällä. Ihme sekoilija koko laite. Yhtä-äkkiä alkaa vaan sisäilma tuntua tunkkaselta ja lasit huurtua laitteen puuhaillessa omiaan -tosi ärsyttävää.
        Toinen ärsyttävyys on kun painasee automatiikan pois painasemalle puhalluksen tuulilasiin niin laite pistää boforit automaattisesti kaakkoon eli täysille vaikkei mitään syytä tai tarvetta lämpötilan säätämiseksi tai huurteen poistamiseksi olisi. Luule tieten lasin olevan umpihuurussa.

        Tämän lisäksi laitteen automatiikka valitsee itse puhallussuunnat vs. pyydetty lämpötila vs. ulkolämpötila -mukaan pitkin ajoreissua vaihdellen. Yleensä käyttää viilennykseen konsolin keskisuuttimia ja lämmitykseen jalkotila- ja tuululasisuuttimia. Tämän kanssa pystyy elämään.


      • Tuulilasin kuvatus
        Aveisti vm.2009 kirjoitti:

        "Ongelmaton systeemi paitsi menee herkästi sisäkertoon automatiikka. Senkin saa nappia painamalla pois halutessaan."

        Ongelmaton -no joo. Menee muuten itsekseen ja huomaamatta sisäkierrolle kesken ajon, kun A/C ei ole päällä ja automatiikka EI OLE päällä. Ihme sekoilija koko laite. Yhtä-äkkiä alkaa vaan sisäilma tuntua tunkkaselta ja lasit huurtua laitteen puuhaillessa omiaan -tosi ärsyttävää.
        Toinen ärsyttävyys on kun painasee automatiikan pois painasemalle puhalluksen tuulilasiin niin laite pistää boforit automaattisesti kaakkoon eli täysille vaikkei mitään syytä tai tarvetta lämpötilan säätämiseksi tai huurteen poistamiseksi olisi. Luule tieten lasin olevan umpihuurussa.

        Tämän lisäksi laitteen automatiikka valitsee itse puhallussuunnat vs. pyydetty lämpötila vs. ulkolämpötila -mukaan pitkin ajoreissua vaihdellen. Yleensä käyttää viilennykseen konsolin keskisuuttimia ja lämmitykseen jalkotila- ja tuululasisuuttimia. Tämän kanssa pystyy elämään.

        "Toinen ärsyttävyys on kun painasee automatiikan pois painasemalle puhalluksen tuulilasiin niin laite pistää boforit automaattisesti kaakkoon eli täysille vaikkei mitään syytä tai tarvetta lämpötilan säätämiseksi tai huurteen poistamiseksi olisi."
        No se nappi on huurteenpoistoa varten, mode-napista voi sitten muuten säätää mihin puhalletaan tai sitten säädät huurteenpoistonapin painalluksen jälkeen lisäksi puhallusta pienemmälle.

        Sisäkierrolle menee vain kun autossa on sisällä tarpeeksi lämmintä, mutta ei sieltä automaattisesti muutu takaisin.


      • The Köle
        Tuulilasin kuvatus kirjoitti:

        "Toinen ärsyttävyys on kun painasee automatiikan pois painasemalle puhalluksen tuulilasiin niin laite pistää boforit automaattisesti kaakkoon eli täysille vaikkei mitään syytä tai tarvetta lämpötilan säätämiseksi tai huurteen poistamiseksi olisi."
        No se nappi on huurteenpoistoa varten, mode-napista voi sitten muuten säätää mihin puhalletaan tai sitten säädät huurteenpoistonapin painalluksen jälkeen lisäksi puhallusta pienemmälle.

        Sisäkierrolle menee vain kun autossa on sisällä tarpeeksi lämmintä, mutta ei sieltä automaattisesti muutu takaisin.

        "Sisäkierrolle menee vain kun autossa on sisällä tarpeeksi lämmintä, mutta ei sieltä automaattisesti muutu takaisin."

        Ei tämäkään pidä paikkaansa. -sisäkierolle automaatti menee kun auton sisällä on LIIAN KUUMA. -auton jäähdyttyä se palautuu normaaliksi, jos ulkona ei ole HELLE!

        -omani ei ole koskaan mennyt sisäkierrolle rospuuttoaikana.......

        Taitaa Tojotisteille olla aika vaikea pala tämä automaatti-ilmastointi, kun pitää niitä nappeja mennä painelemaan........uskokaa sen älyyn!


      • 2024
        The Köle kirjoitti:

        "Sisäkierrolle menee vain kun autossa on sisällä tarpeeksi lämmintä, mutta ei sieltä automaattisesti muutu takaisin."

        Ei tämäkään pidä paikkaansa. -sisäkierolle automaatti menee kun auton sisällä on LIIAN KUUMA. -auton jäähdyttyä se palautuu normaaliksi, jos ulkona ei ole HELLE!

        -omani ei ole koskaan mennyt sisäkierrolle rospuuttoaikana.......

        Taitaa Tojotisteille olla aika vaikea pala tämä automaatti-ilmastointi, kun pitää niitä nappeja mennä painelemaan........uskokaa sen älyyn!

        Minäkin pääsen ajamaan näitä uusia autoja aina kun käyn Floridassa. Tuo sisäkierto on aivan välttämätön siellä kesäaikaan kun auto on seissyt auringossa.
        Se on sisältä niin kuuma ettei rattiin voi koskea, vaan pitää panna käyntiin ja odotella tovi ulkona kun cooleri sitä hieman viilentää. Tilanne on samansukuinen kuin meillä täällä tulipalopakkasilla - vain päinvastoin. Kyllä ne siellä ovat nuo AC asiat opetelleet, joten kannatta vain noudattaa käskirjan ohjeita - kuten Kölekin sanoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1796
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1391
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1376
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1352
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1345
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1314
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1294
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1250
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1183
    Aihe