paljonko säästöö.....

kelaton taksi

Kelakeskukset on valtiolle tuonut

30

229

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoono kate

      Säästöä ei ole tullut eikä tule , paitsi jos autoilijat tukevat vieläkin suuremmalla summalla. Mutta näillä kin hinnoilla alkaa olla vähän taksvärkki meininki!!!!

      • sekokokeilu..

        Juu kättä taskuun kelan matkakustannukset kasvaneet n. 10% kela ihmettelee suuresti vaikka on sukot ja kaikki, siinä onkin suunnittelijoille
        selittelemistä mikä.meni pieleen kannattaa joidenkin kattella jo uutta duunia niin munille toi meni.


    • lisäsäästö

      Säästöä alkaa muodostua heti yt neuvottelujen päättyessä, mikäli epäpätevät ja itsestään suuria luulevat turhakeakat potkaistaan kuutamolle. Hätäisimmät on jo potkaistu.

      • dfgbtnhymu,ilo

        Aika monta akkaa on kelassa näitä taksien kelalappuja tähän mennessä manuaalisesti käsitellyt. Se on muuten järjetön vuori paperia mikä jää nyt pois kun keikat kulkee kelakeskusten kautta.

        Mä en ainakaan kaipaa yhtään sitä valtakirjojen täyttelyä ja leimojen metsästystä. kelakeskus on vain hyvä asia.


      • turhaa rahojen haaska...
        dfgbtnhymu,ilo kirjoitti:

        Aika monta akkaa on kelassa näitä taksien kelalappuja tähän mennessä manuaalisesti käsitellyt. Se on muuten järjetön vuori paperia mikä jää nyt pois kun keikat kulkee kelakeskusten kautta.

        Mä en ainakaan kaipaa yhtään sitä valtakirjojen täyttelyä ja leimojen metsästystä. kelakeskus on vain hyvä asia.

        Aijaa mä kyllä kaipaan keikkojen väliin jotain kirjallisia töitä, mitäs ne kelan akat sit tekee kun ei oo lippulappuja...... oikein ei mitään!


      • dfgrthy5u67i8
        turhaa rahojen haaska... kirjoitti:

        Aijaa mä kyllä kaipaan keikkojen väliin jotain kirjallisia töitä, mitäs ne kelan akat sit tekee kun ei oo lippulappuja...... oikein ei mitään!

        >>Aijaa mä kyllä kaipaan keikkojen väliin jotain kirjallisia töitä>>

        Outo tyyppi....

        >>mitäs ne kelan akat sit tekee kun ei oo lippulappuja>>

        Toivottavasti saa kenkää


    • päätöntä menoa

      Paljonko säästööö?

      PALJON!

      Onneksi, ONNEKSI ja vielä kerran onneksi nää maalaisjuntit ei enää pian pääse nokkimaan päältä meno ja paluu kauppakeikat päälle kyytejä. Sairaaloiden parkit (esim. Meilahden sairaala-alue) puhdistuu näistä maalaisjunttien autoista paluukyytiään ventatessa!! :) Jostakin kumman syystä näiden vakitaksien taksasummat ovat huomattavan paljon kalliimpia uuden kelakeskuksen vastaaviin ajoihin verrattuna, ettei mitään määrää!!

      Nyt tietysti maalaisvossikka kavereineen tuohtuu (,,,,,,,, pilkkuja pilkkuja ), vaan kyllä totuus piilee juurikin tuossa asittämässäni asiassa. No, varmaankin maaseudulta tulee poistumaan tukuttain kylätakseja, kun tuo uudistus, muistaakseni 1.11 ? alkaa koko maassa. Tällöin itse tilattujen ohi kelakeskusten kyytien omavastuu nousee kolmeenkymppiin, eikä nämä kartuta omavastuukiintiöiden määrää. E-R-I-T-T-Ä-I-N hyvä juttu!!

      Huonompi juttu on taas se, että Joukkoliikenneluvilla toimivat autot pääsevät mittareineen ilman taksanvahvistusta kilpailemaan taksien kanssa. Vääristynyt kilpailutilanne sikälikin, etteivät k.o. ajoneuvot maksa autoveroa, kuten ensi vuoden alusta alkaen normitaksit maksavat! Ite kernaasti vetäisin munista hirteen tällaiset aivottomat virkamiehet, joilla ajattelukyky koppui kesken!!

      Maailman parhaiksi todetut suomalaiset taksit ajetaan vauhdilla alas, sellaisella kiireellä; että heikkohermoisia hirvittää! Heikkohermoisilla tarkoitan niitä autoilijoita, jotka ovat investoineet alaansa ja ammattiinsa, eikä edes pakollista kolmen vuoden kalustoinvestointia malteta odottaa?!?!

      Aikanaan Ruåtsissa 1.7.1990 tapahtunut uudistus tuotettiin viiden (5) vuoden jälkeen lain hyväksymisen jälkeen, meille ei anneta edes muuta, kuin reilu vuosi aikaa?!?! Siinä sitä jää ihmettelemään yks jos toinenkun taksari, kun muutama tuhatta onnenonkijaa tulee kilpailemaan alalle? Milläs sitä investointejasi enää kuoletat, kun ala on pullollaan erilaisia autoja erilaisine etuineen ajoista?

      No, syksyllä pitäisi eduskunnan näistä päättää (jos ehtivät), onhan siellä paljon tärkeämpiäkin asioita (mm. ydinvoima ym. asiat). Mielenkiintoista sinällään, mitkä puolueet toimivat mitenkin ja mitä puolueita tulevaisuudessa äänetät?

      Itse antaisin aikaileville neuvon (ja mikä neuvonabtaja minä nyt olen?) Neuvoa antavaa nykysuomessa paljon tarvitaankin, niin neuvotonta toimintaa nykysuomen päättäjillä on! TODELLAKIN löyhäpäistä isioottien toimintaa! Hammaskarttaansa esittelevän twiittailevan päätöntä kohellusta seuratessanu ei voi muuta, kuin ihmetellä, tällaistako saamme tulevaisuudessa?

      Noh, paljon puhuin, paljon arvostelin, mulla liennee siihen oikeus? Vai ei?

      • Päätöntä mrnoa

        Ai joo, tuohtuneena päättömään mrnoon jäi neuvoa antava antamatta: Heittäkää pyyhkeet kehään ja mahsollisuuksien mukaan lopettakaa. Tein näin jo nyt itse. Ei kaduta! Eikä kadun kujille enää mieli tee, olkoon!


      • Pe--ele

        Päätöntä menoa
        Näin on


      • faktahomma .

        SääTöä ei ole tullut, kelan maksamien kyytien hinnat kasvaneet eli voitaneen todeta etta sekosuko on susi . Tämä tieto loytyy kelan tiedoista eli ei mitään hevosmiestentietotoimiston juttuja.


    • Kiitokyyti

      Täällä maalaiswossikan kelakyydit on sukon myötä lisääntyneet, kelakeskukset elävät näillä kelakyytiprovikoilla, joten autoja ajatetaan kuten ennenkin.
      Haut kessukoista on lisääntyneet, kun asiakkaalla on oikeus vaatia oman paikkakunnan autoa myös kotiutusmatkalle, eikä enää sairaalahenkilökunta päätä tilata kuten ennen valtsuaikana sitä kaupunkiwossikkaa.
      Eli ei me maalaiswossikat mihinkään kadota sieltä sairaaloiden pihoilta, vaan odotamme asiakkaita meno/paluu kyydeissä niinkuin ennenkin, lisäksi em. noutokyydit haemme.
      Tällä kela varmistaa että myös maaseuduilla säilyy koko maan kattavat taksipalvelut .
      Tämä on fakta...

      • Päätöntä menoa

        "Eli ei me maalaiswossikat mihinkään kadota sieltä sairaaloiden pihoilta, vaan odotamme asiakkaita meno/paluu kyydeissä niinkuin ennenkin, lisäksi em. noutokyydit haemme.
        Tällä kela varmistaa että myös maaseuduilla säilyy koko maan kattavat taksipalvelut .
        Tämä on fakta... "

        Sen näkee vasta 1.11.2014, ei vielä.

        Oikeus se on kelankin oikeus.

        Kelan käppyrä se tännekkin tuli...

        Kattoos ny


      • ei kiidä kyyti

        "Haut kessukoista on lisääntyneet, kun asiakkaalla on oikeus vaatia oman paikkakunnan autoa myös kotiutusmatkalle, eikä enää sairaalahenkilökunta päätä tilata kuten ennen valtsuaikana sitä kaupunkiwossikkaa."

        Joopa. Asiakkaalla on oikeus vaatia ja saa kanssa sen tutun maalaisvossikan alleen. Omavastuu onkin sitten 304, eikä omavastuukertymää kerry näistä ajoista.

        Eikös Kiitokyyti ole lukenut viimeistä Kelan kirjelmää, siinähän tuo on selvitetty?


      • ei kiidä kyyti
        ei kiidä kyyti kirjoitti:

        "Haut kessukoista on lisääntyneet, kun asiakkaalla on oikeus vaatia oman paikkakunnan autoa myös kotiutusmatkalle, eikä enää sairaalahenkilökunta päätä tilata kuten ennen valtsuaikana sitä kaupunkiwossikkaa."

        Joopa. Asiakkaalla on oikeus vaatia ja saa kanssa sen tutun maalaisvossikan alleen. Omavastuu onkin sitten 304, eikä omavastuukertymää kerry näistä ajoista.

        Eikös Kiitokyyti ole lukenut viimeistä Kelan kirjelmää, siinähän tuo on selvitetty?

        Oma vastuu siis 30€, korjaus


    • Tiedolla ja taidolla

      Ne joukkoliikenneautot maksavat verottomanakin 40,000-80,000 euroa ja ne kuluttavat enemmän kuin henkilöautot ja niiden huoltokustannukset ovat enemmän kuin tavallisen henkilöauton. Pelkästään rengassatsi alle maksaa lähes tuplaten. Vakuutuksista puhumattakaan. Joukkoliikenne- ja inva- sekä esteettömien autojen jälleenmyynti arvo on surkea. Joukkoliikenneauto joutuu noudattamaan kuljettajan pakollista työaikalakia. Joukkoliikenne kuskeille palkka maksetaan tuntipalkkana kaikkine lisineen taulukon mukaisesti.
      Kokeileppas suhteuttaa noita kaikkia omaan taksibusinekseesi ja pudota hintojasi samassa suhteessa, niin olette kannattavuudeltaan samalla viivalla. Tietämättömän kateus on näivettänyt monta muutakin alaa ja yrittäjää, mutta yrittäjä henkiset sopeutujat tulevat kyllä aina pärjäämään.

      • pääyöntä menoa

        Mulla on joukkaripia. Sho what?


      • Päätöntä menoa.
        pääyöntä menoa kirjoitti:

        Mulla on joukkaripia. Sho what?

        Joukkarilupani ovat eriarvoisessa asemaassa taksilupaan nähden, kierrittele tai kaarrittele asiaa mihin suuntaan tahansa. Muista myös, että saat ihan automaattisesti, vaikka tuhat houkkarilupaa, jos asiasi olet hoitanut. Niin myös muut. Tätä tarkoitin.

        Joukkarilupia on kannattavia ja perin kannattamattomia. Nyt pääset taksien rinnalle kilpailemaan samoista ajoista. Taksanvahvistus ei koske joukkareita, normitakseille se jäänee ehdotuksen mukaan voimaan.

        Noh. nyt meen koisiin, jatkakaa muut....


    • Pätmän

      Olkootpa taksat mitkä hyvänsä, niin esimerkiksi kelakyytien kilpailutuksen jälkeen niitä kyytejä ajaa se tai ne joka/jotka on tehnyt sen kokonaistaloudellisesti edullisimman tarjouksen.
      Huom. Kokonaistaloudellisesti edullisin, ei välttämättä ole aina se halvin.

      • Ropin

        Hyvä.

        Siinähän kilpailette. Kohta kuin onnibus.

        Onnea ja menestystä - niin kauan kun kilpailutatte itsenne kortistoon,


      • Päätöntä menoa.
        Ropin kirjoitti:

        Hyvä.

        Siinähän kilpailette. Kohta kuin onnibus.

        Onnea ja menestystä - niin kauan kun kilpailutatte itsenne kortistoon,

        -30 luvulla taksi oli ylellisyytä. Yksi ainoa kyyti toi leivän koko perheelle. Autot hienoja, yhtä hienoja, kun autot yleensä silloin olikin. Leveämpääkin leveämpi leipä. Kyyditettät ökyrikkaita, tänään kyydin pitää saada halvalla pers'aukisenkin. Ellei sitten kilpailuyuksella puliukonkin. Jos ei muuta, sitten yhteiskunnan piikkiin. Tämä ajaa kuljetusyrittäjät aika ahtaalle. Onhan se tietysti hyvä, että asiakas saa kuljetuksensa, mikä sitten onkin, halvalla. Kilpailuts vie aina jääväämättömäst kuljetusyrittäjältä "mehuja" ja resursseja pois. Hallitus leikkaa toimentuloa usealtakin ammattiryhmältä/ryhmiltä samalla leikatessaan kilpailutuksen myötä ammatinharjoittajien tuloja. Samaan hengenvetoon hallus otta meille taakaksi miljardiluokan lainoja. Kukas kerpele ne maksaa? Meidän lapsemme ja lapsenlapsemme! Juuri nämä, joilta vietiin tukiaiset!!! Kakruilta viedään, eikös kakrut ole meidän tulevaisuutemme ja eläkkeidemme maksajat?

        No juu, vähän sinkosi juttuni sivuraiteelle, ellei siinä kuitenkin totuuden siemen ole.

        Ystävälläni oli vakava sydänkohtaus. Olisi pitänyt elvyttää. Mietittiin, kuka sen maksaa? Kuka kyydin hakee ja millä hinnalla. Kelpaako ambulanssi, taksi vaiko joukkoliikenneauto. No. kilpailutettiin. Hakuaika täytettiin, vastauksia odotettiin ja ambulanssi voitti. Taksit ja joukkoliinneluvan haltijat valittivat asiasta, asiaa ei vieläkään ole raykaistu.

        Jaa, mitä tapahtuikaan sydänkohtauspotilalla? Hän kuoli. Muumiona haudattiin. Omaisia ei ollut saattamassa, he olivat kuolleet jo vuosia aiemmin. :)

        Tämä hallitusherra, joka hampaitaan vilautellen twiittailee, työntää koko suomen suohon.

        Kristallinkirkkaastu!


    • Kyytikiito

      KelaKeskuksen kautta tilattu kelakyydin omavastuu on AINA 14.25 € /sivu ja kerryttää omavastuun kattoa ! sieltä kelakeskuksen kautta nämä maalaisasiakkaat sen oman paikkakunnan auton voi edelleen tilata, myös sairaalasta noutokyydeille !
      Tämä tiedoksi nimimerkille Ei Kiidä Kyyti !

      • Ei kiidä kyyti

        En ole väittänyt, ettei VOI tilata autoa muualta, kuin kelakeskusten kautta. Omavastuu on tällöin AINA 30€/suunta, eikä se kerrytä asiakkaan omavastuuosuuden kattoa. Näin lukee minulle lähetetyssä kelakirjeessä. Tämä astuu voimaan 1.11.2014. Vielä siis ei voimassa....

        Väittelyni tästä asiasta loppuu tähän, lue Kiitokyyti kirjeesi


      • tasapuo

        Kyytikiito,,näinhän se pitäisi olla ,vaan omanpaikkakunnan autolle vaan ei tule sitä tilausta. Viisi 5kpl vajaa kolme vuotta ,revi siitä! Selityksiä jos minkälaisia.Vaikka potilas tietää aamuvarhaisella pääsystä ,autoa ei tilata kuin vartti ennen lähtöä. Matkalla menee kolme tuntia,mutta kun "säästetään yhdistellää tietyille autoille". Hakukyyti on samanhintainen kui menokyyti,ett sillai.Voihan se hakeva auto ottaa niitä yhdistelyjä,mutta silloin nämä omat autot menettää maakuntakyydit,rahaa kuin hiljainen päivä. Tämä järjestelmä on mennyt röyhkeämmäksi koko ajan. Keskus voi manipuloida kyytitilaukset ja senhän se tekee. Kaupungissakin on vain kymmenkunta "premiumtaksia" ,jotka hoitaa korvamerkittyjä kyytejä. Tilastot voidaan luoda miten halutaan. Tietyillä alueilla autot ajaa10000 egee/kk kelakeskuksen ajoja. Eipä he muuta kerkiä ajamaan kuin korvamerkittyjä ajoja. Tämä vaan on tosi. Valtakirjamenettelyllä nämä tietyt järjestelmän autot ajaneet mitään. Tietyn alueen autot hoitaa koko alueen paluukuljetukset.Kalusto on uutta saksamallia ,ennen vanhoja rönttiä.


      • Maaseutu autioksi
        tasapuo kirjoitti:

        Kyytikiito,,näinhän se pitäisi olla ,vaan omanpaikkakunnan autolle vaan ei tule sitä tilausta. Viisi 5kpl vajaa kolme vuotta ,revi siitä! Selityksiä jos minkälaisia.Vaikka potilas tietää aamuvarhaisella pääsystä ,autoa ei tilata kuin vartti ennen lähtöä. Matkalla menee kolme tuntia,mutta kun "säästetään yhdistellää tietyille autoille". Hakukyyti on samanhintainen kui menokyyti,ett sillai.Voihan se hakeva auto ottaa niitä yhdistelyjä,mutta silloin nämä omat autot menettää maakuntakyydit,rahaa kuin hiljainen päivä. Tämä järjestelmä on mennyt röyhkeämmäksi koko ajan. Keskus voi manipuloida kyytitilaukset ja senhän se tekee. Kaupungissakin on vain kymmenkunta "premiumtaksia" ,jotka hoitaa korvamerkittyjä kyytejä. Tilastot voidaan luoda miten halutaan. Tietyillä alueilla autot ajaa10000 egee/kk kelakeskuksen ajoja. Eipä he muuta kerkiä ajamaan kuin korvamerkittyjä ajoja. Tämä vaan on tosi. Valtakirjamenettelyllä nämä tietyt järjestelmän autot ajaneet mitään. Tietyn alueen autot hoitaa koko alueen paluukuljetukset.Kalusto on uutta saksamallia ,ennen vanhoja rönttiä.

        Nyt kannattaisi jo alkaa pikkasen "fundeeraamaan", niinkuin entinen presidenttimme teki. Alaa ollaan nyt ajamassa VOIMAKKAASTI alas, kannattaako enää kauan jatkaa. Maaseudun autoilta ollaan viemässä viimeistä oljenkortta, kelakyydeistä saatavia ajotuloja. Panee miettimään jo varmaankin lopettamista. Sääli sinällään, onhan maaseutua ajettu alas ponnekkaasti jo vuosikausia, nyt siihen lyötäneen sinetti. Maaseudulla on ja asuu edelleen ihmisiä, millähän ne vanhukset tulevaisuudessa liikkuu???? Kohta varmaan sähköyhtiötkin Soneran tapaan katkovat siirtotolpat ja alueista tehdään tyhjiä korpikyliä, jossa ei asu enää ketään. Sääli!


      • kkxhekzls
        Ei kiidä kyyti kirjoitti:

        En ole väittänyt, ettei VOI tilata autoa muualta, kuin kelakeskusten kautta. Omavastuu on tällöin AINA 30€/suunta, eikä se kerrytä asiakkaan omavastuuosuuden kattoa. Näin lukee minulle lähetetyssä kelakirjeessä. Tämä astuu voimaan 1.11.2014. Vielä siis ei voimassa....

        Väittelyni tästä asiasta loppuu tähän, lue Kiitokyyti kirjeesi

        Vaatii eduskinnan hyväksynnän


      • Kruunuiksi
        kkxhekzls kirjoitti:

        Vaatii eduskinnan hyväksynnän

        Mistä tuo 1.11 on keksitty.

        Ei taida pitää paikkaansa.


      • 1.11.2014 start
        Kruunuiksi kirjoitti:

        Mistä tuo 1.11 on keksitty.

        Ei taida pitää paikkaansa.

        Se on päivämäärä, jolloin KOKO SUOMI on mukana Kelavälityksessä. Tuo päivämäärä ilmoitettiin Kelan kirjeessä. Siitä.

        Riittikö selitys?


      • Fghjjkkl
        1.11.2014 start kirjoitti:

        Se on päivämäärä, jolloin KOKO SUOMI on mukana Kelavälityksessä. Tuo päivämäärä ilmoitettiin Kelan kirjeessä. Siitä.

        Riittikö selitys?

        Ei siinä lue että omastuu asia muuttuu 1.11 taitaa mennä vuodenvaihteeseen.


    • http://www.kela.fi

      "Korotettu omavastuu muulla tavalla tilattuihin matkoihin
      Jos asiakas ei halua käyttää suorakorvausmenettelyä, hän voi tilata matkan valitsemaltaan taksiyrittäjältä. Tällöin asiakas maksaa autoilijalle koko taksimatkan hinnan itse ja hakee korvauksen Kelalta jälkikäteen tarvittavine liitteineen. Valmisteilla olevan lain perusteella asiakkaalle tulee näihin matkoihin korotettu omavastuu vuoden 2015 alusta"

      Lähde kela.fi

      Tuo korotettu omavastuu on se 30€/suunta.

      Yli 65 vuotias saa erityisistä syistä tilata edelleen myös ns. "vakiotaksin", tarve harkitaan AINA Kelassa.

      • kkkdldöu

        Ei taida onnistuu toi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1856
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe