Naimisissa olo huomattavasti vanhemman miehen kanssa vanhentaa

Piristy Päivi!

näköjään reilusti. Voi kunpa Niinistön vaimo pysyisi yhtä freesinä kuin mitä nyt on.

Katsoin kuvaa ja mietin että kuka tuo kireän näköinen mummeli oikein on, ja sehän on Päivi Lipponen!! Kiiresti Päivin pitäis tilata aika kauneuskirurgille jottei vanhuus tulisi kasvoihin liian aikaisin. Ja kauniita ajatuksia sekä hyviä rasvoja syömään, ulkoilemaan ja juomaan raikasta vettä ja syömään hedelmiä, jotta tulee hehkua kasvoihin. Raikas meikkikiään ei olisi pahitteeksi. SIlmäluomien kohotus vois tehdä myös ihmeitä. Päivihän on nuori nainen vielä. Tekeekö itseään huomattavasti vanhempi mies ja politiikka noin katkeran ja ryppyisen näköiseksi vai mistä kysymys? Rahasta ei ainakaan luulisi olevan pulaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014092618697129_uu.shtml

95

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh!

      Lue se artikkeli, niin ymmärrät, miksi hän on suivaantuneen näköinen tuossa kuvassa, niin ei tarvitse etsiä syitä sieltä mielikuvituksesi onkaloista.

      Eikä tuo mitenkään ryppyisen näköinen ole ollakseen melkein viiskymppinen.

      • ikääntynyt

        Näyttää enemmän kuuskymppiseltä kuin viiskymppiseltä. Jos ei tietäisi ikää , sanoisin et lähellä 60v.


    • ...

      Oisko syynä etunimi?

      Ei tämäkään naispolitiikko nyt ihan freesiltä näytä, vaikka ei ole kuin reilusti viiskymppinen:

      http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2013/07/12/Päivi Räsänen -kohun takia 3500 erosi kirkosta/20131598/4

      Voihan ulkönäköön vaikuttaa niin monet seikat, mun mielestä kahelius näkyy kans.

      =DW=

      • no kylä varmaan

        Peilistäkö näkyy?


      • ...
        no kylä varmaan kirjoitti:

        Peilistäkö näkyy?

        Oletettavasti kaikilla ei ole peilejä.

        Mua alkoi kiinnostamaan, onko etunimellä ja kaheliudella tekemistä ulkonäön kanssa. Ilmeisimmin asia ei välttämättä liity ammatinvalintaan. Tällä saitilla kyllä muitakin kaheleita, mutta etenkin sivulla oleva Päivi-niminen henkilö vaikuttaa ulkonäkönsä perusteella täysin umpikahelilta:

        http://www.maalipallo.net/tekstit/profiilit.php

        Tutkailen asiaa, jos sattuu sopivia Päivi-nimisiä kaheleitten kuvia vastaan. Pitänee aloittaa tutkaileminen suoli24 käyttäjien profiilikuvista.

        =DW=


      • Vedä käteen ääliö
        ... kirjoitti:

        Oletettavasti kaikilla ei ole peilejä.

        Mua alkoi kiinnostamaan, onko etunimellä ja kaheliudella tekemistä ulkonäön kanssa. Ilmeisimmin asia ei välttämättä liity ammatinvalintaan. Tällä saitilla kyllä muitakin kaheleita, mutta etenkin sivulla oleva Päivi-niminen henkilö vaikuttaa ulkonäkönsä perusteella täysin umpikahelilta:

        http://www.maalipallo.net/tekstit/profiilit.php

        Tutkailen asiaa, jos sattuu sopivia Päivi-nimisiä kaheleitten kuvia vastaan. Pitänee aloittaa tutkaileminen suoli24 käyttäjien profiilikuvista.

        =DW=

        Maalipallo on sokeiden laji, joten ehkä tämä auttaa tasoistasi älykköä miettimään miksi joidenkin poseeraukset eivät ole kovin kohdallaan.


      • ...
        Vedä käteen ääliö kirjoitti:

        Maalipallo on sokeiden laji, joten ehkä tämä auttaa tasoistasi älykköä miettimään miksi joidenkin poseeraukset eivät ole kovin kohdallaan.

        Sokeilla ei oletettavasti ole peilejä.

        Etunimet on, sillä voi olla enemmän yhteyttä ulkonäköön, kuin se, kenen kanssa on naimisissa. Alustavat tutkimukseni tukevat teoriaa, kaikki kolme esimerkkiä tutkivat sitä. Lisäksi kaheliudella voi olla osuutta asiaan, Päivit, sekä Lipponen, että Räsänen ovat tunnetusti umpikaheleita, po Päivi on umpikahelin näköinen. Ja aloitus koski nimenomaan ihmisten ulkonäköä.


        =DW=


      • ?????????
        ... kirjoitti:

        Oletettavasti kaikilla ei ole peilejä.

        Mua alkoi kiinnostamaan, onko etunimellä ja kaheliudella tekemistä ulkonäön kanssa. Ilmeisimmin asia ei välttämättä liity ammatinvalintaan. Tällä saitilla kyllä muitakin kaheleita, mutta etenkin sivulla oleva Päivi-niminen henkilö vaikuttaa ulkonäkönsä perusteella täysin umpikahelilta:

        http://www.maalipallo.net/tekstit/profiilit.php

        Tutkailen asiaa, jos sattuu sopivia Päivi-nimisiä kaheleitten kuvia vastaan. Pitänee aloittaa tutkaileminen suoli24 käyttäjien profiilikuvista.

        =DW=

        Mihin pyrit linkilläsi?


      • älä lärpätä
        ... kirjoitti:

        Sokeilla ei oletettavasti ole peilejä.

        Etunimet on, sillä voi olla enemmän yhteyttä ulkonäköön, kuin se, kenen kanssa on naimisissa. Alustavat tutkimukseni tukevat teoriaa, kaikki kolme esimerkkiä tutkivat sitä. Lisäksi kaheliudella voi olla osuutta asiaan, Päivit, sekä Lipponen, että Räsänen ovat tunnetusti umpikaheleita, po Päivi on umpikahelin näköinen. Ja aloitus koski nimenomaan ihmisten ulkonäköä.


        =DW=

        Että Päivi Räsänen kaheli kuuleppa jos hän suuttuu nii sinäkin seisot asennossa on sen verran äkänen luonne jos sille päälle sattuu


      • ...
        älä lärpätä kirjoitti:

        Että Päivi Räsänen kaheli kuuleppa jos hän suuttuu nii sinäkin seisot asennossa on sen verran äkänen luonne jos sille päälle sattuu

        Kaheliko olet? Miten kommenttisi liittyy aloitukseen ja sen aiheeseen?

        =DW=


    • €--

      Tutuissa on muutama Päivi, nimi ei anna aihetta keskusteluun kahelia voi nimitellä.

    • -----

      Huolehdi sinä vain omista luomistasi.
      Tuskin sinulla on miestä, minkään ikäistä.

      Etunimi, kas kun ei takanimi.

    • Lehtikuviin ei voi itse valita oikeaa kuvakulmaa. Älykkyys yhdistää ihmisiä paremmin kuin ulkonäkö. Ikäero ei tasa-arvoisessa liitossa ole ongelma.

      • demeter1

        Älykkyyskö, korppis ? Minä kyllä veikkaisin, että valta ja asema tekevät vanhenevasta miehestäkin kiinnostavan ja houkuttelevan - puhun nyt reilusta, tuollaisesta 30 vuoden ikäerosta, kuten Lipposilla ja presidenttiparilla on.

        Joskus mietin myös, josko tuo kuvavalinta olisi tarkoitushakuista. Ikävännäköinen kuva epäsuositusta poliitikosta, eikös sitä mielikuvilla pelata, kuva kuin kuva...


      • toisinpäin?
        demeter1 kirjoitti:

        Älykkyyskö, korppis ? Minä kyllä veikkaisin, että valta ja asema tekevät vanhenevasta miehestäkin kiinnostavan ja houkuttelevan - puhun nyt reilusta, tuollaisesta 30 vuoden ikäerosta, kuten Lipposilla ja presidenttiparilla on.

        Joskus mietin myös, josko tuo kuvavalinta olisi tarkoitushakuista. Ikävännäköinen kuva epäsuositusta poliitikosta, eikös sitä mielikuvilla pelata, kuva kuin kuva...

        Ja mikäs tekee vanhenevan naisen mielenkiintoiseksi, jotta 33 v nuorempi häntä haluaa? Kait jokainen muistaa, että kansanikoni Katri - Helenan avokumppani on yli 30 vuotta nuorempi?


      • I.P.
        toisinpäin? kirjoitti:

        Ja mikäs tekee vanhenevan naisen mielenkiintoiseksi, jotta 33 v nuorempi häntä haluaa? Kait jokainen muistaa, että kansanikoni Katri - Helenan avokumppani on yli 30 vuotta nuorempi?

        Sopivat aivot, nehän ovat ihmisen seksikkäin elin. Miksi meidän asiaa tarvisi pohtia?


      • demeter1 kirjoitti:

        Älykkyyskö, korppis ? Minä kyllä veikkaisin, että valta ja asema tekevät vanhenevasta miehestäkin kiinnostavan ja houkuttelevan - puhun nyt reilusta, tuollaisesta 30 vuoden ikäerosta, kuten Lipposilla ja presidenttiparilla on.

        Joskus mietin myös, josko tuo kuvavalinta olisi tarkoitushakuista. Ikävännäköinen kuva epäsuositusta poliitikosta, eikös sitä mielikuvilla pelata, kuva kuin kuva...

        Tarkoitan mitä kirjoitin. Tasavertaisuus ihmisenä ja sama koulutustaso on tärkeämpi yhdistäjä kuin ulkonäkö ja ikäero.

        Eitkö sinäkin elä avioliitossa, jossa ikäero on huomattava, sinulla miehesi eduksi minulla itseni eduksi jos näin voi asian ilmaista. Eli sinä tykkäät nuoremmasta miehestä kun minä taas olen tykästynyt vanhempaan mieheen. Lisäksi minä tykkään haasteellisesta kumppanista, miehestä joka osaa keskustella asiasta kuin asiasta.

        Vallalla eikä asemalla ei ole hyvässä ihmissuhteessa merkitystä. Uskotko tosiaan, että Päivi tai Jenni olisivat langenneet vallan ihailuun naimalla vanhemmat miehet. Päivillähän on teini-ikäisiä tyttöjä Paavon kanssa.

        Jenni taas edustaa nykyista kolmekymppistä ikäryhmää, johon ei lapset kuulu.


      • ||||
        korppis kirjoitti:

        Tarkoitan mitä kirjoitin. Tasavertaisuus ihmisenä ja sama koulutustaso on tärkeämpi yhdistäjä kuin ulkonäkö ja ikäero.

        Eitkö sinäkin elä avioliitossa, jossa ikäero on huomattava, sinulla miehesi eduksi minulla itseni eduksi jos näin voi asian ilmaista. Eli sinä tykkäät nuoremmasta miehestä kun minä taas olen tykästynyt vanhempaan mieheen. Lisäksi minä tykkään haasteellisesta kumppanista, miehestä joka osaa keskustella asiasta kuin asiasta.

        Vallalla eikä asemalla ei ole hyvässä ihmissuhteessa merkitystä. Uskotko tosiaan, että Päivi tai Jenni olisivat langenneet vallan ihailuun naimalla vanhemmat miehet. Päivillähän on teini-ikäisiä tyttöjä Paavon kanssa.

        Jenni taas edustaa nykyista kolmekymppistä ikäryhmää, johon ei lapset kuulu.

        Valta on seksikästä = vanha ja tutkittu fakta.


      • |||| kirjoitti:

        Valta on seksikästä = vanha ja tutkittu fakta.

        Luen paraikaa Arto Paasilinnan kirjaa Kymmenen riivinrautaa. Nauran iltaisin nojatuolissa, mieheni ymmärtää miksi hohotan, koska on lukenut Paasilinnan englanniksi käänettyja teoksia.

        Kymmenen riivinrautaa on hyvä läpileikkaus johtaja Rauno Rämekorvesta ja hänen ympärillään olevista valtaa hyväksikäyttävistä naisista. Niin suomalaista niin palstakirjoittelun aiheisiin sopivaa tekstiä. Kannattaa lukea jos on jäänyt lukematta.


        Kirjan näkökulmasta katsottuna valta on seksikästä. Mutta toisesta näkökulmasta vallanhaltija on hyväksikäytettävissä.


      • €ero
        korppis kirjoitti:

        Luen paraikaa Arto Paasilinnan kirjaa Kymmenen riivinrautaa. Nauran iltaisin nojatuolissa, mieheni ymmärtää miksi hohotan, koska on lukenut Paasilinnan englanniksi käänettyja teoksia.

        Kymmenen riivinrautaa on hyvä läpileikkaus johtaja Rauno Rämekorvesta ja hänen ympärillään olevista valtaa hyväksikäyttävistä naisista. Niin suomalaista niin palstakirjoittelun aiheisiin sopivaa tekstiä. Kannattaa lukea jos on jäänyt lukematta.


        Kirjan näkökulmasta katsottuna valta on seksikästä. Mutta toisesta näkökulmasta vallanhaltija on hyväksikäytettävissä.

        Joo hillitöntä ryyppäämistä ja itsemurhaa hautovista, alkujaan huvitti hänen kirjat myöhemmin alkoivat tuntumaan saman toistolta vaikka olen lukenu vissiin jokaisen, liika on liikaa.


      • ||||
        korppis kirjoitti:

        Luen paraikaa Arto Paasilinnan kirjaa Kymmenen riivinrautaa. Nauran iltaisin nojatuolissa, mieheni ymmärtää miksi hohotan, koska on lukenut Paasilinnan englanniksi käänettyja teoksia.

        Kymmenen riivinrautaa on hyvä läpileikkaus johtaja Rauno Rämekorvesta ja hänen ympärillään olevista valtaa hyväksikäyttävistä naisista. Niin suomalaista niin palstakirjoittelun aiheisiin sopivaa tekstiä. Kannattaa lukea jos on jäänyt lukematta.


        Kirjan näkökulmasta katsottuna valta on seksikästä. Mutta toisesta näkökulmasta vallanhaltija on hyväksikäytettävissä.

        Olen lukenut, ja pariin kertaan katsonut töllöstä. Esko Salminen oli hyvä pääosassaan.
        Kirja mainio, kuin koko Paasilinnan muukin tuotanto, jonka olen läpilukenut.


      • ||||
        €ero kirjoitti:

        Joo hillitöntä ryyppäämistä ja itsemurhaa hautovista, alkujaan huvitti hänen kirjat myöhemmin alkoivat tuntumaan saman toistolta vaikka olen lukenu vissiin jokaisen, liika on liikaa.

        Aika tragikoomisissa tunnelmissa kirjoitetuilta vaikuttavat meikäläiseen.
        Ranskassa varsinkin Paasilinna on erittäin suosittu.


      • demeter1
        korppis kirjoitti:

        Tarkoitan mitä kirjoitin. Tasavertaisuus ihmisenä ja sama koulutustaso on tärkeämpi yhdistäjä kuin ulkonäkö ja ikäero.

        Eitkö sinäkin elä avioliitossa, jossa ikäero on huomattava, sinulla miehesi eduksi minulla itseni eduksi jos näin voi asian ilmaista. Eli sinä tykkäät nuoremmasta miehestä kun minä taas olen tykästynyt vanhempaan mieheen. Lisäksi minä tykkään haasteellisesta kumppanista, miehestä joka osaa keskustella asiasta kuin asiasta.

        Vallalla eikä asemalla ei ole hyvässä ihmissuhteessa merkitystä. Uskotko tosiaan, että Päivi tai Jenni olisivat langenneet vallan ihailuun naimalla vanhemmat miehet. Päivillähän on teini-ikäisiä tyttöjä Paavon kanssa.

        Jenni taas edustaa nykyista kolmekymppistä ikäryhmää, johon ei lapset kuulu.

        Ai että uskonko Päivin ja Jennin langenneen vallan ihailuun (korppis) ?

        Kumpaistakaan en tunne, joten en puhu heistä. Tuo on vain aika yleinen väittämä, että valta hurmaa naisia. Ja käyttäväthän he sitä itsekin, tahtovat valloittaa...


      • .....
        demeter1 kirjoitti:

        Ai että uskonko Päivin ja Jennin langenneen vallan ihailuun (korppis) ?

        Kumpaistakaan en tunne, joten en puhu heistä. Tuo on vain aika yleinen väittämä, että valta hurmaa naisia. Ja käyttäväthän he sitä itsekin, tahtovat valloittaa...

        Ei Päivi ja Jenni olisi ottaneet kumppanikseen tuon ikäistä työtöntä merkonomia.


      • Korppis*
        ..... kirjoitti:

        Ei Päivi ja Jenni olisi ottaneet kumppanikseen tuon ikäistä työtöntä merkonomia.

        Haluaisin kysyä sinulta demeter, mikä mielestäsi noin yleisellä tasolla hurmaa miehiä, ottamaan nuoremman tai vanhemman naisen?


      • Korppis*
        |||| kirjoitti:

        Olen lukenut, ja pariin kertaan katsonut töllöstä. Esko Salminen oli hyvä pääosassaan.
        Kirja mainio, kuin koko Paasilinnan muukin tuotanto, jonka olen läpilukenut.

        Arto Paasilinna käsittelee suomalaisen miehen/naisen sielunelämää juuri oikealta kantilta. Paasilinnan kuvaukset juoposta journalistinaisesta tai taksikuski Sorjosesta tuskin sopisivat kuvaamaan hollantilaisia naisia tai miehiä.

        Johtaja Rämekorvelle (suomalainen miestyyppi) kelpaa petikumppaniksi niin nuoret tyttöset kuin kuuskymppiset entiset rakastajattaret.

        Paasilinnan kuvaus Rämekorven sielunelämästä on mustan puhuvaa, epävarman "koulujakäymättömän" johtoasemaan työllään nouseen miehen uhoilua ja mielen pehmeyttä. Rämekorpikin haluaa päästä irti machomiehen roolista, mutta teeskennelty elämä, hyväksytyksi tulemisen paineessa jatkuu.

        Joskus jänis antaa suomalaiselle miehelle lisäaikaa päästä irtautumaan menestyksen paineista. Kaipaus irtautua, mutta samalla etsiä tekosyitä miksi en halua irtautua.


      • demeter1
        Korppis* kirjoitti:

        Haluaisin kysyä sinulta demeter, mikä mielestäsi noin yleisellä tasolla hurmaa miehiä, ottamaan nuoremman tai vanhemman naisen?

        No enhän minä ole mikään "tietäjä iänikuinen", korppis ? Mutta samaa mieltä olen pisteviivan kanssa: tuskin puheena olevat rouvat olisivat ottaneet puolisokseen työtöntä merkonomia...))

        Tietysti voisi ajatella, että nuori puoliso (puhun nyt miehestä) kohottaa omaa statusta, virkistää mieltä, innoittaakin eri tavalla (ehkä)...

        Vanhempi puoliso taas voisi tuoda suhteeseen vakautta - jos sitä nyt kaivataan -
        ja tietysti hänellä yleensä on myös elämänkokemusta...


      • demeter1 kirjoitti:

        No enhän minä ole mikään "tietäjä iänikuinen", korppis ? Mutta samaa mieltä olen pisteviivan kanssa: tuskin puheena olevat rouvat olisivat ottaneet puolisokseen työtöntä merkonomia...))

        Tietysti voisi ajatella, että nuori puoliso (puhun nyt miehestä) kohottaa omaa statusta, virkistää mieltä, innoittaakin eri tavalla (ehkä)...

        Vanhempi puoliso taas voisi tuoda suhteeseen vakautta - jos sitä nyt kaivataan -
        ja tietysti hänellä yleensä on myös elämänkokemusta...

        Iltaa dementer olimme Petzen tyttären luona. Sydäntemme valtiatar on nyt Petzen lapsenlapsenlapsi. Ruskeasilmäinen naurava pikku kaunotar.

        Ei kai nyt ollut kysymys työttömistä merkonomeista? Olisitko sinä ottanut puolisoksesi työttömän merkonomin, minä en enää tällä ikää.

        Kysymyshän oli nuoremmista naisista vanhemman miehen rinnalla.


    • kawe

      Nyt ollaan henkilökohtaisten ominaisuuksien ja valintojen parissa, ei ole relevanttia ruotia täällä, vaikka ovatkin julkisuuden henkilöitä.
      Toisaalta heille on sattuma yhdistettynä poliittiseen ideologiaan ollut yhtenä tekijänä kun suhde on alkanut (Lipponen/Niinistö) . Iällä on merkitystä kun toinen on esim. 80v ja toinen vasta 50v. varsinkin jos esim. muisti tuo vanhuuden arkeen.

    • k.....a

      Melkoista ruttua ja kalpeaa värittömyyttä on Tanssi tähtien kanssa osallistujien naamoissa harjoituksissa ilman meikkiä.
      Kisaan tullessaan ovat niin hehkeitä kuin olla ja saattaa

      Minua hitottaa vaikka täällä miettiä kahden aikuisen ikäeroa. Halustaam ovat yhteen menneet, sen pitäisi passata tämänkin palstan viisastelijoille.

      • demeter1

        Noinhan on moni muukin sanonut: miksi miettiä jonkun pariskunnan ikäeroa ?
        (k......a)
        Miksi miettiä tai ihmetellä yhtään mitään ? Kai se on luonnekysymys. Isot ikäerot ovat mielestäni verrattain uusi ilmiö ajassa. Ja kun julkisuuden henkilöt ovat valokeilassa, omasta halustaan tai virkansa puolesta, he ovat monien mielestä kiinnostavampia kuin tavikset - ei siihen sen kummempaa motiivia tarvita...


      • k.....a
        demeter1 kirjoitti:

        Noinhan on moni muukin sanonut: miksi miettiä jonkun pariskunnan ikäeroa ?
        (k......a)
        Miksi miettiä tai ihmetellä yhtään mitään ? Kai se on luonnekysymys. Isot ikäerot ovat mielestäni verrattain uusi ilmiö ajassa. Ja kun julkisuuden henkilöt ovat valokeilassa, omasta halustaan tai virkansa puolesta, he ovat monien mielestä kiinnostavampia kuin tavikset - ei siihen sen kummempaa motiivia tarvita...

        Ennen mentiin, yleensä, naimisiin nuorena, ja siinä pysyttiin.
        Juuri kuulin, että naistenlehdissä vielä 60-luvulla opetettiin kuinka pysyä huonossa liitossa.
        Nyt lehdet ovat täynnä onnellisia avioeroja, eron ihanuutta, vapautta.
        Naiset eivät enää ole napanuorassa miehiin. Nyt mies saa olla vähemmän koulutettu, huonopalkkaisempi, lyhempi, nuorempi. Tavat, ja uskaltaisiko sanoa, jopa moraali on muuttunut.
        Pian ei tarvi siunailla ikäeroa, kun yhä harvempi solmii avioliittoa.

        Yksinasuvia on 40%. Asuntokunnan keskikoko 2,10 henkilöä, kertoo Tilastokeskus.


      • demeter1
        k.....a kirjoitti:

        Ennen mentiin, yleensä, naimisiin nuorena, ja siinä pysyttiin.
        Juuri kuulin, että naistenlehdissä vielä 60-luvulla opetettiin kuinka pysyä huonossa liitossa.
        Nyt lehdet ovat täynnä onnellisia avioeroja, eron ihanuutta, vapautta.
        Naiset eivät enää ole napanuorassa miehiin. Nyt mies saa olla vähemmän koulutettu, huonopalkkaisempi, lyhempi, nuorempi. Tavat, ja uskaltaisiko sanoa, jopa moraali on muuttunut.
        Pian ei tarvi siunailla ikäeroa, kun yhä harvempi solmii avioliittoa.

        Yksinasuvia on 40%. Asuntokunnan keskikoko 2,10 henkilöä, kertoo Tilastokeskus.

        Totta puhut, k.....a. Eri meininki on kuin ennen. Eikä siinä mitään, mutta kun on näkevinään, että vapauden huumassa jäävät heikommat (=lapset) jalkoihin...

        Yleensä tämä hehkutus uudesta onnesta loppuu yhtä pian kuin rakastuminen yleensä loppuu, puolitoistavuottako sen nyt on laskettu kestävän ? Onnen hinnasta eikä sen varjoistakaan juuri puhuta.

        Mutta mielenkiintoistahan tämä on seurata, maailman meno, kun tunnemyrskyn silmään joutuminen näillä vuosilla on yhä epätodennäköisempää...))


      • Karvahaavi
        k.....a kirjoitti:

        Ennen mentiin, yleensä, naimisiin nuorena, ja siinä pysyttiin.
        Juuri kuulin, että naistenlehdissä vielä 60-luvulla opetettiin kuinka pysyä huonossa liitossa.
        Nyt lehdet ovat täynnä onnellisia avioeroja, eron ihanuutta, vapautta.
        Naiset eivät enää ole napanuorassa miehiin. Nyt mies saa olla vähemmän koulutettu, huonopalkkaisempi, lyhempi, nuorempi. Tavat, ja uskaltaisiko sanoa, jopa moraali on muuttunut.
        Pian ei tarvi siunailla ikäeroa, kun yhä harvempi solmii avioliittoa.

        Yksinasuvia on 40%. Asuntokunnan keskikoko 2,10 henkilöä, kertoo Tilastokeskus.

        @ k.....a

        No ne ovat naisia jotka ovat ensin keränneet rahat itseään vanhemmalta ja varakkaalta mieheltä. Seuraavan miehen ei niin koulutettu ja rahakas tarvitse ollakaan kun pesämuna on jo kerättynä.
        Kolehtihaavi haarojen välissä näillä munahaukoilla.


      • k....a
        Karvahaavi kirjoitti:

        @ k.....a

        No ne ovat naisia jotka ovat ensin keränneet rahat itseään vanhemmalta ja varakkaalta mieheltä. Seuraavan miehen ei niin koulutettu ja rahakas tarvitse ollakaan kun pesämuna on jo kerättynä.
        Kolehtihaavi haarojen välissä näillä munahaukoilla.

        Joopa joo, ei koulutetun nykynaisen tarvi lypsää rahaa, kun sitä ihan itse hankittunakin ryöpsähtää kuukausittain ison pankkitilin lisäksi.
        Fabergé-munia saa teeseitse-menetelmällä.


    • ikävä aloitus

      Laitapa oma kuvasi tänne, vertaillaan.

    • -----

      Ei pidä ottaa vanhempaa miestä. Miehet kuolevat nuorempina, nainen joutuu omaishoitajaksi miehelle jos tämä on vanhempi, usein jopa saman ikäiselle.

    • reppuriika

      Mielestäni ihminen saa vanheta sitä mukaan kuin geenit myötä vaikuttavat. Avioliitto on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti ja siihen ei voi ulkopuolinen mitään sanoa. Itse en ainakaan enää ottaisi itsestäni kymmentä vuotta ikkäämpää puolisoa, koska mies kuolee yleensä nuorempana ja en haluasi omaishoitajan osaan.
      Tunnen pariskunnan, joilla on ikäeroa 14 vuotta. Kun olivat keski-iässä niin asetelma pelasi, mutta nyt alkaa olla tilanne se että ukkeli köpöttelee, hourailee, sitoo puolisoa neljän seinä sisään. Vaimo olisi vielä energinen, mutta vanhus sitoo ja rajoittaa. Ja sitten kun mies joutuu laitokseen tai kuolee, vaimo alkaa olla toisen avun tarpeessa.
      Tämä on elämän realiteetti.

      • ||||||

        Eikö elämä ole juuri sitä, elämistä niillä varoilla, joita on. Ihmetyttää tuo omaishoitajuuden myösiminen. Ei kaikista omaishoidettavista tule muistamattomia houraajia.
        Kuin elämään mahtuisi vain terveys.
        Onneksi yhteiskunta avittaa, jos ei halua, tai ei pysty.


      • demeter1
        |||||| kirjoitti:

        Eikö elämä ole juuri sitä, elämistä niillä varoilla, joita on. Ihmetyttää tuo omaishoitajuuden myösiminen. Ei kaikista omaishoidettavista tule muistamattomia houraajia.
        Kuin elämään mahtuisi vain terveys.
        Onneksi yhteiskunta avittaa, jos ei halua, tai ei pysty.

        Ei tule ei - siis kaikista muistamattomia houraajia.
        Taitaa vain olla niin, että kun elinaika koko ajan pitenee, myös muistisairaudet lisääntyvät.
        Joskus miettinyt, että olikohan se Pekka Puskan projekti sittenkään niin onnistunut kuin luultiin. Kun kuoltiin sydäninfarktiin se oli "laaki ja vainaa", nyt, valistuksen ja lääketieteen kehityksen ansiosta saatetaan kitua pitkäänkin pystymättä nauttimaan elämästä juurikaan.
        Ja melkein kaikki sanovat viime vuosiaan visioidessaan: "kun vaan järki pysyisi tallella"... Tai: "kun ei jäisi toisten autettavaksi"...


      • saapasjalkakissa.
        demeter1 kirjoitti:

        Ei tule ei - siis kaikista muistamattomia houraajia.
        Taitaa vain olla niin, että kun elinaika koko ajan pitenee, myös muistisairaudet lisääntyvät.
        Joskus miettinyt, että olikohan se Pekka Puskan projekti sittenkään niin onnistunut kuin luultiin. Kun kuoltiin sydäninfarktiin se oli "laaki ja vainaa", nyt, valistuksen ja lääketieteen kehityksen ansiosta saatetaan kitua pitkäänkin pystymättä nauttimaan elämästä juurikaan.
        Ja melkein kaikki sanovat viime vuosiaan visioidessaan: "kun vaan järki pysyisi tallella"... Tai: "kun ei jäisi toisten autettavaksi"...

        Sinua en tarkoita, mutta noista lopussa mainitsemistasi toiveista.
        Monikohan on tutustunut omin silmin hoitokoteihin/vanhainkoteihin.

        Nyt televisiossa pyörii Hoivakoti kuntoon-sarja.
        Toivottavasti saadaan lisää kodinomaisuutta laitoksiin, kuin myös enemmän pienasumista. Aikomuksena oli, että pystyttäisiin laatimaan kullekin asukkaalle päiväohjelma hänen omista lähtökohdistaan.

        Vaikka kuinka on aikomus laitoksia sulkea, ei niitä ilman koskaan tulla toimeen.
        Mikä lie ihmisiän muutossuunta kaukana tulevassa?

        Minulla ei ole varaa uskoa, saati toivoa lähtemistä järki päässä, saappaat jalassa.


      • €ero
        demeter1 kirjoitti:

        Ei tule ei - siis kaikista muistamattomia houraajia.
        Taitaa vain olla niin, että kun elinaika koko ajan pitenee, myös muistisairaudet lisääntyvät.
        Joskus miettinyt, että olikohan se Pekka Puskan projekti sittenkään niin onnistunut kuin luultiin. Kun kuoltiin sydäninfarktiin se oli "laaki ja vainaa", nyt, valistuksen ja lääketieteen kehityksen ansiosta saatetaan kitua pitkäänkin pystymättä nauttimaan elämästä juurikaan.
        Ja melkein kaikki sanovat viime vuosiaan visioidessaan: "kun vaan järki pysyisi tallella"... Tai: "kun ei jäisi toisten autettavaksi"...

        Kyllä siinä on monta puolta ei kitumalla parane mutta on hyviä esimerkkiä on tullut hyviä elinvuosia, tämä siksi kun omalta kohdallani kävi näin olisi voinut käydä toisin.
        Mistä sitä tietää, ei vihanneksena kukaan halua olla vielä jos sen tajuaa.


      • demeter1
        saapasjalkakissa. kirjoitti:

        Sinua en tarkoita, mutta noista lopussa mainitsemistasi toiveista.
        Monikohan on tutustunut omin silmin hoitokoteihin/vanhainkoteihin.

        Nyt televisiossa pyörii Hoivakoti kuntoon-sarja.
        Toivottavasti saadaan lisää kodinomaisuutta laitoksiin, kuin myös enemmän pienasumista. Aikomuksena oli, että pystyttäisiin laatimaan kullekin asukkaalle päiväohjelma hänen omista lähtökohdistaan.

        Vaikka kuinka on aikomus laitoksia sulkea, ei niitä ilman koskaan tulla toimeen.
        Mikä lie ihmisiän muutossuunta kaukana tulevassa?

        Minulla ei ole varaa uskoa, saati toivoa lähtemistä järki päässä, saappaat jalassa.

        Katselin itsekin tuota Hoivakoti kuntoon-ohjelmaa.

        Hyvähän se on, että yritetään. Ja pakko kai onkin, kun ikääntyneiden joukko kasvaa ja resurssit (rahat) hupenevat, eikä laitosviihtyvyys taida olla kovin korkea.

        Ihan en jaksa uskoa tuohon, että jokaiselle hoivakodin asukkaalle räätälöitäisiin oma päiväohjelma - tai voihan sen laatia, kuten laaditaan hoitosuunnitelmakin nykyään - eri asia sitten on, miten se toteutuu..
        Vähän yhtä utopistiselta kuulostaa kuin eilen vanhusseminaarissa kuulemani idea, jonka mukaan vapaaehtoiset vanhustyöläiset jalkautuisivat etsimään "sitä kotiinsa linnoittautunutta vanhusta" ja vetämään hänet mukaan yhteisiin rientoihin...

        Mutta mielenkiintoistahan tuota on seurailla. Kaikkia laitoksia ei tosiaankaan voi sulkea - ainakin dementikot ovat niitä, jotka eivät pitkään päälle selviä kotioloissa.


      • demeter1
        €ero kirjoitti:

        Kyllä siinä on monta puolta ei kitumalla parane mutta on hyviä esimerkkiä on tullut hyviä elinvuosia, tämä siksi kun omalta kohdallani kävi näin olisi voinut käydä toisin.
        Mistä sitä tietää, ei vihanneksena kukaan halua olla vielä jos sen tajuaa.

        Kiva kuulla, Eero. Eikös joskus ollut lehdessä sellainenkin juttu, että ikämies palasi saattohoidosta kotiin - ellei nyt ihan terveenä, niin ainakin riittävän hyvässä kunnossa. Sai sitä jatkoaikaa...


      • demeter1 kirjoitti:

        Ei tule ei - siis kaikista muistamattomia houraajia.
        Taitaa vain olla niin, että kun elinaika koko ajan pitenee, myös muistisairaudet lisääntyvät.
        Joskus miettinyt, että olikohan se Pekka Puskan projekti sittenkään niin onnistunut kuin luultiin. Kun kuoltiin sydäninfarktiin se oli "laaki ja vainaa", nyt, valistuksen ja lääketieteen kehityksen ansiosta saatetaan kitua pitkäänkin pystymättä nauttimaan elämästä juurikaan.
        Ja melkein kaikki sanovat viime vuosiaan visioidessaan: "kun vaan järki pysyisi tallella"... Tai: "kun ei jäisi toisten autettavaksi"...

        Minä olen miettinyt juuri tuota samaa. Lääketieteen kehittymisen ja kehittämisen ansiosta ihmiset elävät pitempään, mutta muistisairaudet lisääntyvät. Tämä taas asettaa paineita sosiaali- ja terveydenhuollolle sekä muulle yhteiskuntasuunnittelulle.
        Tämä aiheuttaa myös sen että sosiaali- ja terveydenhuoltoon budjetoitujen rahojen tulee riittää entistä useammalle. Siitä taas aiheutuu se että aletaan priorisoimaan hoidettavia. Maalaisjärjelle käsittämätön yhtälö.


      • demeter1 kirjoitti:

        Katselin itsekin tuota Hoivakoti kuntoon-ohjelmaa.

        Hyvähän se on, että yritetään. Ja pakko kai onkin, kun ikääntyneiden joukko kasvaa ja resurssit (rahat) hupenevat, eikä laitosviihtyvyys taida olla kovin korkea.

        Ihan en jaksa uskoa tuohon, että jokaiselle hoivakodin asukkaalle räätälöitäisiin oma päiväohjelma - tai voihan sen laatia, kuten laaditaan hoitosuunnitelmakin nykyään - eri asia sitten on, miten se toteutuu..
        Vähän yhtä utopistiselta kuulostaa kuin eilen vanhusseminaarissa kuulemani idea, jonka mukaan vapaaehtoiset vanhustyöläiset jalkautuisivat etsimään "sitä kotiinsa linnoittautunutta vanhusta" ja vetämään hänet mukaan yhteisiin rientoihin...

        Mutta mielenkiintoistahan tuota on seurailla. Kaikkia laitoksia ei tosiaankaan voi sulkea - ainakin dementikot ovat niitä, jotka eivät pitkään päälle selviä kotioloissa.

        Utopistinen ajatus minustakin että jokaislelle oma päiväohjelma, yksinkertaisesti sitä syystä ettei ole toteuttajia ainakaan laitoksen puolesta. Eri asia jos saadaan mukaan omaisia ja muita vapaaehtoisa. Kannattaisi useammankin ehdotusten tekijän käydä tutustumassa ensin vanhustenhuollon arkeen ja niihin resursseihin millä niissä näinä päivinä toimitaan ja siltä pohjalta alkaa suunnitella sitten toimintaa. Eli todeta ensin nykytilanne ja sitä kautta sitten parantelemaan.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Minä olen miettinyt juuri tuota samaa. Lääketieteen kehittymisen ja kehittämisen ansiosta ihmiset elävät pitempään, mutta muistisairaudet lisääntyvät. Tämä taas asettaa paineita sosiaali- ja terveydenhuollolle sekä muulle yhteiskuntasuunnittelulle.
        Tämä aiheuttaa myös sen että sosiaali- ja terveydenhuoltoon budjetoitujen rahojen tulee riittää entistä useammalle. Siitä taas aiheutuu se että aletaan priorisoimaan hoidettavia. Maalaisjärjelle käsittämätön yhtälö.

        Juu,.silirouva. Noitten asioitten kanssa painitaan kai vähän joka puolella. Ei voi kuin olla tyytyväinen siitä, ettei itse tarvitse olla siinä leikissä mukana.
        Eikä tuo kosketus, mitä olen puolison kautta hoitojärjestelmään saanut, lupaa kovin hyvää. Ammattitaitoa on, mutta ei mahdollisuuksia sitä käyttää.
        Miten kauan tunnolliset hoitajat jaksavat sietää sitä ?


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Utopistinen ajatus minustakin että jokaislelle oma päiväohjelma, yksinkertaisesti sitä syystä ettei ole toteuttajia ainakaan laitoksen puolesta. Eri asia jos saadaan mukaan omaisia ja muita vapaaehtoisa. Kannattaisi useammankin ehdotusten tekijän käydä tutustumassa ensin vanhustenhuollon arkeen ja niihin resursseihin millä niissä näinä päivinä toimitaan ja siltä pohjalta alkaa suunnitella sitten toimintaa. Eli todeta ensin nykytilanne ja sitä kautta sitten parantelemaan.

        Vapaaehtoisten käyttö hoitotyössä ei ole ihan yksinkertaista. Joskus olen miettinyt vaikka tuota vanhuksen ulkoilluttamista, joka sivullisen silmin vaikuttaa ihan iislltä.

        Miten moni vapaaehtoinen tietää esim ulkoillutettavan vanhuksen sairauksista ?
        Osaa asennoitua liikuntarajoitteisen asemaan ? Osaa toimia pyörätuolin kanssa ?On riittävän osaava toimimaan vaikka tapaturman sattuessa ?

        Muutenkin: vapaaehtoinen on aina vapaaehtoinen ja jos laitos käyttää heitä paljon, EU:n lainsäätäjät antavat nootin kilpailun vääristymisestä...

        Tämä oli siis ensisijaisesti siilirouvalle....


      • mrshedgehog
        demeter1 kirjoitti:

        Vapaaehtoisten käyttö hoitotyössä ei ole ihan yksinkertaista. Joskus olen miettinyt vaikka tuota vanhuksen ulkoilluttamista, joka sivullisen silmin vaikuttaa ihan iislltä.

        Miten moni vapaaehtoinen tietää esim ulkoillutettavan vanhuksen sairauksista ?
        Osaa asennoitua liikuntarajoitteisen asemaan ? Osaa toimia pyörätuolin kanssa ?On riittävän osaava toimimaan vaikka tapaturman sattuessa ?

        Muutenkin: vapaaehtoinen on aina vapaaehtoinen ja jos laitos käyttää heitä paljon, EU:n lainsäätäjät antavat nootin kilpailun vääristymisestä...

        Tämä oli siis ensisijaisesti siilirouvalle....

        Ei ole yksinkertaista ei.
        Jos käytät vaikka naapurin mummaa ulkona, se on ok. Mutta jos mumma sattuukin olemaan laitoksessa, ulkoilutus on jo kertomistasi syitä monimutkaisempaa. Kun vanhus on laitoksen kirjoilla, laitos on myös hänestä vastuussa ja eteen nousevat kysymykset siitä, voiko vanhuksen antaa vapaaehotoisytöntekijän kontolle ulkoilutuksen ajalle, siis kuka vastaa ja korvaa jos ulkona sattuu jotain?

        Pitäisikö määritellä uudelleen vastuukysymykset ja vapaaehtoisytöntekijöiden perehdytys/koulutus ko tehtävään? Siihenhän ei koskaan päästä että laitosten vanhuksilla olisi riittävä määrä riittävän koulutuksen omaavaa henkilökuntaa myös vanhuksen ulkoilutust varten.


      • demeter1 kirjoitti:

        Juu,.silirouva. Noitten asioitten kanssa painitaan kai vähän joka puolella. Ei voi kuin olla tyytyväinen siitä, ettei itse tarvitse olla siinä leikissä mukana.
        Eikä tuo kosketus, mitä olen puolison kautta hoitojärjestelmään saanut, lupaa kovin hyvää. Ammattitaitoa on, mutta ei mahdollisuuksia sitä käyttää.
        Miten kauan tunnolliset hoitajat jaksavat sietää sitä ?

        Tunnolliset hoitaja uupuvat itse, jos sitten eivät ymmärrä ajoissa jättää uppoavaa laivaa. Muistaakseni nyt jo on 30000 hoitajaa muissa töissä työolojen sitämättömyyden vuoksi. Ja veikkaan että vanhusutenhoito ei jatkossa tule saamaan kovinkaan motivoituneita hoitajia, alalla pärjäävät kohta leipätyötekijät, jotka kestävät tehdä työn annettujen resurssien puittessa. Tehdä vain minimi ja tyytyä siihen, vaikka kyse on ihmisten hoivasta. Se vaatii tiettyä luonneta.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Tunnolliset hoitaja uupuvat itse, jos sitten eivät ymmärrä ajoissa jättää uppoavaa laivaa. Muistaakseni nyt jo on 30000 hoitajaa muissa töissä työolojen sitämättömyyden vuoksi. Ja veikkaan että vanhusutenhoito ei jatkossa tule saamaan kovinkaan motivoituneita hoitajia, alalla pärjäävät kohta leipätyötekijät, jotka kestävät tehdä työn annettujen resurssien puittessa. Tehdä vain minimi ja tyytyä siihen, vaikka kyse on ihmisten hoivasta. Se vaatii tiettyä luonneta.

        "Ja veikkaan että vanhusutenhoito ei jatkossa tule saamaan kovinkaan motivoituneita hoitajia, alalla pärjäävät kohta leipätyötekijät, jotka kestävät tehdä työn annettujen resurssien puittessa. Tehdä vain minimi ja tyytyä siihen, vaikka kyse on ihmisten hoivasta. Se vaatii tiettyä luonneta. "

        Aivan. Vanhustenhoito ei ole mediaseksikästä. Ymmärtääkseni suurin osa lähihoitajaopiskelijoista haluaa suuntautua lapsiin ja nuoriin.
        Aika järisyttävä tieto tuo alaltapako. Mamut ja robotit ovat kai ne tulevaisuuden hoitajat, jos hekään...


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Ei ole yksinkertaista ei.
        Jos käytät vaikka naapurin mummaa ulkona, se on ok. Mutta jos mumma sattuukin olemaan laitoksessa, ulkoilutus on jo kertomistasi syitä monimutkaisempaa. Kun vanhus on laitoksen kirjoilla, laitos on myös hänestä vastuussa ja eteen nousevat kysymykset siitä, voiko vanhuksen antaa vapaaehotoisytöntekijän kontolle ulkoilutuksen ajalle, siis kuka vastaa ja korvaa jos ulkona sattuu jotain?

        Pitäisikö määritellä uudelleen vastuukysymykset ja vapaaehtoisytöntekijöiden perehdytys/koulutus ko tehtävään? Siihenhän ei koskaan päästä että laitosten vanhuksilla olisi riittävä määrä riittävän koulutuksen omaavaa henkilökuntaa myös vanhuksen ulkoilutust varten.

        No ainakin byrokratiaa pitäisi purkaa. Se kampittaa jatkuvasti uusia hankkeita ja ampuu ideoita alas.
        Esim. laitoshygienia on romahtanut todella alas ja kuitenkin sitä teoriassa valvotaan enemmän kuin koskaan. Ilman hygieniapassia et saa käsitellä elintarvikkeita, kun vierailet laitoksessa desinfioit kätesi ja varot kajoamasta mihinkään jne


      • demeter1 kirjoitti:

        "Ja veikkaan että vanhusutenhoito ei jatkossa tule saamaan kovinkaan motivoituneita hoitajia, alalla pärjäävät kohta leipätyötekijät, jotka kestävät tehdä työn annettujen resurssien puittessa. Tehdä vain minimi ja tyytyä siihen, vaikka kyse on ihmisten hoivasta. Se vaatii tiettyä luonneta. "

        Aivan. Vanhustenhoito ei ole mediaseksikästä. Ymmärtääkseni suurin osa lähihoitajaopiskelijoista haluaa suuntautua lapsiin ja nuoriin.
        Aika järisyttävä tieto tuo alaltapako. Mamut ja robotit ovat kai ne tulevaisuuden hoitajat, jos hekään...

        "demeter"

        "Työ-olojen sietämättömyys"
        Miten kuvailisit sitä?

        Aika paljon on alettu uutisoida kakan peittämistä vanhuksista, muovi-alustoista ja
        aikuis-vaipoista.
        Minulla ainakin nousee mieleeni lapseni vauva-aika.
        Olkoon tuo kuitenkin sivu-seikka.
        Kommentissasi minua kiinosti hyvä oivalluksesi media-seksikkyydestä.
        Ihan heti en yhdistänyt sitä kakka-uutisiin.
        Sekunnin päästä kyllä.

        H.


      • demeter1
        hunksz kirjoitti:

        "demeter"

        "Työ-olojen sietämättömyys"
        Miten kuvailisit sitä?

        Aika paljon on alettu uutisoida kakan peittämistä vanhuksista, muovi-alustoista ja
        aikuis-vaipoista.
        Minulla ainakin nousee mieleeni lapseni vauva-aika.
        Olkoon tuo kuitenkin sivu-seikka.
        Kommentissasi minua kiinosti hyvä oivalluksesi media-seksikkyydestä.
        Ihan heti en yhdistänyt sitä kakka-uutisiin.
        Sekunnin päästä kyllä.

        H.

        Mitenkäs vanhustenhoito nyt noin kiinnostaa, hunksi ?
        Katselehan nyt vaikka ajankohtaisohjelmia ykköseltä, Ja Yle5 käy tietysti sulle yhtä hyvin, kielimies kun olet. Konsultoida voit täälläkin, siilirouvalla on tuoreempaa tietoa kuin minulla..
        Mediaseksikkyys on näitä "ulkoa opittuja" kliseitä, joita meikä käyttää näyttääkseen vähän viisaammalta kuin on..))


      • demeter1 kirjoitti:

        No ainakin byrokratiaa pitäisi purkaa. Se kampittaa jatkuvasti uusia hankkeita ja ampuu ideoita alas.
        Esim. laitoshygienia on romahtanut todella alas ja kuitenkin sitä teoriassa valvotaan enemmän kuin koskaan. Ilman hygieniapassia et saa käsitellä elintarvikkeita, kun vierailet laitoksessa desinfioit kätesi ja varot kajoamasta mihinkään jne

        Samaa mieltä, turha byrokratia on vain este vanhuksen hyvän hoidon varmistamiseksi. Laitoshygienian valvominen,jaa-a. Siinäkin varmaan joiltain osin ollaan menty kohti maalaisjärkeä, mutta toisaalta on asioita, joiden valvomista ei määrätä missään laissa, joten veikkaanpa että valvomatta jää.Se että joku on suorittanut jonkin hygieniapassin tai opiskellut laitossiivoojaksi tai hoitajaksi ei takaa sitä että nämä teoriat toteutuvat käytännössä. Ihminen kuitenkin kun loppupeleissä on vain ihminen.Usein menee siitä mistä aita on matalin.


      • demeter1 kirjoitti:

        "Ja veikkaan että vanhusutenhoito ei jatkossa tule saamaan kovinkaan motivoituneita hoitajia, alalla pärjäävät kohta leipätyötekijät, jotka kestävät tehdä työn annettujen resurssien puittessa. Tehdä vain minimi ja tyytyä siihen, vaikka kyse on ihmisten hoivasta. Se vaatii tiettyä luonneta. "

        Aivan. Vanhustenhoito ei ole mediaseksikästä. Ymmärtääkseni suurin osa lähihoitajaopiskelijoista haluaa suuntautua lapsiin ja nuoriin.
        Aika järisyttävä tieto tuo alaltapako. Mamut ja robotit ovat kai ne tulevaisuuden hoitajat, jos hekään...

        Niinpä, mamut keräävät marjat metsistä ja hoitavat meidän vanhuksemme, kun me suomalaiset emme siihen ala? Tai emme katso tarpeeksi kiinnostavaksi tai vaivattomaksi työksi(kö)?. Robotit minusta menee jo liian pitkälle.


      • demeter1 kirjoitti:

        Mitenkäs vanhustenhoito nyt noin kiinnostaa, hunksi ?
        Katselehan nyt vaikka ajankohtaisohjelmia ykköseltä, Ja Yle5 käy tietysti sulle yhtä hyvin, kielimies kun olet. Konsultoida voit täälläkin, siilirouvalla on tuoreempaa tietoa kuin minulla..
        Mediaseksikkyys on näitä "ulkoa opittuja" kliseitä, joita meikä käyttää näyttääkseen vähän viisaammalta kuin on..))

        Demeter, en minäkään mikään vanhustyön asiantuntija ole, mutta sen verran tiedän jotta jos koet tekeväsi työtä oman eetisen ajattelusi äärirajoilla, se syö työhyvinvontiasi kyllä. Voisi kuvitella että jos käytännössä joudut työskentelemään eri tavalla kuin mitä itse ajattelisit työsi hoitajana olevan ja miten haluaisit sen olevan, sinä on ristiriita.


      • demeter1
        mrshedgehog kirjoitti:

        Demeter, en minäkään mikään vanhustyön asiantuntija ole, mutta sen verran tiedän jotta jos koet tekeväsi työtä oman eetisen ajattelusi äärirajoilla, se syö työhyvinvontiasi kyllä. Voisi kuvitella että jos käytännössä joudut työskentelemään eri tavalla kuin mitä itse ajattelisit työsi hoitajana olevan ja miten haluaisit sen olevan, sinä on ristiriita.

        Aivan. Ja sanovat, että juuri tuo ristiriita kuormittaa enemmän kuin työ konsanaan.

        Ja jos ajattelet kehittää jotain omaa, et pysty kilpailemaan näiden monikansallisten hoivayhtiöiden kanssa, jotka osaavat liike-elämän säännöt ja pelaavat niillä: annetaan edullinen tarjous, luvataan paljon, pidetään vähän aikaa kulissia yllä ja kun sopimukset kirjoitetaan kuitenkin pitemmäksi ajaksi, sen purku tehdään aika mahdottomaksi...


      • demeter1 kirjoitti:

        Aivan. Ja sanovat, että juuri tuo ristiriita kuormittaa enemmän kuin työ konsanaan.

        Ja jos ajattelet kehittää jotain omaa, et pysty kilpailemaan näiden monikansallisten hoivayhtiöiden kanssa, jotka osaavat liike-elämän säännöt ja pelaavat niillä: annetaan edullinen tarjous, luvataan paljon, pidetään vähän aikaa kulissia yllä ja kun sopimukset kirjoitetaan kuitenkin pitemmäksi ajaksi, sen purku tehdään aika mahdottomaksi...

        Minusta näin maalaisjärjellä ajateltuna pitäisi voida purkaa sellainen sopimus, minkä lupaukset eivät sitten täyty. No joskopa se ajan myötä huono kello kauas kuuluu.

        Oliskin varmaan kiva perustaa sellainen oma pieni vahustenhoitokoti, jonka hoidon saisi itse suunitella ja toteuttaa. Siis jos ei tarvitsisi rahaa ajatella. Nykyisellä menolla ei uskalla.


    • hoidan ukkelia.

      Ei tule houraajia kaikista. Meillä on ihan järjissään mutta vaippa on vaihdettava ja käänneltävä öisin. Mies on 11 vuotta vanhempi.
      ajattelen joskus että tässäkö se nyt oli, avioliitto. Eihän se miehen vika ole, itsehän hänet valitsin, enkä koskaan näytä myrtsiä naamaa hänelle.

    • .mollis

      Olin viikko-pari sitten lapsenlapseni kanssa lomalla. Samassa kohteessa, lapsiperheille suunnattu hiotelli, oli vanhempia ja isovanhempia lasten/lastenlastensa kanssa. Vähän kummastutti vanhempien lapsille puhuma kieli. Puhuttiin "tuosta elefantin kokoisesta naisesta", "tuo ruipelo valkoinen mies, joka tänä kesänä ainakaan ole aurinkoa nähnyt", tuo tyttö jolla on nuo "ällöt pinkit simmarit".
      Olin itsekseni hiljaa aivan järkyttynyt, mikseivät voineet sanoa "tuo mustaan uimapukuun pukeutunut nainen" tai "tuo mies jolla olla nuo mustasankaiset silmälasit" tai "tuo tyttö jolla on pinkki uimapuku ja joka nousee portaita".
      Miksi ihmeessä opetetaan jo alle kouluikäisiä näkemään ihmiset negatiivisessa valossa? Ja miksi ihmeessä sitä pitää jatkaa vielä 60 palstalla?

      • ,,,,,

        Tapojen tärviö.


      • sitä niittää
        ,,,,, kirjoitti:

        Tapojen tärviö.

        mitä kylvää


      • ,,,,,
        sitä niittää kirjoitti:

        mitä kylvää

        Minä en ole kylvänyt mitään, en edes perunaa. Ajatus ei olisi pahitteeksi viestiessään.


      • Hienotunteisuuden käsite on aika vieras monille nykyihmisille. Joskus tulee mieleen, että missä ihmeen tynnyrissä sellaisia kasvaa. Kokemasi perusteella näyttää siltä, että ainakin jälkikasvu on turvattu.


      • suvenkorento123 kirjoitti:

        Hienotunteisuuden käsite on aika vieras monille nykyihmisille. Joskus tulee mieleen, että missä ihmeen tynnyrissä sellaisia kasvaa. Kokemasi perusteella näyttää siltä, että ainakin jälkikasvu on turvattu.

        Vastasin .mollikselle.


      • .mollis
        suvenkorento123 kirjoitti:

        Hienotunteisuuden käsite on aika vieras monille nykyihmisille. Joskus tulee mieleen, että missä ihmeen tynnyrissä sellaisia kasvaa. Kokemasi perusteella näyttää siltä, että ainakin jälkikasvu on turvattu.

        Niinpä, suvenkorento!
        Sitten vielä ihmetellään nuorison ja lasten käytöstä (noin yleisesti), kun omissa käytöstavoissa ja toisten huomioimisessa olisi paljonkin korjattavaa.


    • velttoko

      Entä tuo seksipuoli, kun iso ikäero?

      • ...

        Hyvä näkökohta.

        Kun muijalla räystäänpudotukset ja tulee hedelmättömäksi, sekä muuttuu ulkonäöltään vanhan navettakintaan näköiseksi ja hajuiseksi, kuka tahansa mies alkaa etsiskelemään nuorempaa, hedellämllistä ja nätimpää tilalle.

        =DW=


      • henrjii
        ... kirjoitti:

        Hyvä näkökohta.

        Kun muijalla räystäänpudotukset ja tulee hedelmättömäksi, sekä muuttuu ulkonäöltään vanhan navettakintaan näköiseksi ja hajuiseksi, kuka tahansa mies alkaa etsiskelemään nuorempaa, hedellämllistä ja nätimpää tilalle.

        =DW=

        Veikkaan, lääketiede on senverran kehittynyt, että pelkällä naistenpyörän näkemiselläkin saa kovan erektion aikaan


      • nätti-pussi
        ... kirjoitti:

        Hyvä näkökohta.

        Kun muijalla räystäänpudotukset ja tulee hedelmättömäksi, sekä muuttuu ulkonäöltään vanhan navettakintaan näköiseksi ja hajuiseksi, kuka tahansa mies alkaa etsiskelemään nuorempaa, hedellämllistä ja nätimpää tilalle.

        =DW=

        Voi herrasen isä, jos ei naurattaisi niin mahdottomasti voisin jopa suuttua.

        Mhin nykyihminen hedelmällisyyttä tarvii? Ylikorostettu asia.


      • .mollis
        henrjii kirjoitti:

        Veikkaan, lääketiede on senverran kehittynyt, että pelkällä naistenpyörän näkemiselläkin saa kovan erektion aikaan

        Hahhaa :))) Kiitos nauruista, henrjii :))


      • -------------
        henrjii kirjoitti:

        Veikkaan, lääketiede on senverran kehittynyt, että pelkällä naistenpyörän näkemiselläkin saa kovan erektion aikaan

        Eiköhän se ollut ennen vanhaan, ennen Viagraa, silloinhan mummon oli laitettava hyvonit sivuttain narulle, etteivät olleet liian kiihoittavia.


      • entäpä jos???
        ... kirjoitti:

        Hyvä näkökohta.

        Kun muijalla räystäänpudotukset ja tulee hedelmättömäksi, sekä muuttuu ulkonäöltään vanhan navettakintaan näköiseksi ja hajuiseksi, kuka tahansa mies alkaa etsiskelemään nuorempaa, hedellämllistä ja nätimpää tilalle.

        =DW=

        "=DW="

        Entäs jos et mahda sille nuorelle ladylle mitään vaikka sitä lemmenpesäänsä nenäsi edessä liikuttelisi?


      • -------
        ------------- kirjoitti:

        Eiköhän se ollut ennen vanhaan, ennen Viagraa, silloinhan mummon oli laitettava hyvonit sivuttain narulle, etteivät olleet liian kiihoittavia.

        Sikin selvisi ennen kuolemaa, ihmettelin lapsena miksi Pinkit Hyvonit olivat aina narulla sivuttain. Voi kuinka viaton olinkaan.


      • **^^**^^**
        ... kirjoitti:

        Hyvä näkökohta.

        Kun muijalla räystäänpudotukset ja tulee hedelmättömäksi, sekä muuttuu ulkonäöltään vanhan navettakintaan näköiseksi ja hajuiseksi, kuka tahansa mies alkaa etsiskelemään nuorempaa, hedellämllistä ja nätimpää tilalle.

        =DW=

        =DW= Minkä olen ympärilleni katsellut, nykymuorit ovat pirtsakoita saman ikäisiin ukkelihin verrattuna.


      • Viaton sivullinen
        entäpä jos??? kirjoitti:

        "=DW="

        Entäs jos et mahda sille nuorelle ladylle mitään vaikka sitä lemmenpesäänsä nenäsi edessä liikuttelisi?

        "entäpä jos???"
        Mitä olen lukenut DW:n tekstejä, hänellä ei ole mitään epäkuranttia, vain priimaa.
        Hän osaa pitää varansa, ettei räystäät putoa niskaan.


    • Viaton sivullinen

      En minä ainakaan ollut nuorena vanhoista miehistä kiinnostunut, minulla kun oli
      isäpappa. Olinkin isäntyttö. Nuoret miehet tietysti kiinnosti, yhteinen viattomuus,
      kokemattomuus. Suuri ikäero luulisi aiheuttavan henkistä yksinäisyyttä.
      En kyllä vieläkään voisi kuvitella kovinpaljon vanhempaa miestä, esim. 20v
      vanhempaa. Itse olen 66v ja hän olisi 88v. En halua arvostella ketään mutta
      kyllä vähän nuorempaa pitäisi olla. Luulen että nuoremman 55-66 vuotiaan kanssa voisi viettää vielä syntistä elämää.

      • ei kävisi

        Miehenä 20 v. Vanhemman naisen kanssa mm tulisi mieleen äet muori


      • Viaton sivullinen

        Jatkuu....
        Siis mies olisi 86v


      • minä mies ja kissa
        ei kävisi kirjoitti:

        Miehenä 20 v. Vanhemman naisen kanssa mm tulisi mieleen äet muori

        Mies on paljon nuorempi. Ollaan parhaat kaverit viihdytään yhdessä. Lapsia ei tarvita, meillä on kissa.


    • bessie*

      Miten perustelet tuon "Naimisissa olo huomattavasti vanhemman miehen kanssa vanhentaa näköjään reilusti."?
      Tuolla yhdellä ainoalla valokuvallako? Ja muuten, "Kauniita ajatuksia" arvelen Päivillä olevan enemmän kuin sinulla!

      Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että meikki saisi olla raikkaampi. Paljon huonommin sopivaa huulipunan väriä ei olisi voinut valita, parempi olisi ollut olla kokonaan ilman huulipunaa. Asun värin mukaanhan se kai on valittu, mutta ehdottomasti parempi olisi ollut jättää muutenkin jo aikansa elänyt sävy-sävyyn ajattelu sikseen ja valita kylmä sävy tai tosiaan olla ilman.
      Meikkivoide näyttää myös vähän liian tuhdilta ja peittävältä.

      Katkeralta, ikäistään vanhemmalta tai ryppyiseltä hän ei näytä.

    • monta syytä

      voi olla niinkin, et haluaakin olla vanhemman näköinen, ettei kukaan ihmettele

    • tiritiriteijaa

      Päivi on ihan ihmisen näköinen nainen.

      Piristy palsta, vähän on kuivahtanutta. MIkähän maali siihan auttaisi?

    • nuppuinen

      Vanhan miehen rinnalla nuori nainenkin vanhenee nopeasti sekä psyykkisesti että fyysisesti, esimerkkejä on monia.

      • täydessä kukassa

        Kuka mitenkin, vanha mies nuortuu. Esimerkkejä on monta. Yleistys on vähemmän viisasta.
        Ihmiskunta on täynnä yksilöitä.


    • nähty on

      80v mies nuortuu 7kymppiseksi ja 60v nainen vanhenee 7kymppiseksi ja yhdessä he elävät onnellisina elämänsä loppuun asti. Sen pituinen se.

      • täydessä kukassa

        Mitä siihen on muilla nokan kopautusta, kahden kauppa, kolmannen korvamato.

        Tämä on kumma luola, jossa muiden tekemiset ja tekemättä jättämiset ovat pääpuheenaihe.


    • äijä.

      -aloittaja suosittelee kauneuskirurgia Päiville näköjään, ja paljastaa tietävänsä aika vähän aidosta elämästä ja ihmissuhteista...
      -tietysti on myös totta, että ulkonäölläkin on merkityksensä, tottakai....-luin muutama vuosi sitten amerikkalaisen kuuluisan (sokean) laulajan, Ray Charlesin muistelmia, ja jopa hänkin tapasi kysyä avustajiltaan, jos oli jutellut jonkun mielenkiintoisen naisen kanssa, oliko tämä nainen hyvännäköinen...kysyiköhän, et kehtaa muille näyttää sitä sitten?...

      • ...

        Sivusta

        Miten nyt minkäkin asian ilmaisee. Muusikoilla homma esiintymisduuni sellaista, että lavalta tullessa valtavat adrenaliitit, endorgiilit jne pinnassa. Ei lavalta mennä suihkun kautta hotellihuoneeseen lueskelemaan Tshehovin koottuja. Pitääpi saada tärpätti. pimpsaa, mitä nyt milloinkin.

        Mabagerit tms. jengi valkkaa groupieita takahuoneeseen valittavaksi. Siis "faneja". Kun on parinkin vuoden maailmankiertue, tarvii sitä seksiäkin, aika hankalaa, etenkin jos tunnettu, alkaa itse hoitelemaan niitä joka maassa ja joka keikkapaikassa. Tarjolla on kyllä tavaraa, mutta ei sellaiseen voi valtavasti käyttää aikaa, ihan aikataulullisistakaan syistä.

        Vähän samaa kotomaassakin, Kerran, todella kauan sitten jossain keikalla kävi järkkärit tuomaan silloiselle tyttöystävälleni esiintyjältä valokuvan nimikirjoituksella ja pyysivät keikan jälkeen takahuoneeseen, ei mennyt, olihan sillä minut :D


        =DW=


      • äijä.
        ... kirjoitti:

        Sivusta

        Miten nyt minkäkin asian ilmaisee. Muusikoilla homma esiintymisduuni sellaista, että lavalta tullessa valtavat adrenaliitit, endorgiilit jne pinnassa. Ei lavalta mennä suihkun kautta hotellihuoneeseen lueskelemaan Tshehovin koottuja. Pitääpi saada tärpätti. pimpsaa, mitä nyt milloinkin.

        Mabagerit tms. jengi valkkaa groupieita takahuoneeseen valittavaksi. Siis "faneja". Kun on parinkin vuoden maailmankiertue, tarvii sitä seksiäkin, aika hankalaa, etenkin jos tunnettu, alkaa itse hoitelemaan niitä joka maassa ja joka keikkapaikassa. Tarjolla on kyllä tavaraa, mutta ei sellaiseen voi valtavasti käyttää aikaa, ihan aikataulullisistakaan syistä.

        Vähän samaa kotomaassakin, Kerran, todella kauan sitten jossain keikalla kävi järkkärit tuomaan silloiselle tyttöystävälleni esiintyjältä valokuvan nimikirjoituksella ja pyysivät keikan jälkeen takahuoneeseen, ei mennyt, olihan sillä minut :D


        =DW=

        -sä vaan runoilet ja maalailet taivaanrannassa, heh...mut siis, miksi sokealle on tärkeää kumppanin ulkonäkö?....mietippä sitä...


    • kuka koputtelee?

      "Yleistys on vähemmän viisasta"

      Tällaisia itsestäänselviä viisauksia täällä jaellaan, mikä vaikuttaa vähän koputukselta.

      • kop kop päätä

        Ei tunnu kaikille olevan itsestäänselvyys, niin kuin ikävä käyttäytyminen on.


    • justiinsa.

      Jospa se naimiaisissa olo vanhentaa ikään katsomatta.

      • ei katkera

        Rakkaus nuorentaan, minkäikäisiä tahansa.

        Parempi päivä onnea, kuin koko elämä ilman sitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe